Zrodzony z fantastyki

 
MacTele
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 19, 2004 9:23 am

Troja: pytania odnośnie zasad // comba do gry

pt lis 19, 2004 9:25 am

Witam

Zakupiłem z wiarą w polską myśl itp. Itd..
Karty super tylko instrukcja…
DRAMAT !!!

Przechodząc do rzeczy kilka pytań:
1. Grę zaczyna się bez kart?? Z 6 kartami??

2. Gdy gracz rzuca wyzwanie na innego gracza to walka jest rozgrywana od razu?? (po tym jak każdy po kolei gracz dorzuci bądź nie 1 kartę, czy ten co rzucił wyzwanie też może rzucić kartę?? I czy karty które można rzucać w dowolnym momencie są poza tym limitem??) Co się dzieje gdy gracz przegra z wyzwaniem??
Jak rozumiem: jeśli to oddział to odpada do kart zurzytych?
Jeśli to bohater lub bestia to po zakończeniu tury tego gracza co właśnie rzucał wyzwanie (a nie walczył) przechodzi dalej zgodnie z ruchem wskazówek zegara?? Jak jest 4 graczy a wyzwanie przez 1 było rzucone na 3 to wyzwanie ląduje u 4 z kolei a gra 2?? Co wtedy??
Proszę o wyjaśnienie tego bo mózg się lasuje.

W innym miejscu na www napisaliście że wyzwanie przechodzi po zakończeniu kolejki??


3. Czy do wyzwania które się przesunęło można dorzucać jakies karty?? Tylko te co mogą być zagrane kiedykolwiek??

Z szacunkiem i wiarą w twórców i grę
czekam na odpowiedź
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

pt lis 19, 2004 8:51 pm

Fakt instrukcja to tragedia.

MacTele pisze:
1. Grę zaczyna się bez kart?? Z 6 kartami??


Jeśli dobrze rozumiem, to zaczynasz mając 3 karty, gdyż tyle własnie dobierasz na początku. 6 Kart mozesz mieć najwiecej na ręce.
 
nestor
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: sob lis 20, 2004 4:30 pm

sob lis 20, 2004 4:37 pm

Zgadzam się z przedmówcami w kwestii instrukcji.Pozostaje mieć nadzieję, że autorzy szybko opublikują poprawioną wersję. Grę mam od wczoraj. Dziś rozegrałem pierwszą partię. Były wątpliwości co do liczby kart na ręcę, ale umówiliśmy się na 1 losowanego bohatera i 5 kart. Jeżeli ktoś zaczynał grę inaczej, niech da znać. Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
ittamar
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 16, 2004 12:05 pm

sob lis 20, 2004 9:11 pm

Ja ze szwagrem zaczeliśmy z wylosowanym bohateram którego rzucilśmy na stół i 6 kartami "na rece"

I jeszcze jeden mankament ktory nas nurtowal jak to jest z odzialami ?? ile ich mozna dolaczyc do bohatera ?? My ustalilsmy wartosc taktyki ,ile taktyki tyle oddzialow mozna dolaczyc. Lecz jak jest naprawde ??
 
nestor
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: sob lis 20, 2004 4:30 pm

sob lis 20, 2004 11:11 pm

Z tego co wynika z instrukcji, do bohatera może dołączyć dowolna liczba oddziałów. Jednak są one usuwane po przegranej przez niego walce. Z mojej dzisiejszej gry wynika, że duża liczba oddziałów nie koniecznie musi przyczynić się do zwycięstwa.
 
Awatar użytkownika
Malthan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: pn mar 08, 2004 4:53 pm

ndz lis 21, 2004 10:17 am

Może jakoś źle czytałem ale jak jest z kartami - wszystkie oprócz bohaterów, patronów i chwały stasowuje się razem, czy trzyma w 2 kupkach tak jak są w pudełku, względnie dzieli jakoś na ilość graczy? A jak sie skończą to co - przetasowuje się stos odrzuconych?
 
Awatar użytkownika
ittamar
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 16, 2004 12:05 pm

ndz lis 21, 2004 10:53 am

Malthan pisze:
A jak sie skończą to co - przetasowuje się stos odrzuconych?


ja tak np robilem jak sie konczyły karty do dociągniecia to tasowaliśmy odrzucone i gramy dalej
 
Awatar użytkownika
nataniel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: czw maja 22, 2003 11:01 am

pn lis 22, 2004 9:58 am

Po pierwsze zaczyna sie z 0 kart na reku i dociaga sie 3 karty na poczatku swojej tury.

Po drugie oddzialy przesuwaja sie na koniec kolejki (czyli sumy tur wszystkich graczy).

Po trzecie nie ma limitu na liczbe oddzialow, za kazdy placi sie Chwala - to jedyny limit.

Po czwarte - instrukcja to faktycznie porazka. Informacje powyzej mam tylko dlatego, ze dopytalem sie tworcy gry (Puszona).

Po piatek - bede meczyl autorow, zeby wydali nowa, poprawiona instrukcje, przynajmniej w wersji online.
 
MacTele
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 19, 2004 9:23 am

kilka pytań

pn lis 22, 2004 12:30 pm

1. Jak rozumiem po wyłożeniu karty wyzwania czy to na siebie czy na innego gracza, ci inni gracze mogą dołożyć po jednej karcie do karty wyzwania.
Czy ja jako ten co wyłożył kartę wyzwania (pierwszy) mogę dokładać jeszcze do tej walki jakieś karty?? Jeśli tak to jakie (rozwiniecie tego pytania w następnym) oprócz tych na których jest napisane ze w dowolnym momencie bo to wiadomo.

2. Czy karty "zdarzeń" tudzież "interwencji" mogę grać w dowolnym momencie?? Jeśli nie to kiedy i jakim limitom podlegają??

3. Po wyłożeniu karty wyzwania (dajmy na to Hektor) drugi gracz dokłada "gwardie królewską" i powstaje ekipa. Dajmy na to ekipa wygrała i przechodzi na początku tury gracza następnego go atakować. Czy do tej ekipy można rzucać jakieś karty, jeśli tak, to jakie?? I kiedy (czy można dorzucać karty wyzwań)??

4. Przykład jak poprzednio Hektor plus Gwardia kontra mężny Achilles.
Cechy Hektora z gwardią to: siła 4 taktyka 8 a Achilles ma wozy bojowe x2 i centaury :) oraz rydwan Czyli siła 6 a taktyka 14.
Na co walczą (hektor ma zdolność ze zawsze walczy na lepszą cechę) jeśli porównując bazowe powinien walczyć na taktyke a zmodyfikowane na siłe??

5. "Wyrok Zeusa" anuluje dowolną kartę zagraną w sensie zdarzeń , interwencji czy może anulować Hydre Lerneńską ??
Czy "sen hypnosa" anuluje akcje w sensie wyłożenie wyzwania na siebie tudzież wywołania pojedynku?? Czy coś jeszcze jest akcją??
Czy walka na siłę z bestią to także pojedynek, jeśli tak to co zrobić z kartą pozwalającą toczyć pojedynek na taktykę w przypadku Cyklopa siła 7 ??

6. Za zwycięstwo w pojedynku z innym graczem dostaje 3 a on traci... ?? (3 czy tyle co na karcie swojej chwały ma) pewnie to drugie...
 
Awatar użytkownika
nataniel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: czw maja 22, 2003 11:01 am

pn lis 22, 2004 2:43 pm

W ciagu kilku dni ukaze sie nowa, poprawiona instrukcja do Troi.
 
MacTele
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 19, 2004 9:23 am

pn lis 22, 2004 2:54 pm

Nie zaciemniaj sytuacji :)
 
Awatar użytkownika
middlekilla
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pn lis 22, 2004 2:58 pm

pn lis 22, 2004 3:49 pm

Witam wszystkich, jestem jednym z twórców Troi i przybywam na odsiecz zaniepokojony mnogością wątpliwości.

Po pierwsze wielkie sorry, nam instrukcja wydawała się bardziej oczywista, dawaliśmy ją też do przeczytania osobom mniej zainteresowanym i nie było takich problemów, jak widać jednak trzeba jeszcze kilka rzeczy wyjaśnić.

Po drugie - rzeczywiście w ciągu kilku dni pojawi się nowa wersja instrukcji wraz z przykładem rozgrywki. Będzie na stronie oficjalnej, stronie Kuźni Gier i zapewne na Rebelu i Grach Planszowych.

Po trzecie - z całym szacunkiem do Was graczy i klientów zarazem. Czytając pytania wątpię, czy zajrzeliście do instrukcji. Niejasności dotyczące zagrywania kart wyjaśniają się - wystarczy spojrzeć do rozdziału Typy Kart, zwłaszcza pod Wyzwania i Interwencje - na początku każdego podpunktu jest napisane, kiedy i jak zagrywa się te typy kart a to z nimi jest najwięcej kłopotów.

Po czwarte - przechodzę do wyjaśniania, zakładając że macie pod ręką instrukcję i karty.
Karty bóstw, bohaterów achajskich i te do zaznaczania chwały oddziela się od talii. Na początku każdy losuje jednego z 6ciu bohaterów, bierze 2 znaczniki gniewu bożego i zaznacza brzegiem karty bohatera 12 pkt. chwały na karcie chwały.
Gry nie zaczyna się z kartami na ręce - na początku pierwszej kolejki (zgodnie z kolejnością faz) każdy ciągnie 3 karty.
W fazie obozu można zagrywać tylko karty przedmiotów i oddziałów. nie ma ograniczenia co do ilości dołączonych oddziałów, natomiast przedmioty są unikalne dla danego gracza. Przypominam też, że po przegranej walce na Taktykę wszystkie oddziały giną (są odrzucane).
Poza fazą obozu tzn. konkretnie w fazie Pola Bitwy można zagrywać Interwencje i Zdarzenia w dowolnym momencie, chyba że jest napisane inaczej. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy ktoś zagrał wyzwanie na siebie lub kogoś innego. Jeśli zagrywający gra na siebie np. Hektora i Oszczepników, może zagrać też jakąś zakrytą kartę Zdarzenia np Falangę. I teraz każdy inny gracz może mu dodać jedną kartę. Może to być odkryte Wyzwanie np. kolejni oszczepnicy albo zakryte Zdarzenie np. Ogień Grecki. Powtarzam, każdy inny gracz może dołożyć tylko 1 kartę, albo to, albo to. Jak już wszyscy zagrają coś lub nie, walka jest rozstrzygana. Gracz, który na siebie zagrał Wyzwania na początku już nie może nic dodać. Może jedynie użyć gniewu bożego, bo to mozna zrobić zawsze i wszędzie. Podobnie jest jak zagrywa się na kogoś. Oryginalny zagrywający wybiera wyzwania i np. kartę / karty Zdarzeń modyfikujące wynik walki (zakryte) i potem każdy z graczy poza tym, na którego zagrano Wyzwanie może dodać 1 kartę. Oczywiście najbardziej zainteresowany czyli ten, na którego zagrano, może rzucić jakieś Interwencje czy Zdarzenia, które zmodyfikują lub skasują walkę, ale nie może sobie dołóżyć Wyzwań.
Ekipy złożone z bohatera trojańskiego i oddziałów - stoi w instrukcji i na kartach poszczególnych, tylko bohater przechodzi dalej. Nawet jak ekipa wygra tzn. rzeczony Hektor i Gwardia Królewska, to zostaje wyłącznie Hektor. Gwardia jako że jest oddziałem spada na stos kart zużytych.
Dalej Hektor i gwardia, cytat z instrukcji, podpunkt o wyzwaniach i bohaterach trojańskich: "Jeśli bohater zostanie zagrany wraz z oddziałem trojańskim, wówczas sumuje się wartości ich Taktyki i walkę rozstrzyga się przy jej użyciu. Jeśli jego zasada specjalna (w domyśle: bohatera) jest związana z Siłą, wówczas nie działa". Ludzie, proszę ja Was, przeczytajcie tą nieszczęsną instrukcję! To nie nasz wina, że ją wujowo złożono i tekst jest mało czytelny.
Bohater achajski niezależnie z kim i jakprzegrał zawasze traci swoją zapisaną na karcie Chwałę.
Sen Hypnosa anuluje akcję czyli odpowiednio to że np. bohater achajski wyzwał innego, albo zagrał na siebie wyzwania, albo zagrał na kogoś wyzwania. Uwaga: trzeba to rzaucić zaraz po zadeklarowaniu akcji czyli nie jak się 2 inne osoby z kart zrzucą. On chce coś zrobić, ty mu nie pozwalasz. Zaznaczę, że nie może już podjąć tej samej akcji w tej kolejce.
Wyrok Zeusa działa i kasuje 1 kartę, niezaleznie jaka to karta.
Karta "Walka Zbrojna" pozwalająca zmienić pojedynek z Siły na Taktykę działa tylko na innych bohaterów achajskich, tylko oni mogą wyzywać i być wyzywanymi na pojedynki (vide: tekst karty).
Na dosłownie wszytkich kartach oddziałów trojańskich znajduje sie tekst "Po walce kartę należy odłożyć na stos kart zużytych". Zatem należy odłóżyć ją na stos kart zużytych. Podobnie dzieje się z wszelkimi innymi zużytymi kartami. Wyjątek stanowią niepokonani bohaterowie trojańscy i bestie, jak również przedmioty i oddziały które spadają w odpowiedniej dla siebie chwili.
Błąd w instrukcji: w podpunkcie Przebieg Gry jest odpowiednio: "Tura dzieli się na 4 fazy" i "4.Koniec tury", powinno być "Kolejka dzieli się na 4 fazy" i "4.Koniec kolejki".
Do Wyzwania, które już stoi można dograć tylko karty Zdarzeń jak Falaga, Precyzyjne cięcie etc.

To tyle na tą chwilę. Pozdrawiam i życzę miłej rozgrywki.
 
Awatar użytkownika
nataniel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: czw maja 22, 2003 11:01 am

pn lis 22, 2004 4:11 pm

Hmm, czy mi sie wydaje, czy piszesz cos o zagrywaniu zakrytych kart? Gdzie w instrukcji jest slowo o zakrytych kartach? Bo teraz to mi troche namieszales w glowie :-)

Do Wyzwania, które już stoi można dograć tylko karty Zdarzeń jak Falaga, Precyzyjne cięcie etc.

Czy znowu kazdy po jednym czy juz mozna dowolnie? Jezeli dowolnie, to skad zasada ze kazdy po jednym przy pierwszym wystawieniu? Jezeli po jednym, to w jakiej kolejnosci? Poza tym w jakim momencie?

Dlaczego na niektorych kartach pisze, ze moge uzyc ich w dowolnym momencie (np. Falanga) a na niektorych nie (np. Niemoc)?
 
MacTele
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 19, 2004 9:23 am

pn lis 22, 2004 4:31 pm

Wielkie dzięki

A gdzie w instrukcji jest słowo o zakrytych kartach ??

Czy jak na mnie rzucili wyzwania to mogę rzucić 1 kartę modyfikującą czy więcej ??

Czy jak ja rzucam wyzwanie to mogę rzucić ile chcę kart modyfikujących??

Czy karty na których jest napisane że w dowolnym momencie - moge użyć poza limitami tymi co powyżej ??
 
Awatar użytkownika
Puszon
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Posty: 164
Rejestracja: pt maja 07, 2004 12:33 pm

czw lis 25, 2004 11:56 am

Jeszcze dzisiaj w sieci pojawi się poprawioona wersja instrukcji wraz z FAQ
 
Awatar użytkownika
nataniel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: czw maja 22, 2003 11:01 am

pt lis 26, 2004 3:54 pm

Witam

Zamiescilem wlasnie na stronie Gry-Planszowe.pl poprawiona instrukcje do Troi podeslana mi przez Wydawce. Wydaje mi sie, ze wyjasnia ona wszelkie watpliwosci.

http://www.gry-planszowe.pl/article.php/4/39/Troja.html
Ostatnio zmieniony sob lis 27, 2004 9:28 am przez nataniel, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Ra-V
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1490
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:08 pm

sob lis 27, 2004 1:37 am

Instrukcja jest rowniez u nas na stronie gry http://troja.polter.pl
bezposredni link http://troja.polter.pl/Troja-instrukcja.pdf
 
Awatar użytkownika
Puszon
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Posty: 164
Rejestracja: pt maja 07, 2004 12:33 pm

sob lis 27, 2004 6:03 pm

Mam nadzieje, ze nowa ulepszona instrukcja pozwoli wszystkim czerpac duzo przyjemnosci z grania w Troje.
Jezeli macie jeszcze jakies pytania - zadawajcie je (Aler wczesniej dokladnie przeczytajcie instrukcje :P)
 
Awatar użytkownika
Fenix_The_One
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:19 pm

wt gru 07, 2004 7:20 pm

dalej nierozumie oco chodzi z tymi ukrytymi kartami :/
 
Awatar użytkownika
Ra-V
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1490
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:08 pm

wt gru 07, 2004 9:26 pm

Nie musisz z tego korzystac, to zasada opcjonalna.
 
Awatar użytkownika
starlift
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3112
Rejestracja: wt mar 18, 2003 12:00 am

pn gru 20, 2004 1:22 pm

Dobra, mam pytanie.

Gralismy sobie ostatnio, moj przeciwnik rzucil po wygranej walce Chwalebne zwyciestwo. Potem rzucil je jeszcze dwa razy korzystajac z Gniewu Hery. Wszystko wyglada okej i zgodnie z zasadami, ale obaj uwazamy, ze to troche za mocne combo.

Ban na karte? :P
 
Awatar użytkownika
Ra-V
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1490
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:08 pm

pn gru 20, 2004 8:49 pm

IMHO nie, niby zyskujesz 6 pkt chwaly (czyli tyle co dwa razy wygrywajac pojedynek bohaterem) ale tracisz za to karte i dwa wplywy bogini duzy koszt za jedyne 6 pkt.

Do tego masz "antykarty" - proznosc bohatera, wyrok zeusa i ewentualnie mozesz probowac kradziezy hermesa
 
Awatar użytkownika
starlift
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3112
Rejestracja: wt mar 18, 2003 12:00 am

pn gru 20, 2004 9:06 pm

Ogolnie zdolnosc Hery, czyli wrocenie karty na reke, wydaje mi sie malo przydatna, przewaznie zostaje z dwoma zetonami Gniewu.

A 6 pkt to duzo, czesto wystarczy by wygrac.
 
Awatar użytkownika
Ra-V
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1490
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:08 pm

pn gru 20, 2004 9:12 pm

Jesli zostawisz combo na koniec no to jasne, wtedy przecwink niech pluje sobie w brode ze rzucil wczesniej wyrok zeusa :P

I mamy kolejny powod do grania Menelaosem :]

edit:

kolejne combo:

w zasadzie działa dobrze tylko z Menelaosem:

zagrywamy na przeciwnika Przeklenstwo Hery i obnizamy mu sile o 2
wyzywamy +3 chwaly,
rzucamy Szybkosc Hermesa,
wyzywamy +3 chwaly,
odzyskujemy Szybkosc z Gniewu Hery
rzucamy Szybkosc Hermesa,
wyzywamy +3 chwaly,
odzyskujemy Szybkosc z Gniewu Hery
rzucamy Szybkosc Hermesa,
wyzywamy +3 chwaly,

w ten sposob uzyskujemy 12 chwaly, pomoc nam moga w tym miecz Hery i oczywiscie zdolnosc Menelaosa

przy dobrym podejsciu i bez zagrywania na siebie miecza mozemy wygrac w pierwszej rundzie.

Oczywiscie jest sporo kart, ktore moga nam umniejszyc nieco zwyciestwo ale i tak ladnie dziala :]
w zasadzie w pelni przerywa nam tylko sen hypnosa

---

Z gniewem Hery fajnie dziala tez Przepowiednia Kasandry ktora daje nam spory card advantage +9 kart za jedna rzucona
powinno to zapewnic nam przewage przez pewien czas gry

---

kolejne combo, tym razem sluzace do usuwania oddzialow przeciwnika (glownie) i zrobienia mu malego kuku ;)

grajac Nestorem zagrywamy na naszego przeciwnika Cyklopa
rzucamy na przeciwnika Grom Zeusa
w zasadzie to sprawia ze niewiele z niego zostaje
w naszej turze gdy Cyklop przychodzi do nas ratujemy sie gniewem Aresa (w zaleznosci od potrzeby raz lub dwa razy)

przeciwnik traci chwale i poplecznikow, my zyskujemy 5 pkt chwaly :]

--

planujac rozne niecne zagrywki przy uzyciu Menelaosa zaczalem sie zastanawiac jak jego zdolnosc dziala z Oszczepem, czy autorzy gry mogli by to rozjasnic?
po wyrzuceniu jedynki dorzucam z oszczepu i przerzucam z Menelaosa jedynke, a moge przerzucic to co rzucilem z Oszczepu? :D
 
Awatar użytkownika
Szept
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 11:35 pm

śr gru 22, 2004 7:12 pm

starlift pisze:
Dobra, mam pytanie.

Gralismy sobie ostatnio, moj przeciwnik rzucil po wygranej walce Chwalebne zwyciestwo. Potem rzucil je jeszcze dwa razy korzystajac z Gniewu Hery. Wszystko wyglada okej i zgodnie z zasadami, ale obaj uwazamy, ze to troche za mocne combo.

Ban na karte? :P


Tak można :)
Taka sytuacja byla podczas konkursu na gry-plnaszowe.pl
Dokladnie to zastosowalem i było dozwolone :)
Niestety nie ja jeden na to wpadlem, a w losowaniu nie mialem szczęścia :|
 
Awatar użytkownika
Puszon
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Posty: 164
Rejestracja: pt maja 07, 2004 12:33 pm

pt sty 14, 2005 1:11 pm

Witam.
Strasznie wszystkich przepraszam, za dlugotrwale milczenie. Po prostu pelene moce przerobwe rzucilismy na dokonczenie Labiryntu Czarnoksiężnika, co w polaczeniu z goracym okresem w pracy biurwej pod koniec zeszlego ina poczatku tego roku spowodowalo, ze nie mialem nawet chwili na spojrzenie na to forum.

starlift pisze:
Dobra, mam pytanie.

Gralismy sobie ostatnio, moj przeciwnik rzucil po wygranej walce Chwalebne zwyciestwo. Potem rzucil je jeszcze dwa razy korzystajac z Gniewu Hery. Wszystko wyglada okej i zgodnie z zasadami, ale obaj uwazamy, ze to troche za mocne combo.

Ban na karte? :P

Przyznam szczerze, ze tworzac gra akurat na to combo nie wpadlismy i zgodnie z naszymi zamierzeniami nie powinno to tak dzilac. No ale nigdzie o tym nie napisalismy wiec oficjalna wykladnia jest taka, ze mozna zrobic takie combo.
 
Awatar użytkownika
Puszon
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Posty: 164
Rejestracja: pt maja 07, 2004 12:33 pm

pt sty 14, 2005 1:22 pm

Ra-V pisze:
[ciach mega combo menelaosowe...]
w zasadzie w pelni przerywa nam tylko sen hypnosa

Ufff.... niezle, niezle... Eh tak to jest dac towarzyska gre karciana, maniakom karcianek :D


planujac rozne niecne zagrywki przy uzyciu Menelaosa zaczalem sie zastanawiac jak jego zdolnosc dziala z Oszczepem, czy autorzy gry mogli by to rozjasnic?
po wyrzuceniu jedynki dorzucam z oszczepu i przerzucam z Menelaosa jedynke, a moge przerzucic to co rzucilem z Oszczepu? :D

Nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem, ale dorzucasz tylko jeden raz, kotry jest rownoczesnie dorzutem z oszczepu i przerzutem z Menelaosa.
 
Awatar użytkownika
Ra-V
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1490
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:08 pm

sob sty 15, 2005 2:34 pm

Puszon pisze:
Nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem, ale dorzucasz tylko jeden raz, kotry jest rownoczesnie dorzutem z oszczepu i przerzutem z Menelaosa.


No nie wiem, to by mi najmniej pasowalo w koncu dorzut to dorzut, a przerzut to przerzut.

rostrzygam walke Menelaosem z Oszczepem Pelionskim, wyrzucam 1, i teraz mam mozliwosci
a) dorzucic z oszczepu druga karte i dodac ja do wyniku ktory to wynik jest przerzucony przez menelaosa w ten sposob moge otrzymac bardzo duzo i to jest najbardziej pozytywna opcja

b) po dorzuceniu z oszczepu dopiero sprawdzic czy jest mniejsze od 4 i czy menelaos moze przerzucic, ta opcja jest srednia ale ciagla obie karty dzialaja

c) oszczep u menelaosa nie dziala przy rostrzyganiu walki bo zazwyczaj gracz zdecyduje sie przerzucic jedynke

czyli zeby wiedziec w zasadzie jak to dziala trzeba rostrzygnac czy pierwszenstow ma zdolnosc przedmiotu, czy tez bohatera.
 
Awatar użytkownika
Puszon
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Posty: 164
Rejestracja: pt maja 07, 2004 12:33 pm

pn sty 31, 2005 1:52 pm

Zastanawialiśmy się nad tym.
Pierwszeństwo winna mieć zasada bohatera. Nie przedmiotu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości