Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

Trickster - Efektowna efektywność!

pt gru 17, 2004 10:14 pm

Oto klasa prestiżową którą od zawsze chciałem być. Proszę was o sugestie i opinie na jej temat.

Trickster
Tricksterzy to wojownicy specjalizujący się w efektownej walce. Nieobce są im salta, ataki z wyskoku czy cięcia z obrotu. Całe swe życie poświęcają wymyślaniu nowych trików. Niektórzy chętnie dzielą się nabytą wiedzą i doświadczeniem, inni zaś skrzętnie bronią swych sekretów. Czasem można spotkać Tricksterów popisujących się swoją bronią w miejscach publicznych.

Trickster
Wymagania: Bazowa premia do ataku: 4+
Atuty: Finezja w broni (dowolna), Uniki, 2+ rangi w skakaniu, upadaniu i blefowaniu

Link do tabelki -> KLIK
Link do obrazka :mrgreen: -> KLIK
Link do nowego trickstera w .doc -> KLIK

Biegłość w broni i pancerzu: Trickster nie zyskuje żadnych biegłości w broni i może nosić tylko lekki pancerz. W średniej bądź ciężkiej zbroi nie może korzystać z żadnych zdolności jakie oferuje ta klasa prestiżowa.
Sztuczki: Trickster z każdym poziomem coraz bardziej opanowuje wykonywanie trików swoją bronią. Zaczyna częściowo wykorzystywać swoje umiejętności w pokazach przed publicznością. Zapewnia mu to możliwość wykonywania pokazów z bronią (analogicznie do innych występów np. tańca, śpiewu). Ponadto dostaje premię w wysokości podwojonego poziomu Trickstera do testów tychże występów (np. +6 na trzecim poziomie).
Finty: Trickster doskonale wie jak zmylić przeciwnika w walce co daje mu premię w wysokości poziomu Trickstera + jego modyfikator z roztropności razy dwa do testów blefowania podczas walki (Zasady blefu w walce - Podręcznik Gracza str. 63).
Akrobacje: Płynne ruchy Trickstera pozwalają mu poruszać się po polu bitwy w nonszalanckim stylu, jest to tylko zmyłka dla nieuważnych. Trickster doskonale wie co dzieje się dookoła gdy wykonuje swoje przewroty, salta i gwiazdy. Akrobatyczne poruszanie się pozwala Tricksterowi zmniejszyć swoją prędkość o 3m i jednocześnie zyskać premię unikową w wysokości poziomu trickstera do KP przeciw zwykłymi atakami i +4 (dodatkowo) do KP przeciw okazyjnym atakom prowokowanym poprzez wchodzenie w obszar zagrożenia przeciwnika. Aby utrzymać tą premię podczas zadawania ciosów Trickster musi poruszyć się co najmniej o 1,5m. Dodatkowo gdy na drodze Trickstera leży jakaś broń podczas wykonywania akrobacji może on ją podnieść w akcji darmowej,
Przykład: Dante zbliża się do goblina wykonując swój wojenny taniec przez 6m. Goblin wykonuje okazyjny atak gdy Dante wchodzi w jego obszar zagrożenia. Nie trafia. Dante atakuje. Trafia. Goblin wykonuje normalny atak. Lekko zacinając Dantego w udo. Ten wykonuje salto na 1,5m i atakuje goblina nadal zachowując premię unikową +1 do KP.
Salto śmierci: Trickster opanował sztukę wykonywania salt do perfekcji, co więcej, nauczył się podczas wykonywania salta zaatakować przeciwnika. Salto śmierci działa analogicznie do atutu Potężny atak z tą różnicą że premia nie może przekraczać poziomu Trickstera. Dodatkowo Salto śmierci można wykonać z odległości 1,5m . Salto śmierci można wykonać podczas szarży – odległość zwiększa się wtedy do 3m.
Przykład: Do Dantego zbliża się goblin, gdy odległość zmniejsza się do 6m Dante szarżuje na goblina na odległość 3m, wybija się w powietrze wykonując efektowne salto i zadaje proste pionowe cięcie mieczem prosto w głowę goblina. Nie prowokuje to okazyjnego ataku.
Podzielność uwagi: Wykonywanie blefów, obrotów i podrzutów bronią pozwala Tricksterowi zaatakować każdego przeciwnika w jego obszarze zagrożenia. Atakuje tylko tyle razy ile posiada ataków daną bronią i z takimi samymi premiami. Może używać tej umiejętności tylko podczas akcji całorundowej.
Przykład: Na około Dantego stoją trzy gobliny. Dante ma 3 ataki: +12/+7/+2. Wykonuje po jednym ataku w każdego goblina.
Cios zasięgowy: Trickster potrafi rzucić jakąkolwiek trzymaną przez siebie broń w przeciwnika. Broń zyskuje przyrost zasięgu 3m.

Whew, no to jakoś poszło. Teraz wasza kolej. Myśle że za silna ta klasa nie jest a daje duże pole do popisu (dosłownie :razz: ). Inspirowałem się grą Devil May Cry - znającym Dantego z tejże gry będzie łatwo wyobrazić sobie Trickstera :spoko:

----------------------
Jest aż tak tragiczne że nikt nic nie pisze?
Nikt mnie nie kocha..... :cry:
Ostatnio zmieniony sob mar 19, 2005 9:29 am przez Newanderer, łącznie zmieniany 4 razy.
 
Awatar użytkownika
Survifor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: czw cze 24, 2004 8:28 pm

pt gru 17, 2004 11:42 pm

Ja cię kocham :razz:
Klasa bardzo mi się podoba ale mam wrażenie że jest ciut za słaba, można było by zamienić to salto śmierci na jakiś efektywne Fataliti (MORTAL KOMBAT RULLEZ)
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

pt gru 17, 2004 11:52 pm

Halo! Czy to w ciąż jest era średniowiecza? Klasa wogule nie pasująca do tamtejszego klimatu. Przecież jest mnich. Ale po za tym nie jest zła :)
 
Awatar użytkownika
izzi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: śr gru 08, 2004 6:06 pm

pt gru 17, 2004 11:59 pm

Naprwde ciekawe, ale coś podobnego można osiągnąc przy klasie prestiżowej akrobata (Pieśń i Cisza). Choć przyznaje, że nie osiągnie się wtedy jego zdolności (np. salto śmierci). Też ją skopiuję tak jak tego Tajfuna, bo jak już raz pisałem wszystko kiedyś może się przydać. Sam gram często postaciami z wysoką zręcznością i lubie robić z nich coś tego typu, co wszystkim polecam, bo wtedy walka (jeżeli jest opisowa) robi się naprawde ciekawa, tak więc pewnie tym kiedyś zagram :wink: .
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

sob gru 18, 2004 8:44 am

A co jeśli ten Trickster nosi na przykład jeakieś szpony? Też może używać Ciosu Zasięgowego?
Dobrze, że napisałeś przykłady, bo dosyć trudno było mi się wpierw połapać o co chodzi. Ogólnie klasa spoko, chyba wezme ją moim skrytobójcą :)
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

sob gru 18, 2004 9:11 am

Jeżeli ma szpony - no cóż będzie mu ciężko nimi rzucić.
Ale przecież możesz te szpony trzymać w ręku zamiasich do niej przymocowywać, nie? No i po sprawie. :)

Zed -> Oglądałeś "Hero" ? Tam też walczyli jak Trickster a to nie była współczesność...

Survifor.... :wink:
 
Awatar użytkownika
_yame_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 141
Rejestracja: śr maja 19, 2004 8:11 pm

sob gru 18, 2004 5:51 pm

Bardzo fajna postać. Dla tych co za dużo się zaoglądali Matrixa :D
Tylko zmień tą debil.... nieciekawą nazwę bo, mną coś miota jak czytam "Trickster" :hahaha: :hahaha:
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

sob gru 18, 2004 6:19 pm

_yame_ -> może jakąś propozycje? Tylko to mi przychodzi do głowy.
Chyba że wolisz "Ekwilibrystyczny wojownik"... :wink:

-|~~~~
Survifor specjalnie dla ciebie

Fatality [Ogólny]
Nie tracisz czasu dobijając wrogó ale jak się postarasz możesz uczynić jego śmierć długą i efektowną.
Wymagania: Siła 13+
Brak: Wykonujesz kop'de'gras jako akcję całorundową.
Korzyści: Możesz wykonać kop'de'gras jako akcję standardową. Możesz także poświęcić akcję całorundową aby zakończyć życie swojej ofiary w efektowny sposób zadając mu dodatkowo straszny ból.

albo inny wariant

Fatality [Ogólny]
Potrafisz czynić śmierć efektowną.
Wymagania: Zręczność 13+
Korzyści: Twoje trafienie zabierające 50 lub więcej obrażeń istocie powoduje że musi wykonać test na Refleks ST twój poziom + mod. z Zręczności (plus normalny rzut na Wytrwałość ST 15 lub umrze). Jeżeli test na Refleks się nie powiedzie możesz wykonać kop'de'gras ale w następnej rundzie możesz wykonać tylko akcję ruchu.

Przykład:
Runda 1:
Stefan trafia Zbigniewa swoim wielgachnym toporem w bark i miażdżąc mu obojczyk |zadając 53 obrażenia|. |Zbigniew wykonuje test na refleks - ne powiódł się.| Stefan wykonuje szybki obrót o 360 stopni i odcina głowę Zbigniewowi. Gdy głowa oddzieliła się od ciała Stefan szybko ŹDZIELIŁ JĄ Z KOPA! |Wykonał test na Refleks ST14 który polecił mu MP| Głowa poszybowała daleko obryzgując wszystkich kropelkami krwi.
Runda 2:
Stefan biegnie 15m do następnego przeciwnika.
Runda 3...
Ostatnio zmieniony śr sty 26, 2005 2:30 pm przez Newanderer, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
izzi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: śr gru 08, 2004 6:06 pm

sob gru 18, 2004 10:10 pm

Tak więc z tym Fatality jest tak, że można je wprowadzić w momencie (rundzie) kiedy się zabiję wroga (a nie w następnej rundzie) ale zaraz po ataku traci się ją całą na to fatality i w efektowny sposób dobija wroga.
Tylko się upewniam, bo nie jestem pewien a atut całkiem, całkiem.
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

pn gru 20, 2004 12:41 pm

nom, o to chodzi.
 
Urghal Rhulqdahr
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 9:16 pm

pt gru 24, 2004 2:21 pm

Bardzo fajna klasa, jednakże podzielam opinie pozostałych forumowiczów: jest lekko za słaba. Powinieneś coś potężnego walnąć na 10 poziomie np. umiejętność analogiczną do umiejętności Zabójczy Atak Skrytobójcy (tylko że z pewnymi modyfikacjami :wink: )

Ale tak w ogóle to spoko klasa, bardzo fajny pomysł z tym saltem śmierci :)
 
maksiu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: pt gru 31, 2004 10:42 pm

pt gru 31, 2004 10:49 pm

Klasa jest słaba ale stać cię na więcej Jackmanie
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

sob sty 01, 2005 12:37 pm

Maxiu powergamer. Nie chodzi o "słabość" czy "mocność:P" klasy. Chodzi o samą przyjemność grania nią. Wiem że nie weźmiesz jej bo ma małe "numerki". Dla niektórych klasa jest "dobra" jak ma kość życia k20 i dostaje +2 do bazowego co poziom. To nie ma być supahiro tylko klasa która wyraża twoją postać! Ja sam nią będe grał.

Ktoś kiedyś napisał:
Munchkin powergaming sux

I dobrze napisał:P

PS.
Tutaj jestem Newanderer, chłopcze. :D
Nie długo ją "poprawie" na mocniejszą. :D

------------------
Troszkę zmieniłem :P
 
Shador
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 13, 2005 1:31 pm

pt sty 14, 2005 11:02 pm

Fajna klasa.... ale ta nazwa :razz: Juz sobie wyobrażam takiego Ekwilibrystecznego Wojownika w akcji, jak robi rozp..... rzeźnię w tawernie. Chociaż wydaje mi się, że przydałoby się mu więcej zdolności klasowych.

P.S. Zapomniałbym, ta nazwa - Salto Śmierci jest jakś taka....
 
Awatar użytkownika
Apollin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:35 am

sob sty 15, 2005 10:08 am

Świetna klasa i nie przepakowana tak jak mnich.
 
Awatar użytkownika
El Moro
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 122
Rejestracja: czw sty 13, 2005 6:57 pm

sob sty 15, 2005 11:06 am

uwazam ze klasa naprawde dobra ale racja ze mozna by jej cos dodac.... np zmodyfikowac finezje w broni...zamiast dodawac mod z sily do obrazen mozna stosowac z zrecznosci...(finezja daje tylko mod ze zrecznosci do trafienia)......ale poza tym cos jam szarza pijanego mistrza.... gdy trickster(racja nazwa do zmiany) sarzuje nie musi poruszac sie po lini prostej, wykonuje test na upadki i przewroty(st=KP przeciwnika) udany dodaje mu polowe poziomow tej klasy do trafienia i obrazen a nie udany nic....ta modyfikacje daje do waszej oceny......
 
SpeLLbReaKeR
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:57 pm

sob sty 15, 2005 12:08 pm

El Moro pisze:
zamiast dodawac mod z sily do obrazen mozna stosowac z zrecznosci...(finezja daje tylko mod ze zrecznosci do trafienia)......

Oj to byloby nielogiczne raczej powinien dostawac cos takiego jak Precyzyjny atak jak u Szermierza z Miecza i Piesci
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

sob sty 15, 2005 12:22 pm

Nie powiem, interesujące.
Myślałem też nad darmowym Biegiem po ścianie lub Odbiciem strzał. A z finezją to z teorytycznego punktu widzenia mogło by to być możliwe aby zadawać obrażenia z modem ze Zr.

Np. Walczy Trickster krótkim mieczem. Bardziej finezyjny atak, w czuly punkt przeciwnika zada więcej obrażeń niż silne uderzenie takim mieczem (Jeżeli postać ma większą zręczność of cozz).

Ale z podwójną kosą to byś miał już problem z takim bardzo finezyjnym trafieniem.

Co do precyzyjnego ataku. Trickster ma za mało poziomów aby dobrze tą umiejętność rozwinąć. Bo przecież szermierz dostaje ją co 2 poziomy (chyba:P). A zdobywanie kolejnego k6 obrażeń co poziom to przesada.

PS. Masz awatar z Black'n'White? :P
 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

sob sty 15, 2005 3:53 pm

Bardzo fajne, tez chciałbym zagrac takim czyms:)
 
Awatar użytkownika
Rishta
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 264
Rejestracja: wt gru 28, 2004 8:28 pm

sob sty 15, 2005 5:10 pm

Bardzo fajna Efektowna Efektywnośc ;)!!!
 
Awatar użytkownika
El Moro
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 122
Rejestracja: czw sty 13, 2005 6:57 pm

sob sty 15, 2005 5:33 pm

a co sadzicie o tej sarzy moglo by sie to nazywac (malo oryginalnie ale zawsze) Akrobatyczna Sarża...... a i czy sadzicie ze to ST jest dobre??
 
Awatar użytkownika
Ramirez Kel Ruth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 4:18 pm

wt sty 25, 2005 11:20 pm

Klasa fajna. Tylko ta nazwa. Nie wiem czemu ale chyba zbyt nowoczesna ( w gruncie rzeczy to trudno wymyśleć jakąś oryginalną nazwę tak by nie brzmiała śmiesznie ale jesteś zdolny więc sobie poradzisz :spoko: )

Oprócz tego wymagania powinny być trochę większe: Bazowa pr. do ataku +5

4 rangi w którejś z umiejętności ( w końcu jak się kimś chce zostać to się poświęca na to trening)
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

śr sty 26, 2005 6:40 pm

A więc w związku z powszechnym niezadowoleniem z nazwy Trickstera i tego że martwię się zdrowie _yame_ (żeby już nim nie miotało :P), ogłaszam konkurs na nową nazwę dla tej klasy.

1.Ekwilibrystyczny wojownik :P


Czekam na wasze propozycje, skoroście tacy mądrzy :wink: .

PS. dzięki Ramirez Kelebrin Ruth że we mnie wierzysz :P
 
Awatar użytkownika
Heian
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: śr sty 12, 2005 11:35 am

śr sty 26, 2005 7:28 pm

Dobra szczeże to nazwa trikster mi odpowiada, ale jeśli chcesz coś innego to prosze:
Zwinny rycerz
Akrobatyczny wojownik
Niewyobrażalny śmiałek
Lekko atleta :D
Niebiański orzeł
Człowiek kula :razz:
Wyszkolony wojownik
No dobra niemam już pomysłów :?
A i wiem że nie mam talentu do wymyślania nazw dla klas prestiżowych. :cry:
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

śr sty 26, 2005 7:35 pm

Człowiek kula - Synu wystrzel mnie!

:D
 
Alians
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: sob sty 08, 2005 11:37 am

śr sty 26, 2005 8:03 pm

A może któryś z tych:
1. Perfekcyjny wojownik
2. Mistrz akrobacji
3. Nieustraszony cyrkowiec :razz:
4. Efektor
 
Awatar użytkownika
Newanderer
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 296
Rejestracja: śr lis 10, 2004 5:45 pm

śr sty 26, 2005 8:37 pm

Alians pisze:
4. Efektor

Reflektor :P

No, czyżby na tym forum nie było nikogo innego? :(
 
Awatar użytkownika
Ramirez Kel Ruth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 4:18 pm

czw sty 27, 2005 8:05 pm

1. Mistrz sztuki wojennej :spoko:

2. Mistrz walki

3. Król trików
 
Awatar użytkownika
k0nrad
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: pn sty 24, 2005 2:43 pm

pn lut 21, 2005 10:43 am

No tak, ta nazwa ;] - 'trickster' to bynajmniej nie'osoba wykonująca triki', a bardziej 'oszust' - trickery=oszustwo... Z drugiej strony Arcane Trickster został przetłumaczony jako Mistyczny Sztukmistrz - ale sztukmistrz też nie bałdzo ;]. W sumie klasa to taki szermierz, tylko bardziej ;]. Ciężko wymyślić temu sensowną nazwę. Na razie z propozycji podanych IMO najlepsze "Mistrz Akrobacji" i "Król trików" - choć ten drugi tak sobie ;].

Może... Wirtuoz Walki? (Melee Virtuoso*)


_______
*) wybacie odruch - często jak coś wymyslam, kombinuję, jakby to 'po anglijsku' brzmiało ;]
 
Awatar użytkownika
Athendor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: wt maja 18, 2004 6:28 pm

ndz mar 13, 2005 4:20 pm

Trochę mi to się z Wiedźminem kojarzy, chociaż w gruncie rzeczy zbyt wiele z nim wspólnego nie ma...

Co do fatalit - mam mieszane uczucia. Niby fajne, ale w poważnej walce bezsensowne. Proponuję, aby widzący masakrę sojusznicy szlachtowanego musieli wykonać rzut obronny na wolę o ST równym poziomowi + 10 Trickstera - Miksera i jeśli się nie powiedzie, to przez rundę / poziom zabijającego otrzymują -1 z morale do rzutów obronnych i trafień. Jeżeli wynik rzutu obronnego jest o 5 lub więcej mniejszy od ST, to sojusznicy zabitego uciekają przez tyle rund, ile poziomów ma robiący fatality.

Możnaby dodać do fatalitów elementy, wymagające zarówno udanego testu zręczności, jak i fantazji gracza (np. wspomniany wykop głowy, urwanie ręki, skręcenie karku kopniakiem, odgryzienie ucha czy coś w tym stylu :wink: ). Podwyższałyby one o +2 ST rzutu obronnego.

Co o tym sądzicie?

PS Mógłby się nazywać:
- Wirtuoz Miecza (Sword Wirtuoso) :wink: ,
- Po prostu Pan rzeźnik
- Tancerz śmierci
Ostatnio zmieniony pn mar 14, 2005 3:06 pm przez Athendor, łącznie zmieniany 2 razy.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości