Zrodzony z fantastyki

 
Alians
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: sob sty 08, 2005 11:37 am

Pytania o wampiry

wt sty 18, 2005 3:33 pm

Zapewne wiecie, że wampir pozostając przez dwie rundy w słońcu ginie. Czy można to zmienić, np. przez atut Przystosowanie do światła dnia albo inaczej? :help:
 
Awatar użytkownika
_yame_
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 141
Rejestracja: śr maja 19, 2004 8:11 pm

wt sty 18, 2005 3:41 pm

Przystosowanie do światła dnia - ekhm, a co to jest? :shock: Oczywiście że można, ale zastanów się, czy to ma sens? Równie dobrze można zrobić latającego i ziejącego ogniem Tarrasque (przepraszam za pisownie :P ). JA nic o tym ni wiem ale jest chyba jest coś takiego że wampir po słońcu może chodzić - tylko ma duuże minusowe "premie" :razz:
 
Awatar użytkownika
Lekter
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 309
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:16 pm

wt sty 18, 2005 3:43 pm

......zwariowałeś? :razz:

Przystosowanie możę pomóc tylko rasom które przwykłe do mroku są oślepiane przez intensywne światło.

Jedyną szansą dla wampira jest magiczne podtrzymyawnie ciemności,stosowania przedmiotów które przykrywają go płaszczem morku......badz też zasłanianie się jakimś jakimś obiektem.
 
Awatar użytkownika
Vister
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: czw lip 29, 2004 12:06 pm

wt sty 18, 2005 4:11 pm

Ja może dopuściłbym, że wampirek jest odporny na światło, ale tylko np. dzięki jakiemuś potężnemu przedmiotowi lub dzięki pomocy boskiej (ale to musi być naprawde ważna istotka). Ale najlepszym wyjściem jest sposób Lektera jakiś magiczny płaszcz podtrzymujący mrok.
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

wt sty 18, 2005 4:22 pm

Jakiś słabszy artefakt z mocami tylko dla wampirów. Albo Potężny artefakt, którego wielka moc aktywuje się dopiero po zebraniu wszystkich części, z czego każda niweluje jedną z kar wampira. Można też po prostu stworzyć Płaszcz Ciemności. Jego cena nie powinna przekraczać 5000sz. Ta pierwsza metoda jest bardziej czasochłonna, ale ciekawsza
 
Awatar użytkownika
Bachmut
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 85
Rejestracja: śr gru 22, 2004 1:48 pm

wt sty 18, 2005 4:56 pm

Do płaszcza trzeba byłoby trzeba dodać jakąś zasłone na twarz
np: maskę lub bardzo obszerną apaszkę

Ale czy widok postaci otulonej płaszczem z zasłoniętą twarzą nie wydaje się wam nieco podejrzany
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

wt sty 18, 2005 5:03 pm

Tak samo podejrzany jak umięśnonego człowieczyny z płonącym ogniem mieczem i innymi magicznymi bajerami :)
 
Awatar użytkownika
LiPman
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:42 pm

wt sty 18, 2005 5:04 pm

Bachmut pisze:
Ale czy widok postaci otulonej płaszczem z zasłoniętą twarzą nie wydaje się wam nieco podejrzany
No i oto chodzi! Ja jestem przeciw pozwalaniu wampirowi chodzic po swietle słonecznym przez atut. Jest on potęzna istotą i ma taką skaze i dobrzemu tak :P. Za to wasze pomysł jak np. ten płasz są ciekawe.
 
Awatar użytkownika
Mikhail
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: pt mar 19, 2004 8:13 am

wt sty 18, 2005 5:26 pm

Taka ciekawostka - w settingu Ravenloft wampir "zrodzony" z elfa jest wrażliwy na światło Księżyca, a nie Słońca. :wink:

Edit: Proponuję zapoznać sie z innymi settingami, jak ww. Ravenloft, częstokroć rządzą nimi prawa odmienne niż w najpopularniejszym Faerunie, np. w Sigil (setting Planescape) Mieście Drzwi nie ma Słońca ! Powietrze świeci tam samoistnie, nadmienione jest tam, iż wampiry mogłyby tam swobodnie spacerować za "dnia", choćby i w czasie "szczytu" (miejscowe okreslenie na południe :wink: ). Mimo wszystko napędzane wielowiekowymi przyzwyczajeniami wolą nadal ukrywac się w kanałach miejskich i w mroku knuć swoje małe, ciemne sprawki . ;-]
Ostatnio zmieniony śr sty 19, 2005 11:02 am przez Mikhail, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Nordrasill
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 81
Rejestracja: wt lis 16, 2004 6:12 pm

wt sty 18, 2005 5:44 pm

ten plaszcz mozna zrobic, tylko ze wtedy wampira otaczala by chmura ciemnosci, przez co nic by nie widzial :P tak wiem wiem, wampiry maja widzenie w ciemnosciach, ale nie w magicznej ... jak ktos ma slepowidzenie to to jest dobre ;] ale tak to kicha...
pozatym wampir ktory moze chofzic w dzien to juz nie wampir ;] 0 klimatu i powergaming... nuda ;]
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

wt sty 18, 2005 5:57 pm

Przystosowanie do światła dnia ma inny efekt, nie pomaga wampirowi.

Nie mniej jedak w ktorymś dodatku do Ravenloftu jest podobno zaklęcie, które czasowo zmienia wampira w śmiertelnika. Zaletą jest przystosowanie do swiatła dnia, odporność na wady umrzyków itd. Wadą pozbawienie mocy.
 
Scelton
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 418
Rejestracja: śr cze 09, 2004 9:20 pm

wt sty 18, 2005 6:56 pm

W setingu "Serce więży nocnego kła" są opisane okulary które pozwalają wykonywać wampirom w swietle całą akcję zanim się spalą.
 
Awatar użytkownika
Lord_Arten
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 8:53 pm

wt sty 18, 2005 7:57 pm

Bzdura...Wampir nie może być moim zdaniem w żaden sposób odporny na światło.Jest istotą przeklętą i tej klątwy nie może zdjąc, nawet magia czy artefakty nie powinny mu w tym pomóc.
 
Awatar użytkownika
sharpshooter
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn gru 27, 2004 8:40 pm

wt sty 18, 2005 8:54 pm

Jeśli chcecie się dowiedzieć czy wampir może być odporny to przeczytajcie sobie "Wiedźmina" - tam jest to odpowiednio opisane!!! Sapkowski myśli o wszystkim. O wampirach też.
A wracając do tematu to i tak wszystko będzie zależało od MP. Jeśli zdecyduje się że wampiry mogą byc odporne na swiatlo to nikt tej decyzji nie powinien kwestionować ( odpowiednie argument obydwóch stron ).
Ale ja bym zrobił tylko jednego wampira który posiada tą umiejetność, który jest jedyny w swoim rodzaju i jest ważnym elementem kampani.
Ostatnio zmieniony wt sty 18, 2005 9:06 pm przez sharpshooter, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

wt sty 18, 2005 8:59 pm

Wampiry na światło nie powinny być odporne na pewno. Ale kto powiedział że nie można zrobić innych, potężniejszych wampirów. Choć moim zdaniem ta nowa odmiana i tak nie powinna być odporna na światło dzienne, tylko na czosnek, srebro i święte symbole. Na tych potężniejszych wampirów jedyną bronią było by światło dzienne.
 
SpeLLbReaKeR
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:57 pm

wt sty 18, 2005 10:42 pm

Alians pisze:
Przystosowanie do światła dnia

tak jak moi poprzednicy pisali ten "atut" jesli taki bedzie to powinien byc podstepny do postaci takich jak Duergary Gnomy Głebinowe czy Drowy które tylko razi swiatło a nie zabija.

Jezeli juz o tym pisano, to po co piszesz jeszcze raz? Zeby nabic sobie licznik?
Moderator Faust
 
Awatar użytkownika
Nec Xelos
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: pt lip 18, 2003 12:38 pm

śr sty 19, 2005 11:53 am

Moim zdaniem wampiry maja zbyt duza moc, zeby chodzic sobie w dzien, niezaleznie od tego w jaki sposob. Bo skoro np. MG dal graczowi Przedmiot, w ten czy inny sposob, chroniacy przed sdwiatlem slonecznym , to z logicznego punktu widzenia, kazdy inny wampir moglby miec taki przedmiot... A to juz pachnie inwazja...

Jedyny wypadek, w ktorym wampir (ten jeden konkretny) moglby chodzic sobie w dzien to moim zdaniem; jakas misja nadana mu przez jego Boga (tylko kaplan tego boga), i na czas jej wykonania, jego Bog chroni go przed tym "utrudnieniem"...

Poza tym uwazam, ze tworzenie wampirka w druzynie (o ile reszta nie ma podobnych wlasciwiosci, lub co najmniej nie jest zmuszona do poruszania sie w mroku z przyczyn np. politycznych :P) jest pomyslem lekko rozwalajacym sesje...

No i oczywiscie trzeba tez uwzglednuic reszte wad wampira, bo samo palenie sloneczkiem to marna wada na tle mocy krwi...
 
Alians
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: sob sty 08, 2005 11:37 am

śr sty 19, 2005 3:25 pm

Dla kogo oni wogóle stworzyli ten szablon??? Dla drowów nie ruszających się z domu? Chciałem go użyć, ale widzę, że nie mogę. Musiałbym na stałe mieszkać w Pomroku lub grać tylko w podziemiach (nudno byłoby ciągle tak) albo w nocy (co można zrobić w mieście nocą?!!)! :cry:
 
Awatar użytkownika
LiPman
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:42 pm

śr sty 19, 2005 3:35 pm

Alians pisze:
Dla kogo oni wogóle stworzyli ten szablon??? Dla drowów nie ruszających się z domu?
szablony nie zostały zrobione dla graczy. To sa dla BN'ów a że gracze mogą z nich korzystac za pozwoleniem MP to już sprawa MP :)
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

śr sty 19, 2005 3:39 pm

Ja osobiscie miałem okazję być wampirem :) . Ma to swoje dobre i złe strony. Zła to taka że bardzo łatwo można się ujawnić, a ukrywanie się, jest trudne. A między innymi dobra (dla mnie najlepsza :D ) jest że nieumarli nie mają budowy. To znaczy że jak grałem nezumi z atutem bieg, to się nie meczyłem i biegałem z predkością 72km/h. (nezumi na speed 12m).
 
Awatar użytkownika
Vister
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: czw lip 29, 2004 12:06 pm

śr sty 19, 2005 3:47 pm

JA jedynie umożliwiłbym wampirowi (jednemu, tylko jednemu) chwilową odporność na światło słoneczne. Ale tylko po to aby udało mu sie uciec przed BG, którzy chcą go przedwcześnie zabić (jezęli ma coś jeszcze ważnego do zrobienia w kampanii). Akurat się składa, ze przygotowuję kampanię z pewnym wampirkiem w roli głównej:D
 
Awatar użytkownika
Bahamut
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 95
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 9:57 pm

śr sty 19, 2005 5:01 pm

według mnie nie powinni mieć odporności na światło słoneczne, ale : odpowiednio użyte życzenie mogłoby coś w tej sprawie zrobić, ale ile : to zależy tlyko od MP. bo 1 życzenie żeby móc sobie cały czas biegać w słońcu to troche za mało, ja bym umożliwił najwyżej na 1-3 dni niepodatność, więc kosztowałoby to dużo tak robić ciągle, czyli powergaming byłby przeważnie wykluczony (spróbujcie grać postacią która co 3 dni wydaje 30 tys. :razz: nie miałaby taka osoba prawie wcale żadnych przedmiotów magicznych, a jeśli sam by rzucał życzenie, to by szybicej tracił doświadczenie niż zyskiwał, albo by zyskiwał niewiele)
 
Awatar użytkownika
Mikhail
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: pt mar 19, 2004 8:13 am

śr sty 19, 2005 5:07 pm

Zed Kraken pisze:
Ja osobiscie miałem okazję być wampirem . Ma to swoje dobre i złe strony. Zła to taka że bardzo łatwo można się ujawnić, a ukrywanie się, jest trudne. A między innymi dobra (dla mnie najlepsza ) jest że nieumarli nie mają budowy. To znaczy że jak grałem nezumi z atutem bieg, to się nie meczyłem i biegałem z predkością 72km/h. (nezumi na speed 12m).

Oficjalne stanowisko Wizards of the Coast w kwestii nieumarłych jest takie, iż nie posiadając metabolizmu (brak budowy/kondycji) nie są one zdolne do wielkich, a krótkotrwałych wysiłków czyli właśnie do biegu. :razz: Inna sprawa, że taki wampir potrzebuje krwi do "życia", więc pewien szczątkowy metabolizm jednak posiada. :?
Sam nie jestem pewien jak rozwiążałbym ową kwestię w wypadku tak wyjątkowego nieumarłego jakim jest wampir, ostatecznie wszystko zależne jest od woli MG.

Poza tym niezłym szokiem zareagowaliby gracze przyzwyczajeni już do standardowych powolnych np. zombich kiedy by natknęłi się na specjalnie wytworzony "podgatunek" nieumarłych biegaczy (vide strażnicze mumie w Mumii 2) :wink: .
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

śr sty 19, 2005 5:26 pm

Moim zdaniem problem ten mogłoby rozwiazać właśnie rzucanie na siebie co jakiś czas Zyczenia, lub potężny artefakt. Prawde mówiąc gdybym grał wampirem po co mi chodzenie po mieście? Sądze, że wampir odporny dzięki prostym zaklęciom lub przedmiotom typu płaszcz ciemności (nie koniecznie tworzący sfere ciemności) na światło dnia jest bez sensu i jest to tylko powergaming.
 
Alians
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: sob sty 08, 2005 11:37 am

śr sty 19, 2005 5:34 pm

Myślicie, że ten czar Życzenie mógłby w tym pomóc TRWALE? Jestem bardzo ciekaw. Jak na razie to jedno z najlepszych rozwiązań. :)
 
Awatar użytkownika
Bahamut
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 95
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 9:57 pm

śr sty 19, 2005 6:41 pm

większość MP się na to niezgodzi nigdy (mi chodzi o takich co nie lubią tego typu powergamingu), ale jako tymczasowe rozwiązanie to życzenie się akurat nadaje świetnie :)
 
Awatar użytkownika
Mikhail
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: pt mar 19, 2004 8:13 am

pt sty 21, 2005 11:46 am

Polecam kupno Libris Mortis, podręcznika bedącego kompendium wiedzy o nieumarłych, przydatne zarowno na niskich jak i wysokich poziomach.
Zawiera min. atut pozwalający wrażliwemu na światło słoneczne nieumarłemu przez kilka rund (więcej jeżeli ma większą premię z Charyzmy, o co wampirom nietrudno) ignorować konsekwencje przebywania na słonecznym świetle.
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

pt sty 21, 2005 6:07 pm

Po co na trwale ignorować te kary skoro chce sie grać klimatyczną postacią kiedy właśnie przez takie działanie traci ona swój mroczny klimat. Wyobraźcie sobie scene w karczmie: środek dnia w lecie a tu nagle wchodzi wampir w okularkach przeciwsłonecznych i prosi o kaszanke :)
 
Awatar użytkownika
Ramirez Kel Ruth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 4:18 pm

ndz sty 23, 2005 4:49 pm

A może ja zostane odporny na strzały. Bez przesady wampir to wampir musi ginąć od światła!!! :cry:
 
Xeno Horn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 14, 2005 5:28 pm

pn sty 24, 2005 8:26 pm

No właśnie - stare podania i opowieści zobowiązują :) Chyba żeby wysmarować wampira olejkiem nocy (w całości) :shock:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości