Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
kuza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: pn sty 24, 2005 10:19 pm

Hazard

sob sty 29, 2005 1:47 pm

Mam od 5 lat do czynienia z młotkiem (warhammerem) i jak go wspominam, nie ma lepszej zabawy w karczmach jak hazard, nawet gdy niekiedy nasz MG nie miał przygody, to sobie wchodziliśmy do karczmy i rzucaliśmy kości, raz wygrywaliśmy, raz nie, raz się oszukało, za drugim tez i już się komuś coś nie spodobało, rozróba od razu , krasnolud robi młyńca na stole, elf strzela z łuku, inni się leja, bierzemy kasę i uciekamy, wylatują krzesła przez okna, a my już daleko za karczmą. Niekiedy było gorzej, wiec nas okradali ;/.

Przeczytałem całą książkę do PC, ale ku zdumieniu nie znalazłem nic w sensie hazardu, trza coś z tym zrobić, zapraszam do przedyskutowania sprawy o systemie "hazardu" do PC, musi być łatwy z uwzględnieniem "oszukiwania", prosiłbym też kogoś aby napisał z "młotka" ten system hazardu, bo jak pamiętam on był najlepszy, a dostępu do księgi już nie mam.
Ostatnio zmieniony sob sty 29, 2005 4:24 pm przez kuza, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Linka
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 581
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 4:42 pm

sob sty 29, 2005 3:16 pm

Używaj częściej kropek, bo zdań-tasiemców nie czyta się najłatwiej. I zmień, proszę, ten "starz"!

Czy aż tak bardzo potrzebne są Ci jakieś tabelki? Możecie przecież korzystać ze zwykłych zasad do gry w końci, zwłaszcza, że do PC potrzebne są same k6. Jeśli chodzi o inne rozrywki karczemne, to można zainspirować się celtyckim sądem drewienkowym (winny, niewinny, powtórzenie losowania). No i oczywiście konkurs przechwałek, znany chyba nawet tym, którzy swoją wiedzę o Celtach czerpią z powietrza.
 
Awatar użytkownika
kuza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: pn sty 24, 2005 10:19 pm

sob sty 29, 2005 4:28 pm

A co z oszukiwaniem, narazie nie przychodzi mi nic do głowy.
Pomocy ....

Ale jeśli chodzi o kości to dobry pomysł, tylko że w PC nie używa się samych k6 :razz:
 
Awatar użytkownika
Linka
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 581
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 4:42 pm

sob sty 29, 2005 4:37 pm

Bwah, wiem, że są jeszcze k12 i k3, ale ja i tak na mechanikę nie zwracam uwagi. Chodziło mi o to, że w grze w kości, którą możesz wykorzystać w PC potrzebne są same k6. :)
btw. "papier, nożyce, kamień" też mają swoje źródła w kulturze celtyckiej, podobno :)
 
Awatar użytkownika
Ellentir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 11:57 pm

sob sty 29, 2005 7:25 pm

Z tymi samymi k6 do końca zgodzić się nie mogę, choć oczywiście każdy może dowolnie zmieniać mechanikę. Już prędzej (znacznie) zgodziłbym się z twierdzeniem, że do prowadzenia PC wystarczą sam k12 (bo to wcale nie to samo co 2k6).

A zasady na hazard? Faktycznie, chyba takowie nie pojawiły się w podręczniku, wydaje mi się jednak, że mnogośc opcji wyklucza jasne zasady, bo na przykład:

- Kiedy piękna niewiasta w stara się odciągnąg uwagę pozostałych od swoich rzutów, zdecydowanie ważne jest jej Wrażenie.

- Do przekładania kart, podmieniania kości, itp. zdecydowanie przydaje się Zręczność.

- Można wreszcie sugerować jakieś zmiany zasad, czy też wyjątki, gdzie zapewne przydadzą się jeszcze inne współczynniki.

Ale może faktycznie przydałby się tekst o grach i zasadach hazardu w PC.

Pomyślimy. A może Wy coś napiszecie? ;-)
 
Awatar użytkownika
kuza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: pn sty 24, 2005 10:19 pm

sob sty 29, 2005 8:35 pm

Najprostsze to dopisać do umiejętności wszystkich hazard i rzucać na sukcesy z użyciem zręczności, ale to bardzo ubogie.

Ja bym to połączył z systemem oszukiwania z Warhammera, to znaczy rzut k100, wychodzi liczba, która porównujemy z liczbami innych zawodników, największa wygrywa, jak chcemy oszukać rzucamy bodajże na zręczność i jak się uda to mamy równe 100 i wygrywamy kolejkę.

A nie chce mi się myśleć za bardzo jak to połączyć, bo i tak już dużo piszę na tym forum ;/

Ludzie pokażcie ze gracie w PC i piszcie w dziale POMYSŁY NA PRZYGODY
 
Awatar użytkownika
Wojewoda
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 902
Rejestracja: wt paź 28, 2003 9:21 pm

sob sty 29, 2005 8:48 pm

Kuza nie adaptuj wszystkiego do Warhammera :)
Oczywiście, że można dokoptować takie zasady, ale nie widzę za bardzo sensu w kostkach, za to prawdziwie hazardowe emocje mogą stworzyć wspomniane "papier-nożyczki-kamień". Proste, człowiek może dużo wygrać, może dużo przegrać, zawsze chce grać dalej aby mieć więcej, albo żeby się odegrać. Ta celtycka gra (miałaś rację Linka :) ) pasuje tu jak ulał.
 
Awatar użytkownika
Thilnen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: śr paź 22, 2003 6:11 pm

ndz sty 30, 2005 7:47 pm

My podczas sesji graliśmy w kości w realu i było bardzo fajnie. Co prawda zmniejsza to szansę na oszukiwanie, ale zawsze MG może zaimprowizować jakiś rzut, który "podrasuje" wynik na jednej z kostek. Ale tak naprawdę oszukiwanie podczas gry w kości polega na tym, że ma się podpiłowane/inaczej wyważone kości, które rzucają wysokie wyniki.

Gier w kości jest dużo, np. poker, tysiąc, oczko (wzorowane na karcianych) - wystarczy im nadać klimatyczne nazwy :). Można też samemu wymyślić jakąś nową grę, nawet tak najprostszą: każdy rzuca kostką i wygrywa ta osoba, która wyrzuciła najwięcej.

Może w Menhirze pokusimy się o jakiś artykuł na ten temat: piszcie różne pomysły na gry hazardowe, nie tylko kościane. Przecież można się zakładać o bardzo wiele rzeczy na pieniądze :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości