Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
wiedzmak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1226
Rejestracja: pn lis 24, 2003 3:55 pm

śr sty 26, 2005 5:31 pm

macie 24 h na usuniecie wszystkich 'dupy', 'gowienko' i tym podobnych. zazalenia po przeczytaniu regulaminu forum do mnie, nie ladnie panowie, nie ladnie...
mod wiedzmak
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

sob sty 29, 2005 2:51 pm

JA NIE UMIEM TEGO SKASOWAĆ :( PROSZĘ O POMOC!!!

Jak tylko sie dowiem jak to usunąć to usunę...
 
Awatar użytkownika
wiedzmak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1226
Rejestracja: pn lis 24, 2003 3:55 pm

sob sty 29, 2005 3:44 pm

u gory posta po prawej stronie masz 'edytuj'. tam mozesz zminic swoj post
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

sob sty 29, 2005 4:14 pm

Mam pytanie do wszystkich dlaczego nie piszecie nic konkretnego na temat??

TEMAT brzmi : "Rozpiski czyli jak pisać aby Wygrać!"

Narazie nikt nic konkretnego nie napisał ...! dlaczegoo... :cry:
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

sob sty 29, 2005 5:37 pm

Ok. Napisze coś konkretnego...

Nie ma takiej jednoznacznej metody. Inaczej dawno juz by ktoś ją odkrył i został mistrzem wszechświata w bitewniakach.

Trzeba brać pod uwagę wszystkie ewentualności, możliwości jakie można spotkać w czasie walki z przeciwnikiem. Każdym przeciwnikiem.
Warto też mieć swój własny pomysł na grę. Jasnym jest, że ma się o wiele większę szansę na wygraną prowadząc rozgrywkę "po swojemu", realizując własny plan, niż dostosowywując się do tego, co nam przeciwnik zagra. Inicjatywa jest bardzo ważna, zmuszenie przeciwnika do przyjęcia jej również.

Temat jest bardzo ogólny, nie wyszczególniłeś żadnego konkretnego systemu, więc tym trudniej jest udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie.

Jeśli idzie o WFB moim zdaniem obowiązkiem jest posiadanie w armii minimum jednego maga. Przy nawale armii, które mogą skutecznie posługiwać się magią, zaniedbanie tego elementu jest niedopuszczalne. Co więcej, pokuszę się o stwierdzenie, że o wiele większe szanse na wygraną ma "czarująca" armia, posiadająca wśród herosów większą ilość magów niż wojowników. Dlaczego? Bohatera walczącego można powstrzymać magią, w drugą stronę jest to niemożliwe (szczególnie, jeśli dobrze kryjemy magów).

Przeciwstawienie się głównym atutom przeciwnika, przy jednoczesnym znaniu własnej taktyki - klucz do wygranej...
 
Awatar użytkownika
wiedzmak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1226
Rejestracja: pn lis 24, 2003 3:55 pm

sob sty 29, 2005 8:27 pm

temat jest tak ogolny ze identyczny bylby pokroju "jak malowac figurki".

konkretnie nastaw sie na koncepcje - obrona/atak. nie ma miejsca na klimatyczne wystawianie (tak jak w konfrze), kazda fgurka musi podlegac wytycznym zalozen. wybierz tez mniedzy iloscia lub jakoscia. nie ma miejsca na polsrodki. albo zalejesz przeciwnika iloscia miernoty albo kolesiami bioracymi kule armatniena klate. ostatnim slowem pamietaj o przydatnosci skirmisherow.

porady rownie ogolne co pytanie
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

ndz sty 30, 2005 1:56 pm

Dzieki za porade - a co do ogólności tematu to mogliście już na samym początku napisać, że temat jez za ogólny - moim zdaniem nie, a chodzi mi wyłącznie o Warhammera Fantasy Battle!

Wiecie ja jakoś (to wyszło samo z siebie) zawsze preferuję taktyki offensywne lub ewentualnie z małym zapleczem strzelców.
Kładę nacisk na inicjatywę (bo wychowałem sie na graniu z O&G) lubie duży ruch - generałów jako "wolny strzelec" na pegazie najczęściej i kwawaleria - ataki z flanki aby jak najwięcej i jak najszybciej u ciekło! :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
MrM___
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw lip 08, 2004 3:24 pm

ndz sty 30, 2005 3:29 pm

Jak juz powiedział Yarghuzz nie ma jednoznacznego przepisu na rozpiske.

Jeśli lubisz ofensywa to sa 3 takie reguły:
1. Nie pakować za dużo pkt. w jeden odział- chwila nieuwagi i oddział bedzie można spisać na straty
2. Szybkość armi, dużo kawalerii, troche lekkiej kawalerii... może coś latającego do blokowania i niszczenia machin wojennych
3. przynajmniej jeden mag z magia ofensywną np. dodatkowy ruch, jakas odpornosc na psychologie itp. :razz:
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

ndz sty 30, 2005 7:38 pm

aha no to swietnie to lubię :) bardzooo lubię ale nie mam latających rzeczy w Imperium :( a co do magii to urzywam niebios :) dobre?? moim zdaniem durzo damage :) lub ogień :) jeszcze leprze w połączeniu z Vanhorstman speculum :) jazda na maksa mag staje się rzeźnikiem za małą ilość punktów w dodatku dopakowuje sie magią :)
 
Awatar użytkownika
MrM___
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw lip 08, 2004 3:24 pm

pn sty 31, 2005 12:29 am

taaaa można i tak :/ jeśli imperium grasz to zycze powodzenia - troche bezpłciowa jest ta armijka moim zdaniem :razz:
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

pn sty 31, 2005 12:59 pm

jak bezpłciowa??? o co Ci chodzi MRM___>>>??? :?
dokładniej , jak już piszesz to dokończ a nie tak na jedną linijkę ciepniesz hasło i cicho...? :(
 
Awatar użytkownika
MrM___
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw lip 08, 2004 3:24 pm

pn sty 31, 2005 3:16 pm

no sam nie wiem, nie czuje klimatu tej armii, poprostu zwykli szarzy ludzie - nic ciekawego - dlatego napisałem, ze bezpłciowa. :)
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

pn sty 31, 2005 3:47 pm

zwykli szarzy ludzie... żadnej trzeciej ręki, żadnych rogów na czole, ani czaszki w klatce piersiowej... Nuda, panie, nic się nie dzieje. Brak akcji jest :D
Wybaczcie, ale nie mogłem się powstrzymać.

MrM_____ - taki to już klimat Imperium. To właśnie są zwykli szarzy ludzie... Zwykli szarzy ludzie, bpp, których siła tkwi w jedności, w odwadze jednostki, w tym, że chcą walczyć za to, co bliskie ich sercu, za wspólne dobro... to właśnie czyni Imperium silnym; nie doskonałe mutacje, nie wspaniali szermierze, lecz jedność i oddanie wspólnemu celowi.
Każdy z tych strzelców, każdy z magów i piechoty - każdy z nich jest dla mnie bohaterem.
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

pn sty 31, 2005 7:46 pm

Yarghuzzz pisze:
w odwadze jednostki,

LD 7 :D .
[/OT]
Przede wszystkim idealną rozpike mozesz napisać tylko znajac wroga i majac doswadczenie w walce z nim-stawianie czoła beastmeno a potyczka z krasnoludami to dwie naprawdę różne rzeczy.Owszem, mozna napisac rozpe w miare uniwersalną, ale nie będzie ona zabójcza.
Sposób na pissanie? Najpierw wyeliminuj jednostki których na pewno nie potrzebujesz.Póżniej te niezbyt przeydatne itd.
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

wt lut 01, 2005 2:46 pm

Dziękuję Ci Yarghuzzz za obronę mego ludu! Nigdy jeszcze z mojego rozkazu nikt nie najechał dżunkgli prastarych Slanów więc pewnie dlatego ta szybka akcja... :P

Ja niechcę rozpiski uniwersalnej bo na O&G to sie nie sprawdza... :( ale cos ekstra mocnego na O&G but first musze wyprubować rozpiskę, którą tu razem udoskonaliliśmy :)

Tak pozatym to klimat Imperium mi sie bardzo podoba! Szczerze mówiąc nigdy nie czułem klimatu chaosu!? Naprawdę niegdy...
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

wt lut 01, 2005 3:34 pm

Na Orkasy nie ma jednej wgniatającej rozpiski, bo ta armia ma tyle tak różnych jednostek, że nie sposób przewidzieć, czy przeciwnik zapragnie wbić się w Ciebie jazdą, a może postawi na piechotę, albo jeszcze inaczej - będzie czarował. A może zrobi coś całkowicie nienormalnego i wystawi masę oddziałów z łukami??? Tego nikt nie wie :D

Najlepszą obroną jest atak i na orki i gobliny to się sprawdza. Przede wszystkim dużo strzelania - wykorzystaj niską liderkę oddziałów i rąb tak, żeby zdejmować po 1/4 żołnierzy. Jeśli nie zdadzą testu, to masz jeden oddział z głowy przynajmniej na chwilę.

Po drugie - zawsze, zawsze pamiętaj, żeby przypominać przeciwnikowi o animosity testach. A nuż nie wyjdzie i masz kolejny oddział z bańki, przynajmniej na turę. Podobnie rzecz ma się ze stupidity.

Po trzecie - szamanów musisz utrzymać z daleka od walczących oddziałów. Za każdy oddział zielonoskórych który będąc w pobliżu szamana, jest w walce wręcz, dowódca O&G dostaje dodatkową kostkę do czarowania - NIE DAJ MU JEJ!

Po czwarte - szybka jednostka do eliminowania syfu z dyszy w postaci machin wojennych i czarowników. Albo bohater na jakimś latającym stworze, albo lekka kawaleria.

Po piąte - myk z lekką i strzelaniem sprawdzi się, ale tylko jeśli przeciwnik wystawi armię pieszą.

Po szóste - uważaj na giganty - niech to będzie pierwszy cel dla Twoich dział, ew. kuszników, strzelców itp.

Po siódme - uważaj na orczych bohaterów. To są naprawdę niezmordowane bestie i nie usieczech ich swoim bohaterem, musisz się z tym pogodzić (chyba że na maxa dopakowanym lordem, który jest stworzony tylko do tego celu) Dlatego nie leć jak wariat na wyzwania (challenge), bo ork wgniecie Cię w ziemie. Lepiej wystrzelać ;)

Po ósme - Pamiętaj o dobrodziejstwach, jakie daje Ci detachment... to naprawdę rewelacyjna zasada, jeśli umiesz z niej skorzystać. Ręczę, że jeśli dobrze go użyjesz to masz z głowy np. regon Czarnych Orków.

Po dziewiąte - z ciężkiej kawalerki jest spory użytek, szczególnie jeśli nie dostaniesz z kloca. Musisz tylko uważać na fanoli...

NO i tyle... chyba ;)
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

śr lut 02, 2005 8:49 am

Super dzięki za poradę Yarghuzzz! :mrgreen: wielkie dzięki... ale już nie raz zarżnąłem Lorda lub herosów O&G nawet czarnego! Wiem, ze to może dziwne, ale tak się działo -rozwalałem Generała armii O&G bez większych problemów, ale on rozwalał moją armię :P srogi zonk co nie....?
 
Awatar użytkownika
Dudi Moria
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 3:06 pm

czw kwie 07, 2005 4:01 pm

hmmm, dobra armia to taka z której jesteśmy zadowoleni i którą mamy plan, bez tego 2 nawet super rozpa nic nie robi. Po za tym jeżeli myślimy o turnieju to trzeba albo mieć full magi albo też full ochrony na to) błyskawica bez save z siłą 4 i koniec
 
Awatar użytkownika
Ludek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 08, 2004 6:00 pm

sob kwie 23, 2005 9:07 pm

No widzicie, bo O & G są poprostu niezwyciężone, uniwersalne, nie do ogranięcia! Dlatego je wybrałem :)

A może jakiś uzasadnienie? :>
Szczur
 
Awatar użytkownika
Ludek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 08, 2004 6:00 pm

pn maja 02, 2005 11:44 pm

1. Też się nie zgadzam. Najlepsza żeczywiście jest kawaleria O & G. Dość nietypowa, lecz wilki-szybkie, nawet silne; dziki-średnio szybki, silne + shamani.
2. Nie unoś się tak :?
 
Awatar użytkownika
wiedzmak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1226
Rejestracja: pn lis 24, 2003 3:55 pm

wt maja 03, 2005 9:35 am

Szczur sie nie unosi - wykonuje tylko niewdziecza role moderatora. Chodzi nam jako czerwonym o to, by posty niosly jakas wartosc merytoryczna. Na jednolinijkowy np. "sa najlepsze" ciezko jakkolwiek odpowiedziec. Z mojej moderatorskiej strony prosilbym o wieksze przykladanie uwagi do ortografi.
 
Awatar użytkownika
Ludek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 08, 2004 6:00 pm

wt maja 03, 2005 11:54 am

OJĆ! Oczywiście to nie było do szczura, wiedźmak!!! Pokręciło mi się i czzytając poprzednią stronę skomentowałem poprzednie posty i jest troche wyrwane z kontekstu. Sry, mój bład :?

Lepiej wykasuj te posty, zamieszanie się tylko zrobiło...
 
Awatar użytkownika
Chrzaniak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 454
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 5:08 pm

wt maja 03, 2005 4:29 pm

Ja postępuję z "Zasadą Szczura": im więcej clanratów, tym lepiej!
 
Elf 3
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: sob paź 22, 2005 1:13 pm

sob paź 22, 2005 1:20 pm

No dobra mój 1 post :razz:

Czy gra ktoś tu Elfami?
High Elves

CZy ma ktoś pomysł na rospiskę na:
750pts.
800pts.
1000pts.
2000pts.

Proszę, nie używaj tylu emotikonek. To naprawdę niepotrzebne :) - mod. Yarghuzzz
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

ndz paź 23, 2005 2:34 pm

OK. Elfami nie gram, ale dużo nimi grałem. Mój przeciwnik preferował zawsze (w mniejszym lub większym stopniu) grę w dwóch wariantach. Albo maksimum kawalerii albo maksimum strzelania, przy czym polecam tę drugą opcję. Wygląda to tak:

Jako bohaterów kupujesz maksimum magów ilu możesz. Dajesz im też max przedmiotów magicznych, tak, żeby byli warci bardzo dużo punktów. Pamiętaj - to są twoje oczka w głowie - punkty po bitwie na plus to także te, których sam nie straciłeś.
Jako podstawa bierzemy trzy regony łuczników po 10 w każdym. Do tego dorzucamy maksymalną możliwą ilość Bolt Throwerów oraz ile się da oddziałów Ellerian Reaversów (najlepiej po pięciu i z muzykiem).

W ten sposób ostrzeliwujesz przeciwnika cały czas, a kawalerką podjeżdżasz i blokujesz mu możliwość marszu. Jeśli na Ciebie zaszarżuje to deklarujesz ucieczkę (pamiętaj, żeby być maksymalnie w odległości 7 cali od przeciwnika, żeby cię nie dogonił ;) ) a na początku następnej tury zbierasz się w kupę i dalej to samo. Problem pojawia się przy rozpiskach, które również są podobnie złożone, ale zawsze da się coś wykombinować.
 
Awatar użytkownika
Piskboga
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 183
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 12:05 pm

czw paź 27, 2005 10:48 am

No i nie skasowali wszystkich przekleństw. Co do chaosu armia ta ciężka nie jest, fantastycznie gdy ma frenzee... posyłasz, ustawiając w dobrą stronę dire wolfy, zombiaki i sobie super niszczyciele używają, niszczą a potem idą za stół, po czym odział kawalerii chosu za 300 pkt niszczy mi 50 pkt, a ja resztą armii wykończam co słabsze, pozostałe jednostki.
Uważam, że typową samograjką jest defensywne Imperium, z dwoma działkami, Hellblasterem, trzema magami, pistoliersami, handganerami... i gdzieś tam dla osłody jakaś kawaleraia i wymiata.
Jeżeli więc gra sie w turnieju to jest to o tyle ciekawe, że nie wiesz na kogo natrafisz i może być różnie (przy czym imperium, lizardmeny - partyzanci mają tutaj zdecydowanie bardziej szersze pole do popisu), natmiast jeżeli walczysz przeciwko umówionemu wcześniej przeciwnikowi to obaj budujecie armię najlepszą waszym zdaniem do pokonania armii przeciwnika i też jest super. Tak więc nie możesz mieć zasadniczo uniwersalnej rozpiski, budujesz zawsze coś czym masz ochotę zagrać w oparciu dodatkowo przeciwko komu będziesz grał.
 
Elf 3
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: sob paź 22, 2005 1:13 pm

wt lis 01, 2005 9:53 am

Yarghuzzz.

Mam pytanie czy taka rozpiska na 2000pts. open byłaby dobra.
Nie ufam magom za bardzo dlatego.

16 archers z C.G.- command group :mrgreen:
16 archers z C.G.
6 silver helms z C.G
16 swordmaster z C.G
2 chariot
4 balisty
Eltharion
Comander na koni z lancą , ithimale , heavy armour i enchend shild +2 do sava . helm of fottune- przeżut savea, might blade +1 do s.
Mag 2 lev. z chellerem. i seer lor light lecząca ręka i Amushi oślepienie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości