Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
kuza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: pn sty 24, 2005 10:19 pm

Manewry...

pn sty 31, 2005 9:15 am

Chciałbym zaprosić wszystkich chętnych do wymyślania manewrów dla graczy, mam nadzieję że każdy wie o co chodzi.

Jak podejrzewam zaciągnięte one są z Diablo, ale pewien nie jestem, moim zdaniem są lepsze i bardziej wyszukane niż te z Diablo.

Manewr powinien składać się z: Nazwy, Poziomu zaawansowania w broni oraz efektu połączonego z opisem.

Podwójny strzał poz. 5 w łukach
Opis: Trzeba kupić specjalny łuk aby strzelać 2 strzałami, polega to na tym że np. do łuku długiego potrzeba 4 siły, żeby strzelić 2 strzała potrzeba 50% wymaganej siły do użycia łuku. Tak więc, postać chcąca strzelić 2 strzałami musi mieć siły 6 (4+2) oraz 5 w łukach. A strzelanie z łuku wielkiego 2 strzałami wymaga siły 12 (8+4).

Połączony atak poz.6 w mieczach lub innej broni
Opis: Atak jedną bronią w przeciwnika z jedna bronią, przeciwnik paruje powiedzmy nasz topór, a drugą naszą bronią np. mieczem zgrabnie podcinamy mu ścięgna za kolanami, przeciwnik upada na ziemie. Trochę dziwny opis ale wytłumaczę to na innym przykładzie, atakujemy przeciwnika bronią, on to paruje mieczem lub tarcza, a my zgrabnie go omijamy i wbijamy mu w kręgosłup, kark lub inne słabe miejsce sztylet, topór, miecz krótki lub uderzamy maczugą itd. Połączony atak może nawet wykonać słaba postać, powalając groźnego przeciwnika, ponieważ nie potrzebuje dużej siły aby podciąć mu ścięgna, szyję. Mamy pełne pole do manewru z tym atakiem, na sesji pomyśli się jeszcze nad modyfikatorami, ale myślę że zadanie obrażeń drugą bronią powinno być automatyczne.

*postać powinna miec oburęczność
 
Awatar użytkownika
kuza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: pn sty 24, 2005 10:19 pm

czw lut 03, 2005 5:30 pm

Hmm, a jednak chyba nikt nie używa manewrów w PC :(
 
Awatar użytkownika
Levir
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: sob sty 03, 2004 4:46 pm

pt lut 04, 2005 10:38 am

Nie wiem jakie jest zdanie innych foroomowiczów na temat wymyślania takich manewrów ale moim zdaniem jest to zupełnie niepotrzebne, bo zrobi się z tego wtedy D&D wraz z systemowymi 'feats', gdzie w każdym nowo wydanym dodatku (papierowym czy netowym, oficjalnym czy nie) są coraz to nowsze 'feats' i coraz to bardziej wymyślne (czytaj : głupie i wywołujące uśmiech politowania), a nie sądzę byśmy chcieli żeby PC czerpało z takiego wzorca.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość