Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
kuza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: pn sty 24, 2005 10:19 pm

pt sty 28, 2005 12:19 am

A ja mam takie jedno pytanie, w podręczniku doczytałem się ile kg może unieść bohater, tylko że nie ma podanych ciężkości różnych artykułów, rozumiem że mogę wymyślić sobie ile waży hubka i krzesiwo, ale nie wiem co z orężem, albo po prostu nie doczytałem, są w ogóle podane ciężkości broni i innych rzeczy ??
 
Awatar użytkownika
Ellentir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 11:57 pm

pt sty 28, 2005 2:06 pm

Problem obciążenia ostatecznie rozwiązaliśmy połowicznie. Stworzyliśmy ze trzy rodzaje zasad na "maksymalny udźwig", ale play-testy za każdym razem pokazywały, ze ich stosowanie strasznie spowalnia grę. Dlatego ostatecznie zdecydowaliśmy się zamieśić tylko delikatną wskazówkę odnośnie maksymalnej wagi ekwipunku - nie po to, by każdy to dokładnie wyliczał, ale po to, by MG i gracze mieli jakieś pojęcie o mozliwościach postaci.
Ostatnio zmieniony pt sty 28, 2005 7:51 pm przez Ellentir, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
kuza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: pn sty 24, 2005 10:19 pm

pt sty 28, 2005 3:29 pm

Ponieważ mam problem, w podręczniku nie napisaliscie ile co moze ważyć, a potem mam na sesji kłutnie, bo mówie że mój łowca ma już za ciezki plecak i wspomina o birdenie, który ma troche więcej ciężkich żeczy, kluca się mi że jego miecz waży tyle, a jego tyle, mówią że ja jestem głupi bo nie sprawdzilem w innych źródłach co ile waży, a znowu muj głupi łowca mówi że mam mu pokazać ile waży ten miecz, eh fajny sajgon z tymi moimi graczami, więc napisalem ten post aby sie cos o tym dowiedzieć, okradli ich więc teraz mam chwilowy spokój :D:D:D:D
 
Awatar użytkownika
Wojewoda
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 902
Rejestracja: wt paź 28, 2003 9:21 pm

pt sty 28, 2005 3:51 pm

Kuza, mniej emotikonów następnym razem używaj, ok?
 
Nadir
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 07, 2004 12:55 am

pn sty 31, 2005 4:29 pm

Mała rada: skoro tak często gracze coś Ci zarzucają (kolejny Twój post porusza kwestię 'czepialskich graczy') albo zmień drużynę, albo porozmawiajcie o tym że RPG ma być zabawą...

Jeśli chodzi o obciążenie, w dużej ilości systemów w ogóle nie porusza się tego tematu. Wszyscy jakoś sobie z tym radzą (wszyscy = ci którzy mają zdrowy rozsądek i potrafią znaleźć umiar nawet w manczkiniźmie:) ).

Pozatym możesz odejść trochę od ciężaru ekwipunku i zwracać większą uwagę na nieporęczność niesionych przedmiotów. Niech sobie mają po pięć mieczy i trzy młoty bojowe, przy wchodzeniu po drabinie wszystko będzie zawadzać o szczeble, a przy skradaniu wesoło pobrzękiwać.


Dobrej zabawy życzy Nadir
 
Awatar użytkownika
kuza
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 52
Rejestracja: pn sty 24, 2005 10:19 pm

pn sty 31, 2005 6:16 pm

FAJNY pomysł, dzięki, czepiaj sie dalej to pomaga :D

np. jakimś dziwnym trafem wyleciał ci twój piękny młot kochany Morranie, za słabo go przymocowałeś :b:
 
Awatar użytkownika
Levir
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: sob sty 03, 2004 4:46 pm

pt lut 04, 2005 10:50 am

Ellentir pisze:
nie po to, by każdy to dokładnie wyliczał, ale po to, by MG i gracze mieli jakieś pojęcie o mozliwościach postaci.


I tak właśnie powinno być. Liczenie wagi niesionego ekwipunku przypomina mi początki erpegowania i MERP-a, kiedy to z wypiekami na twarzy skrupulatnie dochowywało się wszelkich zasad.
W praktyce jest to zupełnie bez sensu. Powiedzmy, że wg zasad postać o X sile może unieść do 50 kg. Ale całkiem inaczej niesie się 50 kg drobnych przedmiotów upakowanych w plecaku a całkiem inaczej 25kg wór ziemniaków na plecach. W pierwszym przypadku jeśli ktoś dorzuci postaci jeszcze 1 kg to przecież nie załamie się ona ani nie przewróci ani nie stanie jak wryta i dalej nie pójdzie.
A w drugim z kolei mimo, że postać niesie tylko 25 kg i ma podręcznikowy zapas kolejnych 25kg to i tak więcej już nie uniesie bo technicznie nie ma jak to zrobić (ręce zajęte, wór na plerach)


Dlatego wystarcza, żeby zarówno MG i gracze mieli odrobinę rozsądku i rozstrzygali bez durnego liczenia czy postać jest w stanie unieść tyle i tyle (oczywiście im więcej tego tym gorzej z poruszaniem się i wszelkimi dynamicznymi manewrami)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości