Przejrzałem jeszcze raz miejsca w podręcznikach, gdzie mówi się o typach obrony. Nigdzie nie jest wspomniane, iż parowanie może być użyte nawet wtedy, gdy nie można korzystać z uchylania. Zresztą, choć mogłoby się tak wydawać, nie zawsze miałoby to sens.
W rozszerzonej tabeli biegłości obrony mamy następujące wpisy:
Uchylanie: Zawsze, chyba że musisz posługiwać się inną Biegłością. {Footwork: May be used at any time, unless over-ruled by another Knack}
Parowanie (broń): Możesz używać, gdy walczysz stosowną bronią. {Parry: May only be used when holding an appropriate item}
Balansowanie: Musisz używać, gdy walczysz na niepewnym gruncie -żwirze, statku, czy dachu pędzącej karety. {Balance: Must be used when fighting on an unstable surface (gravel, ship, moving carriage)}
(...)
Oczywiście są jeszcze : Dyndanie, Jazda wierzchem, Pływanie, Przetaczanie, Skakanie, Sprint, Wspinanie.
O ile w przypadku Balansowania, Jazdy wierzchem i Sprintu mógłbym przyjąć, iż można wtedy użyć Parowania, tak w przypadku Dyndania, Pływania, Przetaczania, Skakania i Wspinania raczej trudno jest mi przyjąć, iż bohater, parując, broni się z tą samą skutecznością, co w innych przypadkach.
Jako że wolę uprościć zasady, przyjmuję, że parowania można używać tylko zamiennie z uchylaniem (co też ma swój sens -trudno raczej parować, nie stosując przy tym żadnej pracy nóg), a w pozostałych przypadkach należy korzystać z odpowiedniej biegłości.
Mort -> Sposobem na wysokie parowanie, byłoby w tym przypadku rozbrajanie, tudzież strzelanie z broni palnej (tu ciekawa rzecz -można rapierem odbijać strzały i bełty -stosowanie Parowania i Aktywej obrony zabronione jest tylko w przypadku broni palnej).