Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
ment
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: sob lut 05, 2005 11:49 pm

wt lut 08, 2005 5:12 pm

Dokładnie to wychodzi 6,(1), hehe.
Wzór jest całkiem prosty:
Średnia=(S1+S2+...+S10)/10, gdzie Si=i/0,9=10i/9 i jest w tym przypadku wzorem na szereg geometryczny, przy q=0,1 oraz i należącym do przedziału <1,10> i zbioru liczb naturalnych.
 
Awatar użytkownika
Mort
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 113
Rejestracja: sob maja 03, 2003 9:12 pm

śr lut 09, 2005 9:34 am

Co do balansowania pozostałych "musowych" biegłości obronnych to wydaje mi się, że zastępują one jedynie Uchylanie, bo jak słusznie zauważył Deem, świetny szermierz powinien "robić" szpadą w każdych warunkach, a uchylanie i pozostałe biegłości pozwalają korzystać (lub tracić) z niedogodnego terenu, bądź też innych warunkach.

Co sprowadza nas trochę do punktu wyjścia - problem uchylania można obejść przez balansowanie etc. dalej brakuje sposobu na bardzo wysokie parowanie...
 
Awatar użytkownika
deem
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 690
Rejestracja: pn maja 17, 2004 1:27 am

śr lut 09, 2005 4:12 pm

jeśli uparcie obstajemy przy zasadach z podręcznika to faktycznie nie ma- najpierw parowanie pasywne a potem aktywne, ta sama biegłość więc faktycznie można nie rozwijac pozostałych. jeśli zrobimy tak jak przypadkiem napisałeś w jednym z pierwszych postów czyli pasywna nie może być ta sama co aktywna to juz musi rozwijac conajmneij dwie [chyba że liczy np. tylko na aktywną- na dłuższą metę nie da sie tak jednak jechać].

samo parowanie można wyłączyć w ten sam sposób co uchylanie- opisem. wejście w czasie walki między skrzynie w ładowni, do wąskiego korytarza itd. itp. i spokojnie możemy powiedzieć "sorry stary zero miejsca na wykonanie udanego zbicia". Problem z tym rozwiązaniem polega na tym, że nic tego parowania nie zastępuje, a więc pozbawiamy postać możliwości "dwufazowej" obrony.
 
Awatar użytkownika
ment
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: sob lut 05, 2005 11:49 pm

śr lut 09, 2005 4:22 pm

Przejrzałem jeszcze raz miejsca w podręcznikach, gdzie mówi się o typach obrony. Nigdzie nie jest wspomniane, iż parowanie może być użyte nawet wtedy, gdy nie można korzystać z uchylania. Zresztą, choć mogłoby się tak wydawać, nie zawsze miałoby to sens.
W rozszerzonej tabeli biegłości obrony mamy następujące wpisy:
Uchylanie: Zawsze, chyba że musisz posługiwać się inną Biegłością. {Footwork: May be used at any time, unless over-ruled by another Knack}
Parowanie (broń): Możesz używać, gdy walczysz stosowną bronią. {Parry: May only be used when holding an appropriate item}
Balansowanie: Musisz używać, gdy walczysz na niepewnym gruncie -żwirze, statku, czy dachu pędzącej karety. {Balance: Must be used when fighting on an unstable surface (gravel, ship, moving carriage)}
(...)

Oczywiście są jeszcze : Dyndanie, Jazda wierzchem, Pływanie, Przetaczanie, Skakanie, Sprint, Wspinanie.

O ile w przypadku Balansowania, Jazdy wierzchem i Sprintu mógłbym przyjąć, iż można wtedy użyć Parowania, tak w przypadku Dyndania, Pływania, Przetaczania, Skakania i Wspinania raczej trudno jest mi przyjąć, iż bohater, parując, broni się z tą samą skutecznością, co w innych przypadkach.
Jako że wolę uprościć zasady, przyjmuję, że parowania można używać tylko zamiennie z uchylaniem (co też ma swój sens -trudno raczej parować, nie stosując przy tym żadnej pracy nóg), a w pozostałych przypadkach należy korzystać z odpowiedniej biegłości.

Mort -> Sposobem na wysokie parowanie, byłoby w tym przypadku rozbrajanie, tudzież strzelanie z broni palnej (tu ciekawa rzecz -można rapierem odbijać strzały i bełty -stosowanie Parowania i Aktywej obrony zabronione jest tylko w przypadku broni palnej).
 
Awatar użytkownika
deem
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 690
Rejestracja: pn maja 17, 2004 1:27 am

śr lut 09, 2005 4:37 pm

może niezbyt wyraźnie zaznaczyłem, że ja ja i tylko ja dopuszczam korzystanie z parowania zamiast uchylania/balansowania itd. i ani razu nie twierdziłem, że w podręczniku taka opcja istnieje. Wydaje mi się, że szukamy już rozwiązań poza podręcznikowych.

oczywiście są sytuacje, w których parowanie jest niemożliwe lub wysoce utrudnione [dorzucenie karnego modyfikatora w postaci nie jest gigantyczną komplikacją], ale tutaj moim graczom pozostaje wiara w zdrowy rozsądek prowadzącego- jak powie, że nie mozna to nie można i tyle. w ogromnej mierze zależy to od postaci- okrętowy kucharz typowej postury z tasakiem raczej nie sparuje ciosu w czasie dyndania a zwinna akrobatka nie będzie miała problemu z uzywaniem zamiennie tych biegłości.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość