Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

czw sty 13, 2005 7:30 pm

Wersja BoQ A gdzie Hoodwink, gdzie Seal a gdzie Ankh of Mishra, która w tym dq jest potrzebna do zjechania oppa.
Po drugie Fire/Ice nie sprawdza się w ogóle jest słabe i oprócz tapu i drawu nie robi zupełnie nic ( jak jest na kijku to już lepiej)

Po co Ci Propaganda w mainie jak masz meta kontrolne to tylko stoi i zajmuje sloty.
Brakuje Morphlinga - drugie win condition. Młodszy brat pirata eż się przydaje.
Jak bede miał czas napisze mój spis który nie jest super wspaniały ale za to bardziej stabilniejszy.
 
BoQ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr lis 17, 2004 5:14 pm

sob sty 22, 2005 5:19 pm

Ekhm... Wiec tak:

krasnoludki: A wlasnie, ze pobounce'uje.
- na rocka/toga/reanimatora Boomerang na kijku w I turze = prawie gg - wiele razy mi sie zdarzalo.
- mozna wrocic konczacego sie Parallaxa z koncem tury jak sie nie ma Stifla = 2 dodatkowe tury na jego dociagniecie lub wrocic, zestiflowac i wystawic ponownie.
- Daze'y sluza do obrony kijka i Parallaxa po wytapowaniu.

Zabijam glownie kijkiem z Fire/Icem, wiec wystarczy, ze pozbawie go zasobow many.

Shrek:
- Boomerang > Hoodwink.
- jakbys nie zauwazyl, wole kombo Parallax + Stifle, niz Parallax + Ankh.
Ankh sluzy Ci tylko z Parallaxem, a Stiflem mozesz skontrowac fetcha, madness Arroganta, aktywacje Deeda, storm Desire'a, imprint, itp.
- Fire/Ice sa tu glownie ze wzgledu na kijek, niemilosiernie karca gobosy, reanimka i atoga.
- moje meta = duzo gobosow, ug i affi - decki, na ktore Propaganda wymiata. Parallax + Propaganda skutecznie blokuje ofensywe przeciwnika, a na kontrolne meta chyba to oczywiste, ze trafia do sideboardu, chociazby za wiecej mainowych kontr.
- Morphling/Masticore/whatever = karta "win more". Gdy mam kontrole, nie ma roznicy, czy przeciwnika zapukam w 10 tur czy 4.
- maly pirat - kwestia dyskusyjna; mi sie nie sprawdzal, bo przeciwnik po Parallaxie zwykle wystawial landa i musialem mu go zatapowac przed wystawieniem pirata. Jesli juz, to na wiecej Footpadow bym gral.

Deckiem tym gralem okolo roku, rozegralem setki, jesli nie tysiace gier i w lokalnych turniejach wygral mi sporo kasy. I absolutnie nie uwazam, ze jest niestabilny.
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

sob sty 22, 2005 9:11 pm

Więc tak moja wersja:
3x Isochron Scepter
4x Parallax Tide
2x Rishadan Footpad
2x Rishadian Cutpurse
2x Gilded Drake
1x Morphling

3x Ankh of Mishra
3x Seal of Removal/Unsummon
4x Hoodwink
4x Boomerang
3x Stifle
4x Accumulated Knowlegde
3x Brainstorm

11x Island
4x Rishadan Port
4x Wasteland
3x Fearies Conclave

SB
4x Chill
3x Energy Flux
2x Cursed Totem
4x Propaganda
2x Sphere of Resistance


Wesja bardziej kontrolna, chroni przed większymi kafarkami, przed mniejszymi dopiero użyteczna jest po Sideboardzie, chociaż i przed sideboardem wielokrotnie zdarzało się że z małymi udawało się wygrywać.
Nie potrzebuje tutaj dwukartowego win condition, które zazwyczaj może zostać zdiscardowane na początku gry przez Terapię, Durresa itd itp. Wolę standardowe zabijaki.

Ankh nie jest po kombo tylko po to by przeciwnik podczas próby odbudowania się automatycznie zbliżał się do końca swoejgo życia.
 
BoQ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr lis 17, 2004 5:14 pm

pn sty 24, 2005 1:43 am

- wersja kontrolna z 22 landami? nie wydaje mi sie... chyba nie za czesto tego Parallaxa czy pirata wystawiasz.
- ja w swojej wersji postawilem na jak najszybsze zdobycie stolu przez wystawienie szybkiego Parallaxa lub Sceptera i wygenerowanie card advantage relatywnie malym kosztem.
- Propagandy mainowe, jak juz mowilem, ze wzgledu na moje meta, a przed kafarami i tak mam obrone (Boomerang, Fire/Ice).
- gdy przeciwnik ma czysty stol, nie robi to zadnej roznicy, czy win condition jest 2- czy 5-kartowe, poza tym sa jeszcze piraci.
- Seal of Removal/Unsummon - nie robia praktycznie nic na gobliny i affi, moze troche wiecej na ug, ale tu i tak wole side'owe Submerge.
- Ankh - wole permanentnie zabrac przeciwnikowi landy niz zadac 10 dmg i patrzec, jak w nastepnej turze robi mi z d... jesien sredniowiecza.
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

pn sty 24, 2005 9:02 am

Fakt wersja z 22 landami czasem robi Mana Screw ( 1 raz na 5 pojedynków średnio), za to w wersji z 23 dosyć często jest t5ak że w decydujących momentach dochodzi land.

Deck jest złożony typowo pod kontrolne Meta ( UW Chanty, Rock, WoW) więc spokojnie sobie daje radę. Myśle że gdybym posiadał naporowe meta, to też bym kombinował z jak najszybszym wystawianiem Kijka i Tide - więc dochodzą Moxy, ale nie bawiłbym sie w takie kontrowanie czarów Mana Leakiem, Dazem, tylko dodałbym bouncu
3 rzecz - nie wiem czy zauważyłeś ale każdy dq obecnie posiada jakikolkwiek artefakt hate w sideboardzie. Więc tym sposobem kombo Kijek + Fire/Ice wydaje się troszeczkę śmieszne.
 
BoQ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr lis 17, 2004 5:14 pm

pn sty 24, 2005 1:35 pm

3 rzecz - nie wiem czy zauważyłeś ale każdy dq obecnie posiada jakikolkwiek artefakt hate w sideboardzie. Więc tym sposobem kombo Kijek + Fire/Ice wydaje się troszeczkę śmieszne.


Nie ma to zadnego znaczenia, gdy przeciwnik nie ma many aby go uzyc (Parallax + Stifle). Wlasnie po to sa kontry, zeby moc tego kijka obronic.

Na kontrolne meta tez preferuje pozbawic przeciwnika many niz zadac mu 10 dmg.
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

pn sty 24, 2005 6:35 pm

Może zauważyłeś ale masz tylko 4 ide i 4 stifle, a co będzie jak kombo nie podejdzie, lub gdy podejdzie w 5 czy 6 turze. Dupsko usmażone.
 
BoQ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr lis 17, 2004 5:14 pm

wt sty 25, 2005 3:39 pm

Nie ma znaczenia w ktorej turze podejdzie mi parallax + stifle. Jesli wychodzi pozniej, niemal na pewno zabiera 5 landow - propaganda stopuje ofensywe.

Moze zauwazyles, ale kijki i fire/ice mam po 4 sztuki + kontry + parallax tide ze stiflem. NIGDY nie zdazylo mi sie jeszcze, zebym nie mial czym zabic przeciwnika.
 
Awatar użytkownika
DittoHead
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 22, 2004 11:00 am

śr sty 26, 2005 4:46 pm

A mnie ciekawi Boq ilosc kart w twoim deq bo naliczylem ich az 63 i podejzewam ze jest to jakis blad przy podawaniu spisu. Jesli mozesz to zapodaj wlasciwa deqliste bo sam jestem ciekaw =]
 
BoQ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr lis 17, 2004 5:14 pm

pt sty 28, 2005 5:30 pm

Deck spisywalem z pamieci, glowna idea jest nadal ta sama. Ostatecznie mialem chyba 2 propagandy mainowe i 3 stifle, a w side te 2 karty zamiast rushing riverow (61 kart main).
 
Awatar użytkownika
Antonio
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 5:09 pm

pn lut 28, 2005 9:47 pm

witam

warto grać na komplety moxów, stiflów i scepter bo to podstawka. Bardzo boli przeciwnika 1-turowy boomerang na kiju. Z resztą ja składałbym rasowych mono- niebieskich piratów.
 
Rahl
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 9:25 pm

pt mar 11, 2005 8:50 pm

ja kiedys b. dawno temu gralem czyms podobnym i pamietam ze mialem jeszcze umbilicusa, co o nim sadzicie?
umbilicus 4
artifact
During each player's upkeep, that player pays 2 life or returns a permanent he or she controls to owner's hand.
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

pt mar 11, 2005 10:09 pm

Więc no ten tego co daje nam wracanie własnych pernamentów ??
 
Awatar użytkownika
pirateofthesevenseas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 733
Rejestracja: pn lis 18, 2002 7:31 pm

pt mar 11, 2005 11:59 pm

a co daje nam powtórne zagranie któregoś z piratów??

shrek ty naprawde, czy tylko udajesz?
 
Awatar użytkownika
out
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:45 pm

sob mar 12, 2005 9:53 am

Pomysł ciekawy tylko kiedy my znajdziemy 4 mana zeby to zagrac ?? W dodatku nie w instancie wydaje mi sie ze build jest juz pełny i wyjmowanie czegokolwiek mija sie z celem ...
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

sob mar 12, 2005 5:04 pm

Z tej strony na to nie patrzyłem, może ma to swój uroczek osobisty. Jednak nie jest ani naporowcem, czasem potrafi spowolnić/ewentualnie zabrać dwa życia oppowi, jednak w moim buildzie gdzie piratów jest i tak tylko 4 w sumie to by chyba nie przeszło.
 
Awatar użytkownika
mirgem
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 23, 2004 7:27 pm

sob kwie 09, 2005 7:03 pm

A co myślicie o takich kartach jak Aven Fogbringer, Floodbringer, Quicksilver Fountain czy Overburden?
 
Awatar użytkownika
alf
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 09, 2005 7:19 pm

sob kwie 09, 2005 8:38 pm

overburden to tak 3szt na napory w sidzie a reszta za wolna
i spełnia w słabszy sposób funkcję kart znajdujących się już w decku..
 
Awatar użytkownika
mirgem
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 23, 2004 7:27 pm

sob kwie 09, 2005 8:41 pm

Ale wydaje mi się, że fontanna mogłaby być ciekawa, nawet jeśli przeciwnikowi nie zbouncujemy jednego landa, to zamieni się on w islanda.
 
Awatar użytkownika
alf
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 09, 2005 7:19 pm

sob kwie 09, 2005 8:44 pm

no i co nam to da?
wyeliminowanie jednego landa to kipska opcja.
już lepszy jest rising waters, mimo, że droższy o jeden, boli rocka, toga sceptera, biorąc pod uwagę nasze kontry i stifle oraz parallax tide :razz:
 
Awatar użytkownika
mirgem
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 23, 2004 7:27 pm

ndz kwie 10, 2005 5:09 pm

Zaletą fontanny jest to, że nie przeszkadza Tobie i eliminuje wszystkie landy oppa (jeśli dołoży landa, to zamieni sie w islanda, jeśli nie to traci turę, tak czy tak masz przewagę). A jeśli op ma jednego landa w grze i my nie mamy jak go usunąć, to fontanna jest bardzo przyjemna. A czy porty i wasty tracą swoje zdolności jeśli się zamienią w islandy?
 
Awatar użytkownika
don_Metek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 8:44 am

ndz kwie 10, 2005 9:04 pm

1) Tak, fontanna wylacza wasty i porty.
2) Popelniasz znaczny blad w rozumowaniu - to, ze landy staja sie islandami nie wylacza ich calkowicie. Pominmy juz fakt, ze fontanna jest martwa karta na niebieskie talie, landy dalej moga byc tapowane na mane. Zanim wylaczysz mu wszystkie landy troche to potrwa. Zreszta nie ma co filozowac - sam sprawdz jak sie tym gra, a zobaczysz.
 
Awatar użytkownika
ShadowArchon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn lut 23, 2004 3:23 pm

ndz kwie 10, 2005 11:12 pm

Niestety deck ma jedna wade, a mianowicie przychodzi taka tura, ze konczy nam sie bounce i dobieramy albo bezużytecznego ankha albo islanda. Tak jak ktos wczesniej powiedział deck opiera sie na topdeckingu, dlatego mysle, ze przydałby sie draw. Stawiałbym na standstilla lub brainstorma, ew senseja. Co do matchupów - bardzo karci rock [terapie duressy itp] niedosc ze ma czarny diskard to potrafi wygenerowac duza ilosc landów w kilka tur w konsekwencji czego nasz bounce staje sie bezuzyteczny.
 
Awatar użytkownika
mirgem
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 23, 2004 7:27 pm

pn kwie 11, 2005 2:23 pm

Może ta legenda z BoK nazywa się tomorrow troche droge (6 many) ale dobrze wpływa na dociąg
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

pn kwie 11, 2005 3:47 pm

A może dodać tego kosirza za 4 cc 9/8 flying trample co jak wchodzi to tracisz 2 tury. Po całym zbouncowaniu oppa w dwie tury i tak si8ę nie odbuduje.
 
Awatar użytkownika
Shade-89
Moderator
Moderator
Posty: 1901
Rejestracja: ndz lip 27, 2003 7:30 pm

pn kwie 11, 2005 4:00 pm

Zależy kto. Poza tym dobrze zbouncowany opp może być wykończony nawet piratem.
 
Awatar użytkownika
don_Metek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 8:44 am

pn kwie 11, 2005 4:17 pm

ShadowArchon pisze:
standstilla lub brainstorma

Standstill - baaad. Tym deckiem to ty masz zagrywac spelle. Standstillem sie gra w fishu, bo tam chowa sie za Standstillem po wylozeniu stworka/viala i nie musi sie stresowac. Piraci nie moga pozwolic na taki powolny rozwoj sytuacji, nie moga pozwolic oponentowi zbudowac mana base, bo na tym ten deck polega, zeby opp mana base nie mial.
Brainstorm - wlasciwie to jest taka karta, ktora nie zawadza, ale nie ma miejsca w tym decku na to.
mirgem pisze:
Może ta legenda z BoK nazywa się tomorrow troche droge (6 many) ale dobrze wpływa na dociąg

Biore to za zart.

Shrek pisze:
A może dodać tego kosirza za 4 cc 9/8 flying trample co jak wchodzi to tracisz 2 tury. Po całym zbouncowaniu oppa w dwie tury i tak si8ę nie odbuduje.

To tez :/.
 
Awatar użytkownika
ShadowArchon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn lut 23, 2004 3:23 pm

pn kwie 11, 2005 5:01 pm

Hmm jezeli twoim zdaniem nie ma miejsca na draw to deck nie ma szans [chyba, ze topdeckujesz jak dzika swinia]. Ja bym jednak proponował brainstorma. Out idzie na pewno 2x Dake [bardzo sytuacyjna karta] +2x nie wiem co :).
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

pn kwie 11, 2005 6:46 pm

Ja grałem na 4 wiedzy + 3 Brainstormy. Widziałem także dq gdzie ktoś grał zamiast Sealem Niebieską bombą.
 
Awatar użytkownika
ShadowArchon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn lut 23, 2004 3:23 pm

pn kwie 11, 2005 11:25 pm

Shrek - Niebieska bomba jest gorsza z tego wzgledu, ze seal aktywuje sie poprzez sacrifice i jest enchantem [trudniej go sciagnac :P]. Na bombe musisz cały czas trzymac mane. Co do drawu 7 kart to imo zdecydowanie za duzo [mamy przeciez sceptry pod ktore mozemy dac wiedze/storma]. Wiec zostaje wiedza lub brainstorm.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości