Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

(WFB) Armata

śr sty 12, 2005 6:06 pm

Czy możecie napisać jak działa krasnoludzka armata? Mój kolega zbiera krasnale niedawno kupił sobie egzemplarz a w kodeksie armii teks: zobacz na stronę 122-124 zasad. Wiem powiecie żeby kupił sobie zasady, ale teraz zawsze gdy wygram mówi że to przez brak armaty ;)
 
Awatar użytkownika
MrM___
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw lip 08, 2004 3:24 pm

czw sty 13, 2005 12:22 am

Armata jak to armata urzywa kostek artyleryjskich :) A więc deklarujesz kierunek w którym strzeli armata np. środek głowy sztandarowego itp. potem deklarujesz odległość np. 60. Nastepnie dorzucasz kość artyleryjską i tyle dodajesz do zadeklarowanego zasiegu czyli powiedzmy jesli wypadło 10 to w sumie 70 . to jest odległość na, która leci kula i spada na ziemie. W trakcie tego lotu kuli nie zadaje obrażeń..... Zaznaczamy miejsce gdzie - te 70 cali od armaty w lini zadeklarowanej poczym dorzucamy znowu artyleryjką, i to jest odległość, którą kula pokonuje po koźle od ziemi (kozioł=odbicie). W tym momencie zadaje obrazenia kazdemu modelowi na drodze. Jeśli chodzi o rozliczaniu woundsów przy pojedynczych modelach lub modelów z większa iloscia woundsów niz 1 np. dragon ogry czy smok z bohaterem - to nie wiem czy to zadaje D3 hity czy tylko po jednym. :/
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

czw sty 13, 2005 11:04 am

jeżeli chodzi o Cannon Krasnali to zadaje D3 hitów z siłą 10 ale G.Cannon Imperium zadaje D6 hitów z siłą 10. :P dużo mocniejsza broń - zabija raczej wszystko :P
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

czw lut 03, 2005 4:04 pm

wiliamwolfes pisze:
to zadaje D3 hitów z siłą 10 ale

Jeszcze jedno:
Kula wbija się w 20 osobowy oddział i jak? Każdy żołnierz na drodze pocisku dostaje K3 z siłą 10 czy cały odział dostaje K3 z siłą 10? Co jeśli w oddziale są bohaterowie?
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

czw lut 03, 2005 4:44 pm

Sprostowanko - działa nie zadają k3 ani k6 hitów ale tyle ran.
Każdy model na linii pocisku otrzymuje trafienie - bohaterowie w oddziale mają szansę na Look Out Sir :)
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

czw lut 03, 2005 4:52 pm

1) najpierw deklarujesz na ile cali strzelasz
2) rzucasz artilery dice = ta kostka z numerkami i jednym znaczkiem "!"
3) dodajesz ten wynik do deklarowanej liczby i w tym miejscu na polu bitwy upada po raz pierwszy kula armatnia!
4) rzucasz jeszcze raz tą specjalną kostką (artillery dice)
5) teraz od miejsca gdzie po raz pierwszy spadła kula kosi wszystko - długość koszenia = liczbie (w calach) która wypadła po raz drugi na kostce(artillery dice).
6) jeżeli w oddziale jest bohater to stosuje się zasadę "Look out Sir" - rzucasz kostką D6 (K6) i jeżeli wypadnie 6 to bohater jest trafiony bo nie dosłyszał ostrzeżenia kompanów i normalnie raniony jak cała reszta.
7) - jeżeli kula armatnia trafiła z frontu (lub tyłu) oddziału to kosi tyle figurek ile posiada szeregów czyli jeżeli trafiłeś w 20 Szkieletów z frontu i ten odział ma 4 szeregi po 5 figurek, a kula armatnia przeleciała przez cały oddział to trafiasz 4 figurki.
- jeżeli trafiasz z flanki to gdy kula przeleci przez wszystkie szeregi (figurki) to kosisz ich 5! ponieważ w szeregu jest 5 figurek.
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

czw lut 03, 2005 7:08 pm

wiliamwolfes pisze:
7) - jeżeli kula armatnia trafiła z frontu (lub tyłu) oddziału to kosi tyle figurek ile posiada szeregów czyli jeżeli trafiłeś w 20 Szkieletów z frontu i ten odział ma 4 szeregi po 5 figurek, a kula armatnia przeleciała przez cały oddział to trafiasz 4 figurki.
- jeżeli trafiasz z flanki to gdy kula przeleci przez wszystkie szeregi (figurki) to kosisz ich 5! ponieważ w szeregu jest 5 figurek.


Może jestem nie kumaty, ale:
-Jeśli dostanie pojedynczy model to dostaje K3 lub K6 (zależne od typu działa) uderzeń z siłą 10.
-Jeśli dostanie oddział, każdy żołnierz z szeregu dostaje raz z siłą 10, tak??
Dzięki za pomoc, teraz mój kolega będzie mógł mnie poszatkować z armaty ;)

EDIT: A prawda, nie tylko nie kumaty ale ślepy ;)
Polecam przeczytać to co napisałem 2 posty wyżej
Szczur
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

pt lut 04, 2005 5:42 pm

Szczur jak zwykle szczery do bólu! :P

CE2AR - każdy pojedynczy model jest trafiany na drodze przelotu kuli armatniej, a każda figurka dostaje D3 lub D6 ran z siłą 10! Jeżeli chodzi o krasnoludzkie działo to jak koleś ma pecha to przeżyjesz :P jeżeli chodzi o Imperialne Wielkie Działo to nie ma zlituj :P
 
Awatar użytkownika
Breja
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 25, 2004 1:19 pm

pt lut 04, 2005 6:30 pm

wiliamwolfes pisze:
6) jeżeli w oddziale jest bohater to stosuje się zasadę "Look out Sir" - rzucasz kostką D6 (K6) i jeżeli wypadnie 6 to bohater jest trafiony bo nie dosłyszał ostrzeżenia kompanów i normalnie raniony jak cała reszta.
.


oczywiście pod warunkiem ze bohater jest tego samego "rozmiaru" co zołnierze, tzn nie jest to kawalerzysta w oddziale piechoty :wink:

Mozecie sie ze mnie smiać że mówie o rzeczach oczywistych, jednak spotkałem sie z czyms takim podczas rozgrywek ligowych[bardzo lokalnych co prawda,ale zawsze :razz: ]

pozdro
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

pt lut 04, 2005 8:28 pm

o słuszne spostrzeżenie Breja! Zapomniałem o tym! I tyczy się wszystkiego! :)
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

sob lut 05, 2005 10:56 am

Kawalerzyta nie może dołaczyć do oddziału piechoty.Bohater i oddział musza być na takich samych podstawkach (chociaż 10 chosenów khorne'a z cmg i chaos lordem na chaos ćmoku....mniam....)
 
Awatar użytkownika
MrM___
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw lip 08, 2004 3:24 pm

sob lut 05, 2005 11:10 am

a gdzie masz tak napisane, ze nie może dołaczać ?Poprostu nie dostanie look out sir'a :(
 
Awatar użytkownika
Breja
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 25, 2004 1:19 pm

sob lut 05, 2005 11:29 am

No pewnie że może.
Będzie sie poruszał jak piechota, nie będzie mógł korzystac z look out sir, i jakoś to komplikuje sprawe szeregów, ale tak poza tym to wszystko po staremu :razz:

pozdro
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

ndz lut 06, 2005 7:59 pm

Neverwinter chyba ma racje! O ile się nie mylę to gdzieś ostatnio czytałem (chyba WD), że zmieniono zasadę co do dołanczania bohaterów do oddziałów! Teraz już nie można przyłączyć bohatera na koniu do oddziału piechoty. A z resztą to tak samo tyle, że nie ma tu wpływu wielkość podstawki tylko rodzaj figurki.
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

ndz lut 06, 2005 8:08 pm

Wiesz co nie powiem ci gdzei to napisali, powiem ci tylko zę najwyrazniej zostalem oszukany bo nie pozwolono mi dołaczyć orka do gobbosów.
 
Awatar użytkownika
MrM___
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw lip 08, 2004 3:24 pm

ndz lut 06, 2005 9:47 pm

Orka do gobosów można, nawet wiwerne jesli chcesz. Przeciez do spear chukki mozna dokupić jeszcze jednego załoganta którym jest orc- jesli nie można by było to by sie nie dokupywało... :)
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

ndz lut 06, 2005 10:55 pm

Wiesz u mnie z dedukcją i rozumowaniem tego typu cieniutko...DZięki :) .
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

pn lut 07, 2005 6:25 pm

Neverwinter co Ty gadasz? Dlaczego masz z tym problem?? Może możemy Ci jakoś pomóc w tym?? Zawsze bardzo chętnie pomogę! :)

<tak poza tym to gram sobie w Ciebie - mam wojowniczkę na 15lvl>
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

pn lut 07, 2005 9:56 pm

We mnie nie pograsz-w moje noce co najwyżej :) .
Ale z dedukcją cieenko i ogólnie cienko...ostatnio na turnieju przez minute liczyłem na ile zdaje AS'a.
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

wt lut 08, 2005 3:45 pm

ee co Ty gadasz?? widzę, ze z dedukcja bardzo dobrze tylko mało obeznany jesteś z systemem... ale to minie po kilkudziesięciu bitwach - chyba, że Cię to za bardzo nie wciąga. No, ale to już twój wybór. Pamiętaj masz jakieś problemy lub pytania to wal prosto z mostu!
Polecam się na przyszłość :D
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

śr lut 09, 2005 12:13 am

Wiesz chodzi mi o to że wogóle rzadko mi sie chce mysleć, więc zazwyczaj zajmuje mi to ileś czasu.
A w WHFB jestem wciągniety juz na stałe :D .Z zasadami troche cienko, bo na półtorej roku dałem sobie przerwę turniejową.
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

śr lut 09, 2005 9:02 am

aha teraz kumam... :D ja to znam staty nie tylko swoich ale innych też... a o zasadach to już nie wspomnę... :P ale to dlatego, że co jakiś czas sobie pyknę albo coś poczytam.
 
Awatar użytkownika
Dudi Moria
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 3:06 pm

wt kwie 19, 2005 1:42 pm

Ludzie, chroniclesa przeczytajcie 2004. Można dołączać kolesia na koniku do piechoty (liczy się jak 2 kolesi, daje nawet ranka), kolesia na piechote do np uszabti czy kroxigorów też się da (ruszają się z najniższym M kolesia w oddziale), a co do strzelania do nich to zależy to od ilości modeli w oddziale. Jeżeli jest 5 modeli (po za herosem) to jest Look out i nie można w niego celować z łuczników np. A jeżeli jest mniejszy US to wtedy rozlicza się strzały (z łuku np) po równo na pozostałych członków oddziału i w tedy dopiero nie ma Look out'a. Możesz włożyć co zechcesz do czego zechcesz (oprócz np. kolesi na rydwanie, oni mogą dołączać tylko do oddziałów rydwanów, ale nie do poj. rydwanu- herosa z orków na chariocie do goblińskiego czarotu nie można dokładać aby stworzyć odział itp.)

A co do canona to po co typowi gadacie o D3 i D6 w przypadku szkieletów, w przypadku gdy koleś ma 1W to nie rzuca się D6 ani D3, działa to gdy ma się więcej W
 
Awatar użytkownika
MrM___
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw lip 08, 2004 3:24 pm

ndz kwie 24, 2005 9:20 am

eee to koles wczesny jestes z zasadami dołaczania bohaterów - nie trzeba było czytac Kronik zeby o tym wiedziec :razz:
A co do strzelania jesli jest mniej niz 5 rank and files models w odziale to bohater nie ma ani Look out sir ani Proximity i moze zostac normalnie wybrany jako cel ostrzału bez zadnego rozliczania.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość