Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Fuzzy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2680
Rejestracja: pt wrz 13, 2002 9:19 pm

Keeper Primer

wt kwie 15, 2003 11:20 pm

A wiec jest to opis keepera jednej znajlepszych talii chociaz niewatpliwe takze jednej z najtrudniejszych do grania
Blue ( 21 )
1 Ancestral Recall
1 Time Walk
1 Mystical Tutor
1 Merchant Scroll
2 Cunning Wish
1 Brainstorm
4 Mana Drain
4 Force of Will
1 Misdirection
1 Fact or Fiction
1 Braingeyser
1 Stroke of Genius
2 Morphling

Black ( 6 )
1 Yawgmoth's Will
1 Mind Twist
1 Vampiric Tutor
1 Demonic Tutor
1 Chainer's Edict
1 The Abyss

White ( 2 )
1 Balance
1 Swords to Plowshares

Red ( 2 )
1 Gorilla Shaman
1 Fire / Ice

Gold ( 1 )
1 Dromars Charm


Mana ( 28 )
1 Black Lotus
1 Mox Sapphire
1 Mox Jet
1 Mox Pearl
1 Mox Ruby
1 Sol Ring
1 Strip Mine
4 Wasteland
1 Library of Alexandria
1 City of Brass
1 Undiscovered Paradise
2 Polluted Delta
2 Flooded Strand
4 Underground Sea
3 Tundra
3 Volcanic Island

Sideboard ( 15 )
3 Red Elemental Blast
1 Scrying Glass
1 Skeletal Scrying
1 Aura Fracture
2 Swords to Plowshares
1 Blue Elemental Blast
1 Circle of Protection: Red
1 Pyroclasm
1 Powder Keg
1 Shattering Pulse
1 Allay
1 Ebony Charm
Jest to niewatpliwie jeden z najpotezniejszych deckow w mtg , wiele osob woli wersje z zzielonym(sylvan library, regrowth) ale ta wersja ma gorsza mana base.
Mana base to główny powód dla którego nie daje zielonego bo 5 kolor jednak znacznie ja psuje trzeba grac na city of brass a deck nie ma problemow z wiekszoscia matchupow glownie dzieki wishomn ktore rozwiazaly wiekszosc kłopotów
W talii tej chodzi praktycznie zawsze o card advantage która to prawie zawsze w rekach dobrego gracza daje zwyciestwo , build tej talii jest nastawiony na to aby byla ona sobie w stanie poradzic z kazdym zagrozeniem nie tracac za duzo kart poprzez takie spelle jak mind twist , abyys , czt balance i mase tutorow do wyszukania tych spelli , nawet diseenchanty sa z buybackiem zeby mozna je bylo wykorzystac wiele razy

1 Ancestral Recall Blue :U:
Instant
Draw 3 cards or force opponent to draw 3 cards.

- karta przegiecie , przez wileu uwazana za najbardziej przgeieta z p9 i napewno nie bezpodstawy.Praktycznie najczeciej cel tutorow , daje bardzo duza przewage , zawsze konturjcie jak oppoent zagrywa, jak nie wiesz z czym grasz jest ti pierwsza karta po ktora mozesz utorowac bo jak wejdzie na pewno daci niesamowita przewage

1 Time Walk Blue :1::U:
Sorcery
Take an extra turn after this one

- to nie jest taka wazna karta , dodatkowa tura ie jest tak kluczowa jak ancestrall chociaz zagrany dwa razy z willem pozwala uzyskac bardzo duza przewage nad oppoenetem

1 Mystical Tutor Blue :U:
Instant
Search your library for an instant or sorcery card and reveal that card. Shuffle your library, then put the card on top of it.

- pierwszy tutor , mozna wyszukac draw(fakty , ancestral) bardzo czesto szukamy z niego wishow , czy stroka aby polepszyc swoja sytuacje , mozna wyszukac tutory (vampira aby wyszukac cokolwiek z decku) , po saidzie leci po karty saidowane

1 Merchant Scroll Blue :1::U:
Sorcery
Search your library for a blue instant or interrupt. Reveal
that card to all players and put it into your hand. Reshuffle
your library afterwards.

- bardzo przydatna karta , wbrew pozorom czesto lepsza od wielu tutorow poniewaz daje karte o reki a nie na topa, moze zapoczatkowac lancuszek pozwalajcy wyciagnac jakokolwiek karte (scroll , mystical , vampir) , najczescie rzucany po ancestralla ,ale takze czesto po wisha czy niebieski draw

2 Cunning Wish Blue :2::U:
Instant
Choose an instant you own from outside the game, reveal that card, and put it into your hand. Remove ~this~ from the game.

- kluczowa karta w kilku matchupach , pozwala wyjsc z krytycznych sytuacji jak czesto w innych formatach , bardzo usprawnia gre praktycznie pozwala wygrac matchupy z taliami koszmarami szczegolnie przedsaidem ( tnt ), bardzo przydatna

1 Brainstorm Blue :U:
Instant
Draw three cards, then put two cards from your hand on top of your
library in any order.

- siwtnie wspoldziala z fetchami pozwala wziasc nowe 3 karty i odtasowac złe karty , czasem tez wykorzystywany abi szybko dociagnac to co jest na topie odłozone z tutora

4 Mana Drain Blue :U::U:
Interrupt
Counters target spell. At the beginning of your next main phase, add X to your mana pool, where X is the casting cost of target spell.

- najlepsza kontra w decku i prawdopodobne w calym mtg , pozwala uzyskac niesamowita mana acc , (mozna wystawic abyssa czy morphlinga w 2 -3 turze , badz zagac mind twista za cala reke)
jeszcze liczy sie ze jest to wymiana 1 za 1 wiec dalej wychodzimy na plus , czestym trikeim jest kontra w swoim pierwszym main phasie a mane dosatajemy w drugiej. Jak najczescie kontyrujcie drogie spelle ( w t1 do takich mozna juz zaliczyc kulke) i wykorzystujcie mane

4 Force of Will Blue :3::U::U:
Interrupt
You may pay 1 life and remove a blue card in your hand
from the game instead of paying Force of Will's casting cost.
Effects that prevent or redirect damage cannot be used to
counter this loss of life.Counter target spell.

- w gruncie rzeczy dosc slaba kontra , wielu uwaza ze nie ma na nia miejsca ale jednak mozliwosc zagrania z alt kosztu duzo daje i jest ona ochrona jak sie wytapujemy calkowicie chociaz wymiana 2 za 1 sucks , najczesciej usuwa sie dla fowa morphlingi mozna usunac time walka , raczej nie usuwa sie takich kart jak ancestral badz mana drain - chyba ze w ostatecznosci

1 Misdirection Blue :3::U::U:
Instant
You may remove a blue card in your hand from the game instead of
paying Misdirection's mana cost. Target spell with a single target
targets another target instead.

- ja wole grac na 2 . karta w t1 bardzo dobra , pozwala zmienic kierunek hymnow , sinkholi , czy mind twista . czy dośc zaskakujaco Agrivian finda w parfaicie
bardzo czesto pozwala szybko zminic kierunek ancestralla badz stroka za duzo kart wg mnie naprawde warto miec 2 w decku

1 Fact or Fiction Blue :3::U:
Instant
Reveal the top five cards of your library. An opponent separates those cards into two face-up piles. Put one pile into your hand and the other into your graveyard.

- po prostu dobry draw z mana z mana draina mozna zagrac w 3 czy 2 turze , i dociagnac 3 karty nie mowiac o przewiniecu slabych kart i wyborze , wielu uwaza ze nieslusznie zrestrictowana w porownaniu do innych restricto rzeczywiscie slabsze ale pozwala sie odbudowac

1 Braingeyser Blue :X::U::U:
Sorcery
Target player must draw :X: cards.

1 Stroke of Genius Blue :X::2::U:
Instant
Target player draws X cards.

- karty pozwalajce odbudowac reke po wojnie kontr(czesto dzieki niesamowitemu topdeckowi mamy jak wykorzystac mane z mana draina ktorym np skontorwalismy Masticore i z maly wydatkiem pociagnac nawet 5-6 kart) , badz uzyskc juz miazdzaca przewage , takze alt , win com\ndition jak nie mamy juz krit

2 Morphling Blue :3::U::U:
Summon Shapeshifter
Pow/Tgh: 3/3
:U:: Untap Morphling.
:U:: Morphling gains flying until end of turn.
:U:: Morphling cannot be the target of spells or abilities until end of turn.
:1:: Morphling gets +1/-1 until end of turn.
:1:: Morphling gets -1/+1 until end of turn.

- w t1 nazywany "superman" krita zabiojca , w calym fomacie jest tylko kilka kart ktore sa w stanie cos z ta poradzic , nietargetowalnosc w t1 jest bardzo uzyteczna ,ale tez neiwielu graczy bedzie probowac spalic badz tak zabic morpha , raczej beda probowac rzucic edykta badz balanca , trzeba pamietac o placeniu w upkeepie U jak mamy abyssa na stole aby nasz morphling był nietargetowalny

1 Yawgmoth's Will Black
Sorcery
Until end of turn, you may play cards in your graveyard as though they were in your hand. Cards put into your graveyard this turn are removed from the game instead.

- koljena karta kandydujaca do tytulu najbardzije przgeietej , akcje w stylu recall , time walk , will , recall ,time walk sa dewastujace dla opponenta , nalezy pamietac aby poswiecic lotusa przez zagraniem wtedy bedzia mozna go znowu wystawic , pozwala odbudowac stol bo kataklizmie , badz odzyskac karty zrzucone do grobu z memory jara , takze pozwala zagrac znowu krite i wygrac

1 Mind Twist Black :X::B:
Sorcery
Opponent must discard :X: cards at random from hand. If opponent doesn't have enough cards in hand, entire hand is discarded.

- karta przegiecie , bardzo czesty cel tutora , jak wejdzie defakto wygrywa nam gre , z kontrola najwieksze wlaki na konrty zachodza jak to wchodzi lub jest zagrywane. Karta zagrana z many z mana draina moze nawet weejsc w 3 turze za 7 many i pozbawic nasazego oppoenenta sznas na zywciestwo , jesli deckn ie ma kontr i nie wyrzucil calej reki to zawsze warto wyszukac i zagrac , nawet jak mozemy zagac za 4 czy 5 amny jak oppoenet ma 5 czy 6 kart na rece to warto

1 Vampiric Tutor Black :B:
Instant
Search your library for a card, then shuffle your library and put that card on top of it. You lose 2 life.

1 Demonic Tutor Black :1::B:
Sorcery
Search your library for one card and take it into your hand. Reshuffle your library afterwards.

- tutory pozwalajace wyciagnac dowolna karte w decku , kluczowe dla funkcjonowanie talii , demon jest jednak znacznie lepszy od vampira poniewaz nie daje card diseadvantage

1 Chainer's Edict Black :1::B:
Sorcery
Target player sacrifices a creature. Flashback 5BB (You may play this card from your graveyard for its flashback cost. Then remove it from the game.)

- czesto karta ratujaca tyłek , zabija morphlinga dwa razy , takze przydatna na inne decki ktore graja jedna kluczowa krita (gro a tog . keeper . maska )

1 The Abyss Black :3::B:
Enchant World
All players bury one target non-artifact creature under their control, if they have any, during their upkeep.

- kluczowa karta w matchupie z agro , wyszukujemy gdy oppoennt ma ndo 3 krit wiecej niz my , pozwala wukonczyc cale stół opponenta ,zagrywana prawie zawsze przy pomocy many z mana draina jak jest na stole wiecej krit to tutorujemy po .....

1 Balance White :1::W:
Sorcery
Whichever player has more lands in play must discard enough lands of his or her choice to equalize the number of lands both players have in play. Next, equalize the cards in hand and then creatures in play the same way. Creatures lost in this manner are considered buried.

- to jest cel tutora gdy opponent ma ponad 3 krity wiecej od nas , czesto ostateczna deska ratunku chcoaxz czasem trzbea psowiecic jakies londy , czesto takze zagrywana w 2 czy 3 turze ja nam dojdzie bardzo szybka reka wystawmy moxy londy wtedy balance dziala jak mind twist , trzeba duzo sie zatsanwoic zanim zagramy ta karte jak zrobi sie blad przy jej zagraniu mozna sie bardzo wkopac

1 Swords to Plowshares White :W:
Instant
Remove target creature from the game. That creature's controller gains life equal to its power.

- karta kluczowa na agrro i decki jak gro a tog czy maska takze bardzo przydatna z woldgorger combo czesto rzucamy w t1 badzo waznym elelmentem tej kart jest remove from the game poniewaz decki dosc latwo operuja na gravie

1 Gorilla Shaman Red :R:
Summon Gorilla
Pow/Tgh: 1/1
:X::X::1:: Destroy target non-creature artifact with casting cost equal to X.

- nazywany "mox monkey" pozwala pozbawic oppoennt moxow i innych artefaktów , bardzo przydatny na tnt z ktorym jest duza pomoca , takze jest to jakis killer jakby wszystko inne zeszlo

1 Fire / Ice Split :1::R: / :1::U:
Fire
Instant
Fire deals 2 damage divided as you choose among any number of target creatures and/or players
Ice
Instant
Tap target permanent.Draw a card.

- przydatny split pozwalajacy kupic czas stapowac krite oppoentowi badz zabic bopa i gobiln weldera czy malpke po drugiej stronie stolu czy tez po prostu dopalic

1 Dromars Charm Multicolored :W::U::B:
Instant
Choose one - You gain 5 life; or counter target spell; or target creature gets -2/-2 until end of turn.

- bardzo kontrowersyjna karta , ja wole miec w tym miejscy mainowe dismatling blow ktore bardzo czesto ratuje tylek i jeszcze pozwla dociagnac karty , charm jest wielofunkcyjna karta , mozna go usunac dla fowa , badz uzyc jako kontry (tego sie nie spodziewaja inni gracze - ze cis takiego masz) prawie nigdy nie ma problemow z zagraniem teej karty

Mana ( 28 )

6 solomoxen czyli moxy lotus i sol ring
Black lotus Artifact :0:
Mono Artifact
adds 3 mana of any single color of your choice to your mana pool, then is discarded. Tapping this artifact can be played as an interrupt.
Mox Sapphire Artifact :0:
Mono Artifact
Add 1 blue mana to your mana pool. Tapping this artifact can be played as an interrupt.

- moxy sa we wszystkich grywalnych kolorach po jednej sztuce
- jest to potrzebna acc pozwalajaca zagrywac wiele wiecej speeli i szybciej niz byloby to mozliwe normalnie , mozna grac na emeraldzie ktory chociaznie daje potrzebnej many jest akceleracja pozwalajaca zagrac szybko co chcemy

1 Strip Mine Land
Tap to add 1 colorless mana to your mana pool or place Strip Mine in your graveyard and destroy one land of your choice.

- bardzo przydatny lond , pozwaa zniszczyc jakie library of alexandria czy londy z nestem nawet jak sa basiciem , czasem musimy po niego tutorowac poniewaz inaczej opponent bedzie operowac LOA i nas zaleje przewaga kart

4 Wasteland Land
TAP: Add one colorless mana to your mana pool.
TAP, Sacrifice Wasteland: Destroy target nonbasic land.

- jw ale troche ograniczony ale takze abrdzo wazny poniewaz w t1 wiekszosc deckow gra na wielu kolorach

1 Library of Alexandria Land
Tap to add 1 colorless mana to your mana pool or draw a card from your library; you may use the card-drawing ability only if you have exactly seven cards in your hand.

- prawie zawsze nazywana loa powinna byc p10 , bardzo czesty cel tutora w matchupie z kontrola , jest to niekontrowalny draw , jak wejdzie i nie zistanie szybko zniszczona to daje nam przewage pozwalajaca na zwyciestwo

1 City of Brass Land
Whenever City of Brass becomes tapped, it deals 1 damage to you.
TAP: Add one mana of a color of your choice to your mana pool.

1 Undiscovered Paradise Land
TAP: Add one mana of any color to your mana pool. At the beginning of your next untap phase, return Undiscovered Paradise to owner's hand.

- landy dajace rozna mane takze przydatne paradise bo wraca na reke ( np gdy gramy z turbolandem i ma na stole horn of greed)

2 Polluted Delta
2 Flooded Strand
fetche pozwalaja wyszukac potrzebna duale dajace wymagana mane , odtasowac deck , bardzo dobrze wspoldzialaja z brainstormem

4 Underground Sea Land
TAP: Add either :B: or :U: to your mana pool. Counts as both swamp and islands and is affected by spells that affect either. If a spell destroys one of these land types, this card is destroyed; if a spell alters one of these land types, the other land type is unaffected.
3 Tundra Land
TAP: Add either :U: or :W: to your mana pool. Counts as both islands and plains and is affected by spells that affect either. If a spell destroys one of these land types, this card is destroyed; if a spell alters one of these land types, the other land type is unaffected.
3 Volcanic Island Land
Counts as both island and mountain and is affected by spells that affect either. Tap to add either :U: or :R: to your mana pool.

- duale pozwalajace zagrac kazdy spell

Sideboard ( 15 )
3 Red Elemental Blast Red :R:
Interrupt
Counters a blue spell being cast or destroys a blue card in play.

- kluczowa karta na kontrole badz decki z niebieskimi permanentami jak iluzja:P

1 Scrying Glass Artifact :2:
:3:, TAP: Choose a number greater than :0: and a color. Target opponent reveals his or her hand. If that opponent reveals exactly the chosen number of cards of the chosen color, you draw a card.

-kolejna karta na kontrole pozwala uzyskac latwo i szybko cad adv i zobaczyc reke opponeneta

1 Skeletal Scrying Black :X::B:
Instant
As an additional cost to play Skeletal Scrying, remove X cards in your graveyard from the game. You draw X cards and you lose X life.

- pozwala dociagnac nowa reke wazna karta z kontrola takze cel na wisha , czesto zuzywany w odpowiedzi na karty pozbawiajace nas grobu

1 Aura Fracture White :2::W:
Enchantment
Sacrifice a land: Destroy target enchantment.

- dobry enchant na deck z enchantami . pozwalajacy w niekotntrowlany sposob niszczyc enchanty
2 Swords to Plowshares kluczowa karta na agro takze czasem cel pod wisha

1 Blue Elemental Blast Blue :B:
Interrupt
Counters a red spell being cast or destroys a red card in play.

- takze cel pod wisha , kluczowa karta na blood moona zagranego przez oppoenta , jak go nie skontrujemy i nie zniszczymy lezymy po prostu

1 Circle of Protection: Red White :W:
Enchantment
:1:: Prevents all damage against you from one red source. If a source does damage to you more than once in a turn, you must pay 1 mana each time you want to prevent the damage.

- na sligha ,sidujemy i szybko wyszukujemy tutorami

1 Pyroclasm Red :1::R:
Sorcery
Pyroclasm deals 2 damage to each creature.

- na agroo , weeniaki , ww , sucide balck , zoo

1 Powder Keg Artifact :2:
At the beginning of your upkeep, you may put a fuse counter on Powder Keg. TAP, Sacrifice Powder Keg: Destroy each artifact and creature with converted mana cost equal to the number of fuse counters on Powder Keg.

- jw ale przydatny takze na tnt

1 Shattering Pulse Red :1::R:
Instant
Buyback 3 (You may pay an additional 3 when you play this spell. If you do, put it into your hand instead of your graveyard as part of the spell's effect.) Destroy target artifact.

- karta rozwiazuajca sama prawie problem tnt jednego z najciezyszych matchupow
1 Allay White :1::W:
Instant
Buyback 3 (You may pay an additional 3 when you play this spell. If you do, put it into your hand instead of your graveyard as part of the spell's effect.) Destroy target enchantment.

- jw tylko ze w matchupie z parfaitem ze wzgledu na dosc duzy koszt zagrania wisha i allaya z buybackeim uwazam ze wazne jest miec disecnchant w mianie w postaci dismatling blowa

1 Ebony Charm Black :B:
Instant
Choose one - Target opponent loses 1 life and you gain 1 life; or remove from the game up to three cards in any player's graveyard; or target creature cannot be blocked this turn except by artifact or black creatures.

-kluczowa karta zmowu na tnt usuwajac cale elementy komba i na reanimatora

Ogolne uwagi jak grac:
PRzyjmuje sie ze ZAWSZE kontrujemy badz misdirekcjujemy Recalla oponenta , kolejna wazna rzecza kora musimy przyswoic grajac Keeperem jest własciwe tutorowanie , nie wolno sie pomylic bo to moze oznaczac przegrana , praktycznie pomylka po zuzyciu 2 tutorow do wyszukania zlej akrty jest nie do odrobienia , kolejna cecha deck jest to iz staramy sie uzywac kart ktore pozwalaja uzyskac card adv ( nawet diseenchant ma albo buyback albo kickera do drawu kart ) , szukamy kart ktore same rozwiazuje problem jak Abyss , z tym ze przyjmuje sie ze jesli mamy zabic wiecej niz 3 krity opponent i sa one na tyle duze ze moga nam powaznie zagrozic to szukamy Balance , nalezy pamietac o szczegolach jak poswieceinie lotusa przed zagraniem woli i innych takich drobnych kruczkach ktore znacznie ziwekszaja potencjal decku , gra z kontrola praktycznie opiera sie na graniu land - go dopoki nie stoczymy wielkiej bitwy o Ancstrall badz mind twista , nie marnujemy many z Mana draina , lepiej juz uzyc wszystko na Shamana niz dostac burna , no i nalezy zeby sie nie wytapowac nie roztropnie z koncem tury jak gramy z czyms co ma czerwony kolor( Price of progress)
Matchupy

1 Stompy - no coz raczej biedny stomp nie ma szans jedna kontra( mana drain ) w wiekszego stwora (czyt. za 2-3 many ) i szybki the Abyss , praktycznie gra nie do przegrania chyba ze bedziemy mieli prawdzwiego pecha , zawsze mozemy sie raowac swordem i kontra w jakas krite ,
jest to jeden z nieweilu matchupow kiedy od razu tutrujemy po Abyssa a nie Recalla , wywalamy karty raczje martwe jak misska i mind twist ktory w 3 turze nie bedzie mial co wyrzucic z reki oponenta
Sidowanie
- 1 Misdirection +1 Pyroclasm
- 1 Wasteland + 1 Powder keg
- 1 Stroke of Genius +1 Swords
- 1 Mind Twist + 1 Swords

2 Sligh - jest to dosc ciezki matchup , glownie ze wzgledu na roznorodnosc jaka moze prezentowac ten deck , po siadzie mozna sie spodziewacx wszystkiego od Blood monow do 8 REBów i Pyroblastów i Flaring Painow , nie da sie ukryc ze kluczowa karta w tym matchupie po saidzie jest COP , i jest to pierwszy cel , w przeceiwienstwie do stompa moze na sie udac zrucic reke oponenta z mind twista bo sligh sie tak nie spieszy jak stomp , nalezy bardzo uwazac na Price of progress ktore pojawia sie teraz w mainie kazdego sligha w t1 w komplecie
praktycznie jak nie bedziemy uwazac i sie wytapujemy na koniec 4-5 tury bez fowa mozemy sie pozegnac z zyciem 14 dmg z jednej karty to bardzo boli ( mamy same non basici )
Co moze niektorych zaskoczyc to wywalamy wlasnie FOWy i inne niebieskie karty ( fowy wylatuja dlatego ze wywalamy inne niebieskie karty - a mianowicie chodzi o to ze mamy za malo niebieskich kart zeby je trzymac dalej ) Ten matchup wymaga duzo uwagi trzeba uwazac za life points , jezeli w naszej okolicy jest duzo slghow mozna wrzucic do sidu Zuran Orba
Sidowanie
-1 Wasteland +1 Circle of Protection: Red
-1 Stroke of Genius +1 Pyroclasm
-1 Mind Twist +1 Powder Keg
-1 Force of Will +1 Blue Elemental Blast
-1 Force of Will +1 Swords to Plowshares
-1 Time Walk +1 Swords to Plowshares
-1 Cunning Wish +1 Shattering Pulse
-1 Cunning Wish +1 Aura Fracture

3 Dark Elf Sly zamieszcze spis tego decku zeby sie ludziska nie dziwiły

4 Jackal Pup
4 Goblin Cadet
4 Gorilla Shaman
4 Lightning Bolt
4 Chain Lightning
4 Incinerate
2 Price of Progress
2 Fireblast
1 Black Vise
3 Cursed Scroll
4 Ankh of Mishra
1 Wheel of Fortune
1 Fork
1 Black Lotus
1 Strip Mine
4 Wasteland
1 Mox Ruby
3 Barbarian Ring
12 Mountain
Sideboard (15)
2 Price of Progress
4 Scald
3 Tormod's Crypt
3 Overload
3 Browbeat
Jak widzicie jest to nic innego jak troche podrasowany Sligh pod wiecej Artifact dmg ( Jak jest na stole Ankh of Mishra a my mamy fetcha zagrac to boli:( )
Sidowanie jest bardzo podobne do normalnego Sligha z ta drobna róznicą ze wrzucamy wiecej spelii anty artefaktycznych , no i mox małpa rzadzi
Sidowanie:
-1 Wasteland +1 Circle of Protection: Red
-1 Stroke of Genius +1 Pyroclasm
-1 Mind Twist +1 Powder Keg
-1 Force of Will +1 Blue Elemental Blast
-1 Force of Will +1 Swords to Plowshares
-1 Time Walk +1 Swords to Plowshares
-1 Cunning Wish +1 Shattering Pulse
-1 Cunning Wish +1 Aura Fracture

4 Goblin SLigh a wiec kolejny matchup w ktorym kluczowa karta jest abyss , musimy przezyc kilka tur , rzucic najwyzej stp skontrowac drozszego gobosa (czyt, takiego za 2 many)
i jak najszybciej wystawiamy Abyssa nalezy uwazac na Granaty ktore moga dosc skarcic . po siadzie oczywiscie najpierw Cop pozniej Abyss
Sidowanie:
-1 Wasteland +1 Circle of Protection: Red
-1 Stroke of Genius +1 Pyroclasm
-1 Misdirection +1 Powder Keg
-1 Mind Twist +1 Blue Elemental Blast
-2 Force of Will +2 Swords to Plowshares
-1 Cunning Wish +1 Shattering Pulse
-1 Cunning Wish +1 Aura Fracture

5 WW - no coz nie jest to deck zbyt szybki , czyli nie zabija w 3 tury , ale nalezy uwazac karty jak Mother of runes wykluczaja nam Abyssa , nie mowiac o tym ze WW ma w mainie okolo 12 kart z protekcja na czarny , to jest problem , ale jak nam sie uda nie wpuscic tych krit to nie jest zle , mind twist jest bardzo pomocny , wyrzucamy reke i zajezdzamy szybkim Morphlingiem , uwaga na Geddona .
Sidowanie:
-1 Wasteland +1 Pyroclasm
-1 Misdirection +1 Powder Keg
-1 Dromar's Charm +1 Swords to Plowshares
-1 Stroke of Genius +1 Swords to Plowshares
-1 Cunning Wish +1 Shattering Pulse
-1 Cunning Wish +1 Aura Fracture

6 ZOO no coz to jest dosc latwy mtchup , Abyss znowy jest dosc wazny , nalezy uwzac jednak na mogace nas zaskoczyc directy ( Chain lightning ) , jezeli zobaczymy Duale dajace niebieska to mozemy sie psodzieac spliotw i kart z p9 szczegolnie nalezy uwazac na timwtwistera i wheela ktore nam moga popusc calkowicie reke , takze uwaga na river boa .
Sidowanie:
- 1 WAsteland +1 Powder Keg
- 2 Cunning Wishe +2 Swords to Plowshares
- 1 Stroke of Genius +1 Shattering Pulse
jeszcze jedna mozliwoscia do wrzucenia jest Pyroclasm ale to zalezy w duzej mierze od wersji Zoo

7 Replenish . Panderburst - kolejny stosunkowow latwy matchup , rzadko wersje tego decku
zawieraja ajkies kontry , musza sie skupiac na kombie , i dosc szybko go odpalic , PRaktycznie bardzo latwo jest zdrainowac jakis drogi spell ( intuicje , replnisha)
nalezy pamietac ze w t1 replenish nie jest retsrictem i moze sie zdarzyc ze przez 3 tury pod rzad trzeba go kontrowac , uwaga na balance
Sidowanie:
- 1 The Abyss(martwa karta) +1 Ebony Charm
- 1 Chainer's Edict +1 Allay
- 1 Cunning Wish + 1 Shatering poulse
- 1 Wasteland + 1 Aura frcture

8 Iluzja - no coz ogolnie combo decki maja problem z kontrola nie dosc ze mozemy skontrowac iluzje czy donate to jeszcze zniszczyc enchantment ,na;ezy uwazac zeby nie wposcic bargaina i memory jarabo wtedy robi sie naprawde slabo , tak samo tinkera , ogolnie jest to dosc typowy matchup kontrolny , oponent nie zgara wczesnie comba , bo bedzie sia bal kontry ( chya bze ma hardcore draw ) , wtedy my wypacowywujemy przewage i mind twist za reke badz szybki morphling , czy disenchant jak iluzja wchodzi do gry ( przypominam ze wtedy opponent najpierw traci 20 zycia i ginie a pozniej dopiero wchodzi efekt zysku 20 )
Sidowanie
-1 The Abyss + REB
-1 Wasteland + REB
-1 Swords to Plowshares + REB
-1 Chainer's Edict( tu uwaga . moze byc zbedny jak oponent nie ma krit , ale moze tez wysaidowywac kombo i wkladac morphlingi ) + Aura Fracture
-2 Cunning Wish + Allay i Scrying GLass badz skeletal scrying

9 Parfait - jest to dosc latwy matchup dla nas , musimy jedynie uwazac na Balance i blood mona popartego Orims Chantem ( misska sie bardzo przydaje ) nawet jak wyjdzie replenish nie oznacza on Autolose bo da sie skosic wszystkie enchanty , uwaga na Aury of silence ( nie chcemy aby nasz Allay sie zepsuł) zawsze pozostaje Will ( uwaga na chanty w odpowiedzi) ale nie jest to dobre rozwiazanie , parfait ma bardzo duzo celow dla mana draina i praktycznie od razu tutorujemy po mind twista ktory oznacza game win prawie zawsze , po twiscie dochodzimy do pelnej kontroli , nawet nie wart kontrowac MEsy jak wiemy ze mozemy rzucuc wisha po allaya , warto zostawic jednego wisha badz wrzucic jednego Blue elementalk blasta jakby opponent przefrosowal Blood mona
Sidowanie:
-1 The Abyss + 1 Allay
-1 Swords to Plowshares + 1 Shattering Pulse
-1 Chainers Edict + 1 Blue Elemental Blast
-2 Cunning Wish + 1 Aura fracture +1 Scrying Glass( badz keg )

10 Maska mono B - no coz z tym matchupem sprawa wyglada troche inaczej niz z dotychczasowymi , ten deck ma wszystko czego nie lubimy tzn discrad i szybkie krity albo 5/5 negatory moze byc jakis hyppie albo 12/12 :( Nie jest to matchup bardzo zly chociaz bez watpienia trudny duzo zalezy od dojscia czasem miska w hym moze byc kluczowa , szybkie zniszczenie maski badz fire ice w szybkiego negatora . Jak sie da to staramy sie za wszelka cene kontrowac maske nawet kosztem kluczowych kart , Abyss niestety jest w tym matchupie doscslaby bo jest zawolny ale mind twist zawsze sie przydaje no i stp!! zawsze ratuje tylek przy rozsadnym graniu jest to 2-1 dla nas moze byc nawet 2-0 ale moze tez sie skkonczyc na szybkim 0-2 nalezy pomyslec dwa razy nad muliganem jak mamy slaba reke , no izawsze zostaje balance jako ostateczna deska ratunku
Sidowanie
-2 Cunning Wish +2 STP
-1 Wasteland +1Shatering poulse
Jesli wiemy ze w meta jest duzo tego to warto pomyslec nad zmiana sidu bardziej anty discard i krity

11 Maska UG - mimo iz deck ten ma okolo 10 alt kontr i jeszcze moze miec 4 miaski jest to dal nas latwiejszy matchup poniewaz deck ten zawiera tylko 4 krity niektore wersje 6-8 ale ma tez mneij many wiec wastelandy karca duale na maksa i zawsze mozemy jakos przekontrowac te miski :)
Sidowanie:
-1 Abyss + 1 STP
-1 Dromars charm +1 STP
-2 Cunning wish +2 REB
-1 City of brass +1 REB

12 Miracle gro - jest to napewno dosc ciekawa i mocna talia w t1 , niestety bardzo podatna na nasze wastelandy i Abyssa ktory zabija wszystkie kreatury GROWA , ta wersja 2 kolorowa ma dosc duzo kontr bo około 10 ale w praktyce nie stanowia one dla nas zadnych problemow , przeforsowany Abyss w praktyce wygrywa gre i trzeba go tylko chronic przed wishowanym naturalizem albo charmem .
-1 City of brass + 1 REB
-2 Cunning Wishe + 2 Stp
-1 Mind Twist ( mysle ze po drugiej grze szansa przeforsowania tego przy miskach jest dosc mala) + 1 REB
-1 Brainstorm?? + 1 REB

13 Super Gro - talia dziala na tej samej zasadzie co miracle gro tyle ze ma jeszcze bialy dla stp i enforcerow i disenchantow . Sidowanie wyglada bardzo podobnie jak w przypadku miracle gro , talia ta ma az 3 kolory przy jakis 12 -16 londach wiec latwo doprowadzic do screw

14 Chaplin Gro - talia nazwana tak od nazwiska tworcy Pata Chaplina , jest to dla nasz najgorsza wersja , bo oprocz Drtyad ma tylko ophidiany , ktore pomagaja uzyskac kontrole nad stolem i uzupelniac reke , talia posiada pełno wynalazkow jak po jednym egzemplarzu takich kart jak Disrupt , Divert i masie SCrolli do szukania , komplety dazow , fowow i misek sprawija nam problemy , ale talia ta ma bardzo malo londow wiec niszczenie londow to klucz do sukcesu , pozniej Abyss jest bardo pomocny razem z kompletem Stp z wishow badz REBOW

15 Mono U - tak naprawde jest to chodzace 0-2 dla Keepera , zawsze nas przekontruje . ale ma ten matchup jedna zalete mono u musi grac bardzo dobry gracz zeby maksymalnie wykorzystac potencjał tej talii , jak wiemy ze w naszej okolicy jest duzo komba i mono u bedzie krulowac mozna maksymalnie zmienic side dodajac komplet duressow i REBów , wtedy sytuacja wyglada znacznie lepiej po saidzie , ale w takiej wersji jest raczej słabo , chociaz oczywscie jak nam sie uda szybko cos skontrowac drainem to mozemy wystawic szybkiego morphlinga iz zajechac szybko .Ale ogolnie ten matchup nie nalezy do faworytow niestety , ale naszczescie mono u jest teraz ogolnie dosc slaby w t1 wiec nie duzo osob nim gra ( chyba ze w lokalnym meta) Pierwszy cel tutora to zawsze !!!!LOA!!!! niekontrowlany draw moze nam wygrac gre daje niesamowite przyspieszenie naprawde warto , kolejna karta która nas niesamowicie wrecz karci to mainowe B2B ( back to basics) dlatego sidujemy BEB
Sidowanie:
-2 Cunning Wish + 2 REB
-1 Time Walk + 1 REB
-1 The Abyss +1 Skeleteal SCrying
-1 Gorilla Shaman + 1 BLue Elemental Blast
-1 Dromars Charm + 1 Keg badz POulse
-1 WAsteland + 1 Scrying Glass

16 Suicide BLack - w sumie nie taki zly matchup a tak naprawde dosc dobry , po prostu discard mniej niz w MBC a wiecej krit ktore bardziej podpadaja pod Abyssa , kluczowe w tej grze sa Abyss , stp , kontry . Czasem mana drain i mind twist. Nie nalezy sie zawachac jak mozemy zagrac mind twista za 3 czy 2 jak ma np 4 czy 5 kart na rece , czasem to nam moze wygrac gre nie zawsze mozna zagrac twista za reke cala.
Sidowanie :
-1 Wasteland + 1 STP
-1 Gorilla shaman + 1 STP
-1 Cunning Wish + 1 Power Keg

17 Nether Void - jest to dosc ciezki matchup ze wzgledu na hymny duressy sinkhole i inne karty ktore nas bardzo karca , ale najgorszy jest Nether void , jak sie da to niszczymy lub kontrujemy , mozna takze sciagnac Nether voida zagrywajac naszego Abyssa , poniewaz oba to Enchant worldy to moze byc tylko jeden na stole i spadnie ten który jest dłużej w grze .
Bardzo karcace sa dla nas takze hypnotici , jak wejdzie taki przed voidem to juz jest nieciekawie , ale oczywiscie jest to matchup do wygrania , jak dojdzie miska , i mana drain z mana do wykorzystania to bardzo prawdopodobne ze wygramy.Jak dochodzido sytuacji ze mamy duzo many wisha na rece a oponent nas atakuje Mishra to wishujemy po Poulsa i niszczymy przeszkadzajace londy.
Sidowanie:
-1 Dromars Charm + 1 STP
-1 Wasteland + 1 STP
-1 Cunning Wish + 1 Powder Keg
-1 Time Walk + 1 Allay lub Pyroclasm ( zalezy od decku )

18 TNT - jest to jeden z naszych najciezszych matchupow , rozdania TNT w których na stole w pierwszej turze laduje krita artefaktyczna 5/3 sa na poziomie dziennym. Talia ta jest naprawde niesamowicie szybka , kluczowy jest Survival chociaz rownie dobrze moze sie zdarzyc ze zabije nas po prostu artefakt 5/3 .Kolejna jego kluczowa karta to Goblin Welder , musimy to pokontrowac jak Memory jara bo inaczej moxy sie zamienia w napierajace krity bardzo duze i szybkie. Inna taktyka jest pozbawic sie calej reki zagrac szybkiego Balanca , i pozniej Morphling, z powodu TNT i innych deckow w t1 ja uwazam ze w mainie warto trzymac diseenchanta w postaci Dismantlong blowa.Ebony Charm zagrany w odowiednim momecie usunie Tnt cale kombo do manipulacji grobu , Squee , Geneze i Angera.
Sidowanie:
-1 Wasteland + 1 STP
-1 Abyss + 1 STP
-1 Dromars Charm + 1 Shatering Poulse
-1 Missdirection + 1 Powder Keg

19 Benzo - no coz w praktyce ta talia nie istnieje juz w t1 z powodu restrykcji Entomba i mysle ze raczej nie ma dobrych widokow na przyszlosc w jej ozywieniu , ale na wszelki wypadek: Jak mamy fowa na rece zawsze lepiej zostawic ta niebieska karte chyba ze wiemy ze diciagniemy , Swordy sa bardzo przydatne , tak samo Abyss , wishyjemy praktycznie zawsze po Ebony Charma, który usuwa krity z grobu.

20 Dragon Combo - deck oparty na combie woldgorger dragon z jakas animacja ( enchantem ) , tez praktycznie przestal istniec z powodu restrykcji Entomba , gra sie z nim podobnie jak z REanimatorem z tym ze ma on takze kontry , ale z drugiej strony ma teraz malo metod na zrucenie jej do grobu , uwaga gracz moze odpalic kombo nawet jak nie ma jak zabic byleby tylko nie porzegrac i wtedy gramy znowu od nowa.
Sidowanie ( podobnie jak z Benzo ):
-1 Wasteland + 1 STP
-1 Fire/Ice + 1 STP
-1 Abyss + 1 Ebony Charm
-1 Chainers Edict + 1 REB
-2 Cunning Wishe + 2 REB

To by było na tyle jak ktoś ma uwagi prosze o walenie prosto z mostu
Załączniki
keeper.zip
(1.02 KiB) Pobrany 53 razy
 
Awatar użytkownika
Shadowmage
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: śr kwie 16, 2003 8:09 am

sob kwie 26, 2003 9:12 pm

Ten dromar's charm to jest dobry pomysł? Mam wątpliwości :)
 
Awatar użytkownika
Sobek(UTR)
Moderator
Moderator
Posty: 550
Rejestracja: wt kwie 22, 2003 6:23 pm

ndz kwie 27, 2003 6:43 pm

chcialo Ci sie tyle pisac :P mi sie nawet tego nie che czytac a co dopiero pisac :))
 
Awatar użytkownika
Brushwagg
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: pt mar 14, 2003 9:05 am

ndz cze 08, 2003 8:36 pm

respect for you FUZZY :) dzięki z ten dobry artykuł, pomógł mi w budowaniu keepera :) na razie jest dużo proxów, ale po wakacjach (praca w itali) chyba złożw całego :D Wydaje mi się że 4 wastelandy to za dużo ! Ja włożyłem 2 wastelandy i 2 maze of ith i gra się lepiej (meta u mnie to głównie WW/sligh/stomp) Jeszcze raz thx fuzzy :)
 
Awatar użytkownika
Crabocombo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 10, 2004 11:44 am

ndz sty 18, 2004 4:57 pm

Ales sie napisal :)
Bardzo dobry artykol dla takich leszczy, jak ja - wreszcie sie czegos o deckach w T1 dowiedzialem.
 
Awatar użytkownika
Cthulhu-PL
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 247
Rejestracja: wt mar 18, 2003 11:03 am

śr lut 11, 2004 9:39 am

Dla wszystkich nieco bardziej zainteresowanych nowymi trendami w deckach tego typu polecam lekturę:
http://www.starcitygames.com/php/news/expandnews.php?Article=6599
Kawal dobrej roboty...
 
Agrantar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 571
Rejestracja: czw wrz 18, 2003 12:51 pm

pt lut 20, 2004 12:37 pm

Łojezuu :P
Pierwszy raz czytam o decku z T1 i dochodzę do wniosku, że ta moc, którą te decki mają... masakra :shock: Fuzzy, gratulacje, że chciało Ci się to pisać :P
 
reBU5
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 321
Rejestracja: pt kwie 25, 2003 9:27 pm

ndz maja 23, 2004 1:34 pm

Czasy i meta z którego poczodzi ten keeperek juz mamy za sobą więc może warto pokazać wersję berdziej na czasie.

Keeper a.k.a Gemberus lub 4 Color Control (4cc):

1 Demonic Tutor
1 Mind Twist
2 Skeletal Scrying
1 Vampiric Tutor
1 Yawgmoth's Will
1 Ancestral Recall
4 Brainstorm
2 Cunning Wish
1 Fact or Fiction
4 Force of Will
4 Mana Drain
1 Time Walk
2 Fire/Ice
1 Gorilla Shaman
1 Balance
1 Decree of Justice/
3 Exalted Angel/ w zależności od meta itd
2 Swords to Plowshares
1 Black Lotus
1 Mox Jet
1 Mox Pearl
1 Mox Ruby
1 Mox Sapphire
1 Sol Ring
1 City of Brass
4 Flooded Strand
1 Island
1 Library of Alexandria
1 Plains/Tundra
1 Strip Mine
3 Tundra
3 Underground Sea
2 Volcanic Island
4 Wasteland

Sideboard:
1 Blue Elemental Blast
2 Damping Matrix
1 Disenchant
1 Ebony Charm
2 Flametongue Kavu
1 Mystical Tutor
1 Rack and Ruin
2 Red Elemental Blast
1 Skeletal Scrying
1 Stifle
1 Sword to Plowshares
1 Tormod's Crypt

Jedna z najpopularniejszych wersji obecnie. Zmiany w porównaniu ze starszymi wersjami keepera nie duze bo nie duzo jest do zmienienia w decku, który wykorzystuje najbardziej przegięte karty everprinted (silverbullets). Najwyrazniejsza zmiana to winning conditiion czyli zamiast Morphlinga mamy Decree of Justice (pod meta kontrolne) i Exalted Angel(pod agro) Obie karty swietnie pasuja do decku zwlaszcza po skutecznym zagraniu Mana Drain'a. Decret jest cieżki do powstrzymanaia Cycling, z którego korzysta moze być wyłącznie Stifflowany a Aniołek ze swoimi parametrami 4/5 i obecnym meta moze dostac ze Sworda co najwyżej w innych przypadkach wymaga troche więcej wysiłku. Porównując obie karty z Morphlingiemm nie potrzebują ciągłych nakładów mana i są równie skuteczne zwłaszcza anioł, który z kazdym atakiem blokiem/dodaje nam 4 punkty życia. Deck dostał też nowy draw w postaci Skeletal Scrying, który jest o wiele leprzy od Braingayzera czy Stroka. Nie mozna go Misdirectowac ani Reb'ować, no i casting cost ma same korzysci. A strata życia jest szybko odrabialna dzieki Aniołowi. Sajd tez uległ wyraznym zmianom. Damping Matrix skutecznie ucisza wszelkie kombinujace decki weldery, slavery itd.

Jeszcze tylko słowem komentarza do Primera Fuzzego. To nie jest jeden z najtrudiejszych deckow do pilotowania tylko najtrudiejszy. W obecnym meta granie 4cc kończy się na pierwszym naszym błedzie a deck wymaga czytania gry i skutecznego planu gry. Musi być przebudowany (o 1-2 karty) pod kazde meta indywidualnie. I wymaga najwiekszych umiejetnosci od gracza.

Edit: W sumie nie zauważyłem postu Cthulhu zatem takie małe uzupełienie do tego co jest pod jego linkiem.
 
GogoG
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: pn mar 01, 2004 9:04 pm

śr lip 07, 2004 7:26 pm

ziom sie zajebiscie zna na T1.
podziw :-)

tylko nie jaże jak taki dek moze byc jeden z najpotezniejszych w magicu :-)

EDIT: Zamiast tworzyć nowy post, żeby tylko coś dopisać używaj przycisku edytuj.
 
reBU5
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 321
Rejestracja: pt kwie 25, 2003 9:27 pm

pn sie 30, 2004 6:26 pm

GogoG pisze:
ziom sie zajebiscie zna na T1.
podziw :-)

tylko nie jaże jak taki dek moze byc jeden z najpotezniejszych w magicu :-)

EDIT: Zamiast tworzyć nowy post, żeby tylko coś dopisać używaj przycisku edytuj.


??? Bo ma odpowiedż na każdą akcje przeciwnika??? Ktoś kiedyś napisał o tym decku, że nie ma dla niego żlych zagrożeń są tylko złe odpowiedzi. Popatrz na spis same restricty + 8 przegiętych kontr.

Dla zainteresowanych primer nowej wersji Keepera TUTAJ
 
Awatar użytkownika
Mardil
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 5:59 pm

śr wrz 08, 2004 8:33 pm

z ciekawosci musze sie zapytac ile wynosi cena tego decka? :)
 
squee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: ndz lis 16, 2003 4:40 pm

śr wrz 08, 2004 9:28 pm

Duuuużo. P10+duale+drainy+fowy+fetche+abyss+morphy+reszta to tak na oko 13 tys.
 
Awatar użytkownika
Mardil
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 5:59 pm

śr wrz 08, 2004 9:36 pm

Tak sie zastanawialem czy sie zmiesci w 10 tys :razz: jednak nie :D

sa ludzie ktorzy maja to cale zlozone?
 
Awatar użytkownika
Picc
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 644
Rejestracja: ndz paź 26, 2003 9:23 pm

śr wrz 08, 2004 9:40 pm

Jest ich całkiem sporo, chociaż nie wiem, czy w Polsce.... pewnie i u nas by się ktoś znalazł.
 
squee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: ndz lis 16, 2003 4:40 pm

śr wrz 08, 2004 9:45 pm

Co do samego decka to build podoba mi sie średnio. Bardziej podoba mi się wersja rebela, lub 'klasyczna' wersja zwyciezcy z Sydney 2000(o ile dobrze pamietam). ;)
 
Awatar użytkownika
Lack
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: śr kwie 14, 2004 3:18 pm

śr wrz 08, 2004 10:51 pm

W 10 tysiącach raczej trudno się zmieścić...
W Polsce są ludzie będący w stanie to złożyć.
 
Awatar użytkownika
kikut
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 554
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 9:53 pm

sob lis 06, 2004 7:52 pm

A czemu już się nie gra na moacie??? Przecież ta karta odcina wiele tali:stompę, WW, Food chain gobbosy, Slight i wiele innych creazy machupów.
 
Awatar użytkownika
Lack
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: śr kwie 14, 2004 3:18 pm

sob lis 06, 2004 8:23 pm

Może dlatego, że już się nie gra stompą, WW i Sligh'em?
 
Endir
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 8:54 pm

ndz maja 22, 2005 9:02 pm

a nie byloby dobre wrzucenie jakiegos tutora (vampira) na sb.., zeby mozna go bylo sciagnac wishem??
 
Awatar użytkownika
Gotrek Gurnisson
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1174
Rejestracja: pn lis 11, 2002 6:47 pm

ndz maja 22, 2005 11:22 pm

endir ta wersja nie gra sie od dobrych 7-8 m-cy od kiedy weszlo 4CC nie spamuj
 
Endir
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 8:54 pm

pn maja 23, 2005 5:45 pm

nie spamuje, tylko pytam.., a odpowiedzi dalej nie dostalem
 
Awatar użytkownika
Gotrek Gurnisson
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1174
Rejestracja: pn lis 11, 2002 6:47 pm

pn maja 23, 2005 8:42 pm

Endir nikt ci nie odpowie bo archetyp keeperem zwany ewoluowal do postaci 4cc i juz jako keeper nie istnieje?

DOTARLO?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości