Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

wt kwie 12, 2005 7:49 pm

Tyle tylko że Bomba ma dodatkową zdolnośc. Może Ci w razie czego dać draw, a to w tym dq jest dosyc ważne. Przy okazji mozna tez usunąc nim rozwcieczonego kierowce.

Po drugie gając na 3 berła możemy spokojnie jedno poświęcić dla Wiedzy a drugie dla Boomerangu. Zaś 7 drawu daje nam że berło, boomerang, hoodwink, stifle i Paralax szybciej podejdą.
 
Awatar użytkownika
ShadowArchon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn lut 23, 2004 3:23 pm

śr kwie 13, 2005 8:27 pm

Shrek - Wiez na czym polega idea tego decku? BOUNCE! Co do bomby to jak mowiłem trzeba na nia trzymac mane przez cały czas, co jest jej najwieksza wada. Wspomniałes o wracaniu drivera, prawda jest taka ze jak driver jest na stole to ci wiele nie pomoze, najwyzej moze odroczyc przegrana na 1 ture, a o to nam nie chodzi. Nie wiem jak udało ci sie zmiescic az 7 źródeł drawu. Mozesz podac swoja deckliste ?
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

śr kwie 13, 2005 8:42 pm

Jest podana kilka wątków wcześniej, wystarczy poszukać.
 
Awatar użytkownika
MasterBLB
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: pn lip 14, 2003 12:47 pm

ndz kwie 17, 2005 11:50 am

jak ktoś wspomniał przede mną,w piratach brakuje drawu,przedstawiam więc wersję piratów,która najlepiej sobie dawała radę podczas gier:
4 [mtg]Sleight of Hand[/mtg]
2 [mtg]Opt[/mtg]
3 [mtg]Rishadan Footpad[/mtg]
3 [mtg]Rishadan Cutpurse[/mtg]
4 [mtg]Daze[/mtg]
4 [mtg]Stifle[/mtg]
4 [mtg]Withdraw[/mtg]
4 [mtg]Hoodwink[/mtg]
4 [mtg]Boomerang[/mtg]
4 [mtg]Parallax Tide[/mtg]
11 [mtg]Island[/mtg]
3 [mtg]Isochron Scepter[/mtg]
4 [mtg]Rishadan Port[/mtg]
1 [mtg]Dust Bowl[/mtg]
2 [mtg]Wasteland[/mtg]
2 [mtg]Flooded Strand[/mtg]
2 [mtg]Polluted Delta[/mtg]
SB: 3 [mtg]Chill[/mtg]
SB: 3 [mtg]Divert[/mtg]
SB: 3 [mtg]Powder Keg[/mtg]
SB: 3 [mtg]Propaganda[/mtg]
SB: 3 [mtg]Energy Flux[/mtg]

EDIT:
do grzyba,jak się na tym poltku taguje karty?
 
Awatar użytkownika
don_Metek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 8:44 am

ndz kwie 17, 2005 4:00 pm

MasterBLB pisze:
do grzyba,jak się na tym poltku taguje karty?

dunno

A teraz pora na krytyke. Nie bede sie mondrzyl, ze tylko jakis jeden build piratow jest poprawny a reszta sux, ale widze pare razacych bledow:
1)Withdraw - nie wiem wogule skad ta karte wyciagnales, ale jest beznadziejna bo: jest za UU w decku z 7 landami dajacymi colorless, bez mana fixing i takim, ktorego wszelkie screw bola niemilosiernie; co najgorsze w tej karcie to to, ze MUSZA byc 2 stwory w grze, a nie zawsze latwo o taka sytuacje zwlaszcza w grze z Togiem. Seal Of Removal jest mln razy lepszy, bo: jest tanszy; mozesz wystawic go wtedy kiedy masz mane, a potem grzecznie czeka na stosowny moment.
2)Brak moxow w decku, ktory chce byc zawsze szybszy od oppa - :/ IMO moxy sa koniecznoscia.
3)Dust Bowl to wybor raczej do Ponzy - jezeli piratami dobierzesz tyle many, ze mozesz go uzywac to znaczy, ze juz przegrales.
 
Awatar użytkownika
MasterBLB
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: pn lip 14, 2003 12:47 pm

ndz kwie 17, 2005 6:58 pm

ok,czas wobec tego na parę sprostowań:
1)w takim razie,bumerangi z deku również należy wywalić co tchu z takich samych powodów :wink:
co do 2 stworów,mylisz się,po prostu wtedy zostaje wrócony tylko 1 na rekę,a dalsza część czaru sfizluje

2)właśnie szybkość aż taka nieludzko kluczowa nie jest,bo i tak wrócimy to co oponent wystawił,a na zyskanie przewagi znacznie pewniejszym sposobem są kijki.Moxy ponadto(bo chyba o chrome mowa) dają nam bardzo nielubiany przez piratów card disadvantage


3)nieprawda.W wastelandzie niemiłą rzęczą jest ta,że my także tracimy ląd,a piraci do spokojnej gry wymagają 4 mana najmniej.Bowl już wielokrotnie mi się przydał
 
Awatar użytkownika
don_Metek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 8:44 am

ndz kwie 17, 2005 8:53 pm

MasterBLB pisze:
1)w takim razie,bumerangi z deku również należy wywalić co tchu z takich samych powodów
co do 2 stworów,mylisz się,po prostu wtedy zostaje wrócony tylko 1 na rekę,a dalsza część czaru sfizluje

Bumerang to nie Withdraw, a pierwsze co zrobilem jak zobaczylem ta nazwe to musialem wpisac ja do Gatherera, zeby zobaczyc co to wogule jest. I pomijajac, ze wynika to z tekstu karty to STOI TAM JAK BYK objasnienie do karty, ze musza byc to 2 rozne stwory.


MasterBLB pisze:
2)właśnie szybkość aż taka nieludzko kluczowa

:/ racja, niech se wystawi wystarczajaco duzo landow, zebys sie nie wyrobil z ich wroceniem a potem nawrzuca na stol troche kritow, ktorych nie dasz rady odbic.
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

ndz kwie 17, 2005 10:10 pm

Ideą dq jest powrót jak najszybciej landów przeciwnik jednakże tak aby nasze się nie cofały. Coś jak niebieska bardziej kontrolna wersji ponzy.

Master: Jak chcesz wykończyc opa. Zajechać go piratami.
 
Awatar użytkownika
Evil Twin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 9:03 pm

ndz kwie 17, 2005 10:57 pm

O jak ja się tu dawno nie wypowiadałem...ale dość o mnie pomówmy o decku:
jak ktoś wspomniał przede mną,w piratach brakuje drawu,przedstawiam więc wersję piratów,która najlepiej sobie dawała radę podczas gier:
2 [mtg]Opt[/mtg]
4 [mtg]Sleight of Hand[/mtg]

No sorry, ale jak dla mnie to od Opt'a w chwili obecnej niemal każdy draw jest lepszy. Gdzie Brainstorm?

4 [mtg]Daze[/mtg]

Nie grasz Mox'ami, po co więc grać Daze'm?? Jeżeli nie ma szans na pierwszoturowego Scepter'a, to podaj mi chociaż jeden powód, dla którego Daze jest lepszy od Force Spike'a??

W wastelandzie niemiłą rzęczą jest ta,że my także tracimy ląd,a piraci do spokojnej gry wymagają 4 mana najmniej.Bowl już wielokrotnie mi się przydał

A Dust Bowl to landu nie zjada?? Zastanów się chwilę....grasz z deckiem który ma pewną ilość nonbaisiców (coś koło 4-8 bo tyle średnio się pojawia). Czy jeżeli jest pierwsza tura i opp zaczyna z nonbaisica, to wolałbyś mieć Wasteland'a czy Dowl'a?? Biorąc pod uwagę fakt, że możesz juz od samego początku spowodować screw u opponenta to chyba jednak Wasteland jest lepszy. Imo bez 4 Wasteland'ów nie da się grać.

Brak moxow w decku, ktory chce byc zawsze szybszy od oppa - :/ IMO moxy sa koniecznoscia.

Bo ja wiem, czy te Mox'y są takie dobre... Żeby nimi grać trzebaby mieć 4 Scepter'y bo tylko jeżeli jesteśmy w stanie zagrać w 1 turze Scepter z Boomerang'iem, lub Hoodwink'iem to Mox się na coś przydaje. w Przeciwnym wypadku ta jedna tura nie robi niemal żadnej różnicy.

niech se wystawi wystarczajaco duzo landow, zebys sie nie wyrobil z ich wroceniem

Metek nie zapominaj, że możemy spokojnie pozwolić opponentowi grać na 2-3 landach, bo i tak Tide daje nam advantage.

Postarałbym się też o większą ilość win condition. Osobiście gram jeszcze na 2 Morphling'i, 2 Conclave'y i 3 Ankh of Mishra (są genialne na Rocka i Atoga i pozwalają wygrać razem z Tide'em)
 
Awatar użytkownika
MasterBLB
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: pn lip 14, 2003 12:47 pm

pn kwie 18, 2005 4:54 pm

STOI TAM JAK BYK objasnienie do karty, ze musza byc to 2 rozne stwory.

w całej rozciągłości się zgadzam,tyle tylko że dokonałeś pewnej nadinterpretacji tekstu karty.Nie możemy tylko 2 razy wycelować tego samego stwora,i tyle.Choć fakt faktem,próbowałem znaleźć pełniejszy oracle tekst karty,ale mi się nie udało

No sorry, ale jak dla mnie to od Opt'a w chwili obecnej niemal każdy draw jest lepszy. Gdzie Brainstorm?

wg mnie nie jest lepszy,a dlatego,że w przypadku podbramkowej sytuacji,gdy mamy na ręku same dupne karty,puścimy storma i załóżmy on też lipę znajdzie,to wówczas mamy gwarantowane 2 kiepskie drawy w nastepnych turach,a mechanizmów tasujących w piratach jest za mało.W przypadku opta,nawet jak 1 karta będzie dupna,i damy ją pod spód,z drawu też drętwota się trafi,i zakładając że w draw stepie też coś kiepskiego dojdzie,to przynajmniej nadal mamy szansę w nastepnej turze na dobranie czegoś dobrego.To jest powód dla którego nie korzystam nigdy z brainstormów,bo jak ci karta idzie dobrze/średnio,to obojętnie co używasz i tak będzie OK,a storm w kiepskiej sytuacji jesli nie zdoła pomóc to daje ci tylko gwarancję porażki

jeden powód, dla którego Daze jest lepszy od Force Spike'a??

ot taki powód-mogę w 1 turze spokojnie zagrać handa/opta,i mieć możliwość skontrowania czegoś,mogę przy jednej manie wolnej w odp puścić opta,i jak się do daza dokopię to go puścić,mogę po uprzednim wróceniu/tapnięciu jednego lądu togowi śmiało zagrywać mu tida,nie bojąc się skontrowania,mogę grając z togiem zagrać kijek w 2 turze,gdy ten ma odtapnięte 2 lądy,i nadal mieć możliwość skontrowania,a grając z ponzą mogę uratowaćsobie wyspę,nawet jeśli dopłaci te 1 mana.Łooł,a miał być jeden powód....

A Dust Bowl to landu nie zjada??

przyznaję,tutaj wyraziłem się nieprecyzyjnie.Owszem też zjada,ale jego największą zaletą jest możliwość wielokrotnego użytkowania,o czym zapomniałem wspomnieć.A w sytuacji przytoczonej przez ciebie,wcale nie jest to takie pewne,czy chcę stracić ląd na samiutkim początku rozgrywki,bo i tak nie mam gwarancji spowodowania tego flooda u opa.Zdecydowanie pewniejszy sposób to uzbierać manę do tida,i sprzątnąć opowi 3-5 lądów,a potem poszczególne nonbasici można karcić bowlem właśnie,bo przy 5-6 lądach na stole możemy spokojnie sobie 1-2 poświęcić.I tu się mylisz,właśnie z 4 wastelandami nie da się grać,z uwagi na zbyt często występujący color screw niebieskiej many

Postarałbym się też o większą ilość win condition. Osobiście gram jeszcze na 2 Morphling'i, 2 Conclave'y i 3 Ankh of Mishra

tutaj masz rację,z olbrzymią radością zamieściłbym 1-2 morphlingi,bo są genialne po prostu,ale na przeszkodzie stoi tutaj brak miejsca.Na konklawach grałem,ale tutaj stoi z kolei na przeszkodzie fakt ich wchodzenia tapniętym,co imho je dyskwalifikuje do gry w piratach;sam zresztą wiesz jak grasz piratami,że tura opóźnienia przy zagraniu kijka/tida może mieć skutki opłakane,stąd zrezygnowałem z konklaw
osobną sprawą są krzyże mishry,one naprawde są dobre,ale wówczas zupełnie innaczej trzeba skonstruować pod nie dek;akurat pracuję nad wersją z Mishrasami,za jakiś czas zamieszczę
 
Awatar użytkownika
Evil Twin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 9:03 pm

pn kwie 18, 2005 6:16 pm

Dobra.
Zacząłem od krytyki, a sam niewiele powiedziałem o tym czym gram i być może stąd te nieścisłości.

Gram wersja Fork'a (AKA BooBoo) sprzed roku, którą doszedł do top 4 na Krakonie (z niewielkimi wprowadzonymi później zmianiami):

13x Island
2x Faerie Conclave
4x Wasteland
4x Rishadan Port

2x Gilded Drake
2x Morphling
3x Rishadan Cutpurse
2x Rishadan Footpad

4x Prallax Tide
3x Ankh Of Mishra
3x Seal Of Removal
2x Isochron Scepter
4x Boomerang
4x Hoodwink
2x Wash Out
4x Force Spike

Teraz chwila dalszej krytyki :)
Nie możemy tylko 2 razy wycelować tego samego stwora,i tyle.

I właśnie to jest problemem, bo dość często na stole jest tylko jeden stwór którego możemy wrócić, a który może stanowić spory problem.

Co do Opt'a, to zakładając, że masz na topie 3 kiepskie karty Opt przyspiesza Cię tylko o turę. Na dodatek w innej sytuacji nie masz żadnego rozeznania w tym co idzie, w przeciwieństwie do Brainstorma. Hmmm...3 kiepskie karty...musiałyby to chyba byc 3 Island'y z rzędu, bo innych słabych kart w decku nie widze. Może ta roskmina na temat drawu którego nie używam i tak wyda się bezcelowa, ale dla mnie Brainstorm bez względu na to czy z możliwościami tasowania biblioteki, czy nie, jest poprostu lepszy.

Daze - ok to chyba raczej kwestia wyboru i buildu, bo ja grając Ankh'iem raczej Daze'a nigdy do dekcu nie włoże :wink:

Dust Bowl - tu sytuacja ma się chyba tak jak powyżej, bo w ja po zagraniu Tide'a ze Stifle'm, lub z Ankh'iem poprostu zabijam oppa a nie bawię się więcej z jego landami.

Nie chcę się tu kreować na jakiegoś znawcę tematu. Testuję ten deck co prawda od dosć dawna, ale wciąż zauważam błędy w grze i kilka niedociągnięć w buildzie. Zastanawiam się czy jest coś ciekawego do decku, co mógłbym wsadzić za Gilded Drake'a, bo on jednak chyba jest zbyt sytuacyjny (choć nie powiem, by nie był genialną bronią na BoP'y Llanowar'y itp).
 
Awatar użytkownika
MasterBLB
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: pn lip 14, 2003 12:47 pm

pn kwie 18, 2005 7:30 pm

no to po kolei:

withdrawa sprawdziłem ponownie,skonsultowałem ze znajomym sędzią i niestety nie miałem racji :/.Cóż ze 2 można zostawić,i jakieś echoingi albo co dodać za 2 pozostałe

opt-niekoniecznie,załóżmy że potrzeba nam np. tida,albo stifla,i w 3 kartach z czuba go nie będzie.Przy brainstormie mamy wówczas GWARANCJĘ,że go nie dostaniemy na czas,a po opcie wciąż jest szansa dobrać tą kartę.A przyspieszenia o turę nie można zlekceważyć

daze&ankh-no w twojej sytuacji to dość hardcorowe by było :)

tak jak mówiłem wcześniej,wg mnie trzeba się zdecydować,albo zabijamy samymi piratami,albo ankhem ze wsparciem morphlinga.W obu przypadkach będą znaczące różnice w buildzie,w wersji krzyżowej na bank 4 kijki,więcej drawu,4 krzyże,i staramy się wystawić na stół kijek+krzyż+tide.Ale szczegółów nie doracowałem jeszcze,jednak do obrony w takim wypadku dobre wydają się propagandy,jakies tapowacze lądów etc.
 
Awatar użytkownika
Szeszej
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 8:40 pm

pn kwie 18, 2005 10:30 pm

Master masz tak okropną argumentację, że muszę się wtrącić ;)


Withdraw - Must target two different creatures. [DeLaney 2000/06/20], niestety nie mogę bardziej podkreślić słówka must, więc mam nadzieję, że je zrozumiesz.

Opt - czyli według ciebie jest lepszy od brainstorma, bo w sytuacji podbramkowej nie zobaczysz ze ci karty nie ida?? no bez przesady, optem decku nie przetasujesz, a poza tym looka on głębiej niz sleight, który poza tym jest sorcery, co powinno go wyeliminowac od razu z takiego decku

Daze - ale Twin nie mówi, że spike jest lepszy, tylko, że daze sprawdza się najlepiej dopiero przy grze z moxami (i moim zdaniem ma rację) i to było puentą jego komentarza

Dust Bowl - a on nie robi screw? A poza tym jest przydatny dopiero od 4 tury, co przy decku który potrzebuje dobrego jeśli nie bardzo dobrego tempa aby poradzic sobie z zagroznieniami nie jest dobtm rozwiazaniem, a przy twoim buildzie ciężko ci bedzie poradzić sobie z zagrozeniami na stole
[/b]
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

pn kwie 25, 2005 11:57 pm

Evil Twin pisze:
Gram wersja Fork'a (AKA BooBoo) sprzed roku, którą doszedł do top 4 na Krakonie (z niewielkimi wprowadzonymi później zmianiami):

13x Island
2x Faerie Conclave
4x Wasteland
4x Rishadan Port

2x Gilded Drake
2x Morphling
3x Rishadan Cutpurse
2x Rishadan Footpad

4x Prallax Tide
3x Ankh Of Mishra
3x Seal Of Removal
2x Isochron Scepter
4x Boomerang
4x Hoodwink
2x Wash Out
4x Force Spike


Sam zaczynałem od takiej wersji i musze powiedzieć że gra jest bardzo, bardzo zależna od topdeckingu, a brak dociągu jeszcze to pogarsza.
 
Awatar użytkownika
Odyss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 4:53 pm

pt maja 20, 2005 4:20 pm

To mam prosbe podajcie najbardziej aktualny spis kart bo jak na razie to ciezko jst mi wybrac z podanych wyzej spisow...:P:P:P
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

pt maja 20, 2005 5:46 pm

Oddys na stronie drugiej sa dwa lub trzy spis lub linki do nich.
 
BoQ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr lis 17, 2004 5:14 pm

pn maja 23, 2005 10:59 pm

Co prawda dawno juz tym deckiem nie gralem i pojawilo sie sporo nowych talii (a kilka istniejacych sie zmienilo), to mimo wszystko przypominam o swoim artykule o tej talii :)

Pirates!

Szkoda tylko, ze talia ta przestaje istniec za kilka miesiecy, bo bardzo przyjemnie mi sie nia gralo :(

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
MaStEr_HoMe
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 17, 2004 3:32 pm

sob cze 11, 2005 11:06 am

Ja ostatnio znalazłem taką oto wersję. Trochę zakręcona i inaczej się nią gra, ale odmiana jest. Fajnie bardzo się tu prezentuje Chain of Vapor. Ma mnóstwo zastosowań. Btw.. Ja bym tu wsadził Mindslavera - genialnie by się kombiło :) Pierwszy raz widze Piratów bez kontr! 0 Counterspela/ Mana Leaka/ Force Spika! Ciekawe jak to się w praniu sprawdza.
Dodatkowo Rhystic Study zapewnia swietny draw..
IMO w wtakiej wersji Seal of Removal działa fajnie. Ja kiedyś grałem na Mainowym Curfew.. - uratował mi dupe przy Togu. Fajnie się pod Scepterem jechało.

Creatures
4 Rishadan Cutpurse
3 Rishadan Footpad
4 Wormfang Drake


Spells
4 Boomerang
4 Chain of Vapor
4 Hoodwink / Echoing Truth / Withdraw / Seal of Removal
3 Stifle


Enchantments
4 Parallax Tide
4 Rhystic Study


Artifacts
4 Ankh of Mishra


Lands
2 Faerie Conclave
16 Island
4 Rishadan Port

Co o tym sądzicie? Tylko nie porównójcie jej do zwykłych Piratów. Porakujcie to jako nowy build.
 
Awatar użytkownika
Shrek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2557
Rejestracja: sob lis 29, 2003 3:34 pm

sob cze 11, 2005 11:41 am

Hmm nie podoba mi sie. Za mało bouncu landów, Study tez nie jest takie rewelacyjne żeby grało się na 4 sztukach. Chociaz pomysł wsadzenia Chain of Vapors gdzies wykorzystam.
 
Awatar użytkownika
MaStEr_HoMe
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 17, 2004 3:32 pm

sob cze 11, 2005 9:45 pm

1. Użwanie Chain of Vapors wiąże się z konsekwencjami... nie możesz mieć scepterówgdyż wtedy cel oppa w sceptera powoduje u Ciebie discardavartage co nie jest miłe... ba! jak nie masz sceptera to na upartego może wycelować w pirata.;
2. Ty sam możesz wycelować w pirata, poswiecić nadmiar landów, wrócić coś oppowi, lub nadal piratów wracać...
3. mówisz o bouncie landów... po kiedo jeśli landy mają być NISZCZONE przez a) piratów b)parallaxa c) powracającego Wormfang Drake'a (co w konsekwencji wiąże się z powracającym piratem)
4. spróbuj zagrać tym deckiem a zobaczysz że to bardziej przypomina agrro..
 
Awatar użytkownika
Evil Twin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 9:03 pm

sob cze 11, 2005 10:39 pm

Nie, nie, nie i jeszcze raz nie!

Od razu zaznaczam, że poniższa wypowiedź może przez niektórych zostać odczytana, jako porównanie do starej wersji(autor postu powyżej prosił by nie porównywać), ze względu na to, iż jak wynika z moich postów w tym topic'u taką właśnie gram, aczkolwiek bynajmniej nie jest to porównanie, grałem chyba wszystkimi wersjami dostępnymi na necie, w tym także tą...

Nie ma w tej wersji Force Spike'ów, więc Wasteland'y są jak najbardziej na miejscu, gdyż w matchupach z combo deckami poprostu ta wersja jest poprostu za wolna.

to bardziej przypomina agrro..


A widziałeś może kiedykolwiek jakieś aggro, które pozwala opponentowi na wracanie swoich stworów?? Chain of Vapor zdecydowanie odpada. Nie wraca landów, więc Seal of Removal sprawdza się tu znacznie lepiej.

Wormfang Drake jest tragiczny...żeby to było aggro, gdzie on miałby sens, musiałoby tu być znacznie więcej stworów. W grach z RDW nie robi on nic, z Goblinami też jest słaby, kontrole zawsze zabiją stwora którego chcesz usunąć. Zdecydowanie polecam Masticore w miejsce tego bezużytecznego stwora.

Od Rhystic Study zdecydowanie bardziej wolałbym grać jakimś szybszym draw'em vide Brainstorm, Ak's.

I jeszcze jedno na koniec:
landy mają być NISZCZONE


Grałeś może kiedyś ponzą?? Tu chodzi o to, żeby jak najbardziej spowolnić opponenta, by potem móc go albo szybko zabić (Tide + Ankh), albo spokojnie kutać piratami. Wcale nie trzeba mu nonstop niszczyć landów. Wystarczy poprostu opóźnić go o 2-3 tury, to wszystko.
 
Awatar użytkownika
MaStEr_HoMe
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 17, 2004 3:32 pm

ndz cze 12, 2005 12:06 am

Grając tą "moją wersją" zauważyłem iż gra tym wygląda zupełnie inaczej niż zwykłymi Piratami!
Fakt liczba Wormfang Drake'ów w liczbie 4 to troche dużo, bo niezawsze jest cel.. ale jak jest to opp ma krucho..
Rhystic Study ciekawie gra i nie musimy tracic many! co jest bardzo ważne na początku..
Wasteland -hmm.. wsadzenie go do decku wiąże się z posiadaniem większej liczby landów..
Ta wersja opera się właśnie bardziej na niszczeniu niż na bouncu. Przynajmniej w moim odczuciu.
Co do agrro.. hmm... jak to można inaczej nazwać?
 
Awatar użytkownika
Evil Twin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 9:03 pm

ndz cze 12, 2005 11:25 am

Rhystic Study ciekawie gra i nie musimy tracic many! co jest bardzo ważne na początku..


Ta wypowiedź wydaje mi się być nieco bez sensu, bo właśnie nie dość, że Study trzeba zagrać i stracić na to 3 mana, to jeszcze chcielibyśmy zawsze zagrać go na poczatku, by pociągnąć jak najwięcej kart, oraz by szansa na to, ze opp będzie dopłacał była jak najmniejsza.

Wasteland -hmm.. wsadzenie go do decku wiąże się z posiadaniem większej liczby landów..


To spróbuj wrzucić do decku Brainsotrm'y, lub Serum Visions i od razu zauważysz, że wcale tak duzo landów nie potrzebujesz.

Wbrew pozorom bounce jest znacznie ważniejszy od niszczenia landów, bo przy Ankh'u na stole zapewnia stałe źródło damage'y.

Na koniec jeszcze spis którym ostatnio troche pociskam:
Lands:
14 Island
4 Wasteland
4 Rishadan Port

Creatures:
3 Masticore
2 Rishadan Footpad

Spells:
4 Boomerang
3 Brainstorm
4 Accumulated Knowledge
4 Parallax Tide
3 Stifle
4 Serum Visions
3 Eye of Nowhere
4 Ankh of Mishra
4 Hoodwink

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość