Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

sob lip 09, 2005 1:16 am

Ta, jak się człowiek uprze...Ale ratowanie świata w mechanice gdzie wysokopoziomowa postać może zginąć po kulce z pistoletu może się wydawać mało nęcące dla nowych graczy.

Seji pisze:
No chyba, ze twierdzisz, ze to mechanika steruje MG, a nie odwrotnie.

Nie twierdzę tego, robisz to za mnie :P
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

sob lip 09, 2005 1:21 am

Cooperator Veritatis pisze:
Nie twierdzę tego, robisz to za mni

Zadaje pytanie. Ale skoro tak uwazasz, coz, rozne sa zboczenia.

Cooperator Veritatis pisze:
le ratowanie świata w mechanice gdzie wysokopoziomowa postać może zginąć po kulce z pistoletu może się wydawać mało nęcące dla nowych graczy.

Tak samo, jak niskolewelowa postac ginaca od jednego ugryzienia przerosnietego szczura. Tez frustrujace.

I czemu zakladasz, ze nowi gracze nie polubia realistycznej mechaniki? Co, musza zaczac od h'n's zeby awansowac? Erpegowy ewolucjonizm?
 
Awatar użytkownika
MadMartigan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:04 pm

sob lip 09, 2005 9:27 am

Seji pisze:
Lord_Sheeprocket pisze:
Monastyr (49,-) i Neuroshimę (również 49,-);

Lord_Sheeprocket pisze:
w sumie wyłożyłem jakieś 150 zeta (plus jeszcze "Greyhawk" - 35zł, czy coś koło tego).

Podwazyc rachunki? Znudzi ci sie Monastyr, co zrobisz? Kupisz kolejhne fantasy. Znudzi sie? Kolejne. A majac d20 wystarczy, ze sobie wymyslisz swiat, bez uczenia sie nowej mechaniki, nawet bez kupowania settingu. W ogolnym rozrachunku wychodzi taniej plus miej czasu tracisz uczac sie kolejnych zasad.

Do Monastyra rownież możesz sobie wymyślić nowy świat. I bedzie to miało równy sens jak wymyslanie nowych do podstawki DnD

Seji pisze:
Bleddyn pisze:
Jak ktoś lubi te systemy od strony mechanicznej to też może zrobić sobie własny świat i grać na starych wyuczonych zasadach.

Nie pamietam za bardzo jak z Monastyrem, ale mechanika NS jest dosc specyficzna. Wszystkiego na tym nie puscisz. A na d20 tak.

Tak, wiem jak jest z uniwersalnoscia d20. Ale tez wiem, ze jest Modern, Future i takie rzeczy, jak Conan, Grim-n-Gritty itp. Czy ja mowilem, ze nie wolno wprowadzac do mechaniki zamin?


NA d20 też wszystkiego nie puścisz, a jak chcesz D20 Modern stosować to i tak musisz dokupić nowy podręcznik, więc argument, że to taniej odpada
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

sob lip 09, 2005 9:35 am

MadMartigan pisze:
Do Monastyra rownież możesz sobie wymyślić nowy świat

A ta mechanika nie jest sprofilowana pod stare, pakerne postacie? A co jak chce zagrac dzieciakiem bez znajomosci i umiejetnosci?

MadMartigan pisze:
NA d20 też wszystkiego nie puścisz, a jak chcesz D20 Modern stosować to i tak musisz dokupić nowy podręcznik, więc argument, że to taniej odpada

Tyle, z ena Modernie poprowadze wszystko wpsolczesne, od Wolsunga po konfflikt w Afganistanie i urban fantasy. Co mi sie zamarzy przy jezdzeniu palcem po mapie.
 
Awatar użytkownika
Ion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: czw lis 25, 2004 7:40 pm

sob lip 09, 2005 9:51 am

Seji pisze:
A ta mechanika nie jest sprofilowana pod stare, pakerne postacie? A co jak chce zagrac dzieciakiem bez znajomosci i umiejetnosci?


Heh, z tą pakernością starych postaci to bym uważał, bo bez dawania dodatkowych punktów na umiejętości różnie z tym bywa. A jak ktoś chce grać dzieciakiem? Reguły Mona uwzględniają taką możliwość - róznica wynika w ilości punktów na umiejętności, majętności i czegoś tam jeszcze.

Seji pisze:
Tyle, z ena Modernie poprowadze wszystko wpsolczesne, od Wolsunga po konfflikt w Afganistanie i urban fantasy. Co mi sie zamarzy przy jezdzeniu palcem po mapie.


Racja, właśnie taka zaleta Moderna, jak i całego d20. Tylko czy będę chciał, bo widzicie: nie zaprzeczam, że ta mechanika da się dostosować prawie do wszystkiego. Ale nikt nie zmusza mnie, bym właśnie prawie wszystko prowadził pod nią. Poprowadzę Wolsunga, poprowadzę coś jeszcze, ale do Afganistanu wybiorę coś innego, gdyż niekoniecznie d20 odpowiada mi w stu procentach. A nie odpowiada.
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

sob lip 09, 2005 10:07 am

Ion pisze:
A nie odpowiada.

Odpowiada. Seria wspolczesnych konfliktow z HDI (Afganistam Somalia, Columbia) zostala przyjeta bardzo dobrze - a wyszly na d20.

Owszem, nic nie zmusza. Ale nie trzeba, chcac zagrac np. w czasach zimnej wojny, szukac systemu lub wymyslac mechaniki. Wymyslasz setting, mechanike masz gotowa. Dlatego strasznie zaluje, ze nie moge kupowac wszystkich wychodzacych settingow do d20 ;) - bo jak widze d20 pulp, w latach 40-tych, z cudownymi bronmi nazistow, to az mi sie cieplej na sercu robi :).

A co do Monastyru, to tej mechaniki w sumie nie znam, wiec pytam. Lekkiego adventure sie na niej tez nie zrobi, prawda?
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

sob lip 09, 2005 11:18 am

Seji pisze:
Nie pamietam za bardzo jak z Monastyrem, ale mechanika NS jest dosc specyficzna. Wszystkiego na tym nie puscisz. A na d20 tak.


Mechanika Monastyru ma ten sam szkielet co ta z NS. Podobnie jest z d20. Mechanika z Conana też ma wiele różnic w porównaniu do D&D znanego z PG. Tak, więc biorę szkielecik "3k20" i też mogę bawić się w swoim autorskim świecie.

Seji pisze:
A co do Monastyru, to tej mechaniki w sumie nie znam, wiec pytam. Lekkiego adventure sie na niej tez nie zrobi, prawda?


Wystarczy zmniejszyć stopienie trudności przy testach i już można robić akcje rodem z 7th Sea. :)
 
Awatar użytkownika
Ion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: czw lis 25, 2004 7:40 pm

sob lip 09, 2005 11:20 am

Heh, prawda. Chociaż z drugiej strony można tak modyfikować Monastyra, że będzie się dało. Pytanie jednak brzmi: czy to jeszcze ta sama mechanika, czy już inny system?

Jeśli chodzi o inne settingi wychodzące pod d20, to ani mi o nich nie mów. Jak co chwilę o nich czytam, np. w GP lub w necie, to mam ochotę się pochlastać bo wiem, że możliwości zagrania/prowadzienia mam żadne. A pograłoby się, pograło :) d20 pulp - muzyka dla moich uszu, miód na moje serce.

Szkoda, bo szkoda - w naszym kraju mamy możliwość zapoznania się z nikłą częścią dwudziestkowej rodziny; powiem nawet, że ze słabszymi z jej przedstawicieli. Naprawdę chciałbym już zobaczyć po Polsku d20 Modern, że o wspomnianych przez Sejiego settingach mówić nie muszę. Z systemu można wycisnąć dużo, moim osobisty faworytem jest wiktoriański RPG z elfami i krasnoludami w roli dedektywów.

EDIT: Bleddyn, nie ma to jak podczas sesji w Mona pozwolić graczą na iście filmowe akcje, a pod koniec zginąć od lecącego kufla piwa :razz: Rozmażyłem się.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

sob lip 09, 2005 11:59 am

Ion pisze:
Heh, prawda. Chociaż z drugiej strony można tak modyfikować Monastyra, że będzie się dało. Pytanie jednak brzmi: czy to jeszcze ta sama mechanika, czy już inny system?


Będzie tak samo jak z d20. Mamy podstawę i dodajemy kolejne klocki lub modyfikujemy te co już mamy. I zawsze mi się wydawało, że system to świat+mechanika.

Ion pisze:
Bleddyn, nie ma to jak podczas sesji w Mona pozwolić graczą na iście filmowe akcje, a pod koniec zginąć od lecącego kufla piwa


Trzymając się podstawki to nie da się zginąć od pojedynczej kuli z pistoletu, więc tym bardziej jednego lecącego kufla. ;)
Poza tym mechanikę Monka dość łatwo przerobić aby dało się grać filmowo. Dać więcej punktów na umiejętności, obniżyć/znieść kary z ran, zmniejszyć PT testów i już mamy przygody Karmazynowego Pirata.
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

sob lip 09, 2005 2:30 pm

Seji pisze:
Co, musza zaczac od h'n's zeby awansowac? Erpegowy ewolucjonizm?

Podaję najbardziej prawdopodobny rozwój RPGowca, który wynika z tej dyskusji.

quote="Ion]Pytanie jednak brzmi: czy to jeszcze ta sama mechanika, czy już inny system?[/quote]
Nad tym się jeszcze nie zastanawiałem...Właściwie jest gdzieś zapisany sam "rdzeń" d20?

Tyle się mówi o "Conanie"...Jakie są różnice w mechanice od DDkowej?
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

sob lip 09, 2005 4:21 pm

Cooperator Veritatis pisze:
Podaję najbardziej prawdopodobny rozwój RPGowca, który wynika z tej dyskusji.

A erpegowiec musi sie rozwijac?
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

sob lip 09, 2005 4:59 pm

A erpegowiec musi sie rozwijac?


Faktycznie, czasami PeDeki przepadają, ale najczęściej sie rozwija :D:D:D

Widac, ze zeszlismy na temat "czy d20 jest wystarczajaco uniwersalne". Zauwazmy, ze uniwersalnosc tej mechaniki nie wyklucza jednostystemowych zasad, przeciez nie kazde wydawnictwo musi bazowac na d20, prawda? Jak na razie, i w Polsce, i pewnie na swiecie, nie ma takiego czegos, ze nie mozna wybrac systemu, który nie posiada d20. Jest konkurencja, a to, ze d20 wielu osobom pasuje oznacza jedynie, ze jest zrobione adekwatnie do systemow rpg. Czemu mechanika Wampira czy Warhammera nie osiagnela takiego zaszczytu? gdyz sa one stworzone pod konkretny system, d20 zas jest uniwersalne.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

sob lip 09, 2005 5:08 pm

Cooperator Veritatis pisze:
Tyle się mówi o "Conanie"...Jakie są różnice w mechanice od DDkowej?


Recenzja na gildia.pl: http://www.gildia.com/rpg/systemy/d_and_d/swiaty/conan/conan_podstawka.
 
Awatar użytkownika
MadMartigan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:04 pm

sob lip 09, 2005 5:15 pm

Seji pisze:
MadMartigan pisze:
Do Monastyra rownież możesz sobie wymyślić nowy świat

A ta mechanika nie jest sprofilowana pod stare, pakerne postacie? A co jak chce zagrac dzieciakiem bez znajomosci i umiejetnosci?

Nie bardziej niż D20 jest sprofilowane na horoic wygrzew :) A co jeśli chcesz zagrać w coś realistycznego? :)
Seji pisze:
MadMartigan pisze:
NA d20 też wszystkiego nie puścisz, a jak chcesz D20 Modern stosować to i tak musisz dokupić nowy podręcznik, więc argument, że to taniej odpada

Tyle, że na Modernie poprowadze wszystko wpsolczesne, od Wolsunga po konfflikt w Afganistanie i urban fantasy. Co mi sie zamarzy przy jezdzeniu palcem po mapie.

Kupisz sobie jakikolwiek nie-d20 system dziejący się współcześnie i również poprowadzisz od Afganistanu do urban fantasy. I tu i tu musisz kupic podręcznik(albo D20Modern, albo np WoD). Różnicy cenowej nie ma żadnej, jedyna różnica to, że w przypadku D20 masz troche mniej nauki
 
Awatar użytkownika
Mr.Ale
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1261
Rejestracja: pn lis 17, 2003 8:08 am

sob lip 09, 2005 5:34 pm

I tu i tu musisz kupic podręcznik(albo D20Modern, albo np WoD). Różnicy cenowej nie ma żadnej, jedyna różnica to, że w przypadku D20 masz troche mniej nauki


WoDowa mechanika jest dosyc prosta, wydaje mi sie ze nawet prostsza niz d20 ;p
 
Awatar użytkownika
MadMartigan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:04 pm

sob lip 09, 2005 5:41 pm

Mr.Ale pisze:
I tu i tu musisz kupic podręcznik(albo D20Modern, albo np WoD). Różnicy cenowej nie ma żadnej, jedyna różnica to, że w przypadku D20 masz troche mniej nauki


WoDowa mechanika jest dosyc prosta, wydaje mi sie ze nawet prostsza niz d20 ;p

To prawda :) Powiedzialbyn, że nowy WoD czy nawet BRP sa bardziej uniwersalne niż D20
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

sob lip 09, 2005 9:38 pm

MadMartigan pisze:
upisz sobie jakikolwiek nie-d20 system dziejący się współcześnie i również poprowadzisz od Afganistanu do urban fantasy.

W teorii tak, ale jednak pod d20 latwiej featami zrobie sobie oddzial marines, niz pod BRP czy WoD procentami lub kropkami. W BRP jeszcze o tyle latwo, ze wymieniam w zasadzie liste umiejetnosci. A w WoD musze do tej listy mase dolozyc i wywalic "moce". Kwestia tego ile sie ma czasu na mieszanie w zasadach.
 
Awatar użytkownika
ajfel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 333
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 9:26 am

ndz lip 10, 2005 11:21 am

Seji pisze:
Podwazyc rachunki? Znudzi ci sie Monastyr, co zrobisz? Kupisz kolejhne fantasy. Znudzi sie? Kolejne. A majac d20 wystarczy, ze sobie wymyslisz swiat, bez uczenia sie nowej mechaniki, nawet bez kupowania settingu.

Tiaa... jak wymyślasz sobie świat, to i mechanikę sobie wymyśl, po co kupować cokolwiek ? ;-) :P

Seji pisze:
W ogolnym rozrachunku wychodzi taniej plus miej czasu tracisz uczac sie kolejnych zasad.

Pytanie tylko, co zajmie Ci więcej czasu: stworzenie nowego świata, czy przyswojenie nowej, już napisanej mechaniki? :)
W ogólnym rozrachunku d20 atrakcyjne cenowo nie jest, niemniej daje pozory uniwersalności i niektórzy faktycznie wierzą, że z powodzeniem wpisuje się we wszelkie realia i konwencje.
Dla mnie to idealna mechanika dla DeDeków.. takich klasycznych do bólu, do których zawsze chętnie się wraca. Tutaj d20 stosuję i tu mi się sprawdza.

d20 nie jest wiązana z konkretnym światem ale nie oznacza to jeszcze, że jest mechaniką uniwersalną. No chyba, że wprowadzamy litanię modyfikacji - ale potrzeba wprowadzania takich, też świadczy o braku uniwersalności.
Nie znam wszystkich, z wymienionych tutaj przez Was settingów do d20, więc nie mam pojęcia, czy siedzący w okopie trep łapie nowe HitPointy i ma ich 50 razy mniej niż jego osiemdziesięcioletni generał, czy też działa to trochę inaczej. IMHO systemowe założenia sprawiają, że d20 _nie może_ logicznie działać we wszystkich klimatach.
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

ndz lip 10, 2005 11:27 am

ajfel pisze:
Pytanie tylko, co zajmie Ci więcej czasu: stworzenie nowego świata, czy przyswojenie nowej, już napisanej mechaniki?

Najszybciej bedzie kupic ssam nowy setting ;). Tutaj sie po prostu zgadzam z Sonym. d20 jest niesamowicie wygodne.

Co do dzialania, zgoda. Zreszta, to jest chyba wada kazdej gry z hitpointami. Ale nie zawsze potrzeba hiperrealizmu.
 
Ramel

wt lip 26, 2005 4:12 pm

Drachu pisze:
Dhaerow pisze:
A co tu się dziwić, jak w Polsce d20 utożsamia się z HnS i dungeon crawlingiem, a nasi wydawcy chcą wydawać AMBITNE gry. No i koniecznie na swoich fenomenalnych mechanikach, a później wychodzą takie Arkony Razz



Jaki jest sens wydawać w Polsce np. Weird War? Fani FR powiedzą, ze to nie ich klimaty, wrogowie d20 obruszą się, że Weird War jest na d20 i jako jedyny to kupię.


Ja bym kupił Weird War. Może nawet bym dokupił podręcznik gracza do DnD. Ale na szczęście nie muszę tego robić... Już niedługo będzie na Savage... (oczywiście, niedługo jak na GWG). Drachu, nie chcesz zagrać w playtesta Savaged Weird War? :D

A co do DnD vs Dark Fantasy - imo, to sztucznie wywoływany konflikt. Gdzieś czytałem, że nie ma reklamy - to właśnie piękny przykład rozreklamowywania Monu i WFRP2. Hasło to: "My wytaczamy wojne waszemu d20!" (i wg mojej żony, magistra marketingu, to jest to sposób na reklamę - bo ci, co kupili DnD, mogę kupić Mona albo WFRP, tylko po to, żeby się przekonać, co to za przeciwnik. )
 
Awatar użytkownika
ram
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 227
Rejestracja: sob gru 18, 2004 4:47 pm

wt lip 26, 2005 7:15 pm

Heh, miło byłoby gdyby tak po d20 Modern ukazała się w Polsce Delta Green - statystki cthulhowe i d20 w nowym wydaniu. I Cthulhu by wypełzł z ukrycia i fajny setting do modern / konspiracja by był. Ehh - marzenia.

Co do porażki d20 - ostatnio w empiku zobaczyłem trzech młodzieńców gimnazjalnych rzucających się na jakiś nowy dodatek do D&D:
"Hej, zobacz jakie obrazki dali !"
"O, na 3 poz. mam teraz dodatkowy język obcy !!"
Heh, fajnie - pasja. RPG żyje. :)

No i mam nadzieję, że zobaczę następnych takich, co to będą sprawdzać schematy rozwinięć do WFRP :)
 
Awatar użytkownika
Zeus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 170
Rejestracja: wt mar 18, 2003 8:33 pm

śr lip 27, 2005 6:36 pm

Cooperator Veritatis pisze:
Tyle się mówi o "Conanie"...Jakie są różnice w mechanice od DDkowej?


W skrócie: Bardziej mordercza, większy nacisk na umiejętności, całkowicie inny system magii i czary, dodana reputacja, kodeksy honorowe, manewry bojowe, ataki finezyjne, punkty przeznaczenia i inne ciekawostki. System brutalny ale heroiczny z odrobiną dark fantasy (takie bardziej cthulhowe dark, nie te polskie spod znaku 'Deszcz, zgnilizna, kiła i wrzody na jajkach').
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

śr lip 27, 2005 10:16 pm

Zeus pisze:
Cooperator Veritatis pisze:
Tyle się mówi o "Conanie"...Jakie są różnice w mechanice od DDkowej?


W skrócie: Bardziej mordercza, większy nacisk na umiejętności, całkowicie inny system magii i czary, dodana reputacja, kodeksy honorowe, manewry bojowe, ataki finezyjne, punkty przeznaczenia i inne ciekawostki. System brutalny ale heroiczny z odrobiną dark fantasy (takie bardziej cthulhowe dark, nie te polskie spod znaku 'Deszcz, zgnilizna, kiła i wrzody na jajkach').


Mniam. Brzmi jak jedyne d20 jakie byłbym w stanie strawić. JA! ;)

(choć może to dlatego, że nie znam dobrze d20 Modern)
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

wt sie 02, 2005 9:51 am

No, to jeśli chodzi o opinię trzewika co do d20 to chyba jest już odpowiedź.:
http://forum.rpg-portal.pl/viewtopic.ph ... highlight=

trzewik pisze:
Wielokrotnie powtarzałem i wciąż powtarzam. Fani D&D nie przysyłają do nas tekstów, więc nie nalezy spodziewać się jakiegoś masakrycznego skoku jakości, bo teksy do D&D wciąż będziemy pisali w gronie redakcji.

Cóż mogę poradzić na to, że fani NS, fani Mon, fani WFRP, ba, nawet fani DL ostatnio (sam jestem zdziwiony) potrafią napisać artykuł i go przesłać do redakcji. Fani D&D nie potrafią.

Tak więc niestety, nie mogę obiecać skoku jakości tekstów do d20. Dajemy z siebie wszystko i więcej nie potrafimy. Piszemy z calym sercem te teksty i numer w numer rozbijamy się o to, że coś tam znowu nie gra. Nie sądzę, byśmy nagle dostali olśnienia i zaczęli pisać bezbłędne materialy. D&D jest dziwne i o ile w swojej karierze pisałem artykuły do bardzo dużej liczby gier, to okazuje się, że do D&D nie da się napisać artykułu normalnego, bo to nie jest normalna gra RPG, niestety.


Pogrubienie dodałem ja.
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

śr sie 03, 2005 9:01 pm

Tylko trzewik zapomniał dodać, że jego tekst o Skavenach (znak zastrzeżony) to było naruszenie Intelektualnej Własności GW (no bo brał za to kasę). Niech lepiej uważa, bo od kiedy jesteśmy w UE, motyw z innymi "Władcami Zimy" mogą nie przejść tak łatwo. No ale już zapowiedział kolejne łamiące prawo teksty z cyklu "Jesienna Gawęda". No ale to przecież "Gwiezdny Pirat". Ciekawe jakby GW czy BI się dowiedziało, że Copernicus nie pilnuje praw autorskich na własnym podwórku?

(Tekst jest lekko żartobliwy)
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

śr sie 03, 2005 11:18 pm

Uważajcie, żeby nie wymawiac słowa W.... bo to łamanie praw autorskich:P
 
Awatar użytkownika
ajfel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 333
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 9:26 am

czw sie 04, 2005 8:56 am

Stwierdzenie Trzewika jest dość dziwne, bo imo DeDeki to najnormalniejszy eRPeG na świecie. W to, że fani DeDeków za bardzo nie piszą wierzę.. btw co tam pisać ? :razz: Ogólnodedekowy tekst mógłby być albo uniwersalną przygodą w klimacie tych oficjalnie wydanych, albo jakimś fanowskim rozszerzeniem zasad.. nowe spelle, klasy prestiżowe etc., czyli nic ciekawego jak dla mnie.
WOTC na tyle kolejnymi dodatkami nie pozwalają fanom się nudzić, że odechciewa się popełniać jakieś wydumane teksty :P . Wizardzi wydają DeDekowe dodatki na każdy temat, jaki im przyjdzie do głowy.. tylko czekać na suplement pozwalający się wcielić w rybki w akwarium, albo wypasiony rulebook w całości poświęcony wętkowaniu ;-) ;-)
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

czw sie 04, 2005 6:11 pm

Erpegis pisze:
do D&D nie da się napisać artykułu normalnego, bo to nie jest normalna gra RPG

Zlej baletnicy... Jak sie nie potrafi pisac do d20, to kazde wytlumaczenie jest dobre. Nawet najbardziej durne.
 
Tyhagara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1495
Rejestracja: sob cze 19, 2004 8:19 pm

czw sie 04, 2005 6:17 pm

Seji pisze:
Erpegis pisze:
do D&D nie da się napisać artykułu normalnego, bo to nie jest normalna gra RPG

Zlej baletnicy... Jak sie nie potrafi pisac do d20, to kazde wytlumaczenie jest dobre. Nawet najbardziej durne.


Ale Trzewik nie napisał, że się nie da, tylko, że się nie da napisać normalnego, czyli inny się da. Panowie, czytajmy ze zrozumieniem ;)
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

czw sie 04, 2005 6:36 pm

Tyhagara pisze:
Ale Trzewik nie napisał, że się nie da, tylko, że się nie da napisać normalnego

Zdefiniuj "normalny". Jak i "normalne RPG". Tamta wypowiedz to belkot. DnD jest gra RPG i jest jak najbardziej normalna gra.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości