Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

Kilka pytań do autorów - tworzenie postaci

ndz maja 09, 2004 1:44 pm

Kupiłem Monastyr, przeczytałem i mam parę pytań dotyczących tworzenia postaci.

1. Czy Emisariusz aby na pewno dostaje 300 kordinów ze swojej cechy na sojuszników ? Przpominam, że to tylko 3 pierścienie. O wiele lepiej "sprzedać" cechę, dostać 2000 kordinów (20 pierścieni !) i kupić tylko 4 sojuszników, ale za to naprawdę potężnych.

2. Jak dokładnie dostaje się kordiny za inwestycję w statek ? Jeżeli dobrze zrozumiałem, co miesiąc się rzuca k6 - jeżeli wynik jest pomyślny, dostaje się kasę. Jak często statek wypływa w rejs ?

3. Czy dzierżawa budynku naprawdę jest taka badziewna ? W praktyce, za jedną zainwestowaną Wieś dostaje się 20 kordinów ROCZNIE. To najgorsza inwestycje ze wszystkich przedstawionych w tym rozdziale.

4. Dlaczego dzierżawa wsi jest lepsza od zajmowania się wsią samemu ? Owszem, kordinów średnio wychodzi trochę mniej, ale za to nie ma obawy, że wioska nam skapcanieje.

5. Wreszcie, czy inwestycja w wasali naprawdę jest tak obłędnie dobra !?!
Za jedną Wieś dostaje się 2000 + 1k6*200 kordinów ! Toż to najlepsza inwestycja z istniejących ! Wychodzi ze tego, że jeżeli chce się grać prawdziwym bogaczem, trzeba zagrać doryjczykiem, albo szlachcicem z jakiegoś innego skansenu...

Dziękuję za informację.
 
Awatar użytkownika
Joseppe
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2393
Rejestracja: śr maja 21, 2003 5:47 pm

Re: Kilka pytań do autorów - tworzenie postaci

ndz maja 09, 2004 2:26 pm

Autorzy gry tu nie zaglądają, ale postaram się w miarę moich skromnych możliwości pomóc Ci w wyjaśnieniu paru spraw.

Teukros pisze:
1. Czy Emisariusz aby na pewno dostaje 300 kordinów ze swojej cechy na sojuszników ? Przpominam, że to tylko 3 pierścienie. O wiele lepiej "sprzedać" cechę, dostać 2000 kordinów (20 pierścieni !) i kupić tylko 4 sojuszników, ale za to naprawdę potężnych.

Emisariusz ma co prawda tylko 300 kordinów, ale za to nie ma ograniczeń przy ilości sojuszników i podnoszenie więzi kosztuje go zawsze o 20% taniej. Więc to nie tylko kwestia początkowych kordinów. Oczywiście, jeżeli jako MG uznasz, że to za mało to, jak wszystkie sprawy czysto mechaniczne, możesz pomanipulować przy tej wartości. Wątpie jednak szczerze, czy jest to pomyłka.

Teukros pisze:
2. Jak dokładnie dostaje się kordiny za inwestycję w statek ? Jeżeli dobrze zrozumiałem, co miesiąc się rzuca k6 - jeżeli wynik jest pomyślny, dostaje się kasę. Jak często statek wypływa w rejs?

Tak, rzuca się k6 i sprawdza, czy statek powrócił z rejsu. Jeżeli powrócił przynosi on zysk (ale pieniądze nie spływają magicznie, więc muszą być dostarczone w jakiś sposób bohaterowi posiadającemu statek). Myślę, że śmiało można uznać, że statek wyrusza kilka dni po powrocie z poprzedniego rejsu, czyli praktycznie zaraz po powrocie wypływa. Pamiętaj jednak, że są pory sztormowe i zima, kiedy to statki raczej nie pływają.

Teukros pisze:
3. Czy dzierżawa budynku naprawdę jest taka badziewna ? W praktyce, za jedną zainwestowaną Wieś dostaje się 20 kordinów ROCZNIE. To najgorsza inwestycje ze wszystkich przedstawionych w tym rozdziale.

Tak, dzierżawa budynku jest mechanicznie badziewna. Ale może akurat pasować do postaci no i zawsze to miejsce do schronienia, zwłaszcza, że możesz ten budynek ulokować w prawie dowolnym mieście.

Teukros pisze:
4. Dlaczego dzierżawa wsi jest lepsza od zajmowania się wsią samemu ? Owszem, kordinów średnio wychodzi trochę mniej, ale za to nie ma obawy, że wioska nam skapcanieje.

Tu faktycznie jest to trochę głupie. Za dzierżawę powinno się dostawać nieco mniej niż 250 kordinów, bo faktycznie jest to dużo bardziej opłacalne. Być może będzie to poprawione.

Teukros pisze:
5. Wreszcie, czy inwestycja w wasali naprawdę jest tak obłędnie dobra !?!
Za jedną Wieś dostaje się 2000 + 1k6*200 kordinów ! Toż to najlepsza inwestycja z istniejących ! Wychodzi ze tego, że jeżeli chce się grać prawdziwym bogaczem, trzeba zagrać doryjczykiem, albo szlachcicem z jakiegoś innego skansenu...

Cóż. Doryjczycy są zacofani. Walczą mieczami a ich imperium dawno upadło. Myślę, że to bogactwo tak wiele im nie zmienia. Choć jest to genialnie dobra inwestycja to jednak płaci się za samo pochodzenie. Bycie doryjczykiem to przegrana sprawa w Dominium, nie odbierajmy im więc chociaż ich szlachectwa.
Poza tym powinno być zaznaczone, że duża część z tych pieniędzy powinna być odprowadzana do suwerena tegoż doryjczyka.

Mam nadzieję, że nieco rozjaśniłęm. Postaram się również powiadomić Twórców o zauważonych przez Ciebie "dziwnościach".
 
Awatar użytkownika
xshadow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: ndz kwie 04, 2004 12:21 am

Re: Kilka pytań do autorów - tworzenie postaci

ndz maja 09, 2004 3:03 pm

Joseppe pisze:
Tak, dzierżawa budynku jest mechanicznie badziewna.

Jestem pewien, ze to 10 kordinow to jest blad powstaly przy dokladaniu tego jednego zera do systemu monetarnego i powinno byc 100
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

ndz maja 09, 2004 7:57 pm

Co z rozwijaniem akcji szermierczych? Podręcznik nie stwierdza tego wprost. Jak na moją głowę rozwijamy je tak samo jak umiejętności. A może dochodzą nam punkty, kiedy rozwijamy rapier i inne umiejętności, z których wyliczamy dodatkowe punkty na akcje?
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

pn maja 10, 2004 12:06 pm

Dzięki z odpowiedzi !

Mam jeszcze jedno pytanie:

Do czego potrzebna jest umiejętność Wiedza Magiczna postaci, która nie jest magiem naturalnym ?

Pozdrawiam - Teukros
 
Awatar użytkownika
Ysabell
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1410
Rejestracja: wt maja 04, 2004 12:48 am

pn maja 10, 2004 12:42 pm

Mam prośbę, czy ktoś mógłby może podać oficjalną erratę do tworzenia postaci? Bo z tego co na razie wiem - to na pewno "tysiąc" zamiast "sto" w retuszu na stronie 16 (wers ostatni).
Ale czy na przykład "1000" zamiast "100" na stronie 20 (kolumna prawa, wiersz 17 - postać męska z Matry)?
I zdaje się jeszcze ta sprawa z dzierżawą budynku... Może ktoś powiedzieć jak być powinno?

Z góry dzięki,
Ys.
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

pn maja 10, 2004 4:30 pm

Teukros pisze:
Dzięki z odpowiedzi !

Mam jeszcze jedno pytanie:

Do czego potrzebna jest umiejętność Wiedza Magiczna postaci, która nie jest magiem naturalnym ?

Pozdrawiam - Teukros

W większości wypadków służy do ewentualnego skojarzenia co robi ten miły pan w szacie w gwiazdki i spiczastym kapeluszu. Czasami po prostu postać która liznęła trochę wiedzy tajemnej będzie potrafiła skojarzyć tajemniczy pentagram na ziemi z jakimś rytuałem, imię demona z jego mocami. Przydatność takiej wiedzy może być gigantyczna, choć czasami ciężko ją rozgraniczyć od Okultyzmu.
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

wt maja 11, 2004 11:35 am

W większości wypadków służy do ewentualnego skojarzenia co robi ten miły pan w szacie w gwiazdki i spiczastym kapeluszu


Problem w tym, że nie bardzo. Też tak na początku myślałem, ale później przeczytałem dokładnie opis umiejętności Okultyzm oraz Wiedza Magiczna, jak również przykłady ich zastosowania rozrzucone po podręczniku (np. w opisie zdolności narodowej Agaryjczyków).
Jeżeli dobrze rozumiem, to miarą wiedzy magicznej (rozpoznawania zaklęć, magicznych przedmiotów, wiedzy o demonach itp.) jest umiejętność Okultyzm, natomiast Wiedza Magiczna reprezentuje znajomość własnego potencjału magicznego (co jest istotne dla maga naturalnego, ale innych postaci raczej nie).

Constructor: nie jestem do końca pewien, ale zdaje się że rozwijać akcje szermiercze można tylko pośrednio, na dwa sposoby:
1. rozwinięcie "fechtunku" poprzez rozwinięcie atrybutów,
2. rozwinięcie umiejętności "Wysportowanie" i "Rapier", dzięki czemu dostaniemy dodatkowe punkty na akcje.

Jest jeszcze jedna dziwna rzecz w rozdziale dotyczącym posiadłości. Otóż odkryłem, że zakup Zamku jest prawie niemożliwy ! Zamek kosztuje 15 wsi, a o ile moje wyliczenia są prawidłowe, takiej kasy nie da się zgromadzić na starcie.

Wygląda to tak:
1. 1000 k. za cechę narodową [1 wieś]
2. 1500 k. za atrybuty [1,5 wsi]
3. 2000 k. za cechę profesji [2 wsie]
4. 4000 k. (20*200) za umiejętności [4 wsie]
5. 3000 k. za szkołę szermierczą [3 wsie]
6. 500 k. za biegłość [0,5 wsi]
7. 3 wsie na posiadłości otrzymujemy "z urzędu"

Razem równo 15 wsi. Pragnę zauważyć, że powyższe wyliczenie zakłada, że sprzedajemy wszystko, co się da. W praktyce taka postać (bez umiejętności, bez biegłości...) byłaby kompletnie niegrywalna. Czyli Zamek albo nic. Dosłownie. A przypominam, że utrzymanie Zamku kosztuje, i to niemało...
 
Thet
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:28 pm

Re: Kilka pytań do autorów - tworzenie postaci

wt maja 11, 2004 1:45 pm

Joseppe pisze:
Autorzy gry tu nie zaglądają, ale postaram się w miarę moich skromnych możliwości pomóc Ci w wyjaśnieniu paru spraw.


Witam. Tutaj jeden z autorów :) Postaram sie zaglądać w miarę często.
W zasadzie Joseppe świetnie wyjaśnił o co chodzi, dodam tylko kilka drobiazgów.

Teukros pisze:
1. Czy Emisariusz aby na pewno dostaje 300 kordinów ze swojej cechy na sojuszników ? Przpominam, że to tylko 3 pierścienie. O wiele lepiej "sprzedać" cechę, dostać 2000 kordinów (20 pierścieni !) i kupić tylko 4 sojuszników, ale za to naprawdę potężnych.
Joseppe pisze:
Emisariusz ma co prawda tylko 300 kordinów, ale za to nie ma ograniczeń przy ilości sojuszników i podnoszenie więzi kosztuje go zawsze o 20% taniej. Więc to nie tylko kwestia początkowych kordinów. Oczywiście, jeżeli jako MG uznasz, że to za mało to, jak wszystkie sprawy czysto mechaniczne, możesz pomanipulować przy tej wartości. Wątpie jednak szczerze, czy jest to pomyłka.


Emisariusz otrzymuje 3000 kordinów. Ten facet ma naprawdę rozległe znajomości.

Teukros pisze:
2. Jak dokładnie dostaje się kordiny za inwestycję w statek ? Jeżeli dobrze zrozumiałem, co miesiąc się rzuca k6 - jeżeli wynik jest pomyślny, dostaje się kasę. Jak często statek wypływa w rejs?
Joseppe pisze:
Tak, rzuca się k6 i sprawdza, czy statek powrócił z rejsu. Jeżeli powrócił przynosi on zysk (ale pieniądze nie spływają magicznie, więc muszą być dostarczone w jakiś sposób bohaterowi posiadającemu statek). Myślę, że śmiało można uznać, że statek wyrusza kilka dni po powrocie z poprzedniego rejsu, czyli praktycznie zaraz po powrocie wypływa. Pamiętaj jednak, że są pory sztormowe i zima, kiedy to statki raczej nie pływają.


Święta prawda. Przerwy między rejsami dla uproszczenia pomijamy i każdy MG może decydować jak często pływają statki.

Teukros pisze:
3. Czy dzierżawa budynku naprawdę jest taka badziewna ? W praktyce, za jedną zainwestowaną Wieś dostaje się 20 kordinów ROCZNIE. To najgorsza inwestycje ze wszystkich przedstawionych w tym rozdziale.
Joseppe pisze:
Tak, dzierżawa budynku jest mechanicznie badziewna. Ale może akurat pasować do postaci no i zawsze to miejsce do schronienia, zwłaszcza, że możesz ten budynek ulokować w prawie dowolnym mieście.


200 kordinów rocznie. Kolejna pomyłka podczas "reformy walutowej". Dzierżawa budynku jest badziewna, ale nie aż tak. Joseppe ma racje co do możlwości pomieszkiwania itp. Każda majętność ma za sobą tło fabularne - zadaniem MG a przede wszystkim graczy jest jego rozwinięcie.

Teukros pisze:
4. Dlaczego dzierżawa wsi jest lepsza od zajmowania się wsią samemu ? Owszem, kordinów średnio wychodzi trochę mniej, ale za to nie ma obawy, że wioska nam skapcanieje.
Joseppe pisze:
Tu faktycznie jest to trochę głupie. Za dzierżawę powinno się dostawać nieco mniej niż 250 kordinów, bo faktycznie jest to dużo bardziej opłacalne. Być może będzie to poprawione.


Nie jest głupie. Po pierwsze "własnoręczne zarządzanie" jest bardziej ryzykowne - może dać gorszy ale też lepszy rezultat niż dierżawa. Nie można więc powiedzieć, że jest gorsze. Dzierżawa oznacza oddanie ziemi w ręce fachowca, który zna się na rolnictwie lepiej niż przeciętny szlachci. Facet ukradnie coś dla siebie, coś tam może zachachmęci, ale można się spodziewać stałego i dosyć wysokiego zysku bez ryzyka.


Teukros pisze:
5. Wreszcie, czy inwestycja w wasali naprawdę jest tak obłędnie dobra !?!
Za jedną Wieś dostaje się 2000 + 1k6*200 kordinów ! Toż to najlepsza inwestycja z istniejących ! Wychodzi ze tego, że jeżeli chce się grać prawdziwym bogaczem, trzeba zagrać doryjczykiem, albo szlachcicem z jakiegoś innego skansenu...
Joseppe pisze:
Cóż. Doryjczycy są zacofani. Walczą mieczami a ich imperium dawno upadło. Myślę, że to bogactwo tak wiele im nie zmienia. Choć jest to genialnie dobra inwestycja to jednak płaci się za samo pochodzenie. Bycie doryjczykiem to przegrana sprawa w Dominium, nie odbierajmy im więc chociaż ich szlachectwa.
Poza tym powinno być zaznaczone, że duża część z tych pieniędzy powinna być odprowadzana do suwerena tegoż doryjczyka.


Błąd. Inwestycja w wasali kosztuje 10 wsi. Jest jeszcze jeden haczyk, bo MG decyduje o lojalności wasali i ile wpływów bohater musi odprowadzić "wyżej". Jest to jednak jedna z najbardziej barwnych i przygodogennych majętności.

Dzięki za pomoc, Joseppe!

Proszę nie umieszczać kilku postów pod sobą i uważać, jak korzysta się z funkcji 'quote'.

Moderator Joseppe

A do pomocy jestem zawsze chętny, nie ma sprawy
Joseppe :)


Jeszcze jedno. Nie mam przy sobie podręcznika, a Internet to dla mnie prawdziwa wyprawa. Jutro postaram się zamieścić oficjalną erratę do tworzenia postaci.

I zbiorczo kilka innych spraw:

1. Wiedza magiczna
Wiedza magiczna to intuicyjne postrzeganie i interpretowanie magii. Jeśli za tobą stoi duch, MG testuje i mówi ci, że wolno, wolniutko oglądasz się za siebie. Okultyzm z kolei to wiedza i doświadczenie.

2. Zamek jest drogi i ma być drogi. Rzeczywiście kosztuje aż 15 wsi i trzeba się wypsztykać ze wszystkiego. Z drugiej strony ułatwia rozwijanie prawie wszystkiego.
Ustalając tak wysoką cenę chciałem chociaż trochę oddać ekonomiczny koszt takiej budowli i narzucić pewien sposób traktowania postaci z Zamkiem. Taki ktoś (najpewniej Doryjczyk) pochodzi z rodziny, która dawno już utraciła na znaczeniu i nie uczestniczy w przemianach, jakie dotykają świat. Posiadacz Zamku jest po prostu niedostosowany społecznie, ubogi i musi do wszystkiego dochodzić w trakcie gry. A niektórych rzeczy nie dostanie nigdy.
Jak widzicie granie kimś takim to mordęga. Polecam

3. Co do rozwoju rzeczy związanych z walką skonsultuje się z innymi autorami. Nie chcę podawać niepełnej odpowiedzi.
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

śr maja 12, 2004 9:43 am

Wygląda to teraz o wiele sensowniej.

Dzięki - Teukros
 
gwylliam
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: pt mar 12, 2004 11:31 am

śr maja 12, 2004 11:52 am

Oki, czyli oprocz erraty do tworzenia postaci można liczyc na erratę i uzupełninia do systemu walki? Bardzo fajnie by było, troche niescisłosci sie wkradło i nie bardzo wiem co z tym zrobić.

Z góry dziękuję.
 
Awatar użytkownika
outlaw
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:47 am

czw maja 13, 2004 9:12 am

Jutro minelo wczoraj, erraty jak nie bylo tak nie ma, a wogole to gdzie ona bedzie zamieszczona, tutaj na forum?
 
Thet
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:28 pm

sob maja 15, 2004 1:53 pm

Mimo najszczerszych chęci nie znalazłem więcej błędów merytorycznych w rozdziale o tworzeniu postaci. Zatem ponizej wszystko co udało się wyłuskać, plus uwagi (mam nadzieje, ze nie sa zbyt zawikłane ;)
Jeśli znajdziemy coś jeszcze postaram się na bierząco dodawać erratę do tej notki.

POPRAWKI DO TWORZENIA POSTACI

Krok 2: Profesje

str. 51, Cecha Szerokie kontakty - Emisariusz otrzymuje 3000 kordinów (30 pierścieni) na wykupienie Sojuszników (było 300 kordinów).


Krok 9: Majętności

str. 84, Dzierżawa budynku - Dochód wynosi 100 kordinów rocznie za każde zainwestowane 5 Pierścieni (było 10 kordinów).

str. 85, Wpływy z podatków od wasali - Wartość wynosi 10 Wsi (było 1 Wieś).


Uwagi:
Zachęcamy MG do tworzenia swoich własnych zasad, dostosowujących system wykupywania Majętności do rodzaju kampanii. Na przykład, jeżeli kampania ma się rozgrywać w Dorii i gracz zdecyduje się wykupić dla bohatera Zamek, Wpływy z podatków od wasali i tytuł barona, całość może kosztować tylko 15 Wsi.

Ułatwienia rozwoju postaci pochodzące z Majętności nie sumują się ze sobą, ale sumują się z ułatwieniami pochodzącymi z innych źródeł. Na przykład posiadacz Dworku i Dworku myśliwskiego nie rozwija Jazdy o 40% taniej, ale bohater posiadający Cechę Cynazyjski umysł i Dworek wydaje o 40% Punktów Doświadczenia mniej, ponieważ Cecha nie jest Majętnością (zgodnie z zasadami na str.116 i 117).

Zaproponowane na str. 116 utrudnienia i ułatwienia rozwijania Więzi z Sojusznikami są orientacyjne. Pomagają one ustalić dodatkowy koszt rozwoju Więzi Sojuszników wymyślonych przez graczy i nie podanych na str. 87 i 88 jako przykładowi. Utrudnienia podane na str. 87 i 88 są obowiązujące (zgodnie z zasadami na str. 116).
 
gwylliam
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: pt mar 12, 2004 11:31 am

sob maja 15, 2004 5:03 pm

Bardzo prosze o podobną erratę odnośnie sytemu walki i magii:) Qrde, powtarzam się, ale będę o to walczył!! Szczególnie wyjaśnienie dlaczego w bitwie używa się broni bitewnej, która przy rapierze (według zasad) jest lipna po prostu:)
Sam poobcinałem możliwośc korzystania z niektórych manewrów w bitwie, czy z konia, ale chciałbym usłyszeć oficjalną wykładnię.

A poza tym kiedy pojawi się wreszcie oficjalna strona!!
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

ndz maja 16, 2004 11:27 am

Mam jeszcze jedno pytanie.
W opisie cechy narodowej Nordyjczyków "Regeneracja" napisane jest, że "Nordyjczyk zdrowieje dwa razy szybciej niż człowiek innej rasy o takiej samej Budowie (...)".
O ile dobrze zrozumiałem zasady gojenia ran na str. 130, wysokość Budowy nie ma wpływu na szybkość gojenia ran ! Rana śmiertelna zamienia się w ranę ciężką po pół roku itd.. Budowa nie ma tu nic do rzeczy.
Jeszcze pytania ogólne. Czy Regenracja umożliwia odrastanie utraconych części ciała (np. oka albo ręki) ? Czy ma jakiś wpływ na choroby i trucizny ?
 
Awatar użytkownika
Uzariel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 439
Rejestracja: śr maja 12, 2004 12:55 pm

ndz maja 16, 2004 12:09 pm

Hej

Ja mam pytanko apropo Karyjskiego Egzorcysty, jest napisane, ze mechanicznie nalezy go traktowac jak maga naturalnego, tyle, ze zamiast woli magicznej pozostaje wiara, ale jak sie maja jego modyfikatory mocy, czyzby przeciwne do tych dla magow??
Co daje woda swiecona i pismo swiete?
Czy krzyz tez daje modyfikator do wiary przy uzywaniu jego mocy?
Czy mozna rozszerzyc opis jego mocy, bo te 1 linijkowe nie zawsze sa do konca wyczerpujace (dotyczy wsz. profesji magicznych)?
Czy jego dodatkowe kosci magii sa oparte na umj. wiedza magiczna? Moim zdaniem powinny byc oparte na teologii, jak inne modlitwy!

Pozdro

PS Jeszcze jedno pytanie, czemu rezygnacja z nacji jest tak badziewna, skoro za nacje dostajemy +1 do 2 statsow i fajna zdolnosc, a jak z niej zrezygnujemy dostaniemy tylko 1000 kordinow, za co mozna podniesc tylko 1 atrybut :/ Moim zdaniem powinno byc 2000, albo obnizyc koszt atrybutu do 500.
 
Awatar użytkownika
Uzariel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 439
Rejestracja: śr maja 12, 2004 12:55 pm

pn maja 24, 2004 3:18 pm

Hej

Widze, ze na moje pytania nikt nie jest w stanie odpowiedziec :cry:
To moze jakas dyskusja na ten temat by ustalic jakies sensowne odpowiedzi na w.w. pytania :lol:

Pozdro
 
Awatar użytkownika
Healer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 26, 2004 7:10 pm

śr maja 26, 2004 5:11 pm

RE: retusz

Ja to załatwiam w ten sposób, że (zgodnie z tym, co mówi podręcznik) rezygnujesz jedynie z cechy specjalnej. Te dwa plusy pozwalam dodać do dowolnych dwuch współczynników (ale nie do jednego!).
 
mAlice
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pn lip 26, 2004 4:46 pm

pt sie 06, 2004 12:30 am

W Akcjach Szermierczych (str.60) jest napisane, że mnożąc wysportowanie przez 3 otrzymujemy ilość punktów do rozdzielenia pomiędzy akcje szermiercze z grupy ruch. Powiedzmy, że mam wysportowanie na 2, daje mi to 6 punktów do rozdzielenia pomiędzy 4 akcje, ale przeciez mogę na 1 akcję przeznaczyć tylko połowę umiejętności !!! w ten sposób tracę 2 punkty. Mnoznik powinien wynośić chyba x2 nie x3.
 
Awatar użytkownika
Lomion
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: wt lip 27, 2004 3:49 pm

pt sie 06, 2004 9:08 am

http://monastyr.pl/pdf/FAQ.pdf

Czy sa jeszcze jakies kwestie ktorych nie wyjasniono w ww dokumencie?
 
mAlice
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pn lip 26, 2004 4:46 pm

pt sie 06, 2004 5:36 pm

A tak, miałem wcześniej ten plik ale przeoczyłem to. Jest jeszcze problem z brakiem budowy potworów w bestiariuszu. Mialo to się ukazać w erracie ale na razie tego brak. Heh może po czternastym wyjdzie FAQ v1.1
 
Tammo
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: czw lis 24, 2005 3:26 pm

śr lis 30, 2005 2:58 am

Czy ów plik FAQ można gdzieś znaleźć? Bo link niestety niesprawny...


PS. Przepraszam za wskrzeszanie starego wątku, zaczytałem się w nim i dat nie przyuważyłem. :-(
 
Awatar użytkownika
Ion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: czw lis 25, 2004 7:40 pm

śr lis 30, 2005 4:54 pm

FAQ v 1.0? Odezwij się na priva, to zawsze ci mogę podesłać mejlem
 
Albert
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 617
Rejestracja: pt lip 02, 2004 7:33 pm

śr lis 30, 2005 6:37 pm

Link na poprzedniej stronie faktycznie nie działa, ale na http://monastyr.polter.pl/pliki.php linki powinny być sprawne.
 
Awatar użytkownika
Eldred
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt cze 25, 2004 2:13 pm

śr lis 30, 2005 6:56 pm

na oficjalnej stronie jest. www.monastyr.wydawnictwoportal.pl
 
Awatar użytkownika
Joseppe
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2393
Rejestracja: śr maja 21, 2003 5:47 pm

śr lis 30, 2005 8:00 pm

U nas, jak już wspomniał Albert też jest, w dziale Pliki.
 
Tammo
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: czw lis 24, 2005 3:26 pm

czw gru 01, 2005 12:09 pm

Wielkie dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. :-)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość