Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Famir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 10:32 am

Walka w "Wampir: Maskarada"

ndz lis 13, 2005 2:16 pm

Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić jak przebiega walka w tym systemie, chodzi mi o wszystkie aspekty, kolejność wykonywanych akcji itp. Czytałem podręcznik kilka razy ale nadal nie mogę pojąć tej mechaniki. Bardzo proszę o pomoc :help:. Tylko proszę nie pisać tekstów w stylu "wszystko jest w podręczniku, przeczytaj jeszcz raz a zrozumiesz" - gdybym zrozumiał to nie pisałbym tego tematu.
 
Awatar użytkownika
Swarog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 27, 2003 8:33 pm

ndz lis 13, 2005 3:49 pm

Ciezko jest wytlumacyc via forum cala mechanike walki w WoDzie. Sprecyzuj bardziej ktorych fragmentow z podrecznika nie rozumiesz. Napewno wtedy ktos Ci pomoze- bo teraz raczej watpie.
 
Awatar użytkownika
Famir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 10:32 am

ndz lis 13, 2005 5:07 pm

No to są moje wątpliwości

1. Kiedy wykonuje się uniki? Czy trzeba powiedzieć czy się je wykonuje, czy są robione one outomatycznie w celu np. zobaczenia czy przeciwnik trafił w ciebie

2.Na czym polega zdawanie obrażeń? Jak to się odbywa bo tego zupełnie nie kapuje

3.Czy dyscyplin używa się jako specialnej akcji w danej turze czy tylko jako zwykłą akcje?
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

ndz lis 13, 2005 7:49 pm

1.Unik wykonuje się jako zwykłą akcję. W każdej chwili gracz ma prawo krzyknąć "Unik!" kiedy jest atakowany. Jeżeli ma jakieś kości które zostawił sobie właśnie do tego celu (tzw. dzielenie puli) to nimi wykonuje test uniku.
2.Kiedy ktoś zostanie trafiony bierzesz do ręki liczbę kości na jaką pozwala ci dana broń, (np. miecz to Siła postaci + 5) rzucasz przeciw stopniowi trudności 6. Każdy sukces to jeden utracony Stopień Zdrowia (Potencja dodaje automatycznych sukcesów). Obrywająca postać bierze do ręki pulę równą jej Wytrzymałości + Odporności + Pancerza i rzuca przeciw stopniowi trudności 6. Każdy sukces to jeden zneutralizowany Stopień Obrażeń (tzw. wyparowanie obrażeń), po tym zaznacza na karcie te rany których nie udało mu się wyparować.
3. Jako zwykłą akcję.
 
True Ufnal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: pt sty 20, 2006 5:58 pm

ndz sty 29, 2006 6:45 pm

A jak jest z dodawaniem nadmiarowych sukcesów z rzutu na trafienie do rzutu na obrażenia?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

pn sty 30, 2006 8:38 am

True Ufnal pisze:
A jak jest z dodawaniem nadmiarowych sukcesów z rzutu na trafienie do rzutu na obrażenia?


O ile dobrze pamiętam, od edycji Revised dodajesz je, wcześniej takiej reguły nie było.
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

pn sty 30, 2006 12:19 pm

Tak. Dodajesz sukcesy ponad jedną kostkę do rzutu na obrażenia.
 
Awatar użytkownika
Dark One
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 672
Rejestracja: czw paź 06, 2005 5:47 pm

pn sty 30, 2006 9:16 pm

Wiem, że w każdym systemie jest umieszczone zestawienie dot. walki i zasad ogólnie. Polecam lekturę. A tak poza tym - przecież to nie jest D&D i zasad sztywno tzymać się nie trzeba. Taka dygresja na marginesie.
 
Awatar użytkownika
Kozmoor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 346
Rejestracja: wt mar 09, 2004 1:33 am

pt lut 17, 2006 8:12 am

Garnek pisze:
True Ufnal pisze:
A jak jest z dodawaniem nadmiarowych sukcesów z rzutu na trafienie do rzutu na obrażenia?


O ile dobrze pamiętam, od edycji Revised dodajesz je, wcześniej takiej reguły nie było.


Wczesniej sukcesy z trafienia dodawało się do obrażeń przy stosowaniu broni dystansowej takiej jak cekaemy ;)
Z jednej strony Rev poprawia realizm (bo w walce w ręcz tak samo jak i strzelanie ważne jest gdzie trafisz drania ) z drugiej jednak kasuje bonusy niektórych frakcji (Stargazers, Akhasic Broderhood)

P.S.
Witam po długiej przerwie hrhrhrhhr
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pt lut 17, 2006 2:28 pm

Kozmoor pisze:
Witam po długiej przerwie hrhrhrhhr



Jak widac po avatarze przerwe spedziles zapewne w jakims przytulnym sanitarium... Za duzo Cthulhu?
 
giovanni
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:39 pm

czw kwie 13, 2006 4:08 pm

Klasyczne wedlug II wydania, walka wyglada troche inaczej niz moje pomysły ponizej, jednak pozwole sobie je zaprezentowac:

Walka wrecz - sprawdzanie inicjatywy - czujnsc + spryt. Rzut st 6.
Kiedy ustali sie kolejnosc to.
1)
Walka bez broni - Bojka + Zrecznosc - rodzaj ataku determinuje st.
Walka z bronią białą - Walka wręcz + Zrecznosc - rodzaj broni determinuje st.
2)
Uniki przeciwnik - Uniki + Zreczność - st. determinowany st. ataku (moze nie ksiazkowe ale logiczne)
3)
Jesli zostala jakakolwiek kostka to trafiles.
4)
Obrazenia - siła + współczynnik z tabeli w dziale podrecznikowym walka
5)
Reakcja otrzymujacego cios (wyparowanie)- wytrzymalosc + odpornosc (dyscyplina nie uruchomiona poprzez spalenie krwi) - st. determinowany st. ataku

Uwaga: uznaje ze pancerz oraz uruchomiona dyscylina odpornosc automatycznie zmniejszaja obrazenia. Oczywiscie uruchomiona dyscylina odpornosc nie jest w takim przypadku sumowana z wytrzmaloscia podczas rzutu na wyparowanie.

Broń palna:

Inicjatywa identycznie
1)
atak to - bron palna + percepcja (zrecznosc odpada bo np. inwalidzi tez swietnie strzelaja) - st. tabelka z dzalu walka w podreczniku
2)
Uniki przeciwnik - Uniki + Zreczność - st. determinowany st. broni (moze nie ksiazkowe ale logiczne) - ale poniewaz unika sie kuli trudno czesto nie pozwalam wogole na rzut na uniki.
3)
Jesli pozostala Ci jakakolwiek kostak trafiles. Te kostki ktore swiadcza o trafieniu sumujesz z kostkami licoznymi na obrazenia.
4)
Obrazenia - wspolczynnik broni z podrecznika + kostki ktore Ci pozostaly przy okreslaniu trafienia.
5)
Reakcja otrzymujacego cios (wyparowanie) - wytrzymalosc + odpornosc (dyscyplina nie uruchomiona poprzez spalenie krwi) - st. determinowany st. ataku

Uwaga: uznaje ze pancerz oraz uruchomiona dyscylina odpornosc automatycznie zmniejszaja obrazenia. Oczywiscie uruchomiona dyscylina odpornosc nie jest w takim przypadku sumowana z wytrzmaloscia podczas rzutu na wyparowanie.
 
True Ufnal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: pt sty 20, 2006 5:58 pm

sob kwie 15, 2006 3:07 pm

Dark One - wiem, ale mam Wampira Rev i Maga 2 ed, a poza tym z tego co pamiętam Rev nie jest w kwestii bonusów z trafienia do obrażeń w walce wręcz zbyt spójny. A jeszcze w Rodzinie Wschodu pojawia się bodaj jakaś zdolność umożliwiająca takie dodawanie...
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

sob kwie 15, 2006 4:19 pm

True Ufnal pisze:
Rev nie jest w kwestii bonusów z trafienia do obrażeń w walce wręcz zbyt spójny.


Jakże to? Revised ma najbardziej spójne zasady, ze wszystkich edycji Maskarady. Jasno pisze, że sukcesy ponad jeden dodaje się do rzutu na obrażenia.

True Ufnal pisze:
w Rodzinie Wschodu pojawia się bodaj jakaś zdolność umożliwiająca takie dodawanie...


Rodzina Wschodu była, jeśli się nie myle, dodatkiem do II edycji Wampira. Tak samo jak wszystkie dodatki do Maskarady które wyszły w naszym kochanym kraju były do II edycji. Tak więc były nie do końca spójne, zasadowo, z edycją III (Revised) więc należałoby wyszukać te kawałki i je pozmieniać.
 
Awatar użytkownika
Dark One
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 672
Rejestracja: czw paź 06, 2005 5:47 pm

sob kwie 15, 2006 4:37 pm

FAkt. Z wydawaniem Wąpierza w naszym pięknym kraju były problemy i mocno się pomgatwało. Dodatki były do II Edycji. A zatem jeśli chodzi o mechanikę nie można na nich za bardzo się opierać, ze względu na zmiany jakie zaszły w sotosunku do Revised.
 
True Ufnal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: pt sty 20, 2006 5:58 pm

wt kwie 18, 2006 2:08 pm

Na marginesie, Wampir:Maskarada jest chiba jedyną książką, jaka została wydana w Polsce w edycji Revised...
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

wt kwie 18, 2006 4:55 pm

Tak. Po Maskaradzie Revised nie wyszło u nas nic z tej edycji.
 
Awatar użytkownika
Dark One
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 672
Rejestracja: czw paź 06, 2005 5:47 pm

śr kwie 19, 2006 4:07 pm

A szkoda. Nie zanosi się też na wydanie nowego WAmpira, ale to już podchodzi pod oftop :razz: .


Co do samej walki - ja bym nie kombinował i zadowolił siętym co jest w podstawce Revised.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości