Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ivor the Black Serpent
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw lut 24, 2005 11:57 am

Arkanista [klasa podstawowa]

czw maja 04, 2006 6:50 pm

Ta klasa jest to bardzo mocno zmodyfikowana wersja tropiciela. Rzuca czary wtajemniczeń jak czarodziej (tak samo się uczy, przygotowuje itp.), nie posiada biegłości w zbrojach i tarczach, ma ograniczoną liste broni, zmniejszone kości wytrzymałości, nie posiada zdolności tropienia ani ulubionego wroga, nie walczy 2 broniami jak tropiciel, ale posiada za to ukradkowy atak, trans, uchylanie, zogniskowanie jednej wybranej broni, lepsze zaklęcia( choć okupione koniecznością nauki każdego nowego czaru) i więcej punktów umiejętności. neutralną zmianą jest zamiana najlepszego RO z Wytrwałosci na Refleks.



Arkaniści są zwykle osobami wtajemniczonymi w różne sztuki- szermierki, skradania magii i łucznictwa. Szkolą się w zamkniętych twierdzach zwanych "akademiami" jako wysokiej klasy specjalistów, nie jest ich wielu, ale zwłaszcza w dużych miastach ich obecność często da się zauważyć. to właśnie oni wykonują najważniejszą część pracy wywiadu i ochrony większości władców. Szef tajnej służby chroniącej króla, tajny agent, czy szeregowy członek większości ściśle tajnych organizacji to najczęstsze przykłady arkanisty.
Przygody- Arkanista jest poszukiwaczem przygód z definicji. dwie trzecie niskopoziomowych arkanistów utrzymuje się z poszukiwania przygód. pozostała cześć służy w armii, wywiadzie, tajnych służbach lub organizacjach. Motywacją do poszukiwania przygód są głównie pieniądze, rozrywka, oraz chęć okazania swej wartości, bo wyspecjalizowane wykształcenie arkanistów powoduje, że jest to jedno z niewielu zajęć do którego się nadają.Niewielki odsetek arkanistów pragnie zdobyć sławę.
Charakterystyka-Arkanista jest przede wszystkim wojownikiem. Może są bardziej podatni na obrażenia niż inne wojownicze klasy, ale w ataku niczym im nie ustępuje. Jeśli wpadnie w trans bitewny, jego ciosy stają się bardziej zdecydowane, bezlitosne, a z jego duszy ulatują wszelkie uczucia. Jednak szczyt kunsztu wojennego arkaniści pokazują w walce dystansowej. Doświadczeni Arkaniści parają się również magią wtajemniczeń. Arkaniści potrafią się również dobrze skradać i ukrywać.
Charakter-charakter arkanisty może być dowolny. nie preferują żadnego charakteru, choć źli arkaniści są zwykle praworządni.
Religia- (Greyhawk) Arkaniści nie są przywiązani do jakiegoś bóstwa lub grupy bóstw. Często czczą Olidammarę, Phaulkona, Korda lub Norebo, ale wynika to z ich zajęcia (poszukiwanie przygód, walka i łucznictwo) niż z klasy samej w sobie. Arkaniści nie będący poszukiwaczami przygód wyznają zwykle swe bóstwo rasowe lub państwowe. Natomiast źli arkaniści często czczą Vecnę.
Pochodzenie-Arkaniści pochodzą zwykle z pomniejszych rodów szlacheckich, chociaż część najwyżej postawionych rodów arystokratycznych , a nawet monarszych (zwłaszcza w odosobnionych społecznosciach szarych elfów), ceni sobie wszechstronne wykształcenie bitewne tej klasy. Arkaniści szkolą się w górskich lub wzgórzowych twierdzach, zwanych "akademiami". Ich trening przypomina nieco trening mnicha (zamknięta grupa szkolonych, ściśle okreslony plan treningu) lecz rózni się od niego znacznie mniejszym poziomem dyscypliny i zupełnym brakiem ascezty i wewnętrznego doskonalenia przez zamykanie się w sobie. Trening trwa różnie, zalezy od rasy będącej główną rasą w akademii. U elfów jest to 20 lat, u ludzi 5, u niziołków 7, półelfy zazwyczaj wybierają między ludzką a elfią akademią, a pozostałe rasy stają sie arkanistami tak rzadko, że nawet jeśli mają swoje akademie, nic o nich nie wiadomo.Arkaniści wybierają tą drogę życiową z różnych powodów- tradycji rodzinnej, zamiłowania zarówno do walki jak i magii wtajemniczeń, konieczność specjalistycznego szkolenia, czy zamiłowanie do poszukiwania przygód. Istnieje waska grupa arkanistów-samouków i takich którzy zostali wyszkoleni przez bardziej doświadczonego arkanistę-mistrza poza akademią.
Rasy-Na arkanistę nadale się niemal kazda rasa, lecz ze względów kulturowych staja się nimi głównie elfy, ludzie i półelfy. Niziołki to nietypowi, ale często skuteczni przedstawiciele tej klasy. krasnoludy, półorki czy gnomy raczej nie zostaja arkanistami. Co do ras potworów, najczęściej zostaja nimi meduzy, yuan-ti, oraz sahuaginowie.
Inne klasy- Arkaniści darzą sympatią tropicieli i łotrzyków, którzy sa do nich podobni, czarodziei, którzy są dla nich jak druidzi dla tropicieli, kapłanów bóstw o podobnym charakterze do swojego, oraz bardów, których muzykę dość cenią. mimo podobnego szkolenia, uważają ascetycznych mnichów za dziwaków. nie przepadają za większością barbarzyńców, zwłaszcza nieludzkich, choć niektóre dumne plemiona, jak Rhizyjscy suelowie, wzbudzają ich podziw i szacunek. Natomiast fanatyzm, poczucie osobistej misji i niemożliwośc stosowania nieczystych zagrań zraża ich z reguły do paladynów.

MECHANIKA GRY
(tabela na końcu)

Atrybuty- Najważniejsza dla arkanistów jest zręczność- od niej zależy skuteczność ataków dystansowych, premia do KP (co dla walczacej bez pancerza postaci ma duże znaczenie) i wielu umiejętnosci. Ważna jest Również inteligencja, gdyż tylko arkanista o inteligencji 14+ jest w stanie rzucać swoje najlepsze czary. ostatnim ważnym dla arkanisty atrybutem jest siła, gdyż wpływa na jego umiejętnosci walki wręcz(a gdy nie ma amunicji, walka toczy się w ciasnym lochu, lub potwór ma redukcję obrazen a strzały są niemagiczne, bezpośrednie starcie może być jedynym wyjściem.
Charakter-dowolny
KW- k8

Umiejętności Klasowe- Ciche poruszanie (ZR) Jeździectwo (ZR) Koncentracja (BD) Nasłuchiwanie (RZT) Przeszukiwanie (INT) Pływanie (S) Skakanie (S) Stosowanie Liny (ZR) Ukrywanie (ZR) Wiedza (Tajemna) (INT) Wspinaczka (S) Zauważanie (RZT) Alchemia (INT) Czarostwo (INT) Równowaga (ZR) Dyplomacja (CHA) Fałszerstwo (INT) Półsłówka (INT)
Punkty umiejętności na 1 poziomie (6+ MOD INT) X 4
Na następnych poziomach 6 + MOD INT

Właściwości klasowe

Biegłość w broni i pancerzu - Żadnych pancerzy i tarcz. Broń- sztylet, morgensztern,krótki miecz, długi miecz, wielki miecz, długa i krótka włócznia oraz półwłócznia, lekki korbacz, oszczep, dziryt i każdy łuk. Szkolenie arkanisty obejmuje te bronie, co pozwala na większe wyspecjalizowanie (tylko dlatego dorównuje w ataku wręcz klasom w rodzaju wojownika czy tropiciela).
Czary- Arkanista rzuca czary jak czarodziej. Gdy uzyskuje poziom na którym może rzucać czary musi kupić księgę, a następnie w ciągu czasu pzreznaczonego na awans, uczy się tylu zaklęc ile czarodziej zna na 1 poziomie. Następnych uczy się jak czarodziej (i tak samo zapamiętuje). Jeśli masz jakieś wątpliwiości patrz opis czarodzieja w PG. Lista czarów na końcu tematu.Poziom czarującego to połowa poziomu klasowego.
Ukradkowy Atak- Zupełnie jak łotrzyk (patrz PG), ale zdobywa nowe kości obrażen o połowę wolniej. Drugą zmiana jest zasięg dystansowego ataku ukradkowego wzrastający do 18m (jednak tylko broń miotająca. broń rzucana nadal ma zasieg ukradkowego ataku 9 m)
Wyjątkowa biegłość- Zogniskowanie dowolnej broni.
Uchylanie- jak łotrzyk i mnich( PG). Od 2 poziomu
Trans- Od 10 poziomu arkanista raz dziennie moze wpaść w trans. zapewnia on +1 do ataku i obrazeń, niepodatność na efekty wpływające na umysł, +2 do inicjatywy, + 2 do rzutu obronnego na refleks i + 1 do KP
jako że zdolność ta polega na całkowitym skupieniu na walce i wyzbyciu się wszelkich emocji, jeśli arkanista stanie się ofiarą udanego trafienia krytycznego lub jego uwaga jest zakłócana przez sojuszników, lub chce zakończyc trans przedwcześnie, musi wykonac rzut na wolę (ST15) lub zostanie wyrwany z transu, co oznacza oszołomienie na 2k4 rundy.Jeśli mu się uda konczy trans normalnie ( gdy chciał go zakończyć) lub pozostaje w nim. Jeśli nie udał mu się rzut gdy był wyrywany z transu przez sojusznika lub istotę neutralną, musi wykonac kolejny rzut obronny na wolę (ST 17) lub wykorzysta okazyjny atak na zaskoczonego sojusznika, który wyrwał go z transu. Trans trwa liczbę rund równą połowie wartości inteligencji arkanisty i zawsze kończy się zmęczeniem.
Zdolność-na 18 poziomie arkanista zdobywa jedną z następujących zdolności:
1)Wspinaczka wykorzystująca modyfikator ze zręczności zamiast siły i +2 do wspinaczki
2)Premia +4 do wiedzy tajemnej i zdolność czaropodobna identyfikacja 1/dzień
3)Używanie lekkiego pancerza i premia unikowa do KP +1
4)+ 1 czar na dzięń poziomów 1-2
5)dowolny atut i permanentna premia z biegłości + 6 do dowolnej umiejętości klasowej

Lista czarów
0-czytanie magii, wykrycie magii, przeszkodzenie nieumarłemu, promień mrozu, zadawanie drobnych ran
1-Deszcz kolorów, Oziębły dotyk, Płonące dłonie, Wstrząsający chwyt, Magiczny pocisk, Zadawanie lekkich ran,
2-Kwasowa strzała Melfa, Sieć, Płonąca kula, Roztrzaskanie, Ogniste ostrze, Wytworzenie płomienia, Zadawanie średnich ran, Snop dżwięku.
3- Ostra krawędz, ognista strzała, błyskawica, ognista kula, piekące światło, Zadawanie poważnych ran.
4-Krzyk,, widmowy zabójca, Burza lodowa, Ściana ognia, Ogniste uderzenie, Zadawanie krytycznych ran

    Poziom__BPA___________Ref____Wytrw____Wola____Specjalne_____________________________0 1 2 3 4
    1_______+1____________+2______+0______+0______wyjątkowa biegłość, ukradkowy atak+1k6__- - - - -
    2_______+2____________+3______+0______+0______uchylanie______________________________- - - - -
    3_______+3____________+3______+1______+1____________________________________________- - - - -
    4_______+4____________+4______+1______+1___________________________________________1 0 - - -
    5_______+5____________+4______+1______+1______ukradkowy atak +2k6___________________1 0 - - -
    6_______+6/+1_________+5______+2______+2___________________________________________1 1 - - -
    7_______+7/+2_________+5______+2______+2___________________________________________1 1 - - -
    8_______+8/+3 _________+6______+2______+2__________________________________________1 1 0 - -
    9_______+9/+4_________+6______+3______+3___________________________________________1 1 0 - -
    10______+10/+5 ________+7______+3______+3______trans, ukradkowy atak +3k6_____________2 1 1 - -
    11______+11/+6/+1_____+7______+3______+3___________________________________________2 1 1 0 -
    12______+12/+7/+2_____+8______+4______+4___________________________________________2 1 1 1 -
    13______+13/+8/+3_____+8______+4______+4___________________________________________2 1 1 1 -
    14______+14/+9/+4_____+9______+4______+4___________________________________________3 2 1 1 0
    15______+15/+10/+5____+9______+5______+5______ukradkowy atak +4k6___________________3 2 1 1 1
    16______+16/+11/+6/+1_+10_____+5______+5___________________________________________3 2 2 1 1
    17______+17/+12/+7/+2_+10_____+5______+5___________________________________________3 2 2 2 1
    18______+18/+13/+8/+3_+11_____+6______+6________Zdolność____________________________4 3 2 2 1
    19______+19/+14/+9/+4_+11_____+6______+6___________________________________________4 3 3 2 2
    20______+20/+15/+10/+5+12_____+6______+6______ukradkowy atak +5k6___________________4 3 3 3 2



Proszę o wasze opinie na temat tego czy klasa jest zrównoważona wobec innych i co mogę poprawić.
Ostatnio zmieniony sob maja 06, 2006 8:45 pm przez Ivor the Black Serpent, łącznie zmieniany 5 razy.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw maja 04, 2006 7:05 pm

No cóż, to jedziemy:
1.Troche nie kumam idei tej klasy, może nie wiesz ale Arkaniści z Forgotten Realms byli po prostu czarodziejami lub zaklinaczami sami siebie nazywali Arkanistami(ci z Netherilu). :?
2.Nie wiele ma z tropiciela, jego zdolności są czysto łotrzyskowskie, nawet nie ma ulubionego wroga czy zwierzęcego towarzysza :(
3. Tabelka jest zbyt mikroskopijna.
Wniosek: To nic innego jak połączenie czarodzieja, (tropiciela ?) oraz łotrzyka, może inni użytkownicy wyłapią inne nieprawidłowości. :wink:
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

czw maja 04, 2006 7:13 pm

Tak więc:
Ivor the Black Serpent pisze:
Trening trwa różnie, zalezy od rasy będącej główną rasą w akademii. U elfów jest to 20 lat, u ludzi 5, u niziołków 7, półelfy zazwyczaj wybierają między ludzką a elfią akademią, a pozostałe rasy stają sie arkanistami tak rzadko, że nawet jeśli mają swoje akademie, nic o nich nie wiadomo


Z tego tekstu wynika że ludzie są bardzo pojętną rasą, a elfy wręcz niedorozwiniętą. Imo każda rasa powinna się szkolić jednakową ilość czasu.

Ivor the Black Serpent pisze:
Wyjątkowa biegłość- Zogniskowanie dowolnej broni. na 10 poziomie zmienia się w poprawione zogniskowanie broni.


Nie pasują mi tu atuty epickie. To jest zwykła klasa, nie powinno go tu być.

Ivor the Black Serpent pisze:
jako że zdolność ta polega na całkowitym skupieniu na walce i wyzbyciu się wszelkich emocji, jeśli arkanista dostanie w 1 ataku 20 punktów obrażen lub jego uwaga jest zakłócana przez sojuszników, lub chce zakończyc trans przedwcześnie, musi wykonac rzut na wolę (ST15) lub zostanie wyrwany z transu, co oznacza oszołomienie na 2k4 rundy


Na wysokich poziomach długo sobie w tym transie nie pobędzie. Bez krytyka będzie tyle dostawał. Radziłbym wykorzystać tu jakąś liczbę (zastępującą tą 20-tke), do której będzie się dodawać poziom w tej klasie.

A po za tym, to nie jest źle. Klasa jest nawet ciekawa, dobrze opisana, także możliwie ciekawa w praktyce :).

Ocena ogólna: 4-
Good job :spoko:
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

czw maja 04, 2006 7:13 pm

Sam pomysl na klase uwazam za bardzo trafiony. Poloba mi sie takie polaczenie maga, tropiciela i lotrzyka i jest ono dobrze uzasadnione fabularnie (akademie, szpiegostwo, tajne organizacje).
Pozniej jednak, keidy dochodzi sie do stylu walki (preferuje dystansowa) i do zamienienia opsiu fabularnego na mechanike pojawiaja sie pewne niescislosci...

Czemu na przyklad klasa ta preferuje walke dystansowa? Jakos nie widze fabularnego polaczenia. Mi by nawet bardziej pasowalo tutaj cos w rodzaju fechtunku, taki arkanista z rapierem, badz szpada, ktory oprocz szybkich ciosow potrafi takze rzucac czary zwalajace z nog.

Czemu w umiejetnosciach nie ma zadnych zwiazanych z rozmowa jak dyplomacja, wyczucie pobudek, czy blef, wedlug mnie bylyby na miejscu. Tak samo z reszta jak odcyfrowywanie zapiskow, albo czarostwo lub wystepy.

Jesli chodzi o czary, to sa tam wymienione jedynie takie ktroe nadaj sie do walki, ktore powoduje obrazenia, albo przydaja sie w walce, jednym slowem , najwieksze przepaki.

Nie wiem czemu ta klasa jest obdarzona uchylaniem... jest to potezna zdolnosc, ale rowniez nie widze jakos poparcia fabularnego

A tak na marginesie to tabelka jest ... mala ...

Ogolnie rzecz biorac to pomysl uwazam za bardzo udany i sadze, ze z tej klasy mozna zrobic cos naprawde fajnego, ale musisz nad tym jeszcze popracowac, zastanowic sie jak an prawde ma ta klasa wygladac i zdecydowac sie na cos konkretnego.
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

czw maja 04, 2006 7:18 pm

Wojnar pisze:
Mi by nawet bardziej pasowalo tutaj cos w rodzaju fechtunku, taki arkanista z rapierem, badz szpada, ktory oprocz szybkich ciosow potrafi takze rzucac czary zwalajace z nog.


Nie powtażajmy Pieśniarza Klingi ;).

Btw, niech ta klasa naciska na walkę dystansową, gdyż jest ona jakby klasztorna, a w takiej trenować winni co chcą. Porównując, dlaczego mich walczy bez broni? Bo takie ma wyszkolenie.
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

czw maja 04, 2006 7:33 pm

No dobra, w takim razie przyjmijmy, ze kalsa naciska na wlake dystansowa... no i co? No i wtedy zauwazamy, ze ta klasa nie ma wlasciwe zadnych specjalnych zdolnosci, ktore premiowalyby walke dystanowa, gdyby ktos jedynie spojrzal na tabele i zdolnosci klasowe, to by sie w zyciu nie domyslil, ze ta klasa premiuje walke dystansowa...

A skoro jestesmy juz przy walce dystansowej... to drogi Zedzie... nie powtarzajmy mistycznego lucznika ;)
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

czw maja 04, 2006 7:43 pm

No też prawda Wojnar. Zgadzam się, ale to nie jest to samo. Mistyczny łucznik jest walką dystansową, a ta klasa jedynie ja preferuje. Nikt nie broni graczom aby grali Arkaistą fechmistrzem.
Ogólnie trydno jest stworzyć klasę bardzo odrebną, nie przypominającą żadnej innej. Autor wspomniał:
Ivor the Black Serpent pisze:
Ta klasa jest to bardzo mocno zmodyfikowana wersja tropiciela

Więc podobieństwo jest nawet wskazane, jesli mówimy tylko o przeróbce ;).
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Arkanista- klasa podstawowa

czw maja 04, 2006 8:23 pm

Ivor the Black Serpent pisze:
Ta klasa jest to bardzo mocno zmodyfikowana wersja tropiciela. Rzuca czary wtajemniczeń jak czarodziej (tak samo się uczy, przygotowuje itp.), nie posiada biegłości w zbrojach i tarczach, ma ograniczoną liste broni, zmniejszone kości wytrzymałości, nie posiada zdolności tropienia ani ulubionego wroga, nie walczy 2 broniami jak tropiciel, ale posiada za to ukradkowy atak, trans, uchylanie, zogniskowanie jednej wybranej broni, lepsze zaklęcia( choć okupione koniecznością nauki każdego nowego czaru) i więcej punktów umiejętności. neutralną zmianą jest zamiana najlepszego RO z Wytrwałosci na Refleks.


Aha a co to ma za przeproszeniem wspólnego z tropicielem?

Ivor the Black Serpent pisze:
[...]ale zwłaszcza w dużych miastach ich obecność często da się zauważyć.


A w jaki sposób?

Ivor the Black Serpent pisze:
[...]Szef tajnej służby chroniącej króla, tajny agent, czy szeregowy członek większości ściśle tajnych organizacji to najczęstsze przykłady arkanisty.


Są w ściśle tajnych organizacjach, moje pytanie z linijki wyżej powtarza się.

Ivor the Black Serpent pisze:
Charakterystyka-Arkanista jest przede wszystkim wojownikiem. Może są bardziej podatni na obrażenia niż inne wojownicze klasy, ale w ataku niczym im nie ustępuje. Jeśli wpadnie w trans bitewny, jego ciosy stają się bardziej zdecydowane, bezlitosne, a z jego duszy ulatują wszelkie uczucia. Jednak szczyt kunsztu wojennego arkaniści pokazują w walce dystansowej. Doświadczeni Arkaniści parają się również magią wtajemniczeń. Arkaniści potrafią się również dobrze skradać i ukrywać.


Mi to wygląda na pomieszanie woja, barbarzyńcy czarodzieja i łotrzyka...

Ivor the Black Serpent pisze:
Pochodzenie-Arkaniści pochodzą zwykle z pomniejszych rodów szlacheckich, chociaż część najwyżej postawionych rodów arystokratycznych , a nawet monarszych (zwłaszcza w odosobnionych społecznosciach szarych elfów), ceni sobie wszechstronne wykształcenie bitewne tej klasy.


To po co ruszają w świat za pieniędzmi jak wyżej napisałeś?


Ivor the Black Serpent pisze:
Rasy-Na arkanistę nadale się niemal kazda rasa, lecz ze względów kulturowych staja się nimi głównie elfy, ludzie i półelfy. Niziołki to nietypowi, ale często skuteczni arkaniści. krasnoludy, półorki czy gnomy raczej nie zostaja arkanistami. Co do ras potworów, najczęściej zostaja nimi meduzy, yuan-ti, oraz sahuaginowie.


Arkanista to arkanista tamto! Ciągle to słowo, irytujące.

Ivor the Black Serpent pisze:
Umiejętności Klasowe- Ciche poruszanie (ZR) Jeździectwo (ZR) Koncentracja (BD) Nasłuchiwanie (RZT) Przeszukiwanie (INT) Pływanie (S) Skakanie (S) Stosowanie Liny (ZR) Ukrywanie (ZR) Wiedza (Tajemna) (INT) Wspinaczka (S) Zauważanie (RZT)
Punkty umiejętności na 1 poziomie (6+ MOD INT) X 4
Na następnych poziomach 6 + MOD INT


Czemu nie ma Czarostwa?

Ivor the Black Serpent pisze:
Czary- Tropicielrzuca czary jak czarodziej.


A nie Arkanista?

Więc tak:
Nie podoba mi się zupełnie to połączenie wojownika, tropiciela, mniecha, łotrzyka, czarodzieja i to w dodatku nieudane połączenie. Kilka charakterystycznych błędów. Zdolności? Nie popisałeś się kreatywnością.
Kilka paradoksów w tekście. Tabelka? Maksakra- wogóle nieczytelna!

Jak dla mnie to 2=/6 w tutejszej skali oceniania.
 
Awatar użytkownika
Ivor the Black Serpent
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw lut 24, 2005 11:57 am

Odpowiedź na temat arkanisty

czw maja 04, 2006 9:12 pm

Postaram sie odpowiedziec na zarzuty po kolei


Po pierwsze- nazwa. Po prostu nie mogłem wymyślić nic lepszego, bo ze względu na toze jest to klasa podstawowa, starałem się żeby była jednowyrazowa. Arkaniści z FR w zasadzie mnie nie obchodzą, gram w uniwersum Greyhawk. Po prostu w Rome: total war jest jednostka Arcani, a nazwę spolszczyłem.

Poprawiona biegłosc w broni rzeczywiscie jest nieodpowiednia dla klasy podstawowej. Musze to zmienić

Rzeczywiście 20 obrażeń to trochę za mało, nie uwzględniłem średnich obrażeń. po prostu konkretnąj ilość obrażeń zastąpie krytykiem.

Klasa nie preferuje broni dystansowej, po prostu większosć jej przedstawicieli używa tej broni. (tak jak np. wiekszość barbarzyńców uzywa toporów) Po prostu walcząc bez zbroi i tarczy jest zbyt słaba w walce wręcz.

Co do umiejętności klasowych, rzeczywiscie przyda się pare nowych

Uzasadnieniam dłuższe szkolenie elfów- elfy żyją o wiele dłużej, a więc mogą poświęcić na trening więcej czasu. ludzie mouszą się po prostu streszczać, tak więc elfy mają np. jednego dnia zajęcia z łucznictwa, innego dnia z szermierki a innego z wiedzy tajemnej, ludzie muszą mieć te wszystkie zajęcia jednego dnia. klasa została wymyślona przez elfy więc to inni muszą się dostosować do nich, a nie odwrotnie. Elfy po prostu mają wiecej wolnego czasu :P

jak już wspomniałem, umiejętności klasowe musze poprawić i tak, więc czarostwo dodam.

Czary arkanisty są ofensywne, bo jego styl walki polegfa na tym zeby się popdkraść, zadać w pierwszych rundach największe możliwe obrażenia, a potem idzie z górki

Tropiciel jest po prostu szablonem, od którego zaczynałem tworzenie klasy. OK wyszło dość dalek od punktu początkowego, ale może to i lepiej.

co do błędów rzeczowych, to rzeczywiście kilka ick tam było. A skoro arkaniści rekrutują się z POMNIEJSZEJ szlachty, to nie mają więcej pieniędzy niż przeciętny poszukiwacz przygód. Wyższa szlachta to już po prostu nie jest typowy przykład tej klasy.

A co do kwestii zauważania arkanistów przez innych, to jeśli twoja postać jest np. szefem gildii złodziei lub zdrajcą planującym wpuszczenie orków do oblężonego miasta, to ten kto cię złapie prawdopodobnie będzie arkanistą. Z drugiej strony ten zdrajca moze byc właśnie wynajetym przez wroga arkanistą.

nie wspomniałem jeszcze że arkanistę wzorowałem na postaci Rience'a z Wiedźmina

no to już chyba wszystko
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

pt maja 05, 2006 8:33 am

Zdolność-na 18 poziomie arkanista zdobywa jedną z następujących zdolności:
1)Wspinaczka wykorzystująca modyfikator ze zręczności zamiast siły
2)Premia +2 do wiedzy tajemnej i zdolność czaropodobna identyfikacja 1/dzień
3)Używanie lekkiego pancerza i premia unikowa do KP +2
4)+ 1 czar na dzięń poziomów 1-3


Ekhm... Niezbyt to zrównoważone... Popracuj nad tym, Szczególnie dwie ostatnie zdolności górują nad innymi. Mam także takie pytanie: Czy ta 4. zdolność zapewnia dodatkowy czary na 1., 2. i 3. poziomie? Czy tylko na wybranym?
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

pt maja 05, 2006 8:38 pm

No dobra, po twoich odpowiedziach na "zarzuty" :) troche sie rozjasnilo co do tej klasy... ale mam pomysl zeby uczynic ja troche ciekawsza... otoz mozesz te zdolnosci, ktore niektorzy zarzucaja ze nie sa zrownowazone (bo nie sa) rozdzielic na kilka poziomow, tak zeby zdobywalo sie je stopniowo, mozesz najwyzej dolozyc pare nowych, zeby bylo w czym wybierac.

A zastanawiales sie zeby zamiast uchylania dac nieswaidomy unik?
Jakos mi to abrdziej pasuje... co prawda jest troche slabszy, ale mogloby zrownowazyc te zdolnosci...
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

pt maja 05, 2006 10:09 pm

No dobrze, zobaczmy co tu mamy.
Klasa nie przypadła mi do gustu, dużą rolę grały tu błędy takie jak pisanie z małej litery "po kropce", niezbyt logicznie ułożone zdania:

- braki dużych liter:
(...) skradania magii i łucznictwa. szkolą się (...)


- brak logiki:
(...) zamkniętych twierdzach zwanych "akademiami" jako wysokiej klasy specjalistów, nie jest ich wielu, ale zwłaszcza w dużych miastach ich obecność często da się zauważyć (...)


Dużym minusem, jest zmiksowanie klas - łotrzyk, czarodziej, łowca (chyba tylk oze względu na to, że na 4 poziomie zyskuje czary) i trochę barbarzyńca (ze względu na trans, który zalatuje mi szałem). Takie coś mogłem wymyślić sam, bez pomocy.
Zdolności takie jak, Ukradkowy atak i Uchylanie mógłbyś bardziej opisać. Do umiejętności klasowych dodałbym Wyzwalanie się (Zr), Wyczucie pobudek (Rzt), Blefowanie (Cha) i Dyplomację (Cha). Zdecydowanie za dużo dałeś jemu punktów umiejętności... W końcu to nie łotrzyk. Proponuję 4 + mod. z Intelektu.

Żadnych pancerzy i tarcz


Nie lepiej: "Nie zyskuje biegłości w pancerzach i tarczach"?
Dużym plusem jest ogólna estetyka pracy, no może oprócz tabelki, lecz i tą da się rozczytać. Dodam, że strona fabularna stoi na średnim poziomie i to nad nią popracowałbym (mechanika jest dopracowana) najbardziej.
Uważam, że klasa jest średnia, bez polotu, lecz zrobiona dokładnie pod względem mechaniki. Fabularnie często kuleje i widać niedopracowanie z tej strony. Jak na razie, pozostaje mi czekać na ewentualne poprawy.
 
Awatar użytkownika
Ivor the Black Serpent
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: czw lut 24, 2005 11:57 am

sob maja 06, 2006 5:09 pm

Jak już wspomniałem, tropiciel jest tylko szablonem-ta klasa była najblizsza efektowi końcowemu, który zamierzałem osiągnąć i po prostu zstopniowo zabierałem mu zdolności które mi nie pasowały, a dodawałem inne.
Z barbarzyńcą klasa nie ma nic wspólnego, trans był wzorowany bardziej na stylu walki wiedżminów (całkowita koncentracja na walce, oczyszczenie umysłu ze zbędnych myśli i emocji, a szał barbarzyńcy wręcz odwrotnie, bazuje na uzewnętrznieniu wszystkich negatywnych emocji w rodzaju agresjii, nienawisci, czy pogardy dla życia).
Co do Zdolnościi uzyskiwanych na 18 poziomie rzeczywiście są nieco niezrównoważone. 6 punktów umiejętności na poziom jest konsekwencją bliskości do łotrzyka, który i tak ma ich wiecej-8. uchylanie pasuje według mnie do tej klasy bardziej niz nieświadomy unik, a błędy w pisowni to są prawie niemożliwę do uniknięcia podczas szybkiego pisania na komputerze.
 
bidzin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 5:08 pm

sob maja 06, 2006 6:56 pm

błędy w pisowni to są prawie niemożliwę do uniknięcia podczas szybkiego pisania na komputerze


A po co się spieszyć? Przecież nikt Cię tu nie zbeszta, że później dałeś tą klasę.

konsekwencją bliskości do łotrzyka


Pokaż tą bliskość, bo jakoś trudno mi ją dostrzec - głównie chodzi o stronę fabularną.

Z barbarzyńcą klasa nie ma nic wspólnego, trans był wzorowany bardziej na stylu walki wiedżminów


No dobra, dobra, ale barbarzyńca też wpada w coś, dzięki czemu walczy lepiej ;) . To było bardziej luźne skojarzenie.

Te zdolności nadal nie są zrównoważone, proponuję wykasować pierwszą i drugą zdolność, a czwartej dać możliwość: +1 czar na 1. poziomie. W trzeciej napisać co się dzieje z niepowodzeniem czaru, wynikającego z noszenia pancerza.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości