Mam nadzieje że nie potraktowałeś tej listy jako opisu jednej zbroi. To lista możliwych efektów.
Wychodzą od założenia, że łuskowa skóra to materiał wytrzymalszy i/lub twardszy niż skóra wołu czy futro niedźwiedzia to musi oferować rozwiązania jakie tamte nie dadzą.
Zwięszona wytrzymałość na zniszczenia to jedno z moim zdanie dobrych rozwiazań. Taka trudna do zniszczenia zbroja waży tyle co zwykła skórznia. Proces garbowania uczynił nią ciężką jak klasyczna skórznia, ale wzmocnił je wewnętrzną strukturę. Efektem czego lepiej opiera się wpływowi czasu, poważnym uszkodzeniom itd.
Co do wagi jak myślisz jaki pancerz jest cięższy? Ze skóry wołu, którą utwardzano i zszyto z kilkoma innymi w procesie garbowania czy stworzenia o grubej łusce, która nie musiała tego przechodzić (no może za wyjątkiem procesu zmiękczenia by byłą giętka a nie sztywna jak decha). Kwestia lekkości to kolejna sposób użycia skóry. Okinawska tarcza ze skorupy żółwnia była lżejsza od drewnianej a wytrzymawała tyle samo co drewniane odpowiedniki. Skoro materiał jest tak twardy to zamiast zwiększyć wytrzymałość, czy ochrone zmiejszamy wagę (dla wykonania dobrej jakości 50% zamiast -10 0bc a dla najwyższej jakości 25% zamiast 50%). Oczywiscie wyrób zwykłej jakości będzie również lżejszy od orginału (powiedzmy 75% wagi).
Każde z tych usprawnień występuje osobno. Efektów, które podałem nie da się łączyć. Więc garbarz pójdzie albo w wagę, albo dodatkowe PZ lub odporność na zniszczenia. Do sprawy zwiększonych PZ można podejść jak do Pancerza z gromillu (jakosć oznacza bonusy do Obc. jakie ma element pancerza). Opcja z mniejszą wagą daje poprostu jeszcze mniejsze obciążenie. Co do szansy na zniszczenie przedmiotu to też nie ma tu przegięcia, bo i tak większość ludzi olewa zasady niszczenia przedmiotów. Zaś ci, którzy nie olewają rozumieją, że do naprawy takiego pancerza nie można użyć zastępczego, słabszego materiału.
Nie wiem jak wy, ale ja podobnie jak w przypadku gromilu wychodzę z założenia, że potrzeba kogoś więcej niż wiejskiego rzemieślnika by obrabiać taki materiał. Np. wymagam specjalizajcji +20 w kowalstwie lub płatnerstwie i krasnoludzkiego fachu. Kto nie spełnia tych warunków ma -20 do za brak zdolności plus jeśli nie ma specjalizacji -40 do testów obróbki gwiezdnego metalu (posiadacz wspomnianych wymagań ma kary tylko -10 i -20). Tak też uważam, że do obróbki takiej skóry potrzeba garbarstwa lub płatnerstwa na przynajmniej +10 (na smoczą skórę przynajmniej +20)
Dodatkowe punkty pancerza (ponad klasyczne PZ =1 dla zbroi skórzanej) powinny mieć następstwa pokroju Max. PZ 6 lub 7(w zależności PZ pancerza skórezanego).
Ze względu na specyfikę takiej zbroi dałbym zasadę niemożności łaczenia jaj z jakąś inną
Dlaczego? Mogę zrozumieć czemu pod płaszcz z morskiego smoka nie zakłada się żadnej zbroi i czemu płyta założona na Ilthimar nie daje więcej niż 5 PZ. Ale dlaczego na skórznie z wywerny czy innej łuskowej istoty nie można założyć innych pancerzy?
Proponowany w moim poprzenim poście pancerz łuskowy zastępował zbroje łuskową z ZSŚ oferując jeden bonus (dwa jeśli liczyć, że zbroja jest ze skóry a nie metalu) zachowując wszystkie cechy zbroi łuskowej jak: waga, wytrzmałość na ciosy i PZ.