Zrodzony z fantastyki

 
Dorgon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:19 pm

Stos

śr maja 10, 2006 3:22 pm

Witam.
Prosze o wyjasnienie o co chodzi z tym stosem, czy mozna go omijac (liczyc all w pamiecie) czy to jest zle i zakluca gre. :)
Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Macros
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1540
Rejestracja: sob maja 18, 2002 11:45 pm

śr maja 10, 2006 7:01 pm

Stos polega na prostej zasadzie: LIFO - Last In First Out, to znaczy, ze czar zagrany na koncu rozpatruje sie jako pierwszy. Ogolnie wyglada to tak, zagrywasz jakis czar i dostajesz priorytet, mozesz odpowiedziec na swoj wlasny czar instantem lub zdolnoscia, jezeli nic nie zrobisz, przeciwnik otrzymuje priorytet i moze odpowiedziec na dowolny czar znajdujacy sie na stosie za pomoca instanta lub ability, jezeli nic nie zrobi to najpozniej rzucony czar (znajdujacy sie tak jakby na gorze wyobrazonego stosu czarow) zostaje rozpatrzony i aktywny gracz odstaje priorytet, jezeli postanowi cos zrobic to jego czar dodawany jest na gore stosu i ten gracz otrzymuje priorytet, jezeli nie chce juz dodawac zadnych akcji do stosu to priorytet zostaje przekazany przeciwnikowi, ktory znowu ma mozliwosc zagrania czegos lub oddania priorytetu. Czary rozpatruja sie, gdu obaj gracze spasuja pod rzad (czyli nie wyraza checi dalszej odpowiedzi na dany czar). Stos ogolnie nie jest czyms, co latwo wyjasnic na odleglosc, sprobuj znalezc kogos, kto zna zasady i niech Ci to wyjasni na zywo.
 
Woebringer Demon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 3:50 pm

ndz maja 28, 2006 10:43 am

Myślę, iż stos polega na tym:

Grasz z kolesiem partię M:tG. W fazie głównej ( struktura tury!!!) zagrywa na stos jakiegoś krita (przypuśćmy Mephtitic Ooze). Ty, jako opp. dostajesz pierwszenśtwo (tzn. przed zagraniem tego krita możesz zagrać na wierzch stosu zdolności aktywowane czy też INSTANTY. Zgrasz czar kontrujący tego krita ( np. Counterspell ed.). Teraz z kolei twój opp. dostaje pierwszeństwo i on może zrobić to samo co ty. Kiedy nic nie chce zagrać do stosu jest on rozpatrywany od góry (tzn. najpierw czar- później krit). Dalej: twój czar jest kładziony na cmentarz, ale jego krit także bo został skontrowany. Gdy stos jest już rozpatrzony tura przebiega dalej normalnie.

Przynajmniej tak to rozumiem ( jeśli się mylę to proszę modów o korektę)
Pozdrawiam :wink: :wink: :wink: :wink:
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

ndz maja 28, 2006 12:42 pm

Woebringer Demon pisze:
tzn. przed zagraniem tego krita możesz zagrać na wierzch stosu zdolności aktywowane czy też INSTANTY.

Po zagraniu, a przed rozpatrzeniem. Jeszcze po zagraniu kazdego spella pierwszenstwo dostaje gracz aktywn (ten, ktorego jest tura) jak on spasuje to moze zagrywac ten drugi, jak on tez spasuje to spell/ab. resolvuje i znow aktywny gracz ma priorytet.
 
Woebringer Demon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 3:50 pm

ndz maja 28, 2006 4:25 pm

jak on spasuje to moze zagrywac ten drugi, jak on tez spasuje to spell/ab. resolvuje i znow aktywny gracz ma priorytet.


Czyli wtedy tura dalej toczy się normalnie?
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

ndz maja 28, 2006 5:50 pm

po rozpatrzeniu calego stosu.
 
Samoth
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 3:53 pm

wt maja 30, 2006 4:18 pm

A na turniejach przestrzega się tego? Bo jak gram z kumplem to nie bawimy się w takie cuś.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt maja 30, 2006 4:39 pm

Tak jak wszystkich innych zasad. To znaczy instynktownie, nikt nie pyta co chwile 'czy oddajesz mi priorytet?' Jak ktos ma cos w odpowiedzi to rzuca, najwyzej ten drugi powie, ze jeszcze nie skonczyl.
 
Frodli
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 12, 2006 9:29 pm

śr maja 31, 2006 6:29 pm

No to odnośnie stosu- czy kreatura może zostać załatwiona już w stosie, np. ja zagrywam Dwarven scorcher a oponent kontruje go Scorching Lavą i obie karty idą na cmentarz? I skąd oponent ma manę na kontrę jeśli ma zatapowane lądy po swojej turze?
 
Woebringer Demon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 3:50 pm

śr maja 31, 2006 9:07 pm

Przeciwnik nie może mieć wtedy many na kontrę. A tak apropo, to obie karty pójdą na cmentarz- czar i karta, którą kontruje.
 
Awatar użytkownika
Macros
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1540
Rejestracja: sob maja 18, 2002 11:45 pm

czw cze 01, 2006 12:49 pm

Scorching Lava nie jest kontra, demonie zbrodni.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

pt cze 02, 2006 6:52 am

Frodli pisze:
ja zagrywam Dwarven scorcher a oponent kontruje go Scorching Lavą

Niemozliwe :)
 
Awatar użytkownika
Macros
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1540
Rejestracja: sob maja 18, 2002 11:45 pm

pt cze 02, 2006 6:00 pm

No spam, no fun. ^^
 
Awatar użytkownika
valkir
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: czw cze 01, 2006 6:33 pm

sob cze 03, 2006 11:31 am

na czym polega kontrowanie?
 
Awatar użytkownika
Lechu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:26 am

sob cze 03, 2006 1:15 pm

Skontrowany czar zostaje usunięty nie powodując żadnych efektów...
 
Awatar użytkownika
valkir
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: czw cze 01, 2006 6:33 pm

sob cze 03, 2006 5:12 pm

to mozna robic tylko kartami z "counter"?
 
Woebringer Demon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 3:50 pm

sob cze 03, 2006 8:23 pm

Tak.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

pn cze 05, 2006 1:18 pm

Zobacz IP autora
No spam, no fun. ^^

No, ba.


to mozna robic tylko kartami z "counter"?

O ile wiem nie ma takiego czaru. Moze myslisz o [mtg=counterspell]counterspell[/mtg]u?
 
Woebringer Demon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 3:50 pm

czw cze 08, 2006 5:04 pm

Miał on na myśli to, że w swoim działaniu mają " counter(...)" :wink:
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

pt cze 09, 2006 5:23 pm

Woebringer Demon pisze:
Miał on na myśli to, że w swoim działaniu mają " counter(...)"

Tylko, ze np. [mtg=abaroth]abaroth[/mtg] tez ma, a niczego nim nie skontrujesz :)
 
Cape
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: pt lip 01, 2005 10:13 pm

ndz sie 13, 2006 10:28 pm

Powiedzmy, że mamy taką sytuację: zagrywam Promised Kannushi (1/1, Soulshift 7) i otwieram nim stos. Przeciwnik kontruje mi go zwykłym Counterspell'em. Czy mogę jeszcze w odp na Counterspell zagrać np. Channel the Sun (Add WURGB to your mana pool/Jest to sorcery)?
 
Awatar użytkownika
lew
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: pn cze 26, 2006 2:23 pm

pn sie 14, 2006 7:34 am

tak możesz to zagrać i wtedy idzie na góre stosu
 
Awatar użytkownika
Macros
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1540
Rejestracja: sob maja 18, 2002 11:45 pm

pn sie 14, 2006 3:10 pm

W odp nie mozesz zagrac sorcery. W odp mozna zagrywac tylko instanty i ability. Mozesz poczekac na rozpatrzenie stosu i rzucic swoje sorcery nadal w swojej turze.
 
Awatar użytkownika
lew
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: pn cze 26, 2006 2:23 pm

pn sie 14, 2006 9:13 pm

No i znowu uczę się nowych rzeczy. Wybaczcie za te błędne odpowiedzi, ale mój brat znów mi wały wciskał.
 
Cape
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: pt lip 01, 2005 10:13 pm

śr sie 16, 2006 10:40 pm

hehe :-). Dzięki za pomoc, ale mam jeszcze jedną sytuację "sporną". Mianowicie: przeciwnik posiada 2 krity. Jakiegoś ninja, nieważne jakiego, ważne, że 2/2 i Grim lavamancer (1/1; R, T, Remove two cards in your graveyard from the game: Grim Lavamancer deals 2 damage to target creature or player). Ja posiadam Triskelion (1/1; Triskelion comes into play with three +1/+1 counters on it. Remove a +1/+1 counter from Triskelion: Triskelion deals 1 damage to target creature or player.)
Rozpocznymy comnbat step. Przeciwnik deklaruje atak ninją i to wszystko. Ja blokuję Trisem. Po deklaracji używa umiejjętności Grima, a ja w odp ściagam jednego countera z trisa i niszczę Grima. Mój tris niszczy grima, ale czy otrzymuje te 2 damage? i czy po tym wszystkim przeżyja ;-)?
 
Awatar użytkownika
Ubiquit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 485
Rejestracja: pn cze 20, 2005 6:46 pm

czw sie 17, 2006 12:27 am

Mój tris niszczy grima, ale czy otrzymuje te 2 damage? i czy po tym wszystkim przeżyja?

Zniszczenie Grima nie ma wpływu na zdolność którą wrzucił na stos. Tris otrzyma te dwa obrażenia i skoro ściągnąłeś z niego żeton to spadnie na cmentarz.
 
Randaland
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: śr sie 02, 2006 4:30 pm

czw sie 17, 2006 10:02 am

A Teraz inna intrygujaca mnie sytuacja, czy jesli blokuje jakiegos Creata [mtg=Fleeting_Image]Fleeting Image[/mtg]em to czy zagrywajac jego zdolnos cofam go w reke po zadaniu damage-ow, czy przed nimi tylko blokujac danego stworka?
 
Alek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: czw kwie 15, 2004 4:23 pm

czw sie 17, 2006 10:37 am

Zależy w którym stepie zagrasz.
 
Randaland
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: śr sie 02, 2006 4:30 pm

czw sie 17, 2006 11:54 am

czyli jednak moge tak chamsko to zrobic zeby image zadal obrazenia, a potem wrocil do reki
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

pn sie 21, 2006 7:56 am

Tak.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości