Cytat z drugiego postu z działu Mechanika:
"Aspekty w grze - aspekty można rozwijać, choć bazowo każdy startuje z 3 Aspektami (rasa, okres życia 1, okres życia 2) na poziomie Pierwszym. Z biegiem nabywania doświadczenia postać otrzyma możliwość nabycia nowego aspektu, bądź wzmocnienia starego. Czasem bedzie to przymus - dotyczy to zwłaszcza Aspektów Negatywnych, będących konsekwencjami jakichś złych wydarzeń w życiu postaci.
Co daje Aspekt?
Zasada 1: można go wykorzystać w ciągu jednego spotkania tyle razy, ile ma się poziomów danego aspektu.
Dodatkowo MG musi na to zezwolić, gdyż nie ma nic gorszego, niż mętne uzasadnianie, dlaczego Kucharz jest przydatny w toku bójki na wibronoże.
Użycie Aspektu pozwala na:
- powtórzenie rzutu WSZYSTKIMI kośćmi, (wynik tego rzutu będzie ostateczny),
- opcjonalnie (do przemyślenia): zamianę po teście Umiejętności jednego wyniku "-" na "+"."