Jedzenie jest elementem życia każdego niemal stworzenia, a magowie lubią jeść tak jak wszyscy inni (niektórzy twierdzą, że nawet bardziej). Dlatego też w pracowniach magów-smakoszy powstały rozmaite drobiazgi usuwające drobne niedogodności powiązane z procesem pożywiania się. Te przedstawione poniżej są jedynie przykładami, możliwe więc, że wraz z upływem czasu zaprezentowane zostaną inne. Oczywiście jeżeli któryś z czytelników wpadnie na jakiś pomysł powiązany z tematem, to zachęcam do zaprezentowania go szerszej publiczności.
Magiczny bulion
Magiczny bulion to jeden z niezwykłych produktów spożywczych sprzedawanych w nielicznych sklepach, który już niejednego podróżnika uratował od zamarznięcia. Ze względu na jego poręczność i łatwość w przygotowaniu jest często zabierany na wyprawy przez poszukiwaczy przygód, którym nie chce się kucharzyć, ani targać ze sobą ogromnych ilości prowiantu.
Magiczny bulion jest sprzedawany w formie żółtawego proszku pakowanego w niewielkie płócienne torebki. Wygląda niepozornie, ale wystarczy wsypać go do naczynia i zalać wodą o dowolnej temperaturze (musi jednak być płynna), by otrzymać pożywny, gorący wywar smakujący jak bardzo tłusty rosół, pozbawiony jednak wszelkich dodatków w formie stałej. Aby nieco ubarwić smak potrawy, przed zalaniem proszku wodą można dodać do niego kawałki mięsa, warzywa, zioła lub inne przyprawy, których walory smakowe przenikną do bulionu w czasie przygotowywania.
Po cenie rynkowej wyższej o 25sz można kupić również buliony o smaku zup: cebulowej, grochowej, fasolowej i barszczu.
Podane poniżej statystyki dotyczą stworzenia jednej torebki magicznego bulionu wystarczającej na wytworzenie około pięciu standardowych misek (przeznaczonych dla istot średnich) zupy.
Poziom czarującego: 4; Wymagania: Stworzenie cudownej rzeczy; Cena rynkowa: 125sz; Koszt stworzenia: 63sz + 5 PD; Waga: 100g
Napój trawienia
Napój trawienia to bezbarwny płyn o słabym zapachu i smaku migdałów, będący błogosławieństwem dla wszystkich, który lubią jeść, a nie chcę tyć. Wypicie kilku łyków tego eliksiru sprawia, że wszystko, co zostało przez pijącego zjedzone (ale nie wypite) w ciągu ostatniej godziny, bezpowrotnie znika z jego układu trawiennego, pozostawiając użytkownika najedzonego (jeżeli przed wypiciem napoju nie był najedzony, po wypiciu również się taki nie stanie).
Poziom czarującego: 7; Wymagania: Warzenie eliksirów; Cena rynkowa: 420sz; Koszt stworzenia: 210sz + 17 PD; Waga: –
Przyprawa smakosza
Przyprawa smakosza wyglądem przypomina wiele innych przypraw – jest to brunatny proszek o bardzo drobnych ziarnach, silnie pachnący ziołami. Kiedy jednak ktoś zje chociaż kęs dania przyprawionego za jej pomocą, jego smak i węch wyostrzają się, pozwalając mu na pełniejsze delektowanie się jedzonymi potrawami. Zmiana ta zapewnia jedzącemu premię z usprawnienia +2 do testów w których wykorzystywane są wspomniane zmysły (przykładowo Alchemii).
Podane statystyki dotyczą stworzenia ilości przyprawy pozwalającej na doprawienie około dwudziestu porcji (standardowych posiłków istot średnich) jedzenia.
Poziom czarującego: 3; Wymagania: Stworzenie cudownej rzeczy; Cena rynkowa: 150sz; Koszt stworzenia: 55sz + 6 PD; Waga: 120g
Doprawiacz
Doprawiacz z wyglądu przypomina typowy młynek do pieprzu. Wystarczy jednak wziąć go do ręki, wypowiedzieć nazwę dowolnej przyprawy, po czym kilkukrotnie obrócić jego pokrętło, by zaczął on produkować wybraną przez użytkownika przyprawę (musi to być przyprawa znana twórcy przedmiotu) tak długo, jak ten kręci pokrętłem.
W ciągu jednego dnia doprawiacz może wytworzyć do 30 gramów materii, co w zupełności wystarcza, by w dowolny niemal sposób doprawić trzy do czterech posiłków.
Poziom czarującego: 7; Wymagania: Stworzenie cudownej rzeczy, mniejsze tworzenie; Cena rynkowa: 4200sz; Koszt stworzenia: 2100sz + 168 PD; Waga: 0,5 kg
Napój energii
Napój energii to bardzo słodki płyn w kolorze zbliżonym do bardzo rozcieńczonego piwa, pachnący nadgniłymi owocami. Mimo obrzydliwego smaku często jest wypijany wszędzie tam, gdzie potrzebne jest pełne skupienie, mimo, iż noc trwa już bardzo długo.
Każdy, kto wypije napój energii przez następne dziesięć minut znajdzie się pod działaniem następujących efektów:
-otrzyma odziedziczone premie +2 do wartości intelektu i roztropności
-otrzyma karę –2 do testów umiejętności opartych na zręczności, ze względu na fakt, że jego ruchy stają się gwałtowne i nieco nerwowe, a więc raczej nieostrożne.
Po upływie czasu działania postać jest przez pół godziny nieco otępiała, co skutkuje karą –2 to testów ataku i umiejętności (która znika, jeżeli postać wypije kolejną dawkę napoju lub trochę kawy).
Jeżeli postać będzie w ciągu nocy wypijała dawkę napoju przynajmniej raz na godzinę, otrzyma również premię +4 do testów budowy pozwalających na całonocne czuwanie (PMP strona 91, Testy atrybutów). Do tego testu nie stosuje się kar z otępienia po zarzyciu napoju.
Z używaniem napoju należy jednak uważać. Każda dawka po pierwszej wypita w ciągu godziny implikuje konieczność wykonania rzutu obronnego na wytrwałość o ST równym 16+2 (który postać musi wykonać) za każdą dawkę po drugiej, lub postać podanie skutkiem przedawkowania zwanego energetycznym szałem. Jeżeli tak się stanie, postać na pięć minut staje się niezwykle wręcz nadpobudliwa. Ze względu na nienaturalnie przyspieszone tempo reakcji, otrzymuje on premię +4 do testów inicjatywy i rzutów obronnych na refleks. Poza tym przez cały czas trwania szału traktuje się ją, jakby była podmiotem czaru przyspieszenie. Szał wiąże się jednak również ze skutkami negatywnymi. W czasie jego trwania postać nie może podejmować żadnych skomplikowanych akcji umysłowych i musi znosić wszelkie wady powiązane z wpadnięciem w szał barbarzyńcy (jednak bez jego zalet).
Kiedy szał minie, postać traci przytomność na okres 2k6*10 minut. Dodatkowo ponosi kary –4 do wartości intelektu i roztropności, oraz kary –6 do testów ataku i umiejętności , które znikają po upływie doby od zakończenia szału.
Poziom czarującego: 15; Wymagania: Warzenie eliksirów, mądrość sowy, spryt lisa; Cena rynkowa: 1340sz; Koszt stworzenia: 670sz + 54 PD; Waga: –