Vector pisze:Nie przekonaliscie mnie, ale zaprzestaje dyskusji. Myslalem ze chociaz porzadnych argumentow uzyjecie, bo :"zly MG" "wszedzie mozna robic przekrety" to nie sa argumenty to sa "zaprzeczenia". Naprawde prosze was spojrzcie na to co napisalem z punktu widzenia "on moze miec racje".
racje to masz jak najbardziej - ale tylko w tych przypadkach gdy mg i gracze maja male pojecie o grze.. a na nasze "zaprzeczenia" w ogole nie odpowiadasz tylko z uporem maniaka karmisz nas przykladami niedojrzalych sesji
Oczywiscie kazdy system mozna "przycinac" swoim zdrowym rozsadkiem, ale systemy tworzy sie po to by nas prowadzily, by im ufac. A ja "podstawowemu " mlotkowi nie ufam. Fakt przez lata grania tworzylismy wlasne zasady, optymalizujace i zdroworozsadkujace z oryginalu zostalo tyle ze rzuca sie 2k10 na zasadzie procentowej,
z Twoich przykladow to wynika, ze jednak niewiele bylo tam tego zdrowego rozsadku
a i tak uwazam ze gurps, cyber, earthdawn jest nadal bardziej realistyczny.
ale nie sa to systemy idealne i moge to stwierdzic z cala pewnoscia choc nie znam ni gurpsa ni earthdawna.. kazdy system ma swoje mankamenty i nie da sie grac w ZADEN system bez jakichs wlasnych autorskich zmian (no chyba ze sam system jest autorski ;)) bo nigdy tworcy gry nie przewidza dokladnie preferencji mg i graczy
Dlaczego ? Dlatego ze nie trzeba byc supermegadoskonalym MG zeby go prowadzic. Wystarczy znac zasady jako tako i miec wyobraznie.....
o w morde.. zalamuje rece.. od kiedy jakosc mg mierzy sie w umiejetnosci opanowania mechaniki? to moze lepiej przesiasc sie na cRPG, tam komp wszystko ogarnia bez zbednych opoznien