Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

System strategiczny:

wt lip 25, 2006 2:48 pm

Szukam gry fabulanej (konwencja dowolna, choć preferowałbym fantasy) o dość specyficznej tematyce... Chodzi mi o grę, w której bohaterowie wcielaliby się w przywódców polityczno - militarnych, a ich rola polegałaby na rządzeniu państwem (lub mniejszą jednostką - po pojedynczy budynek włącznie), jego rozbudową, wystawianiem armii, toczeniem wojen, dyplomacji i intrygach politycznych.

System musi zawierać mechanikę masowych bitew i mechanikę zarządzania własnymi lennami. Wzszelkie formy pośrednie też są w cenie.

Z góry odpada: Birthright i Mandate of Heaven do Exalted. Ten pierszy znam ze słyszenia i w ciągu 2 tygodni będę miał dostęp do podręczników (kumpel). Na drugi poluje.
 
Anonim_1

wt lip 25, 2006 2:52 pm

Jeśli miałbyś dostęp do podstawki i dodatków, poleciłbym Ci Ars Magicę - bazowo do gier politycznych się nie nadaje (tzn. podręcznik nie wspiera takiego stylu gry). Mógłbyś spróbować też Pendragona.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

wt lip 25, 2006 3:15 pm

Do D20 jest całkiem niezły system zarządzania imperium popełniony przez Alderac, nazywa się "Kingdom", albo "Empire", tak czy siak w tej ich serii jednowyrazowej. Nie wiem, czy jest tam mechanika bitew, ale ogólnie dodatek wywarł na mnie dość pozytywne wrażenie.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

wt lip 25, 2006 6:37 pm

Hm - jedna sprawa (i przepraszam, że tak z buciorami).

Miałem pewne doświadczenia z podobnym projektem, w którym gracz z jednej strony dysponowałby możliwością zarządzania pewną sferą zasobów (stricte gamistyczne rozwiązanie), z drugiej istnialby element odgrywania postaci z luźniej potraktowaną mechaniką. Na dobrą sprawę crossover planszówki i rpg.

Ale doświadczenia były kiepskie - esencją gry stała się rozgrywka na szczeblu strategicznym, zaś gra postacią zeszła na plan dalszy, własciwie została zmarginalizowana. Z innym graczem miałem znów odmienny problem - tego typu gra zakłada większy nacisk na część strategiczną, lecz gracz próbował to równoważyć nadaniem pierwszoplanowej roli odgrywaniu. Gra fabularna miała być uzasadnieniem i zapalnikiem do działań na arenie strategicznej. Porażka na całej linii - moim zdaniem rpg nie jest równoważne grze taktycznej/strategicznej - obie wymagają innych zasad i podejścia a w moim projekcie mechanika po prostu nie współgrała.

Pewnie nic nie wniosłem, ale chciałem podzielić się tym, co szwankowało...
 
Awatar użytkownika
cactusse
Grafik
Grafik
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 18, 2004 8:03 am

Re: System strategiczny:

śr lip 26, 2006 12:58 pm

Z pośrednich :

"Burning Wheel" - ma ciekawe mechaniki do kupczenia i intrygowania (Resources & Circles).

"Burning Empires" - ma zasady od klepania sie bezpośrednio ("I Corner Him and Stab Him in the Face!") aż do zajmowania całych planet.

"Interactive History" - rpg gdzie "gra" się całymi państwami (coś jakby Cywilizacja RPG ;-) ).

"FATE Organizations" - FATEowe zasady do bawienia się kultami, gildiami, miastami, państwami itd.

Btw. w produkcji jest rpg Grega Stolze "Reign". Ma to być setting fantasy, gdzie (oprócz klepania potworów) głównym elementem zabawy jest właśnie rządzenie (flotą piracką, armią najemników, całym państwem, etc).
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

śr lip 26, 2006 1:28 pm

@cactusse: też się zastanawiałem nad BE, ale to gra konfliktowa (i jeszcze sf), gdzie zarządzanie i aspekt strategiczny w sumie nie są pierwszoplanowe, a patrząc na kolejność ustaloną przez Zegarmistrza esencja BE byłaby marginalizowana (nieporównywalnie bardziej rozbudowane Duel of Wits/Firefight/infection od jednego testu na zarządzanie/dowodzenie). :)
 
Awatar użytkownika
cactusse
Grafik
Grafik
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 18, 2004 8:03 am

śr lip 26, 2006 2:11 pm

@Deckard: Dlategoż napisałem "Z pośrednich" na początku posta ;-)

Btw. da się chyba rozbudować zasady do zarządzanie i dowodzenie tak, by odwalało się je np. za pomocą mechaniki DoW (kłótnie o miedze, walka o większy budżet, przekonywanie króla by wydał zgode na użycie "Dragon Air Strike" itd.) ;-)
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

śr lip 26, 2006 6:32 pm

Gracze umarliby ze znudzenia ;) Konflikt za konfliktem, redukowanie punktów przeciwnika. A poza tym jestem newbie w ramach BE (a o BW nie wspomnę). Więcej nie chcę pisać, aby nie stać się celem ataku Drozdal`s Air Forces ;)
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

śr lip 26, 2006 7:26 pm

Ze tak sie wam wtrace w dyskusje (sorry za OT zegarmistrz).
cactusse pisze:
Btw. da się chyba rozbudować zasady do zarządzanie i dowodzenie tak, by odwalało się je np. za pomocą mechaniki DoW (kłótnie o miedze, walka o większy budżet, przekonywanie króla by wydał zgode na użycie "Dragon Air Strike" itd.) ;-)
Ale cactusse wszystkie te tematy zapodane przez ciebie powyzej moga zostac rozstrzygniete bez zadnych modyfikacji w mechanice DoW, po prostu te trzy rzeczy (miedza, budzet, airstrike) powinny zostac wipsane jako twoj argument w dyskusji (DoW - Body of Argument Statement ) i problem rozwiazany.
 
Awatar użytkownika
Neurocide
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: czw maja 01, 2003 10:32 pm

pt lip 28, 2006 5:23 pm

To ja krótko: mechanikę rozstrzygania bitew posiadają dwie gry L5K oraz King Arthur Pendragon - ten drugi posiada jeszcze zasady zarządzania włosciami, majatkiami i takimi tam, w dodatku Lordly Domain.
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

pt lip 28, 2006 6:11 pm

Z góry odpada: Birthright i Mandate of Heaven do Exalted.

Niby nie o to chodzi, ale tak się składa, że miałem okazję zapoznać się tak z jednym, jak i z drugim. Zdecydowanie polecam Mandate of Heaven. Pamiętaj jednak, że część "wojskowa" (czyli rozstrzyganie bitew) znajduje się w podręczniku podstawowym.
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

wt sie 08, 2006 11:22 pm

mechanika bitew do systemu Conan RPG:

http://www.mongoosepublishing.com/pdf/c ... combat.pdf

ta gra jest na d20, wiec pdf powinien być w miarę kompatybilny z resztą zasad. jak kupisz jeszcze kilka dodatków (np. poradnik budowniczego twierdz) to możesz się bawić tak jak chcesz w D&D.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości