Zrodzony z fantastyki

 
ocrooh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 25, 2006 10:18 pm

[CAS] Dimir przewijak

czw lip 27, 2006 3:59 pm

Sklad talii:

LANDY:
1 Minamo, School at Water's Edge
1 Shizo, Death's Storehouse
4 Dimir Aqueduct
4 Duskmantle, House of Shadow
7 Island
7 Swamp

KRITY:
1 Silent Arbiter
1 Szadek, lord of Secret's
1 Circu. Dimir lobotomist
4 Dimir Houseguard
4 Dimir Infiltrator
4 Stinkweed Imp
2 Dimir Doppelganger

SPELLE:
4 Terror
4 Counterspell
4 Glimpse the Unthinkable
2 Induce Paranoia
2 Psychic Drain

ARTEFAKTY:
2 Dimir Signet
3 Isochron Scepter

W sumie 61 kart.

Plan jest taki. Powstzrymuję przeciwnika Silent Arbiter'em (najczęściej transmutowanym z Dimir Houseguard'a) oraz Counterspell'ami, następnie staram się go zagłodzić Glimpse'm. Jeśli Silent Arbiter zostanie jednak zdjęty, można spróbować zastąpić go Doppelganger'em.

Gram tym od niedawna z dwoma kumplami - jeden ma Borosa z dużą ilością kreatur, które dopakowuje tym nieszczęsnym Radiance'm, drugi ma zombie deck. Jak na razie trzeba się ostro namodzić, żeby osiągnąć jakiś efekt, ale jest to możliwe. Kumpel ostatnio zauważył, że jeszcze nigdy nie wystawiłem Infiltrator'a (zawsze transmutuję go w inne karty).

Jak ulepszyć to coś? A może to w ogóle nietrafiony pomysł? Każdy, kto gra talią opartą na podobnych zasadach i chce się podzielić patentem, jest mile widziany. Szczególnie, jeśli wymyśli, jak pozbyć się enchantmentów, bo to jest mój wrzód największy.

Sam zastanawiam się, czy nie dać więcej możliwości zmniejszania biblioteki (Vedalken Entrancer'y itd.). Co Wy na to?
 
Shann Steyr
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 12:39 pm

pt lip 28, 2006 9:11 pm

Też mam Dimirka i ten sam problem z enchantmentami co ty... Szczególnie denerwuje mnie karta Ivory Mask (przeciwnik nie może być celem zaklęć ani zdolność, straszliwie ogranicza psucie biblioteki) i coż, jak na razie stosowałem dwa sposoby: jakiś bounce na echant i pozniej kontra... Sposób idiotyczny/drogi/niewygodny. Przerzuciłem się więc na wizened snitches i vedalken entrancer/ lurking inforamant- generalnie chodzi o to by przy pomocy duetu albo lurkinga nie dopuś do wejścia w grę paskudnych dla mnie enchantów. Metoda nie jest idealna (duży koszt w manie) ale u mnie się sprawdza. A gram "na podwórku" z Gruulem, Golgarim i W/U kontrolką na kamigawie.
 
Gerard_666
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 200
Rejestracja: pn lis 01, 2004 5:10 pm

sob lip 29, 2006 2:16 pm

vision skeins idealnie nadaje sie pod sceptera daje draw i zmusza oppa do zassysania kart czyli tak jakby przewija paranoia ssie psychic drain gora jeden troche za duzo landow.... 24 + 2 sygnety to przesada :/
+1 scepter..hmm.... mozna by pokombinowac karty pod sceptera np. fire ice albo jakis boomerang, zeby miec co szukac z tych inifltratorow pod laske. wywal sygnety i graj na 23 landach max.. ja wole 22 jak sie gra aqueductami to chyba tyle ;p
 
ocrooh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 25, 2006 10:18 pm

ndz lip 30, 2006 12:33 pm

Shann Steyr-

w sumie cieszę się, że mój kumpel chyba o ivory mask nie słyszał:) Sposób, który podałeś (snitches+informant/entrancer), to chyba jedyne co (na razie) przyszło mi też do głowy, ale jeszcze nie próbowałem. jak coś wykombinuję, dam znac. Możnaby jeszcze znaleźc jakiś czar wymagający innych mana i podczepi pod sceptera, ale wg mnie są bardziej przydatne karty na imprint... Sam nie wiem.

Gerard_666-

Zmniejszyłem iloś lądów i signetów, jestem też na etapie załatwiania vision skeins. Zobaczę też co by tu wpakowa na razie zamiast induce i draina. Dzięki za pomysł z Fire'Ice'm.

Ewrybady-

Idę dzisiaj testowac nowe pomysły, w nocy napiszę jak to wyszło. Mój kumpel załatwił sobie Searing Meditation i Angel's Feather - zobaczymy jak to zadziała.
ja za to zastanawiam się nad inną koncepcją - honorowym członkostwem Vulturous Zombie w mojej talii i jego mutualnej wręcz współzależności z Glimpsem:) W zasadzie po 1 Glimpsie Zombie będzie 13/13... A na pewno cośtam jeszcze spadnie do grave... Co Wy na to? Jedyny wg. mnie problem do obejścia to zielona mana w koszcie. Macie jakiś patent na to?
Potem pomyślałem, że tego Zombie możnaby wyposażyc w Pariah's Shield. Zresztą to samo z Szadekiem, ale on najpierw musiałby się ze 2 razy przebic przez obronę... Dobrym kandydatem do shielda jest też Darksteel Gargoyle, ale poza byciem dobrym do niego kandydatem nie prezentuje on wiekszej wartości. A może się mylę?

Na koniec opowiastka. Gramy z kumplami w sobotę od rana do wieczora. trochę zgłodnieliśmy, więc zrobiliśmy zrzutę (raptem 4 peeleny) i posłaliśmy kolegę po pieczywko, bo resztę wyrwaliśmy już z lodówki. Ten poszedł do spożywczaka i poprosił "bułek za 4 mana":)
 
Shann Steyr
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 12:39 pm

pn lip 31, 2006 1:33 pm

Co do Pariah' Shielda- ja podłączam go pod]Belltower Sphinx Czasami dodaję jeszcze slagwurm armor (+0/6) i dopiero jest jazda (no, atakuj, atakuj ;)).
 
Anhellius
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 01, 2006 11:59 am

wt sie 01, 2006 12:08 pm

Jesli moge cos poradzic, to nie grajcie Millem :D A jesli juz, to w decku MUSZA byc nastepujace karty:

Glimpse
Traumatize
Quicken
Twincast

Nad reszta trzeba dyskutowac, Szadek bez zielonego wejdzie za pozno. Circu kazdy zniszczy Helixem albo czyms podobnym. Ivory? Repeal albo Boomerang - proste. Terror nie jest w ex przez przypadek? Lepiej wzias Last Gasp albo Hideous Laughter.
 
ocrooh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 25, 2006 10:18 pm

wt sie 01, 2006 2:19 pm

Ok, najpierw to, co obiecałem. Graliśmy ostro przez dwa dni i jestem zadowolony - na razie wszystko idzie po mojej myśli. Po prostu chyba enchanty szczęśliwie spadły na Glimpsie:) Raz przerżnąłem, ale to z własnej głupoty - pospieszyłem się z Terrorem w turze przeciwnika, a on na ręce miał jeszcze haste'a i klapa. Największym zagrożeniem (zupełnie niespodziewanie) okazał się zombie deck - ale wymiana Terrorów na Gaspy to w dużym stopniu załatwia. Także Doppelganger pomógł - mutowałem go w Soulless One'a.
Raz czy dwa (szczególnie kiedy graliśmy we czterech i zostawałem ja i Boros) uratował mnie Psychic Drain (obaj byliśmy już na wykończeniu, a ja miałem sporo mana).

Vulturous Zombie jeszcze się nie pojawił, ale jak tylko to zrobi, to go wypróbuję.

Zmniejszyłem ilość lądów, i faktycznie - bez problemu.

Anhellius -
Zgadzam się z Tobą, co do Glimpse, Traumatize i Twincasta, ale co z tego, skoro po prostu normalnie nie stać mnie:) Glimpsa mam, ale reszta... Jak trochę przyoszczędzę, to się zobaczy.
Hideous Laughter (u mnie) tylko kaszani. Po prostu się nie sprawdził.
 
Anhellius
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 01, 2006 11:59 am

wt sie 01, 2006 2:41 pm

Wiem, ze dla wielu graczy pieniadze to problem nie do przeskoczenia, ja tylko napisalem, jak taki deck powinien wygladac wg mnie...

Vulturous Zombie jest niezly, dodalbym takze Sakury (zielony + akceleracja many + blocker) moze sygnety i Putryfy zamiast Last Gaspow albo terrorow, jesli bedzie sie miec duzo many, warto pomyslec nad Psychic Drainem - odzyska sie zycie stracone na agresywnych deckach.

Mozesz podac cala liste swojego decku?

Pozdrawiam

Anh
 
ocrooh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 25, 2006 10:18 pm

wt sie 01, 2006 9:10 pm

Lista decku - od tego zacząłem, więc rozumiem, że chodzi Ci o sideboard albo w ogóle spis moich kart. Sideboard zmienia się +- 3 razy dziennie, zależy, co mi do łba wpadnie, a spisu wszystkich kart chyba nie zrobię (trochę tego jest, a jedną z głównych cech mojego charakteru jest lenistwo...) Rozumiem, że miałoby to na celu podanie jakichś propozycji? Jeśli tak, to wal wszystko, co przyjdzie Ci do głowy, nawet jeśli ja nie skorzystam, to może ktoś inny. Ja jestem otwarty na wszelkie propozycje, a kwestia dostępności kart jest zawsze do obejścia - zależy tylko od pieniędzy i czasu.

Sakura i Putrefy - to w zasadzie wprowadzałoby już "na stałe" trzeci kolor do talii, musiałbym zrobic spore przemieszanie w lądach. Na razie wolałbym tego uniknąc, ale jak już nie będzie innych sposobów, to obadam i to.
Putrefy jest świetny, ale jest kilka "ale" - nie podczepię go pod berło (bo jest za drogi), więc będę permanentnie potrzebował zielonej many (co stanowi problem), a poza tym w krytycznym momencie mogę sobie transmutowac terrora/gaspa z infiltratora (których mam 4) albo Dimir houseguarda (kolejne 4). A Putrefy da się wymodzi tylko z guardów.
 
ocrooh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 25, 2006 10:18 pm

pt sie 04, 2006 2:35 am

Wiem, że to głupio odpisywac sobie na własne posty, ale teraz przez trzy dni mnie nie będzie, wiec napiszę com dzisiaj wymodził. Graliśmy w pięciu, dwa zombie decki, Boros, Selesnya i mój Dimir (Boros atakował mnie, ja zombie, ten Selesnyę, a ona kolejnego zombie). O dziwo pierwszy odpadł Boros, a ja utknąłem na 5 (!) mana. Udało mi się utrzymac Silent Arbiter'a (uratował mnie Psychic Drain i Counterspell), potem przeżyłem dzięki Pariah's Shield (który to wykończył mi 3 Houseguardów). W międzyczasie zostało mi 1 życia, ale doszły lądy. I wtedy była akcja - włożylem przed meczem Tunnel Vision, nie znałem za dobrze zombiego i Selesnyi, więc zagrałem go... na siebie (wybrałem Szadek'a). Pariah's Shield na Silent Arbiter'ze (karkołomna ewolucja) pozwolił mi przeżyc, potem dociągnąłem Szadek'a i counterspella, skontrowałem dwa Corrupty w jednej turze i Szadek'iem rozwaliłem po kolei zombiego, Selesnyę i ostatniego Zombie. Utrzymałem się dzięki Counterspellowi na Isochronie i Shieldowi (w międzyczasie przeniosłem go na podpompowanego Szadeka).
Wow, to był mecz... Szadek wyszedł, jak już graliśmy z 1,5h, chłopaki mieli mniej jak po połówkach bibliotek (ja też zresztą), ale i tak byłem mu wdzięczny:)

W drugim meczu zagrałem Tunnel Vision z Circu na stole (wybrałem Arbuza Kosa, Wujka-weterana i dzięki Circu spadł). Też wygrałem:)

Po tym meczu jednak przyjrzałem się talii i zauważyłem, że nie mam żadnych kart za 1 mana, za to od cholery za 2. Czy to naturalne w millu? Czy to w ogóle naturalne?

Postanowiłem też zwiększyc ilośc wysp, a zmniejszyc bagien. O 2, może 3 sztuki. Może wrzucic Telepathy (ot, chocby wiedziec co counterowac)?

I jeszcze jedno - czy opłaca się używac Cloudpostów?
 
Gerard_666
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 200
Rejestracja: pn lis 01, 2004 5:10 pm

sob sie 05, 2006 3:20 am

na telepatie szkoda slotow, cloudposty wchodza tapniete i daja bezlokorowa mane... nie polecam, no chyba ze modyfikujesz deq do gry z kilkoma kolesiami wtedy costam dadza... mozna by wtedy wyprobowac tech wywalajac glimpsy a dodajas np. drainy do 3 i pakujac wtedy jakiegos jeszcze szadka, sygnety i inne szity. Jako ze masz meta typowo agresorskie to proponuje cos takiego.

LANDY:
1 Minamo, School at Water's Edge
1 Shizo, Death's Storehouse
2 Dimir Aqueduct
8 Island
6 Swamp
4 Cloudpost

KRITY:
2 Silent Arbiter
2 Szadek, lord of Secret's
4 Dimir Infiltrator
4 Stinkweed Imp

SPELLE:
4 Terror /smother/last gasp
4 Counterspell
4 vision skiens
3 fire ice
3 Psychic Drain

ARTEFAKTY:
4 Dimir Signet
4 Isochron Scepter

impy, 4 sztuki removalu, fire/ice 'y dwa arbitry i ewnetualnie infiltratory powinny skutecznie bronic dupsko przed bandziorskimi naporowacami :D, wywalilem circu bo prawde mowiac wydaje mi sie troche za kiepski do gry lancuchowej, hausguardy poszly do piachu bo: transmute troche spowalnia i zaporowcy z nich ciency, natomiast doszedl arbiter i szaderson jako ze obaj podczas gry przydali ci sie niezmiernie, doszly dzikie elementy kontroli jak fire/ ice'y ktore pod berlem sa alternatywnym lockiem/ removalem no i skeinsy ktore uwazam za niezmiernie przydatne odkad bija po wszystkich graczach i uzupelniaja szybko topniejaca nam reke pozwalajac na optymalne wykorzystanie sporych zaspobow many, sa 4 sygnety zeby jakos rekompensowac taplandy (aqueducty +claudposty, te drugie sa niezbedne do "solidnego"
draina), duskmantli nie ma bo nie przewiduje korzystania z owej szitnej karty :p, daja bezkolorowa mane tak jak kluczowe cloudposty i nie mozemy sobie pozowlic na dodakowe destabilizacje manowe ;s

Ps. zmiescilem sie w 60-taku :D chyba ... :p
 
ocrooh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 25, 2006 10:18 pm

pt sie 11, 2006 5:50 pm

Hmm, brakuje mi na tej liście Glimpse'ów (kurde, musiałem nieźle się napocic, żeby zdobyc 4 sztuki w ludzkiej cenie...). Ostatnio też szaleję z Tunnel Vision (ale to sprawedza się chyba tylko dlatego, że dobrze znam talie, z którymi gram). Sceptera jak zdobędę, to włożę, ale może lepiej zasadzic Panoptic Mirror?

Houseguardów planuję się pozbyc, zobaczę co z tego będzie.

Zgadzam się absolutnie co do many. Były z tym pewne problemy, ale jakoś udało mi się z tym uporac.

No i Vision Skeins. Mało (lub wręcz brak) kart na ręce to faktycznie problem w tej talii. Muszę koniecznie dodac jakiegoś draw'a. Zastanawiam się jeszcze nad innymi koncepcjami, ale na razie bez efektów.

Chciałbym też poddac pod dyskusję taki problem - 2 mana. W pytę, ta talia ma od groma kart za 2, z czego niewiele to kreatury. Przy braku kart za 1, najwcześniej wystawiam na stół Stinky'ego, a ich też jest tylko 4 i zazwyczaj szybko idą do piachu... Ostatnio dodałem Pariah's Shield i Nightscape Familiara (daję mu tarczkę, on ma regenerację). Stało się to kosztem Infiltratorów niestety...
Może coś wywalic z tych za 2? Tylko kurczę co? Przy dobrym układzie kart łoję wszystkich oprócz Borosa. Co tu zrobic?
 
Gerard_666
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 200
Rejestracja: pn lis 01, 2004 5:10 pm

wt sie 15, 2006 11:38 pm

glimpsow nie ma bo sa za nie drainy jako ze zalozylem ze deck bedzie mial potworny mana base (sygnety , cloudposty i aqueducty) dzieki czemu bedzie trzaskal kazdego draina za te min 15 kartelun. Tunnela nie lubie bo cie wytapowuje i nie mozesz za bardzo podzialac removalem kontrami, panoptic morror to zly pomysl scepter jest stanowczo lepszy bo jest duzo tanszy i imprintuje tobie wszystko co jest bardzo istotne czyli: removal, kontry badz draw (draina i tak nie wyimprintujesz bo bedziesz go i tak rzucal za zerrro ;s ). Vision skeins to nalepsza opcja drawu bo: jest na instancie research nie jest daje 2 karty tyle samo co research jest o mane tansze niz research i wchodzi pod sceptera nie wspominajac ze omaga przewinac oppa :D. Co do mana curvu talii = 2 to calkiem dobrze biorac pod uwage ze masz 6 taplandow ktore niemilosiernie potrafia spowolnic ;s dlatego tez sa sygnety zeby jakos talie przyspieszyc niestety nie da sie polaczyc szybkosci z kolosalnymi ilosciami many w kolorach UB (no chyba ze gramy moxami sol ringami lotusami i innym mocarnym stuffem). shield + familiar to cienki tech... niedosc ze pozaera sporo many to kombo jest bardzo wrazliwe mozna zawsze usmazyc nightscapa w odpowiedzi na equip , usunac go za gre , potraktowac go czyms co zapobiega regeneracji badz po prostu rozwalic shielda i tyle z twojego kombosa :p co prawda to samo mozna powiedziec o scepterze tyle ze on pozera znacznie mniej many niz shieldowy tech i pozwala cos tam jeszcze zrobic w odpowiedzi :D infiltrator zostac musiiiii jest to tutor po sceptera ktory generuje ci spory advantage i bez niego ani rusz z borosem to faktycznie moze byc nie za wesolo, dlatego tez masz 3 fire/ice i 4 sztuki removalu w mojej rozpisce ew. do sidu proponuje wrzucic kolejny komplet removalu sajdowany za kontry ktore w tym matchupie moga byc odrobine za wolne, wazne jest zeby grajac z borosem jak najszyciej wystawic sceptera z fire\icem badz jakims innym removalem po czym zaslaniac sie czym kolowie popadnie czyli impami arbitrami itp itd a jak juz z zyciem bedzie nie za wesolo to rzucamy driana za ile sie da i tyle laska (scepter) powinna wygenerowac olbrzymi card advantage, z borosem graj 3 fire\ice'ami i osmioma sztukami removalu (terror. smother last gasp) sajdujesz kontry i powinno byc znacznie weselej :D
 
ocrooh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 25, 2006 10:18 pm

pt sie 25, 2006 1:39 pm

Sorry, że tak długo, ale byłem na wakacjach.

Niestety, nic o testowaniu nie mogę na razie powiedziec, bo poczta wciąż testuje moją cierpliwośc.

Pojechaliśmy, a kumpel zapomniał talii. W związku z tym pozostały nam już tylko browary. no i po kilku zaczęliśmy "ulepszac" moją talię. Wyszedł niezły potwór.

Uwaga:

2 Neurok Stealthsuit - do obrony Szadeka, Wispa, Arbitera, bądź czegokolwiek. Zastanawialiśmy się nad Lightning Greaves także.

2 Disenchant - wieczna bolączka - enchanty. Na laskę.

1 Sensei's Divining Top - potrzebny do Counterbalance'a i do dociągania lądów czasem.

1 Kiku, Night's Flower - "bo fajny obrazek ma":)

2 Belltower Sphinx - zastępują w obronie Wispy.

4 Counterspell - wiadomo, na berło.

3 Terminate - zastąpiły Terrory. Też mogą iśc na berło, jak nic lepszego nie ma na ręku.

2 Counterbalance - to w sumie daje 6 kontr.

4 isochron Scepter - nie trzeba tłumaczyc.

4 Will-o'-the-wisp - podstawowy bloker, tanicha i z regeneracją.

4 Silent Arbiter - tak jak we wcześniejszym decku.

2 Psychic Drain - na końcową fazę gry.

1 Circu, 1 Szadek - tak jak wcześniej.

2 Djinn illuminatus - jak wchodzi w 7 turze, to w ósmej (mając Glimpse'a na ręku) można już zakończyc grę.

4 Glimpse - norma.

Zauważyliśmy (o dziwo) brak draw'u więc trzepnęliśmy 1 Arcanisa, ale to chyba do wymiany będzie.
Teraz najśmieszniejsza częśc - mana base.

1 Minamo, 1 Shizo - jak wczesniej

4 Vault of whispers
4 Seat of the synod - trochę zajeżdża affinity, ale są potrzebne do...

4 Glimmervoid - po fakcie przyuważyliśmy, ze mamy w zasadzie wszystkie kolory w talii (był wtedy jeszcze Vulturous Zombie) więc trzeba było jakoś to załatwic. Glimmervoidy oraz

4 Tendo, Ice bridge powinny sobie chyba poradzic.
na koniec daliśmy

4 Dimir Aqueducty - bo dają dużo mana i pozwalają cofac Tendo, dzięki czemu wraca na niego counterek.

To tyle. Wiem, ze to strzaszny potwór, ale ciekawe, czy w ogóle da się tym grac. Byle wytrzymac do tej 8 tury i trafic na Djinna. Co Wy na to?
 
Gerard_666
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 200
Rejestracja: pn lis 01, 2004 5:10 pm

wt sie 29, 2006 3:58 am

To nie przejedzie za chiny..... masz za malo kart pod berlo... mana base jest calkiem kosmiczny, jak i reszta talii jesli bedzie dzialac to coz.... gratoluje :p
 
Awatar użytkownika
Reckles
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 100
Rejestracja: czw paź 12, 2006 4:34 pm

pt paź 13, 2006 12:10 pm

A ja poradze wm tak...

(traumatize albo inny zrzucający) + (dingus egg , liability , patron of nezumi ,albo guildfedder )

a ponadto podpakowujemy to discardem tzn Meegrim conterspele zeby sie bronic i krita wyciagajacego potwory z cmentarza oppa (np chainer )

Troche trudno to upakowac ale moze sie uda :razz:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości