cisu pisze:i jeszcze jak sprawdzić jaką ochronę pancerza mają poszczególne modele
Ogólnie to jest tak :
- lekka zbroja daje sava +6
- ciężka zbroja +5
- pancerz z gormiru/pełna płytówka +4
- tarcza polepsza sava o -1 ( czyli np. model z lekką zbroją i tarczą będzie miał sava +5 )
- wierzchowiec daje kolejny punkt
- barding (kopierz, ale nie wiem czy to oficialne tłumaczenie) jeszce jeden punkt
- kombinacja broń ręczna (hand weapon) + tarcza dodaje jescze kolejny punkt, ale
tylko do walki wręcz
- magicze przedmioty - tu róznorodność jest olbrzymia, każda rasa ma swoje, zwykle jednak dają pancerz +4-5 ( choć są i takie co dają sava +1, ale nie można ich łączyc z innym wyposarzeniem ochronnym )
Oczywiście wsztstkich możliwości nie wyczerpałem.
cisu pisze:jak walczą dwie jednostki to gracze walczą cały czas póki walka się nie skończy,a późńij normalnie zgdnie z turami, czy może każdy w swojej turze atakuje
Po koleji :
- atakuje/szarżuje jedna strona, wymieniają ciosy wg. iniciatywy, tudzierz zdolności i zasad specialnych ( zombi np. zawsze biją ostatnie, nawet po dwurakach )
- standardowe testy trafien/zranień/ochrony od panerza ( jak jest dozwolona)
- podliczamy kto komu wbił więcej ran + doliczamy rózne bonusy (szeregi, sztandary i tp. )
- kto wbił mniej musi testować czy nie ucieknie
- jeśli obie strony stoją to starcie jest kontynułowane w odpowiedniej fazie następnej tury.