Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 39
 
maxik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 194
Rejestracja: wt lip 04, 2006 8:23 pm

śr wrz 06, 2006 3:04 pm

Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie interesuje. Czym rożni sie Stray Świat od Nowego?? Jeszcze mam w zanadrzu jedno pytanie ale to na inna okazję
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

czw wrz 07, 2006 3:10 pm

maxik pisze:
Czym rożni sie Stray Świat od Nowego??

Na pewno mieszkańcami. A jeśli pytasz o ogólną ideę to starzy świat to mniej więcej Europa, zaś nowy to fantastyczna wersja Ameryki .

Jeszcze mam w zanadrzu jedno pytanie ale to na inna okazję

Jak czegoś nie wiesz to pytaj - najwyżej też nie będę wiedział :razz: .
 
Awatar użytkownika
Piskboga
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 183
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 12:05 pm

czw wrz 07, 2006 3:17 pm

the czart pisze:
Na pewno mieszkańcami. A jeśli pytasz o ogólną ideę to starzy świat to mniej więcej Europa, zaś nowy to fantastyczna wersja Ameryki .


Niezłe... :D :D :D
 
maxik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 194
Rejestracja: wt lip 04, 2006 8:23 pm

czw wrz 07, 2006 5:25 pm

A jak przebiega w Warhammerze magia. Jak ona działa????
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

czw wrz 07, 2006 6:47 pm

A jak przebiega w Warhammerze magia. Jak ona działa????

Wszystko jest w rulebooku. Ale parę rzeczy mogę wyjaśnić. Każdy czar rzucany przez maga wymaga odpowiedniej mocy np. 9+ - tzn. że na kostkach w sumie mus wyjść przynajmiej 9. Każdy mag generuje 1 kostkę na poziom ( więc mag 4 poziomu 4 kostki ) do rzucania zaklęć i tyle samo kostek do rozpraszania czarów przeciwnika w jego turze.

Jak na rzucie wypadną 2 jedynki to mamy miscasta - czar się nie udał, i nie dość tego - mag cierpi efekty uboczne ( różne dla różnych ras - np. orkowi moze wybuchnąć głowa :razz: )

Jak wypadną zaś 2 szuski mamy moc totalną - zaklęcia wróg nie moze rozproszyć ( nawet dispel scrollem ) i jeśli dobrze pamiętam - ma maxymale efekty.
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

czw wrz 07, 2006 7:21 pm

the czart pisze:
Jak wypadną zaś 2 szuski mamy moc totalną - zaklęcia wróg nie moze rozproszyć ( nawet dispel scrollem ) i jeśli dobrze pamiętam - ma maxymale efekty.

AFAIR za efekty rzuca się normalnie.


the czart pisze:
Wszystko jest w rulebooku. Ale parę rzeczy mogę wyjaśnić. Każdy czar rzucany przez maga wymaga odpowiedniej mocy np. 9+ - tzn. że na kostkach w sumie mus wyjść przynajmiej 9. Każdy mag generuje 1 kostkę na poziom ( więc mag 4 poziomu 4 kostki ) do rzucania zaklęć i tyle samo kostek do rozpraszania czarów przeciwnika w jego turze.

Do tego od poziomu zależy jeszce maksymalna liczba kostek, których może użyć do jednego zaklęcia.

BTW. Czart, napisz coś w temacie o 40k, bo mi licznik stoi :P.
 
maxik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 194
Rejestracja: wt lip 04, 2006 8:23 pm

czw wrz 07, 2006 8:21 pm

A jak się w Warhammerze awansuje na poziomy?
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pt wrz 08, 2006 7:57 am

Neverwinter pisze:
BTW. Czart, napisz coś w temacie o 40k, bo mi licznik stoi

OKi :razz: .

maxik pisze:
A jak się w Warhammerze awansuje na poziomy?

Mag-lord ma 3 poziom i za x pkt. można go awansować na 4. Mag-heros ma 1 i za x pkt. można go awansować na 2. Pozostali bohaterowie nie mają poziomów tylko lepszą (lorda) i gorszą (herosa) wersję.
 
Awatar użytkownika
Piskboga
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 183
Rejestracja: pt wrz 02, 2005 12:05 pm

pt wrz 08, 2006 12:12 pm

maxik pisze:
A jak przebiega w Warhammerze magia. Jak ona działa????


Cóż od 9.09.2006 t.j. wejścia w życie VII edycji dodano jeszcze jedną zasadę. Każdy czarodziej generuje kostki magi w zależności od swego poziomu 1 level - 1 kostka. Dodatkowa aremia posiada tzw pool dice - takie kostki ogólne. Standardowo -2 szt, z możliwością modyfikowania przez różne przedmioty. Czarodziej rzuca czar tylko i wyłącznie ze swoich kostek + ewentualnie może wykorzystać kostki z pool dice.

Takie rozwiązanie mocno utrudnia magię (dodatkowo osłabiono efekty czarów) i wątpliwym jest obecnie branie armii na magach. :cry:
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pt wrz 08, 2006 12:50 pm

Piskboga pisze:
Takie rozwiązanie mocno utrudnia magię (dodatkowo osłabiono efekty czarów) i wątpliwym jest obecnie branie armii na magach.

Krasnale się na pewno cieszą :razz: . Jak dla mnie - nie jest tak tragicznie, armie typu HE, DE czy inne z mocną dotychczas magią spuszczą nieco z tonu.
 
Ogar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 4:53 pm

pt wrz 08, 2006 5:14 pm

Krasnale się na pewno cieszą :razz:

I to nawet nie wiesz, jak bardzo :D Jak dla mnie raczej dobre rozwiązanie, nigdy osobiście za silnej magi w WFB nie lubiłem(wiem, wiem moje zboczenie przez RPG). Ale tymczasem trzeba się będzie zaopatrzeć w tą sobote, w nowy zestaw.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pt wrz 08, 2006 6:01 pm

Ogar pisze:
I to nawet nie wiesz, jak bardzo

Oj, wiem, wiem...Widziałem kilka razy fazę magii w wykonani brodaczy. Powiedzmy, że nie szło im najszczęśliwiej, chociaż napakowanie dispelami jakoś pozwalało przerzyć - widziałem i takie armie co miały 8 scrolli ( a przeciętnie nosi się 4 ).
 
Sir Ser
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 1:09 pm

pt wrz 08, 2006 8:20 pm

Mam pytanie, która armia jest najmniej kasochłonna?
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pt wrz 08, 2006 8:48 pm

Sir Ser pisze:
Mam pytanie, która armia jest najmniej kasochłonna?

Witaj na forum. W sumie trudno powiedzieć - w sumie wszystkie armie ( no może poza Dogs of war ) na wystawienie się w sumę x pkt. potrzebują podobnych funduszy, rożnice mogą być, ale nie będą za wielkie.
 
maxik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 194
Rejestracja: wt lip 04, 2006 8:23 pm

pn wrz 11, 2006 3:17 pm

W związku z nowa edycją Warhammera i rzekomo obniżeniem skuteczności magii to uważacie że high elves stały się słaba armią?? Jestem początkujący jakby co... Miałem zamiar nimi grać ale teraz się waham...
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pn wrz 11, 2006 10:07 pm

maxik pisze:
uważacie że high elves stały się słaba armią??

Nie stały się słabą - przestały być przegiętą. Dalej są niezłe, w końcu magia to nie wszystko.
 
LordSioma
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: czw lut 10, 2005 2:59 pm

wt wrz 12, 2006 10:03 am

A co sądzicie o krasnalach ? Jaką są teraz armią ?
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

wt wrz 12, 2006 2:07 pm

Na pewno cieszą się z osłabienia magi - w tej dziedzinie były beztaleciami i fazy magicze w grach przeciwko np. HE wyglądały powiedzmy...nieciekawie. Krasnale na pewno nie przestaną być dobre w tym co miały do tej pory - mocnej piechocie i śiwetnych maszynach.
 
Ogar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 4:53 pm

wt wrz 12, 2006 2:39 pm

A co sądzicie o krasnalach ? Jaką są teraz armią ?

W krasnalach się za wiele nie zmieniło, nadal mają silną piechote i artylerie z małym zasięgem ruchu. Osłabienie magi, ogólnie wzmocniło krasnala i przy tym mają runy więc ich przedmioty magiczne mają tą zalete że można je eletycznie tworzyć. Ogólnie są armią pewną, w której nie ma raczej większych zaskoczeń i niekontrolowanych zdarzeń, ale niestety przeciwnik decyduje raczej gdzie rozgrywają się główne walki.
 
LordSioma
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: czw lut 10, 2005 2:59 pm

wt wrz 12, 2006 5:53 pm

Zakupiłem zestaw 'Battle Skull Pass', żeby grać krasnalami, a co proponujecie do tego zestawu dokupić ?
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

wt wrz 12, 2006 6:06 pm

 
Awatar użytkownika
oskarek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: śr sie 16, 2006 10:02 pm

pt wrz 15, 2006 5:04 pm

Witam znowu !!! Dość długo tu nie pisałem bo byłem zajety malowaniem moich pierwszych figorek :mrgreen: ktore mozecie zobaczyc na stronie ponizej :D Jeśli moge to prosze o jakies porady na temat malowania i na temat grania armia Hords of Chaos :D
Ostatnio zmieniony pt wrz 15, 2006 10:37 pm przez oskarek, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

pt wrz 15, 2006 6:26 pm

oskarek pisze:
Chord of Chaos

Chyba Hords of Chaos :razz: .

oskarek pisze:
Jeśli moge to prosze o jakies porady na temat malowania i na temat grania armia

Na temat malowania - jest dział warsztat, nie trzeba tego omawiać tutaj.

Co do grania :? ...Chaosiarze to na pewno armia pełna rozmaitych taktyk i pomysłów. Omówienie jej tak na jeden raz jest raczej niemożliwe...
 
cisu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: pn cze 27, 2005 10:00 am

sob wrz 16, 2006 12:51 pm

mam jeszcze wątpliwości co do walki.

jak walczą dwie jednostki to gracze walczą cały czas póki walka się nie skończy,a późńij normalnie zgdnie z turami, czy może każdy w swojej turze atakuje.

i jeszcze jak sprawdzić jaką ochronę pancerza mają poszczególne modele
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

sob wrz 16, 2006 7:50 pm

cisu pisze:
i jeszcze jak sprawdzić jaką ochronę pancerza mają poszczególne modele

Ogólnie to jest tak :
- lekka zbroja daje sava +6
- ciężka zbroja +5
- pancerz z gormiru/pełna płytówka +4
- tarcza polepsza sava o -1 ( czyli np. model z lekką zbroją i tarczą będzie miał sava +5 )
- wierzchowiec daje kolejny punkt
- barding (kopierz, ale nie wiem czy to oficialne tłumaczenie) jeszce jeden punkt
- kombinacja broń ręczna (hand weapon) + tarcza dodaje jescze kolejny punkt, ale tylko do walki wręcz
- magicze przedmioty - tu róznorodność jest olbrzymia, każda rasa ma swoje, zwykle jednak dają pancerz +4-5 ( choć są i takie co dają sava +1, ale nie można ich łączyc z innym wyposarzeniem ochronnym )

Oczywiście wsztstkich możliwości nie wyczerpałem.

cisu pisze:
jak walczą dwie jednostki to gracze walczą cały czas póki walka się nie skończy,a późńij normalnie zgdnie z turami, czy może każdy w swojej turze atakuje

Po koleji :
- atakuje/szarżuje jedna strona, wymieniają ciosy wg. iniciatywy, tudzierz zdolności i zasad specialnych ( zombi np. zawsze biją ostatnie, nawet po dwurakach )
- standardowe testy trafien/zranień/ochrony od panerza ( jak jest dozwolona)
- podliczamy kto komu wbił więcej ran + doliczamy rózne bonusy (szeregi, sztandary i tp. )
- kto wbił mniej musi testować czy nie ucieknie
- jeśli obie strony stoją to starcie jest kontynułowane w odpowiedniej fazie następnej tury.
 
cisu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: pn cze 27, 2005 10:00 am

sob wrz 16, 2006 11:18 pm

o i właśnie o to chodziło!!

thx
 
Awatar użytkownika
Eldarion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 349
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 4:55 pm

ndz wrz 17, 2006 12:00 am

hehe ale przecież jest to w podręczniku ?? !!
 
cisu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: pn cze 27, 2005 10:00 am

ndz wrz 17, 2006 1:24 pm

no niby jest ale po przeczytaniu tego nie byłem do końca pewny.

nie wiem może nie potrafię czytac ze zrozumieniem czy cuś.
 
Awatar użytkownika
Eldarion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 349
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 4:55 pm

ndz wrz 17, 2006 8:28 pm

spoko :) hehe nie które zasady są nie zrozumiałe :) wiec od tego forum :P
 
maxik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 194
Rejestracja: wt lip 04, 2006 8:23 pm

ndz wrz 17, 2006 8:42 pm

Mam pytanie. Czy podręcznik do 7 edycji warhammera jest zrozumiały ( czy przeciętny polak jest w stanie go przeczytać). I czy jest w planach to żeby go przetłumaczyć?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 39

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości