Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Eldorn Elendial
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr sie 10, 2005 1:01 pm

Łowca Horrorów? - czyżby wiedzmin w świecie Earthdawn'a ?

śr sie 10, 2005 1:22 pm

Witam wszystkich!
przeglądając strony poświęcone jednemu z moich ulubionych systemów ( po ad@d oczywiście) natrafiłem na wasze forum.
sprawa jest następująca. Nie mając już pomysłu na ciekawą sesje postanowilem kupić przygode "Splugawieni" :cry: od razu mnie coś w nim zniechęcilo: byla to nowa klasa zabójca horrorow z jego niewiadomo z kąd wziętym talentem likwidowania znamienia.
Chciałbym znać waszą opinię o tej klasie postaci...
 
Awatar użytkownika
ajfel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 333
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 9:26 am

śr sie 10, 2005 1:32 pm

Dyscyplina jak dyscyplina - nic specjalnie ciekawego. Wiedźmina mi Zabójca Horrorów za bardzo nie przypomina, ale to już od kreacji gracza zależy. Może jakoś ciekawie podejść do tej ścieżki i stworzyć interesującą postać. W mojej ekipie nie ma przedstawiciela tej dyscypliny, więc tutaj zakończę wypowiedź.

Acha.. jeżeli brakuje Ci pomysłów na kampanię, to szukaj wszędzie, tylko nie w wydanych u nas oficjalnych przygodach ;-)
 
Awatar użytkownika
Kalosz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: czw lut 24, 2005 4:40 pm

śr sie 10, 2005 2:17 pm

Zabójca Horrorów = Wiedźmin? W życiu!
Kochany Geralt z Rivii miał to do siebie, że był rzeźnikiem, rozwalał stworki na łopatki. A Zabójca? Zwróć uwagę chociażby na Wytrzymałość. 6/5 od razu mówi, że mamy do czynienia z dyscypliną, mającą elementy do walki, ale nie przeważającą ilość.
I moje pytanie, gdzie on ma Moc usuwania Znamienia? Bo patrzę na teraz (Wersja 15 kręgowa, nie ta z Horrorów) i nie widzę, żeby miał coś takiego.
 
Awatar użytkownika
Gerion
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 4:28 pm

śr sie 10, 2005 3:57 pm

Ja prowadzę w drużnie, gdzie jest 5 kręgowy Łowca Horrorów.

W żadnym wypadku nie jest to Zabójca Horrorów, tłumaczenie nazwy tej dyscypliny w ten sposób jest bezsensowne. Stalker to nie Killer...ani Hunter.

To TROPICIEL Horrorów, ma ku temu wszelkie potrzebne talenty, Spojrzenie Astralne, Oparcie się mocy znamienia, Astralną flarę i najlepsze Moc Woli dyscyplinarną (acha gram wersją z Barsaive in Chaos dla 2 edycji, nie ma tam 15 kręgów tylko 10).

Niska magia (wykrywanie obecności Horrorów, konstruktów i naznaczonych) rządzi. Poza tym prowadzę kampanię w Indrisie, której głównym celem jest zlikwidowanie Horrora (Hunter of the Hunters z dodatku Scourge Unending). Ten Horror to taki łowca Horror Stalkerów, który przejmuje ich ciała i sieje spustoszenie w ich szeregach.

W ciągu około 10 sesji, postacie krążą po tropach Horrora i często natrafiają na jego konstrukty, splugawionych Patalan... Ostatnio był wielce spektakularny pojedynek z pomniejszym Horrorem (Nightwish zmodyfikowany) i jego sługusami (patalańskie, splugawione trolle).

Słów kilka o roli Horror Stalkera. Na równi z Ksenomantą (moja drużyna to Woj. Kseno, Tropiciel Horrorów i supportowo Fechmistrzyni, wszyscy kręgi 4-5), ma zdolność wglądu i badania przestrzeni astralnej. Przez to że to talent dyscyplinarny, często udaje mu się wykryć osoby świezo naznaczone przez Horrora (trudność wykrycia: stopień Znamienia Horrora, wymagany sukces Duży, a po kilku latach naznaczenia nawet Wyjątkowy).
Niską magią wykrywa obecność Horrorów, potrafi identyfikować ich moce, formę bytowania (fizyczny, astralny, dualny), ma wiedzę o historii pogromu i zanieczyszczeniu przestzeni astralnej. Z Ksenomantą świetnie się uzupelnia.

Talent Moc Woli dyscyplinarny to największy power w starciu z Horrorem. Gdy reszta drużyny wyje i sika z przerażenia (Groza - moc Horrora), ten dodając karmę z sukcesem stoi twardo...

Astralna Flara jest niezła, by oślepiać astralne byty (w tym i Horrora). Na wyższych kręgach Hartowanie siebie działa lepiej niż Drewaniana Skóra, a zdolność Obrona przed Horrorem (karma do testów przeciwko mocom Horrora) jest niezła.

Oparcie się znamieniu to niezły talent, może on dzięki temu oddzielić znamię Horrora od swojego wzorca. A przy dużym sukciesie wręcz wykorzystać je przeciwko Horrorowi (wytropić jego miejsce pobytu).

Łowca jednak nigdy nie powinien działać sam. Wspomożenie Ksenomantą i Wojownikiem jest obowiązkowe. To nie jest dyscyplina osobnika, który walczy z Horrorem. NIe ma żadnego talentu do walki, którybyłby dyscyplinarnym.

Nie należy też zapominać o Ostatecznym Ciosie.

Ten talent z gruntu definiuje tę dyscyplinę, jako absolutnie straceńczą. Tropiciel Horrorów to osobnik przepełniony bólem, determinacją i fatalizmem. Każdy dzień, godzinę, minutę zdaje sobie sprawę, że kiedyś wcześniej czy później zginie. Że trafi na Horrora tak potężnego, iż nie będzie mógł odsunąć od siebie splugawienie, wtedy magia jego dyscypliny zadziała i oczyści go w sposób ostateczny, czyniąc przy okazji wielką krzywdę Horrorowi.

Tutaj znajdziesz więcej informacji o interpretacji Ostatecznego Ciosu. Natomiast tutaj pogawędkę o możliwych rozwinięciach talentów dla tej ciekawej dyscypliny.

Mój drużynowy Łowca zaczyna miewać kryzysy talentów, związane z rzeczami fabularnie wzbudzonymi przeze mnie w kampanii (wielka miłość i oddanie pewnej, elfiej kobiecie - oddanie i troska o innych jest zaprzeczeniem dyscypliny, by jej nie krzywdzić musi dbać o siebie, o to by żył jak najdłużej, konfrontacją ze ścieżką Dyscyliny jest troska o swe życie, choć czyni to wyłącznie by oszczędzić cierpienia ukochanej kobiecie).

Natomiast by go poratować, podesłałem mu mistrza Zhan Shi i zaczynają się dogadywać (sugestie gracza). Połącznie Tropiciela Horrorów i Zhan Shi uważam za doskonałe, gdyż ten drugi ma wiele talentów dyscyplinarnych nastawionych na fizyczną walkę. Obie dyscypliny się pięknie uzupełniają.

To tyle moich wywodów o Tropicielach Horrorów.

pozdrawiam
Gerion
 
Awatar użytkownika
Tacharis
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 68
Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:01 pm

śr sie 10, 2005 11:23 pm

A kimże jest ten Zhan Shi? Drugoedycyjna dyscyplinka? Brzmi jak jakiś mnich. Zgadłem?
 
Awatar użytkownika
Gerion
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 4:28 pm

śr sie 10, 2005 11:33 pm

Tacharis pisze:
A kimże jest ten Zhan Shi? Drugoedycyjna dyscyplinka? Brzmi jak jakiś mnich. Zgadłem?


Tak dokładnie. Ciekawa (choć krytykowana przez fanów 1 edycji) Dyscyplina, rodem z Kataju (Cathay) czyli tam gdzie rządza smoki ;-)

Faktycznie to Dyscyplina wojownika nieco umistycznionego. Wiele talantów bojowych, jak i umożliwiających wgląd w astral. Opublikowana w dodaktu Way of War. Ma Spojrzenie astralne na 2 kręgu (!) i klimatyczne Hartowanie siebie (zamiast Drewnianej skóry), oczywiscie dyscyplinarna Walka wręcz, zresztą:



Circle 1
Karma Ritual
Anticipate Blow
Avoid Blow (D)
Body Control (D)
Throwing Weapons
Unarmed Combat (D)
Circle 2
Astral Sight
Durability (8/6)
Steel Thought (D)
Circle 3
Cat's Paw
Trap Initiative (D)
Circle 4
Melee Weapons (D)
Thread Weaving - Chi Weaving (D)
May spend Karma on Willpower tests
Circle 5
Temper Self (D)
Snap Kick
May spend 2 Strain to add their Willpower Step to their Unarmed Damage
Circle 6
Lizard Leap
Resist Taunt (D)
Physical Defense +1
Circle 7
Gliding Stride
Lightning Fist
Extra Recovery Test
Circle 8
Fast Hand
Spot Armor Flaw (D)
Spell Defense +1
Circle 9
Cobra Strike (D)
Cold Purify
Spirit Strike
May spend Karma on Recovery tests
Circle 10
Clever Hands
Defense
Life Check (D)
Initiative +1
Circle 11
Missile Twister (D)
Pin
Physical Defense +1, Spell Defense +1
Circle 12
Banishing Ward (D)
Prevent Blow (D)
Spell Defense +1, extra Recovery Test
Circle 13
Chameleon
Vital Strike (D)
Maximum Karma +25, Initiative +1
Circle 14
Champion Challenge
Pattern Strike (D)
Physical Defense +2, Social Defense +2
Circle 15
Breath of Fire
Zone of Will (D)
Spell Defense +2, Seal Pattern


Jak widzisz miejscami pokrywa się talentami z Łowcą Horrorów, dlatego umożliwiam połączenie obu tych dyscyplin.


pozdrawiam
Gerion
 
Awatar użytkownika
Eldorn Elendial
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr sie 10, 2005 1:01 pm

czw sie 11, 2005 2:05 pm

Jednak ja narazie nie pozwole moim gracza wcielać sie w zabójce horrorów. Zaraz by zaczęły się komentarze, oskarżenia, że wprowadzam nową dyscypline, chociiaż jestem zagorzalym przeciwnikiem nowych dyscyplin ( np. złą sławą owiany gladiator
:) oraz przepakowany minotaur)
 
Awatar użytkownika
Gerion
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 4:28 pm

czw sie 11, 2005 2:16 pm

Taaaa... rozróżnij tylko Dyscypliny OFICJALNE (Łowca Horrorów 1 i 2 edycja, Zhan Shi - 2 edycja), które sa przetestowane i zbalansowane, z nieoficjalnymi potworkami...

Jak możesz porównywać w ogóle konstrukcję i założenia fabularne Łowcy Horrorów (patrz: Hunters of Throal z Barsaive in Chaos, a w 1 edycji "Czas Pożogi" z Podstawki i Splugawionych) z jakimś tam fanpro Gladiatorem??

Gerion
 
koki
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 23, 2005 5:20 pm

wt sie 22, 2006 3:05 pm

Ta dyscyplina sprawdza się w akcji i naprawde w fajny sposób jest pomyślana , nie zakuca reali gry więc czemu by jej nie używać ? Ale jak wspomniane było na początku , wszystko zależy od kreacji gracza , a z tym jak wiemy bywa różnie... :shock:
 
Awatar użytkownika
Gerion
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 4:28 pm

śr sie 23, 2006 1:14 pm

W piątek wychodzi Namesgiver's Compendium z Red Bricka (Earthdawn Classic) i tam będzie wersja Classicowa Łowcy Horrorów.
Z zajawek zauważyłem że nie będzie talentu Ostateczny Cios. Albo wiec go wywalili, albo zrobili z niego zdolność..

ZObaczymy w piątek, jak kupię podręcznik, to zamieszczę info o nowym układzie talentów w Dyscyplinie Łowcy Horrorów.

Gerion
 
Awatar użytkownika
Ashin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 1:01 pm

sob wrz 02, 2006 1:21 pm

Zabijca Horrorow moze byc bardzo ciekawa dyscyplina aczkolwiek napewno bardzo trudna do odegrania z tego co pamietam mieszkancy Barsawi bardzo sie ich bali bo ci adepci pozniej dosc czesto spotykali horrory a nawet ich poszukiwali(wsumie nazwa o tym swiadczy) no i bano sie ze bedzie naznaczony wiec wiesz mozna to ciekawie wykorzystac i utrudnic zycie graczowi. Pozatym profesja nie jest przepakowana powiedzialbym wrecz ze jest przecietna aczkolwiek mi sie podobala kiedy jeszcze bylem graczem w ED
 
Awatar użytkownika
.::Gilbert
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: czw lip 29, 2004 12:21 am

wt wrz 05, 2006 9:33 pm

Ashin pisze:
i bano sie ze bedzie naznaczony


On do tego zmierza. Strach uzasadniony, pomimo iż dyscyplina niezwykle rzadko spotykana.

Ashin pisze:
Pozatym profesja nie jest przepakowana powiedzialbym wrecz ze jest przecietna


A czym się różni postać przypakowana od słabo przypakowanej? Ilością kręgów? Wytrzymałością? Po co ta cała matematyka? Potencjał fabularny jest - można z tym cos zrobić wg mnie.

Kwestia gustu.
 
Awatar użytkownika
Ashin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 1:01 pm

pt wrz 08, 2006 10:36 pm

zalezy od punktu widzenia za silne postacie nie sa ciekawe a na tym moze ucierpiec druzyna, logiczne silniejsza postac silniejsi przeciwnicy a przy tym moze oberwac reszta druzyny(zakladajac ze gracze beda razem) no niby mozna zrobic ale jednakowoz czesto gracze szczegulnie na poczatku wlasnie kieruja sie matematyka jak to nazwales nie latwo im to wybic z glowy

Popraw post zgodnie z zasadami jezyka polskiego, inaczej zostanie usuniety - Chav.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości