Zrodzony z fantastyki

Czy wziąłbyś udział w takim konkursie?

Tak
75 (79%)
Nie
12 (13%)
Nie wiem
8 (8%)
 
Liczba głosów: 95
 
Awatar użytkownika
Bulny
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: sob cze 24, 2006 6:52 pm

pn sie 21, 2006 3:26 pm

Ja też jestem za wysłaniem kilku mesków :wink: Pewnie i tak wygram tylko ogromny rachunek za telefon ale te kilka PLN-ów mogę wydać :wink:
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

pn sie 21, 2006 4:37 pm

mattness pisze:
Wydanie książek - za góra 3000 złoty załatwiam profesjonalny skład + druk

Brzmi bardzo ciekawie i z chęcią skorzystam z oferty, jeśli okaże się najbardziej atrakcyjna. Kiedy przyjdzie czas na kwestie związane z wydaniem, będę o Tobie pamiętał. Czy mógłbym Cię prosić o więcej szczegółów na priva? Chodzi głównie o format, gramaturę papieru, rodzaj oprawy, gramaturę oprawy (jeśli jest miękka), sklejenie/szycie, liczba egzemplarzy, etc.
mattness pisze:
- Czy polter w jakiś sposób "rozliczy się" z tej akcji? ile nadesłano SMSów? Jak wykorzystano kasę (np. tak, jak to robi WOŚP)?

Zacznijmy od tego, że wypadki potoczyły się tak, że Poltergeist będzie patronem inicjatywy, zaś całą resztę biorę na siebie ja. Tak więc Polter na pewno nie będzie się z niczego rozliczał. Ja z kolei nie wykluczam takiej możliwości.
BulNy@pl pisze:
Pewnie i tak wygram tylko ogromny rachunek za telefon ale te kilka PLN-ów mogę wydać

Cieszę się, że pomysł Ci się podoba. Jednak jest całkiem możliwe, że rachunek telefoniczny Ci nie wzrośnie - pamiętaj, że jeśli nie wykorzystasz wszystkich "abonamentowych" minut i SMSów i z SMSem konkursowym zmieścisz się w darmowej kwocie, nie dopłacisz ani gorsza, a tylko spożytkujesz dobrze kasę, którą i tak byś musiał wydać.
mattness pisze:
Noir RPG już istnieje - mam nawet POWIEŚĆ w świecie gry - i jest znakiem towarowym AFAIK... Jednym słowem - przsdałaby się zmiana nazwy settingu.

Wiem, że Noir już jest. Pełna nazwa gry, nad którą już od bardzo dawna pracuję brzmi "Noir: Projekt Pandemonium", więc nie ma problemu :-) "Noir" to wersja skrócona, którą operuje w kontaktach ze znajomymi.

Pozdrawiam serdecznie,
Finn
 
Awatar użytkownika
mattness
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: śr sty 18, 2006 4:33 pm

wt sie 22, 2006 7:25 am

Finn
Czy mógłbym Cię prosić o więcej szczegółów na priva?

Poszło :)
 
Awatar użytkownika
sil
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: pt wrz 10, 2004 7:51 pm

pt sie 25, 2006 2:52 pm

pamiętaj, że jeśli nie wykorzystasz wszystkich "abonamentowych" minut i SMSów i z SMSem konkursowym zmieścisz się w darmowej kwocie, nie dopłacisz ani gorsza, a tylko spożytkujesz dobrze kasę, którą i tak byś musiał wydać.

To jest pewna i sprawdzona informacja? Jakoś do tej pory nie miałem okazji się przekonać jak są rozliczane takie premium SMSy :)

Odnośnie prowizji operatorów to zabierają około 60% wpływów.

A sama idea brzmi ciekawie i z niecierpliwością czekam na szczegóły :)
 
Awatar użytkownika
Bulny
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: sob cze 24, 2006 6:52 pm

sob sie 26, 2006 6:53 pm

Heh... Niestety to co napisał sil2...
sil2 pisze:
Jakoś do tej pory nie miałem okazji się przekonać jak są rozliczane takie premium SMSy

...jest prawdą.
I podłączam się pod pytanie:
sil2 pisze:
To jest pewna i sprawdzona informacja?

A jak coś wygram (no nie licząc tego rachunku) to całe forum ma u mnie broFca (odbiór osobisty) :)
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

ndz sie 27, 2006 11:20 am

sil2 pisze:
To jest pewna i sprawdzona informacja?

Tak jak pisałem wcześniej - jest możliwe, że Ci rachunek nie urośnie. Ja nigdy nie przekraczam abonamentu i zawsze płacę tyle ile wynosi jego kwota, a zdarza mi się wysyłać Premium SMSy, czasem nawet na kwotę około 20 złotych w miesiącu. To samo tyczy się przynajmniej 4 moich znajomych, jednak wszyscy mamy telefony w pomarańczowej sieci, w związku z czym nie jestem w stanie powiedzieć, jak wygląda to w Erze lub w Plusie.

Tak, dla Orange (dawna Idea) jest to sprawdzona informacja. Na własnej skórze.
BulNy@pl pisze:
A jak coś wygram (no nie licząc tego rachunku) to całe forum ma u mnie broFca (odbiór osobisty)

Ostrożnie z takimi obietnicami, bo na tym forum jest kilka tysięcy ludzi :D
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

ndz sie 27, 2006 11:47 am

Finn pisze:
na tym forum jest kilka tysięcy ludzi

Zarejestrowanych cos ponad 14 tysiecy ;)
 
Awatar użytkownika
Bulny
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: sob cze 24, 2006 6:52 pm

ndz sie 27, 2006 11:49 am

No to się będziecie musieli jakoś podzielić tym broFcem :razz:
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

pn sie 28, 2006 9:00 pm

Chavez pisze:
Zarejestrowanych cos ponad 14 tysiecy


Z czego aktywnych góra 10%. ;) - Większość użytkowników już się "wykruszyła". Niektórzy już po napisaniu paru postów. Sporo jest też kont zero-postowych... :(

Te kilka tysięcy, o których wspomniał Finn, to najbardziej optymistyczne dane, na jakie można się zgodzić.
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

pt wrz 15, 2006 2:26 pm

Start strony konkursu w poniedziałek. Odliczanie się rozpoczęło :-)
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

pn wrz 18, 2006 9:43 pm

Strona konkursowa już jest - zapraszam wszystkich do zapoznania się ze szczegółami. Strona dostępna jest pod adresem http://www.megakonkurs.com/
 
Awatar użytkownika
Fungus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 871
Rejestracja: śr paź 08, 2003 3:54 pm

pn wrz 18, 2006 10:58 pm

Finn, moglbys zdefiniowac co to dokladnie mechanika d20"? Czy to musi byc zgodne z d20 SRD, czy mozna uzywac d20 modern, albo innych wersji d20, ja bardzo mozna ta mechanike modyfikowac?
 
Awatar użytkownika
Repek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 8702
Rejestracja: śr mar 24, 2004 4:41 pm

pn wrz 18, 2006 10:58 pm

Ach, ta rewolucyjna, bliska sercu estetyka. Trzymam kciuki, powodzenia, paru złociszy nie poskąpię. :)

A teraz Polterowy patriotyzm - tylko my i Rebel posiadamy wyraźne loga w wysokiej rozdzielczości? :) Czy to może wina strony? Bo część wyglada niezbyt dobrze i warto byloby, jesli to nie jest wina samych serwisów, by jednak wszystko jednakowo wyeksponować pod względem wyglądu.

Na stronie brakuje w widocznym lub łatwo dostępnym miejscu informacji, kto osobowo odpowiada za koordynację konkursu.

Fajny byłby też kontaktowy numer GG.

Mam trochę jedną wątpliwość odnośnie etapów. Od czego się zaczyna? Cytuję: Konwencja, założenia ogólne, cechy charakterystyczne. Fajnie, ale czy nie ukraca się w ten sposób kogoś, kto ma np. świetny pomysł na mechanikę? Z drugiej strony można przyjąć założenie, że dobry system będzie bezkonkurencyjny w każdej z kategorii.

Może dać wszystkim choćby 2-3 etapy na prezentację rdzenia gry?

Pozdrówka
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

pn wrz 18, 2006 11:23 pm

Far-Mazon, dobre pytanie. Generalnie chodzi o to, żeby setting miał taką mechanikę, żeby nie naruszać zasad OGL. Jeśli nie naruszy i nadal będzie można mówić na silnik "d20", to wszystko ok. Modern niestety nie wchodzi w rachubę z kilku powodów. Po pierwsze (ale nie najważniejsze), nie lubię go. Po drugie, nie wiadomo jak długo linia modernowa będzie żyła. Po trzecie, nie wiadomo (nie, nie wiadomo ;-) ) kiedy modern po polsku wyjdzie. Po czwarte, produkt ma być kompatybilny z podręcznikami do dedeków, które posiada masa ludzi.

repek- nad logami popracuję, kiedy będę miał chwilę czasu. Wygląd niektórych z nich jest efektem skalowania. Jutro powinienem wstawić nowe.

Co do etapów - starałem się tak dobrać poszczególne elementy, żeby dawały jak najpełniejszy przekrój przez wszystko to, co składa się na setting. Jeśli ktoś będzie miał rewelacyjną mechanikę - niech napisze o tym w 1 etapie i w późniejszym, poświęconym zmianom mechanicznym. Będzie miał możliwość zgarnąć za to punkty. Poza tym jest jeszcze forum, na którym autor/zespół będzie miał okazję bardziej rozwinąć skrzydła.

Dane kontaktowe zaraz uzupełnię ;-)

Pozdrawiam,
Finn
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

wt wrz 19, 2006 9:12 am

Na chwilę obecną do pomysłu podchodzę z wielkim sceptycyzmem. Nasz rodzimy rynek RPG nie tyle padł, co nie jest rozreklamowany. Wydawanie kolejnego systemu, który ma być w dodatku na d20, czyli mechanice, która jest użyta chyba w najbardziej "widocznym" w skelpach systemie DnD, wydaje mi się trochę bezcelowe. Trudno powiedzieć też, że jest miejsce na kolejne systemy; heroic fantasy gwarantuje Dungeons & Dragons, dark Warhammer, nowy WoD po polsku nie wyszedł i to jest błąd, a w klimaty postapokaliptyczne wprowadza Neuroshima. Reszta gier (np. Dzikie Pola, Monastyr) to w sumie systemy dostosowane do małej liczby ludzi. Mamy lukę w polu science-fiction, ale wznowienie Cyberpunka i (może) wydanie Star Warsów po polsku załatwi sprawę. Żeby trafić do klienta, potrzeba wsparcia książkowego (ale to za mało, gdyż ludzie przestają czytać), gier komputerowych osadzonych w świecie czy wręcz bitewniaków i karcianek.

RPG jest specyficzną rozgrywką i po prostu trudno przekonać do nich człowieka, który z gatunkiem nie miał niczego wspólnego poza obejrzeniem "uginających się" od ciężaru podręczników półek sklepowych. Systemy trzeba wspierać i rozwijać, trzeba wyjść do młodzieży. Ta cała inicjatywa przypomina mi bardziej przemyślane becikowe: jest ładnym gestem w sumie mało wnoszącym.

Skończy się najprawdopodobnie na tym, że wydacie mnóstwo pieniędzy w słusznej sprawie i nic poza tym. No, a gość, który wygra pójdzie sobie na piwo za ładne pieniądze :)
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 478
Rejestracja: sob cze 28, 2003 10:08 pm

wt wrz 19, 2006 9:48 am

Cooperator Veritatis, szanuję Twoje zdanie, choć się z nim nie zgadzam. Rynek, który się rozwija to między innymi taki, na którym pojawiają się nowości. Nasz konkurs ma za zadanie te nowości dostarczać i co więcej, będą to nowości, które podobać się będą wielu ludziom - bo demokratycznie je wybiorą, po wcześniejszym zapoznaniu się z materiałami. Idąc Twoim tokiem myślenia, wystarczyłoby, gdyby na rynku było 5 systemów, każdy wspierający inną konwencję. Nie zgadzam się z tym - im większa różnorodność, tym lepiej. Problem polega na tym właśnie, że tej różnorodności nie ma i wielu ludzi musi sprowadzać podręczniki zza granicy, a każda ich wizyta w sklepie erpegowym kończy się tradycyjnym "ech, znowu nic nowego".

Być może masz rację, ale wierzę, że coś można zmienić. Czy się to uda, pokaże czas. Jeśli jednak można, trzeba próbować. Jeśli się nie spróbuje, wtedy na pewno nic z tego nie wyjdzie.
Cooperator Veritatis pisze:
No, a gość, który wygra pójdzie sobie na piwo za ładne pieniądze

Nie wiem, co zrobi z pieniędzmi. Może dorzuci sobie te pieniądze do przyszłego mieszkania? Może kupi sobie samochód? A może wykorzysta te pieniądze, żeby samemu zacząć coś robić? Tyle osób ma świetne pomysły, jednak brakuje im pieniędzy na start firmy. 5-10 tysięcy to może nie aż tak wiele, ale na pewno to dobry początek.
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

wt wrz 19, 2006 11:35 am

    1. DnD to nie jest czysty heroic, tylko raczej gamistyczna gierka z opcją heroica po którymśtam poziomie. Ale generalnie DnD nie nadaje się (patrząc na mechanikę i wszystko inne poza działalnością MG) do heroicznych sesji bardziej niż choćby 2 ed. Młotka.

    2.
    Finn pisze:
    Rynek, który się rozwija to między innymi taki, na którym pojawiają się nowości. Nasz konkurs ma za zadanie te nowości dostarczać i co więcej, będą to nowości, które podobać się będą wielu ludziom - bo demokratycznie je wybiorą, po wcześniejszym zapoznaniu się z materiałami. Idąc Twoim tokiem myślenia, wystarczyłoby, gdyby na rynku było 5 systemów, każdy wspierający inną konwencję. Nie zgadzam się z tym - im większa różnorodność, tym lepiej. Problem polega na tym właśnie, że tej różnorodności nie ma i wielu ludzi musi sprowadzać podręczniki zza granicy, a każda ich wizyta w sklepie erpegowym kończy się tradycyjnym "ech, znowu nic nowego".

    W dużej mierze muszę się zgodzić z tą wypowiedzią. Faktycznie - rynek bez nowości, a jedynie ciągnięciem starej doli (dodatki do NS, Warha i DeDeków) nie jest rynkiem progresywnym. Chociaż mam odmienne zdanie na temat animowania rynku niż Finn, to w tej kwestii się z nim zgadzam.

    3. Sądzę, że kluczem do ożywienia rynku jest wydawanie tanich gier, dobrych do rozegrania powiedzmy 10 sesji i odłożenia na półkę kosztujących powiedzmy po 10 zł za podręczniczek. Takich trochę nawiązujących do Nowej Fali, ale tańszych i bardziej uniwersalnych. Po pierwsze - w takich grach łatwiej osiągnąć niezły poziom wykonania, bo nie trzeba zgrywać ze sobą mega-przepaśnego świata i mechaniki, a wystarczy mechanikę zilustrować pokrótce scharakteryzowanym światem. Dwa - można w ten sposób zadowolić ludzi, którzy faktycznie kupują erpegi zza granicy, tj. wielbicieli indie.

    Z wyrazami szacunku, bea.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

wt wrz 19, 2006 12:20 pm

Cooperator Veritatis pisze:
to w sumie systemy dostosowane do małej liczby ludzi. Mamy lukę w polu science-fiction, ale wznowienie Cyberpunka i (może) wydanie Star Warsów po polsku załatwi sprawę.

Weź proszę rozejrzyj się, zanim zaczniesz pisać takie monologi. Co każe Ci sądzić, że inne systemy są niszowe? Kilka tysięcy sprzedanych egzemplarzy L5K, czy ponad dziesięć Earthdawna?

Ostatnie zacytowane zdanie rozbiło bank, problem w tym, że chyba nie ten z pieniędzmi. Zerknij proszę do działu Cyberpunka na forum CC, a nawet lepiej - zacznij robić to, czym zbywa fanów wydawca - zacznij jeździć za Karlickim po kraju i męcz go na prelekcjach, aby wydał system, a może zainteresuje się projektem - to autentyczne słowa z forum CC. Zaangażowałem się troszkę w wydanie v 3.0 i na razie nie widać przełomu.
O SW, w których siedzę dość głęboko też mogę powiedzieć, że nic nie jest planowane. Sądzisz, że ISA, ktora nie ma pieniędzy na uruchomienie Eberronu i która grzebała się z wydaniem 3.5 od ponad półtora roku a Dragonlance i Modern wydaje od lat dwóch szarpnie się z okazji reaktywacji linii SW d20 w Stanach (30-lecie Sagi) na zakup jeszcze droższej licencji? Tym bardziej na pewno nie zainwestuje w Shadowruna by FanPro, do lini której wciąż chyba ma prawa - przecież zabiłoby to Urban Arcana do wciąż wydawanego Moderna. ;)
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

wt wrz 19, 2006 1:34 pm

Finnie, ja mam nadzieję, że wasza i podobne wam inicjatywy się powiodą, to jest jakaś wizja, pomysł, a przede wszystkim jego konsekwentna realizacja. Niestety, na ogół do wszystkiego sceptycznie podchodzę ;)

Beacon pisze:
1. DnD to nie jest czysty heroic, tylko raczej gamistyczna gierka z opcją heroica po którymśtam poziomie. Ale generalnie DnD nie nadaje się (patrząc na mechanikę i wszystko inne poza działalnością MG) do heroicznych sesji bardziej niż choćby 2 ed. Młotka.

Lwia większość książek, gier etc. w uniwersum D&D to heroic fantasy; wiem, że istnieją settingi o innej tematyce (jak Planescape), ale generalnie są to światy pełne bohaterów i gracze też nimi mogą zostać. Polemizowałbym jak chodzi o postawienie znaku równości między 2. ed. Warhammera i DnD.

Beacon pisze:
3. Sądzę, że kluczem do ożywienia rynku jest wydawanie tanich gier, dobrych do rozegrania powiedzmy 10 sesji i odłożenia na półkę kosztujących powiedzmy po 10 zł za podręczniczek. Takich trochę nawiązujących do Nowej Fali, ale tańszych i bardziej uniwersalnych. Po pierwsze - w takich grach łatwiej osiągnąć niezły poziom wykonania, bo nie trzeba zgrywać ze sobą mega-przepaśnego świata i mechaniki, a wystarczy mechanikę zilustrować pokrótce scharakteryzowanym światem. Dwa - można w ten sposób zadowolić ludzi, którzy faktycznie kupują erpegi zza granicy, tj. wielbicieli indie.


Beaconie, nie wiem, czy twoja koncepcja jest opłacalna. Na pewno jest to ciekawy pomysł, ale kierowany raczej do graczy już zaawansowanych, a skoro już rynek ma zwiększyć ilość, to przydałyby się systemy kierowane dla początkujących... A wydaje mi się, że złożoność świata i ładna oprawa graficzna bardziej działa na człowieka.

Deckardzie, faktycznie, jak chodzi o Earthdawna i L5K się pomyliłem i przepraszam. Odnośnie Cyberpunka i SW: czy uważasz, że takie inicjatywy jak "Megakonkurs" umożliwią zapełnienie czymś tej luki?
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

wt wrz 19, 2006 2:25 pm

Polemizowałbym jak chodzi o postawienie znaku równości między 2. ed. Warhammera i DnD.
A czy ja go stawiam? Nie, po prostu jest to równie trafne stwierdzenie jak to, że DnD to heroic.

Lwia większość książek, gier etc. w uniwersum D&D to heroic fantasy
No i? Co z tego? Wszystko co dotyczy konwencji gry rozbija się de facto o mechanikę i sposób opisania settingu, a nie o poboczne linie wydawnicze (jakimi w zasadzie są książki 'w uniwersum'), na dodatek częstoo tak beznadziejnie niskim poziomie literacko-językowym.

A moje rozwiązanie nie ma poszerzyć rynku RPG w ogólności, ale skierować ludzi na nieco inne tory myślenia - 'ej, kurde, da się inaczej!'

Beaconie, nie wiem, czy twoja koncepcja jest opłacalna. Na pewno jest to ciekawy pomysł, ale kierowany raczej do graczy już zaawansowanych, a skoro już rynek ma zwiększyć ilość, to przydałyby się systemy kierowane dla początkujących... A wydaje mi się, że złożoność świata i ładna oprawa graficzna bardziej działa na człowieka.

Przekonanie ludzi do RPG to nie kwestia wyłącznie ładnych podręczników, bo tych na rynku jest całkiem sporo: drugi monastyr, dedeki z obszerną ofertą dodatków itp. Kwestia przekonania ludzi do erpegów polega na reklamowaniu, wkręcaniu nowych ludzi w tą zabawę i tego typu inicjatywach. To nie leży w zasadzie w gestii samych wydawców, ale raczej osób już interesujących się grami fabularnymi.

Deckardzie, faktycznie, jak chodzi o Earthdawna i L5K się pomyliłem i przepraszam. Odnośnie Cyberpunka i SW: czy uważasz, że takie inicjatywy jak "Megakonkurs" umożliwią zapełnienie czymś tej luki?
Pytanie nie do mnie, ale odpowiem:
Uważam, że owszem - settingi dedekowe wprowadzają pewną różnorodność, bowiem łatwo jest napisać sam setting, trudniej setting i mechanikę. Bolączka polega jednak na tym, że d20 wspomaga w zasadzie tylko jeden sposób grania, tj. gamism. Niech przeciwnicy GNS mnie zakrzyczą, ale taka jest brutalna prawda. Nie ma tam mechanizmów ubarwiających podejmowanie moralnych wyborów, nie ma systemów wspomagania immersji -> symulacjonizmu. Sory. A przykładowo do CP przydałoby się moim zdaniem zabarwienie N i S. SW można odbierać z kolei różnie - jako neopulpową space-operę (gamism plus sim), albo heroiczne 'tworzenie legendy'. Oba te rozwiązania (zwłaszcza pierwsze) są w zasadzie nie do osiągnięcia na d20.
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

wt wrz 19, 2006 5:17 pm

szkoda, że wszystko jest ograniczone mechaniką d20, bo na 98% to nie będzie produkt dla mnie. Będę słał SMS-y, ale bez entuzjazmu :(
beacon pisze:
bowiem łatwo jest napisać sam setting,

nie tak znowu łatwo... Napisz "łatwiej" a się zgodzę :)
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

wt wrz 19, 2006 6:17 pm

Tak, przeklawiaturzenie. Chodziło mi o 'łatwiej'.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

wt wrz 19, 2006 7:32 pm

Cooperator Veritatis pisze:
Odnośnie Cyberpunka i SW: czy uważasz, że takie inicjatywy jak "Megakonkurs" umożliwią zapełnienie czymś tej luki?

Owszem, jak najbardziej (a przynajmniej mam taką nadzieję). Szkoda, że d20 w konkursie jest rozumiane jako silnik D&D 3.5 albo 3.0, lecz spójrzmy prawdzie w oczy - Modern wychodzi i wychodzi, Future jest którąś tam pozycją na liście, o Cyberscape (nota bene słabym) nawet nikt nie mówi. Space-opera w ogóle ma pecha w Polsce, jedynie GSy starały się, ale jednak trochę nie wyszło. Możemy jedynie zastanawiać się, czy niewydanie SW d6 przez MAG na dobre zamknęło już nasz rynek przed tego typu produktami (a wówczas wydanie full-color kredowych SW to był wyczyn nie do osiągnięcia nawet dla ISY z jej Wampirem: Maskaradą).

Cooperator Veritatis pisze:
Polemizowałbym jak chodzi o postawienie znaku równości między 2. ed. Warhammera i DnD.

Wiesz, czytając fora można wcale nie aż tak rzadko odnieść wrażenie, że to w D&D ludzie starają się grać jak w WFRP, niż na odwrót ;)

beacon pisze:
Nie ma tam mechanizmów ubarwiających podejmowanie moralnych wyborów, nie ma systemów wspomagania immersji

Conan d20 - Character Alingment. Całkiem zgrabne połączenie G i N. S w d20 jest męczące - patrz Handel w Forgotten Realms, czy tabuny religii zupełnie niewykorzystywanych w toku gry, bądź całe dziesiątki stron publikacji pseudo-historycznych, które raczej nużą, niż inspirują.
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

wt wrz 19, 2006 8:17 pm

    Conan d20 - Character Alingment. Całkiem zgrabne połączenie G i N. S w d20 jest męczące - patrz Handel w Forgotten Realms, czy tabuny religii zupełnie niewykorzystywanych w toku gry, bądź całe dziesiątki stron publikacji pseudo-historycznych, które raczej nużą, niż inspirują.

    Problem z dedekami jako sim jest taki, że te przedługaśne opisy itd. to jedyne efekty wspierające choć trochę ten styl gry. Ale niestety nic to nie daje przy immersji choćby, przynajmniej mi (mix N i S). Conana jeszcze nie czytałem, ale skoro tak piszesz, to chyba muszę chociaż przejrzeć. Chociaż wydaje mi się, że Conana fajnie da się rozwiązać na innych mechanikach (co zrobili autorzy indie), a jako jedyny 'fluffbook' może wystarczyć seria książek.

    Wracając do Frogottenów - symulacjonizm powinien być nie tylko we fluffie i megaopisach, ale też w mechanice, "designer's notes", dziale dla MG i wszędzie w ogóle wszędzie. A mechanika d20 i sposób pisania choćby bestiariusza, czy podawanie statsów bogów wspomaga przede wszystkim gamism. O ile w takim konkursie fluff pisze się od nowa, to mechaniki się nie przeskoczy.

    Idąc dalej tym tropem - na DeDekach, bez ogromnych zmian wewnątrz mechaniki - nie da się zbudować dobrego, spójnego systemu (świat + mechanika) w modelu narratywistyczno-symulacjonistycznym. Zawsze gdzieś wlezie ten gamism. Według mnie konkurs powinien więc przybrać nieco inną formułę. Mianowicie powinien być konkursem na setting, sam setting, oraz jakieś designer's notes. Mechanika powinna powstać dopiero, kiedy któryś setting zostanie wybrany (niekoniecznie oparta na d20). Dlaczego?

    1. eliminuje to problem d20 jako dość jednotorowej mechaniki
    2. ludziska nie będą musieli czytać zatrzęsienia różnych mechanik
    3. nie będzie potrzeby w pierwszym rzędzie robić playtestów

    Wada:

    Zwycięsca może zrobić koszmarka mechanicznego i konkurs zbankrutuje -> padnie.



    Przepraszam GNS-negatives.
    Pozdrawiam, bea.
 
Awatar użytkownika
starlift
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3112
Rejestracja: wt mar 18, 2003 12:00 am

wt wrz 19, 2006 8:34 pm

Wydawnictwo zabkrutuje jak nie wyda d20. Tylko d20 ma taka sile zeby przyciagnac ludzi do glosowania smsami. A raczej tylko ono moze ja miec, bo czy bedzie mialo to sie zobaczy. :)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt wrz 19, 2006 8:35 pm

Pozwolę wtrącić swoje trzy grosze w tej dyskusji.

beacon pisze:
Bolączka polega jednak na tym, że d20 wspomaga w zasadzie tylko jeden sposób grania, tj. gamism

Spójrz na takie podręczniki jak Lord of Darknes, niewiele w nim mechaniki (chociaż ta zawsze była jest i będzie w podach do dedeków).

beacon pisze:
Niech przeciwnicy GNS mnie zakrzyczą, ale taka jest brutalna prawda.

Ale czemu brutalna?;) No i wiesz, każdy inaczej postrzega prawdę. Niektórzy bawią się w DnD w styl ala Diablo (i dobrze!), niektórzy, jak ja lubią mieć mechanikę osłoniętą porządną warstwą fabularną (też dobrze, choć powiecie że to kopanie studni łyżeczką) a inni mogą tworzyć jeszcze inne warjacje, choćby wykorzystują GnG.

Deckard pisze:
Wiesz, czytając fora można wcale nie aż tak rzadko odnieść wrażenie, że to w D&D ludzie starają się grać jak w WFRP, niż na odwrót

+1

Deckard pisze:
tabuny religii zupełnie niewykorzystywanych w toku gry, bądź całe dziesiątki stron publikacji pseudo-historycznych, które raczej nużą, niż inspirują.

Jak nie wykorzystywanych? Ja wykorzystuję (może nie całość, ale wiele). Czy nużą? Zależy które, jedne lepsze inne gorsze (BTW o które Ci chodzi).

Co do ograniczenia do d20, to myślę, że organizator konkursu wybrał ten system, ponieważ jest on w Polsce najpopularniejszy i szansa że zwycięski setting ktoś kupi będzie większa jeśli będzie on w d20.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

wt wrz 19, 2006 9:03 pm

Spójrz na takie podręczniki jak Lord of Darknes, niewiele w nim mechaniki (chociaż ta zawsze była jest i będzie w podach do dedeków).


Przeciwnicy dla drużyny. Gamizm w czystej postaci, arrr!

Wracając do Frogottenów - symulacjonizm powinien być nie tylko we fluffie i megaopisach, ale też w mechanice, "designer's notes", dziale dla MG i wszędzie w ogóle wszędzie.


Deadlands - setting gamistyczny z typową pseudosim mechaniką. NS - setting symulacjonistyczny, z mechaniką S-G. 7th sea - setting ze zdecydowaną przewagą N, mechanika S ze sporą dawką N. Wszystkie te gry mają wiernych załogantów.

Dedeki da się łatwo przerobić na Symulacjonizm(bo i z tego mają sporo), z trudem, ale jednak na Narratywizm. W Mutants and Masterminds (Shiver my timbers, ale dlaczego nie można tego nigdzie kupić? Arrr) są punkty losu. Świetne narzędzie Narratywistyczne, zrobione jeszcze lepiej niż kostki Dramy w 7th sea.

Co do konkursu -chyba z kumplem wystartujemy jako grupa kreatywna Duża Małpa, z projektem science fantasy. Tego u nas nie ma, a mogłoby znaleźć fanów.
Ostatnio zmieniony wt wrz 19, 2006 10:10 pm przez Erpegis, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

wt wrz 19, 2006 9:41 pm

7th sea - setting niemal czysty N
Faktycznie, cała masa tam zmuszania graczy do wybierania. Śmiesz chyba sobie ze mnie żartować.

To, co prezentuje setting siódmego morza, to symulacjonizm. Wszystkie zabiegi w podręczniku mają wspomagać immersję gracza.

Wyobraź sobie, że narratywism to nie tylko kostki dramy.

EDIT: nie ciągnijmy wątku. Z Erpegisem dogadałem się na gg i przekonał mnie ;p
Ostatnio zmieniony wt wrz 19, 2006 10:09 pm przez beacon, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt wrz 19, 2006 9:50 pm

Mam parę pytań:

1. Przede wszystkim, nie mam 18 lat, czy mogę wziąć udział w konkursie?

2.W super optymistycznej dla przyszłości przyjmijmy że wygrywam:
a) Dostaje te 5k. System się sprzedaje dobrze, kolejne 5k. Następuje dodruk. Czy wtedy również otrzymuję 5zł od egzemplarza, czy może więcej/mniej?
b) Jeśli zdecyduję się napisać do tego dodatek, to nadal obowiązuje 5zł od egzemplarza?
c) Czy ten dodatek mogę wydać w współpracy z innym wydawnictwem?

3. Trochę głupie, ale ile to jest 5000 tyś znaków?

Na razie tyle, jakby coś to jeszcze napiszę;)
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

wt wrz 19, 2006 10:34 pm

Czytaj dokładnie regulamin.
A 5000 znaków to chyba 2 strony. Mniej więcej.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości