Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Mas Uczeń (były Agd Nowicjusz) [ed. 3.5]

czw lis 09, 2006 5:53 pm

W imię antycznej, przerażającej mocy niezniszczalnego Kultu Smoka!
...czyli nie zdobywaj znajomych za wszelką cenę.

Niedawno natchnął mnie pomysł, by stworzyć BNa, ktory nie bylby wybitny, nieustraszony i wiernie obstający przy swoich ideach- wolę takich ludzi (bądź nieludzi), ale czasami drobna odskocznia pozwala spojrzeć na nich z dystansu. Tą odskocznią jest Mas- niezbyt heroiczny nowicjusz w Kulcie Smoka.
Jak wielu z Was z pewnością wie, Mas jest umieszczony na stronie Polterka jako Agd Neofita. Pozwoliłem sobie jednak na dokonanie pewnej korekty (zmiany imienia) w wersji forumowej. Powód jest prosty- nim poproszę administrację Poltera o dokonanie tej poprawki w "oficjalnej" wersji, chcę zobaczyć, czy mój nowy pomysł na imię i tytuł owego BNa podoba się forumowiczom.


Historia: Mas był przez kilka ostatnich lat znany w okolicach Wrót Baldura jako istna kopalnia kłopotów (dla siebie i innych). Ten początkujący wojownik z miasteczka Stiktir przystąpił do grupy najemników Ostrza Wybrzeża głównie po to, żeby gdziekolwiek należeć i zyskać ochronę grupy. Przez kilka miesięcy spełniał powierzone mu zadania, a brak wybitnych umiejętności bojowych nadrabiał poświęceniem i dezorientującym niektórych wrogów stylem walki- zawsze używa miecza podwójnego.

Gdy jednak podczas zleconego przez Harfiarzy szturmu grupy na niewielką placówkę Zhentarimów dowódca oddziału- sympatyk Harfiarzy, półelf Friskin Alleye- został otoczony przez żołnierzy Czarnej Sieci i przyzwane przez kapłanów i czarodziei tejże organizacji stworzenia, Mas- w tym momencie znajdujący się najbliżej niego- nie od razu przełamał lęk przed śmiertelnymi konsekwencjami przyjścia mu z pomocą. Wahał się o kilka sekund za długo- gdy biegł w stronę swojego przywódcy i otaczającego go tłumu wrogów, ten już leżał nieprzytomny i umierający.
Gdy młody najemnik to zobaczył, załamał się zupełnie i zaczął uciekać.

Znów nie miał żadnego silniejszego protektora, znów był samotny i wystawiony na niebezpieczeństwa tego świata. Prawie cała kompania zginęła, a jej niedobitki uważały go za zdrajcę i słabeusza- może zresztą słusznie?

Przez kolejny rok Mas zatrudniał się do prostych prac we Wrotach Baldura, nigdy nie mieszając się w sprawy, które mogłyby zagrozić jego życiu. W dodatku często narzekał na swoje nieszczęścia, czyniąc przebywanie z nim dość nieprzyjemnym. Wielu klientów wolało nawet zapłacić innym tragarzom czy robotnikom więcej, byleby nie słyszeć ciągle za plecami mruczanych pod nosem narzekań na samotność i "zło tego świata".

Kolejny przewrót w życiu Masa miał miejsce dość niespodziewanie- otóż jeden z jego pracodawców był dość ważną (i, oczywiście, ukrywającą ten fakt) osobą w Kulcie Smoka. Słysząc żałosne pomrukiwania swego nowego tragarza, od razu zauważył, że będzie on idealnym kandydatem na bezwolne narzędzie następców Sammastera. Kultysta ów, kapłan Myrkula i Rogaty Herold (Co oczywiście ukrywał pod zasłoną iluzji) zwany Ordnasem, zaczął wypytywać się o przyczyny złego stanu psychiki Masa. W miarę jak słuchał coraz bardziej utwierdzał się w swojej ocenie swojego pracownika.

Potem, podczas długiej i kluczowej dla byłego najemnika rozmowy, powoli zaczął odsłaniać przed nim niektóre mniej groźne tajemnice Kultu. Przyznał się, że należy do "Jedynej grupy, która zna prawdziwe przeznaczenie świata i chętnie przygarnie Cię" (tu warto zaznaczyć, że Ordnas nie wierzy w przepowiednie Sammastera, lecz uważa je za cenne narzędzie manipulacji). Po dwóch godzinach Mas był już pewien, że chce dołączyć do tak "potężnej" i "nieomylnej" organizacji, i to mimo wątpliwości co do moralności Ordnasa- te zasłoniła wizja posiadania silnych protektorów i potrzeba należenia gdziekolwiek.

W kilka tygodni stał się doprawdy fanatycznym wyznawcą wizji Faerunu rządzonego przez Drakolicze. Gdy po raz pierwszy dane mu było ujrzeć rytuał przemiany smoka w Świętego, bezgranicznie wierzył, że do końca życia będzie pracował nad chwalebną wizją upadłego Wybrańca Mystry- Sammastera. Jego mistycyzm, skłonność do wielkich słów i ślepe oddanie Kultowi są po cichu wyśmiewane przez tą część jego członków, którzy w realizowaniu marzeń Pierwszego Mówcy widzą tylko potencjalne źródło własnych korzyści, ale to one czynią go tak skutecznym.

Gdy Mas przeszedł podstawowe szkolenie magiczne, zaczął działać aktywnie w imieniu Kultu- na odpowiednią do niewielkiej potęgi osobistej skalę. Służył jako magiczne wsparcie żołnierzom Kultu, podróżował z wieściami od jednej komórki do drugiej, coraz bardziej zyskując opinię fanatyka. Obecnie kontynuuje ten sposób bycia, pewien, że Kult ma zawsze rację.

Osobowość: Jak już zostało to wcześniej zaznaczone, Masowi zależy przede wszystkim na należeniu do większej grupy i posiadaniu potężnych sojuszników- nie wierzy, by osoba tak "przeciętna" jak on mogła poradzić sobie w Faerunie sama. Nie odważny, szlachetny czy pomocny, choć nie pociąga- a raczej nie pociągało- go okrucieństwo i mroczne tajemnice. Obecnie- jako że jego osobowość to doskonały "materiał" na uzależnionego od sekty kultystę- przemógł w sobie wszystkie bariery moralne, ślepo ufając proroctwom z Księgi Smoka i robiąc wszystko, by przybliżyć datę ich spełnienia. Jeżeli jednak w jakiś sposób zostanie odciągnięty od Kultu (co może się zdarzyć przy jego obecnym fanatyzmie tylko, jeżeli zostanie pojmany), być może przemyśli swoją podstawę i odzyska skrupuły. Warto zauważyć, że przydomek „Uczeń” dość poważnie go złości. Zapewne jego stosunek do tego tytuły zmieniłby się diametralnie, gdyby Mas odkrył, że wymyślił go jeden z Drakoliczy Kultu, gdy usłyszał o jego fanatycznym członku, widząc w tym ironiczną grę słowną.
Kultysta nie ma o tym jednak pojęcia i w związku z tym- oraz „pospolitością” swojego imienia nadał sobie wymyślony przez siebie przydomek Mroczny Wędrowiec- kolejna porcja oliwy dodanej do ognia fanatyzmu i kolejny temat żartów w Kulcie Smoka.

Wygląd: Mas nie wyróżnia się postawą czy wysokością, mierzy 1,76 metra i jest dość dobrze umięśniony, chociaż jednocześnie zwinny. Ma dość pospolitą twarz o ostrych rysach, lekko wyłupiastych oczach i z kozią bródką. Wyróżnia o natomiast kilka pomniejszych okaleczeń, które miały- w jego mniemaniu- uczynić go "mroczniejszym"- na klatce piersiowej zrobił sobie bliznę w kształcie czaszki smoka, na lewym policzku kazał sobie namalować identyczny tatuaż, zaś w skórę czoła wszył sobie kość palcową Niziołka- tak, by jej krańce wystawały. Większość jego przełożonych uważa tego typu ekstrawagancje za głupie, niepoważne i godne politowania, milczą jednak o tym w jego obecności- wiedzą, że to elementy fanatyzmu, który czyni z niego nadzwyczaj skutecznego sługę.

Mas Uczeń
Mężczyzna człowiek Zbrojny 2/Nekromanta 3
CN średni humanoid (człowiek)

Kości Wytrzymałości: 2k8 +2 +3k4 +3 (21 pw)
Inicjatywa: +2 (zr)
Szybkość: 9 m
Klasa pancerza: 16 (+2 zr, +4 Zbroja Maga)
Bazowy atak/zwarcie: +3/+5
Atak: Miecz dwuostrzowy +1 +7 wręcz (1k8+3/19-20) lub refleksyjny [S+2] długi łuk +5 na dystans (1k8+2/x3)
Pełny atak: Miecz dwuostrzowy +1 +5 wręcz (1k8+3/19-20) i mistrzowski miecz dwuostrzowy +5 wręcz (1k8+1/19-20) lub refleksyjny [S+2] długi łuk +5 na dystans (1k8+2/x3)
Front/zasięg: 1,5 m/1,5 m
Specjalne ataki: czary
Rzuty obronne: Wytrw +6, Ref +4, Wola +3 (Wy +5, R +3, Wo +2 bez Odporności)
Atrybuty: S 14, Zr 15, Bd 12, Int 14, Rzt 8, Cha 8
Umiejętności: Zastraszanie +4, Skakanie +7, Jeździectwo +6, Spostrzegawczość +0, Nasłuchiwanie +1, Koncentracja +9, Czarostwo +8
Atuty: Biegłość w broni (podwójny miecz), Walka dwoma orężami, Zapisanie zwoju, skupienie na broni (podwójny miecz)
Języki: wspólny, Illuskański, krasnoludzki, orczy
Skala wyzwania: 4
Posiadane wyposażenie: Miecz dwuostrzowy +1/mistrzowski, refleksyjny [S+2] długi łuk, 20 strzał, sakwa na komponenty, księga czarów, racje żywnościowe na 3 dni, hubka i krzesiwo, pochodnia, czarna szata, zdobiony sztylet (wart 150 sz), pas na zwoje, zwój Rozkazywania nieumarłym, Kwasowej Strzały Melfa i Promienia osłabienia, eliksir Leczenia Lekkich Ran, 50 sz, 20 ss, 80 sm.

Czary na dzień: 4+1*/3+1*/2+1*, ST 12+ poziom czaru. Przygotowane czary:
2-poziom: Ślepota/głuchota, Rój śnieżek Snilloka (2)
1-poziom: Wywołanie strachu, Magiczny pocisk, Zbroja maga^, Wezwanie nieumarłego I
0-poziom: Dotyk zmęczenia, Odporność^, wykrycie magii, Wybuch kwasu (2)

*Premiowa komórka na czar z ulubionej szkoły (Nekromancja). Zakazane szkoły: Iluzje, Oczarowania.
^Mas zwykle rzuca te czary przed walką, jeżeli ma czas się do niej przygotować. Premie za nie są wliczone w statystyki.
Księga czarów: Przygotowane czary oraz:
0-poziom: Wykrycie trucizny, mistyczny znak, kuglarstwo;
1-poziom: Szybki odwrót, wykrycie nieumarłych;
2-poziom: Roztrzaskanie

Alternatywna rozpiska:

Mas Uczeń SW 4
Mężczyzna człowiek Zbrojny 2/Nekromanta 3

CN średni humanoid (człowiek)
Init +2; Zmysły Spostrzegawczość +0, nasłuchiwanie +1
Języki wspólny, Illuskański, krasnoludzki, orczy

KP 16 dotykowy 16, nieprzygotowany 14 (ze Zbroją Maga, bez niej zmniejsz KP o 4)
PW 21 (5KW)
Wytrw +6, Ref +4, Wola +3

Szybkość 9 m (6 pól)
Wręcz Miecz dwuostrzowy +1 +5 (1k8+3/19-20) i mistrzowski miecz dwuostrzowy +5 (1k8+1/19-20) lub
Na dystans refleksyjny [S+2] długi łuk +5(1k8+2/x3)
Bazowy atak +3, Zwarcie +5
Ekwipunek bitewny zwój Rozkazywania Nieumarłym, Kwasowej Strzały Melfa i Promienia osłabienia, eliksir Leczenia Lekkich Ran
Przygotowane czary (Poziom czarującego 3):
2-poziom: Ślepota/głuchota (ST 14), Rój śnieżek Snilloka (x2, ST 14, 2k6)
1-poziom: Wywołanie strachu (ST 13), Magiczny pocisk (2k4+2), Zbroja maga^, Wezwanie nieumarłego I
0-poziom: Dotyk zmęczenia (ST 12), Odporność^, wykrycie magii, Wybuch kwasu (2)
^Mas zwykle rzuca te czary przed walką, jeżeli ma czas się do niej przygotować. Premie za nie są wliczone w statystyki.

Atrybuty S 14, Zr 15, Bd 12, Int 14, Rzt 8, Cha 8
Atuty Biegłość w broni (podwójny miecz), Walka dwoma orężami, Zapisanie zwoju, skupienie na broni (podwójny miecz)
Umiejętności Zastraszanie +4, Skakanie +7, Jeździectwo +6, Spostrzegawczość +0, Nasłuchiwanie +1, Koncentracja +9, Czarostwo +8
Posiadane przedmioty Ekwipunek bitewny oraz Miecz dwuostrzowy +1/mistrzowski, refleksyjny [S+2] długi łuk, 20 strzał, sakwa na komponenty, księga czarów, racje żywnościowe na 3 dni, hubka i krzesiwo, pochodnia, czarna szata, zdobiony sztylet (wart 150 sz), pas na zwoje, 50 sz, 20 ss, 80 sm.

Księga czarów przygotowane czary oraz
0-poziom: Wykrycie trucizny, mistyczny znak, kuglarstwo;
1-poziom: Szybki odwrót, wykrycie nieumarłych;
2-poziom: Roztrzaskanie

Zawołanie bitewne: Niechaj potęga najświętszego Kultu Smoka cię przytłoczy!



Taktyka: Jeżeli Mas działa z większą grupą, zawsze przypomina jej o konieczności ustalenia strategii- w takim wypadku zależy ona od umiejętności innych jej członków. W pojedynkę zaczyna zwykle od przyzwania nieumarłego (zwykle zombie kobolda), a następnie wspiera go rzucanymi z oddali czarami ofensywnymi. W ostateczności sięga po swoje doświadczenie najemnika i podwójny miecz.

Warto także zauwazyć, że- zgodnie z erratą Player's Guide to Faerun- czarami z serii Wezwania Nieumarłego można przyzwać nieumarłych o liczbie KW nieprzekraczającej poziomu czarującego +1- wiadomość o tyle ważna, że w edycji 3.5 Szkielet i Zombie to szablony.
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 5:11 pm przez Planetourist, łącznie zmieniany 9 razy.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw lis 09, 2006 6:08 pm

Praca bardzo mi się spodobała, niewątpliwie na plus idzie powiązanie z Kultem Smoka i wplątanie w intryge Rogatego Herolda.
Stworzyłeś doskonałego jakby to napisać "chłopca na posyłki".
Historia mi sie podoba i koncepcja BNa.
Bez sumienia daje ci 5+
Ps. W Kulcie przydałby mi się taki człek, chociaż niekoniecznie jako najemnik. :hahaha:

Nieścisłość wyjaśniona, jak wiadomo uwielbiam Kult Smoka. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony czw lis 09, 2006 6:29 pm przez Vitriol Plugawiciel, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

czw lis 09, 2006 6:21 pm

SW 4 z prostego powodu: normalnie poziom= SW, ale zbrojny to klasa BN, a na potrzeby ustalania SW obniża się poziomy w tych klasach o 1 (Czyli 2 poziomy zbrojnego zwiększają SW 3-za 3 poziomy nekromanty- do 4)
PS.1: Dlaczego miałem przeczucie, że Vitriol będzie jednym z pierwszych komentatorów?
PS.2: Ordnas jeszcze się kilka razy pojawi i to bynajmniej nie w tak marginalnej roli, jak tutaj :wink:
PS.3: Wprowadziłem drobną zmianę- zamiast zwoju Niewidzialności (której Agd nie może uzywać, bo jedna z jego zakazanych szkół to iluzje) dałem mu zwój Rozkazywania Nieumarłym
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

czw lis 09, 2006 6:24 pm

Vitriol Plugawiciel pisze:
Jedyne co się rzuca w oczy, to SW Agda: dlaczego 4 ?

Zauważ, że jest tam Zbrojny 2(czyli klasa dla BN czyli -1 do SW).

Sama postać milutka. Taki człowieczek ślepo oddany Kultowi myślący, że znalazł to czego szukał jest bardzo fajny. Plusem jest to, że nie jest to nie wiadomo jak potężna istota a praktyczne szaraczek chcący dobrze wykonywać swoje obowiązki.
Ogólnie rzecz biorąc praca dobra i fajna, ale nie powalająca, mimo wszystko musi się podobać :)

Dlaczego miałem przeczucie, że Vitriol będzie jednym z pierwszych komentatorów?

Czyżby zwabiły Go dwa magiczne słowa na K i S ;)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw lis 09, 2006 9:03 pm

Zgadzam się z przedmówcami. Bardzo fajna, lekko zabawna (w miły ironiczny sposób) i łatwa do wykorzystania postać. Niby tylko chłopak od przynieś, podaj, pozamiataj ale mimo to klimat w sobie ma. Dla porządku dodam tylko, że strona mechaniczna to też dobra robota (choć pewnie nieco minie zanim przywyknę do nowego sposobu rozpisywania postaci :wink: ).

Podsumowując bardzo fajna praca i czekamy na dalsze materiały z Rogatym Heroldem w tle. Ocena końcowa 5+/6 w tutejszej skali ocen - gratuluję, dobra robota.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

pt lis 10, 2006 11:38 am

Niezgorzej opisana i potencjalnie użyteczna postać kultysty w stylu "oszukanego głupca", członka sekty znajdującego się pod pełną kontrolą swoich zwierzchników, zaślepionego wpojonymi ideałami i niezdolnego do zrozumienia swoich błędów. Jednocześnie coraz bardziej upada moralnie, aż do przewidywalnego zwrócenia się ku złu i wyparcia się dobra w imię "wyższych ideałów". Zmieniłbym jednak przydomek z "Nowicjusza" na bliskoznacznego "Neofitę". O ile pierwsze określenie ma dość pospolitą naturę i może odnosić się w ogólności do kogoś początkującego i mało doświadczonego, o tyle już neofita implikuje tego czy innego rodzaju doznania mistyczne i sprawy religijne lub tajemne, a także tzw. neoficki zapał - swoisty fanatyzm, który stanowi podstawową cechę opisanego BNa. Nie wspominając już o fakcie, że lepiej brzmi, choć to już tylko moje odczucie. Przy tej okazji - również zmiana imienia by nie zaszkodziła. "Agd" jest zwyczajnie za krótkie i mało dźwięczne, niebezpiecznie bliska poziomowi "imion" przypominających odgłosy fizjologiczne (Ghrum, Burp, Gurk i temu podobne, tradycyjnie stosowane względem rozmaitych barbarzyńców i orków).
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pt lis 10, 2006 3:13 pm

No cóż- moim zdaniem imię sugerujące orczego adepta 1. poziomu w pewien subtelny, ironiczny sposób pasuje do "oszukanego głupca", więc samego imienia ani tytułu nie zmenię :wink: . Zsu podddał mi jednak inny pomysł- osoba, u której podświadoma potzeba należenia do grupy wytworzyła zafascynowanie mrokiem (by pojawiła się ciepła, przyjemna iluzja, że w końcu jest się oświeconym), w dodadku posiadająca "orczoadeptowe" imię z pewnością zadbałaby o "klimatyczny" pzydomek. Jeżeli wymyślę jakiś ciekawy, to go umieszczę.
A, i najważniejsze: dziękuję za przychylne opinie. Oraz mniej ważne:
Radnon pisze:
choć pewnie nieco minie zanim przywyknę do nowego sposobu rozpisywania postaci

Skoro już o tym mowa, to czyuwazacie że dobrym pomyslem byloby rozpisanie Agda w "najnowocześniejszy" sposób, ktorego przykłady można zobaczyć m.in. tu? Z jednej strony jest ona o wiele mniej podatna na zmiany, z drugiej nieco czytelniejsza (w kazdym razie według mnie), przy czym niezbędna tylko przy "molachach", w których specjalnych atakach i ekwipunku mozna się najzwyczajniej w świecie pogubić.
Ostatnio zmieniony pt lis 10, 2006 3:51 pm przez Planetourist, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

pt lis 10, 2006 3:26 pm

Planetourist pisze:
Skoro już o tym mowa, to czyuwazacie że dobrym pomyslem byloby rozpisanie Agda w "najnowocześniejszy" sposób, ktorego przykłady można zobaczyć m.in. tu? Z jednej strony jest ona o wiele mniej podatna na zmiany, z drugiej nieco czytelniejsza (w kazdym razie według mnie), przy czym niezbędna tylko przy "molachach", w których specjalnych atakach i ekwipunku mozna się najzwyczajniej w świecie pogubić.

Jak uważasz. Według mnie "nowy" sposób jest czytelniejszy, ale z drugiej strony jego tworzenie zabiera więcej czasu (IMO) a tworząc rozpiskę Slarkrethela to już w ogól zabiera czas ;) Czyli moje zdanie na ten temat: tak, rozpisz go "nowocześnie" ;)
Co do Agda to kiedy pierwszy raz przeczytałem "Agd" byłem pewne, że tekst będzie w pewnym sensie parodią Artykułów Gosp. Dom. :P
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

pt lis 10, 2006 4:02 pm

Dla równowagi - nowy szablon jest wprawdzie dość czytelny i potencjalnie łatwiejszy do wykorzystania w czasie gry, ale stary łatwiej opracować, a co ważniejsze: przywykli do niego ludzie. Ponadto przyjęliśmy na stronie jego stosowanie, przynajmniej do momentu w którym na polskim rynku nie pojawią się podręczniki wprowadzające nowy format statblocku jako obowiązujący.

Radziłbym pozostanie przy wersji tradycyjnej, opcjonalnie - dodanie rozpiski według nowego schematu na zasadzie dodatku, swoistego wariantu - na równi ze standardową (albo też w sposób odwrotny).
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

pt lis 10, 2006 5:50 pm

Bardzo fajny i ciekawy Bohater niezależny. Można by powiedzieć, że jest to taki wyjątek od reguły, jeśli chodzi o porównanie do innych fanatyków z Kultu Smoka. Nie jest to tzw. Podręcznikowy „Czarny Charakter”, tylko zwykły szaraczek, chcący zostać w życiu kimś i przeżyć w niebezpiecznym świecie. Kwestia tego, że do osiągnięcia swych celów wykorzystuje protektorów z organizacji, to już inna kwestia ;). Ogólnie jest to dosyć oryginalna koncepcja postaci. Mechanicznie i fabularnie praca również stoi na wysokim poziomie a samego bohatera łatwo będzie wpleść w przygodę. Za samo zresztą nawiązanie do tematyki Kultu Smoka Masz u mnie Plane dużego plusa (zresztą, jak wiadomo nie tylko u mnie ;))

Jedyną kwestią sporną Twej pracy jest zmiana imienia i przydomku. Propozycja Zsu, dotycząca zmiany na neofitę jest IMO jak najbardziej poprawna i oryginalna. Agd Nowicjusz nic nie mówi a Neofita Agd brzmi bardziej mrocznie. To, co zrobisz zależy od Ciebie, jednak ja osobiście byłbym za zmianą.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pt lis 10, 2006 6:07 pm

Jak widać, dodałem przydomek Mroczny Wędrowiec- nie najlepszy, ale jako rozwiązanie tymczasowe wystarczy. Co do Nowicjusza- przypominam, że:

Planetourist pisze:
Warto zauważyć, że przydomek "Nowicjusz", nadany przez tą część Kultu, która nie potrafi ukryć pogardy dla jego fanatyzmu, dość poważnie go złości.

Ma być on ironiczny, wręcz złośliwy- Neofita zostałby odebrany przez niego pozytywnie, a nie o to chodzi twórcom tego przydomka. Tak więc na razie przy nim pozostanę, w końcu nie chcecie chyba, żeby chłopak na posyłki nie miał się na co złościć? :wink:
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

sob lis 11, 2006 1:01 pm

Dokonałem kilku drobnych zmian i dodałem nową formę rozpiski. Przepraszam za umieszczanie dwóch postów pod rząd, ale gdybym umieścił tą informację w starym, nikt by jej nie zauważył. :wink:
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pt lis 24, 2006 9:04 pm

BN bardzo fajny, zawsze lubiłem bawić się idiotami robiącymi wszystko co im się rozkaże. Mógłbym powtarzac moich przedmówcó i chwalić długo, ale po co? Praca świetna ;)

Doszukałem się dwóch uchybień:

Planetourist pisze:
Gdy po raz pierwszy dane mu było ujrzeć rytuał przemiany smoka w Świętego, święcie wierzył,

Powtórzenie, nawet jeśli chodzi o nazwę, nieładnie brzmi.

Planetourist pisze:
Wręcz Miecz dwuostrzowy +1 +5 (1k8+3/19-20)

Atak +7 ;)
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pt lis 24, 2006 9:15 pm

iron_master pisze:
Atak +7

Tu się nie zgodzę- w nowej metodzie rozpiski podaje się zawsze premie do ciosów wyprowadzanych w akcji pełnego ataku, a więc kary za walkę dwoma broniami także się dolicza.


iron_master pisze:
Powtórzenie, nawet jeśli chodzi o nazwę, nieładnie brzmi.

Racja, zaraz zmienię.

iron_master pisze:
zawsze lubiłem bawić się idiotami robiącymi wszystko co im się rozkaże

oj nieładnie, nieładnie... pewnie połowa Twoich kolegów od dawna jest pod wpływem Gwałtu na Umyśle :razz:
 
Osgix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 10, 2006 8:18 pm

sob lis 25, 2006 1:55 pm

Idealny przykład jak charyzma zaniża zastraszanie... W opisie wyglądu idealnie widać, że jest straszny i widząc kogoś takiego większość spotkanych osób by pouciekało a tymczasem żałosna charyzma zmniejsza jego rokowania...
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

sob lis 25, 2006 3:34 pm

Osgix pisze:
Idealny przykład jak charyzma zaniża zastraszanie... W opisie wyglądu idealnie widać, że jest straszny i widząc kogoś takiego większość spotkanych osób by pouciekało a tymczasem żałosna charyzma zmniejsza jego rokowania...

Nie chcę zaczynać tutaj dyskusji, która toczy się zupełnie w innym temacie ale mylisz się nieco a przykład jest tutaj idealnie odwrotny. Przeczytaj dokładnie opis tej postaci a szczególnie akapit o jej osobowości. Wynika tutaj dość jasno, że postać ta przez swój fanatyzm i głupotę jest raczej groteskowa niż straszna. Stąd właśnie wynika taki a nie inny modyfikator tej umiejętności.

Co do samej postaci to dodam jedynie, że ostatnie poprawki oraz kilka korekt jakie wprowadzono w ostatnim czasie poprawiły tylko jej czytelność. Praca prezentuje się jeszcze bardziej profesjonalnie niż poprzednio.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

ndz maja 13, 2007 5:15 pm

Powód, dla którego dokonałem zmiany w opisie (byłego) Agda i temacie opisałem w pierwszym poście, więc nie ma sensu się powtarzać. Zadam Wam tylko 2 pytania:
1. Czy Uważacie tą zmianę za krok w dobrą stronę?
2. Czy Rozumiecie, czym jest wspomniana gra słowna i dlaczego akurat "Mas Uczeń" jest dobrym imieniem dla pomniejszego fanatyka KS?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości