Zrodzony z fantastyki

 
Anonim_1

Psiarnia - lokacja

pn gru 04, 2006 6:14 pm

Psiarnia

Gdy zatrzymały się pierwsze maszyny terraformujące, ludzie opuścili osiedla położone w okolicy biegunów i przenieśli się do miast w pobliżu równika. Starsi mieszkańcy Ash twierdzą, że pozostawiono nie tylko domy, ale i wielkie magazyny, kompleksy przemysłowe i laboratoria. Bandy zbieraczy lokalizują je i przeszukują, zabierając wszystkie cenne przedmioty. Psiarnia jest przykładem jednej z takich opuszczonych lokacji.

Plotki

Nie ma chyba miejsca, wokół którego krążyłoby równie wiele plotek i legend, co wokół psiarni. Planowane jako tajne laboratorium, na skutek jakiegoś paskudnego wypadku zostało przemianowane jako więzienie. Nawet nie tyle więzienie, co czasowe schronienie dla najgorszych psów z Ash, facetów, na których szkoda nawet kuli. Położenie psiarni jest nieznane, choć mówi się, że jest daleko na północy i głęboko pod ziemią. Jest to ponoć olbrzymia dziura (wcześniej były tam normalne pomieszczenia i korytarze, ale w wyniku jakiejś eksplozji wszystko trafił szlag). Dwie windy, kilka przewodów wentylacyjnych, stara maszyneria i resztki systemu obronnego (kamery i mikrofony, ale i miny, pojemniki z trującym gazem, automatyczne karabiny i inny, służący odbieraniu życia sprzęt) to wszystko, co składa się na psiarnię. Raz na miesiąc wrzucają tam nowych, co jakiś czas puszczają windą paczki z żarciem.
Oczywiście, żarcia jest zbyt mało dla wszystkich.
Oczywiście, tylko najgorsze psy mają co jeść.
Wokół psiarni krążą inne plotki. Gliny opowiadają, że pod ziemią żyje kilku wariatów, którym jest wszystko jedno, czy załapią się na zrzut żarcia. Jeśli ich minie, ubijają sobie jakiegoś więźnia – jeden wystarczy im na pół miesiąca. Męty sprzedające prochy gadają o jakimś doktorku, który pracował w psiarni jeszcze w czasach laboratorium. Jakimś cudem przeżył eksplozję (swoi go zostawili) – teraz szefuje więźniom, robi na niektórych jakieś eksperymenty. Ponoć doktorek to cholernie dobry, choć nie do końca normalny genetyk. Może określenie „zły pies”, jak czasami nazywa się rzekomo zamykanych w psiarni ma drugie znaczenie?


Prawda

Psiarnia, jak nazywają ją mieszkańcy Ash była w rzeczywistości niewielką wojskową placówką. Zajmowano się tam głównie modyfikacją elementów cybertechniki i wszczepianiem ich w ciała żołnierzy. Wypadek, o którym mówi się na ulicach nie był eksplozją – miał miejsce podczas próby przeniesienia ludzkiej duszy w ciało cyborga. Człowiek ten nie miał wystarczająco silnej psychiki by wytrzymać szok. Popadł w obłęd. W szaleństwie zaczął atakować naukowców, lekarzy i personel placówki. Dowództwo podjęło dwie próby odzyskania bazy – po drugiej porażce wysłano napakowane ładunkami wybuchowymi sondy. Eksplozja zniszczyła większą część bazy, nic jednak nie wiadomo na temat cyborga. Po kilku miesiącach spokoju armia zapomniała o całej sprawie.
O placówce nie zapomnieli jednak zbieracze. Kilka grup przeszukiwaczy zapuściło się w głąb bazy w poszukiwaniu broni, wszczepów i informacji – tylko jedna wydostała się na zewnątrz. Miejsce to nie zostało całkiem zapomniane przez władze. Czasem, gdy jakiś więzień sprawia zbyt dużo problemów, naczelnik wypełnia podanie o przeniesienie, wpisując polu miejsce docelowe „Psiarnia”. Gdy zbierze się takich kilku, przewozi się ich pod tą bazę, daje po nożu, latarce i niewielką ilość zapasów, wsadza do windy i spuszcza na najniższy poziom. Psiarnia nie jest schroniskiem dla złych psów. To miejsce, gdzie się je usypia – choć niekoniecznie bezboleśnie.

Motywy

• Bohaterowie graczy to kolejna grupa więźniów odesłanych do psiarni. Wkrótce po zjechaniu na najniższy poziom bazy stają się obiektem ataków. Zginą, czy też może uda im się załatwić cyborga? Może nie ma żadnego cyborga a mordercą jest jeden z nich?
• Do psiarni wysłano przez pomyłkę nie tego faceta, co trzeba. Syndykat płaci grubą kasę za wydostanie w jednym kawałku gościa, który poleciał tam przez pomyłkę. Pytanie brzmi, czy choć jednemu z bohaterów uda się wydostać w jednym kawałku?

* * *

"Psiarnia" jest przykładową lokacją, prezentacją formatu w jakim chcielibyśmy opisywać różne inne ciekawe miejsca - zarówno z Ash, Bariz i Cor, jak i innych rejonów układu i galaktyki. Bardzo prosimy o opinie na jej temat: czy pasuje Wam klimat tego miejsca, czy układ tekstu jest odpowiedni? Może czegoś w nim brakuje, wypada rozszerzyć jakiś akapit i dodać szczegółowe informacje?
Ostatnio zmieniony sob kwie 21, 2007 7:18 pm przez Anonim_1, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

wt gru 05, 2006 4:20 pm

ShadEnc pisze:
czy pasuje Wam klimat tego miejsca


Zdecydowanie. Mrocznie, ale bez przesady.

Fajnie, że tekst jest konkretny, dość oryginalny, a wszystko zajmuje mało miejsca i dzięki temu mozna ''wypchać'' podręcznik takimi lokacjami. Nie poszerzałbym tekstu, wszystko co trzeba wiedzieć znajduje się w tekście, a sama lokacja zostawia duże pole manewru dla MG. Wielki +.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt gru 05, 2006 7:51 pm

Zgadzam się z przedmówcą, że jest to bardzo fajny tekst. Konkretny, klimatyczny (dość mroczny ale bez przesady na szczęście), ciekawy i warty wykorzystania. Jednocześnie pozostawia sporo miejsca dla MG, który spokojnie może dodawać swoje własne elementy do gotowego szkieletu. Warto też wspomnieć, że ładnie oddaje on atmosferę świata w jakim się rozgrywa jednocześnie dokreślając pewne założenia settingu. Za to spory plus.
Początkowo całość sprawia wrażenie pewnej "małości" ale po przeczytaniu dochodzimy do wniosku, że tak naprawdę wszystko co powinno być - jest. Długość poszczególnych akapitów jest w porządku, choć chyba lekkie wydłużenie fragmentu o prawdziwej historii byłoby wskazane. W sumie nie musi to być wielka zmiana ale generalnie na tyle spora aby ta część stała się większa niż Plotki.

Podsumowując bardzo dobry format i świetna lokacja. Moje gratulacje, dobra robota.
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

wt gru 05, 2006 7:56 pm

Naprawdę świetne Encu :spoko:

Widzę że promujesz swój projekt w najlepsze. To dobrzeże wyszedłeś z tym do ludzi i tworzysz dalej.
Psiarnia po przeczytaniu kilku pierwszych zdań od razu skojarzyła mi się z Falloutem. Nie wiem czemu, ale posiada właśnie taki specyficzny faloutowy klimat. Opuszczona placówka wojskowa a obecnie miejsce w którym usypia się bezpańskie psy.
Świetny motyw i nie za mroczny, ale utrzymany w stonowanej czerni.
Coś czuję że nie zmarnowałem tych esemesów na Twój set :)
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

śr gru 06, 2006 6:56 pm

Dobry pomysł z rozdzieleniem tekstu na informacje prawdziwe oraz plotki.
Qball pisze:
Psiarnia po przeczytaniu kilku pierwszych zdań od razu skojarzyła mi się z Falloutem

Hihi, tak samo jak i mnie :)
Tak naprawde nie ma się tu co rozpisywać. Lokacja rozpisana porządnie, jest ciekawa i intrygująca zarazem. Sam jej opis skłania do wyprawy a opis jest na tyle zgrabny, ze pozwala MG wprowadzić różne dodatkowe elementy wedle jego woli. Czyli w ramach króciutkiego podsumowania: bardzo fajny kawałek tekstu będący świetnym przykładem na to że Nemezis nie bez powodu cały czas gra o najwyższą stawkę :)
 
Anonim_1

śr gru 06, 2006 7:48 pm

Bardzo dziękuję Wam za wypowiedzi. Są nieocenioną pomocą, szczególnie teraz, przy planowaniu układu podręcznika.

Kymil Nimesin pisze:
Zdecydowanie. Mrocznie, ale bez przesady.

Trochę martwiłem się, czy aby "Psiarnia" nie jest zbyt mroczna, nawet jak dla zamarzającej planety, jaką jest Ash. Cieszę się, że tak nie jest.

Kymil Nimesin pisze:
wszystko zajmuje mało miejsca i dzięki temu mozna ''wypchać'' podręcznik takimi lokacjami

Świetnie, czyli taki układ (ew. ze zmniejszeniem objętości plotek i/lub powiększeniem prawdy, co słusznie sugerował Randon) byłby mile widziany? Oczywiście, planujemy rozszerzanie opisów, gdy dodatkowe informacje będą potrzebne - w przypadku "Psiarni" opis byłby najprawdopodobniej uzupełniony planem bazy (byłby a nie będzie, ponieważ "Psiarnia" to absolutnie bonusowa lokacja, której nie umieścimy w podręczniku). Ogólnie, polegałoby to na tym, by po przeczytaniu lokacji MG nie musiał dokonywać większych przeróbek by wrzucić ją do swojej kampanii.

Qball pisze:
To dobrzeże wyszedłeś z tym do ludzi i tworzysz dalej.

Ciekawe - okazuje się, że w dwóch tematach na forum Poltera zebrałem więcej opinii, niż na całym subforum Nemezis na stronie Megakonkursu. Trzeba będzie przenieść tu ciężar dyskusji. :)

Qball pisze:
Nie wiem czemu, ale posiada właśnie taki specyficzny faloutowy klimat.

Szczerze przyznam, że jedyną inspiracją dla "Psiarni" było więzienie z "Kronik Riddicka". :papieros:
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr gru 06, 2006 9:30 pm

ShadEnc pisze:
czy pasuje Wam klimat tego miejsca

Klimat to ona ma. Umiarkowany kontynentalny;P

Lokacja bardzo miła dla oka ciekawie napisana, posiadająca nastrój i pole do działania, czyli wszystko co trzeba do fajnej sesji :) Gratuluje, dobra robota ;)

ShadEnc pisze:
Świetnie, czyli taki układ (ew. ze zmniejszeniem objętości plotek i/lub powiększeniem prawdy, co słusznie sugerował Randon) byłby mile widziany?

Ciekawe byłoby wrzucenie kilku takich opisów lokacji, co jakiś czas w bocznych ramkach, które nawiązują do opisanego miejsca/osoby. W samym podręczniku lepiej opisancyh lokacji (czyli np. dosyć dokładny opis bazy wojskowej itp) najlepiej wrzucić 1-3 zależnie od dostępnego miejsca. Przynajmniej ja tak to widzę ;)

ShadEnc pisze:
Trzeba będzie przenieść tu ciężar dyskusji.

+1, Polter bazą Nemezis;P
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

czw gru 07, 2006 10:16 am

ShadEnc pisze:
ponieważ "Psiarnia" to absolutnie bonusowa lokacja, której nie umieścimy w podręczniku).


Ależ Ci użytkownicy poltera są rozpieszczani. Nawet bonusy dostajemy! :razz:


ShadEnc pisze:
Świetnie, czyli taki układ (ew. ze zmniejszeniem objętości plotek i/lub powiększeniem prawdy, co słusznie sugerował Randon) byłby mile widziany?


Mi najbardziej odpowiada układ taki jaki jest.


ShadEnc pisze:
Szczerze przyznam, że jedyną inspiracją dla "Psiarni" było więzienie z "Kronik Riddicka".


HHmmm, więzienie z Riddicka? Mi to pachniało czystym Falloutem. Ale niezmienia to poziomu lokacji.


iron_master pisze:
Ciekawe byłoby wrzucenie kilku takich opisów lokacji, co jakiś czas w bocznych ramkach, które nawiązują do opisanego miejsca/osoby. W samym podręczniku lepiej opisancyh lokacji (czyli np. dosyć dokładny opis bazy wojskowej itp) najlepiej wrzucić 1-3 zależnie od dostępnego miejsca. Przynajmniej ja tak to widzę



+1



ShadEnc pisze:
Trzeba będzie przenieść tu ciężar dyskusji.



iron_master pisze:
+1, Polter bazą Nemezis;P


+1
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

czw gru 07, 2006 11:08 am

Bardzo przyjemna lokacja, która skojarzyła mi się o dziwo i z Falloutem i z Kronikami Riddicka, tzn. sam klimat więzienia z KR, zaś ten fragment o szalonym doktorku i eksperymentach z Falloutem. Gdybym prowadził Nemezis użyłbym Psiarni jako dobrze zakonspirowanego laboratorium, w którym przeprowadza się próby nad skrzyżowaniem ludzi z potworami Hordy, mające na celu stworzenie superżołnierzy w walce z tymi okropnościami. Przy okazji mogłoby to być dobre miejsce dla najemników (oczywiście takich, którzy będą mieli wiedzę o tym miejscu i dość rozsądku by o nim nie mówić wokoło), którzy wyłapywaliby co mniej potężne potwory Hordy do badań.

A poza tym rządzi motyw z wysłaniem gościa przez pomyłkę do Psiarni :wink: "Sorry stary, pomyłka w administracji to Johnny miał poznać Psiarnię nie Ty" :razz: Bomba!
 
Anonim_1

czw gru 07, 2006 12:12 pm

Cahir pisze:
Gdybym prowadził Nemezis użyłbym Psiarni jako dobrze zakonspirowanego laboratorium, w którym przeprowadza się próby nad skrzyżowaniem ludzi z potworami Hordy, mające na celu stworzenie superżołnierzy w walce z tymi okropnościami.

Whoa! Klimat rodem w Aliena 4 (ale bez badziewnych, białoskórych Obcych ;)), legalnie przeniesiony do Nemezis. Dodatkowo, jest to świetny patent na wprowadzenie Hordy na Ash. Ciasne tunele, rozszalałe bestie, dzielni (umierający jeden po drugim :papieros:) marines, w końcu - gdy będzie jasne, że misja zakończy się porażką - potężna eksplozja. Idealny temat na konwentową jednostrzałówkę :)
 
Awatar użytkownika
kaduceusz
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2843
Rejestracja: śr lut 11, 2004 12:15 am

czw gru 07, 2006 2:38 pm

Kymil Nimesin pisze:
ShadEnc pisze:
Szczerze przyznam, że jedyną inspiracją dla "Psiarni" było więzienie z "Kronik Riddicka".

HHmmm, więzienie z Riddicka? Mi to pachniało czystym Falloutem. Ale niezmienia to poziomu lokacji.


Chyba nie oglądałeś Kronik. Pachnie więzieniem na milę :-)

Bardzo fajna lokacja, choć co do mapki - byłoby to spore wyzwanie koncepcyjne.

@polter:
Dziwisz się? ;-)
 
Anonim_1

czw gru 07, 2006 2:44 pm

kaduceusz pisze:
Bardzo fajna lokacja, choć co do mapki - byłoby to spore wyzwanie koncepcyjne.

Zgadzam się - wyraźna mapka bazy wymagałaby poświęcenia zbyt dużej ilości miejsca i stanowczo zbyt dużego nakładu pracy w stosunku do możliwych korzyści. Między innymi dlatego Psiarnia wylądowała tutaj a nie w podręczniku. :)

@polter:
Dziwisz się? ;-)

Nie dziwię, tylko żałuję, że nie zacząłem tu pisać o Nemezis wcześniej. :papieros:
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

czw gru 07, 2006 4:37 pm

kaduceusz pisze:
Chyba nie oglądałeś Kronik. Pachnie więzieniem na milę :-)


Oczywiście, że oglądałem, ale o ile rzyczywiście ma podobny klimat do Kronik, to IMO bije od tego czymś ala Fallout. De gustibus.
 
Filio

czw gru 07, 2006 10:05 pm

Głupio mi trochę, że cały czas obsypuję Cię komplementami, ShadEnc. :wink:
Ale tym Nemezisem mnie urzekłeś, a Psiarnią zyskałeś kolejne głosy.
Dwie rzeczy: z niecierpliwością czekam na kolejne teksty spod Waszego (czyli kogo dokładnie?) pióra i powodzenia (a jeśli Wam się nie uda, to spróbujcie się dogadać z jakimś wydawnictwem - bo kurde żal by było taki projekt odłożyć do półki lub zrobić z niego autorkę).
 
Anonim_1

pn gru 25, 2006 6:08 pm

Jakiś czas temu na forum Megakonkursu pojawiła się pod tekstem opisującym "Psiarnię" dość ostra, krytyczna wypowiedź lokacji - zainteresowanych, którzy nie mieli jeszcze okazji zapoznać się z tekstem zapraszam tutaj.

Głównym zarzutem względem więzienia był fakt jego logicznej niespójności. Faktycznie, gdyby spojrzeć na nią zimnym, analizującym okiem, bez wątpienia odnalazłoby się pewne dziwactwa - systemy zabezpieczeń działające do dziś, szalejący cyborg, itd.
Oczywiście, większość (jeśli nie wszystkie) tych elementów została wrzucona celowo. "Psiarnia" jest lokacją z settingu, który koncentruje się przede wszystkim na akcji i widowisku (oraz na wyborach, ale to temat na odrębną dyskusję). Dlatego też wszystkich, którzy oczekują od Nemezis raczej "2001: Odysei Kosmicznej" niż "Kronik Riddicka", muszę ostrzec - ta gra nie wspiera zbyt mocno symulacjonizmu i zamiast wyjaśniać, czemu taki a nie inny element znalazł się w podręczniku pokazuje, jak można go użyć na sesjach.

Ciekawi nas (autorów) jednak, jak Wy widzicie spójność "Psiarni" - wymaga poprawek, czy też jest na tyle fajna, że warto przymknąć oko na te kilka nieścisłości? I najważniejsze, czy liczycie na to, że Nemezis będzie przede wszystkim widowiskiem, czy też chcecie przede wszystkim gry spójnej i realistycznej?
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pn gru 25, 2006 7:22 pm

To już rzecz gustu, każdy ma inny. Osobiście mi to nie przeszkadza, moi gracze rzadko szukają takich szczegółów, ale faktem jest, że symulacjonistów jest w naszym kraju wiele. Nie wiem jak z tym sobie poradzicie, mi nie przeszkadza. Cóż to za świat, w którym nie ma dziwactw? ;) ;P
 
Anonim_1

pn gru 25, 2006 7:27 pm

iron_master pisze:
faktem jest, że symulacjonistów jest w naszym kraju wiele

Odważne stwierdzenie, biorąc pod uwagę, że najpopularniejszym przez kilka lat światem był FR - swoiste zaprzeczenie realizmu. ;) Wydaje mi się, że symulacjoniści są bardzo głośni, jednak nie jest ich tak wielu.

Ryzyko jest jednak spore. Z moich obserwacji wynika, że głosujący w Megakonkursie to w dużej mierze aktywni członkowie fandomu, pośród których sporo jest miłośników realizmu. Cóż, zobaczymy. :)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pn gru 25, 2006 7:35 pm

Małe sprostowanie: gamistów jest najwięcej, jeśli patrzymy na ilość sprzedanych podstawek do D&D. Jednak wielu z nich się zwyczajnie nie udziela, gra sobie, nie patrząc na innych, czasami jakieś strony przejrzy w poszukiwaniu nowego prestiża, atutu itp. Jednak we wspomnianym przez Ciebie fandomie symulacjonistów jest trochę i o nich również należałoby pomyśleć, dodając trochę realizmu do Nemezis.

P.S całe D&D jest zaprzeczeniem realizmu ;) I chyba tylko dlatego ciągle w to i inne erpegi gram ;)
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

śr gru 27, 2006 1:08 am

Niespójna? Może. Ale mnie to w najmniejszym stopniu nie przeszkadza. Jest taka bardziej kinowa :wink:
W sumie to lubię realizm na sesjach, ale nie przesadzam z nim. staram się raczej wczuć w konwencję tego co nabyłem albo co mam w swoich lepkich łapach. Nemezis jest jakie jest i mnie się podoba -[podlizywanie mode on] to dlatego ślę te esemesy :) [podlizywanie mode off].
Psiarnia jest ciekawa i ma klimat. Cholera, dużo jestrzeczy w erpegach które są niespójne ale mają klimat i dlatego nikt nie narzeka. A jeśli komuś nie pasuje jakiś element (sprawne systemy obronne) to niech nie jęczy ale przerobi tę lokację wedle własnego widzimisię. W końcu opis lokacji nie jest dogmatem którego nie wolno zmienić bo nie. Albo jeszcze lepiej - dopisanie sobie historii do tego czemu to tam jeszcze działa. Też nie takie trudne "O systemy zabezpieczeń dba się żeby Ci którzy tam wejdą a pewno nie opuścili jej za szybko" albo "Jakiś wyjątkowo twardy sukinsyn przetrwał w psiarni i zdołał w jakiś sposób zaadaptować ją dla własnych potrzeb, teraz uważa się za pana tego miejsca i dba o nie jednocześnie gnębiąc zesłanych z czystej perwersyjnej przyjemności". Może i naciągane ale jak najbardziej pasowałoby do klimatu bo takie filmowe :wink:
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr gru 27, 2006 12:02 pm

Qball +1, Psiarnia jest na tyle krótka (chodzi o opis), że można ją bezproblemowo z naprawdę niewielkim nakładem wysiłku przerobić, aby każdemu pasowała :)
 
Anonim_1

śr gru 27, 2006 12:52 pm

iron_master pisze:
Psiarnia jest na tyle krótka (chodzi o opis), że można ją bezproblemowo z naprawdę niewielkim nakładem wysiłku przerobić

Mam nadzieję, że ta "krótkość" okaże się atutem, nie wadą. Oczywiście, będą lokacje opisane dokładniej, "Psiarnia" ma prezentować średnią/małą objętość.

Tymczasem zabieram się za przeglądanie kolejnego tekstu. Jeśli niebo nie zwali się nam na głowy, powinien pojawić się na forum jeszcze dziś.
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

śr gru 27, 2006 1:17 pm

Mam nadzieję, że ta "krótkość" okaże się atutem, nie wadą. Oczywiście, będą lokacje opisane dokładniej, "Psiarnia" ma prezentować średnią/małą objętość.


Małe lokacje z krótkim opisem mają to do siebie że łatwo jest je zaadaptować do scenariusza. Małe lokacje mają wady ale mają też atuty i nie można niczego roapatrywaćjednoznacznie. "Psiarnia" to mała lokacja którą można umieścić w dowolnym scenariuszu i to jej atut. Wadą jest natomiast to że nie nadaje się na jakieś dłuższe przygody. Bilans nie wychodzi jednak na zero, ponieważ wad i atutów można się doszukiwać i odnajdywać ich coraz więcej. Psiarnia jest jaka jest, każdy widzi. A to czy się podoba czy nie jest opinią subiektywną.

PS. Ostatnio czytałem moje komiksy niektóre i w jednym znalazłem dosyć ciekawy pomysł który pasowałby chyba do klimatu "Nemezis" i jest dość podobny do "Psiarni". Kilka zmian i zaangażowanie hordy mogłoby dać miejscu pewien urok. Jeśli masz dostęp do "Obcy: Widmo" to możesz się przyjrzeć a może stwierdzisz że pomysł z lokacją nie jest zły :wink:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość