Zastanawiam się, czy dobrym pomysłem nie było by wprowadzenie następujących elementów:
Składników rot;
Specjalnych warunków aktywacji zaklętych i nasyconych przedmiotów.
Postać otrzymuje bonus (bonus 1-5 do rzutu, na przykład) za rzucanie rotu z użyciem składniku. Składnik musi ulec zniszczeniu, lub w inny sposób musi zostać zapewnione, żeby nie mógł być użyty ponownie (np. staje się częścią czaru i nie można go rzucić).
W przypadku rot rzucanych jako rytuały (extended casting), może być wymagane kilka składników, odpowiednie miejsce (np. wyrysowany pentagram) itd.
Postać, żeby rzucić rotę raz ze składnikiem (i bonusem) a drugi raz bez składnika, musi znać dwie roty (jedną dla czaru ze składnikiem i jedną bez). Coś za coś.
Przykładowe bonusy:
+1
Składnik niezbyt łatwo dostępny, wymagający wcześniejszego przygotowania, związany z małym aktem Pychy, lub mający pewną cenę.
Przykładowo: obsydianowy nóż (Kinetic Blow, rota Knife Fist), szkic iluzji (Hallucination, rota Induced Illusion), przedmiot ukradziony osobiście przez maga (Apportation, rota Nothing Up My Sleeve), droga, obcojęzyczna książka z antykwariatu (Universal Language, rota Bricks of Babel).
+3
Składnik trudno dostępny, wymagający długiej pracy, związany ze średnim aktem Pychy, pomniejszy przedmiot pochodzenia nadnaturalnego, lub drogi.
Przykładowo: garść ziemi z wulkanu Etna (Control Fire, rota Dry Water), własnoręcznie napisana powieść, opowiadajaca o czynach danej postaci (Fabricate Future, rota False Messiah), fragment drewna ze spalonego włąsnoręcznie budynku (Siphon Integrity, rota Hidden Stores), krew wampira (Supres Own Life, rota Descending to the Grave), dzieło sztuki, np. chińska waza (Soul Jar, rota Urn of Motes).
+5
Składnik niemal niemożliwy do zdobycia, wymagający poświęcenia, by go stworzyć, którego zdobycie wiąże się z poważnym aktem Pychy, większy przedmiot nadnaturalnego pochodzenia, niesamowicie cenny.
Przykładowo: palec świętego Augustyna (Healing Hart, rota Balm of Flesh), mikstura z własnej krwi (Greater Spirit Summons, rota Whisper to the Acients), ofiara z człowieka (Restore Corpus, rota Spectral Poultice), dusza zaklęta w przedmiocie (Psychic Genesis, rota Artificial Inteligence), klejnot koronny (Transmute Gold, rota Fool's Gold).
Specjalne warunki aktywacji przedmiotów będą w następnym odcinku, jak się ustosunkujecie do moich propozycji.