Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

[Mag, dryf] Efekty paradoksu

wt sty 30, 2007 2:10 am

Dosc klasycznym tematem opowiesci w Magu powinien byc demon, ktory wyrwal sie na wolnosc dzieki niefrasobliwemu uzyciu magii przez Czyniacego. Zaczyna sie on panoszyc po naszym settingu, a postaci musza go sprzatnac. Ot, standart.

Sprobujmy sobie to wyobrazic od strony mechanicznej. Pominmy juz fakt, ze jakis Mag faktycznie sobie pozwolil na wypuszczenie tego demona - zalozmy, ze test na paradoks dal jakis oblednie wysoki wynik. Malo prawdopodobne, ale mozliwe. Demon jest. Niech dodatkowo zarznie maga, ktory go przyzwal i zaczyna hulac. Hula sobie godzinke, dwie, no moze dobe - a potem siup, do Otchlani z powrotem. Z opowiesci nici.

Tabelka czasu trwania paradoksu jest IMHO smieszna. Paradoksy trwaja krotko i wlasciwie nie maja czasu zrobic nic brzydkiego. Przed manifestacja najlepiej uciekac, bo i tak ja otchlan wciagnie. By uzyskac cos trwalego, co moze nabruzdzic graczom, ktos musi miec Madrosc rowna 1 albo najlepiej 0. Rzadko trafiaja sie az takie bydlaki, coby mogly generowac fajne efekty fabularne.

Najlatwiejszym sposobem jest zsuniecie tabelki w dol i zwiekszenie czasu trwania paradoksu. Ale to jest brutalne, malo eleganckie i generalnie ssie, bo to okrutny dryf. Zamiast tego chcialbym zaproponowac rozszerzenie zasad - WW moze, to i ja tez :)

Pokaze na przykladzie. Niech trwa sobie bitwa magiczna. W efekcie jednego z zaklec ktos szaleje - ot, nic zlego, za godzine przejdzie, bo mial Madrosc na 5. Jednak ktos inny rowniez lapie paradoksc i znowu pojawia sie szalenstwo. Tutaj nieco rozszerzamy dzialanie - oprocz tego, ze pojawia sie nowe, stare zwieksza swoj czas dzialania. Zmienia na taki, ktory bylby efektem Madrosci o jeden mniejszej. Innymi slowy pierwsze szalenstwo (wygenerowane przez Maga o madrosci 5) bedzie trwac teraz 2 godziny, zamiast jednej sceny. A jesli jeszcze ktos wygeneruje trzeci taki paradoks, to pierwsze bedzie trwac 12 godzin, a drugie ssunie sie tez o kropke madrosci w dol. W efekcie pojawia sie trwajace w nieskonczonosc manifestacje, anomalie i nawet pietna, ktore beda mogly w koncu uprzykrzyc nieco magom zycie i generowac calkiem fajne efekty fabularne.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

wt sty 30, 2007 12:33 pm

Moj patent na rozwiazanie twojego problemu - kumulacja paradoksow w czasie jednej sceny. Kazdy kolejny zwieksza "pule", a do tego sam nie traci mocy...
W przypadku wiekszych magicznych wulgarnych zadym cos takiego staje sie straszne.
Drugi sposob - rzuty paradoksu kumuluja sie w danej rundzie - kilka wulgarow daje laczna pule paradoksu...
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt sty 30, 2007 12:54 pm

No to widze, MacKotek, ze masz to, co ja bym chcial wprowadzic. Przynajmniej jedna osoba nie bedzie truc, ze rownowage naruszam :wink:
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

wt sty 30, 2007 1:36 pm

Gruszczy pisze:
No to widze, MacKotek, ze masz to, co ja bym chcial wprowadzic. Przynajmniej jedna osoba nie bedzie truc, ze rownowage naruszam

Ale ja jestem strasznym i zlym MG. A... O tym gracze nie wiedza. Wiec mysla, ze nic im nie grozi zbytnio.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

wt sty 30, 2007 1:53 pm

Po pierwsze Macku, juz w tej chwili za każdy kolejny rzut na Paradoks w tej samej scenie jest +1 i się kumuluje.

Co do Twojej wersji Gruszczy, to zamiast powstawania nowych Paradoksów ORAZ wydłużania starych, wziąłbym po prostu wydłużył stary ALBO dodał nowy, ale tylko pod warunkiem, że wypadne ten sam efekt (Jeśli mamy Bedlam trwający scenę i wypadnie nam znowu Bedlam, to dostajemy kolejne Skrzywienie lub stare wydłuża nam się do dnia). IMHO bardziej przejrzyste.
 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

wt sty 30, 2007 1:54 pm

A ja zaproponuję inny efekt - niech MG też ma możliwość modyfikacji czasu efektu. Tzn. Jest strasznie przeciągająca się walka, ktoś dotarł do 7 kości paradoksu (da się, wystarczy jakiś zabłąkany śpiący czy dwóch :-P) i MG postanawia dać sobie modyfikator -2 do rzutu na paradoks i przedłużyć efekt do doby. Albo -2 na zwiększenie Target Factor. Albo i więcej.
Bo paradoks powinien być widmem, które może nastąpić ale jest tylko szansą na. Nie zabierajcie Magom magii. Oni generalnie służą do wysokich power-leveli a paradoks jest dodatkowym elementem mającym na celu zaszkodzić nieprzygotowanym jednostkom ;-)
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

wt sty 30, 2007 1:59 pm

O, ładne i sensowne. Jeśli jeszcze uwzględnimy to co ja napisałem, że paradoksu tego samego typu mogą się kumulować by czas trwania był większy, to uzyskujemy efekt taki, jaki chyba chciałeś uzyskać, Gruszczy.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt sty 30, 2007 2:13 pm

Gerard:
No i super. Jak wolisz fabularnie, to jeszcze lepiej. Ja zwykle wole jasne zasady mechaniczne, dlatego staram sie uczciwie je tez przedstawiac graczom.

Poza tym:

Jeśli jeszcze uwzględnimy to co ja napisałem, że paradoksu tego samego typu mogą się kumulować by czas trwania był większy, to uzyskujemy efekt taki, jaki chyba chciałeś uzyskać, Gruszczy.


To jest dokladnie to, co chcialem uzyskac. Rozumiem, ze to, do czego sie kumuluja nie musi byc jasno ustalone i ma byc at storyteller's discretion?

Veste:

A ja zaproponuję inny efekt - niech MG też ma możliwość modyfikacji czasu efektu. Tzn. Jest strasznie przeciągająca się walka, ktoś dotarł do 7 kości paradoksu (da się, wystarczy jakiś zabłąkany śpiący czy dwóch Razz) i MG postanawia dać sobie modyfikator -2 do rzutu na paradoks i przedłużyć efekt do doby. Albo -2 na zwiększenie Target Factor. Albo i więcej.
Bo paradoks powinien być widmem, które może nastąpić ale jest tylko szansą na. Nie zabierajcie Magom magii. Oni generalnie służą do wysokich power-leveli a paradoks jest dodatkowym elementem mającym na celu zaszkodzić nieprzygotowanym jednostkom


To jest bardzo fajne rozszerzenie, Veste. Narrator moze sobie pozwolic na zmniejszenie puli za uzyskanie dodatkowych efektow - ot, brak mozliwosc wchlaniania paradoksu albo zmniejszania go mana. Paradoks ma mniejsza szanse na wystapienie, ale staje sie duzo bardziej nieprzewidywalny i tajemniczy.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

wt sty 30, 2007 2:31 pm

Kurcze, Gruszczy, czytaj ze zrozumieniem. Gdzie ja napisałem, że wolę fabularnie?

Poza tym zwróć uwagę, że moja metoda różni się od Twojej - u Ciebie przedłuża się czas trwania poprzedniego efektu ORAZ otrzymuje się następny. U mnie zamiast ORAZ jest LUB. Miałes Bedlam, wypadło ci następne - dostajesz nowe, stare zamienia się z Mild w Severe albo czas wzrasta.
A jak wzrasta? Przeskakuje się w dół o jedno pole w tabelce. Z tym, że ja bym widział Bedlam w tej samej tabelce co reszta.

Wystarczy pamiętać o tym, że każdy kolejny Paradoks to +1, oraz zastosować metodę Vestego i już mamy baaardzo *wesołe* Parradoksy.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt sty 30, 2007 2:48 pm

Jeśli jeszcze uwzględnimy to co ja napisałem, że paradoksu tego samego typu mogą się kumulować by czas trwania był większy, to uzyskujemy efekt taki, jaki chyba chciałeś uzyskać,


Co do Twojej wersji Gruszczy, to zamiast powstawania nowych Paradoksów ORAZ wydłużania starych, wziąłbym po prostu wydłużył stary ALBO dodał nowy, ale tylko pod warunkiem, że wypadne ten sam efekt (Jeśli mamy Bedlam trwający scenę i wypadnie nam znowu Bedlam, to dostajemy kolejne Skrzywienie lub stare wydłuża nam się do dnia). IMHO bardziej przejrzyste.


Czytam ze zrozumieniem, Gerard, wiec zechciej nie zarzucac mi tego w kazdym watku, w ktorym rozmawiamy. Nie przedstawiles scislych zasad przedluzania paradoksow wczesniej, wiec uznalem, ze wolisz arbitralne decyzje MG. Piszesz o tym dopiero teraz:

A jak wzrasta?


Wracajac do meritum: alternatywne decyzje sa rzeczywiscie prostsze w obsludze i wydaje sie, ze nie naruszaja dotychczasowej rownowagi, bo nie dodaja nowego efektu i nie karza podwojnie, a jedynie podmieniaja stary. Bedlam moze dla prostoty wyladowac w tej samej tabelce, co pozostale paradoksy. Wzrost czasu trwania - jak juz ustalilismy - jest o oczko w dol w tabelce czasu. To sa chyba proste i wygodne zasady, uatrakcyjniajace rozgrywke.

Pomysly Vestego trzeba przemyslec i tez jakos sformalizowac, zeby byly czytelne i wygodne w uzyciu, bo mysle, ze moga fajnie zagrac.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

wt sty 30, 2007 3:39 pm

Nie przedstawiles scislych zasad przedluzania paradoksow wczesniej, wiec uznalem, ze wolisz arbitralne decyzje MG.


Kurcze, Gruszczy, jeśli w pierszym poście piszę o Twojej wersji, i zaznaczam, że bym zmienił to i to, to w sposób dorozumiany przyjmuję też Twój pomysł z przedłużaniem czasu (czyli przesunięcie w tabelce o pole niżej).

Ale co do meritum: tak, taka wersja mi się podoba, ale nie wiem, co poza -2 za przesunięcie w dół tabelki można dać.
Nie chciał bym przesunięcia w sile Paradoksu, odpowiada mi uzależnienie na sztywno od Arcanum.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt sty 30, 2007 3:50 pm

Kurcze, Gruszczy, jeśli w pierszym poście piszę o Twojej wersji, i zaznaczam, że bym zmienił to i to, to w sposób dorozumiany przyjmuję też Twój pomysł z przedłużaniem czasu (czyli przesunięcie w tabelce o pole niżej).


I jako przyklad podajesz Bedlam, ktory zachowuje sie zupelnie inaczej, niz w mojej wersji :) Ale zostawmy to.

Ale co do meritum: tak, taka wersja mi się podoba,


Super.

ale nie wiem, co poza -2 za przesunięcie w dół tabelki można dać.
Nie chciał bym przesunięcia w sile Paradoksu, odpowiada mi uzależnienie na sztywno od Arcanum.


Uzaleznienie od Arcanum jest eleganckie i wygodne. Za to -2 ja bym chetnie dorzucil niemoznosc wchloniecia Paradoksu, ale nie wiem czy w takim ukladzie, gdy nie bardzo jest co dac za to -2, warto wprowadzac taka zasade. Moze niech Veste sie wypowie, jak to widzi i jak chcialby to stosowac.
 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

wt sty 30, 2007 3:52 pm

Nie no, też widzę to tylko jako możliwość przedłużenia czasu efektu. No, w przypadku anomalii zwiększenie jej obszaru ;-)
Reszta powinna być uzależniona od wysokości arcanum użytego.
Coby nie okazało się, że niedoświadczony mag, gnoza 1 najwyższe arcanum na dwóch kropach codziennie przyzywa manifestację rank 4 bo nikt mu nie wytłumaczył co to paradoks :-P

Edit: Niemożność przyjęcia na bashingi? Bez sensu. Używanie takiej ilości efektów wulgarnych oznacza, że to kwestia potrzeby zmieszczenia się w jakimś czasie. Więc to kwestia wyboru.
A w podstawce jest jasno zaznaczone, że MG może odmówić przyjmowania bashingów na klatę.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt sty 30, 2007 4:01 pm

A w podstawce jest jasno zaznaczone, że MG może odmówić przyjmowania bashingów na klatę.


Jezu?! Gdzie? Jesli tak jest, to cofam to -2 za niemoznosc wchlaniania.
 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

wt sty 30, 2007 4:18 pm

Ok, na chwilę obecną nie mogę znaleźć cytatu, być może to była po prostu kwestia umowy z Garnkiem. Też home rule. Ale poszukam jeszcze.
My to przyjeliśmy jako zabezpieczenie się MG przed nadużywaniem magii wulgarnej i eliminowaniem paradoksu.
Widać kwestia wzajemnego zaufania MG do graczy i wzajemnie ;-P

Jak chcesz to zawsze możesz ograniczyć branie bashy na klatę poprzez licytację na manę. Abyss vs. mag. Nieograniczone ilości many vs. zapas 10-30 punktów :-P
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt sty 30, 2007 4:27 pm

My to przyjeliśmy jako zabezpieczenie się MG przed nadużywaniem magii wulgarnej i eliminowaniem paradoksu.


Ten backlash powoduje, ze paradoksy na dobra sprawe maja prawo zaistniec tylko w trakcie walki. Gdy jest spokojnie, mozna je bez problemu wchlonac - a poniewaz to sa bashe, to sobie po jakiejs godzince zwykle znikna. I to nie jest fajne :/ Z tego samego powodu wielkie i potezne rytualy szalonych magow nie powoduje przywolania jakichs dziwnych bytow z otchlani. Gdy rzuca sie jedno zaklecie, to 5 bashy wchlania sie bez problemu. Ot, jak dla mnie z lekka niedopatrzenie :wink: Dlatego postuluje to -2 za niemoznosc wchlaniania. A najchetniej to bym wladowal lethale zamiast tych bashy, wtedy byloby super, ale na to sie gracze nie zgodza :wink:
 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

wt sty 30, 2007 4:48 pm

To rzuć homerule'a, że tylko nieduże, momentowe efekty można backlashować. Wszelkie duże, szalone i wogóle mają chore modyfikatory do paradoksu ze względu na ich moc.
Albo możliwość weta przy backlashu.

Zależy czego potrzebujesz ;-P
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

wt sty 30, 2007 11:56 pm

To juz, kurde, bedzie nie rozszerzanie zasad - rzecz zupelnie legalna po tym, co zobaczylem w TotM - ale zwykly dryf. Poki co mam zalatwione przedluzanie paradoksow i to jest fajne. Z tym, zeby nie mozna bylo brac po prostu na klate kazdego zaklecia - na przyklad stepping sideways Kastorowego - tez predzej czy pozniej sobie poradzimy. Moze w Intruders bedzie jakas informacja, sprawdze tez zaraz WoD Wiki. A moze bedzie trzeba poczekac do nastepnej edycji :wink:

EDIT: Spytalem na forum WW i tam doradzaja jednak zmiane na lethale. Coraz bardziej mi sie ten pomysl podoba. Skoro wy, Veste, mieliscie po prostu takie ustalenie, to mysle, ze jasne tego usankcjonowanie drobnym dryfem wcale nie jest takim zlym pomyslem.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

śr sty 31, 2007 11:22 am

Gerard Heime pisze:
Po pierwsze Macku, juz w tej chwili za każdy kolejny rzut na Paradoks w tej samej scenie jest +1 i się kumuluje.

Jest +1. potem +2, potem +3, itp. U mnie jest troche gorzej. Jezeli np. Paradoks wyladowuje sie z pula 3 kostek, to wulgar w nastepnej rundzie bedzie mial pule przynajmie 3+1 kostek. Wyladowania paradosku nie znikaja - pozostaja i kumuluja sie przez cala scene. No i oczywiscie liczymy +1 za kazdego wulgara, bez wzgledu na pochodzenie.

Veste pisze:
A ja zaproponuję inny efekt - niech MG też ma możliwość modyfikacji czasu efektu. Tzn. Jest strasznie przeciągająca się walka, ktoś dotarł do 7 kości paradoksu (da się, wystarczy jakiś zabłąkany śpiący czy dwóch ) i MG postanawia dać sobie modyfikator -2 do rzutu na paradoks i przedłużyć efekt do doby. Albo -2 na zwiększenie Target Factor. Albo i więcej.

Zlosliwie wykorzystuje sukcesy i przeznaczam je na zasieg/czas trwania wedlug wlasnego widzimisie i podstawowej tabelki rytualnego ciskania czarow. Ale ja jestem zly i podrzucilem graczom kawalek otchlani...

Gerard Heime pisze:
Nie chciał bym przesunięcia w sile Paradoksu, odpowiada mi uzależnienie na sztywno od Arcanum.

A ja bym chcial. Nawet mlodzi magowie powinni miec watpliwa przyjemnosc wywolania porzadnej anomalii, czy zlosliwego bytu z otchlani. Jasne, nie na codzien, ale jednak... Po prostu Exceptional na wyladowaniu i wynik traktujemy, jakby arkanum sprawcy bylo wyzsze o jeden. Mozliwe byloby tez kumulowanie sie "wspolego" paradoksu, jak wspomnieliscie powyzej. Po "wpompowaniu" przez wulgarnych magow np. 10 punktow w anomalie moze ona sie pogorszyc (Znowu jak o 1 wyzsze arkanum), podobniez w przypadku bytow z Otchlani - moga one wchlaniac paradoks i karmic sie nim, rosnac w sile.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

śr sty 31, 2007 12:19 pm

Gruszczy pisze:
Jezu?! Gdzie? Jesli tak jest, to cofam to -2 za niemoznosc wchlaniania.


Jest, strony ci nie podam, ale jest to napisane gdzieś przy opisaniu samej możliwości zamienienia Paradoxu na bashe.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

śr sty 31, 2007 6:20 pm

Jest, strony ci nie podam, ale jest to napisane gdzieś przy opisaniu samej możliwości zamienienia Paradoxu na bashe.


Sprawdze zatem.

Jesli jednak nie mam, to prawdopodobnie bedzie dryf: bashe na lethale. Nie ja jeden mam problem: http://forums.white-wolf.com/viewtopic.php?t=52955; Generalnie duzo osob sugeruje ten sam dryf i wskazuje ten sam problem. Mysle, ze to jest jednak wlasciw rozwiazanie - mozna przyjac zasade, ze nie wolno czasem przyjac na klate. Wtedy jednak beda dyskusje, ze MG arbitralnie decyduje, kiedy mu to pasuje, a kiedy nie. W ten sposob byloby jasne i uzyskalbym ten efekt fabularny, ktory mnie interesuje.
 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

czw lut 01, 2007 12:43 pm

Lethale? Toż w tym przypadku rzucić jakikolwiek czar wulgarny to samobójstwo!
I znowu prawdziwe 'bycie magiem' zaczyna się dopiero po zdobyciu własnego demesne. W innym przypadku magia ogranicza się do shielda ew. warda.
Mastigosi zaczynają być najpotężniejsi, w końcu Mind i Space są mało wulgarne dając przy tym spore możliwości.

Hurra :/
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

czw lut 01, 2007 1:20 pm

Przejrzyj topic, Veste. Najwyrazniej u niektorych to dziala. Poza tym - grales w ten sposob? Jakies doswiadczenia? Obaj gralismy bez tego - z moich wynika, ze paradoksy nie sa ani troche grozne, demesne jest fajne bo +1 i tylko dlatego, bez Hallow mozna sie bez problemu obejsc. Aha: Paradox mitigation tez nie wystepuje - w ciagu ostatnich 10 sesji nie byl uzyty ani razu, Ty tez go pomijasz, skoro mowisz, ze zaklecia rzuca sie tylko w Demesne. Istotny element roty - zmniejszenie szansy na paradoks jest zapomniany, bo przeciez wezme na klate. Magical tools takoz. Z reszta, pisze o tym w tamtym topicu.

Te lethale to nie jest cos dla mnie koniecznego. Wydawaly mi sie nieco bardziej uczciwe, niz odgorna decyzja, kiedy wolno uzyc backlasha. I szczerze mowiac, nie bardzo to kumam: to, ze ktos moze Ci zabronic juz po rzuceniu zaklecia przyjecia go na klate nie ogranicza maga do zaklec ochronnych. Za to jesli mozesz zawsze wchlonac paradoks - choc troche drozej - to juz ogranicza. Dla mnie brak konsekwencji.
 
Awatar użytkownika
Veste
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: pn mar 31, 2003 3:26 pm

czw lut 01, 2007 1:45 pm

Biorąc pod uwagę, że mając gnozę 1 możesz wydać 1 many. Pójdzie on albo na rzucenie czaru z arcanum innego niż główne albo na zmniejszenie paradoksu o jedną kość. Bez roty albo przedmiotów ze ścieżki wogóle nie ma co próbować uskuteczniać magię. Co więcej, drugi czar to już tylko z rotą. I tak dalej. Generalnie mało który mag by cokolwiek osiągał. Po takim zniechęceniu?

A mając założenie, że mag używa czarów wtedy, kiedy musi (najczęściej) to paradoks niszczący każdy wulgarny efekt wg. mnie mija się z celem.
Załóż ostre restrykcje na backlasha (coś w stylu takiej licytacji na manę na przykład) albo go wogóle wyeliminuj. Ale zmień też przy okazji zasady paradoksu.

Bo jakoś nie widzę możliwości powstania tezy o powiększaniu się Abbysu z każdym paradoksem w momencie gdy każdy mag trzy razy dziennie przyzywa anomalię, z jedną manifestację i łazi z całą masą chorób psychicznych.
 
Awatar użytkownika
Gruszczy
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2775
Rejestracja: wt sty 20, 2004 10:25 pm

czw lut 01, 2007 2:11 pm

Veste, grales tak czy to rozwazania czysto teoretyczne?

Jesli chcesz sie bawic tutaj w symulacje, gdy zamiast bashy sa lethale, to zechciej nie ograniczac sie do Gnozy 1 i byc odrobinke precyzyjniejszym. Tez troszke umiem liczyc prawdopodobienstwo, na arytmetyce tez sie nieco znam. Chcesz mi udowodnic, ze to uwali kazda probe rzucenia zaklecia, to chcialbym to widziec przy szerszej rozpietosci Gnozy, przy okresleniu, co sie dzieje w scenie i przyjeciu kilku wariantow scen.

Wolalbym jednak, gdybys podparl sie solidna kronika z uzyciem tych zasad. Co najmniej jedna osoba na forum WW, ktora mi doradza to rozwiazanie ma swojego AP, wiec zakladam, ze testuje to rozwiazanie. Najwyrazniej u niej dziala. I szczerze mowiac praktyczne doswiadczenia przemawiaja do mnie bardziej, niz teoretyczne rozwazania.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość