Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

Dworskie życie, czyli jak rozgrywać sesje na dworach.

czw lut 23, 2006 12:59 pm

Witam!

Podobny temat założyłem na podforum Legendy 5 Kręgów lecz tam nie cieszy się popularnością. Sam nie prowadze Monastyru lecz wiem, że w tym systemie dosyć często gra się na dworach wielmożów(podobnie jak w L5K :) )a doświadczenie monastyrowych MG może mi sie bardzo przydac w prowadzeniu mojego systemu.

Co mnie interesuje:Jak na sesji wytworzyć klimat powiązań, wpływów, korupcji, jak odgrywać gierki słowne?Szczególnie to ostatnie mnie interesuje. Bardzo prosze o jasne i klarowne posty :) Z góry dziękuje :)

pozdr beneq :D
 
Awatar użytkownika
Joseppe
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2393
Rejestracja: śr maja 21, 2003 5:47 pm

wt mar 14, 2006 6:42 pm

To jest temat rzeka i dlatego ciezko odpowiedziec na niego w paru slowach na forum.

Nalezy, moim zdaniem, zwracac uwage na kilka kwestii [wiele z tego nauczylem sie grajac u Wojtka Rzadka, ktorego pozdrawiam].

Po pierwsze na dworze wszyscy sa niesamowicie grzeczni i pelni kultury. Jezeli ktos kogos obraza, robi to komplementem. Jezeli chce odwrocic uwage, pieknie opowiada. Jezeli chce zezloscic, mowi cos zlego o sobie. Jezeli zarzucic klamstwo, powoluje sie skromnie na wielkich myslicieli.

Po drugie nalezy zwracac uwage na niuanse. To, ze ktos zalozyl pierscien na drugiej rece, to, ze ktos usmiechnal sie tylko ustami, a nie oczami. Drobiazgi decyzuja o zyciu na dworze i MG powinien o nich mowic, zeby wprowadzic nastroj.

Po trzecie bogactwo. Zycie na dworze to prestiz. Tu trzeba szastac pieniedzmi, a brak inteligencji latwiej wybaczyc niz brak funduszy. Kto nie ma mamony, bedzie mial okazje dostac sie pod zle spojrzenia.

Po czwarte czas. Intrygi dworskie nie dzieja sie w jednej chwili, trwaja dni i tygodnie, dlatego nalezy tez dobrze dysponowac czasem i dawac graczom wskazowki powoli.

To chyba tyle, ze szkieletu, na poczatek. Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

Re: Dworskie życie, czyli jak rozgrywać sesje na dworach.

wt mar 14, 2006 7:40 pm

beneq pisze:
Co mnie interesuje:Jak na sesji wytworzyć klimat powiązań, wpływów, korupcji, jak odgrywać gierki słowne?
W ustalaniu powiazan, wplywow oraz koprupcji w kampanii na dworze wielce pomocna okazac sie moze relationship map (zacznij od 3 posta). Gierki slowne? Co przez to rozumiesz? Opisy, dialog gracz (postac) / MG (NPC), bo to zalezy glownie od tego jakich masz graczy i jak do takiego stylu prowadzenia jestes samemu przygotowany (nie zmusisz graczy do zabawy w "gierki slowne" jak sami nie beda tego chcieli). I wydaje mi sie, ze przydaloby sie ten temat przeniesc do forum ogolnego :)
 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

ndz kwie 16, 2006 10:27 pm

Wiesz jeżeli sam MP nie będzie tego grał porządnie a za to wyjdzie to komicznie to rzadne przygotowani czy podłoże teoretyczne nie pomoga :razz: .

Jeżeli już ktoś to umie zrobić to niech to robi bardzo tajemniczo, wręcz zagadkowo, rozmowy muszą być niejednoznaczne gdzie występuje dużo niedopowiedzeń. Oczywiście występuja także wszystkie punkty o których napisał Joseppe.

Pozdrawiam
 
kirwan
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:13 pm

Re: Dworskie życie, czyli jak rozgrywać sesje na dworach.

śr lut 14, 2007 9:35 am

Drozdal pisze:
W ustalaniu powiazan, wplywow oraz koprupcji w kampanii na dworze wielce pomocna okazac sie moze relationship map (zacznij od 3 posta).

Super - tylko ze link nie dziala :( Masz moze nowy?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość