Zrodzony z fantastyki

 
MadEvil
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: śr sty 17, 2007 11:27 am

ndz sty 28, 2007 10:51 am

Bhasillus pisze:
2. Czar tradycji życia "Klątwa cierni" - czar ten nie jest magicznym pociskiem (magiczne pociski muszą być rzucane w istoty które sie widzi [oraz będące w zasięgu czaru]). Czy czar można rzucić na istoty któych nie widzimy, ale znajdują się w zasięgu czaru? (mamy świadomość że taka istota istnieje na danym obszarze, np. gość stojący obok nas wchodzi do budynku zamykając drzwi. Czy zatem mając świadomość iż znajduje się za drzwiami może stać sie podmiotem czaru?)


Cóż kiedyś Siriel wyjaśniał na czym polega czarowanie ... i według jego teroi (którą teraz uważam za słuszną :spoko: ) Czarodziej tworzy kanał magiczny między sobą a celem ... w tym kanale przekazuje odpowiednio splątane wiatry magii ... to z kolei wywołuje określony efekt na świat rzeczywisty ... Nie odpowiem bezpośrednio zostawiam to tobie :papieros:

(jest to temat o zasadach więc gdybym według zasad miał odpowiedzieć to odpowiem tak … Jeśli nie jest to napisane to znaczy iż można to interpretować jak kto chce tyle)

kotomaniak pisze:
Jeśli nie posiadają SW to nie wykonują żadnych testów z nią związanych, czyli, moim zdaniem, są na te mutacje odporni.


Dodam że w angielskiej wersji księgi napisane jest iż istoty bezrozumne ... ta ta ta... nie wykonują testów opartych na tych cechach i nie mogą ich przegrać
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

ndz sty 28, 2007 2:37 pm

kotomaniak pisze:
Z tego co wiem demony i nieumarli się nie męczą.

Przy zdolności ożywieniec pisze że istota jest odporna na czary wpływające na umysł. Nic natomiast nie pisze o czarach typu żar z nieba. Standardowo jeśli jakiś czar nie działa na nieumarłych to jest to napisane. Stąd te wątpliwości bo przy żarze z nieba nic wprost nie pisze.
MadEvil pisze:
Dodam że w angielskiej wersji księgi napisane jest iż istoty bezrozumne ... ta ta ta... nie wykonują testów opartych na tych cechach i nie mogą ich przegrać

A co z wampirami i innymi ożywieńcami posiadającymi intelekt i SW?
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

ndz sty 28, 2007 3:25 pm

Bhasillus pisze:
1. Czar tradycji życia "Żar z nieba" - zatem, czy ten czar działa na nieumarłych i/lub demony? [...]Przy zdolności ożywieniec pisze że istota jest odporna na czary wpływające na umysł. Nic natomiast nie pisze o czarach typu żar z nieba.
Nieumarli nie (są odporni na czary wpływające na umysł), demony tak. Żar z nieba wpływa na emocje i umysł, gdyż "postacie są zmęczone (oryg. feel incredible fatigued)".

2. Czar tradycji życia "Klątwa cierni" - Czy czar można rzucić na istoty któych nie widzimy, ale znajdują się w zasięgu czaru?
Rzeczywiście przy magicznych pociskach jest to napisane, że trzeba widzieć cel, ale to by znaczyło, że inne czary ofensywne (np. klątwa cierni) można rzucać na ślepo, na chybił trafił, teoretycznie nawet nie wiedząc, czy ktoś tam jest. Ot, taki czar zwiadowczy. Zapytam na forum BI o wyjaśnienie.

3. Czar magii czarnoksięskiej "welon zepsucia" - czar ten daje pewną szansę na mutacje. Czy po spełnieniu warunków czaru (2 nieudane testy SW i jeden Odporności u podmiotu) możliwe jest wywołąnie mutacji u nieumarłego, istoty takiej jak bagienna bestia
Nie.

4. Bagienna bestia (jak pisałem nie posiada SW) (przywoływana za pomocą rytuału) rozpada się kiedy mag ją kontrolujący kładzie się spać, lub gdy straci przytomność
Dobre pytanie. Powiedziałbym, że ożywieńcy rozpadają się, gdy nekromanta straci nad nimi kontrolę w dowolny sposób.

5. Czy czar magii żcyai "żar z nieba" (o któym pisalem wczesniej) rzucany 2 razy na tą samą istote (lub grupe istot) (przez dwuch magów lub przez jednago dwa razy) się kumuluje.
Tak.

Oraz czy test siły woli neguje efekt zaklęcia (ewentualnie przy tym 2 razie) - niby errat co do tego nie ma wiec powinno sie testów SW nie wykonywać.
A skąd ten test SW? Nie ma żadnego testu SW przy tym zaklęciu.

6. Co się dzieje gdy modyfikator ujemny jest większy od testowanej cechy? (np. mag życia rzuca "żar z nieba" na snotlingi [15Ww - 20 {za czar} = -5Ww])
Jeśli cecha spada do 0, wszelkie testy z nią związane są automatycznie nieudane.

A co z wampirami i innymi ożywieńcami posiadającymi intelekt i SW?
Ożywieńcy, których tyczy się zasada specjalna "bezrozumny", nie wykonuje testów SW, Int, ani Ogd. Wampiry i inni ożywieńcy, którzy nie mają takiej zdolności, normalnie wykonują takie testy. Mimo to nie wpływa na nich efekt tego czaru, gdyż zgodnie z opisem zdolności ożywieniec, nie wpływają na nich czary związane z umysłem i emocjami.
 
Bhasillus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:00 pm

ndz sty 28, 2007 3:58 pm

Chciałem jeszcze zapytać jak z inteligentnymi nieumarłymi? (tzn. czy np Widmo "rozpada" się kiedy czarodziej traci kontrolę nad nim? [w jakikolwiek sposób]). Ponadto wg. Królestwa Magii efekty rytuału powinny być trwałe, zatem czy bagienna bestia stworzona za pomocą rytuału także się rozpada? (w pełni podlega woli czardozieja, musi być przez niego kontrolowana, nie posiada SW OGD INT).
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

ndz sty 28, 2007 4:35 pm

Bhasillus pisze:
Chciałem jeszcze zapytać jak z inteligentnymi nieumarłymi? (tzn. czy np Widmo "rozpada" się kiedy czarodziej traci kontrolę nad nim? [w jakikolwiek sposób]).
Nie. Widmo może egzystować poza kontrolą nekromanty, szkielet lub zombi nie.

Ponadto wg. Królestwa Magii efekty rytuału powinny być trwałe, zatem czy bagienna bestia stworzona za pomocą rytuału także się rozpada?
Raczej nie.
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

pt lut 02, 2007 7:45 pm

Przyjmijmy że przebudziłem dwa upiory (dwa razy rzucone zaklęcie "przebudzenie upiora"). Następnie udałem się ma spoczynek albo w inny dowolny sposób straciłem nad nimi kontrolę. Pytanie jak zachowają się te upiory?
Jako inteligentni nieumarli są w stanie egzystować poza moją kontrolą. Pytanie w jakim stopniu? i na ile zachowali swoje wspomnienia i uczucia po śmierci?
Czy jeśli przebudziłem upiora z mojego wroga to czy może mnie zaatakować po tym jak stracę nad nim kontrolę? (np. zasnę) Czy odzyskuje nad takim upiorem kontrolę automatycznie po obudzeniu czy jest to niemożliwe?
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

pt lut 02, 2007 7:51 pm

Czekam na odpowiedź z BI.

EDIT: Otrzymałem odpowiedź od Dave'a Allena.

http://forum.blackindustries.com/topic. ... IC_ID=9538
Ostatnio zmieniony śr lut 07, 2007 6:23 pm przez Siriel, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Bhasillus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:00 pm

ndz lut 04, 2007 5:45 pm

Zatem, zanim ludzie z BI odpowiedzą, chciałem zadać jeszcze jedno pytanko :). W opisie broni "sieć" pisze iż postać spętana siecią nie może robić nic oprucz prób wyswobadzania się (test krzepy), lub pruby wyśliznięcia (test zręczności). Pytanie tyczy się tego kiedy postać może wykonywać te testy? Czy bezpośredniu po zarzuceniu na daną postać sieci, może ona wykonać test zręczności w celu wyswobodzenia się?
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

ndz lut 04, 2007 7:10 pm

Zgodnie z opisem broni unieruchamiającej w erracie zajmuje to akcję podwójną.

EDIT:

Bhasillus pisze:
1. Czar tradycji życia "Żar z nieba" - zatem, czy ten czar działa na nieumarłych i/lub demony? [...]Przy zdolności ożywieniec pisze że istota jest odporna na czary wpływające na umysł. Nic natomiast nie pisze o czarach typu żar z nieba.
Nieumarli nie (są odporni na czary wpływające na umysł), demony tak. Żar z nieba wpływa na emocje i umysł, gdyż "postacie są zmęczone (oryg. feel incredible fatigued)".
Odpowiedź z BI: http://forum.blackindustries.com/topic. ... IC_ID=9539

W zasadzie sprowadza się to do interpretacji MG.

2. Czar tradycji życia "Klątwa cierni" - Czy czar można rzucić na istoty któych nie widzimy, ale znajdują się w zasięgu czaru?
Rzeczywiście przy magicznych pociskach jest to napisane, że trzeba widzieć cel, ale to by znaczyło, że inne czary ofensywne (np. klątwa cierni) można rzucać na ślepo, na chybił trafił, teoretycznie nawet nie wiedząc, czy ktoś tam jest. Ot, taki czar zwiadowczy. Zapytam na forum BI o wyjaśnienie.
Odpowiedź z BI:

http://forum.blackindustries.com/topic. ... IC_ID=9537

A więc nie jest to do końca powiedziane, ale raczej powinno się stosować metodę magicznych pocisków - trzeba widzieć cel. Ostateczna decyzja należy do MG.
 
mystek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 08, 2007 3:00 am

Lokacje trafienia dla mag. pocisków

czw lut 08, 2007 3:24 am

Trapi mnie jedna kwestia podczas rzucaniu czarów typu 'magiczny pocisk'. Posłuże się tu standardowym Żądełkiem. Według zasad powinniśmy odliczać punkty zbroi od zadanych obrażeń, jednak nigdzie w podręczniku nie odnalazłem sposobu określania lokacji trafienia dla magicznych pocisków.
Czy to oznacza, że mag może dowolnie wybrać lokację na ciele przeciwnika?
Jest to dosyć ważne, np. jeżeli czarodziej stoi na przeciwko okutego w stal od szyi w doł przeciwnika, jednak mającego "gołą" głowę...
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

Re: Lokacje trafienia dla mag. pocisków

czw lut 08, 2007 10:07 am

mystek pisze:
Trapi mnie jedna kwestia podczas rzucaniu czarów typu 'magiczny pocisk'. Według zasad powinniśmy odliczać punkty zbroi od zadanych obrażeń, jednak nigdzie w podręczniku nie odnalazłem sposobu określania lokacji trafienia dla magicznych pocisków.
Określ losowo.

Czy to oznacza, że mag może dowolnie wybrać lokację na ciele przeciwnika?
Moim zdaniem nie.
 
Awatar użytkownika
Sharki
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt lip 18, 2006 2:39 pm

pt lut 09, 2007 12:59 pm

mystek pisze:
Trapi mnie jedna kwestia podczas rzucaniu czarów typu 'magiczny pocisk'. Posłuże się tu standardowym Żądełkiem. Według zasad powinniśmy odliczać punkty zbroi od zadanych obrażeń, jednak nigdzie w podręczniku nie odnalazłem sposobu określania lokacji trafienia dla magicznych pocisków.
Czy to oznacza, że mag może dowolnie wybrać lokację na ciele przeciwnika?
Jest to dosyć ważne, np. jeżeli czarodziej stoi na przeciwko okutego w stal od szyi w doł przeciwnika, jednak mającego "gołą" głowę...

Lokację trafienia określa się tak jak w normalnej walce. Rzucasz K100 odwracasz i otrzymujesz lokacje.
 
Bhasillus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:00 pm

pt lut 09, 2007 4:58 pm

Witam wszystkich :). Mam kolejny zestawik pytań :P (jakoż nie potrafie na nie nigdzie odpowiedzi znalejść):

1. Wykonując akcje ruch w celu odejściu od przeciwnika prowokujemy jego okazyjny atak (lub kilka ataków jeśli tychże przeciwników jest kilku). Czy jeśli okaże się iż ataki są celne można starać się ich uniknąć czy sparować? (w ramach akcji, lub akcji natychmiastowej, np. parowanei z tarczy, lub z racji walki 2 brońmi, lub uniknąć - co także jest akcją natychmiastową)
2. Czy przechodząc obok przeciwnika (wykonując akcje ruch) oraz po sprowkokowaniu okazyjnego ataku mamy możliwość sparowania lub uniknięcia ciosu?

P.S. Oczywiście zakładamy, że postać nie wykożystała sowich parowań i uników w rundzie kiedy zamierza prowokować okazyjne ataki.
 
soul31
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 141
Rejestracja: śr paź 11, 2006 9:47 am

pt lut 09, 2007 5:12 pm

hmmm "atak okazyjny" nie widziałem nigdzie czegoś takiego i bardzo śmierdzi dedekiem
A pozatym jak nie pisze że nie można to można więć ja bym (jako mistrz) pozwolił parować i unikać ataku za "brak odwrotu".
 
mystek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 08, 2007 3:00 am

pt lut 09, 2007 8:58 pm

Siriel i Sharki, dzięki za odpowiedź. Jako MG u moich graczy wprowadzę zasadę Siriela, ale tylko dla tego, że jest szybsza :). Nie opłaca się - według mnie - komplikować to odwracaniem rzutów k100. Określę po prostu tabelę trafień dla k10. I będzie dobrze, w sumie to i tak tylko pierdoła.
 
Awatar użytkownika
majeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 06, 2004 7:12 am

ndz lut 11, 2007 6:31 pm

Dzień dobry mam pare pytań dotyczących mechaniki

1. Czy jeśli podczas furii ulryka wykonanej orężem druzgocącym zda sie test ww to dorzut także wykonujemy dwiema koścmi i tak do skutku

2. Przy wyborze wiatru magii automatycznie dostajemy wszystkie zaklęcia danej szkoły? czy wykupujemy pojedynczo jak magie prostą za 200 PD

trzecie pytanie to drobny oftopic, ale bardzo ważny skąd MG maja sie dowiedzieć co działo sie przez ostatnie 20 lat w imperium jest jakaś strona www na której była by w miare dokładna oficjalna historia imperium?
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

ndz lut 11, 2007 7:15 pm

majeski pisze:
1. Czy jeśli podczas furii ulryka wykonanej orężem druzgocącym zda sie test ww to dorzut także wykonujemy dwiema koścmi i tak do skutku
Tak.

2. Przy wyborze wiatru magii automatycznie dostajemy wszystkie zaklęcia danej szkoły? czy wykupujemy pojedynczo jak magie prostą za 200 PD
Musisz wybrać Tradycję (związaną z Wiatrem) i wykupić odpowiednią zdolność magia tajemna. Na przykład po wyborze Czerwonego Wiatru Aqshy, czyli Kolegium Płomienia, musisz wykupić zdolność magia tajemna (ogień), żeby korzystać z zaklęć ognia.

Jeśli korzystasz z dodatku Królestwo Magii, musisz dodatkowo wybrać 1 z 3 ścieżek (czyli 1 z 3 list czarów danej Tradycji).

Bhasillus pisze:
1. Wykonując akcje ruch w celu odejściu od przeciwnika prowokujemy jego okazyjny atak (lub kilka ataków jeśli tychże przeciwników jest kilku). Czy jeśli okaże się iż ataki są celne można starać się ich uniknąć czy sparować?
Nie widzę powodu, dla którego nie.

EDIT: Uzyskałem odpowiedź od BI na pytanie odnośnie parowania/unikania ataków natychmiastowych. Można ich unikać/parować w normalny sposób.

http://forum.blackindustries.com/topic. ... IC_ID=9853
Ostatnio zmieniony wt lut 27, 2007 11:03 pm przez Siriel, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Aron
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: czw maja 04, 2006 12:48 pm

pt lut 16, 2007 11:35 am

1. Cześć, z trollami w bestiariuszu wydaje mi się jest błąd, z rycin wynika że są to 4 metrowe bestie, 2 razy większe od człowieka, a nie mają zdolnośći potężnego ciosu, jak to z tym jest, błąd? jak taki cios parować ludzie! pozatym mają zdolność broń dwuręczna - 2ręczna dla ludzi czy dla nich? jeśli dla nich jakie zadawało by to obrażenia, więc może 1 ręczna dla nich, stąd automatycznie ta zdolność, i wielką maczugą[drzewko] zamiatają 1 łapą

2. Problem z wampirami, zgodnie z zasadami bestiariusza żeby wykończyć wampira wystarczy mu wystarczająco mocno przywalić, spalić, spopielić słońcem (1 HP za minutę) lub niewyżywić. A po co w ekwipunku i w sprzęcie łowcy wampirów są kołki, nawet z opisiem o wbijaniu w serca wampirów, w Ied było tak o ile pamiętam, ze przebity wampir zapadał w letarg, a co teraz? i jak czytacie ród carsteinów, car... czy kar...?

3. Jak jest z garłaczem, można załadować każdą amunicją drobną, dającą efekt odłamkowy, ale najlepsze efekty daje zwykła pojedyńcza kula[KZ str 111 garłacz]. 1 kula? jak to razi w całym zasięgu 32mx2m po nieudanym teście zręczności. Ładować to kompletem kul, 1 kulą i kamieniami, szkłem, gwoździami?

4. Jak rozumiecie zasady kar dla pancerzy. Z płytówką nie ma problemu, posługuję sie zasadami zaawansowanymi i wynika kara tylko z przeciążenia, a z średnimi zbrojami? Jest kara -10 ZR ale przy średniej zbroi[zasady proste], dla zasad zaawansowanych wynika że musiałby mieć pełną zbroję kolczą, a jak np nie ma jednego elementu, np hełmu? Czy może wystarczy jeden element kolczej zbroi dla kary, przecież sam czepiec kolczy nie ogranicza aż tak walki.
 
Awatar użytkownika
_Ertai_
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 318
Rejestracja: pt cze 23, 2006 6:07 am

pt lut 16, 2007 2:38 pm

majeski pisze:
2. Przy wyborze wiatru magii automatycznie dostajemy wszystkie zaklęcia danej szkoły? czy wykupujemy pojedynczo jak magie prostą za 200 PD


Magii prostej NIE wykupujemy pojedynczo za 200 PD, ale całą za 100 PD.
 
Awatar użytkownika
Dolwen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 87
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:22 am

pt lut 16, 2007 4:54 pm

Wszystkie z Podręcznika głównego, grając z Królestwem Magii dostajemy czary danej ścieżki.
 
Ramzes123
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: pt mar 03, 2006 9:15 pm

pt lut 16, 2007 5:15 pm

Aron pisze:
Czy może wystarczy jeden element kolczej zbroi dla kary, przecież sam czepiec kolczy nie ogranicza aż tak walki.



Tak, w Zbrojowni wyraźnie jest napisane, że wystarczy 1 element zbroi, aby obarczyć postać ujemnym modyfikatorem.
Ze swojej strony uważam, że można przymrużyć na to oko w przypadku czepca. :)
 
Awatar użytkownika
_Ertai_
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 318
Rejestracja: pt cze 23, 2006 6:07 am

sob lut 17, 2007 2:27 pm

Ramzes123 pisze:
Tak, w Zbrojowni wyraźnie jest napisane, że wystarczy 1 element zbroi, aby obarczyć postać ujemnym modyfikatorem.
Ze swojej strony uważam, że można przymrużyć na to oko w przypadku czepca. Smile


Biegałem w czepcu kolczym osobiście i wierzcie mi że to na prawdę nie jest wygodne - do tego stopnia, że może mieć to znaczenie podczas walki. Ale gdyby stosować mod. ujemny do Zr za sam czepiec to należało by konsekwentnie też obniżać Sz postaci w hełmie... a to już ciężej chyba uzasadnić...

Chociaż ja, na chwilę obecną stosuję zasadę, ze opancerzenie na głowie nie ma wpływu na Szybkość.
 
Bhasillus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:00 pm

śr lut 21, 2007 2:14 pm

Witam wszytkich ponownie :P. Mam pytanie dotyczące czarów, kótrych opisy jak pewne zauwarzyliście są conajmniej bardzo dwuznaczne :). Problem mój dotyczy czaru "Żar z nieba" (nie mam obecnie podręcznika u siebie, więc wybaczcie iż nie cytuje z podręcznika opisu czaru). W każdym razie rozchodzi się o to jaki jest efekt tego czaru.

1. Napisane jest iż w promieniu działania tego czaru zaczyna się robić gorąco (panuje upał jak w najgorętrze lato), a wszystkie istoty obięte działaniem czaru zaczynają się niemiłosiernie pocić i czują się jak by przeracowały cały dzień w polu - za co przysługuje im modyfikator -20 do każdego testu. (jak wcześniej napisał Siriel - kumultatywny). W każdym razie rozchodzi się o to jak należy interpretować sam opis działania czaru (nie jego efekt - którym jest -20 do testu). (czar trwa przez 1k10 rund)

Z kumplem mam odmienne co do tego zdania, bowiem można interpretować to na kilka sposobów:

- Czar tworzy nieruchomą strefe (o promieniu 5m), w której wszystkie istoty dostają -20 do testów, natomiast gdy z niej wyjdą wydostają się spod efektu działania czaru (bowiem czar działa on przez 1k10 rund i obowiązuje tylko istoty w promieniu działania czaru), natomiast gdy powrucą w strefe wcześniej rzuconego czaru, nie są podatne na jego wpływ. (Gdyby jednak wyszły ze strefy i modyfikator sie utrzymywał, to czy po kolejnym wejściu nie otrzymały by kumultatywnie -20?)

- Po rzuceniu czaru wszystkie istoty w proemieniu 5m od miejsca będące środkiem promienia działania czaru otrzymują modyfikator -20 do testów. Zaczynają się pocić itp itd. - jak wynika z opisu lecz żadna "strefa" nie istnieje i kolejne istoty wchodzące na obszar na który czar był rzucony nie podlegają żadnym niepokojącym zjawiskom. Natomiast istoty wcześniej objęte działaniem czaru są objęte jego efektem przez czas trwania czaru, nawet gdy wyjdą z "obszaru jego domniemanego działania" - domniemanego, bo czar już tam nie działa. Ale co wtedy ze strefą gorąca, upału jak w najgorętrze lato? (chyba że tworzy się ona tylko chwilowo)

-Czar tworzy nieruchomą strefe upału, gorąca itp., itd. (w promieniu 5m od miejsca żucienia), strefa ta trwa przez czas działania czaru, wszystkie istoty w niej otrzymują -20 do testów, kiedy z niej wyjdą nie są objęte działaniem czaru, natomiast gdy ktoś do niej wejdzie, jest objęty jej działąniem. Strefa ta utrzymuje się przez czas działania czaru (trwa on 1k10 rund, bądź 2k10 jesli korzystamy ze zdolności chowańca "magiczne zogniskowanie" - o czym wczesniej nie pisałem, bo i po co? [teraz natomiast gdyby sie ktos przyczepił iż moze byc to 2k10, pamietam o takiej możliwości])

- Ponadto pytanie, jak się w strefie działąnia czaru robi gorąco? Pisze, że jak w najgorętrze lato, zatem jest to uzależnione od połorzenia geograficznego terenu? (na biegunie za ciepło nie będzie w lato, natomaist na zwrotnikowej pustyni ok 60 stopni C w słońcu). Oprucz tego, czy pod wpływem tego czaru topi się śnieg i łód? Czy można podgrzać wodę? Jeśli tak to można było by udusić ryby w małych zamkniętych zbiornikach wodnych (magowi życia to nie przystoi, lecz czarnoksięznik mugł by sie za pomocą czarostwa tego wyuczyć - bo jako hobby lubi zabijać ryby)?
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

śr lut 21, 2007 3:01 pm

Bhasillus pisze:
więc wybaczcie iż nie cytuje z podręcznika opisu czaru.
Proszę bardzo:
Księga Zasad pisze:
Opis: Czarodziej przywołuje magiczną moc, która sprawia, że dowolnie wybrany obszar w zasięgu wzroku ogarnia skwar niczym w najgorętsze lato. Wszystkie postacie w promieniu 5 metrów wokół wskazanego miejsca pocą się niemiłosiernie i są zmęczone, jakby przez cały dzień pracowały w upale. W trakcie trwania czaru otrzymują modyfikator -20 do wszystkich testów.

-Czar tworzy nieruchomą strefe upału, gorąca itp., itd. (w promieniu 5m od miejsca żucienia), strefa ta trwa przez czas działania czaru, wszystkie istoty w niej otrzymują -20 do testów, kiedy z niej wyjdą nie są objęte działaniem czaru, natomiast gdy ktoś do niej wejdzie, jest objęty jej działąniem. Strefa ta utrzymuje się przez czas działania czaru
Ta interpretacja jest zgodna z zasadami.

- Ponadto pytanie, jak się w strefie działąnia czaru robi gorąco? Pisze, że jak w najgorętrze lato, zatem jest to uzależnione od połorzenia geograficznego terenu?
Wg zasad nie jest uzależnione. Magia, panie, nie próbujcie tego zrozumieć. Dyć to bowiem Chaośników moc. Któż to umysłem ogarnie?

Oprucz tego, czy pod wpływem tego czaru topi się śnieg i łód? Czy można podgrzać wodę?
Nie jest to wyraźnie powiedziane, czy zaklęcie działa tylko na istoty żywe, czy również na materię nieożywioną. Nie oczekuj, że zasady opiszą każdy możliwy przypadek. To jedynie uproszczenie opisywanego świata. Ja na własne potrzeby uznaję, że ten czar zastosowany w zimowych warunkach roztapiałby lód i śnieg, mógłby też podgrzewać wodę.

Uwaga ogólna: Interpretuj sobie dowolnie, w końcu to Ty jesteś MG, lub pozostaw to do decyzji Twojego MG. Ostatecznie proponuję zadać to pytanie na forum Black Industries i zapytać autora, co miał na myśli, gdy pisał to zaklęcie.

Link do odpowiedzi, jaką uzyskałem poprzednim razem: http://forum.blackindustries.com/topic. ... IC_ID=9539

EDIT: Powyżej uaktualniłem zapytanie odnośnie parowania/unikania ataków natychmiastowych (w plecy, przy uciekaniu z walki). Można ich unikać/parować w normalny sposób.

http://forum.blackindustries.com/topic. ... IC_ID=9853
 
Aron
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: czw maja 04, 2006 12:48 pm

pn mar 19, 2007 3:43 pm

Dziękuje za odpowiedź na 1 z 4 pytań zawsze to coś, natomiast pozostaje sprawa pozostałych 3 pytań( dlaczego trole nie mają potężnego ciosu i czy broni 2 ręcznych dla człowieka używaja 1 ręką, jaki jest dokładnie wpływ kołków na wampiry, czy są one konieczne do uśmiercenia wampira i czy garłacz rzeczywiście zgodnie z KZ można załadowac 1 kulą i dalej rżic wszystkich w obszrze 2mx32m), no hyba, że odpowiedzi na nie są już w innych tematach.
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

pn mar 19, 2007 4:22 pm

Aron pisze:
1. Cześć, z trollami w bestiariuszu wydaje mi się jest błąd, z rycin wynika że są to 4 metrowe bestie, 2 razy większe od człowieka, a nie mają zdolnośći potężnego ciosu, jak to z tym jest, błąd?
Nie, to nie jest błąd.

Jak taki cios parować ludzie!
Tak samo jak cios smoka. To jest mechanika świata fantasy, a nie realizm. ;)

pozatym mają zdolność broń dwuręczna - 2ręczna dla ludzi czy dla nich?
Jest tylko jedna zdolność broń specjalna (dwuręczna) i tyczy się wszelkich istot. Przynajmniej tych, które mają 2 ręce. ;) Poza tym patrz wyżej. To jest świat fantasy. Nie wszystko jest ubrane w mechanikę.

wielką maczugą[drzewko] zamiatają 1 łapą
Drzewko też trzymają w dwóch łapach. A obrażenia są liczone normalnie. 1k10+Siła istoty.

2. PA po co w ekwipunku i w sprzęcie łowcy wampirów są kołki, nawet z opisiem o wbijaniu w serca wampirów
Taki smaczek fabularny. Legendy i baśnie. Świat fantasy to nie tylko mechanika. Użyj wyobraźni. Nie ma nic o czosnku, ale może też działa? ;)

w Ied było tak o ile pamiętam, ze przebity wampir zapadał w letarg, a co teraz?
A teraz nie.

i jak czytacie ród carsteinów, car... czy kar...?
Ja czytam "fon Karsztajn".

3. Jak jest z garłaczem, można załadować każdą amunicją drobną, dającą efekt odłamkowy, ale najlepsze efekty daje zwykła pojedyńcza kula[KZ str 111 garłacz]. 1 kula? jak to razi w całym zasięgu 32mx2m po nieudanym teście zręczności. Ładować to kompletem kul, 1 kulą i kamieniami, szkłem, gwoździami?
Efekt odłamkowy działa dla amunicji odłamkowej. Dla zwykłej kuli uznałbym, że zadaje obrażenia ze zwykłą Siłą i wymaga normalnego trafienia, tak jak w przypadku normalnej broni palnej.

4. Czy może wystarczy jeden element kolczej zbroi dla kary, przecież sam czepiec kolczy nie ogranicza aż tak walki.
Do uznania MG. Wedle zasad wystarczy jeden element danej zbroi, aby wprowadzić karę.
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

śr mar 21, 2007 8:22 pm

Schrzaniona mechanika cech broni.

1. Jak to jest z tą cechą broni: "ciężka"?
Czy jeżeli np w 2 rundzie walki odrzucę miecz i tarczę i sięgne po dwuręczny topór, to czy będe miał wtedy kożyści płynące z cechy druzgocący?
Jeżeli tak - to jak ta zasada ma się kopi, albo lancy?

2. Jeżeli postać ma kilka ataków i posługuje się orężem ciężkim - to wniosek jest taki, że podczas walki najlepiej się nie ruszać i poczekać aż przeciwnik podbiegnie do niej i dopiero wtedy (po jego 1 ataku) wykonać pełen atak - bo wtedy cecha druzgocący będzie miała zastosowanie do większej liczby ataków, czy tak?

3. Jeżeli postać rozpoczyna walkę trzymając oręż ciężki - ale podczas pierwszej rundy walki ogranicza się wyłącznie do parowania to czy w następnej rundzie walki oręż traci cechę druzgocący?
Jeżeli tak, to co w przypadku gdy postać ograniczy się tylko do uników?

4. W podręczniku do WFRPpl jest błąd przy sile i cechach korbacza i morgenszterna. Tam coś jest schrzanione.

5. Kolejny błąd jest w podręczniku Zbrojownia Starego Świata w cechach oręża dwuręcznego najlepszej jakości, znowu coś jest ewidentnie nie tak.

6. W którym momencie (dokładnie) oręż ciężki odzyskuję cechę druzgocący?
Z chwilą gdy starcie się kończy?
A co jeżeli BG nie uczestniczy w starciu przez np 3 rundy (patrząc jak reszta drużyny walczy)?
A co w sytuacji w której starcie się skończyło, a po 30 sekundach nadbiega następny przeciwnik?

...czegoś tak schrzanionego mechanicznie jak cecha oręża "ciężki" - to w życiu nie widziałem...
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

śr mar 21, 2007 10:13 pm

krzysiek-jakh pisze:
1. Jak to jest z tą cechą broni: "ciężka"?
Czy jeżeli np w 2 rundzie walki odrzucę miecz i tarczę i sięgne po dwuręczny topór, to czy będe miał wtedy ko[rz]yści płynące z cechy druzgocący?
Tak. W "1 rundzie walki daną bronią".

Jeżeli tak - to jak ta zasada ma się kopi, albo lancy?
Tak samo. "W 1 rundzie walki daną bronią".

2. Jeżeli postać ma kilka ataków i posługuje się orężem ciężkim - to wniosek jest taki, że podczas walki najlepiej się nie ruszać i poczekać aż przeciwnik podbiegnie do niej i dopiero wtedy (po jego 1 ataku) wykonać pełen atak - bo wtedy cecha druzgocący będzie miała zastosowanie do większej liczby ataków, czy tak?
Tak, o ile przeżyjesz pierwszy atak wroga.

3. Jeżeli postać rozpoczyna walkę trzymając oręż ciężki - ale podczas pierwszej rundy walki ogranicza się wyłącznie do parowania to czy w następnej rundzie walki oręż traci cechę druzgocący? Jeżeli tak, to co w przypadku gdy postać ograniczy się tylko do uników?
Powiedziałbym, że nie. Powiedziałbym, że "w pierwszym zamachu" broń jest druzgocząca, a potem nie. Tak by było sensowniej.

4. W podręczniku do WFRPpl jest błąd przy sile i cechach korbacza i morgenszterna. Tam coś jest schrzanione.
Jest to poprawione w erracie: http://www.copcorp.pl/magazyn/errata.pdf

5. Kolejny błąd jest w podręczniku Zbrojownia Starego Świata w cechach oręża dwuręcznego najlepszej jakości, znowu coś jest ewidentnie nie tak.
Była już o tym mowa. Anglicy też się nad tym zastanawiają. ;)
http://forum.blackindustries.com/topic. ... t,,quality
http://forum.blackindustries.com/topic. ... t,,quality
http://forum.blackindustries.com/topic. ... t,,quality
http://forum.blackindustries.com/topic. ... t,,quality

6. W którym momencie (dokładnie) oręż ciężki odzyskuję cechę druzgocący?Z chwilą gdy starcie się kończy?
Teoretycznie w chwili, gdy kończy się starcie z danym przeciwnikiem. Jeśli BG odbiegnie, a potem wróci do walki, wtedy broń znów ma cechę "druzgoczący". Tak na przykład widzę najazdy w szrankach. W każdym najeździe kopia posiada cechę "druzgoczący". Ale już po szarży na czworobok wroga, w II rundzie kopia nie jest druzgocząca, bo nie ma rozpędu i ciężko nią wywijać.

A co jeżeli BG nie uczestniczy w starciu przez np 3 rundy (patrząc jak reszta drużyny walczy)?
W SWOJEJ pierwszej rundzie walki korzysta z cechy "druzgoczący".

A co w sytuacji w której starcie się skończyło, a po 30 sekundach nadbiega następny przeciwnik?
Patrz wyżej. W nowej pierwszej rundzie nowego starcia znów może korzystać z cechy druzgoczący. Starcie rozumiem jako wymianę ciosów, a więc ruszanie się, unikanie, itp. nie wymaga wywijania bronią.

...czegoś tak schrzanionego mechanicznie jak cecha oręża "ciężki" - to w życiu nie widziałem...
Bez komentarza. Kwestia gustu.
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

śr mar 21, 2007 10:47 pm

Siriel CC
Jest to poprawione w erracie: http://www.copcorp.pl/magazyn/errata.pdf

Dzięki, nie mogłem tej erraty znaleźć :)

A co jeżeli BG nie uczestniczy w starciu przez np 3 rundy (patrząc jak reszta drużyny walczy)?

W SWOJEJ pierwszej rundzie walki korzysta z cechy "druzgoczący".

A co w sytuacji w której starcie się skończyło, a po 30 sekundach nadbiega następny przeciwnik?

Patrz wyżej. W nowej pierwszej rundzie nowego starcia znów może korzystać z cechy druzgoczący. Starcie rozumiem jako wymianę ciosów, a więc ruszanie się, unikanie, itp. nie wymaga wywijania bronią.


Ok.
Czyli wystarczy jedna runda w której nie machamy bronią, a tylko unikamy ciosów lub tylko się poruszamy i broń odzyskuje cechę "druzgocząca" (nawet gdy przez cały czas "odpoczynku" jesteśmy aktywnie atakowani przez kogoś) czy tak?

...czegoś tak schrzanionego mechanicznie jak cecha oręża "ciężki" - to w życiu nie widziałem...

Bez komentarza. Kwestia gustu.

Uważam że mogli odwołać się do czego innego jak "pierwsza runda"
IMHO rozwiązanie w stylu:

Ciężki

Ze względu na trudności w posługiwaniu się bronią o takim ciężarze, z cechy "druzgoczący" możesz korzystać tylko co pewnien czas. Przerwa pomiędzy rundami w których ta cecha jest aktywna to minimum 10 - siła postaci rund (wynik 1 - oznacza jedną rundę przerwy pomiędzy rundami w których cecha druzgoczący jest aktywna). W przypadku broni kawaleryjskich cecha "druzgoczący" może być wykorzystywana zawsze po nabraniu odpowiedniego rozpędu.

Byłoby bardziej precyzyjne i nie powodowałoby dziwnych sytuacji.
Uważam że mogli tą cechę mechanicznie inaczej ująć.

PS Na stronie wydawnictwa copernicus w FAQ jest błąd.
Pełen atak (swift attack) jak najbardziej można rozłożyć na dowolne cele będące w zasięgu.
Manann pisze:
There is no mention in the description of the swift attack action of a limitation on the number of opponents. Furthermore, the rules do not differentiate between ranged and melee attacks (in this regard). So, as long as you can reach your opponents (without moving), you can switch after every attack.

Certainly an archer with 3 Attacks can shoot at three different opponents with a single Swift Attack, so a swordsman should be able to do the same!


(jak znajdę jeszcze jakieś błędy, to wyślę na pw)
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

czw mar 22, 2007 10:55 am

krzysiek-jakh pisze:
Czyli wystarczy jedna runda w której nie machamy bronią, a tylko unikamy ciosów lub tylko się poruszamy i broń odzyskuje cechę "druzgocząca" (nawet gdy przez cały czas "odpoczynku" jesteśmy aktywnie atakowani przez kogoś) czy tak?
Raczej nie. Sformułowanie brzmi "w pierwszej rundzie walki" (ang. first round of melee"). Spróbuję dowiedzieć się, co Anglicy rozumieją poprzez "first round of melee". Czy np. podejście do przeciwnika w pierwszej rundzie kasuje cechę "druzgoczący".

EDIT: Trochę jest tutaj, ale niewiele wyjaśniono.

Zadałem pytanie odnośnie cechy "ciężki" tutaj, aczkolwiek nie wiem, czy nie jest ono dostępne tylko dla mnie i admina. ;) Dam znać, jak otrzymam odpowiedź.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości