Witam wszytkich ponownie
. Mam pytanie dotyczące czarów, kótrych opisy jak pewne zauwarzyliście są conajmniej bardzo dwuznaczne
. Problem mój dotyczy czaru "Żar z nieba" (nie mam obecnie podręcznika u siebie, więc wybaczcie iż nie cytuje z podręcznika opisu czaru). W każdym razie rozchodzi się o to jaki jest efekt tego czaru.
1. Napisane jest iż w promieniu działania tego czaru zaczyna się robić gorąco (panuje upał jak w najgorętrze lato), a wszystkie istoty obięte działaniem czaru zaczynają się niemiłosiernie pocić i czują się jak by przeracowały cały dzień w polu - za co przysługuje im modyfikator -20 do każdego testu. (jak wcześniej napisał Siriel - kumultatywny). W każdym razie rozchodzi się o to jak należy interpretować sam opis działania czaru (nie jego efekt - którym jest -20 do testu). (czar trwa przez 1k10 rund)
Z kumplem mam odmienne co do tego zdania, bowiem można interpretować to na kilka sposobów:
- Czar tworzy nieruchomą strefe (o promieniu 5m), w której wszystkie istoty dostają -20 do testów, natomiast gdy z niej wyjdą wydostają się spod efektu działania czaru (bowiem czar działa on przez 1k10 rund i obowiązuje tylko istoty w promieniu działania czaru), natomiast gdy powrucą w strefe wcześniej rzuconego czaru, nie są podatne na jego wpływ. (Gdyby jednak wyszły ze strefy i modyfikator sie utrzymywał, to czy po kolejnym wejściu nie otrzymały by kumultatywnie -20?)
- Po rzuceniu czaru wszystkie istoty w proemieniu 5m od miejsca będące środkiem promienia działania czaru otrzymują modyfikator -20 do testów. Zaczynają się pocić itp itd. - jak wynika z opisu lecz żadna "strefa" nie istnieje i kolejne istoty wchodzące na obszar na który czar był rzucony nie podlegają żadnym niepokojącym zjawiskom. Natomiast istoty wcześniej objęte działaniem czaru są objęte jego efektem przez czas trwania czaru, nawet gdy wyjdą z "obszaru jego domniemanego działania" - domniemanego, bo czar już tam nie działa. Ale co wtedy ze strefą gorąca, upału jak w najgorętrze lato? (chyba że tworzy się ona tylko chwilowo)
-Czar tworzy nieruchomą strefe upału, gorąca itp., itd. (w promieniu 5m od miejsca żucienia), strefa ta trwa przez czas działania czaru, wszystkie istoty w niej otrzymują -20 do testów, kiedy z niej wyjdą nie są objęte działaniem czaru, natomiast gdy ktoś do niej wejdzie, jest objęty jej działąniem. Strefa ta utrzymuje się przez czas działania czaru (trwa on 1k10 rund, bądź 2k10 jesli korzystamy ze zdolności chowańca "magiczne zogniskowanie" - o czym wczesniej nie pisałem, bo i po co? [teraz natomiast gdyby sie ktos przyczepił iż moze byc to 2k10, pamietam o takiej możliwości])
- Ponadto pytanie, jak się w strefie działąnia czaru robi gorąco? Pisze, że jak w najgorętrze lato, zatem jest to uzależnione od połorzenia geograficznego terenu? (na biegunie za ciepło nie będzie w lato, natomaist na zwrotnikowej pustyni ok 60 stopni C w słońcu). Oprucz tego, czy pod wpływem tego czaru topi się śnieg i łód? Czy można podgrzać wodę? Jeśli tak to można było by udusić ryby w małych zamkniętych zbiornikach wodnych (magowi życia to nie przystoi, lecz czarnoksięznik mugł by sie za pomocą czarostwa tego wyuczyć - bo jako hobby lubi zabijać ryby)?