Jak najbardziej - Eberron posiada własną szczególną kosmologię, całkowicie odmienną od tej znanej z Planescape/Greyhawk (Wielkie Koło) czy Forgotten Realms (Drzewo Planów). Co wcale nie oznacza, aby była ona odmienna w szczegółach... Na początek polecam Ci lekturę
artykułu przybliżającego kosmologię Eberronu, zamieszczonego na stronie WotC. Najważniejsze różnice można określić w punktach:
- Plany nie tworzą ustalonej struktury na kształt koła czy drzewa, ale orbitują wokół Planu Materialnego jak księżyce wokół planety; gdy znajdują się blisko, wpływają na świat, upodabniając go do siebie i czyniąc połączenia łatwiejszymi (co odbija się np. na działaniu zaklęć i możliwości podróży planarnych)
- Sfery stanowią kombinację Planów Zewnętrznych i Wewnętrznych - mogą posiadać cechy żywiołów i charakterów, ale mogą też być po prostu obcymi światami
- dusze wędrują tylko do jednego z Planów, nazywanego Dolurrh; bogowie nie przebywają ani na świecie, ani na Planach - są "nieosiągalni", odlegli
Łatwo wskazać odpowiedniki dla większości Planów Eberronu. Dla przykładu, Dolurrh odpowiada Hadesowi, Irian - Sferze Pozytywnej Energii, Fernia Planowi Żywiołu Ognia, Dal Quor - Planowi Snów, a Daanvi - Arkadii. Lamannia przypomina Ziemie Bestii, Kythri to jakby odbicie Limbo, Risia to Plan Pseudożywiołu Lodu, zaś Shavarath przypomina krzyżówkę Acheronu z Ysgardem, przejmującą zarazem pewne cechy Gehenny. Czasem różnice są większe - Syrania to raczej "klasyczne" Niebo, choć w Planescape znajdziemy analogie do Elizjum przeniesionego na Plan Żywiołu Powietrza. Mabar to jakby Sfera Negatywnej Energii, Thelanis dokładnie odpowiada Planowi Faerie, zaś Xoriat wydaje się odbiciem Odległej Dziedziny. Poza tymi 13 planami, Eberron posiada także własny Plan Astralny i Eteryczny oraz połączenie z Planem Cieni, poprzez który można dostać się do innych Pierwszych Materialnych - i do innych kosmologii.