Zrodzony z fantastyki

 
Anonim_1

Nemezis a figurki

sob kwie 28, 2007 1:02 am

Witam!

Podczas prowadzenia przygody testowej po raz pierwszy miałem do czynienia z figurkami. Co prawda nie stosowałem siatki bitewnej (wolałem posługiwać się miarkami) i nie dysponowałem fajnymi makietami, jednak jakieś tam improwizowane pole walki się trafiło. Okazało się, że co prawda walki częściowo straciły na klimacie (w sensie płynności i szybkości toczenia się), jednak zysk w postaci wielkiej liczby możliwości taktycznych był ogromny. Mam w związku z tym pytanie - jak widzielibyście walki w Nemezis? Opisy, klimatyczne wstawki, czy też zimna kalkulacja siatki bitewnej? A może coś bardziej wyśrodkowanego?
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

sob kwie 28, 2007 1:22 am

En Taro Adun

Coś pomiędzy Encu :wink: . Idealnym imo rozwiązaniem byłoby sformułowanie całości tak by, żadna ze stron nie była pokrzywdzona. Jednak w tym może przeszkadzać mało miejsca w podstawce... A jeśli miałoby tak być to lepiej skupić się jednej opcji - bezfigurkowej. To chyba tyle, na więcej mój mózg teraz nie pozwala.
 
Anonim_1

sob kwie 28, 2007 1:29 am

Brat_Draconius pisze:
Idealnym imo rozwiązaniem byłoby sformułowanie całości tak by, żadna ze stron nie była pokrzywdzona.

Czy forma zaprezentowana w podręcznikach do D&D jest wystarczająco "uniwersalna"? Zamierzamy wzorować się na nich (w sensie precyzyjnych reguł mechaniki, bo styl mają IMHO fatalny i formy naśladować nie zamierzamy :papieros:) przy budowie zasad Nemezis.

Brat_Draconius pisze:
A jeśli miałoby tak być to lepiej skupić się jednej opcji - bezfigurkowej.

Licencja d20 zabrania nam używania jakichkolwiek odniesień do figurek w podręczniku, więc tak, czy inaczej, na pewno z nimi nie zaszalejemy.
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

sob kwie 28, 2007 1:43 am

Undead mode on

1)Hm... Generalnie tak. Ja jako gracz wolę mieć jasno wytłumaczne reguły jak, czym i kiedy mogę zrobić z potworkowi z zadu jesień średniowiecza. Chciałbym też by ilość i jakość manewrów bojowych była wysokiej jakości (odpowiednie atuty, wykorzystanie umiejek no i dodatkowe atrybuty o których wspomniałeś). A forma prezentowana w podach DnD daję radę.
2) Fakt, zapomniałem.

Ence czy na chwilę obecną macie zarys jak to ma wyglądać? Bo jeśli tak to w miarę możliwości mógłbyś go przytoczyć.
 
Anonim_1

sob kwie 28, 2007 1:45 am

Brat_Draconius pisze:
Ence czy na chwilę obecną macie zarys jak to ma wyglądać?

"To", to znaczy co? :)
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

sob kwie 28, 2007 1:52 am

Initializing Judgement Day mode

To czyli kopanie i roztrzeliwanie zadów wroga :razz: . Ja wiem, że jest późno ale chyba jeszcze funkcjonujesz, neh?

Chodzi mi jakie aspekty walki zostaną zmienione a co zostanie po DeDekowemu. Czy pancerz będzie tylko bonusem do KP czy może będzie dawał jakąś RO? Takie ogólniki sformułowane tak by nie złamać przepisów konkursu lecz jednocześnie dać punkt odniesienia do tego co tak a co nie.
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

sob kwie 28, 2007 1:55 am

U nas na sesjach korzysta się z MapTool. Screen:
Obrazek


Korzystam z niego głównie ja, czasem graczom pokazuję jak są jakieś niejasności oraz na poczatku bitwy. Poza tymi wyjątkami nie pokazuję graczom poszczegółnych ruchów, tylko opisuję.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

sob kwie 28, 2007 10:57 am

Tak czy siak będę korzystał z metody znanej z corebooków. Mi najbardziej odpowiada. Jako gracz. Jako betatester mam obowiązek testowania pomysłów twórców gier, ale moim zdaniem zmiana siatki bitewnej jest niepotrzebna. Niech będzie jak w corebookach.
 
Anonim_1

ndz kwie 29, 2007 11:01 am

Brat_Draconius pisze:
hodzi mi jakie aspekty walki zostaną zmienione a co zostanie po DeDekowemu. Czy pancerz będzie tylko bonusem do KP czy może będzie dawał jakąś RO?

Z moich zapisków wynika, że po DeDekowemu zostanie praktycznie wszystko - od poruszania się, przez ataki okazyjne, na Klasie Pancerza kończąc. Jedyne wyjątki to dodatkowe zasady związane z punktami narracji, premie do KP związane z klasą, tarcze energetyczne zapewniające RO oraz zdolności startowe dla poszczególnych klas (unikatowe, otrzymywane tylko przy wyborze pierwszej klasy).

Kymil Nimesin pisze:
Jako betatester mam obowiązek testowania pomysłów twórców gier, ale moim zdaniem zmiana siatki bitewnej jest niepotrzebna.

Nie zamierzamy zmieniać siatki bitewnej. Mechanika będzie dostosowana do bazowych reguł d20 - sam nie stosowałem jej z powodów czysto organizacyjnych (gracze-nowicjusze w d20, brak samej siatki - PMP 3.5 dotarł do mnie dopiero w piątek :papieros:).
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

pn kwie 30, 2007 11:45 am

Coż Ence, zrobisz jak chcesz. Ja nie uzywam figurek i kiedy już zakupię Nemezis i zacznę w nie grać też pewnie figurek uzywać nie będę. Chyba że gracze będą chcieli albo wykorzystanie wszystkich opcji zawartychw grze nie będzie mozliwe bez figurek.
Ogólnie to jestem antyfigurkowy. No chyba że gram w WHFB :wink:
 
Awatar użytkownika
Ivelio
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 7:45 pm

pn kwie 30, 2007 12:53 pm

My zazwyczaj używamy figurek z Władcy pierścieni czy moich do D&DM. IMHO figurki do Nemezis były by... no bądź co bądź dziwne. IMHO nie będzie pasowało do konwencji tegoż settingu. Nie wszyscy lubią figurki [co może zniechęcić świrów próbujących kupić wszystko co z Nemezis związane :P], a i tak kazdy wykorzystuje zazwyczaj swoje :P
Swoją droga fajne są figurki ze Starship Troopers :P
Link: http://www.iguk.co.uk/categories/starsh ... s-302.aspx
Fajne ale nie tanie :/ I tylko dla ludzi by się nadawały....
 
Anonim_1

pn kwie 30, 2007 3:48 pm

Qball pisze:
Ja nie uzywam figurek i kiedy już zakupię Nemezis i zacznę w nie grać też pewnie figurek uzywać nie będę.

Rozumiem jednak, że znasz d20 i korzystanie z tej mechaniki bez figurek i tak daje Ci frajdę. Jeśli tak, korzystanie z pełni systemu w podręczniku do Nemezis nie sprawi Ci problemów, prawda?

Ivelio pisze:
IMHO figurki do Nemezis były by... no bądź co bądź dziwne.

Figurki do Nemezis na dobrą sprawę nie mają prawa zaistnieć - w podręczniku słowa "figurki" niemal na 100% nie uświadczycie. Jak pisałem wcześniej, licencja d20 zabrania.

Nie znaczy to, że nie można pospekulować jakie modele mogłyby się sprawdzić w roli figurek do tworzonego przez nas settingu. Wydaje mi się, że na rynku brakuje tylko niewielkiego procenta potrzebnych modeli - większość już jest.

Przykładowo: elitarna gwardia Bariz, weterani walk z Hordą, ciężka piechota Cor oraz jej cięższa wersja wraz z ekipą stopującą natarcia Hordy i szeregowcami, a także naprawdę ciężkim sprzętem, w tym z ciężkim czołgiem. Dodatkowo, wystarczy kilka minut na Sieci by znaleźć żołnierzy oddziałów specjalnych, psionicznych rycerzy, oddział w pancerzach szturmowych, jak również ich wsparcie, zwiadowców, no i gości honorowych, weteranów w lekkich pancerzach wspomaganych. Chętni mogą wykorzystać również mechy, żołnierzy w zaawansowanych pancerzach taktycznych lub wesprzeć ich pojazdem latającym.

Po stronie wrogów ludzkości staną różniaste bestie, w tym naprawdę paskudne potwory (choć temu stworowi wmontowałbym extra szpony zamiast karabinu). Bohaterów graczy może zalać masa małych stworków lub kilka dużych. Wbrew pozorom są też dostępne różne plugawe bestie, np. tu, tu, tu lub tutaj.

Prawdą jest, że to dość drogie modele. Można nadrabiać przy pomocy Allegro - np. Warzonem, do którego modele są ostatnio wyjątkowo tanie (oddział można kupić za ok. 30 zł).
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

wt maja 01, 2007 12:10 am

Rozumiem jednak, że znasz d20 i korzystanie z tej mechaniki bez figurek i tak daje Ci frajdę. Jeśli tak, korzystanie z pełni systemu w podręczniku do Nemezis nie sprawi Ci problemów, prawda?


Znam Ence. Ale jak pisałem jestem antyfigurkowy i uzyje figurek tylko wtedy gdy do wykorzystania wszelkich mozliwości taktycznych potrzebna bedzie wizualizacja :) . Więc rób jak uważasz. Ci którymTwój pomysł przypadnie do gustu zaakceptują go a reszta... no cóż, reszta zrobi i tak po swojemu. W końcu to bedzie ich gra :wink:

Figurki do Nemezis na dobrą sprawę nie mają prawa zaistnieć - w podręczniku słowa "figurki" niemal na 100% nie uświadczycie. Jak pisałem wcześniej, licencja d20 zabrania.


Ale synonimy moga się pojawiać? Modele na przykład?

A na figurki bestyj świetnie nadają się demon host z Chaos Army do WFB. Popatrz na przykład na tego misia. Albo ten też jest słodki :papieros:

PS. Jeszcze ten
 
Anonim_1

wt maja 01, 2007 1:05 am

Qball pisze:
Więc rób jak uważasz. Ci którym Twój pomysł przypadnie do gustu zaakceptują go a reszta... no cóż, reszta zrobi i tak po swojemu.

Dokładnie. W sumie sam gram w D&D mniej więcej od początku 2001 roku i tylko kilka razy widziałem sesje z użyciem figurek. Skoro dałem radę sam, dadzą radę i inni, zaś Ci, którzy lubią korzystać z modeli, dzięki wykorzystaniu pełni mechaniki d20, nie będą musieli zmieniać swojego stylu.

Qball pisze:
Ale synonimy moga się pojawiać? Modele na przykład?

Hehe, niestety nie. WotC chce mieć monopol na D&D Miniatures i Star Wars Miniatures. No, ale nie bylibyśmy Polakami, gdybyśmy nie potrafili sobie poradzić z tymi ograniczeniami, prawda? :wink:

Qball pisze:
A na figurki bestyj świetnie nadają się demon host z Chaos Army do WFB. Popatrz na przykład na tego misia. Albo ten też jest słodki

Ładne te spawny - faktycznie, dają radę jako plugawe i bluźniercze bestie. Swoją drogą, widziałem dzisiaj masę innych modeli, nadających się do Nemezis (np. figurki z Hordes, Urban War, czy też ze wspomnianych wcześniej Star Warsów).
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt maja 01, 2007 10:27 am

Ostatnio na sesji używałem komputerowej siatki bitewnej, ale była to naprawdę duża bitwa. Poza tym raczej jej nie używam, ale nie zauważyłem, aby moja gra na tym straciła. W zamierzchłych czasach próbowałem wprowadzić normalną siatkę, ale było z tym za dużo roboty.
A figurek w klimatach Nemezis znajdziesz na sieci mnóstwo.
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

wt maja 01, 2007 12:20 pm

No, ale nie bylibyśmy Polakami, gdybyśmy nie potrafili sobie poradzić z tymi ograniczeniami, prawda?


No, Ba! :razz:

A figurek w klimatach Nemezis znajdziesz na sieci mnóstwo.


Racja i_m. Ale chodzi o to zeby nie kupować a znać kogoś kto ma takowe :wink: . Jak to dobrze mieć znajmoych jarajacych się WFB. Chaos, Skaven, Dark Elves, Lizardmeni - coś na pewno się nada na wizualizację.
Ale jak nie będzie trzeba to i tak nie będę używał :wink:
 
Anonim_1

śr maja 02, 2007 11:41 pm

Qball pisze:
Jak to dobrze mieć znajmoych jarajacych się WFB. Chaos, Skaven, Dark Elves, Lizardmeni - coś na pewno się nada na wizualizację.

Qball - grywasz w WFB? :)

Odnośnie figurek mogących być wykorzystana w Nemezis - Rackham wypuścił kilka fajnych, dość "bluźnierczych" modeli. Np. to lub
Obrazek
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

śr maja 02, 2007 11:44 pm

Qball - grywasz w WFB?


Tylko kilka razy grałem. Ale Army Booki dla kilku znajomych tłumaczyłem na polski i wiem co nieco o tym świecie. Pozatym zaczynałem od Młotka zabawę z RPG i mam sentyment oraz uwielbiam ten świat.

Co jak co - najbardziej lubie skavenów. Szczególnie klan pestilens bo jesttaki... bluźnierczy:) Moulder też są zresztą.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości