Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

śr kwie 11, 2007 9:44 pm

Po polsku w sensie? Nigdy. A angielską wersję pewnie będzie można kupić choćby w rebelu trochę czasu po premierze.
 
Awatar użytkownika
1samcio1
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: czw lip 06, 2006 5:18 pm

śr kwie 11, 2007 10:09 pm

W sensie ze po angielsku tylko poprzez właśnie jakiś rebel ;) Nie ma jakichś informacji o planowanej dacie wydania?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw kwie 12, 2007 7:28 am

Nie ma jakichś informacji o planowanej dacie wydania?


Jak podaje Amazon.com - 22 maja 2007. Tam właśnie zamówię podręcznik, bo te sprowadzone do Polski mają jakąś chorą cenę. Na Amazonie $26.37 + koszty przesyłki, czyli w sumie ok. 90 zł.
 
Awatar użytkownika
1samcio1
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: czw lip 06, 2006 5:18 pm

czw kwie 12, 2007 2:54 pm

Piszę się na to :P jak będziesz zamawiał poprosze o pm :D
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw kwie 12, 2007 10:31 pm

EMpik sprowadza tanio. Mi średnio wychodzi 30 zeta taniej niż np. Rebel. Za kosztujący 29.95$ podręcznik serii Complete do D&D płaciłem 98 zeta w Empiku. Nie ma "chrzanienia" się z kartami kredytowymi, raz mi zatrzymali podreczniki na cle i musiałem wypełniać zerową deklarację SAD. :D
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt kwie 13, 2007 5:43 pm

Jest znów nałożona smycz na narwanych graczy, którzy by tylko Mocą na prawo i lewo szastali - limitowana ilość użyć. Jedi więc powinien polegać głównie na mieczu, zdolności zaś zachować na odpowiednią chwilę. Można je na szczęście "ozyskać" poprzez min. medytację. Wiadomo teraz co robił Qui Gon jak został rozdzielony ekranem energetycznym od Maula ;).

W filmach i tak głównie mieczami się piorą i tylko najsilniejsi dają popis umiejętności Mocy.
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

pt kwie 13, 2007 10:05 pm

Nie wiem, ale jakoś mi się skojarzyło to ze znanymi z D&D slotami na czary, z tą jedną ciekawą różnicą, że dzięki przerwom w pojedynkach i specjalnym zdolnościom można je uzupełniać. IMHO trafione, wiemy też, dlaczego Jedi nie naparzają się cały czas, ale dają sobie przerwę na fajne popisy aparacji i ekwilibrystyczne zawijasy klymatycznych gadek :razz:
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

pt kwie 20, 2007 11:48 am

Swift Actions - wyglądają ciekawie, mam tylko nadzieję, że nie będzie wśród nich podziału na te wywołujące AoO i te niewywołujące (tak, jak było z dotychczasowymi Move/Attack/Free/Full-round). Plus oczywiście nie rozumiem, jak można w jednej rundzie wyciągnąć 3 swift actions, skoro za poświęcenie Move Action dostaje się 2 swifty a w jednej rundzie dotychczas można było wykonać dwa Move action. Anyway - wygląda intrygująco.

Brak przyrostu ataków - krok w dobrą stronę, zważywszy na atuty i talenty. SW są zbyt śmiertelne, aby każda postać wykonywała 3-6 ataków + multifire/autofire/rapidshot/two weapon fighting. Dodatkowo paranoją była sytuacja, w której elementy kolorystyki (jak np. ilość niecelnych pocisków blasterowych wystrzelonych w filmach) była przekładana na mechanikę (testy w Revised, gdy od pewnego modyfikatora celny strzał był po prostu zwykłym fartem).

Rozmaite Defense to kolejny trafny wybór, choć nie powiem - z przyjemnością ujrzałbym jako full-round action aktywną obronę (test odpowiedniego atrybutu wraz z modyfikatorami za klasę jako bonus do Defense).

Condition Tracks - kupili mnie! :D Piękne rozwiązanie, podkreślające talenty i dające masę możliwości w grze.

Leczenie - standard i ogromnych zmian tu nie widzę.

Zobaczymy, jak będzie wyglądał przykład walki w następnym Preview.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt kwie 20, 2007 3:54 pm

Z armorem jakoś tak zgrabnie wybrnęli. Teraz jest bardziej przydatny niż w Revised oraz, dzięki talent tree, jest sens, aby używały go zaawansowane postacie.
 
Awatar użytkownika
Cal Omas
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: sob gru 09, 2006 3:00 pm

Star Wars d20 w Polsce

pn maja 07, 2007 3:53 pm

Dowiedziałem się że Nowy podręcznik star wars d20 nie będzie wogóle dostępny w ofercie Isy, natomiast w rebelu będzie dostępny ok. lipca
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

sob maja 12, 2007 1:50 pm

Hmm - ciekawostka.

Przede wszystkim zmiany w zasadach walki są niezmiernie intrygujące, część moim zdaniem może skomplikować życie (Aid Another przy wielu zaangażowanych uczestnikach - jedni będą dodawali bonusy do ataku, inni do Defense, inni kładli ogień zaporowy; drugim takim cacuszkiem jest Aiming - skoro neguje Cover Deefense, to co w sytuacji, gdy oponent przyklęknie podczas walki bez osłony - celowanie nic mi nie da?). Zmiany w krytykach uważam za słuszne, podobnie modyfikacja withdraw zdaje się być dobrym posunięciem (choć niewątpliwie rozpowszechnienie running attack spowolni trochę grę). Dobrze wygląda nowy system osłon, ale porażką jest dla mnie Autofire - przypomina to CP 2020 i najlepszy sposób, aby zabić postaci graczy. Co innego Burst Fire - czyli kalka z Moderna, ale ten pomysł z obszarem ogniowym (a dlaczego nie mogę dać większego, skoro będę miał działko blasterowe?) i obrażeniami dla tych, co zdali test Reflex to idiotyzm - gdyby to jeszcze był system VP/WP, to ok , ale przy HP? Już widzę te rozstawiane wszędzie działka - na korytarzach, w pomieszczeniach, w ubikacji - JK 2 dosłownie :(

Droidy - recharge wygląda zabawnie, ale kto u licha będzie liczył godziny? ;) I co w sytuacji, gdy robot zapadnie w sen o energizerze w czasie lotu w nadprzestrzeni? Konieczny jest test Astrogate? ;)
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt maja 18, 2007 11:47 pm

SagaPreview7

---------------------------------------


ale porażką jest dla mnie Autofire - przypomina to CP 2020 i najlepszy sposób, aby zabić postaci graczy


Co za MG chce zabić graczy (schizol jakiś, czy co)?? To tak, jakby w RCR zrzucać im na łeb przedmioty, bo zawsze oberwą jakieś obrażenia.

Autofire IMHO powinien być zabójczy, a gracze nie powinni mieć możliwości "tańczenia" między dowolną ilością pocisków jakie w nich lecą. Jednak, że jest to system heroic, część z nich będzie "odporna" na autofire: Jedi + ci, co będą mieli Evasion.

jedni będą dodawali bonusy do ataku, inni do Defense, inni kładli ogień zaporowy


W zasadach jest mowa "instead of", czyli raczej "to lub to", a "nie wszystko"

Aiming


Musi dawać coś więcej. Po co Han celowałby, jak to jest opisane w Preview 7?

Droidy - recharge wygląda zabawnie, ale kto u licha będzie liczył godziny?


Skrajni szczególarze - zarówno MG, jak i gracze.

a dlaczego nie mogę dać większego, skoro będę miał działko blasterowe?


Coś mi się zdaje, że da się zrobić większy obszar rażenia - w nowej zajawce jest mowa o splash weapon, zapewne im mocniejsza, tym większy obszar rażenia.
Więcej o tym jest w Alliance and Empire Preview 6
przy opisie gunnera.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

pt maja 25, 2007 9:55 am

Najciekawsze jest to, że ogień automatyczny nie jest tak skuteczny jak się wydaje. :D Już w czasie I WŚ Niemcy odkryli, że CKM strzelając na wprost nie jest tak skuteczny jak się myślało. Stąd ustawianie CKM'ów na flankach i strzelanie z boku, tak aby pola się nakładały. Co ciekawe w czasie II WŚ operatorzy RKM i CKM uczeni byli strzelać krótkimi, celnymi seriami - a nie rozpylania.

Generalnie DOBRZE wyszkoleni "operatorzy" broni, strzelają krótkimi seriami, zaś lamerzy rozpylają kule. :D Dlatego Modernowa zasada ostrzału ooszaru z łatwym testem uniknięcia, jest sensowan i bardzo realna. :D zawodowiec ma Burst'a i wsadzi kilka pocisków prosto w cel.

Aby nie być gołosłownym w strzelaninach gangów często się zdaża, że pacjent opróżnia jedną serią magazynek Ingrama nie trafając w nic. :D

Nie bez przyczyny ta "technika" prowadzenia ognia nazywa się : Spray & Pray (Rozpyl i módl się aby w coś trafić) :D

Jak dla mnie Autofire i Burst jest dobrze zrobiony.
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

sob maja 26, 2007 7:38 pm

Sony pisze:
Dlatego Modernowa zasada ostrzału ooszaru z łatwym testem uniknięcia, jest sensowan i bardzo realna(...)Jak dla mnie Autofire i Burst jest dobrze zrobiony.

Nie jest - przeczytaj raz jeszcze preview.

Any creatures hit take full damage from the attack, while creatures missed take half damage

Wynika z tego, że nawet w czasie sukcesu zbierasz połowę obrażeń.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

sob maja 26, 2007 8:44 pm

Nie do czytałem - a to faktycznie nie teges. Broń z autofire będzie rzadzić. Każdy będzie biegał i strzelał seriami.
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

pt cze 08, 2007 11:08 pm

Mam! Dzisiaj po prawie 2 miesiącach oczekiwania (w sklepie była lista z zapisami) otrzymałem SWRPGSE czyli Star Wars Roleplaying Game Saga Edition.

Podręcznik jest dość niekonwencjonalny, mechanika także. Ale podoba mi się.

[WC-2.SB]
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn lip 23, 2007 11:33 am

Deckard pisze:
Sony pisze:
Dlatego Modernowa zasada ostrzału ooszaru z łatwym testem uniknięcia, jest sensowan i bardzo realna(...)Jak dla mnie Autofire i Burst jest dobrze zrobiony.

Nie jest - przeczytaj raz jeszcze preview.

Any creatures hit take full damage from the attack, while creatures missed take half damage

Wynika z tego, że nawet w czasie sukcesu zbierasz połowę obrażeń.


Już wyszedł mały update w JC 105, modyfikujący zasady autofire:

Jedi Counseling 105
 
Awatar użytkownika
Dungal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: śr maja 24, 2006 6:37 pm

Star Wars Saga Edition

śr lis 14, 2007 7:42 pm

Hejka

Zamówiłem już SW:Saga Edition. Skusiły mnie komentarze w Rebelu, poza tym zawsze chciałem mieć erpega w tym uniwersum. Grałem w d6 u wspaniałego mistrza, prawdziwego fana i weterana Gwiezdnych Wojen (cóż, był na premierach starej Trylogii) i chciałbym, żeby moje sesje, oparte na najnowszej edycji były choć w połowie tak dobre.

Chciałbym się Was zapytać o wrażenia z gry w tą edycję, opinie, porady, przydatne informacje.

Byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam

Witamy serdecznie. Nie powielajmy tematów. SethBahl.

P.S. Eeh sorry.. Tak to jest jak się ślepnie od monitora :)
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

czw lis 15, 2007 6:26 pm

Poczekaj trochę - również nabyłem Sagę, choć na razie gramy w d6 revised & expanded. Doświadczeniami zatem podzielę się później.

A premiery kinowe "starych" Starych (czyli nie special edition) epizodów też pamiętam :)
 
Awatar użytkownika
Dungal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: śr maja 24, 2006 6:37 pm

pt lis 16, 2007 4:22 pm

d6 naprawdę jest konkretny - mile wspominam sesje, i nigdy ich nie zapomnę. Czytałem, że Saga częściowo wzięła z mechaniki WEG. Mam też nadzieję, że poprawiła błędy poprzedniej edycji, o których się dużo naczytałem.. Cieszy mnie fakt, że podręcznik jest przystępnie napisany i bardzo poręczny. Pierwsze wrażenie już jutro :D

Co do ukazania się starej Trylogii, to żałuję czasem, że urodziłem się później :) Zawsze Star Warsy kojarzą mi się z dzieciństwem i tym, że leciały co roku na Gwiazdkę. Można powiedzieć, że to element życiorysu :razz:
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

pt lis 16, 2007 6:46 pm

Z d6 chyba tylko Force Powers - co do poprawek - tak po prawdzie to ciężko mówić o korektach. Saga d20 to test nowej mechaniki dla D&D 4.0 - czyli szybsza rozgrywka potyczek (jeden, max dwa ataki na postać, nie zaś 3-8 jak poprzednio), więcej opcji dla postaci i większe możliwości postaci, plus kompilacja z Miniatures i gra na planszach.

Ja osobiście już po wstępnej lekturze mam pierwsze obawy (rasy/klasy), ale twórcy kupili mnie systemem talentów, Mocy i Destiny Points.
 
Awatar użytkownika
Dungal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: śr maja 24, 2006 6:37 pm

pt lis 16, 2007 9:04 pm

Mam nadzieję, że figurki nie są wymagane.. Nie za wesoło wydawać na nie kasę..
To, że walka jest szybsza to wg. mnie duży plus. Grając w standardowe dedeki (edycję 3.0), i tak zdawało się, że jest w miarę dynamiczna, w porównaniu do niektórych systemów. Wypas, jakby walki na miecze świetlne i strzały z blasterów tak śmigały jak na filmach :)
Ile jest ras w podstawce?

Dzięki za info :)
 
Awatar użytkownika
Dungal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: śr maja 24, 2006 6:37 pm

pn lis 19, 2007 2:39 pm

No, dopiero teraz mogłem napisać, chociaż podręcznik mam od 2 dni :)
Po przejrzeniu pierwsze wrażenie pozytywne, chociaż nie idealnie. Co mnie urzekło (póki co):

- Wydanie: wspaniałe! Teraz ten podręcznik jest u mnie na 1szym miejscu (do tej pory był Monastyr). Ilustracje poza kilkoma, na bardzo wysokim poziomie, sam skład, typografia, druk, czytelność - widać, że robili to profesjonaliści. Dla fana Star Warsów wystarczyłby tylko to, żeby zakupić, ale na szczęście jest więcej plusów.

- Przystępność zasad. Poczytałem troszkę, i od razu wiem na czym stoję.

- Ilość talentów, rozwój postaci - rzeczywiście ciekawe.

Wadą, która po przejrzeniu rzuca się w oczy, jest wg. mnie bardzo skąpa ilość informacji, materiału, o całym uniwersum, praktycznie znikoma. Chyba, autorzy zaadresowali ten produkt tylko dla prawdziwych wyjadaczy całej Sagi :wink: Bez przewodników nie da rady. Bestiariusz, planety, w ogóle cały świat - tego zabrakło..

Ale pewnie będzie to w dodatkach, więc trzeba zacząć oszczędzać :)
Oprócz tej, mam nadzieję jednej wady, podręcznik jest wg. mnie dobry.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

wt lis 20, 2007 9:13 am

Wadą, która po przejrzeniu rzuca się w oczy, jest wg. mnie bardzo skąpa ilość informacji, materiału, o całym uniwersum, praktycznie znikoma. Chyba, autorzy zaadresowali ten produkt tylko dla prawdziwych wyjadaczy całej Sagi Wink Bez przewodników nie da rady. Bestiariusz, planety, w ogóle cały świat - tego zabrakło..


Niestety, EU rozrosło się do takich rozmiarów, że jeżeli cokolwiek zostało by zamieszczone, zawsze mielibyśmy poczucie, że odbyło się to kosztem, innej, równie ważnej informacji.

W tym wypadku pozostaje nam czekać na dodatki lub nabywać już wydane przewodniki, ew. na stronach dot. SW rpg szukać różnych statystyk, opisów itp.
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

wt lis 20, 2007 3:53 pm

Dungal pisze:
Bestiariusz, planety, w ogóle cały świat - tego zabrakło..


Po co?

No po co opis 120 planet, skoro wykorzysta się z tego na sesji raptownie 1%?

Dungal pisze:
Chyba, autorzy zaadresowali ten produkt tylko dla prawdziwych wyjadaczy całej Sagi


Nie jestem wyjadaczem. Wystarczy mi wiedzieć co to jest Gwiazda Śmierci, że na Tatooine jest ciepło, a na Hoth jest zimno, i że Han Solo zna się na parsekach, jak ja na chińskich dialektach. Ale dalej to grania nie potrzebuję opisu 120 planet.
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

wt lis 20, 2007 4:00 pm

+1

Generalnie rzecz biorąc, opisy planet mamy w odpowiednich publikacjach albo na wookipedii :) Jasne, to jest całkiem dobra materia na dodatki, ale podstawka moze się bez nich obyć.
 
Awatar użytkownika
SethBahl
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3331
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:17 am

wt lis 20, 2007 4:06 pm

Beamhit pisze:
No po co opis 120 planet

Ha, żeby tylko. Niedługo na rynek wyjdzie pierwszy oficjalny atlas, więc i ten problem się rozwiąże.

News: http://starwars.polter.pl/The-Essential ... nie-w21152
 
Awatar użytkownika
Deckard
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2097
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 9:50 pm

wt lis 20, 2007 6:26 pm

Niestety, opiszą szczegółowo tylko 70 planet, ale za to sytuacja historyczno-polityczna zaspokoi chyba nawet najbardziej wybrednych fanów.
 
Awatar użytkownika
Dungal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: śr maja 24, 2006 6:37 pm

wt lis 20, 2007 8:55 pm

Beamhit pisze:

Po co?

No po co opis 120 planet, skoro wykorzysta się z tego na sesji raptownie 1%?

Nie jestem wyjadaczem. Wystarczy mi wiedzieć co to jest Gwiazda Śmierci, że na Tatooine jest ciepło, a na Hoth jest zimno, i że Han Solo zna się na parsekach, jak ja na chińskich dialektach. Ale dalej to grania nie potrzebuję opisu 120 planet.


Z tego co napisałeś wynika, że w zasadzie niepotrzebny nam świat SW. Równie dobrze możemy wziąć każdy inny i pozamieniać nazwy..

Na krótką metę można by tak pograć, ale co gdy znudzi się graczom bieganie po pustyni/lodowcu? Gdy zaczną interesować się historią czy gospodarką? Po co to wszystko wymyślać, skoro cały urok jest w tak bogato opisanym świecie jak ten? :?

Dobrze, że są przewodniki i inne źródła..
 
Anonim_1

wt lis 20, 2007 10:20 pm

Dungal pisze:
Gdy zaczną interesować się historią czy gospodarką?

W Star Wars? C'mon, nie znam gracza, który wolałby rozwinąć Przedsiębiorczość zamiast Blastera albo Geologię zamiast Uników.

Dungal pisze:
Gdy zaczną interesować się historią czy gospodarką? Po co to wszystko wymyślać, skoro cały urok jest w tak bogato opisanym świecie jak ten?

Jeśli piszesz o EU, to mam nadzieję, że twórcy Saga Edition nigdy nie sięgną po to "coś".

No po co opis 120 planet, skoro wykorzysta się z tego na sesji raptownie 1%?

Duże +1. :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości