LISTA EPICKICH POSTACI FAERUNU
Lista oparta jest na materiałach zebranych z oficjalnych podręczników do świata Forgotten Realms z edycji 1, 2, 3 oraz najnowszej 3.5. Nie wzięto natomiast pod uwagę postaci z najnowszych powieści FR, których akcja rozgrywa się w roku 1374 (jak np. Blackstaff Stevena Schenda).
Listę pomagają stworzyć (jak na razie :
Cahir, Radnon, Kymil Nimesin, Lendir, Radgers, Damador., Planetourist, Renald, Knoely, zarrow, Vitriol Plugawiciel, latharast, verdes, Merlin wszech oraz iron_master.
Wszelkie komentarze prosiłbym umieszczać w temacie do tego przeznaczonym: Epics of the Realms - komentarze. Dziękuję
A-L:
Alarendi Eveningshine - księżycowy elf kobieta baelnorn czarodziej 19/arcymag 2. - Najstarszy z balenornów strzegących grobowców elfich rodzin szlacheckich z Sharrven. W przeszłości służyła za doradczynią elfów z tegoż królestwa. Obecnie rozważa propozycję współpracy z grupą elfów - Caerilcarn - pragnących powrotu Wysokiego Lasu w ręce elfów. Źródło: Lost Empires of Faerun.
Alathene Moonstar - arcylicz [rozwinięty człowiek Illuskanin] czarodziej 15/mistyczny wyznawca 5 [Selune]. - Głowa szlacheckiej rodziny Moonstar z Waterdeep. Mimo znacznego wieku nadal pozostaje piękna jak w zamierzchłej przeszłości. Jej największym pragnieniem jest znalezienie i pokonanie swego brata, Lorda Vanraka. W tym celu stworzyła na Planie Cieni bezpieczna placówkę z której banda poszukiwaczy przygód będzie rozpocząć poszukiwania kryjówki Vanraka w Podgórzu. Źródło: City of Splendors: Waterdeep.
Algarel Tanthul - pomrok zaklinacz 10/wojownik 10/kapłan 6/adept cienia 2. - Jeden z synów Telamonta. Przywódca osobistej straży arcyksięcia. Nie interesuje go nic, poza ochroną ojca. Źródło: Władcy Mroku.
Algashon Nathaire - banelicz [rozwinięty człowiek Vassańczyk] kapłan [Bane] 25/boski sługa 5. - Niegdysiejszy Drugi Mówca Kultu Smoka, zginął ponad 3 stulecia temu. W roku 1373 dzięki Sammasterowi, został przywrócony o życia. Po śmierci sammastera, rozpoczął starania do odzyskania swej dawnej pozycji. Co ciekawe ostatnio mimo tego, że oficjalnie pzoostaje wiernym Bane'owi, w tajemnicy przeszedł na wiarę Gargautha. Źródło: Dragons of Faerun.
Alustriel Silverhand - człowiek kobieta [Wybraniec Mystry] czarodziej 20/zaklinacz 2/arcymag 2. - Wybraniec Mystry, jedna z Siedmiu Sióstr oraz Władczyni Srebrnych Marchii. Wraz z Taernem Ostrorogiem rządzi Silverymoon. Nazywana również "Panią Nadziei" oraz "Lśniącą Panią" niesie porządek i pokój wszędzie tam, gdzie się pojawi. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain.
Amarak - mężczyzna człowiek czarodziej 23. - Stosunkowo mało znany netherilski czarodziej, który znany jest przede wszystkim ze stworzenia najeżonej pułapkami Krypty Śmierci (Tomb of Dead), znanej też jako Zaginiony grobowiec Amaraka, znajdującej się w Górach Nether dokładnie 15 mil na północ od Twierdzy Piekielna Brama. Miejsce to miało być bezpiecznym azylem maga okazało się jednak jego więzieniem, którego po zakończeniu prac nigdy nie opuścił. Miejsce to ponoć jest prawdziwym skarbcem magicznych przedmiotów, po które wystarczy siegnąć (i ujść z życiem). Chodzą jednak słuchy, że przetrwał wypadek i wciąż przemierza korytarze swojej dawnej siedziby. Źródło: WE do Races of Faerun.
Amyrisu - mężczyzna półczart/półniewidzialny łowca łotrzyk 8/skrytobójca 3. - Ostatni i najpotężniejszy strażnik grobowca Amaraka łączący zdolności rasowe i czarcie cechy. Tajemnicza istota o nieznanym pochodzeniu ale ogromnej sile. Możliwe, że jego dzieje sięgają warstw Otchłani. Nikt nie wie tego jednak na pewno bo mało kto zdołał opuścić żywy komnaty, których ów stwór strzeże. Źródło: WE do Races of Faerun.
Antalab of the Shaking Stones - mężczyzna drow czarodziej 13/archont żywiołów 7. - Mistrz magii Żywiołów z Sshamath. Brał udział w wyprawie odkrywców Giganta Ostorii - olbrzymiej rzeźby, otoczonej strefą martwej magii. To właśnie Antatlab uważa, że rzeźba ta jest tak naprawdę olbrzymim kamiennym golemem, który (o ile zdobyłoby się nad nim władzę) mógłby przysłużyć się miastu jako potężna siła obronna. Źródło: Drizzt do'Urden Guide to Underdark. Underdark.
Aquilan Greatspan - avariel mężczyzna wojownik 4/kapłan 12/boski sługa 5/hierofanta 1. - Od 200 lat przywódca największej społeczności Avarieli we wnętrzu Szczytu Śnieżnych Orłów (Aerie of Snow Eagles) w Górach Lodowej Obręczy. Źródło: Races of Faerun.
Arthindol the Terraseer - licz sarrukh czarodziej 25/ arcymag 5. - Sarrukh, który pod postacią arkanisty był świadkiem upadku Netherilu. To on zachęcił Netherilczyków do zakładania enklaw poza granicami imperium, szczególnie na zachodzie, na Wybrzeżu Mieczy. Obecnie powrócił do Oreme, gdzie każda osoba parająca się Sztuką, mając ”dar” może liczyć na audiencję u niego. Źródło: Lost Empires of Faerun.
Artor Delinskymm - wampir wojownik 13/rycerz ciemności 3/mistrz wampirów 3. - Wyjęty spod prawa Shoon, znany ze swej nienawiści do wszystkich Calishitów. Po przybyciu do Waterdeep "zmonopolizował" tamtejszy światek wampirów, stał się postrachem nawet pośród swych współbraci. Całe waterdeep uważa za jeden wielki teren łowiecki. N swoje usługi ma nawet członka Niewidocznych, wampirycznego doppelgangera Fhanga. Źródło: City of Splendors: Waterdeep.
Ashenford Torinbow - człowiek mężczyzna [Wybraniec Eldath, Mielikki oraz Silvanusa] bard 20/harfiarz 2/ewangelista 2. - Ma mniej więcej 60 lat, jest półelfem. W latach młodości często współpracował z Harfiarzami, jednak po tym gdy porwali go Zhentarimowie oraz torturach jakim go poddali ich kontakty urwały się. Ashenford wędrował później po Cormyrze aż dotarł do Waterdeep, gdzie stał się częstym bywalcem tawern. Z czasem coraz bardziej stawało się dla niego jasne co powinien robić. nauczony przez mieszkańców Cedarsproke, że naturę powinno się szanować rozpoczął pomagać Szmaragdowej Enklawie, która stała się dla niego najważniejszą rzeczą na świecie. Źródło: Vilhon Reach
Aulagol - łupieżca umysłu licz czarodziej 15. - Członek Rady Starszych illithidzkiego miasta ChiChitl, położonego niemal dokładnie pod Waterdeep. Jak pzoostali członkowie Rady odpowiada za przechowywanie wiedzy mieszkańców miasta, których mózgi pożera po ich śmierci. jest on jednym z najstarszych alhoonów w północnym Podmroku. W pewnym stopniu to on jest odpowiedzilany za śmierć Starszego Mózgu miasta. jest szanowany przez swych pobratymców za perfekcyjne opanowanie zasad rządzących nekromancją. Źródło: Underdark.
Aumvor the Undying - licz człowiek nekromanta 15/arcymag 5/epicki czarodziej 7/netheryjski arkanista 5. - Bez przesady można chyba użyć stwierdzenia, że jest to jeden z najbardziej znanych i najpotężniejszych liczy Faerunu. Jeszcze za życia w odróżnieniu do wielu netherilczyków (pochodził właśnie z tego imperium) interesował się tajemnicami życia i śmierci. W dniu gdy Karsus rzucił wyzwanie bogom, zachwiania w magii doprowadziły do przemiany Aumvora w licza i przeniesienia go w okolice Wysokiego Lasu. Jego nekromantyczna wiedza jest tak duża, że liczba osób szukających jego kryjówki jest olbrzymia. Przez setki lat poszukiwał ludzi w których mogła płynąc netherilska krew i przekazywał im skrawki swej wiedzy, chcąc by wiedza Netherilu przetrwała na wieki i co więcej, rozwijała się. Obecnie obserwuje poczynania Pomroków i zastanawia się jak zachować się względem nich. Źródło: Champions of Ruin.
Auschylactus - mężczyzna człowiek licz zaklinacz 18/arcymag 2. - Licz mający swa siedzibę na bagnach Vast. Z racji tego, że chochliki ukradły mu filakterium, może oddalać się od swej krypty tylko o 16 kilometrów. Również rzucane przez niego czary, nie oddziałują na osoby znajdujące się poza tym 16 kilometrowym okręgiem. Źródło: www.wizards.com.
Aznar Thrul - mężczyzna człowiek wywoływacz 10/Czerwony Czarnoksiężnik 10/arcymag 3. - Zulkir Wywoływania oraz tharchion Priadoru. Sprzeciwia się polityce prowadzonej przez Szass Tama i bez przerwy knuje przeciw niemu. Z pomocą Nevrona i Lauzorila (Zulkirów Przywoływania i Zaklinania) chce podbić Rashemen a tym samym osłabić wpływy Licza. Pobierał nauki w Akademii Czarnokija w Waterdeep. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain. City of Splendors: Waterdeep.
Bazim-Gorag, the Firebringer - duży przybysz (KW 25). - Dwugłowy pomniejszy władca Slaadów uwięziony w miejscu zwanym Loch Ruin. W -585 RD potężny władca Trolli Harska Thaug wraz z całą armią swoich pobratymców najechał na szkołę magii o nazwie Selskartur, Wieża Gwiazd, założoną przez Czarodziei z Netherilu. Zdesperowany władca wieży Mag Ilviroon, w której mieściła się szkoła, przy pomocy zaklęć wezwał do obrony Baazima-Goraga i wysłał go naprzeciw oddziałom Trolli. Niosący Ogień pokonał Trolle, jednak zaklęcia pętające slaada zawiodły a on Zwrócił się przeciwko czarodziejom z Wieży. Harska Thaug powrócił po raz kolejny i zrównał Wieżę z ziemią. Dziś jej ruiny nazwane są Lochem Ruin a Bazim-Gorag został pod nimi uwięziony. Źródło: Champions of Ruin.
Beast Lord, the łupieżca umysłu licz czarodziej 15. - Niezwykle enigmatyczna postać. Jeden z mieszkańców Dekanteru, twórca goblinów noszących miano goblinów Dekanter, silniejszych oraz mądrzejszych od swych zwykłych braci. Źródło: Lost Empires of faerun. Races of faerun.
Bey of Runlatha - mężczyzna człowiek duch wojownik 10/czarodziej 5/eldricht knight 5. - Osoba, która wspołnie z krasnoludami z Ascore prowadziła uchodźców z Netherilu w ich marszu ku bezpiecznym ziemiom królestwa Delzoun. Zginął niedaleko Delzoun, walcząc z nalfeshnee Zukothohtem. Uchodźcy, których prowadził rozpoczeli koczowniczy tryb zycia stając się prekursorami Uthgardzkich plemion. Źródło: Lost Empires of Faerun. www.wizards.com.
Brennus Tanthul - pomrok wieszcz 12/mistrz wiedzy 8/adept cienia 6 - Najmłodszy z synów Telamonta Tanthula. Przeżył upadek Netherilu. Obecnie urzęduje w mieście Pomrok, gdzie sprawuje funkcję głównego wieszcza. Ma zamiłowanie do historii i jest prawdopodobnie największym ekspertem w dziedzinie netheryjskich korzeni miasta. Źródło: Władcy mroku.
Cadderly Bonaduce - człowiek mężczyzna [Wybraniec Deneira] kapłan 20. - Potężny kapłan Deneira, Wybraniec tegoż bóstwa. Przez lata zmagał się z przeciwnościami losu - złym ojcem, klątwą Chaosu, Nocnymi maskami i wieloma innymi. Obecnie przewodzi Świątyni Deneira w Duchowym Uniesieniu. Posiada wielu wpływowych i znanych sprzymierzeńców. Uczestniczył w zniszczeniu potężnego artefaktu - Crenshinibona. Źródło: Heroe's Lorebook.
Cephalopolop - kobieta kraken czarodziej 14. - Stary karen żyjący w Grocie Krakena - czeluściach poniżej miasta kuo-toa, Sloopdilmonpolop. Dzięki telepatycznym mocom komunikuje się z władcą miasta (podając się z samą Blipdoolpoolp), kierując nim i używając do załatwienia własnych interesów. Źródło: Underdark.
Cephalossk - łupieżca umysłu kapłan [Ellsensine] 18. - Członek Rady Starszych illithidzkiego miasta ChiChitl, położonego niemal dokładnie pod Waterdeep. Jak pzoostali członkowie Rady odpowiada za przechowywanie wiedzy mieszkańców miasta, których mózgi pożera po ich śmierci. Źródło: Underdark.
Clairburnus Tanthul - pomrok zaklinacz 14/adept cienia 4/wojownik 8/łotrzyk 3. - Najmłodszy kapitan armii miasta Pomrok, a zarazem syn Telamonta Tanthula. Przetrwał upadek Netherilu. Jest wybitnym dowódcą i jego umiejętności nie raz przysłużyły się Pomrokom. Źródło: Władcy Mroku.
Culin Thark - mężczyzna człowiek licz zaklinacz 11/bard 10. - Zaufany agent Szass Tama, rezydujący w mieście Nethjet. Podając sie za artystę, nakłania podrózników do wejścia w specjalny portal kierujący do..jaskiń w których aż roi się od nieumarłych stworzonych przez Szass Tama. Źródło: www.wizards.com.
Czaszki Skullportu - uznawane za płomienne czaszki o 8 KW, kolektywnie potrafiące rzucać czary jak zaklinacz 26/arcymag 5/netherylski arkanista 5. - Za tymi rządzącymi Skullport istotami stoją zlane w jedno jaźnie trzynastu netherylskich Arkanistów, którzy w momencie rzucenia Karsus's Avatar eksperymentowali z Mythalem w Enklawie Sargauth na terenie obecnego Skullport. Najpierw forma czaszki była jedynie kształtem, niedawo jednak- po próbie zdobycia mocy wypoaczonego Mythalu przez istotę z innej sfery zwaną Vhostyn- cztery z nich zostały zniszczone, a pozostałe stały się prawdziwymi nieumarłymi. W związku z tym, równowaga w podziemnej części Waterdeep została zachwiana- dotyczy to zwłaszcza balansu między potęgą Halastera i Czaszek. Źródło: City of splendors: Waterdeep.
Dabron Sashenstar - człowiek mężczyzna tropiciel 10/wojownik 8/książę kupców 5. - Arystokrata z Wrót Baldura, znany z "odkrycia" królestwa Sossal z którym nawiązał kontakty handlowe. W roku 1360 zaginął i jak się okazało 12 lat spędził z Tuiganami (najpierw jako niewolnik, później jako pełnoprawny członek plemienia które go porwało). Po powrocie w roku 1372 rozpoczął starania na rzecz przejęcia rodzinnego majątku. Źródło: Power of Faerun.
Daelegoth Orndeir - elita genasi ognia kapłan 10/władca słońca 10/ewangelista 5. - W prostej linii pochodzi od genasi będących pierwszymi klerykami Amaunatora. Teraz sam służy kościołowi Lathandera, choć ostatnimi czasy jego działania związane z głoszeniem Herezji Wschodzącego Słońca mówiących o ponownym przyjściu Amaunatora i odejściu Lathandera skupiły na nim uwagę trójki Przywódców Kościoła Pana Poranka, którzy SA nawet gotowi rzucić na niego ekskomunikę. Warto tutaj wspomnieć o tym, że wsławił się on również pokonaniem jednego z książąt Pomroków Brennus Tanthula w czasie gdy ten przeszukiwał ruiny miasta Karse w Wysokim Lesie. Źródło: Power of faerun.
Danactar, Najświętszy Sługa Gonda - człowiek kapłan [Gonda] 14/techmistrz 10/hierofanta [Gonda] 3. - Wysoki Wynalazca, Ręka Boskiej inspiracji - to tylko niektóre z jego przydomków. Mówi się, że jest on najpotężniejszym sługą Gonda w całych Krainach. Danactar opiekuje się Wysokim Świętym Domem Cudownych Wynalazków w Ilul. Źródło: Faiths & Avatars.
Danchilaer the Mad Mage - człowiek mężczyzna czarodziej 21/zakilnacz 6/arcymag 5. - Tajemniczy halruaański czarodziej, który osiadł w Granicznych Królestwach 400 lat temu. Ponoć najpotężniejszy mag w rejonie. Wokół jego wieży powstało miasto Dapplegate, którego jest nominalnym władcą (i tylko nominalnym). Nie obchodzą go żadne sprawy zewnętrzne a wielu uważa, że stary czarodziej nie żyje. Nie jest to jednak prawdą ponieważ raz w roku mag ten objawia się jakiejś grupie poszukiwaczy przygód i daje jej określone zadanie za wykonanie, którego mogą otrzymać wspaniałe magiczne przedmioty. Nikt jednak nie wie jaki system stosuje ów tajemniczy jegomość. Źródło: Power of Faerun.
Deltagar Zelhund - człowiek mężczyzna czarodziej 18/mistrz wiedzy 2/arcymag 1. - Były mag Bractwa Tajemnic. Zbiegł przed Arklemem w towarzystwie yuan-ti do Hlondeth. Źródło: Władcy Mroku.
Dendar the Night Serpent - kolosalny przybysz (KW 54). - To plugawa bestia, stara niczym świat. Egzystuje na planie Fugue (jak to jest po polsku?) kolekcjonując koszmary ludzkości. Dzień, w którym zbierze wystarczająco ilość koszmarów, będzie ostatnim dniem na Torilu... Podobno powstała, kiedy pierwszy śmiertelnik śnił... albo może sama jest przeciwieństwem snu? Wiadomo, że kiedy czas nadejdzie nikt nie będzie mógł jej powstrzymać, nawet bogowie. Grupa fanatycznych czczicieli Kelemvora szkoli się przez całe życie, aby jednego dnia zaatakować Dendar w jej środowisku i zmusić jaą do zużycia cennych koszmarów do obrony - uważają, że w ten sposób świat dalej może istnieć. Bestia zyskała wiele imion w ciągu stuleci. W Calimshanie, niesłusznie zresztą, uważa się ją za twórczynię Nocnej Parady. Denadar wygląda jak długi na 300 stóp, ogromny wąż o ciemnym kolorze łusek. Źródło: Champions of Ruin. Zapomniane Krainy: Opis Świata.
Dethud Tanthul - pomrok nekromanta 15/adept cienia 8. - chyba najbardziej wstrzemięźliwy spośród dwunastu synów Telamonta Tanthula. Jego skłonność do milczenia jest legendarna w całym mieście Pomrok. Wśród członków rodziny najbliżej mu do roli sędziego, rozjemcy. Bracia i ojciec nieustannie proszą go o rady w najbardziej drażliwych kwestiach, co czyni z niego osobę niezwykle wpływową. Źródło: Władcy Mroku.
Dove Falconhand - człowiek kobieta [Wybraniec Mystry] tropiciel 14/zaklinacz 9/łotrzyk 4/zwiadowca harfiarzy 1. - Wybranka Mystry, jedna z Siedmiu Sióstr, żona Florina Sokolorękiego oraz legendarny Rycerz Myth Drannor. Jej zdolności magiczne, w odróżnieniu od reszty sióstr, ustępują miejsca biegłości w walce. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain.
Druxus Rhym - mężczyzna człowiek transmuter 10/Czerwony Czarnoksiężnik 10/arcymag 4. - Zulkir Transmutacji oraz wierny sojusznik Szass Tama. Dawniej był członkiem Badaczy, jednak po pewnym czasie zdecydował porzucić tamtą organizację i przystał do Czerwonych Czarnoksiężników. Był jednym z pierwszych Thayczyków, którzy poparli politykę tworzenia enklaw w całym Faerunie. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain.
Dyrr - mężczyzna licz (drow) zaklinacz 22/czarodziej 3/kapłan [Velsharoona] 1. - Gardzący Lloth arcymag domu Agrach Dyrr w Menzo. Uważany za zmarłego cały czas tworzył swoje intrygi rządząc de facto matkami opiekunkami. Jeden z najstarszych i najpotężniejszych czarodziejów w mieście (podobno przewyższał nawet Grompha). Brał aktywny udział w Wojnie Pajęczej Królowej stanowiąc silne ogniwo sił buntowników. Źródło: Dragon magazine nr [i]312.
Ebrul Naramixna, Lord Apprehender - N, mężczyzna deep Imaskari zaklinacz 10/czarodziej 15/arcymag 4. - Jedna z dwóch osób bezpośrednio podlegających władcy Głebokiego Imaskaru. Odpowiada on za zbieranie róznych zaspbów oraz informacji. Równiez do niego należy zadanie kierowania magiczną obroną miasta. To z jego rozkazu zniesiono barierę oddzielającą Głęboki Imaskar od reszty świata rozpoczynając misję poznawania możliwości płynacych z nawiązywania kontaktów z obcymi. Źródło: Underdark.
Eddoun Felderstone - mężczyzna człowiek czarodziej 12/fachowiec 14. - Jeden z najsłynniejszych jubilerów z Irl w Granicznych Królestwach i właściciel zakładu "Pięć Pierścieni Felderstone`a". Znany przede wszystkim z produkcji, popularnych wśród Sembijczyków, przedmiotów zapewniających stały efekt czaru lesser ironguard. Co ciekawe każdy z tych pierścieni może na słowo rozkazu twórcy eksplodować co stanowi świetne zabezpieczenie przed tymi, którzy nie chcą płacić. Źródło: www.wizards.com/dnd.
Elminster - człowiek mężczyzna [Wybraniec Mystry] wojownik 1/łotrzyk 2/kapłan 3/czarodziej 24/arcymag 5. - Prawdopodobnie najbardziej znany mieszkaniec Faerunu. Sędziwy wiek, co prawda daje mu się już we znaki, aczkolwiek jego ogromne osiągnięcia w wielu dziedzinach pozostaną zapisane w kartach Zapomnianych Krain na wieki. Jest najpotężniejszym spośród Wybrańców Mystry, wychował już rzeszę uczniów a każdy z nich został potężnym czarodziejem. Jest doskonałym tancerzem, aktorem i wojownikiem a w umiejętności posługiwania się magią osiągnął mistrzostwo. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain.
Eltab - duży przybysz (demon lord) (KW 35). - Potężny i wiekowy pomniejszy Demoniczny Władca, niegdysiejszy władca 248 warstwy Otchłani, zwanej Ukrytą. Niemal równo z wybuchem wojen Narfellu i Raumantharu, został przywołany przez pokaźną grupę magów z pierwszego imperium. Poprowadził inwazją na Rashemen, gdzie przez kilka setek lat sprawował rządy. Pomógł w ustanowieniu teokracji Eltabranaru we wschodnim Shaar. Pomagał Czerwonym Czarodziejom w walkach z mullhorandzkimi królami-bogami. Niedługo potem został uwięziony pod nowo wybudowanym Eltabbar. Po setkach lat uwolnił się i panuje zemstę na wszystkich tych, którzy kiedyś z nim zadarli. Planuje również odzyskać władzę na swoim planie w Otchłani. W całym Thay znaleźć można małe kabały wyznawców demona. Źródło: Champions of Ruin.
Exclamor - pół żywiołak powietrza/pół androsfinks druid 20, SW 33. - Potężny byt będący jednym z czterech Jasnowidzów Natury. Zawiera w sobie esencję powietrza. Źródło: WE do Magii Faerunu.
Farseer - człowiek mężczyzna kapłan [Savrasa] 10/wieszcz 10/mystic theurge 10. - Główny administrator Domu Wszystkowidzącej Kuli, Świątyni Savrasa. Jest drugim po Zalathormie Kirksonie, najpotężniejszym wieszczem Krain. Dom Oka jest miejscem gdzie nauki pobierali najwybitniejsi wieszczowie a zarazem jest to jedna z największych (o ile nie największą) "wytwórni" zaklęć ze szkoły wieszczenia w Krainach. Źródło: Serpent Kingdoms.
Fesztelan - człowiek mężczyzna druid 17/ boski sługa [Silvanusa] 4. - Jeden z największych druidów Krain, zamieszkujący Zapomniany Las. Chodzą słuchy, że posiada ogromną wiedzę, ale dotarcie do niego jest mniej więcej tak samo łatwe jak wdrapanie się na najwyższy szczyt Szarych Wierchów. Źródło: Zapomniane Krainy: Opis Świata.
Flowrider Plyp Shurlush - mężczyzna slyth druid 19 [Silvanus]. - Przywódca Fluvenilstry - miasta Slythów - a zarazem przywódca Kręgu Głebin. Dowodzi armią miasta, składającą się z trzech setek oddanych wojowników i tropicieli. Źródło: Underdark.
Fruyshuk - PZ, illithilicz, kapłan 18 Illsensine. - Członek Rady Starszych illithidzkiego miasta ChiChitl, położonego niemal dokładnie pod Waterdeep. Jak pzoostali członkowie Rady odpowiada za przechowywanie wiedzy mieszkańców miasta, których mózgi pożera po ich śmierci. Źródło: Underdark.
Fzoul Chembryl - człowiek mężczyzna [Wybraniec Bane'a] kapłan [Bane'a] 17/hierofanta 2. - Obecny władca Twierdzy Zhentil, przywódca Zhentarimów, Tyran Księżycowego Morza. Wierny swemu bogu, marzy o chwili,w której Bane stanie się najpopularniejszm bóstwem w Krainach. Obecnie plauje zdobycie Arrabar,Reth, Chondath oraz Sespech. To z jego ręki zginął Manshoon, on też jest twórcą Berła Oka Tyrana. Jest niezwykle pewny siebie, cechuje go również duma. Źródło: Opis Świata: Zapomniane Krainy.
Gareth Smocza zguba (Dragonsbane) - człowiek mężczyzna paladyn 20/ kapłan [Ilmatera] 5. - Obecny władca Damary. Były członek legendarnej grupy poszukiwaczy przygód - "Bandy Ośmiu". W roku 1373 za sprawą intrygi Sammastera został uwięziony na Planie Cieni, jednak dzieki pomocy przyjaciół i podwładnych został stamtąd uwolniony. Źródło: Opis Świata: Zapomniane Krainy. Rage.
Ghiz'kith, Devotee of the true Sseth - mężczyzna sarrukh czarodziej 10/mistyczny wyznawca 5 [Sseth]. - Odwieczny wróg Pill'it'ith - sarrukha albinosa, który w jego mniemaniu zdradził Prawdziwego SSetha. Po przemianie w licza, yuan-ti zamknęły go w bursztynowym więzieniu, gdzie zapadł w wieloletni sen. Obudziły go wołania Ssetha, który po Czasie Niepokojów został podstepnie uwięziony przez Seta. Od tamtego momentu, miejsce pobytu Ghiz'kitha jest nie do ustalenia. Obecnie, jego celem jest przywrócenie chwały i władzy Ssethowi a także zabicie Pill'it'itha. Źródło: Serpent Kingdoms.
Grishnurok - łupieżca umysłu licz czarodziej 11/psion 6. - Członek Rady Starszych illithidzkiego miasta ChiChitl, położonego niemal dokładnie pod Waterdeep. Jak pzoostali członkowie Rady odpowiada za przechowywanie wiedzy mieszkańców miasta, których mózgi pożera po ich śmierci. Źródło: Underdark.
Gromph Beanre - mężczyzna drow czarodziej 18/arcymag 4. - Pierwszy czarodziej domu Beanre, mistrz Sorcere oraz arcymag Menzoberranzan. Jeden z najpotężniejszych magów w mieście zawsze działający na jego korzyść ale zarazem ciągle spiskujący przeciw rządzącym matkom opiekunkom (jest przywódcą owej opozycji). Źródło: Dragon magazine nr 302.
Guldor Zauviir - drow mężczyzna czarodziej 20/arcymag 2. - Jest on Mistrzem Magii miasta Sshamath, szanowanym przez innych. Jedna z najpotężniejszych postaci w całym mieście. Źródło: Underdark.
Gulgath, - człowiek mężczyzna czarodziej 23. - Jest on jedynym nikomu nie podporządkowanym czarodziejem Mulmaster. Jest również jedną z niewielu osób, które nie obawiają się rządzących miastem Ostrzy oraz Selfarila Uoumdolphina. Źródło: Mysteries of the Moonsea.
Hadrhune - pomrok czarodziej 10/adept cienia 10. - Prawa ręka arcyksięcia miasta Pomrok oraz jego wysłannik i agent. Posiada najlepsze informacje dotyczące aktualnych wydarzeń mających miejsce w Faerunie ze wszystkich pomroków. Pragnie zostać gubernatorem Thay w tedy, gdy Pomroczni podbiją świat. Jest również potężnym czarodziejem wprawionym w boju, posiadającym dużą styczność z magią Cienistego Splotu. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain.
Haeronth Blaedaerer - mężczyzna człowiek wojownik 9/łotrzyk 7/uliczny wojownik 5. - Znany jako "Jednooki pies" rzecznik oraz jeden z liderów "Martwych Hełmów z Dunbridges", grypu najemników, poszukiwaczy przygód i różnych awanturników mieszkających w Dunbridges. Człowiek jowialny i gadatliwy. Nosi przy sobie magiczną opaskę na oko (działającą jak pierścień spadających gwiazd), której mocy jednak nie zna. Źródło: http://www.wizards.com/dnd
Halaster "Czarny Płaszcz" - człowiek mężczyzna czarodziej 25/arcymag 5. - Twórca Podgóry, w której przesiaduje całymi dniami i nocami, prowadząc straszliwe doświadczenia oraz eksperymenty nad schwytanymi istotami. Jest jedną z najstarszych nie-smoczych istot egzystujących w Zapomnianych Krainach. W chwili obecnej zupełnie już stracił rozum a wraz z nim własną poczytalność. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain.
Hamezaar - mężczyzna złoty krasnolud wampir wojownik 7/tropiciel 3/rycerz ciemności 9. - Ponad tysiąc lat temu sekretna kabała nekromantów z Mulhorandu założyła w tajemnicy miasto Pholzubbalt, mające służyć im za twierdzę. Po wielu wiekach nekromanci opuścili miasto, które znane było również pod nazwą Miasta Mauzoleów [Mausoleum City]. W 1238 RD licz Ulpharz na nowo odkrył opuszczoną twierdzę, zajął ją i otoczył się swymi sługami, rządząc nią przez wiele lat. Ponad 100 lat temu krasnoludzki wampir Hamezaar przepędził licza i zagarnął miasto. Wampir planuje w niedalekiej przyszłości zebrać armię i podbić Korzeń Ziemi [The Earthroot]. Obecnie Pholzubbalt znane jest bardziej pod nazwą Kościowisko [The Boneyard]. Źródło: Underdark.
Harthel Vras - kobieta drow licz kapłan 18 [Lolth]. - Matka Opiekunka domu Vrasl z drowiego dekapolis - Undrek'thoz. Źródło: Underdark.
Histokle Rireetha - mężczyzna demilicz (dawniej człowiek). - Tajemniczy i, jak wielu uważa, nieco obłąkany nieumarły netherilski czarodziej. Zamieszkuje lasy wokół Hawkgarth, który zyskał sobie miano Lasu Wielu Potworów. Sam demilicz przesiaduje zazwyczaj (o ile można mówić o siedzeniu w przypadku latającej czaszki) w ruinach swojej własnej twierdzy, na magicznym czarnym tronie od czasu do czasu przywołując różnego rodzaju monstra. Nie miesza się do polityki a tych, którzy dotrą do jego siedziby zwykle od razu zabija. Jedynie czasem gdy ma dobry nastrój zaczyna wypytywać podróżnych o to co dzieje się w Faerunie. Jest to chyba jedyna metoda aby przetrwać takie spotkanie... Źródło: www.wizards.com/dnd
Hlavin - pół-ilithid potężniejszy doppelganger zaklinacz 9. - Osoba niezwykle przebiegła a także w odróżnieniu do swych pobratymców osoba odważna. Jest on niezwykle charyzmatyczny i od samego początku działań na Szczurowych Wzgórzach miał ogromny wpływ na całą organizację. Cechuje go zazdrość jaką pała do wszystkich osób które są w czymś od niego lepsze, są bogatsze lub bardziej wpływowe. Hlaavin uważa, że by zawładnąć całym Waterdeep należy wpierw przejąć kontrole nad północą Wybrzeża Mieczy. Obecnie można spotkać go w postaciach majora-domusa villi lorda Kothonta, Chievela (PN, człowiek plebejusz 2) lub przywódcy luskańskeij grupy poszukiwaczy przygód Rekrutów Maski, Nindila Jalbucka (PN, niziołek lekkostopy łotrzyk6/fachowiec 4). W przeszłości podszywał się również za Czarnego Admirała, jednak po przegranej bitwie z flota Waterdeep, zaprzestał podszywania się pod ta osobę. Źródło: City of Splendor: Waterdeep, Cloak and Dagger.
Hss'tak - mumia sarrukh zaklinacz 10/arcymag 5. - Przekonany, że jest ostatnim z Sarrukhów, spoczywa w krypcie zapieczętowanej magią elfów z Evereski, pilnując dwóch Zwojów z Nether. Źródło: Serpent Kingdoms.
Hullack - człowiek zjawa mężczyzna druid 18/hierofanta [Eldath] 2. - Niegdyś był to jeden z najpotężiejszych druidów regionu Morza Wewnętrznego. Przewodniczył wpływowemu kręgowi Wywerna z południowego Cormyru. Był przyjacielem elfów. Po smierci poświęcił się ochronie Twierdzy Elfów, często pomaga ludności zamieszkującej tereny wokół twierdzy. Posiada ogromną wiedzę. Źródło: Wyznania i Panteony.
Ilcanorr z Luthcheq - mężczyzna człowiek czarodziej 20/arcymag 1/epik 2. - Emerytowany czarodziej i rezydent w mieście Oparl (stolicy Bedorn) w Granicznych Królestwach. Schronił się tutaj aby uciec od ciągłąch walk z rywalami. Jest de facto rzeczywistym, nieoficjalnym władcą miasta. Nie obchodzą go jednak zbytnio przyziemne problemy społeczne. Mistrz tworzenia golemów oraz panowania nad różnego rodzaju stworami (głównie gargulcami), które często sprzedaje bogatym mieszkańcom. Źródło: http://www.wizards.com/dnd
Illis Khendarhine, Great Lord Planner - PN, mężczyzna deep Imaskari zaklinacz 4/czarodziej 20/arcymag 6. - Obecny władca Głębokiego Imaskaru - ostatniej pozostałości po potężnym imperium Imaskariańskim. Zarządza on grupą czarodziejów zwnaych Planującymi, którzy wspomagają go zarządzaniu miastem. Źródło: Underdark.
Imbrar Heltharn, Fallen King of Impiltur - mężczyzna człowiek rycerz śmierci ex-paladyn 8/rycerz ciemności 10. - Niegdysiejszy król Impilturu. Wraz z całym oddziałem wojska zaginął po walce z plemieniem hobgoblinów. Powrócił jako nieumarły sługa Soneillon, Królowej Szeptów, od której otrzymał miecz Wielki miecz Impilturu. Obecnie ma pod swoją komendą całą armię hobgoblinów, którą zapewnie użyje w czasie nadchodzącego ataku na Impiltur. Źródło: Champions of Ruin.
Immirton "Redcloak" Loaden - ND mężczyzna człowiek czarodziej 14/master transmogrifist 10. - Najstarszy i najpotężniejszy z magów-obrońców Wolnej Baroni Felshroun w Granicznych Królestwach. Mistrz magii transmutacyjnej i twórca wielu unikatowych czarów z tej właśnie szkoły. Człowiek dość ekscentryczny ale oddany pozostałym magom oraz miastu, które obiecał bronić. Opracował specyficzną odmianę czaru klon, która pozwala mu wysyłać swoje własne kopie na ulice. Źródło: www.wizards.com/dnd.
Ioulaum - licz starszy mózg czarodziej 31/arcymag 5/netherilski arkanista 5. - Ioulaum był jak wiadomo jednym z netherilskich arkanistów. To on jest twórca mythallarów (magicznych przedmiotów będących niewyczerpalnym źródłem energii magicznej). To on stworzył pierwsze latające miasto (enklawę o nazwie...Ioulaum). Był twórcą potężnych czarów w tym Ioulaum Longevity, który z jednej strony mógł pozbawiać życia setki osób a z drugiej obdarowywać rzucającego setkami dodatkowych lat życia. Niedługo przed tym jak Karsus rzucił wyzwanie Mystryl, czym doprowadził do upadku całego Imperium, Ioulaum opuścił Netheril przeczuwając nadchodzącą katastrofę (warto tu wspomnieć, że Ioulaum należał do grupy arkanistów, którzy chcieli odwieść Karsusa od rzucenia czaru). Po upadku Netherilu, będący liczem Ioulaum (liczem został juz dużo wcześniej) rozpoczął poszukiwania ocalałych arkanistów jednocześnie rozpoczynając szkolenia...illithidów, którym przekazał wiedzę jak przemieniać się w liczów. X lat później, mając "pod" sobą odpowiednią liczbę sługów zniszczył ich tworząc wielki nieumarły mózg w który następnie przelał swoja jaźń i osobowość, stając się nieumarłym wielkim mózgiem przyjmując "imię" Wyroczni Ellyn'taal. Nie wiadomo jakie obecnie są jego plany. Źródło: Netheril: Empire of magic. Lost Empires of faerun.
Irae T'sarran - kobieta drow kapłan 17/hierofatna 3 [Kiaransalee]. - Przywódczyni kultu Kiaransalee w mieście Maerimydra. W celu zdobycia władzy zlikwidowała wszystkich będących wyznawcami Lolth członków Domu rządzącego miastem. Odpowiada za czystki wyznawców Lolth w całym mieście. Jej marzeniem było również sprowadzenie do Maerimydra, Nieumierającej Świątyni z rodzimego planu Kiaransalee. Źródło: Miasto Pajęczej Królowej.
Irixis teh Sorcerorb - beholder 20 KW/beholder mag 4. - Beholder, asystent Scarmarel, jednego z trójki phaerimmów-przywódców miasta Ooltul. Sekretnie planuje obalić Triumwirat. W tym celu pragnie zawiązać przymierze z niewolnikami, którym przewodzi Kronnak "Gryzący Oko" - niezykle silny ork. Phaerimmy co ciekawe, w ogóle nie przejmują się knowaniami beholdera...co, może się źle dla nich skończyć. Źródło:Underdark.
Ityak-Ortheel, the Elf Eater - kolosalny przybysz (KW 42). - Przerażający i plugawy potwór, mający swą siedzibę w otchłani, czeka na wezwanie swego ohydnego pana - Malara, Władcy Bestii. Zrodzony u zarania dziejów z przelanej krwi Gruumsha i Corellona, podczas ich tytanicznej walki, jest zgubą elfów od tysiącleci. Na wezwanie Malara zostaje przywołany na Plany Materialne - może to zająć nawet tysiące lat, ale zawsze powraca, aby siać terror i zniszczenie, niszczyć dusze elfów. Jednakże w ciągu ostatnich stuleci coraz częściej zaczyna pojawiać się w Faerunie - ostatnio w 1372 roku RD na Evermeet. Jego najsłynniejszym dziełem pozostaje atak na Chysalis w 1365 roku RD. W związku z Powrotem wydaje się, iż Elf Eater będzie coraz częstszym gościem w Faerunie... Źródło: Champions of Ruin.
Iyraclea - człowiek kobieta [Wybraniec Auril] kapłan 15/boski sługa 5/hierofanta [Auril] 5. - Najpotężniejsza kapłanka i wybranka Auril w Zapomnianych Krainach (oraz jedna z najpotężniejszych kapłanek w ogóle). Twórczyni wielu epickich zaklęć. Żyje w lodowym zamku gdzieś na północy Wielkiego Lodowca i każe się nazywać Lodową Królową. Służy jej armia gelugonów zwanych Lodowymi Pazurami Iyraclei. Chodzą słuchy, że przedłuża sobie życie porywając młodych magów z Sossal a następnie wysysając z nich siły życiowe przemienia w wierne jej sługi. Jej głównych celem jest rozszerzenie Wielkiego Lodowca znów na Chłodne Ziemie. Źródło: Zapomniane Krainy: Opis świata, Podręcznik Przygód Epickich.
Izazrem Thal - człowiek mężczyzna czarodziej 16/Czerwony Czarnoksiężnik 9. - Potężny i tajemniczy obrońca miasteczka Luthbaernar. Jest renegatem z Thay. Jego przydomek - Belted Mage [Zapiety Mag?) pochodzi od jego pasa, pozwalającego mu latać, zmieniać formę, stawać się niewidzialnym oraz odpornym na ogień. jest twórca wielu magicznych barier chroniących Luthbaernar, dzięki którym tylko on jest w stanie rzucać w nim czary iluzji oraz przemiany. Źródło; Power of Faerun.
Jestheflett Trun'zoyl'zl - drow kobieta kapłan [Lloth] 20. - Matka Opiekunka domu Trun'zoyl'zl - najpotężniejszego domu w całym Undrek'thoz oraz miasta o nazwie identycznej co nazwa Domu. Jest uprzedzona do druidów oraz wszystkich, którzy wyznają inne bóstwo niż Lolth. Źródło: Underdark.
Jymanha - kobieta człowiek licz zaklinacz 19 - Była konkubina Shangalara, który zamienił ją w licza. Należy do Pokrętnego Runu. Jest bardzo ważnym źródłem informacji, gdyż jest powiązana wieloma karawanami. Źródło: Władcy Mroku.
Kaanyr Vhok - kambion wojownik 16/zaklinacz 6. - Jeden z dawnych panów Twierdzy Piekielna Brama, który po zniszczeniu cytadeli schronił się w Podmroku gdzie w ruinach zapomnianego krasnoludzkiego miasta zbiera siły tanarukków to walki o władzę nad otaczającymi go jaskiniami. Na przełomie 1372 i 1373 roku podczas milczenia Lloth zawarł sojusz z szarymi krasnoludami z Gracklstugh i przeprowadził atak na drowie miasto Menzoberranzan. Oblężenie zakończyło się jednak klęską i obecnie Kaanyr po wycofaniu się do swojej siedziby stara się odbudować mocno przetrzebioną armię. Źródło: Srebrne Machie, Hellgate Keep.
Kartak Spellseer - licz człowiek nekromanta 20/arcymag 5/epik 6. - Został zniszczony ponad 200 lat temu, ale w tym stuleciu odtworzono go za pomocą precyzyjnie wypowiedzianego życzenia. Należy do Pokrętnego Runu i jest znany jako jeden z mistrzów run. Źródło: Władcy Mroku.
Keeper of Thall - demilicz czarodziej 31. - Najgroźniejszy mieszkaniec Krypty, leżącej w Niższym Pogrzebanym Królestwie. Ma on pod swoją komendą niezliczoną ilość liczów, ghulów, szkieletów, duchów i innych nieumarłych. Zdaje się, że wszytskie istoty przebywające w Krypcie uznają jego władze i wykonują wszytskie jego rozkazy. Źródło: Underdark.
Keilier Twistbeard - mężczyzna człowiek [Chondatańczyk] czarodziej 20/planeshifter 4. - Szalony odludek podróżujący po planach. Od czasu do czasu odwiedza Waterdeep, gdzie swojego czasu stworzył Niebieską Alejkę- boczną uliczkę w Dzielnicy Doków, przepełnioną magicznymi pułapkami. Obserwowanie jej ofiar stanowi jedną z jego ulubionych rozrywek. Źródło: City of Splendors: Waterdeep.
Keshna Finlothleer, Grand Master of Shadows - kobieta człowiek shadow-walker łotrzyk 9/zabójca 4/Telflammar Shadowlord 9. - Obecna przywódczyni Gildii. Wstąpiła w jej szeregi mając 9 lat. W czasie konfliktu z klerem Tempusa schroniła się u wpływowego członka gildii, którym stał się dla niej kimś w rodzaju ojca. Po jego śmierci, przejłe ajego nazwisko by upamiętnić jego wielkość. Jest wielką zwolenniczką walki z piratami z Morza Spadających Gwiazd uznając ich za zbyt duże zagrożenie dla gildii. Źródło: Cloak and Dagger. Unaproachable East.
Kezef the Chaos Hound - olbrzmi przybysz (KW 28 ). - Potężna międzyplanarna bestia równie stara jak Toril. Podobno stworzył go Jergal by porywał dusze śmiertelników, którzy mieli zostać osądzeni przez Pana Końca Wszystkiego. Stwór jednak wymknął się spod kontroli i został panem samego siebie. Reguralnie wędrował na Plan Materialny by pożerać dusze, które przez mroczną moc Kezefa zostały stracone na zawsze. Bóstwa chcąc ratować swoich wyznawców postanowiły uwięzić Kezefa. Za pomocą kajdan stworzonych przez Gonda, Tyra (który w czasie przytrzymywania paszczy Ogara starcił rękę) i magii Mystry wynaturzenie zostało uwięzione na Planie Rozkładu i Rozpaczy. Po wielu wiekach został uwolniony przez Cyrica, który nakazał mu znaleść duszę Kelemvora Lyonsbane'a. Wówczas naraził mu się Maska, który zastawił pułapkę na potwora. Po tym, jak Cyric przegrał, Kezef uciekł na inne plany, planując kolejne okrucieństwa. Źródło: Champions of Ruin.
Khelben "Czarnokij" Arunsun - człowiek mężczyzna [Wybraniec Mystry] czarodziej 24/arcymag 3. - Wybraniec Mystry oraz serdeczny przyjaciel Elminstera. Rzecznik prawa i porządku. Był powodem oraz głównym czynnikiem w momencie rozłamu organizacji zwanej Harfiarzami na Księżycowe Gwiazdy. Nigdy nie rozstaje się ze swym wzmocnionym magicznie kijem. Mąż Laeral Silverhand. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain.
Krakosh - mężczyzna burzowy gigant zaklinacz 10. - Jeden z poruczników Żelaznego Tronu. Wierny i oddany Sfenie, która za pomocą geasu zmusiła go do bezwzględnego posłuszeństwa. To on jest odpowiedzialny za "wciągnięcie" do organizacji, Maready'ego. Ostatnimi czasy stosunki miedzy dwoma porucznikami znacznie się pogorszyły a jednym z powodów było zniknięcie Sfeny oraz ujawnienie jej czarciego pochodzenia. Źródło: Power of Faerun, Cloak and Dagger.
Krondorl Waeglossz - mężczyzna drow wywoływacz 19. - Mistrz Wywoływań oraz z miasta Sshamath, będącego jedynym miastem rządząnym przez mężczyzn. Źródło: Underdark.
Kurdin - alaghi o co najmniej 20 poziomach w klasie druida. Wielki przyjaciel drzewców z lasów Turlanga. Podejrzewa się, że brał udział w ataku na Twierdzę Piekielna Brama, choć do dziś tego nie potwierdzono. Źródło: Potwory Faerunu.
Lady Ambre Aloaven of Ardeep - księzycowy elf kobieta zjawa [Wybraniec Mystry oraz Sehanine Księżycowy Łuk] czarodziej 19. - Postać tragiczna. Niegdysiejsza władczyni Ardeep. Wybrańcem zostala po latach oddanej służby. Całe życie trawiła ja wyczerpująca choroba. Choroba ta doprowadziła w końcu do szaleństwa królowej, oraz do utraty kontroli nad Magicznym Ogniem, którego nieprawidłowe użycie zakończyło jej zywot w roku -308 RD. Obecnie jej zjawą (jej duch nie został przyjęty w Arvanaith) i egzystuje w mini sferze znajdującej się pomiędzy Faerunem i Arvandorem, do której wstęp ma tylko siedmiu kapłanów Sehanine. Źródło: Demihuman Deities.
Lady Doom Thalaera Indlerith - człowiek kobieta kapłan [Talony] 12/boski sługa 10. - Jest ona przywódczynią jednej z najważniejszych świątyń Talony w Krainach, Domu Objęć Nocy, znajdującej się w Tashulta. Wytwarzająca nowe trucizny Thalaera, dowodzi również armią gagrulców, golemów oraz zabójców, którzy za wszelką cenę bronią kompleksu. Źródło: Serpent Kingdoms.
Lady Enacter Furyma Selovan - PZ, kobieta deep Imaskari łotrzyk 11/czarodziej 15/arcymag 1. - Jedna z ważniejszych osób w Głębokim Imaskarze. Odpowiada za wcielanie do zycia nakazów Lorda Plannera, do niej należy egzekwowanie praw w mieście. Wspólnie z Lordem Apprehenderem ma prawo zawetowac decyzje władcy Imaskaru. Źródło: Underdark.
Lady Saharel - Ghost Sorceress of Spellgard - duch człowiek kobieta czarodziej 20/arcymag 5/Netherilski Arkanista 5. - Była ona jednym z ważniejszych członków Netherilskich Wysokich Magów. Przetrwała upadek imperium i jako arcylicz przez setki lat rezydowała w swej twierdzy nazwanej Spellgard. Jej zamiłowanie do Sztuki obudziło w niej zafascynowanie osobą Elminstera, którego osobiście uratowała w Czasie Niepokojów "zabijając" Manshoona (który prawie natychmiast wrócił do życia, dzięki swym klonom), samemu przy tym ginąc. Jednak jak się okazało Saharel powróciła jako duch by ostatecznie zabić Manshoona i dopiero wtedy udać się na zasłuzony odpoczynek. Każdej osobie, która w jakiś sposób doprowadzi do odnowienia jej twierdzy (nawet w małej części) pozwala na zadanie trzech dowolnych pytań o Dolnym Netherilu. Źródło: Lost Empires of Faerun.
Lady Shadowmoon Crystalembers - leśny elf kobieta [Wybraniec Eldath, Mielikki oraz Silvanusa] druid 20/boski sługa 2/hierofanta [Silvanusa] 2. - Mówi sie na nią "Strażniczka Chondalwood". Niegdyś kochała elfa Freiwina, który musiał niestety wyruszyć wraz z rodzicami do Evermeet. Przy opuszczaniu lasu zaatakowały ich gobliny i w czasie tego ataku zginęła Shadowmoon. Później jednak wskrzeszono ją jako leśną elfkę w Evermeet. Lady postanowiła ochraniać wszystkie elfy które opuszczały Chondalwood i podróżowały do Evermeet. Z czasem zyskała dość wysoka renomę, wspięła się na wysoka pozycję w Enklawie. Przez cały czas utrzymuje kontakty z władczynią Evermeet. Źródło: Vilhon Reach.
Lady Yhelbruna - człowiek kobieta kapłan 6/czarodziej 12/hathran 10. - Przywódczyni Hathran, najpotężniejsza osoba w Rashemenie, nienawidzona przez Czerwonych Czarodziejów z Thay, sojuszniczka Simbul. Jest prawdziwą przywódczynią całego Rashemenu, czerpiącą duże korzyści z pracy vreymoni, którzy wytwarzają dla niej niezwykłe magiczne przedmioty. Jej siedziba znajduje się w Urlingswood. Źródło: Unaproachable East. Spellbound.
Laeral Silverhand Arunsun - człowiek kobieta [Wybraniec Mystry] tropiciel 7/zaklinacz 4/czarodziej 19. - Wybranka Mystry, żona Khelbena Arunsuna oraz jedna z Siedmiu Sióstr. Szanowana czarodziejka Waterdeep, wraz z mężem przewodzi Księżycowym Gwiazdom. Twórczyni wielu użytecznych zaklęć, jak choćby czar nazwany własnym imieniem Tnąca Dłoń Laeral. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain.
Lallara Mediocross - kobieta człowiek odpychacz 10/Czerwony Czarnoksiężnik 10/arcymag 1. - Zulkir Odpychania oraz sojuszniczka polityki prowadzonej przez Szass Tama. W całym Thay słynie ze swych dekadenckich upodobań i skłonności do torturowania przetrzymywania więźniów. Jest osobą bardzo chaotyczną, Choć jest wartościowym sojusznikiem Szass Tam rzadko korzysta z jej pomocy. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain.
Lamorak Tanthul - pomrok czarodziej 19/adept cienia 7. - Syn Telamonta, władcy Pomroku. Książę prowadzi w mieście selekcję oraz ściśle nadzoruje przemianę zasługujących na to w Pomroki. Źródło: Władcy Mroku.
Lantar Lantanu, Bloenin - człowiek kapłan [Gonda] 10/pan wiedzy 10/boski sługa 4 [Gonda]. - Bloenin jest Lantarem (przywódcą) Wielkiej Rady Lantanu zwanej Ayrorch. Otwarty na świat i przyrodę. Jego pasją jest poznawanie kultur państw z kontynentu (szczególnie ludzkich), interesuje się również ekonomią i ogólnie pojętą polityką. Źródło: Faiths & Avatars.
Larloch - licz człowiek czarodziej 20/epik 12./ Wersja alternatywna by Ed Greenwood - Larloch - ultralicz o SW 46. - Jeden z nielicznych magów, którzy ocaleli z upadku Netherilu. Mówi się, że jest ostatnim egzystującym netheryjskim królem arkanistą, który przez wiele lat władał latającym miastem. Teraz jest liczem i jedną z najstarszych niesmoczych istot w Faerunie. Włada Krypta Czarnoksiężnika na Wybrzeżu Mieczy, w której zgromadził mnóstwo skarbów, w tym wiele artefaktów. Źródło: Władcy Mroku.
Lauzoril - mężczyzna człowiek zaklinacz (specjalista) 10/Czerwony Czarnoksiężnik 10/arcymag 2. - Zulkir Zaklinania, sojusznik Aznara Thrula oraz przywódca Imperialistów. Śmiertelny wróg Harfiarzy. Spędził wiele czasu na knuciu przeciwko członkom tej organizacji. Przeżył już pięć zamachów na własne życie, z których wyszedł bez szwanku. Często pląta się w życie polityczne innych krajów szantażując i mordując ich przywódców. Źródło: Opis Świata Zapomnianych Krain.
Lossarwyn the Ice - Licz księżycowy elf druid 18/hierofanta 1. - W przeszłości należał do najpotężniejszych druidów Cormanthoru. Znany był z niechęci (nienawiści) do ludzkości i ludzi. Przez wiele lat planował opracowanie plagi, która doprowadziłaby do upadku ludzi. Jednakże jego knowania wyszły na światło dzienne i pozostali Wysocy Druidzi zamykając go w lodowca. Po oswobodzeniu się z więzienia, dołączył do Pokrętnej Runy, jednak niedługo potem został przez organizację zdradzony. Obecnie współpracuje (lub stara się) z Eldreth Veluuthra - organizacją, która tak jak on pogardza ludźmi. Źródło: Champions of Ruin.
Luors'Nallig - łupieżca umysłów licz, zaklinacz 14/mnich 3. - Członek Rady Starszych illithidzkiego miasta ChiChitl, położonego niemal dokładnie pod Waterdeep. Jak pozostali członkowie Rady odpowiada za przechowywanie wiedzy mieszkańców miasta, których mózgi pożera po ich śmierci. Źródło: Underdark.