Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Cal Omas
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: sob gru 09, 2006 3:00 pm

Powiedzccie mi coś o Smokach

pt maja 25, 2007 11:02 pm

Witam, dopiero zaczynam grać w Legendę 5 Kręgów i postanowiłem grac klanem smoka, ponieważ wg. mnie jest to ciekawy i tajemniczy klsn.
1)Czy możecie mi coś więcej powiedzieć o graniu postacia w tym klanie i o samym klanie?
2) Czy opłaca sie kupować Drogę Smoka?
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

pt maja 25, 2007 11:15 pm

Cal Omas pisze:
1)Czy możecie mi coś więcej powiedzieć o graniu postacia w tym klanie i o samym klanie?


Tak - możesz:
1. Grać tajemniczym, małomównym, którego nikt nie kuma. bo albo milczy, albo rzuca zagadkami. Osobiście nie polecam.
2. Możesz uznać, że klan nie narzuca konkretnej wizji postępowania i stworzyć takiego bohatera, na jakiego masz ochotę.

Poza tym pytanie jest diablo skomplikowane i zaliczyłbym je do "jak w prosty sposób zbudować bombę atomową z aparatem cyfrowym (4.2 megapiksela)". To naprawdę dużo informacji i aby mieć naprawdę pełny obraz klanu zajmijmy się pytaniem 2.

Cal Omas pisze:
2) Czy opłaca sie kupować Drogę Smoka?


Tak. Swoją drogą zakup Drogi Smoka rozwiąże problem pytania 1. Jest tam naprawdę kupa informacji, kilka spojrzeń na różne aspekty smoczej natury, no i wielu ciekawych BNów, z których żaden nie sypie bezsensownymi zagadkami.
Ale jak uważasz te zagadki za fajne, to też tam je znajdziesz, słowem pełna radość.
 
Craven

Re: Powiedzccie mi coś o Smokach

pt maja 25, 2007 11:25 pm

Cal Omas pisze:
1)Czy możecie mi coś więcej powiedzieć o graniu postacia w tym klanie i o samym klanie?


Hmm. Standard - enigmatyczny, gadający bez sensu gość. Ale można zagrać zdeterminowanym ascetą, młodym samurajem ciekawym świata, oderwanym od rzeczywistości mistrzem tatuaży... Generalnie istotnym jest by zdawać sobie sprawę z różnych możliwości.

Cal Omas pisze:
2) Czy opłaca sie kupować Drogę Smoka?

Tak. Jak wszystkie drogi.
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

śr maja 30, 2007 11:28 am

Drachu pisze:
Tak. Swoją drogą zakup Drogi Smoka rozwiąże problem pytania 1. Jest tam naprawdę kupa informacji, kilka spojrzeń na różne aspekty smoczej natury, no i wielu ciekawych BNów, z których żaden nie sypie bezsensownymi zagadkami.
Ale jak uważasz te zagadki za fajne, to też tam je znajdziesz, słowem pełna radość.


No Drachu, przesadziłeś z tym ukazywaniem różnych aspektów smoczej natury. Owszem, są tam informacje pomagające wczuć się w rolę Smoka ale dla MG? IMO to garść podstawoych informacji, które MG może wykorzystać(po uprzednim ich wzbogaceniu) lub nie. Dla przykładu: Ise-zumi. Esencja Klanu Smoka uosabiająca jego główną ideę. Pod koniec lutego odłożyłem prawie napisany felieton na ich temat. Pisząc go zmuszony byłem do korzystania z Drogi. Na niewiele mi się ona przydała, dlatego też w owym artykule umieściłem swoją wizję smoczych zakonników.

Przykładem dobrego nation/clanbooka jest polski dodatek ze stajni Portalu: Nordia. Jest tam WSZYSTKO i zaręczam, że nie przesadzam. Informacje które naprawdę rzucają nowe światło na tajemniczą, wręcz nieziemską Nordię. Gdyby Wick i spółka mieli taki zapał jak Trzewiczek i squad to Legenda byłaby o wiele większym polem do popisu dla graczy, a przede wszystkim dla MG.

pozdr beneq 8)
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

śr maja 30, 2007 5:46 pm

beneq pisze:
No Drachu, przesadziłeś z tym ukazywaniem różnych aspektów smoczej natury.


Czemu? Od początku do końca dodatek pokazuje różne smocze postawy. Od plotącego 3 po 3 mnicha, po skoncentrowanych i bardzo bezpośrednich Kitsukich. Własnie prezentowanie postaw jest ukazywaniem róznych aspektów smoczej natury.

beneq pisze:
ale dla MG?

Również sporo. Jasne, jestem smokofilem i mogę być nieobiektywny, ale mam tak z każdą z dróg.

beneq pisze:
IMO to garść podstawoych informacji, które MG może wykorzystać(po uprzednim ich wzbogaceniu) lub nie. Dla przykładu: Ise-zumi. Esencja Klanu Smoka uosabiająca jego główną ideę


Co do roli ise Zumi można się pospierać, dla mnie duch Smoka ukazuje raczej Mirumoto, ale oki - kwestia sporna.
To, co jest w Drodze Smoka spokojnie wystarczyło mi, by prowadzić własne sesje z wykorzystaniem Ise-Zumi, a także wystarczyło bym grał takim. Nie narzekam. Nigdy nie odczuwałem braku informacji o Ise - Zumi, to co jest starcza spokojnie.


beneq pisze:
Przykładem dobrego nation/clanbooka jest polski dodatek ze stajni Portalu: Nordia. Jest tam WSZYSTKO i zaręczam, że nie przesadzam.


Drasiowi mało mechaniki w Nordii. Jasne, są nowe profesje, ale nie o nie tu chodzi.
I informacje - kurczaki, nie pobudziły mnie. Jasne, naczytałem się o Tazaliasach, wiem kto chce otwarcia i zbliżenia z Cynazją i jak się nazywały przebrzydłe, wyklęte rody, kto ma swoją wiezę,a kto nie, ale jak nie przepadałem za nordią jako krainą tak dalej nie przepadam.
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

czw maja 31, 2007 10:09 pm

Wyrosłem z odnoszenia się do konkretnych argumentów osoby, z którą dyskutuje. Poprostu stałem się za leniwy :razz: .

Drachu, dla każdego co innego. Od dawna wiem, że Drasiu lubi Smoki-oo tak! Beneq tak samo je uwielbia i dlatego ubolewa nad opasłością, a raczej jej brakiem, w DS. Jak dla mnie jest tam za mało informacji jako takich. Czuję niedosyt i czuje się trochę rozczarowany musząc dorabiać do wizji rzeczonych już Ise-zumi, kilka swoich elementów.

Jeżeli Tobie wystarcza to co jest tam zawarte to masz powody do radości. W końcu po co na siłe wymagać skoro to co już mamy nam wystarcza? Ja niestety nie mam na tyle szczęścia.

Drachu pisze:
ale mam tak z każdą z dróg


Kurcze Drasiu, zazdroszcze. Do tej pory nie moge zczaićna necie Drogi Lwa. Ma ktoś pomysł skąd ją wziąć?
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

czw maja 31, 2007 10:32 pm

beneq pisze:
Wyrosłem z odnoszenia się do konkretnych argumentów osoby, z którą dyskutuje. Poprostu stałem się za leniwy Razz


To wyrosłeś, czy się rozleniwiłeś? ;p
Swpją drogą - sugerujesz, żem nie dorósł? :P

Ale spójrz - Cal Omas pyta o smoki. Znasz jakieś pełniejsze źródło wiedzy im poświęconej?

Swoją drogą - to niezłe pytanie. Czego oczekuje się od dodatku do gry RPG. Gdzie jest granica między poszukiwaną wiedzą, a truciem o detalach? Jasne, dla każdego jest gdzie indziej, ale wydawnictwo coś przyjmuje jako domyślnego adresata, no nie? Ktoś musi trafiać w potrzeby ogółu użytkowników.

Mogę mówić tylko za siebie - potrzebne mi dane, które nakręcą dalsze sesje, źródła pomysłów. Wisi mi harmonogram codziennych zajęć mnicha. O własnie - pomysły, patenty na scenariusze. Kupiłem Dziedzictwa Sigmara i Rycerzy Graala. Tam jest zupełnie inny patent pisania pomysłow na przygody "Jest nawiedzony zamek, nikt tam nie był od 15 lat, pan mieszka w stróżówce i nie zapuszcza się do komnat. Nikt nie wie co się w zamku dzieje". Mi taki styl nie odpowiada, bo nie ma w nim pomysłu - diabli wiedzą co siedzi w tym zamku, więc lektura dodatku nijak mi nie pomogła. A mogliby wymyślić coś twórczego i napisać "Zamek jest nawiedzony, jest tam SANEPID kierowany przez Nurgla". Dlatego własnie lubię AEGowe dodatki. Wiele tłumaczą i odsłaniają sekrety. Umiejętny schemat - podręcznik główny zarysowuje sekrety, a dodatek odkrywa.

Jakiś czas temu Trzewik ogłosił, że Drogi Klanów są słabe, a Nordia powali nas na kolana. Ucieszyła mnie ta deklaracja - osobiście uważam Drogi za idealny kompromis między treścią, a unikaniem trucia, ale skoro ktoś chce robić coś lepszego - niech robi.

Ale w praktyce... no rany, już opis świata w podstawce do Mona usypiał (chociaż dawał mało konkretów miejscami, zależy od kraju), tak samo Nordię uważam za przeładowaną.

Kolejne pytanie - ile ma być wiedzy dotyczące świata gry. Dajemy kompletne źródło, czy zarys, który każdy wypełni sobie sam? Na ile to źródło pomysłów, na ile podręcznik do Rokugańskiego/Dominiowego WOSu?
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

pt cze 01, 2007 12:22 pm

Drachu pisze:
To wyrosłeś, czy się rozleniwiłeś? ;p


Wiąże sie :D. Pewnie jak będe miał 50 kilka lat to będe typowym reprezentantem couch potato :razz:.

Drachu pisze:
Swpją drogą - sugerujesz, żem nie dorósł?


Oczywiście, że nie! Może być tak, że Ty w wieku 80 lat będziesz ćwiczył gimnastykę artystyczną :).

Drachu pisze:
no rany, już opis świata w podstawce do Mona usypiał (chociaż dawał mało konkretów miejscami, zależy od kraju), tak samo Nordię uważam za przeładowaną.


Tak jak pisałeś, to kwestia sporna. Ja właśnie czegoś takiego oczekuje od kompletnego dodatku. Ty zasypiasz, a ja sie jeszcze bardziej wciągam. Jestem maniakiem klimatu więc takie rzeczy moge czytać i czytać, ty tego nie lubisz więc krytykujesz.

pozdr beneq

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości