Magia wolnej rady. Połączenie magii z nowoczesną technologią. Tajemna sztuka Wolnej Rady.
Używa ktoś na sesjach? Wymyślił ją sobie ktoś?
Bo całe to tekne według podstawki, a także według Tome of the Mysteries (Ars Nove) to nic innego, jak używanie nowoczesnego sprzętu jako magicznych narzędzi oraz używanie jako nasyconych przedmiotów elementów nowoczesnej technologii - czyli telewizora zamiast szklanej kuli i pałki teleskopowej zamiast kostura. Innymi słowy coś, co tak naprawdę zrobi każdy rozsądny mag i nie jest to wcale paten wolnej rady.
Na blogu przedstawiłem propozycje tworzenia golema, korzystając z technologii i magii oraz wiedzy magicznej. To jednak jest tylko specyficzny przykład, a nie cała gałąź magii, która mogliby rozwijać i badać gracze.
Rozważałałem możliwość budowania elementów technologii, które uzyskiwałyby cechy z wybranych arkan bez korzystania z magii. Innymi słowy korzystając ze swojej wiedzy z danego arkanum, mag może zbudować maszynę działającą jak imbued item. To jednak naturalnie narusza równowagę gry, jeśli nie będzie wymagać kropki siły woli. Gdyby jednak tak właśnie było, można by pozwolić graczom za tą kropkę i wykupienie odpowiedniego atutu (tekne ****) tworzyć takie imbued itemy bez korzystania z Prime'a, podobnie jak moga tworzyć wywary alchemiczne (patrz TotM właśnie). Gdyby były jednorazowe nie wymagałyby kropki SW, gdyby działały normalnie to już tak.
Inną rzeczą, która jest już przy Golemie, to możliwość tworzenia sprzętów operujących na nadnaturalnych zjawiskach, ale nie rzucających zaklęć lub jawnie korzystając z magii. Przy golemie był to moduł, który mechanicznie dawał duchowi lub zjawie numinę Fetter oraz Influence: Technology. Tylko że tak naprawdę to jest efekt zaklęcia - nadanie duchowi Numiny i Influences to proste zaklęcie praktyki doskonalenia. Ale może to nie jest zła droga - możliwośc zbudowania sprzetu, który przy pewnych ograniczeniach pozwala dawać efekt podobny do zaklęcia z jakiejś jednej (albo dwóch trzech) praktyki. Czy to narusza równowagę? Nie wiem. Możliwe, że trzeba by było stworzyć odpowiedni atut dla każdego arkanum: tekne - Spirit (****) i dopiero jego mając mag mógłby tworzyć takie sprzety. Ablo nawet tekne - practice of Perfecting albo tekne - practice of patterning.
Co o tym sądzicie? Korzystacie z tego, próbowaliście coś wymyślec?