Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Mroczny Pomiot
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 235
Rejestracja: sob lis 25, 2006 5:27 pm

Najbardziej ispirujący rpg

śr maja 02, 2007 10:57 am

Jak myślicie jaki rpg ma największy potencjał? Jaki można poprowadzić w prawie dowolnej konwencji, jednocześnie nie tracąc jego specyfiki? Do jakiego systemu najłatwiej stworzyć fajny scenariusz?
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

śr maja 02, 2007 11:06 am

Zapewne D20, GURPS lub inny system uniwersalny. Jeśli natomiast szukamy czegoś, co da się zamknąć do jednego podręcznika to najpewniej będą to Gasnące Słońca, system, który da się prowadzić w dowolnej tematyce: od Heroic Fantasy, przez postapokalipse na Hard Science Fiction kończąc.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr maja 02, 2007 12:07 pm

Również w Neuroshimę można grać na wiele sposobów, podręcznik (ver 1,5 ale też łatka do 1.0) pokazuje jak zmienić system aby dostosować go do swoich potrzeb. Chodzi mi oczywiście o kolory Neuroshimy.
 
Kastor Krieg

śr maja 02, 2007 12:54 pm

nWoD - da się w nim grać w każdy gatunek filmowy, niekoniecznie straszący. Ergo, da się grać w nim we wszystko. Oczywiście, do innych epok trzeba minimalnych tweaków typu "Prowadzenie > Powożenie / Jazda Konna > Pilotaż AV", ale wiele zmieniać nie trzeba.
 
Awatar użytkownika
nid
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 15, 2006 11:24 pm

śr maja 02, 2007 1:10 pm

Z wydanych po polsku systemów / settingów, nie chce mi się spierać o słowa, w moim prywatnym rankingu Mag: Wstąpienie (zasadniczo) ograniczony do podstawki zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o dwa pierwsze pytania; trzecie pomijam, nie tworzę scenariuszy.
 
Awatar użytkownika
Darken
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 300
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 12:00 pm

śr maja 02, 2007 1:32 pm

The Pool (tłumaczenie http://ddr.wikidot.com/thepool polskie)
Oryginał na stronie: http://www.randomordercreations.com/thepool.htm

Na The pool poprowadzisz dosłownie wszystko, ale to stosunkowo prosty system.
 
Jehuchannach
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: wt paź 18, 2005 9:04 pm

śr maja 02, 2007 6:09 pm

"Mag: Wstąpienie". Ani razu nie sprawił mi problemu z dopasowaniem realiów do jakiegokolwiek scenariusza.
 
Awatar użytkownika
Aker
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 192
Rejestracja: wt kwie 11, 2006 6:14 pm

śr maja 02, 2007 8:58 pm

Myślę, że poczciwy dedek. Jeżeli coś nie pasuje, to mówisz że tak jest i zaiste tak jest. W każdym dedekowskim świecie jest wszystko, od skrajnego dobra do skrajnego zła. Po małych, podkreślam małych (dzień pracy) modyfikacjach bez d20 modern możesz grać w dowolnej czasie i przestrzeni. D20 - ma potencjał, a nigdy nie straci specyfiki. Co do scenariusa to powiem tak: do każdego. Do Neuroshimy nie stworzysz takiego samego scenariusza jak do Warhammera. Wszystko zależy od naszej pomysłowości i weny.
 
Awatar użytkownika
Dhaerow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 495
Rejestracja: wt maja 20, 2003 1:51 pm

czw maja 03, 2007 8:12 am

Z systemów polecam Savage Worlds. Można na tym poprowadzić dowolny setting od prymitywnego plemiennego fantasy po hi-tech sf. Do tego nie ma problemów by po przeczytaniu jakiejś książki, lub obejrzeniu filmu przenieść pomysły które pojawiły nam się w głowach na sesję. Główną zaletą tego systemu jest to, że nie trzeba za dużo myśleć o mechanice i można się w pełni skupić na pomysłach i części fabularnej :)

Z settingów polecam Gasnące Słońca. Bardzo uniwersalny świat, można grać w nim niemalże we wszystko, poczynając od survivalu w postapokaliptycznej scenerii Pandemonium, przez intrygi na dworach Byzantium Secundus i military sf na Stygmacie, na twardym sf w przestrzeni kosmicznej kończąc. Horror również tam wchodzi bez problemów. Ba! W świecie GS można zrobić nawet fantasy (na planecie Li Halanów) jak się ktoś uprze :)
 
Awatar użytkownika
Aiwass
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 02, 2007 2:40 pm

czw maja 03, 2007 4:29 pm

Jeśli chodzi o mechanikę to G.U.R.P.S.
Jeśli zaś mówimy o konkretnym systemie z opisanym światem i precyzującym rolę bohaterów to Mag:Wstąpienie. Nie znam systemu o większej uniwersalności.
 
Awatar użytkownika
Sethariel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 226
Rejestracja: pn sie 14, 2006 11:02 pm

pt maja 04, 2007 12:18 am

Earthdawn... Ten system można poprowadzić na wiele sposobów jednocześnie nie tracąc nic z jego specyfiki. Począwszy od dungeon-crawla przez action adventure, kryminał, survival aż po horror. System jest tak różnorodny, że można w nim znaleźć miejsce na praktycznie wszystko... jest też namiastka cyberpunkowych wszczepów... Szkoda, że system stał się niszowy...
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

pt maja 04, 2007 6:19 pm

Dhaerow pisze:
Z systemów polecam Savage Worlds. Można na tym poprowadzić dowolny setting od prymitywnego plemiennego fantasy po hi-tech sf. Do tego nie ma problemów by po przeczytaniu jakiejś książki, lub obejrzeniu filmu przenieść pomysły które pojawiły nam się w głowach na sesję. Główną zaletą tego systemu jest to, że nie trzeba za dużo myśleć o mechanice i można się w pełni skupić na pomysłach i części fabularnej Smile


Hej, ja tam lubię mechanikę SW - ma parę fajnych bajerów, kilka dobrych manewrów i tak dalej.
Ale generalnie +1

Na Savage Worlds da się poprowadzić każdy setting, chociaż nie każdą konwencję - SW premiuje konwencję filmową, nie do końca podlegającą regułom realizmu.
 
Awatar użytkownika
Mandos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 862
Rejestracja: sob sty 28, 2006 2:23 am

pt maja 04, 2007 6:48 pm

Z mechanik FATE, FATE, FATE ;). Da się poprowadzić wszystko, chociaż trzeba się pogodzić z jej gruboziarnistością.

Co do settingow, właściwie sporo mainstremowych można poprowadzić w różnych konwencjach. Czasami odejeście od preferowanej przez autorów dododaje sporo świeżości grze. Proponuję Warhammera, całkiem nośny świat w którym przy odrobinie wysiłku można zaoferować graczom bardzo różne przygody.
 
Ramel

pt maja 04, 2007 7:18 pm

Drachu pisze:

Hej, ja tam lubię mechanikę SW - ma parę fajnych bajerów, kilka dobrych manewrów i tak dalej.


Drowowi chodzi chyba o to, ze spokojnie mozesz bawic sie mechanika i nie wplywa to na faublarna czesc gry. Sprobuj pobawic sie bajerami i manewrami w starych DL :) Albo przeprowadz walke na miecze w HoE :) A mecha SW rzadzi :)

Drachu pisze:
Na Savage Worlds da się poprowadzić każdy setting, chociaż nie każdą konwencję - SW premiuje konwencję filmową, nie do końca podlegającą regułom realizmu.


+1! Generalnie - da sie poprowadzic kazdy film. A Piraci juz w poniedzialek :)
 
Awatar użytkownika
Dhaerow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 495
Rejestracja: wt maja 20, 2003 1:51 pm

pt maja 04, 2007 9:26 pm

Ramel pisze:
Drowowi chodzi chyba o to, ze spokojnie mozesz bawic sie mechanika i nie wplywa to na faublarna czesc gry.(...)

Głównie chodzi mi o to, że mechanika Savage Worlds znakomicie wspiera większość fabularnych pomysłów przed i w trakcie sesji :)
 
Awatar użytkownika
szelest
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1680
Rejestracja: sob lis 15, 2003 7:29 pm

sob maja 05, 2007 7:26 pm

A jak dla mnie to mechanika nWoD da się na tym poprowadzić właściwie wszystko:)
 
Awatar użytkownika
Drozdal
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1269
Rejestracja: pt lip 18, 2003 2:52 am

sob maja 05, 2007 7:45 pm

szelest pisze:
A jak dla mnie to mechanika nWoD da się na tym poprowadzić właściwie wszystko:)


No co ty szelest wszystko to się da na Warhu pierwszoedycyjnym pociągnąć :D
 
Awatar użytkownika
Aiwass
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 02, 2007 2:40 pm

ndz maja 06, 2007 2:45 am

W zasadzie mówimy o systemie - czyli czymś ze sprecyzowaną rolą bohaterów i światem, czy o czystej mechanice?
 
Awatar użytkownika
Mroczny Pomiot
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 235
Rejestracja: sob lis 25, 2006 5:27 pm

ndz maja 06, 2007 10:03 am

o wszystko, o mechanikę jak i o świat
 
Awatar użytkownika
Andre
Autor Diademu
Autor Diademu
Posty: 142
Rejestracja: wt mar 02, 2004 5:23 pm

ndz maja 06, 2007 1:09 pm

Postawione w temacie pytanie zależy głównie od gustu odbiorcy. Jednego nakręcą Mity Cthulhu i będzie w stanie poprowadzić najróżniejsze przygody w samym Zewie, inni zachłysną się różnymi podejściami do świata Mroku, jeszcze inni zaczną zgłębiać mnogość światów D&D, uniwersalność zasad GURPSa itp. itd. Zależy to od ogólnego podejścia do RPG, preferencji co do sposobu opisu świata, przyzwyczajenia do takiej czy innej mechaniki, wreszcie chwilowego kaprysu.

Dla mnie najbardziej inspirującym światem jest np. Śródziemie. Nie gram w nie, nie prowadzę, ale pozwoliło mi ono stworzyć całkiem nowy świat i zawsze znajduję coś arcyciekawego w pracach Tolkiena, lub komentarzach do nich.

Każdy w miarę dopracowany system jest inspirujący, jeśli się go dobrze poznało i ma się pod ręką chętnych, twórczych graczy.
 
Weaver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 22, 2004 4:11 pm

pt cze 01, 2007 11:31 pm

Najbardziej inspirujący - Mag Wstąpienie. Większego multiuniwersum przeładowanego fluffem i konceptami nie widziałem. :wink:

Zresztą, strasznie subiektywny jest. Ma potencjał na prowadzenie i granie, ale...jest z tym pewien problem, mówiąc osobiście.

Do czego się najlepiej(stosunek najłatwiej do nafajniej) pisze scenariusze?

Odpowiedź: Do tego systemu, który lubisz.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości