Zrodzony z fantastyki

 
MacDante
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1869
Rejestracja: pn maja 13, 2002 2:10 pm

Punkty Do¶wiadczenia - rozmowy ogólne

czw cze 06, 2002 9:48 pm

Tak tu mówimy i mówimy, a ja chcia³bym siê dowiedzieæ jak Dmowie oceniacie graczy. <br /> <br />Ile potraficie daæ punktów do¶wiadczenia z odgrywanie postaci, wczówanie siê pomys³y ..... itd...... <br />W jaki sposób Naliczacie te punkty (czy macie jakie¶ sekretne wzory, a mo¿e na czuja. Jako Wszystko wiedz±cy DM-owie uk±zcie swoje oblicze sprawiedliwego sêdziego :evil:
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt cze 07, 2002 12:17 pm

Hmm, to trudne pytanie... <br />Ja daje punkty za odgrywanie w ró¿nych postaæ - zale¿y od tego jak ich gra wp³yne³a na rozwój przygody. Czê¶æ przygód nie opiera siê u mnie na walce i wtedy dajê du¿o XP za my¶lenie (powy¿ej 100 XP/poziom postaci, zale¿y od problemu), a gdy jest walka, to trochê mniej (minimum 25 XP/poziom, ale to za s³absze dni). <br />Staram siê, by by³o to odczuwalne, ale nie chcê zbytnio przeginaæ.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

pt cze 07, 2002 12:23 pm

Ja generalnie daje optimum 50 exp/poziom za odgrywanie, chyba, że ktoś mnie naprawdę porwie swoją grą - wtedy spokojnie daje 100exp/poziom, czasem nawet daje doświadczenie ad hoc - odgrywanie postaci jest dla mnie szczególnie ważnym elementem, więc jestem skłonny nagradzać je hojnie... <br /> <br />Pozdra
 
The Raven__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 572
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:03 pm

pt cze 07, 2002 2:00 pm

Dajê tyle, ile uwa¿am za s³uszne - nie stosujê ¿adnych ograniczników - kierujê siêjedynie zdrowym rozs±dkiem i w³asnymi odczuciami...raz nawet gracz awansowa³ o ca³y poziom - z 2 na 3 za odgrywanie paranoicznego krasnoluda-psychopaty...
 
MacDante
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1869
Rejestracja: pn maja 13, 2002 2:10 pm

pt cze 07, 2002 5:28 pm

A ja oszalalem. Po prowadzeni KC expy na maxa mnie zdenerwowa³y, ciagle ich naliczanie, za to, za tamto,.... <br /> <br />Aktualnie przestalem graczom dawac oficjalnie punkty (po prostu nie wiedza ile ich dostaja, a ja sobie je licze i licze) Gracze tylko czekaja, a¿ wypowiem to sakramentalne TAK i bed± mogli skorzystaæ z gumek (i o³ówków) aby siê przedostaæ na wy¿szy poziom. <br /> <br />Od pewnego czasu jestem przeciwnikiem oceniania graczy pozposrednio po sesji i to w obecno¶ci innych.
 
Lord Winter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 628
Rejestracja: śr maja 22, 2002 12:13 pm

sob cze 08, 2002 11:21 pm

<!--QuoteBegin-MacDante+-->
MacDante pisze:
<!--QuoteEBegin--> Gracze tylko czekaja, aż wypowiem to sakramentalne TAK i bedą mogli skorzystać z gumek (i ołówków) aby się przedostać na wyższy poziom.
<br /> <br />Oj nie zawsze - są jednak tacy (bez fałszywej skromności to piszę :roll: ) któży nie grają dla samego doświadczenia dzięki któremu osiągają kolejne levele. Ja np gram by módz dowiedzieć się co wymyśliłeś odnośnie mojej historii postaci... 8) <br /> <br />Wracając do tematu: sądzę że motyw z przyznawaniem doświadczenia nie w obecności innych jest trafnym wyborem, gdyż gracze to takie "zwierzątka" które uwielbiają sprawdzać który z nich jest lepszy... a moment w którym MG głośno i wyraźnie mówi ile kto dostał i za co daje im szansę płytkiego dowartościowania chełpiąc się że: "ten dostał mniej, a ja jestem lepszy i dostałem więcej"... Po za tym gracz na osobności jest w stanie powiedzieć więcej jak się sam zapatruje na swoje odgrywanie, może opowiedzieć jaki uczucia nim targały że tak postąpił anie inaczej, może wyrazić osobistą opinię o wydażeniach na sesji i określić uczciwie co takiego sam wniósł do przygody itp. Po za tym ocenianie nie odrazu po sesji ma ten pozytywny aspekt - że mamy czas przemyśleć nad tym co się działo na sesji. <br />Sam jak prowadzę pkty doświadczenia staram się rozdzielać w ten sposób by za samo odgrywanie postaci gracz otrzymywał połowę wszystkich pktów jakie mógłby otrzymać z maxymalnej puli. Dodatkowo czasem stosuję coś takiego jak pkty na zachętę... Bo wychodzę z założenia, że dzięki docenieniu graczy doświadczeniem daję im do zrozumienia że chcę by się starali dalej lub bardziej. Oczywiście pomysły i zaskakujące (znaczy się nie standardowe lecz w ramach odgrywanej postaci) zachowania nagradzam równie - odpowiednio do wpływu na rozgrywkę. <br />Lecz zauważyłem że nadmiar doświadczenia potrafi rozleniwić dlatego jednak jestem zwolennikiem kilkukrotnego przemyślenia decyzji z przydziałem tegóż...
 
Bajant
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: ndz cze 09, 2002 8:10 pm

PD czemu nie

ndz cze 09, 2002 8:47 pm

Witam <br /> <br /> Ja kiedy pelnilem role MG dawalem wiecej PD postacieom ktorym udalo sie uniknac walki ale oczywiscie z genialnym odgrywaniem . Ogolnie za samo odgrywanie nie dawalwm duzo PD najwiecej chyba oczywiscie bez unikeniecia walki wspomnianego wyzej dawalem cos kolo 200 Pd
 
MacDante
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1869
Rejestracja: pn maja 13, 2002 2:10 pm

pn cze 10, 2002 7:21 pm

Bajant zapyta³ sie mnie na Privie ile maksymalnie daje punktów za wczówanie. Postanowi³em siê to tajn± wiedz± MG podzieliæ publicznie na forum. <br /> <br />A wiec: <br /> <br />Za tzw. wczówanie daje ¶redni± 500 pd plus / minus punkty za dzia³ania zgodne i wbrew charakterowi. <br /> <br />Kto¶ mo¿e zarzuciæ ¿e ocenianie odgrywania postaci jest wzglêdne. Zgadzam siê z tym w zupe³no¶ci, ale rodzaj gry RPG, znaczy ni mniej ni wiêcej tylko odgrywanie ró³ tzw. RólGra. Wiêc za to jest najwiêcej. Pozosta³e punkty s± za pomys³y, rozwi±zania zagadek, uesty poboczne (walka oceniana najmniej, raczej oceniam styl walki). <br /> :mrgreen:
 
Nurek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 165
Rejestracja: śr maja 15, 2002 3:18 pm

wt cze 11, 2002 9:52 am

A ja mysle, ze trzeba dawac graczom doswiadczenie za wczuwanie sie i pogrywanie charakterem - wspolmiernie do ich poziomow. <br />Np. 500 exp dla gracza na 2 poz i na 7poz NIE ZNACZY TYLE SAMO? <br />Juz lepiej bylo by dac 300 exp/poziom albo np. 20% ogolnej sumy potrzebnej do awansowania na nastepny poziom. <br />Mnie (jako graczowi) dla odmiany zawsze zalezalo na jak najszybszym awansowaniu. Moze dlatego, ze smiertelnosc na sesjach byla wysoka, czesto byly straszliwe zadymy i wlasnie brakowalo tych paru punktow zycia, zeby przezyc. <br /> <br /> <br />Pozdrawiam
 
MacDante
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1869
Rejestracja: pn maja 13, 2002 2:10 pm

wt cze 11, 2002 9:59 am

Raczej nie zgodzilbym sie z toba w kwesti EXPów w 3Edycji. Chyba ze podal bys mi jakis 'wzór zmiany tej bazowej warto¶ci' na poziom. <br /> <br />Tutaj róznica punktów pomiêdzy poziomami jest niewielka i takie rozwi±zanie by³obyTroszeczke nie na miejscu (ale oczywiscie to moje zdanie). <br /> <br />Gdybys zastosowal takie zwiekrzanie punktów w 2 Edycji gdzie róznica Expów pomiêdzy poziomami mogla siegac kilku milionów to sie zgadzam. <br /> <br />A dodatkowo, czym wy¿sze poziomy postaci tym trudniejsze przygody i potwory. Nimi mozna pó¼niej nadrobic EXPy. <br />A w ostteczno¶ci pozostawic to bez zmian. Czym wy¿szy poziom tym trudniej awansowaæ na wy¿szy i d³u¿ej to zajmuje.
 
Dziad
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1720
Rejestracja: wt maja 14, 2002 11:02 am

wt cze 11, 2002 12:16 pm

Lubie nagradzac moich graczy. Lubie jak dobrze odgrywaja swoje postacie, mysla na sesjach - maja pomysly na rozwiazanie problemu. <br />Staram sie mocno podkreslic, ze sie mi to podoba - nie mowie ile punktow im przyznalem- wspominam tylko, ze przyznalem takowe za dobra gre. <br />Maksymalnie przyznaje 300 punktow. <br />Na ogol jednak kieruje sie przyjetym przez siebie standartem: 50-100 punktow.
 
Bajant
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: ndz cze 09, 2002 8:10 pm

a inne PD

wt cze 11, 2002 1:52 pm

HI ALL <br /> <br /> Witam ponownie , mam male pytanko dotyczace PD-kow <br /> <br /> Czy jezeli mag przeczyta zwoj magiczyn to dajeci tylko jemu punkty doswiadczenia , czy calej druzynie .
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

wt cze 11, 2002 2:09 pm

Bajant - nikomu nie daję za to doświadczenia... Ja wiem, że mozna polemizować, że nauczenie się czegoś takiego jak nowe zaklęcie z pergaminu, jest wystarczającą nagrodą i nie wymaga więcej doświadczenia... <br /> <br />Poza tym jaki byłby sens dawać doświadczenie za to calej grupie? :? <br /> <br />A w ogóle dlaczego miałoby się za to dawać doświadczenie...? :? <br /> <br />Pozdra
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

wt cze 11, 2002 3:07 pm

Panie Bajant, to czasami zależy od sytuacji :) <br />Np. Jeżeli dzięki temu czarowi zrobił coś sensownego, heroicznego lub nawet zabił kogoś (np. fireball'em poczęstował szarżującą grupę orków :)). <br />Chyba logiczne że w takich przypadkach coś mu skapnie do puli expa :).
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

wt cze 11, 2002 3:21 pm

Beamhit - ale wtedy dostanie doświadczenie nie za przeczytanie zaklęci, tylko za zastosowanie go w odpowiedni sposób w odpowiedniej sytuacji... Lub po prostu dostanie doświadczenie za pokonanego przeciwnika... <br /> <br />Pozdra
 
Kerim
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: śr cze 26, 2002 10:42 am

Do¶wiadczenie

pn lip 01, 2002 8:05 pm

Ile ¶redno rozdajecie punktów do¶wiadczenia na zakoñczenie ka¿dej sesji? <br />Wed³ug jakich kryteriów je przydzielacie?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pn lip 01, 2002 9:32 pm

Mi trudno jest mówiæ o ¶redniej, nie uznaje zasad, ¿e za sesjê powinno byæ tyle EXPu. Gdyby sesja mia³a sta³y czas trwania to wtedy by mo¿na ustalaæ jaki¶ sta³y procent (taj jak to zaleca DMG). Ale ja nie mam takich sta³ych - czasem trwa 2-3h, a czasem nawet ca³y dzieñ. Zrêszt± EXP zale¿y od poziomu postaci i spotykanych przeszkód (rozumiane przez potwory, spotkania, rozwi±zywanie problemów/zagadek, zdobywanie informacji itp. itd.).
 
Dragonik__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: sob maja 25, 2002 11:51 pm

pn lip 01, 2002 11:24 pm

Ja narazie normalnie - czyli podliczam wszystkie expy za potfory, pulapki itd.. <br />Tylko jest problem z zagadkami i takimi. <br />Slyszalem nawet ze niektorzy daja expa wedlug "schematu", czyli: poziom x 100 expa/200 za dobra gre :wink: pozdrowienia dla forumiczow 8) <br />Ile MG tyle rodzajow rozdawania EXP'a <br /> <br />Pozdrowienia!
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

wt lip 02, 2002 5:54 am

Po³±czono temat Do¶wiadczenie z Do¶wiadczenie dla dru¿yny.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt lip 16, 2002 8:28 pm

<!--QuoteBegin-Anonymous+-->
Anonymous pisze:
<!--QuoteEBegin-->a ja tak zapytam.... jaka jest srednia ilosc doswiadczenia na sesje w D&D? <br />wiem ze w WFRP zawsze jest 100pd.. niezaleznie od wszystkiego.... i od tego sie odejmuje lub dodaje..... <br />a w D&D? 1000? ile? .....
<br />Nie ma sta³ej liczby XP w D&D. Jest ona wypadkow± zachowania, pokonanych przeciwników, rozwi±zanych zadañ itp. Teoretycznie mo¿na ustanowiæ jaki¶ procent zdobywanego XP na sesjê (tak poleca DMG), ale ja siê z tym nie zgadzam. Ka¿da sesja jest inna i nie powinno siê generalizowaæ.
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

wt lip 16, 2002 8:54 pm

<!--QuoteBegin-Anonymous+-->
Anonymous pisze:
<!--QuoteEBegin-->a ja tak zapytam.... jaka jest srednia ilosc doswiadczenia na sesje w D&D? <br />wiem ze w WFRP zawsze jest 100pd.. niezaleznie od wszystkiego.... i od tego sie odejmuje lub dodaje..... <br />a w D&D? 1000? ile? .....
<br /> <br />Ja dajê z regu³y miêdzy 1500 a kilka tysiêcy. Maksymalnie po jednej sesji (10godzin) dawa³em ostatnio po 7-8 tysiêcy.
 
Esteleath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 9:22 pm

wt lip 16, 2002 9:16 pm

dzieki... ale czy razem ze stworami liczac czy tylko odgrywanie?
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

śr lip 17, 2002 5:35 am

<!--QuoteBegin-Arenamor+-->
Arenamor pisze:
<!--QuoteEBegin-->dzieki... ale czy razem ze stworami liczac czy tylko odgrywanie?
<br /> <br />W sumie ze wszystkim. Nie stosujê tabeli exp z DMG. Wyceniam g³ównie grê. Walka mo¿e przynie¶æ du¿o exp, je¶li prowadzona by³a w ciekawy, innowacyjny oraz maxymalnie efektywny sposób oraz je¶li by³a bardzo ryzykowna.
 
Esteleath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 9:22 pm

śr lip 17, 2002 2:01 pm

hm zostaje problem jednej rzeczy... mialem w druzynie Wojownika/Zlodzieja ( nie boje sie przyznac ze w prowadzeniu D&D jestem leszczem, a WFRP to moj zywiol :P), ktory uzywal Evasion ... i doszlo do tego ze Huge Red Very Old Dragon (:P) nie mogl nic zrobic tej postaci, tylko krytykiem.... stwierdzilem ze jakos trzeba zmienic zasady Evasion przez to... np trudnoscia by byl caly damage, albo jeden evasion kosztowalby 2 ataki.....czy cos takiego...
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

śr lip 17, 2002 2:08 pm

<!--QuoteBegin-Arenamor+-->
Arenamor pisze:
<!--QuoteEBegin-->hm zostaje problem jednej rzeczy... mialem w druzynie Wojownika/Zlodzieja ( nie boje sie przyznac ze w prowadzeniu D&D jestem leszczem, a WFRP to moj zywiol :razz:), ktory uzywal Evasion ... i doszlo do tego ze Huge Red Very Old Dragon (:razz:) nie mogl nic zrobic tej postaci, tylko krytykiem.... stwierdzilem ze jakos trzeba zmienic zasady Evasion przez to... np trudnoscia by byl caly damage, albo jeden evasion kosztowalby 2 ataki.....czy cos takiego...
<br /> <br />Hmmm... pozostaje pytanie po co? <br />Smok nie mógł mu nic zrobić swoim oddechem (i to o ile złodziej miał naprwdę duży save na refleks)... A co z normalnymi atakami? Takie małe ugryzienie przze takiego smoka może spowodować spore rany... :wink: Rownież ataki pazurami... <br /> <br />Do tego dochodzi fakt, że im starszy smok, tym większa jego biegłość w posługiwaniu się magią. Jeżeli uskakuje przed zionięciem, napewno nie uskoczy przed Magic Missle, może nie obroni się na sugestię lub hold person? Można mnożyc w nieskończoność sposoby - pamiętaj, że smok głupi nie jest :wink: . <br /> <br />Pozdra
 
Esteleath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 9:22 pm

śr lip 17, 2002 4:27 pm

za male mial obrazenia smok z jego 7 atakow..... o czarach kompletnie zapomnialem.. eh ... nie ma to jak improwizowanie sesji w D&D ... w przypadkach gdy systemu nie znam... ja sie chyba tylko do WFRP nadaje :PPP <br /> <br />ale mimo wszytsko Evasion jest za dobry, bo taki wojownik/zlodziej prawie zawsze unika atakow fizycznych... <br />pozatym jak jest w D&D ze strzalami? strzal mozna unikac? moim zdaniem to absurd jesli tak... i Evasion naprawde przydaloby sie ukrocic.. bo Fighter walczacy ze zlodziejem z duzym refleksem przegrywa z miejsca i to jest bez najmniejszego sensu. A juz nie wspomne o smokach :P
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr lip 17, 2002 5:01 pm

<!--QuoteBegin-Arenamor+-->
Arenamor pisze:
<!--QuoteEBegin-->(...)ale mimo wszytsko Evasion jest za dobry, bo taki wojownik/zlodziej prawie zawsze unika atakow fizycznych...  <br />pozatym jak jest w D&D ze strzalami? strzal mozna unikac?(...)
<br />Przede wszystkim Evasion nie s³u¿y do unikania ataków fizycznych, a jedynie dzia³a to na ataki, na które wykonuje siê rzut na Reflex i które mo¿na spo³owiæ. <br /> <br />Co do odbijania strza³, to pozwala na to jedynie feat Deflect Arrows. No i oczywi¶cie wpierw trzeba strza³± trafiæ, dopiero potem siê wykonuje test (DC 20 na normalne pociski).
 
Łukasz B.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt cze 25, 2002 11:39 pm

śr lip 17, 2002 11:58 pm

WITAM 8O <br /> Ja przyznajê ¶rednio 1500-2000, teraz z dru¿yn± na 10lvl podnios³em ¶redni± do 3000. Przyznaj±c PD oceniam "ogóln± postawê na sesji" pod uwagê bior±c przede wszystkim ile dana postaæ wnios³a do sesji. <br /> Odgrywanie postaci i charakteru uwa¿am za standard i najwy¿ej kto¶ mo¿e dostaæ minus za skrajne "lenistwo" b±d¼ bonus za "wzniesienie siê na wy¿yny rpg" :mrgreen: . <br /> Poza tym oceniam równie¿ graczy karz±c ich postacie mniejsz± ilo¶ci± PD za np. zbytnie gadulstwo poza gr± czy zbiorow± ¶wiadomo¶æ, tzn wykorzystywanie informacji spoza gry. A najwiêksze minusy do PD przyznajê za k³ócenie siê z MG (nie cierpiê tego :evil: ).
 
Bajant
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: ndz cze 09, 2002 8:10 pm

wt lip 23, 2002 2:23 pm

HI ALL <br /> <br /> Moze troszke zbocze z tematu ale ciekawi mnie jedna z rzeczy czy jezeli powiedzmy kaplan czarek wykryje pulapke a zlodziej ja rozbroi to powinni dostac za nia po tyle samo PD czy jedna ze stron dostanie mniej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości