Zrodzony z fantastyki

 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

Finanse dru¿yny/Ceny, z³oto, podzia³ forsy w dru¿ynie

czw lip 18, 2002 9:17 pm

we wszystkich moich drozynach w pewnym momecie dochodzilo do sytuacji <br />gdy jej czlonkom przestawialo sie spojzenie na pieniadze <br />sumy rzedu do 100 gp przestawaly sie liczyc <br />dawanie lapuwek kazdemu karczmarzowi po 10 gp za byle co staje sie regola <br />a przeciesz wg. realiow swiatow 1gp to kupa kasy dla zwyklego czlowieka <br />a z drugiej stronygracze kisza forse tylko na powiekszanie swojej potegi <br />a gdzie popijawy, uczty i bale? <br />zaraz uslysze, ze daje drozynie zbyt duzo pieniedzy <br />ale jak tego uniknac? <br />przecziwnicy oby stanowic dla drozyny zagrozenie musza miec jakies magiczne przedmioty <br />npo i potem ma je drozyna :razz: <br />moze je sprzedac <br />pozatym zostaja jeszcze, konie, zbroje, droga bron <br />nie muwiac o kolczykach i pierscionkach <br />dpchodzi do tego ze zadanie za ktore ocheruja 100 gp nawet nikogo nie zainteresuje <br />a przeciesz to kupa forsy! <br /> <br />co myslicie?
 
Esteleath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 9:22 pm

czw lip 18, 2002 9:42 pm

sprawa jest prosta... inflacja.. albo inna metoda <br /> <br />sprzedaz przedmiotow magicznych w roznych miejscach za 10% ceny maksymalnie, a kupno 100% plus modyfikatory, badz minus modyfikatory i takie tam pierdolki... <br /> <br />pozatym bohaterowie maja prawo byc bogaci w koncu to oni ocalili swiat, badz costam zrobili itp ;)
 
Dragonik__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: sob maja 25, 2002 11:51 pm

czw lip 18, 2002 9:50 pm

No i to jest heroic fantasy.. tutaj normalne rzeczy sie nie dzieja :wink: <br /> <br />Ja moim graczom duzo kasy nie daje. No bo jezeli slysze na sesji ze gracz mowi do innego ze wlasnie dal rownowartosc krowy karczmarzowi za to ze ten powiedzial 2 slowa.. to mnie jasny szlak trafia :evil: <br />Krowa kosztuje 8 gp ... <br /> <br />Pozdra, <br />Dragonik
 
Thor__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 285
Rejestracja: pn maja 13, 2002 1:23 pm

czw lip 18, 2002 10:06 pm

Uszczuplic zapasy finansowe drozyny to niejest zaden problem. Zawsze moze sie trafic jakis wybitny zlodziej ktory zniknie bez sladu, albo czesc posiadanych przez druzyne pieniedzy moze sie okazac falszywa :evil: <br />I to jest to co denerwuje sporo ludzi - gdzy ciezko zarobiane pieniadzie nagle "znikna" i niesposob je latwo odzyskac.
 
Esteleath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 9:22 pm

pt lip 19, 2002 4:00 pm

Thor to jest bardzo drazniacy grazcy sposob, a MG nie powinien dzialac jak wrog graczy, ja zarowno jako gracz i jako MG ta zasade popieram. Jesli chodzi o fundusze to sprawa prosta... dasz im malo to beda zyc z mala iloscia.....dasz im duzo.....zechca wiecej.
 
Thor__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 285
Rejestracja: pn maja 13, 2002 1:23 pm

sob lip 20, 2002 10:10 am

Ja nietwierde ze prowadze sesje w ten sposob ale poprostu podalem przyklad w jaki sposob moglbym lekko obnizyc poziom gotowki w druzynie ktora zaczyna wymykac sie spod kontroli finansowej MG.choc w mojej karieze MG niezdazylo mi sie jeszcze zebym mosial interweniowac w stan finansowy druzyny co sobie chwale.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

sob lip 20, 2002 1:40 pm

Wedlug mnie - no problemo <br /> <br />George Bush Jr. ma kasy tyle, ze normalnej rodzinie starczyloby do Sadu Ostatecznego (lacznie z lapowka dla papugi), a wciaz ma problemy. <br />Gracze tez... bo o ile 25 mln $ wystarczy zeby zgnoic Baranine, to na Gatesa (nie porownujac obu kleszczy) - potrzeba miliardow. <br />W starej piosence Ciechowskiego padly takie slowa: <br />"Nie strzelajcie do orkiestry, jesli oni zgina, przyjda lepsi" - i to cala prawda o heroic.
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

sob lip 20, 2002 3:25 pm

Najgorsze co mo¿na zrobiæ na sesji, to jako DM mechanicznie uszczupliæ zasoby graczy. Oni to wtedy czuj± i zaczyna siê powrót do schematu niszcz±cego dobr± zabawê czyli zaczyna siê gra Gracze vs. Mistrz Gry. Wg. mnie je¶li siê jest w sytuacji, gdy gracze maj± bardzo du¿e zasoby kasy albo magii, to trzeba zmieniæ plan dzia³ania. Dla bogatych postaci sesja z rozmachem, gdzie p³ac± wielk± kasê, za jakie¶ wielkie dzia³ania. Dla biedaków, ma³y rozmach i ma³e koszty. Na przyk³ad: je¶li masz super bogatego rycerza, to niech w wyniku sesji zostanie dowódc± regimentu sformowanego za swoje pieni±dze. Dajê g³owê, ¿e nie bêdzie mia³ za z³e takiego uszczuplenia kasy (przy odpowiedniej zrêczno¶ci DM) i potem niech nimi dzia³a. Analogicznie do kap³ana - budowa ¶wi±tyni. Tak samo do maga - mo¿e bêdzie chcia³ inwestowaæ w siedzibê, studia magiczne etc. W ten sposób wycofujesz jako DM t± zbyt du¿± kasê i wpuszczasz j± w co¶, czego ten gracz z regu³y nie bêdzie ci±ga³ po ¶wiecie. Ale obydwaj bêdziecie zadowoleni. <br />Czêsto sesjê psuje je¶li w grupie zbalansowanej kasowo zacznie pojawiaæ siê gostek ob³êdnie bogaty dla którego wywaliæ 5000GP w piêæ minut to pestka. Reszta zaczyna natychmiast kombinowaæ, jak tu pograæ ¿eby mieæ to samo co on?
 
MacDante
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1869
Rejestracja: pn maja 13, 2002 2:10 pm

sob lip 20, 2002 4:00 pm

Ddnosnie uszczuplania zasobow, i sposobu w jaki to sie robi. <br /> <br />wszystko powinno byæ uzale¿nione od sposobu w jaki dru¿yna te pieni±dze zdoby³a. <br />Je¿eli dru¿yna ciê¿ko pracowa³a na pieni±dze (mordercze misje, uczciwa praca ...itd) , to sadzê ¿e powinna mieæ z nich jaki¶ po¿ytek. niech je maj± i je wykorzystaj±. <br /> <br />A tak ogólnie nie ma siê czym prejmowaæ ¿e jaki¶ gracz da³ karczmarzowi napiwek w wysoko¶ci krowy. <br />W koñcy sprzedaj±c magiczny miecz +1 zarabia na nim krocie, a i tak nie stac go na zakup czego¶ lepszego to 10 gp nie uszczupli zasobów gracza. <br />Nale¿y sadzê przyj±æ zasadê ¿e gracze nie s± rolnikami którzy zarabiaj± na roli 1ss na miesi±c, tylk± s± bohaterami i ³owcami przygód (mo¿e mordercami) ale zarabiaj± na ¿ycie inaczej, a to co robi± to jest ich praca. <br />A robi± przecie¿ wiele nara¿aj± swoje ¿ycie, które w koñcu jest bezcenne. <br /> <br />Na koniec potwierdze to co napisa³ Nekro: Czym bardziej postaæ siê rozwija i czym wiêcej zarabia, ma wiecej wydatków i obowiazków. <br /> <br />Swego czasu gra³em w KC i z tytu³em ksi±¿êcym zakupi³em sobie Karczme w Tagarze Szarej. Naprawde mia³em tyle ciekawych sytuacji, ¿e wszystko rozk³ada³o siê na mnogo¶æ nowych ciekawych sesji. <br /> <br />NP: nie dotar³e towary do karczmy (podatki p³aciæ trzeba, a na dadatek nie ma co sprzedawaæ) -> aby rangê karczmy utrzymaæ trzeba by³o zakupowaæ towar od innych po 2 krotnie wy¿szych cenach a w karczmie zostawiæ ceny jak by³e... Do tego wyprawa aby wyja¶niæ tajemnicze znikniêcia karawan... <br /> <br />- i znów zaczyna siê nowa przygoda :wink:
 
Urdaz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: ndz lip 28, 2002 12:20 am

pn lip 29, 2002 1:14 pm

Swiat DnD jest mocno magiczny ale to zale¿y i tak od mistrza . W zasadzie najdrozsze s± magiczne przedmioty , które po sprzeda¿y tych niezbyt potrzebnych i tak podwyzszaj± klase spolêczna druzyny w góre. Z drugiej strony s± featy które pozwalaj± na tworzenie magicznych zabawek ale tez potrzebuj± drogich ingrediencji . Wiec nie dawanie duzej ilo¶ci przedmiotów znacznie spowolni ich bogacenie.
 
Decain
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: czw sie 08, 2002 9:35 pm

ndz sie 11, 2002 8:55 am

W ostatecznym wypadku mo¿e siê zawsze zdarzyæ ¿e kto¶ ich okradnie. Gracze siê za takie co¶ raczej nie obra¿± (no chyba ¿e mieli naprawdê du¿o) i wszyscy bêd± zadowoleni. Mo¿e wtedy ka¿dy gp bêdzie dla nich czym¶? <br /> <br />Ja nie mia³em nigdy problemów z dawaniem kasy. Nawet je¶li da³em im spor± sumkê, wtedy przygoda okaza³a siê tak wymagaj±ca ¿e musieli 2/3 po¶wiêciæ na leczenie wszystkich, sp³acenie szkód moralnych itp.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

DM mówi:

ndz sie 11, 2002 12:16 pm

Wróci³em dzi¶ z nocnej sesji i podzielê siê z wami co robi z pieniêdzmi jedna osoba z dru¿yny. W³a¶nie skoñczyli¶my pewn± kampaniê i elfia kap³anka powróci³a do rodzinnego domu na pewien czas, aby odpocz±æ od zewnêtrznêgo ¶wiata. I przekaza³a wszystkie fundusze jakie jej zosta³y na rzecz ¶wi±tyni (pozostawi³a sobie tylko ekwipunek i trochê kamieni szlachetnych). I nie zrobi³a tego z chêci zdobycia presti¿u, ³aski bo¿ej czy jaki¶ innych przyziemnych rzeczy...
 
Regis__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn sie 05, 2002 10:49 pm

ndz sie 11, 2002 3:59 pm

Moja metoda na ograniczenie ich maj±tku to sprzedawanie im przedmiotów po normalnej cenie, a kupowanie od nich za góra 20% warto¶ci. Procz tego kupê kasy ¶ci±gam im za podatek od ziemi, któr± maj± niedaleko Neverwinter. Dodatkowo czêsto wykonanie questu wi±¿e siê z przekupieniem jakiegos wysokiego urzêdnika i wtedy 10 000 gp. to minimum :) No i dziêki tym "chwytom" jakos na nadmiar gotówki nie cierpi± :)
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

ndz sie 11, 2002 6:14 pm

Ciekawa my¶l pad³a u Regisa. Rzeczywi¶cie, sensownie jest za³o¿yæ ¿e w ¶wiecie, w którym dostêp do wszelakich dóbr magicznych jest bardzo ograniczony - lub po prostu ograniczony - ¿e w takim ¶wiecie wykorzystuj±c brak dzia³ania masowych procesów rynkowych, sprzedaj±cy i kupuj±cy bêd± bezlisto¶nie wykorzystywaæ brak konkurencji. Czyli sprzedam za bardzo wysok± cenê. A kupiê za minimaln±. W koñcu i tak nie ma za bardzo do kogo innego i¶æ!
 
Regis__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn sie 05, 2002 10:49 pm

ndz sie 11, 2002 6:44 pm

Heh... W³a¶nie - kto powiedzia³, ¿e w mie¶cie ka¿dy sklep ma magiczne przedmioty :) A mo¿e jest tylko jeden monopolista :)
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

ndz sie 11, 2002 7:12 pm

Regis <br /> <br />10.000 gp lapaowki? <br />przeproaszam, dla krola za to ze prze tydzien odda wladze? :? <br />to jest to o czym pisalem <br />degradacja pieniadza
 
Regis__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn sie 05, 2002 10:49 pm

ndz sie 11, 2002 7:26 pm

Przecie¿ nic o królu nie pisa³em! :)A wysoko postawiony urzêdnik, to powiedzmy jaki¶ cz³owiek, od którego zale¿y czy kto¶ w mie¶cie mo¿e np. rozpocz±æ "dzia³alno¶æ gospodarcz±". I je¶li np. BG chc± zacz±æ choæby handlowaæ, a nie chce im siê czekaæ kilkudziesiêciu dni na oficjalne pozwolenie, to po uiszczeniu takiej op³aty kole¶ za³atwi im to w dwa dni :) Tak wogóle, to nieco ¶mieszne by³o by z³o¿enie królowi takiej propozycji :)
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

ndz sie 11, 2002 7:30 pm

Hmmm... Tu chyba nie specjalnie tematu do rozmowy. W koñcu ustalenie tego, czy 10.000GP to za du¿o, czy w sam raz wymaga³oby wiedzy jak du¿e jest królestwo. Je¶li wielko¶ci Litwy to chyba za du¿o. Je¶li wielko¶ci oraz takiego bogactwa jak Francja we wczesnym Odrodzeniu, to mo¿e nawet za ma³o? <br />------ <br />Ja staram sie pilnowaæ tego, by 500 GP to by³o du¿o kasy. Starcza na rok ¿ycia w knajpie. I ci±g³ego chlania i ¿arcia a mo¿e starczy na co¶ wiêcej :oops: <br />------ <br />Zwiedza³em w Szwecji folwark z XVII wieku. Najlepiej op³acanym robotnikiem na folwarku wtedy by³ kowal. Umia³ wykuæ wszystko. Zarabia³ 480 talarów rocznie. Potworna kasa. Prosty ch³opina dostawa³ ko³o 12-stu. I takie mniej stawki staram siê stosowaæ. Krótko mówi±c tanie piwo z fusami za miedziaka, dwa. <br />------- <br />A królowie te¿ brali w ³apê. Tylko to siê tak nie nazywa³o. Ho³d, lenno, prezent, ofiara etc.
 
tomasir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 251
Rejestracja: czw wrz 05, 2002 9:43 am

pn wrz 09, 2002 12:59 pm

<!--QuoteBegin-Regis+-->
Regis pisze:
<!--QuoteEBegin-->Moja metoda na ograniczenie ich maj±tku to sprzedawanie im przedmiotów po normalnej cenie, a kupowanie od nich za góra 20% warto¶ci. Procz tego kupê kasy ¶ci±gam im za podatek od ziemi, któr± maj± niedaleko Neverwinter. Dodatkowo czêsto wykonanie questu wi±¿e siê z przekupieniem jakiegos wysokiego urzêdnika i wtedy 10 000 gp. to minimum :) No i dziêki tym "chwytom" jakos na nadmiar gotówki nie cierpi± :)
<br />A mo¿e po prostu uzale¿niæ wysoko¶æ otrzymywanych kwot od wspó³czynników graczy. NIE wiem dok³adnie jakie s± one w d&d, bo nowy tu jestem, ale chodzi tu pewnie o inteligencjê i m±dro¶æ. Ponadto trzeba za³o¿yæ ¿e gracze zawodowymi kupcami raczej nie s± i ceny przez nich uzyskiwane s± raczej niskie. Wiêc mo¿na: <br />1)Ograniczyæ liczbê magicznych przedmiotów by sta³y siê naprawdê rzadkie <br />2) "Zwyk³e" przedmioty powinny byæ na tyle ciê¿kie(choæ ich cechy pewn± w podrêcznikach s± zawarte) by ich masowe sprzedawanie i noszenie by³o niezbyt op³acalne. I tak np. gracz nios±cy wypchany po brzegi worek (czy cokolwiek tam innego) winien mieæ znacznie spowolnion± reakcjê i ograniczone mo¿liwo¶ci obrony, tak ¿e nawet odrzucenie owego worka nie bêdzie na tyle szybkie by graczowi z racji przeci±¿enia nie sta³a siê¿adna krzywda. <br />3) Sprzeda¿ przez graczy powinna byæ w cenach do 30 % ich realnej warto¶ci (czyli tej po jakiej sprzedaj± je kupcy), przy czym najwy¿sze warto¶ci mogliby osi±gaæ gracze z wysokimi zdolno¶ciami mentalnymi (int i m±dro¶æ)... <br /> <br />To moje spostrze¿enia a ¿e <!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->jeszcze nie gram <!--sizec--></span><!--/sizec-->to poprawcie mnie je¶li jest co¶ z tego co opisa³em w podrêcznikach rozwi±zane...
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pn wrz 09, 2002 1:31 pm

<!--QuoteBegin-tomasir+-->
tomasir pisze:
<!--QuoteEBegin-->(...)1)Ograniczyæ liczbê magicznych przedmiotów by sta³y siê naprawdê rzadkie(...)
<br />To zale¿y od settingu i MG. Ale z za³o¿enia D&D 3E, to system, który mocno bazuje na magicznych przedmiotach. Bez z nich na wy¿szych poziomach tylko profesje rzucaj±ce czary maj± szansa na walke z potê¿nymi przeciwnikami. Na przyk³ad 20 poziomowy wojownik bez magicznej broni nie bêdzie mia³ szansy zraniæ istot z du¿ym damage reduction. <br /><!--QuoteBegin-tomasir+-->
tomasir pisze:
<!--QuoteEBegin-->(...)2) "Zwyk³e" przedmioty powinny byæ na tyle ciê¿kie(choæ ich cechy pewn± w podrêcznikach s± zawarte) by ich masowe sprzedawanie i noszenie by³o niezbyt op³acalne. I tak np. gracz nios±cy wypchany po brzegi worek (czy cokolwiek tam innego) winien mieæ znacznie spowolnion± reakcjê i ograniczone mo¿liwo¶ci obrony, tak ¿e nawet odrzucenie owego worka nie bêdzie na tyle szybkie by graczowi z racji przeci±¿enia nie sta³a siê¿adna krzywda.(...)
<br />O tym pomy¶leli twórcy systemu i obci±¿enie wp³ywa na szybko¶æ, Zrêczno¶æ i trafienie. <br /><!--QuoteBegin-tomasir+-->
tomasir pisze:
<!--QuoteEBegin-->(...)3) Sprzeda¿ przez graczy powinna byæ w cenach do 30 % ich realnej warto¶ci (czyli tej po jakiej sprzedaj± je kupcy), przy czym najwy¿sze warto¶ci mogliby osi±gaæ gracze z wysokimi zdolno¶ciami mentalnymi (int i m±dro¶æ)...
<br />O tym te¿ pomy¶leli twórcy sytemu. Targowanie ceny powinno siê rozwi±zywaæ opozycyjnym testem diplomacy/Charyzmy. Poza tym jest profesion (trader).
 
Caios
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: sob wrz 14, 2002 12:35 pm

sob wrz 14, 2002 4:50 pm

Wszystko zale¿y od tego jakie cele maj± gracze i na co lubi±/chc± przeznaczaæ pieni±dze. W mojej dru¿ynie nieobce by³y sytuacje gdy za zarobione z³oto hulali¶my przez tydzieñ i d³u¿ej. <br />Poza tym zawsze mo¿na zaoferowaæ graczom co¶ fajnego. Nie koniecznie kolejny miecz+X/zbrojkê+Y. Mo¿e to byæ co¶ jednorazowego u¿ytku, na najbli¿sz± sesjê. Osobi¶cie planujê wrêczyæ swojej dru¿ynie ró¿d¿kê lub co¶ tam z jednym, jedynym ?yczeniem. Przyda im siê na przygodzie HEHEHE. Oczywi¶cie zap³ac± niema³± fortunê.
 
Nurek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 165
Rejestracja: śr maja 15, 2002 3:18 pm

Re: Finanse dru¿yny

pt wrz 27, 2002 3:23 pm

<!--QuoteBegin-"Morog"+-->
"Morog" pisze:
<!--QuoteEBegin-->we wszystkich moich drozynach w pewnym momecie dochodzilo do sytuacji <br />gdy jej czlonkom przestawialo sie spojzenie na pieniadze <br />sumy rzedu do 100 gp przestawaly sie liczyc <br />dawanie lapuwek kazdemu karczmarzowi po 10 gp za byle co staje sie regola <br />a przeciesz wg. realiow swiatow 1gp to kupa kasy dla zwyklego czlowieka <br />
<br /> <br />Pozwole sobie powrocic do pierwszego pytania Moroga. <br /> <br />Inna propozycja na ZA DUZO PIENIEDZY; <br />W moim swiecie kazda (prawie) kraina posiada swoja walute. <br />Krasnoludy maja swoje wysokokaratowe Floreny, Imperium ma Dukaty i tak dalej... <br />Sa rowniez dzikie obszary - wlasciwie to wszedzie indziej poza Imperium - gdzie nadal stosuje sie handel towarami. W roznych miejscach/ruinach/katakombach itp... mozna znalesc stare monety - ale ciezko sie one sprzedaja. Mozna je przetopic na zloto jak kto chce, sprzedac po znacznie nizszej cenie, albo szukac koneserow, ktorzy czasami dadza fortune za jakies unikalne Marki, a czasem kaza poszczuc psami. <br />- Hej, tu prawie nie ma zlota w tej starej monecie. Przyjzyj sie czleku naszemu krasnoludzkiemu Florenowi - ma 24 karaty i drug± próbê, a twoje to zaledwie 9 karatow. Co ja sobie za to kupie - waciki? :wink: <br /> <br />Dzieki temu mozna troche ograniczyæ stosy "nikomu nieprzydatnego zlota" <br />Maja w koncu co chcieli bo za tyle wysilku "nalezalo sie". <br />Pieniadze po przygodzie sa, tylko co teraz z nimi zrobic? :evil: <br /> <br />Pozdrawiam
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

Re: Finanse drużyny

pt wrz 27, 2002 4:01 pm

<!--QuoteBegin-Nurek+-->
Nurek pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />W roznych miejscach/ruinach/katakombach itp... mozna znalesc stare monety - ale ciezko sie one sprzedaja. Mozna je przetopic na zloto jak kto chce, sprzedac po znacznie nizszej cenie, albo szukac koneserow, ktorzy czasami dadza fortune za jakies unikalne Marki, a czasem kaza poszczuc psami. <br />
<br />Uwazam, ze tanie sztuczki i oszustwa tylko szkodza DM-owi. Jak ktos nie umiem zapanowac nad wynagradzaniem PCs, to podobne zagrania tylko to unaocznia graczom i zaczna drwic z autorytetu DM-a.
 
Nurek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 165
Rejestracja: śr maja 15, 2002 3:18 pm

pt wrz 27, 2002 10:03 pm

Thomas, <br />Troche mnie dziwi twoje podejscie. :!: <br />Czy nigdy ci sie nie zdarzylo, ze masz monete w reku za ktora nic nie mozesz kupic? <br />A teraz wracajac do gry - czy jak grupa odwiedzi wiekowe grobowce to zawsze tam znajda takie same - tyle samo warte monety? <br />(dla uproszczenia gry pewnie tak :wink: ) <br />Oczywiscie nie musisz tego stosowac, to tylko taka moja mysl. <br />Kolejna mysl; <br />W poprzednich postach Regis i Necromancer podali propozycje kupowania przedmiotow po 100% ceny i sprzedawania po 10-20% ze wzgledu na brak konkurencji. <br /> <br />Pozdrawiam <br />-tani oszust bez autorytetu-
 
Vlad
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: pt wrz 27, 2002 5:02 pm

pt wrz 27, 2002 10:08 pm

a kto ma za duzo pieniedzy??? <br />SIN np. rzuca takie ochlapy ze plakac sie chce. zeby zakupic nieco bardziej umagiczniony topor (+3) trzeba sie liczyc z kasa rzedu ok.20 tys! <br /> <br />a rozdzki dla maga? ktore starczaja gora na 2 przygody? to wszystko kosztuje.
 
Dragonik__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: sob maja 25, 2002 11:51 pm

pt wrz 27, 2002 10:12 pm

Hm.. pytanko: <br />A co jesli kasa sie skonczy? Czy dajecie swoim graczom zarobic "normalnie"? Chodzi mi dokladnie o prace takie jak: spiewanie w karczmie (bard), przenoszenie ciezkich rzeczy (woj itd..) i tym podobne? <br />Czy moze trzymacie sie zasady ze PC nie jest do tego stworzony i nie powinien normalnie pracowac... <br /> <br />Pozdra, <br />Dragonik
 
Decain
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: czw sie 08, 2002 9:35 pm

pt wrz 27, 2002 10:48 pm

Jak najbardziej pozwalam im pracowaæ w ró¿nych zawodach. Czasami miewaj± oni dzieñ, dwa przerwy przed jakim¶ wa¿nym wydarzeniem maj±cym popchn±æ fabu³ê dalej, wtedy jest najlepszy czas na zarobienie pieniêdzy. Krasnoludy mog± siê zaanga¿owaæ w ku¼ni, wojownicy do przenoszenia ciê¿kich bary³ek a magowie mog± po prostu s³u¿yæ swoj± sztuk± tajemn±. <br /> <br />Czasami te¿ zdarza mi siê robiæ turnieje na których mo¿na co nieco zarobiæ. Nie wiem czemu ale ta forma rozrywki zawsze przysparza³a du¿o radochy ... A u was? Jakie zajêcia planujecie jeszcze dla graczy?
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

pt wrz 27, 2002 10:53 pm

Zale¿y od poziomu , na niskich poziomach mo¿na dziêki Craft i profesion troszkê zarobiæ (mia³em kiedy¶ hobgoblina kowala :) ) , ale gdzie¶ na 3 poziomie sumy jakie siê w ten sposób otrzymuje s± niczym wobec tego ile mo¿na otrzymaæ poprzez przygody. <br />Co do ograniczania wydatków , to zobaczcie ile kosztuje na przyk³ad wybudowanie i wyposa¿enie dobego domu lub posiad³o¶ci -na to te¿ mo¿na wydaæ pieni±dze.A przecie¿ taka posiad³o¶æ to idealny sposób na podbudowanie presti¿u grupy i zwi±zanie fabularne z jakim¶ rejonem lub organizacj±. <br />Sama budowa siedziby mo¿e byæ ¿ród³em przygód.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pt wrz 27, 2002 11:44 pm

A pamietacie o czyms co sie w DMG nazywa upkeep? Moi gracze sa wlascicielami budynkow, ludzi etc., pokazuja sie w ladnych szatach, lubia jesc drogo. Ja ich wyceniam na 1000gp/miesiac kazdy. I tyle odejmuje kosztem wlasnie tego upkeep czyli kosztow utrzymania. Oczywiscie moga zdecydowac sie wydawac 1gp na miesiac ale wtedy lapia sie w kategorie meager (czyli bardzo skromnie)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości