Zrodzony z fantastyki

 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

Jak zrobiæ z³odzieja halflinga

wt wrz 24, 2002 10:00 pm

Robiê w³a¶nie postaæ na poziomie 1 <br />Halfling z³odziej <br />Pytanie : jak go zmaksymalizowaæ by by³ bardzo dobry (mo¿ecie powiedzieæ jak go zrobiæ dobrego do walki albo kradzie¿y itd.) <br />Mo¿e byæ pomys³ na dobrego ogólnie lub wyspecjalizowanego. <br />Licz± siê ró¿ne pomys³y. <br />Jaki feat daæ , jakie skille. <br />Cechy robiæ mogê dwoma sposobami : <br />Cechy do wyboru :18 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8 <br />Lub takim sposobem <br />6,6 5,5 4,4 3,3 2,2 1,1 <br />i bazowe cechy na 6 -do kazdej dodaje dwa z tych rzutów. <br /> <br />Licze na pomys³y na munczkina : :mrgreen:
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

wt wrz 24, 2002 10:34 pm

Prawde mowiac pierwszy poziom to male pole do popisu, ale zaproponuje wariant przysz³o¶ciowy: <br /> <br />Str 12 (10) <br />Dex 18 (20) <br />Con 14 <br />Int 16 <br />Wis 10 <br />Cha 8 <br /> <br />daje nam to 44 skilpointy na rozdanie. Maksymalizuj 11 skili w tym oczywiscie:Bluff, Climb, Disable Device, Hide, Listen, Move Silently, Open Lock, Search, Spot, Tumble, Use Magic Device <br />Feat:Weapon finesse dagger. <br /> <br />Przysz³o¶æ:kolejny poziom w rangerze (TWF/Ambidexterity/Track), rozwin wilderness lore bedziesz tropi³ lepiej ni¿ druid. Walka dwoma sztyletami. <br /> <br />Poziom 3:feat Point Blank Shot albo Combat Reflexes (zaleznie czy bedziesz bardziej melee czy range) <br />Poziom 4:rozwin Dex <br />Poziom 6:feat: Rapid Shot (jesli Point blank) albo Expert Tactican (jesli Comb ref) <br />Poziom 8:dex <br />Poziom 9:Quick Draw jesli pb/rs lub Improved twf <br />12:Con, feat:precise shot lub Quicker Than the Eye <br /> <br />Skile maksuj jak na 1 tak zeby kolo 8 miec 10-12 na Use Magic Device to wazne dla Ekwipunku <br /> <br />Ekwipunek:1 lev dagger i buckler, leather <br />2lev: 2 daggery, Buckler MW i studded leather <br />potem w razie mozliwosci: <br />daggery magiczne, buckler mitthrilowy MW i chain shirt mithrilowy. Potem oczywiscie magia na bron i zbroje oraz koniecznie Cloak of Resistance im wiekszy tym lepszy, luckstone. Wiecej daggerów. Ró¿dzka Shield, Spider Climb, Invisibility, True Strike <br />Pierscien counterspella z wkastowanym hold person a potem phantasmal killer. <br /> <br />Wazne aby jesli jest to wersja melee to i tak nosic buckler. To -1 do trafienia ale nie zawsze robimy full round action wiec te +3 AC mile widziane. <br /> <br />Docelowo idealna bron do drugiej reki to +3 defending dagger (albo oczywiscie +5 defending dagger). Da to w sumie po poswieceniu off hand attack +5+buckler do AC. <br /> <br />Jesli idziesz w rzucanie daggerów (wykorzystasz + halfinga do rzucanych) to koniecznie returning daggery i uzywanie trucizn <br /> <br />:) :) :wink: <br /> <br />LONG LIVE POWERGAMING!
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

wt wrz 24, 2002 10:49 pm

Jump na 5 rankow daje +2 do Tumbla. <br />Tumbla nie warto rozwijac ponad 14, bo to wystarczy do unikania att o`opportunity. <br />Assassina 1 level, zeby na luzie trucizn uzywac.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

wt wrz 24, 2002 10:57 pm

Ja stosuje tumble z OA <br /> <br />DC35 wstawanie jako free action <br />DC40 10ft zamiast 5ft przy FRA <br /> <br /> <br />Nie pisalem o ciakawych synergy ale obowiazkowo to: <br />tumble-jump <br />tumble-balance <br /> <br />bluff-intimidate <br />bluff-disguise <br />bluff-diplomacy <br /> <br />climb-use rope <br />escape artist-use rope
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

wt wrz 24, 2002 11:01 pm

Wow -wielkie ,Wielkie Dziêki -jeste¶cie niesamowici :)
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

śr wrz 25, 2002 4:08 pm

Jest tylko problem jaką rolę Twój rogue ma pełnić w drużynie. Ten pokazany tutaj jest raczej (przynajmniej pod względem doboru featów) nastawiony na walkę... W przypadku modelu zwiadowcy lub klasycznego poszukiwacza pułapek, zamiast w featy ukierunkowane na walkę, raczej nastawiłbym się na skill focusy, wspomagacze saveów (lightning reflexes itp). <br /> <br />Ale to tak jak napisałem - wszystko zależy jak chcesz grać... <br /> <br />Pozdra
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw wrz 26, 2002 12:01 am

Wychodze z zalozenia ze i tak nie podniose Will czy Fort poza pewne maksimum, a featy u rogue sa bardzo cenne i nie marnuje ich na cos co moge osiagnac za pieniadze (+ do save). <br /> <br />Ten doskonale spisuje sie jako zwiadowca (tropienie), wlamywacz (wysoki int i duzo skili) i jest perfekcyjny w walce (po 20-30 obrazen na 10 levie)
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw wrz 26, 2002 8:39 am

<!--QuoteBegin-Matieou+-->
Matieou pisze:
<!--QuoteEBegin-->Wychodze z zalozenia ze i tak nie podniose Will czy Fort poza pewne maksimum, a featy u rogue sa bardzo cenne i nie marnuje ich na cos co moge osiagnac za pieniadze (+ do save). <br /> <br />Ten doskonale spisuje sie jako zwiadowca (tropienie), wlamywacz (wysoki int i duzo skili) i jest perfekcyjny w walce (po 20-30 obrazen na 10 levie)
<br /> <br />?ałosne... Czy ja straciłem umiejętność jasnego wyrażania swoich myśli? Jeżeli nie masz zamiaru naparzać się przy każdej okazji, wychodząć z założenia, że są ludzie, którzy robią to lepiej niż Ty (a są), to po to bierzesz wspomniane przez mnie featy - żeby uczynmić swoją postać jak najlepszą w określonych dziedzinach - Skill focus (hide) to +2 do ukrywania się itp. Jeżeli będziesz typowym przeszukiwaczem pułapek to Skill focus na search itd. Wysokie save'y dadzą Ci mozliwość uniknięcia często bardzo szkodliwych efektów pułapek... <br /> <br />Pisanie przez Ciebie o "marnowaniu" featow jest po prostu żenujące - nie pisz na przyszłość, że chcesz pomysł na postać (rogue) ("Może być pomysł na dobrego ogólnie lub wyspecjalizowanego") - napisz, że chcesz mieć gościa, który będzie miał zmaksymalizowaną możliwość zadania ran sneak attackiem i tyle. Nie będzie problemów ze zrobieniem odpowiadającej Ci postaci. <br /> <br />A jeżeli dla Ciebie lioczy się tylko postać, która potrafi gruchnąć 30 ran - to zostń przy powyższej propozycji i nie "marnuj" featów na jakieś bzdury... <br /> <br />Swoją drogą ciekawe po co w ogóle wymyślono featy, które nie wiążą się bezpośrednio z walką... :roll: <br /> <br />Pozdra
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

czw wrz 26, 2002 9:41 am

Nie rozumiem, Danant, skad krytyka. Kazdy gra jak chce, a watek jest pozyteczny dla DM-ow, bo przeciez przygotowujemy battle-przeciwnikow dla PCs. <br />Zauwazylem, ze skuteczne wykorzystywanie flat-footed i flankowanie zapewnia Rog non-stop sneaki w walce i faktycznie dziabie sie lepiej jak Ftr. <br />Dlatego proponuje teraz podzielic sie radami na temat JAK ZAWSZE ZADAWAC SNEAKA: <br />- trzeba sie umowic z reszta druzyny, by umozliwiali flankowanie <br />- trzeba zniechecac kolegow do grania Mnk, bo ci ciagle skacza, uniemozliwiajac flankowanie. Idealnym partnerem Rog wydae sie Dwarven Defender - zreszta fajana RPG-owo para policjantow :-) <br />- o Quicker Than the Eye i Bluff pisal juz Matieou <br />- trzeba miec Tumbla 14, albo jak najwyzszego <br /> <br />Moze jakis dancing sword pomaga flankowac?
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw wrz 26, 2002 9:44 am

Pardon, ale za³osne jest takie podejscie jak proponujesz: <br /> <br />M.zd w tej grze s± featy dobre i featy do kitu. Ja za featy do kitu uwazam: <br />toughness <br />endurance <br />skill focuss <br /> <br />Rozumiem ze superrolplejowiec bierze te featy a powergamer-lama woli wziac lepsze. Ja napisalem ze moj rogue robi dokladnie to samo co ten co wzial skill fokusy i iron wille oraz great fortitudy tylko ze znacznie lepiej spisuje sie w walce. Z doswiadczenia wynika (ten rogue jest kalka rogue mojego kumpla ktory gra nim juz 6 lat) ze jest to po prostu dobra postac. Jesli wolisz ja nazwac powergamersk± i nierpgow± - nie ma problemu, ja sie nie obrazam.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw wrz 26, 2002 9:51 am

Thomas - OK, może wyraziłem się za ostro... Po prostu chodzi mi o to, że przedstawiony rogue jest nastawiony na walkę. Jest to jak najbardziej ok, jeżeli tego chcesz od swojej postaci. Po prostu wystarczy zaproponować odpowiedni temat, czy zadac odpowiednie pytanie. <br /> <br />Ja nie widzę używania skill focusa jako marnowanie featów, tylko dlatego, że nie poprawia rogueowi mozliwości zadania sneak attacka. Czytasz moje wypowiedzi od jakiegoś czasu i nie wydaje mi się żeby biła z nnich niechęć do graczy, ich pomysłów i koncepcji... Po prostu zaproponowalem trochę inne podejście i rozbroiły mnie teksty o "marnowaniu", bo ktoś po prostu chce mieć kogoś kto zada 346 ran w rundzie... Nie mówię, że to źle - mówię, że bez sensu zadane pytanie... <br /> <br />Poza tym nie widzę Mlobo, gdzie ten rogue jest dobry w tropieniu...? <br /> <br /><!--QuoteBegin-Molobo+-->
Molobo pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ten doskonale spisuje sie jako zwiadowca (tropienie)
<br /> <br />Aha - Thomas, co do dancing sword to ja bym uznał jego ataki za flankowanie (w zasadzie pomoc we flankowaniu) - jego ataki tak samo rozpraszają przeciwnika jak ataki "żywego" przeciwnika (chyba nie ma zasady, że na przykład construct nie może flankować, a taki miecz jest w pewien sposób podobny do constructa w sposobie działania :wink: ) <br /> <br />Pozdra i przepraszam, że się uniosłem... :oops:
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw wrz 26, 2002 9:58 am

Ma feata track (ktorego wiekszosc rogue nie bierze) i ma rozwiniete wilderness lore. <br /> <br />Ten rogue (przy Int16) jest dobry we wszystkim, a najlepszy w walce wrecz. Wlasciwie nie ma slabych punktow :) :) :)
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw wrz 26, 2002 10:00 am

No tak - ominąłem ten "przypadkowy" i "zupełnie powiązany z pomysłem" poziom rangera - zwracam honor :wink: <br /> <br />Pozdra
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

czw wrz 26, 2002 10:20 am

<!--QuoteBegin-Matieou+-->
Matieou pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />M.zd w tej grze są featy dobre i featy do kitu. Ja za featy do kitu uwazam: <br />toughness <br />endurance <br />skill focuss <br />
<br />Zgadzam sie co do dwoch pierwszych, bo daje je NPC-om tylko gdy wymusza to na mnie prestige class (to, ze ktos jest krzepki, potrafie oddac dajac mu wysoka Con), ale skill focus to u mnie podstawa w kreowaniu Expertow, Commonerow itp. profesjonalistow. <br /> <br />Inna rzecz, ze jak sie porowna plus ze skill focus +2 z takimi na przyklad boots of elvenkind to az w zeby lupie jak malo to daje. Z tego co wiem, duzo ludzi zwieksza focusa na +3.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw wrz 26, 2002 10:24 am

Thomas - znowu wracamy do kwestii wystepowania magicznych przedmiotów... Jeżeli przedmioty "dopakowujące" występują w miarę często - to ok, te featy stająsię powiedzmy zbędne... W moim przypadku takich przedmiotów nie ma zbyt wiele, więc wszystkie wspomniane przez Ciebie i Matieou featy znajdują u mnie zastosowanie :wink: <br /> <br />Pozdra
 
Ristofan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 327
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:47 pm

czw wrz 26, 2002 1:25 pm

<!--QuoteBegin-Matieou+-->
Matieou pisze:
<!--QuoteEBegin-->Feat:Weapon finesse dagger.
<br />Z tego co wiem to Weapon Finesse wymaga base attack +1, a Rouge na pierwszym poziomie ma (przypominam) base attack +0, wiec moze ten feat wziasc dopiero na 3-cim poziomie... <br /> <br />Co do skill focus to jest to np. dla mojego barda bardzo przydatna umiejetnosc. Dzieki temu jest mistrzem w swoim fachu :wink:
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw wrz 26, 2002 3:05 pm

<!--QuoteBegin-Molobo+-->
Molobo pisze:
<!--QuoteEBegin-->(...)Jeszcze jedno:jakie dok³adnie bonusy daje bycie small creature ?
<br />S³u¿ê pomoc±: <br />Ma³a wielko¶æ - daje +1 bonus wielko¶ci do trafienia (attack) i obrony (AC) oraz +4 bonus wielko¶ci do Chowania siê (Hide), ud¼wig x3/4.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

czw wrz 26, 2002 3:07 pm

<!--QuoteBegin-Molobo cafe+-->
Molobo cafe pisze:
<!--QuoteEBegin-->Danat mylisz mnie i Matieou w postach ! <br />Cytujesz jego wypowiedzi jako moje ! <br />Posłuchaj ja chcę po prostu zobaczyć na co wpadną ludzie, mam własną  koncepcję halflinga , ale miałem ochotę zobaczyć pomysły innych. <br />Jeszcze jedno:jakie dokładnie bonusy daje bycie small creature ?
<br /> <br />Proszę o wybaczenie i kłaniam się w pół... <br /> <br />Pozdra
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pt wrz 27, 2002 1:35 am

Nie lubie osobiscie Skill Focusa, bo daje za malo. Uczciwie mowie ze dla mnie +2 do skila to bardzo ma³o. A koszt jest olbrzymi (nie liczac wojaka) bo poswieca sie feata ktorych 20 poziomowa postac ma 7. <br /> <br />Poza tym FRCS wprowadzil wiele featow dajacych +2 do dwóch skili. I to jeszcze bardziej oslabilo Skill Focus.
 
madmanik__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 7:43 pm

ndz wrz 29, 2002 1:00 am

hmm co do statystyk to wszystko w dexa i inta (gloweni dex) <br /> - co do featow sie nie wypowiadam bo sa naprawde rozne wariaty np : walka na krotki dystans w stylu rachu ciach i do piachu albo raz a dobrze <br />:evil: <br /> - ale wiem jedno dex =18 Int= nastepny najwyzszy i cha= 3 wysoki w kolejce i laduj w ukrywanie sie skradani i kilka pozostalych zlodzijskich skili <br /> - A do magicznych przedmiotow to zestaw elvenkind njlepiej do skradania i ukrywani , pierscien uleprzonej niewidzialonosci , brazolety lub plszcza luck lub natural aromor zbroja glamred + anty skraj najlepiej admentowa lub mitrilowa , co do sztyletow to o ile dobrze pamietam to tru strike + wracanie do reki najlepiej dodatkowo brilant energy :] lub wonding najlepiej jeszcze zeby byly niewidzialne dla innych i z jakimis czarami np 10 ladunkow kwasowej strzaly a I obowiazkowo pierscien teleportu bez bledy tak na wrazie czego ustawiony automatycznie kiedy straczisz 90 % zycia :] <br /> - ekwipunek ja kto lubi napewno durzo trucizn zestaw wlamywacza I zestaw do przebierania sie Lina z hakiem Dobrze by bylo gdby byla z kusza i okolo 20 metrowa lina z hakiem saperka lom i takie tam bzdety kilka pochodni albo najlepiej ta nie gasnaca lub krysztal swiatla i to by bylo chyba wszystko :] :evil: :evil: :evil: [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br /> <br /> - a Niom co do jednego poziomu rangera to spox ale nie odrazu a potem w zlodziej akrobata , assasina , lub dungone delivera ( czy jakos tak teraz akurat niepamietam jak sobie przypomne to poprawie ) i tak oto maczkinowa postac gotaowa a mozesz miec jeszcze jakies rozdzki lub przedmioty z swera czy kula nietykalnosci tarcza odbijajca magiczne pociski amuletem anty reyow i cos co dispeluje magie i wylacza przedmioty :] i wtedy jak bedziesz mial 20 lewel to ci moga naskoczyc khe khe khe wiem bo moj kolega ma taka postac i juz od 5 miesiecy robimy sparingi i niemozemy go zatluc :] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crying.gif[/img]
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

ndz wrz 29, 2002 12:40 pm

Pierscien improved invisibility? Hmm milo by bylo cos takiego miec, ale u mnie za mniej niz 90k bys tego nie dostal.
 
Gaszakus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 24, 2002 12:42 pm

ndz wrz 29, 2002 1:44 pm

<!--QuoteBegin-Matieou+-->
Matieou pisze:
<!--QuoteEBegin-->Pierscien improved invisibility? Hmm milo by bylo cos takiego miec, ale u mnie za mniej niz 90k bys tego nie dostal.
<br /> <br />no zalezy jeszcze ile razy mozna go uzyc (w ogole albo dziennie). zawsze mozna sobie zrobic jednorazowy jak potion :mrgreen: wtedy cena by troche zmalala.
 
Anonim_1

ndz wrz 29, 2002 2:32 pm

<!--QuoteBegin-Matieou+-->
Matieou pisze:
<!--QuoteEBegin-->Pierscien improved invisibility? Hmm milo by bylo cos takiego miec, ale u mnie za mniej niz 90k bys tego nie dostal.
<br /> <br />I tak tanio. :wink:
 
madmanik__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 7:43 pm

śr paź 02, 2002 11:54 am

niom prawda tani nie byl ale zato jest bardzo przydatny ( niom niestety na mojego qupla nie ale ogolnie tak :] ) dostalem go od drurzynowego maga zrobil go dla mnie wzamian za dwukrotne uratowanie zycia wiec koszt byl juz jego problem a pierscien dokladnie dziala 3 razy na dzien wiec jest niezle przypakowany :]
 
Łukasz B.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt cze 25, 2002 11:39 pm

śr paź 02, 2002 11:37 pm

Wed³ug zasad stale dzia³aj±cy ring of improved inisibility kosztowa³by 56 000 GP . <br /> Chyba, ¿e siê mylê :)
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

czw paź 03, 2002 10:07 am

Mylisz sie o tyle ze nie ma "zasad" wyceniania, a sa jedynie "wskazowki" jak wyceniac. Dlatego np. ring CLW kosztowalby wg tych "zasad" 2000gp, a wedlug 99% uczestnikow forum EZBoard powinien kosztowac minimum 2 500 000gp ...
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

czw paź 03, 2002 5:08 pm

<!--QuoteBegin-Matieou+-->
Matieou pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mylisz sie o tyle ze nie ma "zasad" wyceniania, a sa jedynie "wskazowki" jak wyceniac. Dlatego np. ring CLW kosztowalby wg tych "zasad" 2000gp, a wedlug 99% uczestnikow forum EZBoard powinien kosztowac minimum 2 500 000gp ...
<br />To bardzo dziwna rozbieznosc. Ktos rozumie, czemu prosty pierscionek mialby byc wart tyle co roczny dochod duzego hrabstwa?
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pt paź 04, 2002 11:15 am

Równowaga - to jest klucz. Pierscien CLW bez limitu zbyt naruszylby rownowage w grze. I nie chodzi tu nawet o to ze mogli by go miec i PC i NPC.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości