Zrodzony z fantastyki

 
Dazzir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 14, 2002 9:29 pm

Jak stworzyæ szamana?

wt lis 12, 2002 7:38 pm

Cze¶æ! <br />Mam takie pytanko...jak zrobiliby¶cie szamana? Czy mo¿e istnieje gdzie¶ opis takiej profesji? Co my¶licie o po³±czeniu wizarda lub sorcerera i barbarzyñcy?
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

wt lis 12, 2002 8:45 pm

Ja bym był raczej za odpowiednim przerobieniem Druida. Co do szamana to chyba był w Masters of the Wild jako Prc. ale nie jestem tego pewien.
 
Anonim_1

wt lis 12, 2002 11:02 pm

Sam prowadziłem raz szamana jako Kleryka o odpowiednio wybranych domainach oraz przerobionym Turn Undead na Turn Animals.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt lis 12, 2002 11:30 pm

Mo¿na potraktowaæ adepta (Dungeon Master's Guide) jako szamana - choæ nie oddaje on zbyt dobrze tej profesji. <br /> <br />Jest jednak ju¿ opisany shaman w Oriental Adventures (wersja orientalna) i w HeroCraft (darmowy PDF).
 
Thor__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 285
Rejestracja: pn maja 13, 2002 1:23 pm

śr lis 13, 2002 8:25 am

Gra³em kiedy¶ w druzynie wywodz±cej siê z barbarzyñskiego plemienia i szaman zosta³ stworzony w³a¶nie jako kap³an z odpowiednio dobranymi domenami. Wysz³o ca³kiem nie¼le i nikt nienarzeka³.
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

śr lis 13, 2002 8:41 am

Ja do tego bardzo elastycznie podchodzê. Szamanem jest kto¶, kto pochodzi z prymitywnej kultury i kontaktuje siê mocami przyrody, zmar³ymi - w³ada magi±. Szaman, to kto¶ kogo w³asne plemiê nazywa szamanem. Nie tylko za¶ konkretna klasa. <br /> <br />na podstawie www.onet.pl <br /> szaman (tunguskie z jêzyka pali samana z sanskr. sramana ‘mnich buddyjski, asceta’) religiozn. w¶ród niektórych ludów Azji, u Indian, Eskimosów osoba, której przypisywana jest nadprzyrodzona moc wp³ywania na rzeczywisto¶æ; czarownik, znachor, który po¶redniczy tak¿e miêdzy ¶wiatem ludzi i duchów. <br />----------- <br />Na podst. definicji encyklopedycznej widaæ, ¿e szamanem mo¿e byæ w warunkach gry: <br />- medium, kontaktuj±ce siê ze zmar³ymi (dowolnej profesji) <br />- mnich/asceta z prymitywnego plemienia (siedzi na kamieniu, ¿uje korzonki, pomazany bia³± glink± i mruczy) <br />- pocz±tkuj±cy wizard/sorcerer <br />- kap³an lecz±cy (z dostêpem do domen Leczenia i Nekromancji - móg³by te¿ umieæ wró¿yæ; przepowiadaæ przysz³o¶æ) <br />Jak widaæ to ró¿ne klasy. Ale ka¿da z nich po odpowiedniej modyfikacji daje obraz osoby zwanej szamanem.
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

śr lis 13, 2002 12:11 pm

Jeżeli chcesz "oficjalne" źródło, to polecam The Shaman's Handbook wydawnictwa Green Ronin. Jego recenzję (calkiem dobrą) możesz znaleźć tutaj. <br /> <br />Pozdra
 
Nerull__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 03, 2002 5:38 pm

pn lis 18, 2002 11:06 pm

Dla mnie z corebook 1 najlepsz± profesj± na szamana by³by zmodyfikowany zaklinacz (zmod. - czyli po prostu z dopowiednio dobranymi atutami i umiejêtnosciami), z niskim int, ale du¿± Rzt, oczywi¶cie jako szaman, niejako przywódca, Ch du¿a.
 
kelag
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 6:35 pm

szamani

sob wrz 13, 2003 11:45 am

Ca³± statystykê szamana (po ang) mam obecnie na HDD, zainteresowanych zapraszam na pocztê. ([email protected]) <br /> <br />Co do szamana to byl on chyba w oriental advetures. Ale mniejsza z tym. Jedna rzecz w szamanie jest dla nie niezrozumia³a i mo¿e kto¶ j± bêdzie potrafi³ zinterpretowaæ. Chodzi o Spirit patronów (kto to w³a¶ciwie jest) i o sposób przyznawaniu czarów. <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> AHA <!--colorc--></span><!--/colorc-->
 
Coby
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1019
Rejestracja: czw kwie 10, 2003 4:58 pm

sob wrz 13, 2003 7:13 pm

Kiepski ten "twój" szaman, Kelag... <br /> <br />Patron Spirit w dos³ownym t³umaczeniu oznacza dusza patrona lub patroñska dusza. <br /> <br />Kelag.Nie pisz nastêpnym razem dwóch notek "pod rz±d", u¿yj opcji Zmieñ. <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Zosta³o scalone. - Darklord<!--colorc--></span><!--/colorc-->
 
Zelvherst
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: wt wrz 09, 2003 9:38 am

sob wrz 13, 2003 8:09 pm

Szamana mo¿na stworzyæ przerabiaj±c klase druida. Trzeba sie jednak po¿±dnie zastanowic nad histori± szamana. Z jakiego plemiona pochodzi itp. Jest to bardzo wa¿ne bo kazdy szaman jest inny. Np. jego czary i umiejetno¶ci moga zale¿eæ od zwyczajów jego plemienia.
 
Ufretin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 183
Rejestracja: pt sty 03, 2003 7:09 pm

sob wrz 13, 2003 8:15 pm

Je¶li dobrze pamiêtam to na http://www.community3e.com mo¿na znale¼æ klasê shamana. Poszukaj a znajdziesz, tak jak mówi³ Darklord jest ona równie¿ w OA.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

Re: szamani

sob wrz 13, 2003 9:10 pm

[quote=kelag][...]Jedna rzecz w szamanie jest dla nie niezrozumia³a i mo¿e kto¶ j± bêdzie potrafi³ zinterpretowaæ. Chodzi o Spirit patronów (kto to w³a¶ciwie jest) i o sposób przyznawaniu czarów. <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> AHA <!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />Nie jest to oczywi¶cie oryginalny szaman... <br />Opiera siê on na zaklinaczu je¶li chodzi o czary - gdy dostaje nowe komórki na czary, to tak¿e poznaje tak± sam± liczbê czarów. <br />Sam opis nie jest kompletny i trudno oceniæ go jako dobry...
 
MadSzaman
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 04, 2003 10:51 pm

sob paź 04, 2003 11:30 pm

Szaman g**** powinien miec z czarownika, nie na darmo mam taka ksywe - sam jej sobie nie wymyslilem!! Dlatego twierdze ze szaman powinien byc calkiem nowa klasa zrobiona od poczatku.... Mysle nad zrobieniem takiej... Czary powinny sie opierac glownie na zywiolach... Chce stworzyc takiego szaman jakim byl Thrall we "Wladcy klanow" jezeli kots czytal to wie o co mi biega
 
Steelheart
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: czw paź 02, 2003 7:49 pm

sob paź 04, 2003 11:42 pm

Szaman czarownikiem to rzeczywiscie jakby kleryk byl bioenergoterapeuta. Mozna byloby stworzyc osobna klase z polaczenia druida, lowcy, barbarzyncy no i system czarow jak u sorcerera. Ew. jakies PrC na ktoregos z powyzszych (chyba dla barba o wyzszej Int).
 
Demandread
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw lip 10, 2003 6:40 pm

ndz paź 05, 2003 3:19 am

Zdecydowanie uwa¿am, ¿e powinno siê zrobiæ PrC - Szaman. Mo¿na wtedy daæ jako wymóg czary objawieñ ( co da nam druida/kap³ana dla przyk³adu jako rdzeñ ) b±d¼ wtajemniczeñ ( co da nam tego czarownika, o kt. tak g³o¶no ). My¶lê, ¿e daæ by wypada³o niskie wymagania, ¿eby t± PrC mo¿na wzi±æ w miarê szybko i wyd³u¿yæ na wiêcej niz 10lvl, przy czym czary trzeba by chyba jakie¶ nowe zrobiæ - jak to PrC :). Kwestia teraz jak kto widzi tego szamana i jak go rozpisze. A tak bez PrC, to chyba bym mixowa³ barba i kap³ana albo barba i czarownika.
 
MadSzaman
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 04, 2003 10:51 pm

pn paź 06, 2003 11:59 am

Eeeee tam, presti¿ówka odpada, to musi byæ co¶ nowego. Jak skoncze to dam znaæ.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

wt sty 27, 2004 12:17 am

Pamiętam z filmu "Braterstwo wilków" taką scenę, gdy Indianin Mani wskazywał współbiesiadnikom ducha zwierzęcia, który jest jego symbolem-totemem-duchem opiekuńczym lub czymś podobnym. Duch ten oddaje naturę danej osoby, ale też może przybrać cielesną formę i pomóc. <br />A może ktoś z Was zna się na wierzeniach Indian? <br /> <br />Znów w Baldur`s Gate2 Cienie Amn była taka pod-profesja dla druida, która umożliwiała przywoływanie nieumarłych (chyba?) duchów natury. Druid sumował np. ducha węża, który wysysał wrogom poziomy. Czy ktoś wie z jakiego to pochodzi podręczniaka i jakie jest fabularne/mitologiczne uzasadnienie tego konceptu? <br /> <br />Znów niejaki Legolas z filmu "Władca pierścieni" raz na jakiś czas rzucał teksty w stylu: "Słońce czerwone = rozlano dziś krew", "las zapowiada nadejście orków" itp. Można to przypisać jego radarom w uszach i oczach, ale można też dopatrzyć się zdolności słuchania duchów natury. Czy ktoś wie o tym coś więcej? <br /> <br /> <br /> <br />W FR 'The North' do 2 ed znalazłem opisy zdolności szamanów z barbarzyńskich plemion Utugartu i Doliny Lodowego Wichru. Mniej więcej wygląda to tak: <br /> <br />Szaman może przywoływać duchy: <br /> <br />1. Przodków ze swgo rodu lub herosów. Mogą oni: <br />opowiedzieć o swoich czasach - Speak with Dead <br />przepowiedzieć przyszłość - Augury -> Divination -> Commune <br />pomóc - Prayer <br />i przybrać cielesną formę (jak Astral Projection), by wspomóc swoje plemię. To ostatnie chyba miało miejece w crpg Icewind Dale 1 Serce Zimy. <br /> <br />2. Zwierząt, nie tyle konkretnych co platońskie ideały, archetypy: śpiącego niedźwiedzia, samotnego wilka, cwanego lisa, sępa padlinożercę itp. <br />Takie zwierzaki można traktować jako przywódców swoich gatunków na danym terenie, więc mogą podzielić się wiedzą odpowiedniego stada, <br />a także dać szamanowi moc rozmawiania ze zwierzętami, przywoływania ich, pozyskiwania animal companiona, patrzenia oczami i słuchania uszami zwierząt z odpowiedniego stada, pozwolić szamnaowi zmieniać się w zwierzę lub przejmować jego moce (szybkość, pływanie, latanie), wreszcie przyzywać ducha samego "króla stada" w odpowiedniej postaci na wzór czaru Mordenkainen Faithful Hound. <br /> <br />3. Natury. Opiera się to na założeniu, że każda rzeka, każdy las, każde wzgórze, każdy deszcz ma swojego ducha. <br />Takie duchy mają oczywiście wiedzę o terytorium na którym działają. Dla uproszczenia podzielono je na żywiołyu. I tak: <br />a) duchy ziemi potrafią na rozkaz szamana: Entangle, Pass Without Trace itp. <br />B) duchy powietrza: Gust of Wind, Wind Wall itp. <br />c) duchy wody: fog cloud, water breathing itp. <br /> <br />Przyzywanie tych duchów wymaga długotrwałych tańców, inkantacji itp. Do tego przyzwany duch jest traktowany jak BN i wcale nie musi działać jak automat na smyczy szamana. <br />Szamani nadużywający mocy mogą rozgniewać duchy. <br /> <br />Moja pakerna drużyna na 15+ poziomach (ale Darky już zmierza do epików) przebywa właśnie w klimatach barbarzyńsko-goblińskich Birthrightowej Doliny Lodowego Wichuru. Chcę im zamontować parę szamańskich niespodzianek i licze na pomoc forumowiczów.
 
Demandread
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw lip 10, 2003 6:40 pm

wt sty 27, 2004 1:32 am

O ile ja pamietam i to sie do czego¶ przyda, to w Gobelinie Fionavarskim by³o te¿ trochê o szamanach. <br />Tam szamani, jak to na ogó³ bywa, byli mêdrcami plemion i stanowili doradców wodzów plemiennych. Sami za¶ s³yneli z tego, ¿e znali imiona wszystkich stworzeñ, umieli dos³ownie o ile pamiêtam czytaæ pogodê i co chyba najwa¿niejsze i co najbardziej w tej trylogii ( sk±din±d bardzo dobrej ) podkre¶lono, umieli podró¿owaæ duchowo - opuszczali cia³o i pozwalali swoim duszom pokonywaæ z du¿a szybko¶ci± tereny, które znali. Podró¿e po wodach by³y dla nich ciê¿kie i bardzo mêcz±ce, gdy¿ nie by³o tam ¿adnych punktów odniesienia, no i wiadomo - plemiona te zamieszkiwa³y g³ównie równiny, a nie tereny nadmorskie. Poza cia³em nadal mogli s³u¿yæ w³a¶ciw± sobie magi±. <br /> <br />Co ciekawe, szamani równie¿ stanowili podstawê przy inicjacji ch³opców w mê¿czyzn, kiedy Ci zdaje siê na jeden czy dwa dni udawali siê do gaju i tam oczekiwali na spotkanie ze swoim zwierzêciem, patronem. To Szamani oceniali czy aby ch³opcy nie k³ami± i szamani jako jedyni znali imiona tych zwierz±t poza ch³opcami, którzy stawali siê mê¿czyznami. <br /> <br />Prawdê mowi±c przychodzi mi jeszcze parê ksi±¿ek do g³owy, ale ¿e dawno nic nie czyta³em poza Ko³em Czasu, na pkt. którego mam fio³a, to te¿ nie chcê myliæ tropów i pisaæ nieprawdy. <br /> <br />S³owem za¶ nawi±zania do postu powy¿ej i LotR, to wydaje mi siê, ¿e nasz komandos-elf wypowiada³ t± i podobne kwestie bez ¿adnych konkretnych umiejêtno¶ci - takie sformu³owania mia³y chyba na celu oddanie skali powagi i donios³o¶ci w³a¶ciwego powie¶ci, jako dzie³u i ja nie doszukiwa³bym siê prawdê mówi±c w cytowanym fragmencie jakich¶ ¶ladów bêd±cych g³êbszym zamys³em autora ni¿ tylko zabieg artystyczny.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt sty 27, 2004 9:11 am

Pewno sam sobie zaszkodzê na sesji :wink: , ale podaje gdzie jest konwersja szamana, którego dawniej mo¿na by³o znale¼æ m.in. w The North - HeroCraft (ZIPed PDF), strony 11-14.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

śr sty 28, 2004 1:54 pm

Przyszedł mi dla szamanków do głowy jeszcze taki czar: <br /> <br />Przyobleczenie się w żywioł <br />Conjuration (Summoning) <br />Level: Szaman 6 <br />Components: V, S, M/DF <br />Casting Time: 1 standard action <br />Range: Personal <br />Target: You <br />Duration: 1 round/level (D) <br /> <br />Przyzwany wielki żywioł (duch natury) okrywa szamana jak zbroja. <br />Po pierwsze daje to ochronę: <br />zanim zrani się szamana, trzeba zabić oblepiający go żywioł. <br />Szaman może w środku normalnie funkcjonować, np. czarować. <br />Po drugi daje szamanowi pewne moce tego żywiołu, np.: <br />- ż. powietrza: latanie, ulepszoną inicjatywę, Damage reduction 5/–, darkvision 60 ft., elemental traits <br />- ż. ziemi: earth glide, bear`s endurance, Damage reduction 5/-, darkvision 60 ft., elemental traits <br />- ż. wody: genialne pływanie, oddychanie i freedom of movement pod wodą, Damage reduction 5/–, darkvision 60 ft., elemental traits <br /> <br />Traits: <br />—Darkvision out to 60 feet. <br />—Immunity to poison, sleep effects, paralysis, and stunning. <br />—Not subject to critical hits or flanking. <br /> <br />Wielkość przyzwanych żywiołów można uzależnić od poziomu szmana: <br />11 -> medium <br />13 -> large <br />15 -> huge <br />17 -> greater <br />19 -> elder <br /> <br />Nie za mocne?
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

śr sty 28, 2004 2:33 pm

Wiesz Thomas - jak na takie bonusy, przy praktycznie zerze kar to da³bym temu zaklêciu przynajmniej 9 poziom (przynajmniej, bo mo¿e siê tak¿e kwalifikowaæ do s³abszych zaklêæ epickich - choæ zmieni³oby to trochê dzia³anie czaru - chodzi o rozmiar ¿ywio³aka).
 
Awatar użytkownika
Elvin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 6:45 pm

sob lip 24, 2004 8:37 pm

Hmm, ktoś tu pisał o szamanie takim jakim był Thrall z Warcrafta. Bardzo fajna klasa prestiżowa jest w podręczniku Warcraft d20.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości