Zrodzony z fantastyki

 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

ndz sty 19, 2003 12:30 pm

Mysle ¿e nie z³amie copyrightu mówi±c Ci ¿e po 13 starciach z przeciwnikami o swoim CR dru¿yna 4 osobowa powinna awansowaæ o poziom
 
Marsavius
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: pt lis 05, 2004 10:18 pm

ndz sty 19, 2003 3:06 pm

ZaReQ... Owszem 3 poziomy na przygodę... ale rozegraj ją, to jest kilka sesji a nie jedna, poza tym (mówię posiadając FoF a ni SC) to przygoda podzielona jest na kilka częsci, i wówczas gracze mogą zyskiwać poziomy. <br /> <br />City of the Spider Queen pozwala awansować 8 poziomó, ale gra się na prawdę D?UGO.
 
Ristofan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 327
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:47 pm

ndz sty 19, 2003 7:04 pm

tak, aby zyskiwac poziom co 3-4 sesje
 
Zbrozło
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 530
Rejestracja: pn lis 11, 2002 1:52 pm

ndz sty 19, 2003 7:05 pm

Standartem jest przyrost poziomu po ok 4 sesjach
 
ZaReQ
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: pn lis 04, 2002 8:04 pm

ndz sty 19, 2003 7:31 pm

Wiesz co empi. Zastanow sie jak bardzo gracze powinni sie rozwijac <br />jesli pasuje ci ciagly rozwoj i mnogosc opcji jaki on daje to tak wlasnie przydzielasz PD. aha i jeszcze jedno zawsze lepiej za du¿o ni¿ za ma³o....
 
Marsavius
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: pt lis 05, 2004 10:18 pm

pn sty 20, 2003 1:44 pm

Osobiście nie daję PDków swoim graczom - bo kiedyś narzekali na młóckę w D&D i ze XP to nie tylko sieczka itp. itd. Dostawali za całą sesję PDki (po prostu zliczone :razz:) też było źle. Teraz wcale nie dostają tylko mówię kiedy zdobywają poziom... moge ich trzymać wiecznosć lub jedną przygodę w zależności od potrzeb.
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

pn sty 20, 2003 4:40 pm

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Uwaga "empi"! Uwaga wszyscy dyskutanci!<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />W±tek ten pokrywa siê tre¶ci± z w±tkami ju¿ istniej±cymi. Z tego powodu temat zostaje scalony. <br /> <br />PS <br />empi, zapraszamy serdecznie do rejestracji
 
Cień__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: czw sty 16, 2003 7:45 pm

wt lut 04, 2003 11:28 am

Ja dajê PD tak: <br /> <br />Liczê np. zabite potwory dodajê punkty za nie i dzielê na graczy lub poprostu wed³ug trudno¶ci kampani i wykazania siê w jej czasie.
 
Forever__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 21, 2003 12:27 pm

wt lut 04, 2003 2:22 pm

U nas GM daje punkty po ok. 400-500 za sesje (na 5 lev) ale za to wszystkim po tyle samo dziêki temu nie ma problemu z zabijaniem potworów z exp ani z akcjami typu mag nie ma nic do roboty przez ca³± sesje wiec nie dostaje expa
 
Chomik Jedi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw gru 26, 2002 7:59 pm

wt lut 04, 2003 3:09 pm

Ja nie dajê punktów tak, jak to chc± autorzy D&D. Wg mnie XP to nie tylko zabite potwory i otwarta skrzynia z pu³apk±, ale i my¶lenie, wczuwanie siê w postaæ (przestrzeganie kodeksu - pal :)) i niewkurzanie DM, czyli mnie!!!!!!!! Jak kto¶ mnie ci±gle denerwuje albo krytykuje moj± postaæ (pala - my mistrzujemy na zmianê) to albo spada mu na g³owê krowa (!) a;bo nie dostaje tyle XP, ile powinien. Heh, sposób na utrzymanie graczy w ryzach...:) <br />Pozdrawiam
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

wt lut 04, 2003 3:12 pm

i ta metoda zalatwiane jest robienie przedmiotow w druzynie <br />nie starczy poprostu punktow
 
Zbrozło
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 530
Rejestracja: pn lis 11, 2002 1:52 pm

wt lut 04, 2003 4:39 pm

Nam Mg za zabite potwory daje ok 10-20 punktów.Najwiecej dostaje sie za twórcze granie i "popychanie" scenariusza do przodu. <br />Ale dostaje sie to tylko wtedy gdy ukoñczymy scenariusz danej przygody.Jesli rozgadamy sie albo polatamy na zakupy :) lub wdamy sie w niepotrzebne m³ócki to moze sie okazac ze cala zdobycza po sesji jest góra 50 pk.
 
Adan_Edhel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 25, 2003 1:43 pm

Jak rozdzielacie do¶wiadczenie ?

śr mar 05, 2003 5:40 pm

Chcia³bym wiedzieæ jak rozdzielacie expa. Czy za kazda zabita kreaturke , a potem podliczacie i dzielicie na liczbe czlonkow druzyny, czy np. pod koniec sesji dajecie graczom tyle expa na ile zasluzyli ? ( tzn ci co dobrze grali etc. maj± wiecej)
 
Awatar użytkownika
Xavier
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 561
Rejestracja: pt maja 06, 2005 4:13 pm

śr mar 05, 2003 6:27 pm

(Xp za potwory+Xp za wykonane misję+Xp za wczuwanie się w rolę):liczba graczy=Xp na łebka
 
Demus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: sob mar 01, 2003 4:20 pm

śr mar 05, 2003 6:46 pm

Hmm ... takie naliczanie jest praktyczne i z³±cza dru¿ynê w zgran± grupê ... ale czy na pewno ? Jak by¶cie naliczali eXPa w przypadku gry w nierównym sk³adzie ?Nasz MG ma standardow± taktykê przydzielania punktów indywidualnie ... ale opcja dzielenia ca³o¶ci na czê¶ci (wydaje mi siê ¿e...) jest du¿o ciekawsza. Macie jak±¶ koncepcjê ?
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

śr mar 05, 2003 7:05 pm

Przy naliczaniu XP zależnego od poziomu dla drużyny o nierównym składzie nasz DM wyciąga po prostu średnią arytmetyczną z poziomów.
 
Bulkers
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:13 pm

śr mar 05, 2003 11:31 pm

Ja rozdaje XP ka¿demu z BG osobno, w zale¿no¶ci jak podoba³a mi siê gra gracza (:)) i na ile by³ kreatywny, twórczy i pomys³owy w grze. Gracze szybko rozumiej± jak graæ by siê przypodobaæ temu, kto rozdaje punkty i wtedy robi siê ciekawiej na sesjach. Nigdy nie posun±³em siê do jaki¶ ¶rednich arytmetycznych i konstruowania równañ.
 
Awatar użytkownika
Xavier
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 561
Rejestracja: pt maja 06, 2005 4:13 pm

czw mar 06, 2003 10:21 am

<!--QuoteBegin-Demus+-->
Demus pisze:
<!--QuoteEBegin-->Hmm ... takie naliczanie jest praktyczne i złącza drużynę w zgraną grupę ... ale czy na  pewno ? Jak byście naliczali eXPa w przypadku gry w nierównym składzie ?Nasz MG ma standardową taktykę przydzielania punktów indywidualnie ... ale opcja dzielenia całości na części (wydaje mi się że...) jest dużo ciekawsza. Macie jakąś koncepcję ?
<br />Przydzielanie punktów indywidualnie może doprowadzić do niekontrolowanej rywalizacji. np. 1-Przewróciłem tego potwora? <br />Mg-tak <br />1-zamachuję się żeby go zabić <br />2- to w tym czasie ja zabijam potwora <br />1- nie możesz on jest muj <br />2- ha mam większą inicjatywe a nie wykonywałem ruchu <br />1- Hej <imię MG> powieedz mu coś <br /> <br />Niestety ale taka jest prawdA
 
Awatar użytkownika
Xavier
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 561
Rejestracja: pt maja 06, 2005 4:13 pm

czw mar 06, 2003 10:23 am

<!--QuoteBegin-Anonymous+-->
Anonymous pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Xavier+-->
Xavier pisze:
<!--QuoteEBegin-->(Xp za potwory+Xp za wykonane misję+Xp za wczuwanie się w rolę):liczba graczy=Xp na łebka
<br /> Cóż widzę: Zenek wczuwał się w postać, więc wszyscy gracze dostają dodatkowe pedeki, łącznie ze Zdziśkiem, który przespał pół sesji? Chyba nie tędy droga. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
Nie zrozumiałeś mnie, jeśli wszyscy wczuwają się w role, a jak ktoś śpi to go budze i wypraszam z sesji.
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6434
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

czw mar 06, 2003 10:27 am

<!--QuoteBegin-Xavier+-->
Xavier pisze:
<!--QuoteEBegin-->Przydzielanie punktów indywidualnie mo¿e doprowadziæ do niekontrolowanej rywalizacji. np. 1-Przewróci³em tego potwora? <br />Mg-tak <br />1-zamachujê siê ¿eby go zabiæ <br />2- to w tym czasie ja zabijam potwora <br />1- nie mo¿esz on jest muj <br />2- ha mam wiêksz± inicjatywe a nie wykonywa³em ruchu <br />1- Hej <imiê MG> powieedz mu co¶ <br /> <br />Niestety ale taka jest prawdA
<br /> Trochê to nie tak - obaj bohaterowie brali udzia³ w walce, obaj dostaj± pedeki za pokonanie stwora. Poza tym mog± dostaæ jeszcze jakie¶ dodatkowe punkty indywidualnie za obmy¶lenie dobrej strategii walki, etc. Ale ich towarzysz, który w tym czasie balowa³ w karczmie, nie dostaje nic. Dzielenie do¶wiadczenia po równo pomiêdzy wszystkich uczestników sesji niestety promuje dekowników, którzy nie podejmuj± ¿adnego ryzyka, tylko siedz± z ty³u. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam <br /> <br /> P.S. Ten go¶æ dwie notki wy¿ej to ja.
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6434
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

czw mar 06, 2003 10:34 am

<!--QuoteBegin-Xavier+-->
Xavier pisze:
<!--QuoteEBegin-->Nie zrozumia³e¶ mnie,  je¶li wszyscy wczuwaj± siê w role, a jak kto¶ ¶pi to go budze i wypraszam z sesji.
<br /> Przyk³ad celowo by³ przejaskrawiony. Ale przyjêcie takiego algotrytmu, jaki poda³e¶, sprawia, ¿e ci gracze, którzy nie wczuwaj± siê w role, niejako paso¿ytuj± na wczuwaniu siê innych. A ci drudzy wrêcz mog± siê zniechêciæ do odgrywania postaci widz±c, ¿e pracuj± na leserów i obiboków. <br /> <br /> Na przyk³ad Zenek ¶wietnie wczuwa³ siê w postaæ, co zas³uguje na przyznanie dodatkowego 1000 Punktów Do¶wiadczenia - wiêc ma dostaæ 200 pedeków, tak jak czterech pozosta³ych graczy, graj±cych przeciêtnie? Jako¶ tego nie kupujê <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Demus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: sob mar 01, 2003 4:20 pm

czw mar 06, 2003 2:28 pm

Hmm .. .wydaje mi siê to dobrym rozwi±zaniem ... jednak¿e nadal mam dylemat nad zastosowaniem tego przy nierównym poziomie gracza ... w szczególno¶ci gdy jest akcja w której nie wszyscy bohaterowie walcz±, jeden z zaciek³o¶ci± stara siê otworzyæ drzwi (w³amaæ ? :razz: ) które niespodziewanie siê zatrzasne³y. Wtedy expa od zabicia potwora jemu nie przydzielam ... co najwy¿ej za odegranie swojej roli i ... no w³a¶nie ... za udane wy³amanie drzwi ??? :evil: Ujmê to tak ... taka akcja by³a ... MG nie pochwali³ siê czy da³ Expa czy nie ... no i rozpoczê³a siê wojna s³owna ... jakie¶ sensowne wyj¶cie mo¿e znacie z tej banalnej sytuacji ??? <br /> <br />Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6434
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

czw mar 06, 2003 2:45 pm

<!--QuoteBegin-Demus+-->
Demus pisze:
<!--QuoteEBegin-->Hmm .. .wydaje mi siê to dobrym rozwi±zaniem ... jednak¿e nadal mam dylemat nad zastosowaniem tego przy nierównym poziomie gracza ... w szczególno¶ci gdy jest akcja w której nie wszyscy bohaterowie walcz±, jeden z zaciek³o¶ci± stara siê otworzyæ drzwi (w³amaæ ?  :P  ) które niespodziewanie siê zatrzasne³y. Wtedy expa od zabicia potwora jemu nie przydzielam ... co najwy¿ej za odegranie swojej roli i ... no w³a¶nie ... za udane wy³amanie drzwi ???  :twisted:  Ujmê to tak ... taka akcja by³a ... MG nie pochwali³ siê czy da³ Expa czy nie ... no i rozpoczê³a siê wojna s³owna ... jakie¶ sensowne wyj¶cie mo¿e znacie z tej banalnej sytuacji ???
<br /> W grupie, w której ostatnio grywam, pedeki przyznawane s± na pocz±tku nastêpnej sesji - dziêki temu nie tylko przypominamy sobie, co dzia³o siê ostatnim razem, ale tak¿e pozwala unikn±æ takich sytuacji jak ta, któr± opisa³e¶ przed chwil± - nikt tak do koñca nie wie, czy pedeki dosta³ za walkê, pomys³owe wykorzystywanie umiejêtno¶ci, czy jeszcze co¶ innego. Chocia¿, je¿eli MG chce szczególnie zaznaczyæ jaki¶ element, który pragn±³by czê¶ciej widywaæ na swoich sesjach, zaznacza - i Zenek jeszcze 500 pedeków za punktualne przyj¶cie na sesjê, a Józek 1200 za napisanie kolejnej czê¶ci pamiêtnika postaci. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Awatar użytkownika
Xavier
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 561
Rejestracja: pt maja 06, 2005 4:13 pm

czw mar 06, 2003 8:34 pm

<!--QuoteBegin-Adam Waśkiewicz+-->
Adam Waśkiewicz pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Xavier+-->
Xavier pisze:
<!--QuoteEBegin-->Nie zrozumiałeś mnie,  jeśli wszyscy wczuwają się w role, a jak ktoś śpi to go budze i wypraszam z sesji.
<br /> Przykład celowo był przejaskrawiony. Ale przyjęcie takiego algotrytmu, jaki podałeś, sprawia, że ci gracze, którzy nie wczuwają się w role, niejako pasożytują na wczuwaniu się innych. (bla,bla,bla) <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
<br />Moi gracze nawet nie podejżewają że stosuje coś takiego, więc nikt na nikim nie pasożytuje. A mam nadzieje że prowadze na tyle ciekawe sesje że graczom się nie nodzą.
 
Awatar użytkownika
Xavier
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 561
Rejestracja: pt maja 06, 2005 4:13 pm

czw mar 06, 2003 8:37 pm

<!--QuoteBegin-Demus+-->
Demus pisze:
<!--QuoteEBegin-->Hmm .. .wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem ... jednakże nadal mam dylemat nad zastosowaniem tego przy nierównym poziomie gracza ... w szczególności gdy jest akcja w której nie wszyscy bohaterowie walczą, jeden z zaciekłością stara się otworzyć drzwi (włamać ?  :P  ) które niespodziewanie się zatrzasneły. Wtedy expa od zabicia potwora jemu nie przydzielam ... co najwyżej za odegranie swojej roli i ... no właśnie ... za udane wyłamanie drzwi ???  :twisted:  Ujmę to tak ... taka akcja była ... MG nie pochwalił się czy dał Expa czy nie ... no i rozpoczęła się wojna słowna ... jakieś sensowne wyjście może znacie z tej banalnej sytuacji ??? <br /> <br />Pozdrawiam
Każdy ma swój przydział w sesji np. łotrzyk nie rzuci się w środek walki ponieważ od razu by go zabili, tak samo czarodzieje bardowie i zaklinacze trzymają się z daleka
 
Goth BloodHammer
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 05, 2003 3:51 pm

czw mar 06, 2003 8:47 pm

U mnie EXP za odgrywanie postaci ma ró¿n± wielko¶æ zazwyczaj wacha siê miêdzy 25% - 35% ca³kowitego do¶wadczenia
 
Yarel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 136
Rejestracja: czw sie 07, 2003 7:18 pm

Punkty Do¶wiadczenia

pt wrz 12, 2003 10:08 pm

No w³a¶nie. Za co konkretnie przyznaje siê PDeki w D&D?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości