Zrodzony z fantastyki

 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

Jakim cudem?

ndz lut 16, 2003 8:08 pm

Weźmy taką historyjkę: <br />BG idą do krasnoludzkiej kopalni, by namówić krasnoludów do wspomożenia wieśniaków w walce z Xem. <br />I wtedy standardowy krasnoludzki górnik wygląda mniej więcej tak: <br /> <br />Górnik: Male Dwarf (Hill) Expert 1; AL LG; CR ½; <br />Str 11, Dex 10, Con 13, Int 10, Wis 10, Cha 8; <br />Skills: Appraise +2, Climb +2, Craft (blacksmithing) +2, Craft (stonemasonry) +2, Disable Device +1, Handle Animal +1, Knowledge (architecture and engineering) +2, Knowledge (geology) +4, Open Lock +1, Profession (miner) +6, Search +1, Use Rope +1; <br />Feats: Skill Focus (miner) <br /> <br />Do drużyny przyłącza się jeden z krasnoludów i oto nagle okazuje się, że jego zdolności (skills, feats) to: <br /> <br />Heros: Male Dwarf (Hill) Fighter 1; AL LN; CR 1; <br />Str 18, Dex 13, Con 20, Int 13, Wis 12, Cha 14; <br />Skills: Climb +2, Jump +2, Spot +3; <br />Feats: Power Attack, Cleave <br /> <br />Jakim cudem poszukiwacz przygód, mimo ponadprzeciętnej inteligencji, nie umie na starcie tego, co umieć powinien krasnoludzi górnik, którym nota bene był od kilkudziesięciu lat?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

Re: Jakim cudem?

ndz lut 16, 2003 8:40 pm

<!--QuoteBegin-Thomas Percy+-->
Thomas Percy pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Jakim cudem poszukiwacz przygód, mimo ponadprzeciêtnej inteligencji,  nie umie na starcie tego, co umieæ powinien krasnoludzi górnik, którym nota bene by³ od kilkudziesiêciu lat?
<br />W³a¶nie ja z tego powodu prawem house rules wprowadzi³em wiêksz± ilo¶æ punktów umiejêtno¶ci oraz zmieni³em dostêpno¶æ do umiejêtno¶ci. 3.5E ma wprowadziæ poprawki w tej sprawie i mam nadziejê, ¿e bêd± one rozs±dne...
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

ndz lut 16, 2003 8:48 pm

A gdzie podzia³ siê poziom experta? Ktory mial jako gornik?
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

ndz lut 16, 2003 9:16 pm

Nie dałem poziomu eksperta, żeby postać startowała na pierwszym poziomie, a nie na drugim. <br />Ale może pozostawienie umiejętności (skills) z 1 poziomu <br />- experta <br />- commonera <br />- aristocrata <br />- adepta <br />- warriora <br />i potem dopiero budowanie poziomu "przygodowego" jest dobrym pomysłem? <br />(już widzę te przegięcia "wiesz, za młodu byłem kombajnem":-) ) <br /> <br />Darklord, a jak u Ciebie jadą te skille?
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

ndz lut 16, 2003 9:18 pm

U mnie właśnie tak jest. Dostaje się skille zależne od wcześniejszej klasy. Jeżeli jakijś się nie da podciągnąć to określam classówki i ich ilość. Działa dobrze i nadaje postaci większej głębi.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

ndz lut 16, 2003 10:46 pm

<!--QuoteBegin-Thomas Percy+-->
Thomas Percy pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Darklord, a jak u Ciebie jad± te skille?
<br />Zwiêkszy³em pulê punktów do minimum 4+modyfikator z Inteligencji oraz da³em wiêksz± swobodê doboru umiejêtno¶ci. Umiejêtno¶ci t³umaczy siê u mnie wychowaniem a nie klas±. Nie doprowadzi³o to nigdy u mnie do dziwnych sytuacji (czyt. brania umiejêtno¶ci wyssanych z palca i nie maj±cych sensownego wyt³umaczenia), a gracze i ja jeste¶my zadowoleni.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn lut 17, 2003 10:27 am

Po prostu dla mnie jest nieco nielogicze "tracenie" poziomu, przed awansowaniem na nowy. W powyzszym przykladzie albo górnik nie powinien mieæ wogóle class level (expert) albo je¶li ju¿ go ma to kolejny poziom dodaje klasycznie do posiadanego. <br /> <br />Rozumiem ¿e górnik Thomasa MUSIAL mieæ pomiêdzy 0 a 1000XP, decyzja za¶ o nabyciu dodatkowego poziomu musia³a zapa¶æ po przekroczeniu 1000XP. Nie s±dze by by³o mo¿liwe zamienianie poziomów w jednej profesji na inn± (jest to dozwolone tylko w przypadku blackguarda bo tak jest wyeraznie napisane) <br /> <br />Jako bonus dla postaci startuj±cej z non-PC class zastosowa³bym zasadê ¿e posiadany poziom traktowany jest jako Favored Multiclass i nie przynosi ujmy w XP
 
Ristofan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 327
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:47 pm

pn lut 17, 2003 12:29 pm

Poczatkowe punkty umiejetnosci uwzgledniaja to wszystko, czego sie do tej pory nasza postac nauczyla. Dlatego sa mnozone przez 4. Tak wiec gornik, ktory jest wojownikiem powinien miec co najmniej 1 poz. plebejusza oraz 1 wojownika. Nasze postacie z reguly szkolily sie kilka lat zanim nauczyly sie tego co umieja. <br />Rozwiazaniem twojego problemu Thomasie moze byc kazanie zaczac kazdej z postaci na 1. poziomie plebejusza, a dopiero z wejsciem na drugi poziom zyskac klase.
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

pn lut 17, 2003 12:51 pm

W DMG jest coś co może trochę pomóc :wink: <br />Jest to tzw. poziom zerowy. <br />Wg. tego (po lekkiej modyfikacji) można mieć np. punkty umiejętności experta (tylko raz) i zdolności wojownika (rozwijane przez zdobywanie kolejnych poziomów). <br /> <br />Pomyślcie nad tym 8)
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

pn lut 17, 2003 2:56 pm

prosze prosze <br />widze ze dochodzimy do tego o co walcze od lat :mrgreen: <br /> <br />wytlomacznie Thomas jest proste <br />gracza NIE OPLACA brac sie tych "technicznych" umiejetnosci <br />SPOT przyda mu sie bardziej i czesciej niz profesion (miner) <br />przynajmniej taki gracz tak mysli <br />rady moim zdaniem sa trzy <br /> <br />-wychowanie graczy, opcja dlogotrwala <br />robienie przygud tak by oplacalo sie brac takie umiejetnosci <br /> <br />-podejscie expertskie, ustalamy ze kazdy krasnolud cos tam umie <br />a potem wszyscy spodziewaja sie tej wiedzy od drozynowego krasnoluda <br />"nie wiesz, nie umiesz czegos tam, co z Ciebie za krasnolud?" <br /> <br />-podejscie nakazowe, zmuszenie gracza przy tworzeniu postaci <br />do wydania czesci punktow na odpowiednie skille <br />moja ulubiona :mrgreen: <br />przeciesz rodzina krasnoluda mila 30 lat na wychowanie go
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 5546
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

pn lut 17, 2003 3:16 pm

Niestety podej¶cie nakazowe przez wielu graczy mo¿e zostaæ (i s³usznie) odebrane jako narzucanie im okre¶lonej koncepcji postaci, ograniczanie im swobody wyboru. Gracz chce sobie wzi±æ okre¶lone umiejêtno¶ci, a tu kiszka, bo MG sobie wymy¶li³, ¿e jako cz³onek takiej czy innej rasy musi wydawaæ przynajmniej czê¶æ punktów na umiejêtno¶ci, które zdaniem gracza dok³adnie na nic mu siê nie przydadz±. Co dalej - ograniczanie graczom dostêpnych dla ich postaci Atutów i zaklêæ, a mo¿e i profesji? Nie têdy droga. <br />Ju¿ lepiej staraæ siê pokazaæ graczom, ¿e takie umiejêtno¶ci jak rzemios³o czy zawód tak¿e mog± siê przydaæ (poprzez wprowadzanie odpowiednich elementów do scenariusza) - np. moja postaæ barbarzyñcy kiedy¶ zdoby³a sobie zaufanie wie¶niaków zastêpuj±c ich kowala, który zgin±³ w walce z band± orków. <br />Nie za bardzo rozumiem, jak widzisz podej¶cie eksperckie - czy krasnoludy (tudzie¿ inne rasy) dostawa³yby za darmo okre¶lon± liczbê poziomów w konkretnych umiejêtno¶ciach? W sumie mog³oby to byæ dobre podej¶cie, o ile ludzie mieliby to rekompensowane dodatkowo zwiêkszon± liczb± punktów na starcie, co odzwierciedla³oby ich wrodzon± wszechstronno¶æ. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pn lut 17, 2003 3:18 pm

<!--QuoteBegin-Morog+-->
Morog pisze:
<!--QuoteEBegin-->gracza NIE OPLACA brac sie tych "technicznych" umiejetnosci <br />SPOT przyda mu sie bardziej i czesciej niz profesion (miner)
<br />Generalnie to jest wina (nie bójmy się tego powiedzieć - B??D) systemu a nie gracza. <br />Metody nakazowo-rozdzielczo-wychowawcze raczej się nie sprawdzą, bo ignorują jedno z podstawowych praw psychiki człowieka, że używamy tego co nam potrzebne i robimy to w sposób najprostszy możliwy, bo on jest najefektywniejszy. First things first! Myśle, że lepiej od kija, posłużyć się marchewką i na początku dać odgórnie skille stosowne do historii. Na kij tu Monte Cook zasłużył a nie gracz! <br /> <br />Tylko problem z przydzielaniem dodatkowych punktów jest taki, że poszkodowani będą osobnicy od dziecka wykonujący zawody quasi-przygodowe jak tropiciel czy uczeń maga, bo oni nie ostaną dodatkowych punktów. ???
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 5546
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

pn lut 17, 2003 3:24 pm

Thomas Percy napisa³: <br />
Tylko problem z przydzielaniem dodatkowych punktów jest taki, ¿e poszkodowani bêd± osobnicy od dziecka wykonuj±cy zawody quasi-przygodowe jak tropiciel czy uczeñ maga, bo oni nie ostan± dodatkowych punktów.
<br /> Takie postacie mog³yby dostaæ dodatkowe poziomy w takich umiejêtno¶ciach jak Sztuka Przetrwania, czy jakich¶ ga³êziach wiedzy - ale z drugiej strony to z kolei mog³oby zostaæ uznane za nadmierne ich dopakowywanie, i prowadziæ do takiego kreowania historii postaci, która mia³aby na celu maksymalne dopakowanie bohatera. Ale przyznawanie tych dodatkowych punktów na podstawie rasy mog³oby znakomicie temu zapobiec. (Tak, od dziecka studiowa³e¶ pod okiem najwiêkszych krasnoludzkich magów, ale twoje pierwsze obowi±zki ogranicza³y siê do szukania w kopalni najczystszej rudy do ich magicznych mikstur, i dêcia w miechy przy wykuwaniu zaklêtych przedmiotów.) <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn lut 17, 2003 4:21 pm

Powiem szczerze ze wogo³e nie rozumiem problemu ... móg³by kto¶ jak 5 letniemu dziecku powiedzieæ mi w czym problem?
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

pn lut 17, 2003 4:34 pm

Mateo <br /> <br />to nie przeczkole jak mniemam <br />poczytaj DOKLADNIE pierwszy wpis tematu <br />i sie ZASTANOW <br />mysle ze zrozumiesz o co chodzi <br />jak nie to powiec, wytlomacze.... <br /> <br /> <br /> <br />Thomas Percy <br /> <br />nie jest prawda ze jest ze jest to wada systemu <br />no, system mogl by pomagac <br />ale to gracze biora takie a nie inne umiejstnosci <br />moje postacie zwykle maja "niepotrzebne umiejetnosci" <br />moj poprzedni mag, mial Rzemioslo (szefstwo) na ranmg 4 <br />bo wymyslilem ze jego rodzina sie tym zaimuje, a on byl przyuczany <br />raczej niepotrzebna umiejetnosci <br />dodatkowo mam mase umiejetnosci KNOWLEDGE <br />takie jak Historia czy Geografia <br />niestety cierpir na tym <br />bo MG zwykle nie daje mi wykozystac umiejetnosci
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn lut 17, 2003 4:37 pm

Wyt³umacz ... w czym problem?
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

pn lut 17, 2003 4:39 pm

-podejscie expertskie, ustalamy ze kazdy krasnolud cos tam umie  <br />a potem wszyscy spodziewaja sie tej wiedzy od drozynowego krasnoluda  <br />"nie wiesz, nie umiesz czegos tam, co z Ciebie za krasnolud?"  <br /> <br />-podejscie nakazowe, zmuszenie gracza przy tworzeniu postaci  <br />do wydania czesci punktow na odpowiednie skille  <br />
<br />Zupe³ne nieporozumienie-standordowy krasnolud nie jest herosem.Fighter posiada w³asne umiejêtno¶ci,nikt nie powinien byæ zmuszany do brania skilli, w koñcu krasnolud ju¿ ma rasowe bonusy do swych nabytych umiêjetno¶ci o ile pamiêtam. <br />
Jakim cudem poszukiwacz przygód, mimo ponadprzeciêtnej inteligencji, nie umie na starcie tego, co umieæ powinien krasnoludzi górnik, którym nota bene by³ od kilkudziesiêciu lat?
<br />Bo nie by³ górnikiem lecz zwyczajnym krasnoludem.Gdyby zadaklarowa³ i¿ jego postaæ nim by³a w sensie dostania z tego bonusów musia³by wzi±æ poziom eksperta.
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

pn lut 17, 2003 4:50 pm

Mateo <br /> <br />dobrze <br />choc mysle ze doskonale rozumiesz o co chodzi <br />ale moze komus NAPRAWDE sie przyda <br /> <br />krasnoludy wyruszaja w swiat (swaja sie awankurnikami) <br />zwykle dzies tak w wieku 30 lat <br />czyli nie urodzily sie wczoraj <br />cosa musialy przez ten czas robic <br />poniewasz spoleczenstwo krasnoludow jest prawe i bardzo zorganizowane <br />kazdy ma tam do spelnienia swoja role <br />krasnoludy sa gornikami, kowalami, inzynierami itp <br />uwazam, i jak widze nie tylko ja <br />ze kazdy krasnolud powinien posiadac podstawowa wiedze w tych dziedzinach <br />czy chce czy nie <br />poprostu rodzice lub "spoleczestwo" <br />wymogli na nim nauke, mieli duzo czasu <br />czesc krasnoludow specjalizuje sie w okreslonych dziedzinach rzemiosla <br />czesc koncentruje sie na walce (straznicy i awanturnicy) <br />ale kazdy krasnolud ta podtawe powinien miec (bonusy rasy nie starczaja) <br /> <br />a wiekszosc awanturnikow takie podstawy nie ma <br />bo sie nie "oplaca" <br />to samo dotyczy innych ras <br />pajol? <br /> <br /> <br />Molobo <br /> <br /> <br />wlasnie w tym podejsciu chodzi o to <br />ze KAZDY krasnolud powinien miec podstawy gornictwa
 
Ristofan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 327
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:47 pm

pn lut 17, 2003 5:11 pm

Uwazam, ze mozna ustalic pewna zasade np. 50% punktow wydajesz na to, na to, na to (spis typowych um. jak gornictwo, itp.), a reszte na co chcesz i mozesz. <br />Jak masz wiecej czasu to usiadz z graczem, niech on ci opowie historie i pogadajcie jak partnerzy: <br />"Powinienes miec conajmniej 2 rangi w plywaniu, co by odzwierciedlilo to, ze plywales na statku" <br />"Tyle, ze moja postac boi sie wody" <br />"Wiec dlaczego plynales statkeim?" <br />"Bylem niewolnikiem" <br />"Okej, dalej..." <br />:mrgreen:
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn lut 17, 2003 7:33 pm

Okej ... czyli po kolei: <br /> <br />Krasnolud po urodzeniu ma statystyki jak w MM (kostka d8 ), przez te 30 lat nabywa wg Thomasa i Ciebie poziom w Expercie... <br /> <br /> <br />to teraz czemu u licha chcecie mu ten poziom zabrac i ZAMIAST niego daæ wojaka? Przykro mi ale to nie ma umocowania w zasadach. Nie mo¿na straciæ poziomu inaczej ni¿ przez specjalny SA (energy drain). Jedyne co mo¿ecie zrobiæ to DODAC poziom wojaka <br /> <br />Krasnolud bêdzie wiêc 1exp/1ftr <br /> <br />B³±d który pope³nia Thomas i Ty polega na za³o¿eniu ¿e ka¿dy PC zanim zosta³ PC posiada³ jakie¶ poziomy w klasie (com/adp/exp/ari). A tak niestety nie jest. Prawda jest taka ¿e kto¶ kto zostaje np. fighterem od samego pocz±tku jest fighterem. Tzn na samiuteñkim pocz±tku ma 1d8 BEZ poziomów, a potem zyskuje w jakim¶ momencie 1 poziom w fighterze. Górnik opisany przez Thomasa jest Expertem który w pewnym momencie dobral drug± klasê i zacz±³ rozwijaæ umiejêtno¶ci Ftr.
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

pn lut 17, 2003 9:19 pm

Mateo <br /> <br />prawda jest taka ze Molobo i Ty nie rozumiecie <br />ze sa na swiecie i na tym forum ludzie <br />dla ktorych wazne sa nie tylko zasady i tloczenie potworow <br />ale i klimat, realnosc i inne zupelnie dla was niezrozumiale rzeczy <br /> <br />jako ze najwyrazniej nie rozumiesz (od poczatku) <br />sproboje jeszcze raz wytlomaczyc <br />nikt nie chce dawac nikomu zadnych poziomow <br />przyklad Thomasa, jak i moje pytanie dotyczylo roznic <br />miedzy krasnoludem awanturnikiem, a krasnoludem ktory nim (jeszcze?) nie zostal <br />jesli chcemy cos dawac do dodatkowe umiejetnosci <br />oraz dyskutujemy jak wymudz wydawanie na te umiejetnosci punktow <br />na graczach <br />jak nie mozecie tego zrozumiec, poprostu na te dwa tamaty sie nie dopisujcie
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

Kilof

pn lut 17, 2003 9:46 pm

Nie k³óæcie siê, proszê. <br />Przecie¿ mo¿na mówiæ o jednym i drugim. <br /> <br />Wydaje mi siê, ¿e regu³a na tak± sytuacjê, tzn. krasnoludzki górnik chce zostaæ poszukiwaczem przygód to w polskiej wersji tzw. nowicjusz. <br /> <br />W PMP str. 40 (to i zapewne w oryginalnym tak¿e ;-)) jest wariant stworzenia dwuklasowej postaci na pierwszym poziomie. Czyli podstawowa klasa to fachowiec – górnik (ko¶ci wytrzyma³o¶ci, umiejêtno¶ci, ekwipunek), a druga wojownik, którego charakterystykê mamy znale¼æ w tabelce 3-22 Nowicjusze. <br />Po awansie na drugi poziom bohater staje siê pe³noprawnym fachowcem i wojownikiem. <br />Czy tak by mog³o byæ? <br /> <br />Mnie to przekonuje, bo nie trzeba nic zabieraæ górnikowi, a dostaje namiastkê cech wojownika, którym zostanie po nabraniu jakiego¶ do¶wiadczenia. <br /> <br />Zastanawiam siê, czy taki górnik/wojownik nie móg³by walczyæ swoim ulubionym kopalnianym kilofem, a je¶li tak, to jak go przerobiæ na broñ (chodzi o statystyki: rozmiar, obra¿enia etc.)? <br /> <br />Adi.
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn lut 17, 2003 10:23 pm

No Morog przeginasz ... Ty i Thomas imputujecie wasz± wizjê ¶wiata ... która niestety odbiega od ¶wiata DnD: <br /> <br />cytuje MM str.80: <br /> <br />"Dwarves clans usually focus on one or two types of craft:blacksmithing, making weapons and armor, creating jewellery, engineering, stonework." <br /> <br />(nie ma mowy o mining - górnictwie). <br /> <br />id¼my dalej: <br /> <br />"To avoid being OVERSPECIALIZED ..." <br /> <br />(widaæ ¿e krasnale unikaj± zaszufladkowania w jeden zawód ... st±d ¿aden krasnolud awanturnik nie by³ przedtem expertem ... a je¶li by³ to ten poziom mu zostaje, klasycznie) <br /> <br />Przykro mi Morog ... Twoja wizja jakkolwiek sympatyczna jest zupe³nie niezgodna z DnD. Fajny pomys³ na krasnala ale najwy¿ej w Morogolandii, bo te DnDowe nie ¿yj± wg Twoich zasad.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pn lut 17, 2003 10:45 pm

Niczego nie chcę nikomu narzucać. Tylko pytam :-) <br /> <br />Przypomnę przykład jeszcze raz. <br />Wioskę X ma napaść smok. Wieśniacy postanawiają: <br />1. Schronić się u okolicznych krasnoludów w kopalni <br />2. Wysłać do miasta umyślnych po pomoc. <br />Ci umyślni to PCs i pochodzą z: <br />1. Wioski X i byli przez 17 lat rolnikami <br />2. Krasnoludzkiej kopalni i byli przez 30 lat górnikami. <br />NIGDY z nikim nie walczyli! <br /> <br />Zaczyna się sesja. Gracze tworzą postacie wg. podręcznika: <br />1. Syn wieśniaka, Ftr 1 <br />2. Syn górnika, Ftr1 <br />Nie dopuszczam możliwości rozpoczęcia na poziomie 2 (commoner/expert +fighter) bo przygoda jest na poziom 1!!! <br />A dodatkowy poziom commonera/experta da graczom dodatkowe hp! <br />Jak sobie z tym poradzić, do nieczego nie zmuszając graczy?
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pn lut 17, 2003 10:50 pm

Musisz zatem zalo¿yæ Thomas ¿e: <br /> <br />Syn (tu wstaw profesje) nie nabyl jeszcze poziomu w klasie. Ma typow± dla swojej rasy kostkê (d8 dla krasnala). Skillpointy wynikaj±ce z typu (humanoid +1 skill/extra HD czyli 0). <br /> <br />Bo je¶li by³ na tyle d³ugo przyuczany do zawodu by nabyæ jaki¶ poziom w klasie (np. 1 exp, skille). To ten poziom zostaje i aby nabyæ poziom Ftr potrzebuje 1000XP.
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

wt lut 18, 2003 12:06 am

Mateo i Molobo <br /> <br />wbrew temu co sobie postanowilem (mam slaba wole) <br />ponize sie do odpowiedzi wam <br />nawet zakladajac ze imputuje wam moja (i nie tylko moja) wizje <br />to czy wy nie robicie tego samego <br />milo, przyznaje niskiego o waszych osobach <br />(czasami mi sie zdaje ze jestescie jedna i ta sama osoba) <br />nigdy nie wytykalem wam braku inteligecji <br />fakt ze "nie rozumiecie" o co mi i Thomasowi chodzi <br />tlomacze wiec malpia zlosliwoscia <br /> <br />uscislijmy <br />pisze o krasnoludach ze swiatu Greyhawk <br />gdzie w moim mniemaniu oczywiscie <br />sa takie jak klasyczne krasnoludy <br />pozatym pisze ogolnie o "ziemnych i stalowych" rzemiosmach <br /> <br />pytanie <br /> <br />co ten nasz krasnolud heros, przed zostaniem wojownikiem <br />i wyruszeniem na droge do 20 poziomu, robi? <br />przeciesz ten okres to jakies 30 lat <br />zakladajac ze przez 15 byl dzieckiem, zostaje jeszcze 15 lat <br />jak zarabial na zycie? <br />postarajcie sie na nie odpowiedziec

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości