Zrodzony z fantastyki

 
Demus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: sob mar 01, 2003 4:20 pm

pn mar 10, 2003 3:07 pm

No skoro ju¿ o dzieleniu mowa to polecam "sesjê" jeden ja jeden (gracz i mistrz gry) ... wynaj±æ kilku ¶mia³ków których po¶lemy na ¶mieræ bez stresu cieszyæ siê gr± ... ale czy o to w tym chodzi ? Nie wydaje mi siê ...
 
Earendil Nailoufin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: czw lut 27, 2003 8:37 pm

ndz mar 16, 2003 3:10 pm

Co do najemników to wcale tak du¿o nie kosztuj±, poza tym chyba czyta³em gdzie¶ ze przy wynajmowaniu „bezimiennych” najemników, to EXP za wrogów zabitych przez nich idzie do dru¿yny, oni za¶ siê nie rozwijaj±.
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6449
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

pn mar 17, 2003 9:15 am

<!--QuoteBegin-Earendil Nailoufin+-->
Earendil Nailoufin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Co do najemników to wcale tak du¿o nie kosztuj±, poza tym chyba czyta³em gdzie¶ ze przy wynajmowaniu „bezimiennych” najemników, to EXP za wrogów zabitych przez nich idzie do dru¿yny, oni za¶ siê nie rozwijaj±.
<br /> No nie, nie wierzê, ¿e ktokolwiek poowa¿nie potraktowa³ radê o zatrudnieniu najemników do zarabiania dla postaci pedeków. Wynajmowanie najemników ma sens i racjê bytu tylko i wy³±cznie, je¿eli s± oni konieczni do zapewnienia dru¿ynie jakiej¶ umiejêtno¶ci, której nie posiada ¿aden z jej cz³onków - zatrudnienie ochroniarza dla dru¿yny magów, ¶lusarza dla brygady t³uków, etc. RPG to granie postaci, zatrudnianie najemników do dzia³ania zamiast bohaterów graczy to jaka¶ kompletna paranoja. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Earendil Nailoufin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: czw lut 27, 2003 8:37 pm

wt mar 18, 2003 3:40 pm

Wcale nie powiedzia³em ¿e popieram tego typu akcje, ale zauwa¿y³em ze jest to z punktu widzenia systemu mo¿liwe i w miarê „logiczne” :wink:
 
Bajant
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 88
Rejestracja: ndz cze 09, 2002 8:10 pm

Tacy gracze

śr mar 19, 2003 7:45 pm

Hii ALL <br /> <br />Jezeli ... az tak dokladni sa twoi gracze moze powinienes wprowadzic jakies ograniczenia co do rzutow np. jeden rzut na scene , w ten sposob nie rzucali by tak czesto a przykladowo zlodziej mialby juz wynik gotowy a ty tylko powiedzal bys czy znalazl pulapke czy nie .
 
Maki__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 85
Rejestracja: wt gru 30, 2003 6:40 pm

czw sty 08, 2004 12:52 pm

Dobry pomys³, jesli chodzi o ograniczenia rzutów. Poza tym, ustal z graczami, ¿e bêdziesz rzuca³, je¶li s± jakies pu³apki (tak, jakby gracz ci±gle ich szuka³). Powinno ci to oszczêdziæ roboty...
 
Mer__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: czw cze 12, 2003 3:35 pm

czw sty 08, 2004 4:18 pm

Te¿ gralem z dru¿yn± która paraoicznie zaczê³a szukaæ wszêdzie pu³apek. Po przygodzie w której mieli czasu za MA?O na czasu na wykonanie zadania normalnymi sposobami, i musieli wymi¶liæ jak zaoszczêdziæ czas to odechcia³o siê im szukaæ pu³apek, a gdy wiedza o pu³apkach stosuja "wykrywacza". jednakze nie na zasadzie gracza ktorego niema tylko na wpuszczaniu w maliny NPc którzy maj± mniej od nich informacji:)
 
Maki__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 85
Rejestracja: wt gru 30, 2003 6:40 pm

czw sty 08, 2004 4:50 pm

Moi gracze stosuj± te¿ tak± metodê; znajduj± jak±¶ ko¶æ, kamieñ, patyk, czy cokolwiek innego i id±, machaj±c tym z przodu. Zwykle skutkuje, szczególnie, je¶li pu³apka wywo³ywa³a np. kulê ognia :)
 
Bjorn Westlander
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 686
Rejestracja: sob lis 29, 2003 2:11 pm

czw sty 08, 2004 5:30 pm

<!--QuoteBegin-Mateo+-->
Mateo pisze:
<!--QuoteEBegin-->Pamiêtaj te¿ ¿e pu³apek nie mog± wykrywaæ nie-rogue
Jak nie mo¿e? Nie mo¿e wykrywaæ takich rzeczy jak Spike Stones, ale normalne pu³apki - jak najbardziej.
 
Vangerdahast__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pt lip 18, 2003 9:00 pm

czw sty 08, 2004 7:43 pm

Taaaaaaaak... <br />Unas na stesji te¿ tak jest (jestem graczem) tzn. PARANOJA. <br />Przyk³ad: MP koñczy opisywaæ pomieszczenie... <br />MP: bla bla bla ¶ciany bla bla sufit bla nie ma wrogów bla bla drzwi <br />?otrzyk: Przeszukuje!!! <br />Gnom: Nas³uchuje pod drzwiami. <br />?otrzyk: Przeszukuje drzwi <br />Ja: Wchodze :? <br />Ka¿de pomieszczenie przeszukujemy centymetr po centymetrze. Mimo, ¿e nie znale¿li¶my jeszcze ani jednej p³apki (tzn. znalaz³ ³otrzyk... ale nie na naszej drodze - mok³aby sobie tam byæ i nikomu nie przeszkadza³a... ale nie, trzeba by³o rozbroiæ). Paranoja... <br />Inn± spraw± jest wyk³ucanie siê o ka¿d± sztuke srebra czy nawet miedzi.
 
Lord Barthar
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: czw lip 03, 2003 2:35 pm

czw sty 08, 2004 7:56 pm

pandi nie napisa³e¶ czy to przy Twoim prowadzeniu dru¿yna naby³a tej paranoi. Bo je¶li przy Twoim to przeanalizuj sytuacjê, w której nieco przesadzi³e¶ i postaraj siê wiêcej do niej nie doprowadziæ :wink: . <br /> <br />Je¶li natomiast nie jest to Twoj± win±, to rozwi±zaniem mo¿e byæ rozmowa z nimi i po prostu przekazanie im tego, ¿e u Ciebie tak du¿o pu³apek nie ma, i ¿e przed³u¿aj± w ten sposób "fazê turlania". Ale to nie jest najlepsze posuniêcie tym bardziej, ¿e pu³apki to jedna z charakterystycznych cech DnD. <br /> <br />Najlepszym rozwi±zaniem moim zdaniem bêdzie powiedzenie im na pocz±tku sesji, ¿e ani oni nie przyszli graæ w ko¶ci przez parê godzin, a Tobie siê ju¿ robi± wy¿³obienia na rêkach od kostek. Zaproponuj im co¶ takiego: na samym pocz±tku sesji ka¿dy z nich rzuca k20 i wybieraj± najwy¿szy wynik (albo rzuæ za nich). Ten wynik bêdzie dodawany do ich modyfikatora "wykrywania pu³apek" podczas ka¿dej próby "na szybko" podczas sesji. A je¶li bêd± chcieli mieæ pewno¶æ mog± korzystaæ z zasady 20. <br /> <br />Amen. <br /> <br />Dodane pó¼niej, do notki powy¿ej: <br /><!--QuoteBegin-Vangerdahast+-->
Vangerdahast pisze:
<!--QuoteEBegin--> <br />Inn± spraw± jest wyk³ucanie siê o ka¿d± sztuke srebra czy nawet miedzi.
<br /> <br />U mnie w dru¿ynie reszta z dzielenia pieniêdzy i drobne pieni±dze (srebro i mied¼) s± w tzw. kasie wspólnej, któr± trzyma jedna postaæ (moja :mrgreen: ) i ma to zapisane osobno. Nigdy siê nie pok³ócili¶my siê o to. I nie spotka³em siê u siebie z tak± "fal±" paranoi. Chyba rzeczywi¶cie ciê¿ko to wyleczyæ...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość