Zrodzony z fantastyki

 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

Birthright

czw lip 04, 2002 11:12 pm

Birthright był połączeniem RPG ze startegią. <br />Potencjalnie powinien stać się hitem, tak jak hitami stały się gry strategiczne i rts z elementami RPG (Warlords I - po raz pierwszy awans bohatera). <br />Dlaczego Birhtright padł i nie został wznowiony? <br />Bo przez położenie nacisku na strategię był średnim RGP-iem (opis świata z punktu widzenia tronu), a strategią był słabą. <br />Ale miał wielkie zalety: <br />Był nieinfantylny. (np. perfekcyjnie zbalansowana geopolityka) <br />Był oryginalny. (np. krew boża w żyłach władców) <br />Był pełen złych pakerów (awnsheghlien... there can be only one) <br /> <br />Zapraszam fanów do wspomnień, a nieznającym Birthrighta mogę opowiedzieć więcej
 
Łukasz B.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt cze 25, 2002 11:39 pm

pt lip 05, 2002 12:05 am

ach... kiedy¶ chorowa³em na ten setting ale nie mog³em go nigdzie znale¼æ :roll:
 
Kerim
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: śr cze 26, 2002 10:42 am

pt lip 05, 2002 12:40 am

A z chêci± bym pos³ucha³ ( poczyta³ ) na temat tego settingu. Zapowiada siê ciekawie
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt lip 05, 2002 4:39 pm

Ja ca³kiem dobrze wspominam Birthrighta i zamierzam go nadal prowadziæ jak tylko zbior± siê dobre zasady na 3E. Jest oficjalna stronka, gdzie robi± konwersjê, ale aktualnie nie jestem u siebie i nie mogê daæ linka.
 
The Raven__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 572
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:03 pm

sob lip 06, 2002 9:39 pm

http://www.birthright.net/ - prosze bardzo. <br /> <br />Ja mam star± podstawkê do Birthrighta...z tymi fajnymi kartami do rozgrywania potyczek...te¿ go bardzo lubiê...kiedy¶ prowadzi³em równolegle Birthrighta i Kryszta³ Czasu - i w pewnym momencie tak siê w bitwy wci±gn±³em, ¿e moi gracze w KC dorobili siê odzia³u i te¿ zaczeli toczyæ potyczki, tylko na domowych zasadach :)
 
Owca__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: pt maja 17, 2002 12:46 pm

pt sie 02, 2002 3:44 pm

Gdy pracowa³em z Dziadem w Sophii (co poniektórzy pamiêtaj± ten sklepik), bardzo mnie zainteresowa³ ten setting. <br />Poniewa¿ nie mam ci±got do mistrzowania, to zacz±³em siê zgadywaæ z lud¼mi, coby zagraæ i zobaczyæ jak to dzia³a, niestety jako¶ siê to rozesz³o po ko¶ciach. Dla tego mam pro¶bê/pytanie: chcia³bym spróbowaæ pograæ w Birthrighta, wiêc gdyby byli chêtni na prowadzenie i gre to chcia³bym siê pod³±czyæ. <br />Dodam, ¿e nie mam pewno¶ci, ¿e zapale siê do tego i ju¿ mi tak zostanie - po prostu chcia³bym spróbowaæ.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob paź 19, 2002 9:30 pm

Birthright.net zmieni³o wygl±d na bardziej atrakcyjny dla oka. Zapowiadaj± te¿ nowy rule book do 3E.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt lis 05, 2002 11:18 am

Rusza PBeM oparty na Birthright'cie i zasadach 3E. Wszystkich zainteresowanych odsy³am na stronê Heirs of the Fallen Empire III. <br />UWAGA: Wymagana jest znajomo¶æ jêzyka angielskiego w stopniu umo¿liwiaj±cym swobodne odpisywanie na maile.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

wt lis 05, 2002 12:05 pm

Jak znajde czas to przejrze ich house rules, bo jesli strategia Birthrighta poleci wedlug oryginalnych zasad, to po prostu szkoda nerwow. Wiem co pisze, bo prowadze Birthyright od 4 lat. Jesli ktos gral w komputerowego Birthrighta, tez pamieta inwalidztwo systemu, dodatkowo okraszone perelkami panow tworcow ze Sierry. <br />Sama idea jest jednak super. Wcielasz sie w poznosredniowiecznego wladce baronii (takiego naszego Mazowsza). Masz wasali, dwor, gwardie, armie, szpiegow, poborcow, trubadurow, itd. itd. musisz liczyc sie z kosciolami i cechami kupieckimi. No i z magami. Milion okazji do klimatycznego odtwarzania postaci.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob lut 08, 2003 6:26 pm

No i sta³o siê :mrgreen: . Jest playtestowa wersja (0.0) Birthright D20. Zainteresowanych ¶ci±gniêceim odsy³am tutaj. Jest to PDF o pojemno¶ci 4.76 MB. Dzi¶ mia³em problemy ze ¶ci±gniêciem go (jak próbowa³em z Czech to komp mi zwis³, a z USA strasznie d³ugo sz³o), ale siê uda³o 8) . Przejrzê go potem dok³adnie.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr lut 12, 2003 6:13 pm

WotC udostêpniaj± mapê do Birthrighta. Niestety jest bez legendy [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img] , ale wygl±da³a mi³o dla oko. Oto link - Map-a-Week: World Overview & Castle (do wyboru s± dwie rozdzielczo¶ci).
 
Pedro Alvarez
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 753
Rejestracja: pn gru 16, 2002 6:19 pm

śr lut 12, 2003 7:15 pm

Kto¶ wie gdzie mogê znale¼æ info o pañstwach istniej±cych w Birthrightcie?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt lut 14, 2003 3:27 pm

<!--QuoteBegin-Pedro Alvarez+-->
Pedro Alvarez pisze:
<!--QuoteEBegin-->Kto¶ wie gdzie mogê znale¼æ info o pañstwach istniej±cych w Birthrightcie?
<br />Birthright.net planuje stworzenie d20 Atlas of Cerila (darmowego). Jednak nie wiem jak wiele czasu im to zajmie :? .
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pt lut 14, 2003 5:35 pm

<!--QuoteBegin-Pedro Alvarez+-->
Pedro Alvarez pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ktoś wie gdzie mogę znaleźć info o państwach istniejących w Birthrightcie?
<br />W pliku Birthright help do gry strategicznej Birthright Gorgons Alliance firmy Sierra jest zawarta w zasadzie większość "podstawki" do świata. <br /> <br />Kontynent zamieszkuje 5 narodów: (upraszczając) <br />1. późno feudalni rycezre <br />2. Hanzeatyccy kupcy <br />3. Wikingowie <br />4. Arabowie <br />5. Ruscy <br />do tego dochodzą krainy potworów. <br /> <br />Jeśli potrzebujesz jakichś dokładnych informacji, pytaj :-)
 
Pedro Alvarez
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 753
Rejestracja: pn gru 16, 2002 6:19 pm

pt lut 14, 2003 6:19 pm

Zale¿y mi g³ównie na zle¿no¶ciach historycznych i relacjach pomiêdzy krajami, gildiami, ¶wiatyniami Anuireñczyków (tych "pó¼no-feudalnych rycerzy"). Wiem, ¿e prosze o wiele ale przenigdzie nie ma tych materia³ów do BR, nawet na lewo nie mog³em ich zdobyæ.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

sob lut 15, 2003 12:47 pm

Sorki Pedro, ale nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na pytanie jednocześnie krótko i wyczerpująco. Uwierz, siedziałem tu kwadrans i pisałem, a potem wykasowałem notkę, bo zaledwie liznęła temat. <br />Zależności między feudałami, gildiami, kościołami i sieciami magicznymi Anurii są niemal niewyczerpane, wszystko wynika ze strategicznych tabelek i możne je dopiero interpretować. <br />Mogę odpowiedzieć na naprawdę konkretne pytania, ale tylko to. <br />Znam i lubię Birthighta, prowadzę go od chwili powstania do dziś, będzie ze 150 sesji. <br />Przykro mi, że nie umiem pożądnie pomóc.
 
Demus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: sob mar 01, 2003 4:20 pm

?elazny Tron ...

śr mar 12, 2003 12:20 am

Witam. <br />Zadam pytanie troszkê nie zwi±zane (a mo¿e jednak?) z w±tkiem. Pewien czas temu trafi³a mi w rêce ksi±¿ka Birthright - ?elazny Tron w starym dobrym wydaniu (czyli dosyæ "mocny" papier i takie tam).W zwi±zku z tym ¿e widnia³o na niej logo TSR zakupi³em t± pozycjê bez zastanowienia. Nie zawiod³em siê (jak zawsze w przypadku TSR :) ), ciekawa fabu³a ... no i nie w ka¿dej ksi±¿ce ginie jeden z g³ówniejszych bohaterów ... <br />Wiecie czy s± jeszcze jakie¶ ksi±¿ki z tej serii (mo¿e tytu³y znacie) i czy s± one nadal wydawane ??? Niestety nie jestem w stanie wyszukaæ czego¶ sensownego na ten temat ...
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

śr mar 12, 2003 12:46 am

Greatheart (1996) by Dixie Lee McKeone <br />The Hag's Contract (1996) by John Gregory Betancourt <br />The Spider's Test (1996) by Dixie Lee McKeone <br />War (1996) by Simon Hawke <br /> <br />Do ściągnięcia za darmo Falcon and the Wolf <br />http://www.wizards.com/dnd/DnD_BR.asp <br /> <br />Po polsku widziałem Greatheart.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr mar 12, 2003 8:12 am

<!--QuoteBegin-Thomas Percy+-->
Thomas Percy pisze:
<!--QuoteEBegin-->Greatheart (1996) by Dixie Lee McKeone  <br />[...] <br />Po polsku widzia³em Greatheart.
<br />Polski tytu³ to Szlachetny. Chyba dalszych ksi±¿ek nie wydano po polsku...
 
Demus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: sob mar 01, 2003 4:20 pm

śr mar 12, 2003 9:10 am

Dzieki. Teraz wiem czego mam szukaæ. Mam nadziejê ¿e jeszcze gdzie¶ w ksiêgarniach znajdê te pozycjê (mo¿e jakie¶ wznowienie ;P ) <br /> <br />Pozdrawiam
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pt lip 04, 2003 11:39 am

Ponieważ w związku z tematami o awnsheghlien i metodą na zabicie Gorgona pojawiają się pytania odnośnie BIRTHRIGHT, po powrocie z Teleportu postaram się spisać historię i założenia tego świata, i zamieścić to, czy to jako post, czy na dnd.pl.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pn lip 07, 2003 6:17 pm

<!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->HISTORIA CERILII<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Richard Baker III i Colin McComb <br /> <br /> moja krew <br /> mrożona wysyłana i składana w bankach krwi <br /> bankierzy przelewają ją na tajne konta tajna broń <br /> moją krew <br /> wypijaną przez kapłanów na trybunach na mównicach <br /> na dyskretnych rokowaniach <br /> to moją krwią <br /> podpisywano wojnę miłość rozejm pokój wyrok układ czek <br /> na śmierć <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->I. <br />WSTęP<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Ponad sześćdziesiąt pokoleń narodziło się od czasu, gdy praszczur mój dzierżył <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->walny sztandar<!--colorc--></span><!--/colorc-->*** i jestem czterdziestym siódmym kanclerzem Anurii. Jak moi przodkowie, żyję patrząc na opustoszały ?elazny Tron i czekam na dzień, gdy ponownie zasiądzie nań cesarz. Wspominając bitwę na górze Deismaar należy pamiętać, że uczyniła ona świat takim, jak jest dziś. A zwykli ludzie, jak Traederic Dosiere, stali się bohaterami legend. <br /> <br />PRZYPISY do I: <br />* <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Walny sztandar <!--colorc--></span><!--/colorc-->(Oriflamme :roll: ), szkarłatny z dwugłowym złotym orłem, wedle jednych legend zapewniał armii niezłomne morale, wedle innych pozwalał jej teleportować się. Zaginął pod Kal-Saitharaak. <br />** <!--coloro:darkred--><span style="color:darkred"><!--/coloro-->Roele<!--colorc--></span><!--/colorc--> nazwisko rodu cesarskiego który władał Anurią od Deismaar do śmierci ostatniego cesarza Michaela Roele z rąk Gorgona w bitwie pod Kal Saitharak. <br />*** Niektórzy twierdzą, że <!--coloro:orange--><span style="color:orange"><!--/coloro-->Caliedhe<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Traederic i 45 pozostałych kanclerzy to jedna i ta sama osoba. Ponoć arcymag (Ftr12/Div16) wciela się w swoich kolejnych potomków. <br /> <br />WYMOWA NAZW Z TEKSTU I: <br />Roele - rol <br />Traederic Dosiere- traj-de-rik do-sie <br />Caliedhe Dosiere- ka-lid do-sie <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->II. <br />CERILIA W STARO?YTNO?CI<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Wbrew popularnym poglądom, ludzie nie byli pierwszymi gospodarzami Cerilii. Rdzennymi mieszkańcami były elfy i krasnoludy, opiekunowie lasów i strażnicy gór. Przez wieki żyli oni w pokoju, nie trzymując ścisłych kontaktów. Powodem tego był napór goblinoidów, potworów zrodzonych w czeluściach Cerilii. Gnolle, gobliny, orogi, trolle pragnęły zawłaszczyć zdobycze cywilizacji elfów i krasnoludów. W czas ów przybyli ludzie, choć właściwszym słowem byłoby... dokonali inwazji. Pięć narodów, uciekając przed dominacją <!--coloro:olive--><span style="color:olive"><!--/coloro-->dekadenckich imperiów<!--colorc--></span><!--/colorc-->***, która niegdyś istniała między Cerilią a Adurią. Szósty naród przyłączył się do nich od wschodu, przybywszy zza morza Smoków. <br /> <br />PRZYPISY do II: <br />* <!--coloro:olive--><span style="color:olive"><!--/coloro-->Imperia Adurii <!--colorc--></span><!--/colorc-->istnieją do dziś, choć nie utrzymuje się z nimi kontaktów. Władzę sprawujetam cesarz, który jest jednocześnie bogiem. Szlachtę stanowią jego kapłani. Zdegenerowana magia pozwala im przemienić się w potężne półbestie np. scorpionmen, yuan-ti. Zwykłych ludzi i niewolników „wzbogaca się” o dodatkowe kończyny do pracy itp. <br />** <!--coloro:violet--><span style="color:violet"><!--/coloro-->Azraia<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />*** U wejścia na tę <!--coloro:cyan--><span style="color:cyan"><!--/coloro-->groblę <!--colorc--></span><!--/colorc-->stoczono bitwę pod Deismaar, w wyniku wybuchu i śmierci bogów - zatonęła. <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->III. <br />NARODY<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Choć każdy z narodów posiadał osobną kulturę, łączył je wspólny panteon bóstw. Każdy z ludów wyznawał jednego boga, słuchał jego nauk i modlił się o wsparcie. Panteonowi przewodził Anduiras - pan szlachectwa i wojny. Towarzyszyli mu: opiekun lasów - Reynir, bogini handlu i losu - Brenna, bóg księżyca i magii - Vorynn, pani mórz - Masela, królowa słońca - Basaia i oblicze zła - Azrai. Naród podążający za Anduirasem zwał się <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Anuireańczykami<!--colorc--></span><!--/colorc-->*. Był to lud krzepki i bitny. Stał na czele podboju Cerilii. Za Reynirem podążali Rjurikowie, ludzie miłujący naturę. Brechtowie wyznawali Brennę. Cenili bystry umysł i zwinne palce. Uwierzcie lub nie, lecz Vosowie byli wówczas wieszczami, którzy widzieli prawdę w magii. Piąty naród, Masetiańczycy, którzy zniknęli już z kart historii, wierzyli w Maselę i byli niezrównanymi żeglarzmi. ?aden z narodów nie oddawał się w opiekę złemu Azraiowi. <br /> <br />PRZYPISY do III: <br />* Dokładnie <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Anuireańczycy <!--colorc--></span><!--/colorc-->zwali się wówczas Andu. Stąd nazwa języka staroanuireańskiego Andu, czyli odpowiednika naszej łaciny. <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->IV. <br />UCIECZKA PRZED AZRAIEM<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Początkowo wędrówka ludów zatrzymała się w północnym skrawku Adurii. Nie zapewniało to jednak protekcji przed najazdami dekadenckich cesarstw starego świata. W miejscu gdzie falują dziś wody cieśniny Aerele, istniała mierzeja łącząca oba kontynenty. Stała się ona areną niespotykanego eksodusu. W gorączce ucieczki tysiące ludzi padło ofiarą chorób, goblinoidów, wrogich sił przyrody, czasem zwykłej głupoty. Wreszcie, dotarłwszy do Cerilii, pięć narodów odkryło swą ziemię obiecaną. Spotkali tam szósty lud - Basarji, śniadych przybyszów zza morza Smoków. Basarji wyznawali Basaię. Sześć narodów rozpoczęło kolonizację kontynentu z niespotykanym w dziejach zapałem. <br /> <br />WYMOWA NAZW Z TEKSTU IV: <br />Aerele - Ai -rel <br />Basarji - Ba - sar -żi <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->V. <br />KONFLIKT<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Ludzie i krasnoludy na mocy niepisanej umowy pozostali względem siebie neutralni. Tymczasem elfy poczuły się zagrożone. Początkowo starały się unikać ludzi, gdy jednak padły pierwsze dęby, cierpliwość się wyczerpała. Elfy z dziką zawziętością odpierały ataki ludzi, ale gdy zagrożone zostały <!--coloro:olive--><span style="color:olive"><!--/coloro-->rodowe mateczniki<!--colorc--></span><!--/colorc-->****. <br /> <br />PRZYPISY DO V: <br />* <!--coloro:olive--><span style="color:olive"><!--/coloro-->Matecznik<!--colorc--></span><!--/colorc--> (caer) - gniazdo/mrowisko rodowe. Dom i kurhan w jednym. Elfowie dzielą się na wielkie rody. <br />** <!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Ghaellie Sidhe<!--colorc--></span><!--/colorc--> znaczy elfijskie łowy (Sidhe=elf, Sidhelien=elfowie). Ten krwawy rasistowski proceder jest obecnie wśród elfów potępiany <br />*** <!--coloro:darkred--><span style="color:darkred"><!--/coloro-->Rhoubhe Manslayer <!--colorc--></span><!--/colorc-->(Ludobójca) - (Rgr16/Sor15/Awnsheghlien10) awnsheghlien, żyje i morduje do dziś (ponad 1600 lat) wciąż wysyłając ze swej wieży Rhuannoh w Anurii elfów-rasistów na ghallie Sidhe. Jest protoplastą elfów a la Sapkowski. <br />**** <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Elfowie w BIRTHRIGHT nie znają magii kapłańskiej<!--colorc--></span><!--/colorc-->, wyznają bogów i poza odszczepieńcami nie mogą być kapłanami. To jeden z wyróżników settingu, bardzo utrudniający DM-om adaptację przygód z innych światów. <br /> <br />WYMOWA NAZW Z TEKSTU V: <br />ghaellie Sidhe - gaj-laj szi <br />Rhoubhe - rołv <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->VI. <br />KONTRATAK AZRAIA<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />I wtedy przybył do Cerilii mrok. Tropem uciekających ludzi Azrai wdarł się do nowego świata. Z przykrością stwierdził, że młode cywilizacje proserują i zwykła bitwa ich nie złamie. Aby i tu zapanowało zło, konieczne było zniszczenie fundamentów świata. <br />Na początku Azrai wyłożył swe nauki goblinoidom w <!--coloro:brown--><span style="color:brown"><!--/coloro-->Voosgardzie<!--colorc--></span><!--/colorc-->*. Były to istoty z natury skłonne do występku i wystarczyło by Pan Mroku obiecał nagrodę za grzech. Najokrutniejszych z nich uczynił szamanami i ofiarował im magię. Wkrótce stali się oni przywódcami plemion. <br />Potem zamaskowany Azrai odwiedził Vosów. Jego wężowe słowa oczarowały ich i nie zdając sobie sprawy z tego, że oddają się w służbę sił przed którymi niedawno uciekli, porzucili naukę wieszczenia przyszłości, jąwszy się miecza. <br />Wreszcie Azrai przybył do elfów i krasnoludów. Obiecywał im zemstę na ludziach i wyzwolenie Cerilii. Krasnoludy oparły się kuszeniu. Natomiast elfy zapałały chęcią zemsty za zniszczone mateczniki. Stary lud przyjął naukę Pana Mroku i rozpoczął przygotowania do ostatecznej wojny. <br />W tym samym czasie dekadenccy cesarze z południa podbili ziemie w opuszczonym przez Plemiona skrawku Adurii i rozpoczęli krwawy marsz ku Cerilii. Podbiwszy jej fragment, za sprawą Azraia, połączyli się z armiami eflów, goblinoidów i Vosów. Zjednoczone siły złą rozpoczęły triumfalny marsz. Nic nie było w stanie oprzeć sie ich potędze. Padały kolejne miasta, płonęły kolejne lasy. Ginęli ludzie, ginęły tysiące ludzi. <br /> <br />PRZYPISY DO VI: <br />* <!--coloro:brown--><span style="color:brown"><!--/coloro-->Vosgaard <!--colorc--></span><!--/colorc-->- kraina a la Rosja, położona w "Tajdze" na najdalszych krańcach Cerilii, zamieszkiwana przez Vosów. <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->VII. <br />DEISMAAR<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Zdawało się, że rejterujące siły poszczególnych narodów muszą ulec. Traederic Dosiere, mój praszczur, brał w tej wojnie udział. Walczył po stronie <!--coloro:orange--><span style="color:orange"><!--/coloro-->Haelyna <!--colorc--></span><!--/colorc-->*i Roele`a - dwóch braci, którzy wiedli Anuireańczyków. <br />Rjurikowie, Brechtowie, Masetiańczycy, Basarji i Anuireańczycy nie mieli innego wyjścia niż zjednoczyć się i przyjąć walną bitwę. Dołączyły do nich krasnoludy, które przybyły na wojnę, nie po to aby pomóc ludziom, lecz w celi zapobieżenia ostatecznemu triumfowi goblinoidów. <br />Bogowie zdawali sobie sprawę, że Azrai ma zwycięstwo na wyciągnięcie ręki. By zapobiec zagładzie Cerilii i wiecznemu zniewoleniu, podjęli bitwę pod górą Deismaar. <br />Każdy bóg wyznaczył ze swego ludu kilku herosów, którzy byli wzorem dla bliźnich i najpełniej ucieleśniali cnoty swego bóstwa. Azrai osobiście wiódł swe armie i wybrańców. Wśród nich byli: <!--coloro:darkblue--><span style="color:darkblue"><!--/coloro-->Belinik<!--colorc--></span><!--/colorc-->*****. Starcie na stokach Deismaar było epicką bitwą. Ludzie i potwory ścierali się w próżnym usiłowaniu triumfu. Przewaga liczebna zadecydowała jednak o tym, że szala przechyliła się na stronę Azraia. Wówczas, z nienacka, elfy przeszły na stronę ludzi, dokonując rzezi zaskoczonych Masetiańczyków. Elfijscy książęta w porę zrozumieli, że byli okłamywani przez Azraia. Spora grupa elfów pod wodzą Rhoubhe`a pozostała przy Panu Mroku. Liczyło się dla nich tylko mordowanie ludzi. <br />Tymczasem Haelyn - wybraniec Anduirasa starł się ze swoim bratem Czarnym Księciem Raesenem, który zaprzedał duszę zawiści. <br />Wysoko, na szczycie Deismaar, bogowie przybrali cielesne formy i wspólnymi siłami próbowali pokonać Azraia. Niebiosa zagrzmiały. Ziemia rozstąpiła się. Gigantyczna eksplozja zmieniła krajobraz. Góra Deismaar zapadła się w głąb ziemi. <br /> <br />PRZYPISY DO VII: <br />* <!--coloro:orange--><span style="color:orange"><!--/coloro-->Haelyn <!--colorc--></span><!--/colorc--> - wódz Anuireańczyków pod Deismaar, brat cesarza Roele`a i Gorgona, po bitwie przejął portfolio Anduirasa i został bogiem. <br />** <!--coloro:darkblue--><span style="color:darkblue"><!--/coloro-->Belinik<!--colorc--></span><!--/colorc--> - wybraniec Azraia, wódz Vosów pod Deismaar, po bitwie przejął częściowo portfolio Azraia i został bogiem terroru. <br />*** <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Kriesha<!--colorc--></span><!--/colorc-->- kapłanka Azraia, wiodła Vosów pod Deismaar, po bitwie przejęła częściowo portfolio Azraia i została boginią zimy. <br />**** <!--coloro:olive--><span style="color:olive"><!--/coloro-->Pająk(Spider)<!--colorc--></span><!--/colorc--> - (Ftr2/Awnsheghlien10) Tal-Kazar wódz goblinoidów pod Deismaar, obecnie awnsheghlien operujący ze Spiderfell w Anurii <br />Obrazek <br />***** <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Czarny Książę Raesen czyli Gorgon<!--colorc--></span><!--/colorc--> - (Ftr25/Wiz15/Awnsheghlien20) brat bastard Roele`a i Haelyna, błędny rycerz. Po wydaleniu z rodu za okrucieństwo założył własną baronię banitów, przystał do Azraia i pod jego kierunkiem próbował zabić braci pod Deismaar. Obecnie najpotężniejszy awnsheghlien, imperator Kal Saitharak, nemezis Anurii, oraz swych braci: Roela i Haelyna. <br /> <br />WYMOWA NAZW Z TEKSTU VII: <br />Haelyn - haj -lin <br />Kriesha - kri -sza <br />Raesen - raj -zen <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->VIII. <br />NARODZINY NOWYCH BOGÓW<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Niewielu wojowników przetrwało. Odmęty pochłonęły niemal wszystkich Masetiańczyków. <br />W starciu z Azraiem bogowie poświęcili życie w imię wolności wyznawców. ?yciodajna moc nieśmiertelnych rozproszyła się, zaś ich szczątki zapadły się w dymiącym kraterze Deismaar. Z kataklizmu ocelały z małymi wyjątkami tylko osoby, które najlepiej egzemplifikowały bóstwa przez się wyznawane. Moc bogów została przez nich zaaoborbowana. Ci, którzy pochłonęli najwięcej mocy, zostali nowymi bogami. Ci którzy zaabsorbowali mniej mocy, jedynie upodobnili się do martwych bogów, przejmując część ich zdolności. <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->IX. <br />AWNSHEGHLIEN<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Wielu ocalonych podjęło eksperymenty z nowymi zdolnościami. Za króliki doświadczalne, o zgrozo, brali bliźnich. Odkryli oni, że zabijając sobie podobnych, mogą zawłaszczyć moc ofiary. Nazwano to <!--coloro:darkred--><span style="color:darkred"><!--/coloro-->krwiobójstwem<!--colorc--></span><!--/colorc-->. <br /> <br />PRZYPISY DO IX: <br />* <!--coloro:darkred--><span style="color:darkred"><!--/coloro-->krwiobójstwo <!--colorc--></span><!--/colorc-->(bloodtheft) ma miejsce wtedy, gdy śmiertelny cios trafi w serce. Wówczas moc boża przepływa do zabójcy, nadając mu nowe zdolności, jak w filmie "Nieśmiertelny". <br />** <!--coloro:olive--><span style="color:olive"><!--/coloro-->pomazaniec (scion)<!--colorc--></span><!--/colorc--> to osoba w której żyłach płynie krew boga. Posiada ona nadnaturalne zdolności. <br />*** <!--coloro:darkblue--><span style="color:darkblue"><!--/coloro-->Wiedźma z Muden (Wiz15/Awn??), Kruk (Rgr5/Ftr18/Wiz14/Awn10), Biała Wiedźma (Clr20/Awn??)<!--colorc--></span><!--/colorc--> - sławni, działający aktualni awnsheghlien. Niektórzy mają własne księstwa. <br />****<!--coloro:indigo--><span style="color:indigo"><!--/coloro-->Awnsheghlien czyli czarnokrwisty <!--colorc--></span><!--/colorc-->- zmutowany pomazaniec Azraia, który zajmuje się krwiobójstwem <br /> <br />WYMOWA NAZW Z TEKSTU IX: <br />awnsheghlien - ołn-szaj-lin <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->X. <br />REGENCI<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Na szczęście awnsheghlien nie są jedynymi spadkobiercami bogów. Dzieci bohaterów spod Deismaar, dzidziczą boskie zdolności swych przodków. One również mają moc wchłaniania mocy pokonanych wrogów, co sprawia że stają się arcy-potężne. Wielu z nich zostało władcami. Między ich krwią, a krwią zaabsorbowaną po eksplozji Deismaarskiej przez ziemię tworzy się mistyczna więź, która pozwala na przepływ mocy z krwi pomazańca i odwrotnie. Czyni ich to niezrównanymi władcami. Pierwsze lata po bitwie to czas niekończących się rytualnych pojedynków o krew i ziemię. <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->XI. <br />FORMOWANIE IMPERIUM<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Niewielu było w historii zdobywców, którzy posługiwali się częściej rozumem niż mieczem. Jednym z nich był Roele, brat nowego boga Haelyna. ?wieżo kreowane bóstwa zawarły między sobą pakt, na mocy którego, aby zapobiec kolejnej katastrofia na miarę Deismaar, niegdy więcej nie spotkają się w cielesnej formie na Cerilii. Nic jednak nie zabraniało im wspomagać wyznawców, którzy tak niedawno byli ich krewnymi i przyjaciółmi. Dlatego Haelyn objawiał się bratu w snach i udzielał mu rad, jak zaprowadzić pokój w Cerilii. <br />Roele podjął próbę stworzenia imperium sprawiedliwości, które oprze się upływowi czasu. Na początku zgromadził wokół siebie przyjaciół, którzy walczyli u jego boku pod Deismaar. Z ich pomocą dokonał tytanicznego zadania zjednoczenia sześciu najpotężniejszych książąt Anurii. Ród Dosiere miał odtąd piastować godność imperialnych kanclerzy. <br />Dysponując potęgą zjednoczonej Anurii, Roele zwrócił się na północ. Wojna z Rjurikami przyniosła umiarkowane sukcesy, bowiem dumni żeglarze z drakkarów lepiej radzili sobie w zmarzlinach tundry i fiordów niż rycerze. Armia wycofała się, lecz Roele pozyskał jarlów obietnicą pokoju. <br />Brechtowie okazali się dużo łatwiejszym celem. Roele po prostu zdobył porty. Kupcy-żeglarze bez portów skapitulowali i oddali się w opiekę cesarstwa. <br />Wówczas przyszła kolej na <!--coloro:orange--><span style="color:orange"><!--/coloro-->Basarji<!--colorc--></span><!--/colorc-->*, którzy słynęli z magii. Magii, która stanowiła śmiertelne i jak się okazało jedyne zagrożenie dla rycerskiej armii. Po pokonaniu magów, pustynny kraj padł łupem cesarstwa. <br />Na koniec przyszedł czas na podbój Vosgaardu. Pomoc Belinika i Krieshy sprawiły, że Vosowie odparli Anuireański najazd. Pamiętniki z tamtych lat nie zachowały się. Wiadomo jednak, że źli bogowie skłonili awnsheglien do walki przeciw cesarstwu. W wojnie tej poległ Traederic Dosiere. <br />Choć Roele nie zdominował całego kontynentu, powstało imperium zdolne oprzeć sie upływowi czasu. Cztery ludy miały zagwarantowane rozmaite wolności i choć książęta spierali się między sobą, cesarstwo przetrwało prawie tysiąc lat. <br /> <br />PRZYPISY DO XI <br />* <!--coloro:orange--><span style="color:orange"><!--/coloro-->Basarji - obecnie zwani Khinasi<!--colorc--></span><!--/colorc-->, lud wyznający Avanalae, Arabowie. <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->XII. <br />IMPERIUM w RUINACH<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Trwało by do dziś, gdyby nie ów pamiętny dzień pięćset lat temu, gdy ostatni cesarz, Michael Roele, jedyny pomazaniec z rodu, wiedziony osobistą nienawiścią, podjął próbę zabicia Gorgona i ruszył z armią na jego stolicę: <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Kal-Saitharak<!--colorc--></span><!--/colorc-->**. Cesarz padł bez ręki. Nim Czarny Książę dokonał krwiobójstwa, Michael wbił palce w ziemię i przelał w nią swoją krew bożą. <br />Maszyny oblężnicze spłonęły. <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Tighmaevrilowy<!--colorc--></span><!--/colorc-->*****. Wreszcie Avanowie i Boeruinowie podpisali pokój, ale Anuria została podzielona. ?elazny Tron pozostaje pod opieką kanclerzy, czekając na godną miana cesarza osobę. <br /> <br />PRZYPISY DO TEKTU XII: <br />* <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Kal-Saitharak <!--colorc--></span><!--/colorc--> - twierdza z obsydianu i rdzawej stali położona na wulkanie. Silna inspiracja Barad-dur. <br />** <!--coloro:orange--><span style="color:orange"><!--/coloro-->miecz Roele`a<!--colorc--></span><!--/colorc--> - kolejna częśc regaliów, artefaktyczny miecz <br />*** <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->tighmaevril<!--colorc--></span><!--/colorc--> czyli bloodsilver - metal wspomagający krwiobójstwo. Około 2000 lat temu tuzin broni z tighmaevrilu wykuł elf Ghoigwnnwd. <br />**** <!--coloro:olive--><span style="color:olive"><!--/coloro-->?elazny Tron<!--colorc--></span><!--/colorc--> - tron cesarzy Anurii <br />***** Większość <!--coloro:yellow--><span style="color:yellow"><!--/coloro-->Khinasi<!--colorc--></span><!--/colorc--> wyzwoliła się wcześniej. <br /> <br />WYMOWA NAZW Z TEKSTU XII: <br />Aedan Dosiere - aj-dan do-sie <br />tighmaevril - ti-mi-vril
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

wt lip 08, 2003 2:04 pm

<!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->APPENDIX I: NOWI BOGOWIE LUDZI:<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br /><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Haelyn <!--colorc--></span><!--/colorc--><-- Anduiras, prawo, wojna, Anuria (Anglia) <br /><!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Erik <!--colorc--></span><!--/colorc--><-- Ruornil, druidyzm, Rjurik (Wikingowie) <br /><!--coloro:olive--><span style="color:olive"><!--/coloro-->Sarimie <!--colorc--></span><!--/colorc--><-- Brenna, los, handel, Brechtur (Hanza) <br /><!--coloro:yellow--><span style="color:yellow"><!--/coloro-->Avanalae <!--colorc--></span><!--/colorc--><-- Basaia, mądrość, słońce, Khinasi (Arabia) <br />Belinik <-- Azrai, strach, Vosgaard (Rosja) <br /><!--coloro:darkblue--><span style="color:darkblue"><!--/coloro-->Kriesha <!--colorc--></span><!--/colorc--><-- Azrai, zima, potwory <br /><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Nasirie <!--colorc--></span><!--/colorc--><-- Masela, morze <br /><!--coloro:violet--><span style="color:violet"><!--/coloro-->Ruornil <!--colorc--></span><!--/colorc--><-- Vorynn, magia <br />Po latach bogowie połączyli się w pary i narodzili się: <br />z Haelyna i Nasirie --> <!--coloro:orange--><span style="color:orange"><!--/coloro-->Cuiraecen<!--colorc--></span><!--/colorc-->, chaos <br />z Avanalae i Erika --> <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Laerme<!--colorc--></span><!--/colorc-->, miłość, ogień <br />z Sarimie i Ruornila --> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->Eloele<!--colorc--></span><!--/colorc-->, noc, bezprawie <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->APPENDIX II: KREW BO?A<!--sizec--></span><!--/sizec-->: <br />Wojownicy spod Deismaar i ich potomkowie mają w żyłach krew zabitych bogów. Dzięki temu zyskują dodatkowe moce. Poziom krwi (bloodline power) można zwiększyć dokonując krwiobójstwa. Zdobywa się wówczas nowe moce: <br />> Czujność <br />> Zmiana wyglądu <br />> Braterstwo ze zwierzętami, każda klasa może mieć chowańca, zmiana w zwierzę <br />> Zdolności dowódcze <br />> Pamięć krwi, pomzaniec może przywoływać wspomnienia wszystkich swoich przodków. <br />> Znamię krwi, widoczny znak bycia pomazańcem <br />> Czytanie w myślach <br />> Aura odwagi, jak u paladyna, tyle że działa na oddział do 600 ludzi <br />> Wykrywanie kłamstw <br />> Wykrywanie Iluzji <br />> Wyczucie kierunku <br />> Boska aura, włączona, w znaczący sposób wpływa na reakcję otoczenia <br />> Boski gniew, coś jak szał <br />> Przywołanie żywiołaka <br />> Wzmocnione zmysły w zależności od krwi: wykrycie zła, wejrzenie w plan negatywny, sokoli wzrok, darkvision, widzenie w każdej ogodzie, tropienie, wieszczenie <br />> Wzbudzanie strachu <br />> Nakładanie rąk wraz z neutralizacją i leczeniem zarazy <br />> Powiększenie cechy <br />> ?elazna wola <br />> Zauroczenie <br />> Wykrycie trucizny <br />> Ochrona przez Złem <br />> Regeneracja <br />> Odporność w zależności od krwi: na czary umysłowe, energię negatywną, ogień itp. <br />> Przemiana w cień <br />> Gnilny dotyk <br />> Telportacja przez plan negatywny, wzdłuż dróg, z ogniska w ognisko, wzdłuż rzek, tylko w księżycową noc. <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->APPENDIX III: MAGIA KRÓLEWSKA<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Magowie i kapłani z BIRTHRIGHT posiadający krew bożą i sieć źródeł magicznych, czyli miejsc z których czerpią energię (mebhaighl) wprost z ziemi (lub z wiary mas w przypadku kapłanów), mogą prócz zwykłych czarów, rzucać też zaklęcia królewskie (realm spells). Rytuał trwa miesiąc i pozwala rzucić zaklęcie na całe objęte siecią magiczną prowincje, na ich mieszkańców, na ziemie sąsiadów. Oto przykładowe czary królewskie kapłanów: <br />Necropolis Warding - uniemożliwia tworzenie nieumarłych w prowincji. Wchodzący z zewnątrz są turning. <br />Warriors of God - dopala krzyżowców <br />Protect Crusade - daje krzyżowcą całkowitą odporność na wybrany czynniki, np. energię negatywną <br />Realm Forbidance - jak Forbidance, ale na całą prowincję <br />Pax Dei - każdy kto podniesie rękę na chroniony pokojem bożym obiekt lub kapłana, traci 3 pkt Kondycji (rzut obronny) <br />Treuga Dei - rozejm boży zatrzymuje obie armie na miesiąc <br />God Save the Land - zabezpiecza prowincję przed klęskami żywiołowymi <br />God Save the King - każdy poddany natychmiast dowiaduje się o niebezpieczeństwie grożącym władcy i zna kierunkek, w którym może pobiec, by pomóc. <br />Klątwa - wierni odwracają się od władcy <br />Interdictum - prowincja przynosi mniejsze dochody <br />Force March - armia zasuwa jak Uruk-Hai pod czarem Sarumana <br /> <br />i czary królewskie magów: <br /> <br />Demagogia - może wywołać bunt w prowincji <br />Legion Umarłych - podnosi 200 do 4000 nieumarłych <br />Masowa Destrukcja - zabija i rani od 50 do 5400 osób <br />Burzenie - burzy zamki i inne umocnienia <br />Twierdza - wznosi zamki i inne umocnienia <br />Subversion - przeciąga armię wroga na stronę maga <br />Przywołanie - przywołuje od 50 do 5400 potworów <br />Transport - teleportuje armię <br />Warding - zamyka dostęp do prowincji mgłą jak w Ravenloftcie <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->APPENDIX IV: ?WIAT CIEń<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Po bitwie Deismaarskiej dokonano odkrycia ?wiata Cienia (Shadow world - świat cienia i cień świata). Ów ląd, znajdujący się najprawdopodobniej w innym wymiarze, odpowiada ukształtowaniem geograficznym Cerilii. Zdarzenia, mające miejsce w Cerilii, rozgrywają się jednocześnie w ?wiecie Cieniu. Są to jednak czarne repliki ludzkich czynów, zaś mieszkańcy ?wiata Cienia są istotami, które egzystują poza granicą życia i śmierci. Są przeciwieństwem swych odpowiedników z Cerilii. Odkryto także, że między światami znajdują się mistyczne portale. Coś jak naolejona błona w oknie, która przepuszczając światło, nie przepuszcza materii. Wokół wrót szerzą się plagi i zniszczenie, a ich ilość i obszar stale się rozszerza. Tylko magowie, kapłani i obdarzone dziwną zdolnością niziołki mogą wejrzeć do ?wiata Cienia i podróżować po nim. ?wiat Cień można interpretować jak świat upiorów (shadow world) z "Władcy pierścieni" lub jako Ravenloft. <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->APPENDIX V: ELFOWIE W BIRTHIGHT`CIE<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Elf zazywa sam siebie Sidhe (w liczbie mnogiej Sidhelien), co oznacza rodowy matecznik - kurhan, coś jak celtycki caer. <br />Elfy zrodziły się z chaosu, z połączenia czterech żywiołów, wraz ze starymi bogami. <br />Rezultatem takiej genezy jest "czucie" elfów względem natury i nieśmiertelność. <br />Czucie (rodzaj emfatii) oznacza współ-odczuwanie, patrzenie na świat oczmi natury (np. drzewa). <br />Elfowie nie wyznają żadnej religii, bo dawni bogowie zginęli pod Deismaar, a obecni bogowie są tylko ludźmi, którzy w bitwie zostali naznaczenie nadnaturalną mocą i nieśmiertelnością. <br />Moc zabitych bogów przeniknęła także do ciał nielicznych elfów. Są oni książętami. <br />Elf nie zna moralności w pojęciu chrześcijańskim i jej ograniczających nakazów. <br />Cztery żywioły walczą o dominację w ciele elfa. Stąd pochodzi ludzka teoria o jego nieprzewidywalności. Sidhe czyni to, na co w tej chwili ma ochotę. Dlatego każdy elf jest inny - jest indywiduum. <br />W rozwoju wewnętrznym elfa dopomagają taelinri - wędrowni filozofowie. <br />Elfijska kultura liczy sobie ok. 17.500 lat i ogromnie wyprzedza 2000-letnią kulturę ludzką w dziedzinie sztuki, filozofii, nauk humanistycznych (fatalne słowo) i magii. <br />Elfijscy magowie nie potrzebują krwi boskiej by czarować. Sidhelien nie używają magii kapłańskej, co nie znaczy że taelinri nie nauczyli ich jak z nią współdziałać lub walczyć. <br />Barbarzyństwo innych ras nie jest ich winą, to kwestia pochodzenia. (np. nie można kogoś winić za to, że urodził się ?ydem). Rasizm elfijski z jego najbardziej skrajną formą gaelie sidhe, czyli elfimi łowami na ludzi, powstał ok. -1000 roku przed Deismaar i obecnie jest potępiony. <br />Elfowie szanują krasnoludów. Ludzi tolerują. Walczą z goblinoidami i awnsheghlienami. <br />Elf nie śpi. Gdy jest zmęczony pogrąża się w stan nirwany, który zewnętrznie przypomina lewitację. <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->APPENDIX VI: JęZYK ANUIREAńSKI<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/downloads <br /> <br />Literami drukowanymi oznaczam sylaby akcentowane. <br />Literę...czytamy jako...np. <br />y...i...Coeranys...Ko-RA-nis <br />ae...aj...Brosengae...Bro-SEN-gaj <br />ie...i...Achiese...A-HIZ <br />oe...o...Danaroene...Da-na-RON <br />ui...ui lub łi ...Anuire...AN-uir lub AN-łir <br />uo...oo...Tuornen...TOR-nen <br />c...k...Conallier...Kor-NAL-ir <br />dh...d...Dhoesone...DO-zon <br />gh...g...Ghieste...GI-sti <br />sh...sz...Shaemas...SZAJ-mas <br />th...t...Thoralinar...To-ra-LI-nar <br /> <br />G?OSKI WYCISZONE (NIEME): <br />Samogłoska "E" na końcu wyrazu znika (nie jest wymawiana), gdy występuje po pojedyńczej spółgłosce, np. : <br />Ghoere...Gor <br />Boeruine... Bo-RU-in lub Bo-R?IN <br /> <br />Samogłoska "E" na końcu wyrazu jest wymawiana jako "I" gdy występuje przed nią więcej niż jedna spółgłoska, np. : <br />Aerenwe... Aj-REN-łi <br />Tireste...Ti-RES-ti <br /> <br />Głoski "IE" na końcu wyrazu są wymawiane jako "IAJ". <br />Alamie...A-la-MIAJ <br />Elinie...E-li-NIAJ
 
Halgir Rumunem Zwany
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 475
Rejestracja: pt cze 13, 2003 10:03 am

śr lis 12, 2003 10:02 am

Thomasie - przyszedl mi wlasnie do glowy ciekawy pomysl mianowicie forumowy (Living) Birthright. Chodzi mi mianowicie o: <br />- zebranie chetnych do gry PBEM / PBForum <br />- twoja zgoda jako ewentualnego MG <br />- ustalenie zasad / sposobu rozgrywki <br />- przydzial domen / panstw pomiedzy graczy <br />i gramy! <br /> <br />Brzmi zbyt latwo, prawdopodobnie jako ze nie znam dobrze systemu :oops: aczkolwiek wydaje mi sie iz moze sie udac <br />Co ty na to?
 
Pedro Alvarez
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 753
Rejestracja: pn gru 16, 2002 6:19 pm

śr lis 12, 2003 5:14 pm

Wie kto¶ gdzie mogê znale¼æ mapy do Birthrighta (do kolekcji :) )? Kiedy¶ znalaz³em dobr± stronê ale niestety format wzi±³ wszystko w ³eb. <br /> <br />Co do pomys³u Halgira to uwa¿am, ¿e jest przedni. Sam kiedy¶ bra³em udzia³ w Birthrightowskim PBEMie i zabawa by³a naprawdê dobra (szkoda tylko, ¿e dwie tury pó¼niej pad³.). Mam jednak tem sam problem, mianowicie moja znajomo¶æ ¶wiata BR, poza tym co napisa³ Thomas i BRCS d20 (w którym brak opisu geograficznego i politycznego) jest znikoma.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pt lis 14, 2003 11:48 am

Halgir, Pedro <br /> <br />W tej chwili jestem zaangażowyany w 3 duże zwiazane z forum pisaniny (pomysly na MM, rozpiski wies rycerza->ksiestwo i wojne ussr-magokracja) i po prostu juz nie bede mial czasu na te mailowa strategie. <br />Zwlaszcza, ze wiem (bo 2 razy prowadzilem to na normalnych sesjach) ile to pochlania czasu i jak wciaga. <br />Moge w zamian zaoferowac (jesli zbierze sie wystarczajaca grupa powaznych chetnych) wszelkie moje pliki do ruchow domen zrobione przez te lata, zwlaszcza <br />->Excel do kontrolowania poziomów holdingow, wyliczania dochodów i regencji, <br />->ogromna tabelke fabularnych random events, z ktorych polowa moze przeksztalcic sie w regularne przygody, <br />->zmiany zasad.
 
Halgir Rumunem Zwany
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 475
Rejestracja: pt cze 13, 2003 10:03 am

pt lis 14, 2003 2:38 pm

Podtrzymuje swoje zainteresowanie materialami <br /> <br />Sadze ze do koncepcji Living BRT mozemy wrocic po wojnie z magokracja, ewentualnie po ukonczeniu rozpisek przez Thomasa (MM nie skonczy sie zbyt szybki :wink: ) <br /> <br />PS. ten screenshot spowodowal u mnie pelen opad szczeki - swietna robota Arcymagu!!
 
Pedro Alvarez
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 753
Rejestracja: pn gru 16, 2002 6:19 pm

pt lis 14, 2003 4:16 pm

Ja równie¿ wci±¿ jestem zainteresowany.
 
Modena360
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 07, 2003 2:28 pm

czw gru 11, 2003 3:55 pm

Moim faworytem jest bez w±tpienia Birthright!Ma dwie dla mnie bardzo wa¿ne rzeczy ,których nie mog³em odnale¼æ w innych ¶wiatach ze stajni TSR .Mianowicie ciekawy pomys³ i oryginalno¶æ!Gramy w niego od bardzo ,bardzo dawna, bêdzie jakie¶ 8 lat!Niestety ¶wiat ten umar³(WotC go kompletnie olewaL),jedyna nadzieja w garstce netowych fanatyków ,co rusz pisz±cych co¶ ciekawego! Swoimi w³asnymi si³ami przerabiamy ten system na mechanikê d20! Stanowczo nie polecam oryginalnych przygód z powodu miernej jako¶ci (nudne dungeon crawle, ma³o ambitne, bez klimatu),za to w miarê rozgarniêty MG jest w stanie z tego campaign settingu bardzo du¿o wydusiæ, ku uciesze graczy i swojej w³asnej! Zarz±dzanie w³asnymi królestwami, gildiami czy ¶wiatyniami daje ogromn± satysfakcjê ,daje du¿o mo¿liwo¶ci na zbudowanie wspania³ego klimatu na sesjach! Zdecydowanie polecam ten setting! Satysfakcja gwarantowana!
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pt maja 21, 2004 12:56 pm

Jak obiecałem, od dziś będę powoli wrzucał tu historię tworzoną przez DMów-i-graczy przez 50 lat kampanii w Birthright. <br /> <br />Po co to robię? <br /> <br />1. Szykuję na jesień nową kampanię strategiczną i chcę udostępnić wiedzę przyszłym graczom, zwłaszcza bardowi (a planuję dać bardom moce przyzywania przodków i przedmiotów z legend oraz cofania się w przeszłość). Każde zdarzenie przypisany ma ST (DC) dla wiedzy historycznej i wiedzy bardów (knowledge history i bardic knowledge). <br />Bez rzutu - BG zna obiegową opinię o zdarzeniu (DC10). W zależności od rzutu, pozna fakty znane (na współcesne realia przekładając) <br />- ludziom ze średnim wykształceniem, DC15 <br />- magistrom historii, DC20 <br />- profesorom, DC30 <br />- szefom wywiadu, DC40 <- ta widza będzie już kluczem do potęgi <br /> <br />2. Może ktoś wykorzysta pomysły u siebie <br /> <br />Opis zaczyna się w 1324, czyli w ponad 350 lat po śmierci ostatniego cesarza. <br /> <br /> <br />[size=18]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->WSPÓŁCZESNA HISTORIA ANURII pióra CALIDA DOSIERE<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br /><!--coloro:white--><span style="color:white"><!--/coloro-->.............................................................................<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /><!--coloro:white--><span style="color:white"><!--/coloro-->.............................................................................<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /><!--coloro:white--><span style="color:white"><!--/coloro-->.............................................................................<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /><!--coloro:white--><span style="color:white"><!--/coloro-->.............................................................................<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /><!--coloro:white--><span style="color:white"><!--/coloro-->......................................................................................................<!--colorc--></span><!--/colorc-->Kaczmarski <br /> <br />[size=18]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->LATA DWUDZIESTE<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br />[b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->1324 ROK LIGI MORSKIEJ<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br />DC15: [b]Powstaje Liga Morska <br />DC20: Liga Morska to pakt księcia Endieru Kaliena, hrabiny Aerenwe Liliany „Upiornej Klingi”, doży Ilien Rogera Aglondiera zawarty w celu: <br />- Obrony przed zakusami księcia Avanilu Dariena „Samozwańca” Avana do poprzecinania Cieśniny Aerle siecią magii królewskiej i kontrolowania cudzej żeglugi <br />- Zdominowania żeglugi na Cieśninie Aerle <br />DC30: Kapłani księcia Avanilu próbują wykorzystać okręty odbywające rejsy z pielgrzymami nad górę Deismaar (zatopioną w Cieśninie Aerele) jako źródło mocy dla magii królewskiej. Ich szyki zostają pokrzyżowane przez: Vordhuine’a Foxa arcymaga z Aerenwe i biskupa Ilien Armiedina. <br /> <br />DC15: Ghoere anektuje Osoerde <br />DC20: Baron Ghoere Gavaen Tael anektuje Osoerde, kończąc w ten sposób proces destabilizowania hrabstwa rękami Jaisona Raenecha – konetabla Osoerde, który zdetronizował i zmusił do wojny partyzanckiej prawowitego władcę Williama Moergena (dziadka Kary Moergen). <br />Hrabina Aerenwe Liliana „Upiorna Klinga” obejmuje protektoratem osoerdańskie baronie Algael i Spiritsend, pozyskując dla Aerenwe wiernych wasali – Paladinsonów. <br /> <br /><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->1325 ROK MORIDAENA <!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br />DC20: [b]Moridaen the Wolf zabija dla krwi dożę Ilien <br />DC30: Podczas Sword & Crown w Proudglaive, awnsheghlien Moridaen the Wolf w przebraniu druida organizuje polowanie dla arystokratów. Podaje im miód, który jest pierwszym składnikiem trucizny pozbawiającej magii. Jego wspólnicy-druidzi kierują na myśliwych rój pszczół, których jad jest drugim składnikiem. Moridaen w zamieszaniu zabija bezbronnego maga – dożę Ilien Rogera Aglondiera. Wina spada na druidów. <br />DC40: Truciznę, zwaną Zielem Morietu, wykonał... <br /> <br /><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->1326 ROK LUDZKICH LORDÓW<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br />DC15: [b]Liga Morska zatapia flotę Avanilu <br />DC20: Okręty Ligi Morskiej pod komendą Marka Fletchera zatapiają flotę księcia Avanilu Dariena „Samozwańca” Avana, co zapewnia Endierowi, Ilien i Aerenwe panowanie nad morzami. <br /> <br />DC20: Bunt Ludzkich Lordów w Ghoere <br />DC30: Z inspiracji księcia Mhoried Daerica Mhora, jego syn książę Mhoried Michael Mhor i zdetronizowany hrabia Osoerde William Moergen (dziadek Kary Moergen) nakłaniają baronów znad rzeki Maesli w Ghoere do przeciwstawienia się tyranii księcia Gavaena Taela. Rebelia zwana Buntem Ludzkich Lordów poważnie osłabia Ghoere, ale zostaje spacyfikowana, a jej uczestnicy chronią się w Mhoried, gdzie stają się elitą militarną. <br /> <br />DC15: Małżeństwo hrabiny Aerenwe Liliany „Upiornej Klingi” i księcia Mhoried Daerica Mhora <br />DC20: Celem małżonków jest stworzenie wspólnej obrony przed Ghoere. <br /> <br /><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->1327 ROK NARODZIN PSEUDO-ROELE'A<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br />DC15: [b]Książę Endieru Kalien zostaje zięciem hrabiego Diemed <br />DC20: Książę Endieru Kalien żeni się z najmłodszą córką hrabiego Diemed Heirla Diema i udziela teściowi wsparcia w wojnie z Roesone. <br />DC30: Ród Diemów ponosi w bitwie i w nieszczęśliwym wypadku straty, w wyniku których żona Kaliena staje się jedyną dziedziczką hrabstwa. <br />DC40: Następca tronu (doświadczony dowódca) wykrywa oddziały Roesone na tyłach Diemed, w górach. Prosi ojca o górali-przewodników i rusza na wroga. Przegrywa co prawda bitwę, ale wierni górale wyprowadzają go z pola walki i… znikają z nim bez śladu. <br />Trzej młodsi synowie i dwie córki Heirla Diema zabawiają się udając okultystów i naśladując czarne msze. Jedno z nich dowiaduje się od eremity, że zabawa może stać się źródłem prawdziwej potęgi, jeśli tylko zawrze z pozostałymi koncelebransami braterstwo krwi. Sztylet, którego używają do nacięcia ręki, okazuje się zatruty. <br /> <br />DC10: Rodzi się Shaemas „Pseudo-Roele”, <br />a w opinii ludu spełnia się przepowiednia powstała po śmierci ostatniego cesarza: <br />„Książę z książąt, choć spoza królewskiego rodu <br />I dziewka z ludu, ukryta prawnuczka cesarza <br />Złączą się w miłości do łowów i miłości podczas łowów, <br />I spłodzą dziecię, w którym odrodzi się krew Roele’a”. <br />Do fantazji plebsu przemawia fakt, że ojciec Shaemasa – książę Mhoried Daeric Mhor jest arystokratą-myśliwym ze starego, choć niespokrewnionego z cesarzem rodu, a matka – hrabina Aerenwe Liliana „Upiorna Klinga” jest ex-traperką, która podczas powstania ludowego w 1291 przejęła władzę w Aerenwe. <br />DC20: Liliana za urodzenie dziecka w wieku 62 lat płaci zdrowiem psychicznym i pogrąża się w dewocji druidycznej. <br />DC40: Liliana ma 62 lata i podtrzymuje młodość magicznymi eliksirami. Na płód ich moc nie działa i dziecko przychodzi na świat stare i pomarszczone. Arcydruid Gavin i arcymag Vordhuine w sekrecie oferują wolność morderczyni z celi śmierci w zamian za jej noworodka, podkładają go na miejsce potworka i dokonują inwestytury krwi, chrzcząc anonimowe dziecko zbrodniarki jako Shaemasa – dziedzica Aerenwe. Prawdziwy wnuk Roele’a (o ile przepowiednia była prawdziwa) oddala się z matką w nieznanym kierunku. Arcydruid Gavin i arcymag Vordhuine o całym zdarzeniu informują tylko kanclerza Anurii Calida Dosiere i brata „Pseudo-Roele’a” księcia Mhoried Michaela Mhora. Ci dwaj zachowują tajemnicę, nie chcąc szerzyć legend o „cesarzu-potworze”, dziecku morderczyni na tronie itp. Wiedza o pochodzeniu Shaemasa wyjaśnia dlaczego książę Mhoried Michael Mhora z taką bezwzględnością odrzuca po latach roszczenia brata, pokonuje go na wojnie, zabija rękami Fletchera oraz okalecza i więzi jego potomstwo. <br /> <br /><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->1328 ROK POZORNEJ ŚMIERCI GORGONA<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br />DC15: [b]Gorgon pozoruje własną śmierć <br />DC20: Po wielu latach przygotowań Gorgon wprowadza w czyn brawurowy plan i pozoruje własną uzurpację do boskości i śmierć z ręki boga – Belinika. Cele maskarady są dwa: <br />- z ukrycia obserwować kto z wasali po jego śmierci podejmie kolaborację z wrogami, a następnie usunąć wszystkich niespolegliwych i dać na lata przykład terroru <br />- wciągnąć na pogrążone w chaosie wojny sukcesyjnej własne ziemie armie wrogów i rozbić je w od lat przygotowywanych pułapkach <br />Oba cele zostają osiągnięte. Do Korony Gorgona wkracza wojsko księcia Mhoried Daerica Mhora i zostaje pogromione przez goblinów pod Than Mhor Kadań. Ginie sam władca, a sukcesję po nim obejmuje młody książę Mhoried Michael Mhor. <br />Armia Gorgona kontratakuje, pokonuje obronę Mhoried w bitwie pod Maesiliar i rusza w głąb Anurii, omijając Ghoere, a plądrując Mhoried, Elinie i Coeranys. Powstrzymuje ją dopiero w bitwie pod Bogsend ekspedycja Aerenwe pod wodzą konetabla Madoxa Williamsona, który sam ginie w boju i zostaje zastąpiony przez Marka „Krwawego Admirała” Fletchera. <br /> <br /><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->1329 ROK POTęGI GHOERE<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br />DC15: [b]Ghoere okupuje Elinie <br />DC20: Baron Ghoere Gavaen Tael pomaga Elinie wypędzić resztki sił okupacyjnych Gorgona i sam zajmuje ich miejsce.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość