Je¿eli chodzi o klimaty fantasy i o gracza, który jest zielony (nie wie, kto to Conan, nie wie, kto to Gandalf, nie wie, kto to Geralt...jednym s³owem - nie wie nic) warto wprowadziæ go w takie klimaty, za pomoc± zwyk³ych opowie¶ci o przebiegu takich sesji (Dzielny rycerz (¦redniowiecze - Historia) i magia (na pewno czyta³ za m³odu Harrego Pottera, a nawet, je¶li nie, to pos³ysza³ o takowej w bajkach...)).
Wrêcz obowi±zkowym punktem "edukacji" rekrutów RPG jest zapoznanie go ze znanymi filmami typu "W³adca Pier¶cieni" (je¿eli lubi czytaæ ksi±¿ki tym lepiej). Potem za¶ mo¿esz u¶wiadomiæ mu, ¿e takie klimaty bêdzie posiadaæ tak¿e sesja tyle, ¿e...emocje s± tam o wiele wiêksze!
Dobrze by³oby mu te¿ zaprezentowaæ (oczywi¶cie, je¿eli interesuje siê komputerem) jakiego¶ cRPG'a...(Najlepiej z do¶æ ³adn± grafik±, poniewa¿ na tym etapie nasz uczeñ mo¿e nie rozumieæ, ¿e najwa¿niejszy jest klimat i historia) (Taka gra mo¿e te¿ byæ dobrym wprowadzenie do jakiego¶ ¶wiata np. FR)
Nastêpnie wa¿ne jest odej¶cie od teorii do praktyki, czyli pokazanie mu "jak w to siê gra i z czym to siê je". W pocz±tkowych opowie¶ciach za³apie trochê mechaniki, (rozwój postaci, ró¿ne umiejêtno¶ci, kostki i testy) (oczywi¶cie za³apie tej mechaniki tylko wtedy, kiedy mu o niej opowiesz, lub, gdy pozna trochê zasad z "gier na komputer"
) co pozwoli mu zrozumieæ to, co siê dzieje na sesji (w±tpliwo¶ci nale¿y wyja¶niæ). Prawdopodobnie "napalony" pocz±tkuj±cy gracz rzuci siê prosz±c o rozpoczêcie gry, wtedy za¶ nadejdzie pora na dok³adne wyja¶nienie mu zasad podczas tworzenia jego karty postaci.
Nastêpnie próbna sesyjka, nastawiona tylko i wy³±cznie na niego i mamy ju¿ niedo¶wiadczonego, ale jednak: rasowego RPG'owca! Teraz tylko po¿yczyæ mu ksi±¿ki do poczytania (niech zg³êbia samodzielnie sw± wiedzê) i pozostaje mu czyste æwiczenie. Ostatnim punktem w nauce naszego podopiecznego bêdzie polecenie mu
tego Forum!
I koniec.
Ho! Ho! Hoooo!
-mas: Pozdrawiam - Rish
-mas: