Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
bukwa
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 08, 2003 12:48 pm

[d20] Co Star Wars może dać D&D i vice versa

czw paź 10, 2002 9:00 pm

Na początku chciałbym zaznaczyć, że nie znam się na Star Wars d20. 8)

Chciałem się Was zapytać, jakie elementy zaprezentowane w SW można zastosowac w Dungeons and Dragons?
Czy są jakieś klasy, atuty (wyczyny), przedmioty magiczne, zaklęcia, systemy walki, zasady dotyczące wytrzymałości lub inne elementy, które można zaadaptować do światów fantasy?

--------------------------------------------------------------------------------------

Temat rozszeżony ze względu na pojawiające się wątki o możliwej adaptacji właściwości broni z DnD do SW. Jednak jeśli istnieją inne ciekawe aspekty, które można by przenieść do świata SW (np.bogaty zasób magii/psioniki pozwalający stworzyć najróżniejsze odmiany tradycji Mocy jakie mogły się rozwinąć w tysiącach kultur, rasy, potwory, klasy itp) to propozycje mile widziane. :P

Darklighter
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw paź 10, 2002 9:29 pm

Jeśli chodzi o klasy, to po pewnych przeróbkach polecałbym kilka: <br />-Fringer - rodzaj Rogue'a, ale bez sneak attacka <br />-Tech Specialist - zaawansowany* Expert <br />-Noble - zaawansowany* Aristocrat <br />-Officer - klasa prestiżowa, przydatna dla osób bawiących się w bitwy <br />-Deep space pilot - dla Spelljammera, klasa prestiżowa <br />-Master gunner - klasa prestiżowa, dla artylerzystów <br />-Bounty hunter - klasa prestiżowa <br />Z featów ciekawym dodatkiem byłyby: <br />-Heroic surge - daje ograniczoną ilość razy/dzień (zależne od poziomu) partial action <br />-Skill emphasis - zamiast Skill focus, daje +3 <br />-Spacer - ale tylko w Spelljammerze <br />-Rapid gunner - j.w. <br />W przypadku magicznych przedmiotów, to co najwyżej (bardzo opcjonalnie) Sithowskie alchemiczne wynalazki i talizmany. <br />Natomiast co do systemu walki, to walkę w kosmosie (dla Spelljammera) i kolizje. <br />Oraz jako inne, to zasady z Vitality Points i Wounds, ale to tylko dla osób, które chcą zwiększyć "śmiertelność". <br /> <br />*rozumiane jako klasa dla bohaterów
 
Anonim_1

czw paź 10, 2002 10:54 pm

Do D&D (mniej heroicznego) Vitality Points i Wound Points nadają się znakomicie. Gracze przestają szaleć swoimi postaciami, jeden solidny krytyk może ich wyeliminować z rogrywki.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt paź 11, 2002 12:48 pm

<!--QuoteBegin-Shade+-->
Shade pisze:
<!--QuoteEBegin-->Do D&D (mniej heroicznego) Vitality Points i Wound Points nadają się znakomicie. Gracze przestają szaleć swoimi postaciami, jeden solidny krytyk może ich wyeliminować z rogrywki.
<br />Zgadzam się z tym w 100%. Grałem postaciami, które osiągały około 200-240 hp. Dla takiej postaci cios osiłka z Siłą 20 toporem dwurecznym z maksymalnymi obrażeniami 57 obrażeń, co wychodzi na średnio poważną ranę. A powinien być raną śmiertelną. Taki cios w SW (nie ma tu mnożnika) kładzie Wookiego z Kon 19 (nawet 20 poziomu).
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

wt paź 22, 2002 12:09 am

Dodatkowe featy, które można zastsować w DnD to: <br /> Headstrong- +1 do will save i +2 do intimidatea <br /> Defensive Martial Arts - +2 do AC <br /> Improved Martial Arts - dodatkowa kostka obrażeń i zwiększony threat krytyka. <br /> Advanced Martial Arts - dodatkowa kostka obrażeń i zwiększony threat krytyka.(kumulatywne z Improved Martial Arts) <br /> Rugged - +1 do fortitude save i +2 do survivala. <br /> <br />Wkrótce dołącze następne featy. Muszę się wpierw upewnić by nie dać tego co już jest w Dnd.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn lis 18, 2002 9:47 pm

Można, a z tego co zuważyłem na forum chyba istnieje duże zainteresowanie tą kwestią, wprowadzić współczynnik reputacji. Trzeba by nad tym trochę posiedzieć i określić przyrost reputacji dla każdej z klas(bazowych orez prestiżowych). Można zastosować także zdobywanie dodatkowych punktów reputacji za heroiczne czyny(opisałem tą opcję w dziale "Reputacja").
 
Awatar użytkownika
bukwa
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 08, 2003 12:48 pm

Potwory z SW

pn lis 18, 2002 10:00 pm

Czy jakieś potwory nadają się do zastosowania w klasycznym D&D? A może rasy? Magia?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn lis 18, 2002 10:58 pm

Biorąc pod uwagę istnienie Planescape'a, możliwości są praktycznie nieograniczone. 8) Stwory to chyba najliczniejsza z grup, którą można by wykorzystać w DnD. Za dużo ich jest by wymieniać. Ale z najbardziej typowych można by wykorzystać Space Slug 'i (Imperium Kontratakuje - gigantyczny potwór żyjący na asteroidzie) do Spelljammer'a, Krayt Dragons z Tatooine-na pustynne lokacje.(to przeciw naprawdę dopakowanym graczom :mrgreen: ), Dragonsnake z bagiennej Dagobah(kreatura, która wciągnęła R2D2 pod wodę a potem go wypluła). Oczywiście są też stwory które posiadły określone umiejętności w Mocy(jesli chcemy trochę mistycyzmu) 8) . <br /> <br />Z rasami też nie ma zbytniego problemu(Planescape). Na pewno znalazło by się coś orginalnego lub egzotycznego. Dobrze byłoby jakbyś określił mniej więcej jakiego typu szukasz. Wtedy wiem na jakich rasach się skupić. <br /> <br />Czary/Moc. Jeśli widziałeś filmy "Ewoki - Karawana Odważnych" i "Ewoki - Bitwa o Endor" to tam są świetne przykłady czarów pasujących do DnD. Te filmy to "typowe" rpg fantasy z lekką domieszką technologii. Zajrzyj do działu "Force Adept - Klasa.." tam Darklord wspomina o nich dokładniej. Co do przniesienia typowego używania Mocy to nie wiem czy trochę nie zakłóciło by to równowagi w grze. Np. Move Object(Telekineza) w SW to naprawdę potężna rzecz. Dopuszczna jest możliwość rzucania bardzo ciężkimi przedmiotami. ?rednia trudność pozwala ciskać już półtonowe objekty, a jak się jest naprawdę dobrym to nawet Gwiezdnym Niszczycielem(zwykłym, a nawet klasą Super(Egzekutor) :mrgreen: co niestety przekracza nawet zdolności bogów [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crying.gif[/img] ). Jest za to zdolność, która pozwala zamknąć dostęp do Mocy innej osobie(to mogłoby być dobre na magów itp.) Reszta zdolności przypomina to co już istnieje albo jako czary albo jako moce psioniczne. Featy(atuty) Mocy też w wiekszości mają swoje odpowiedniki. Np. Haste czy Expeditious Retreat to u mnie Burst of Speed(szybkość x 10 bazowo :evil: )Można to jeszcze rozwinąć x 20 i x 30 ale to chyba za dobrze dla graczy DnD :) . Jest grupka atutów, która wspomaga poszczególne zastosowania Mocy, np. niektóre dają bonusy do umiejetniości leczenia Mocą, inne do używania jej jako broni, jeszcze inne wspomagają moce defensywne. To można by zastosować atuty, które mogłyby dawać bonusy do czarów pochodzących z określonych szkół/rodzaju magii-dobra/zła itp. wszystko zależy od inwencji twórczej :) . Można by jeszcze wykorzystać moce, które wpływają na przebieg walki i morale przeciwników(coś dla wojennych magów). Moc przeciwko złym postaciom i siłom nadprzyrodzonym(coś jak Turn Undead tylko zawsze zadaje obrażenia) W razie czego czekam na bardziej szczegółowe pytania. <br />Pozdrawiam!
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

wt lis 19, 2002 7:56 am

Z potworów dali¶my wielkie czerwie - spotykane równie¿ w Diunie Herberta. Ale znane nam ze sceny walki na jachcie Jabby. <br />--------- <br />Z zawodów wystêpuj±cych w opowie¶ciach Star Wars ³apacz wszed³ na sta³e do naszych sesji. Rozpisali¶my nawet specjaln± klasê ³apacza. <br />--------- <br />Znam tez przyk³ad miecza ¶wietlnego prze³o¿onego na logikê magii.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

wt lis 19, 2002 5:33 pm

nekromancer- Mam jedno pytanie: co to za klasa ten łapacz i w którym z opowiadań wystąpił? <br /> <br />Co do mieczy świetlnych to są one tak potężne ponieważ są magiczne. :mrgreen: Dokładniej rzecz ujmując, każdy Jedi podczas składania swego miecza nasyca kryształy skupiajace energię Mocą. Dlatego ta bron jest tak potężna(dość długi i skomplikowany to proces by wyjaśniać go teraz).
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

śr lis 20, 2002 6:27 am

Ja siê nienajlepiej orientujê w tych opowie¶ciach - pewnie pytasz o jakie¶ ksi±¿kowe wydanie. Je¶li chodzi o film, to tam zdaje siê w Imperium Kontraatakuje wystêpuje czarnoskóry ³apacz. Imiê bodaj¿e na literê "b". Bubba? Co¶ w tym stylu. W ka¿dym razie, potem jeszcze wystêpuj± (i to chyba w tych ostatnich filmach z cyklu) kolejne osoby, o których siê mówi ³apacze. ?apacz - to osoba zajmuj± siê za kasê ³apaniem innych osób na zlecenie w³adzy. Nie zap³aci³es kasy, jestes co¶ winien potworowi Jabbie? Zleci robotê ³apaczowi, który Ciê zawlecze przed jego oblicze. <br />Postaram siê na forum zawlec kolegê, który lepiej siê orientuje w tych klimatach. <br />pozdr. <br />n
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr lis 20, 2002 8:55 am

Chodzi o ?owców Nagród(Bounty Hunters) :mrgreen: . A się tak głowiłem o jaką klasę chodzi 8). W "Imperium Kontratakuje" pojawia się sztandarowa postać zajmująca się tą profesją czyli Boba Fett :evil: . Właściwie jak się zastanowić to można tę klasę spokojnie "przerzucić" do DnD(tam też na pewno są tacy co polują na innych, którzy coś zawinili). Jest to prestiżówka 10-cio poziomowa i ma min.specjalną zdolność Sneak Attack(Ukradkowy Atak)-koniec z dominacją złodziejaszków jeśli chodzi o tą umiejętność. :evil:
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt gru 06, 2002 12:28 am

DnD mogłoby (zresztą może to pojawi się w zmianach w nowym wydaniu podreczników?) zaadoptować zasady dotyczące Defense(AC). Chodzi mi tu o wzrost obrony postaci wraz ze wzrostem jej poziomu. Różne klasy miałby oczywiście różne przyrosty AC. Dziwię się, że nie zostało to wprowadzone od początku, bo ta opcja nadaje sie jak najbardziej do Heroic Fantasy. Wtedy bonusy do AC pochodzace ze zbroi możnaby przerobić na DR, tak jak jest teraz w SW. <br />Co o tym sądzicie?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

ndz lut 02, 2003 11:59 am

Rzuty obronne w DnD mają tylko rozgraniczenie na 2 typy: <br />1)małe, +6 na 20 poziomie <br />2)wysokie, +12 na 20 poziomie <br />Jeśli ktoś jest chętny do dodania jeszcze jednego typu, średniego, dającego +9 na 20 poziomie, to zapraszam do zapoznania się z klasą Noble
 
Yarood
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 98
Rejestracja: czw sty 23, 2003 5:28 pm

sob mar 15, 2003 1:33 pm

Mam pytanie: Ja rozwiazalibyscie WP i VP np z kosa gdzie jest mnoznik x4 a jak w rapierze 18-20/x2 ??
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

sob mar 15, 2003 4:32 pm

<!--QuoteBegin-Yarood+-->
Yarood pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mam pytanie: Ja rozwiazalibyscie WP i VP np z kosa gdzie jest mnoznik x4 a jak w rapierze 18-20/x2 ??
<br />W związku z tym, że trafienia krytyczne są inaczej stosowane w Star Wars, powyższe bronie byłyby inaczej rozpisane. Wygląda to tak: <br />VP (vitality points) to zdolność "unikania"/zamieniania potencjalnych trafień na niegroźne draśnięcia. WP (wound points) to współczynnik oznaczający wytrzymałość postaci na rany----> jest ona stała(względnie) i wynosi tyle co Constitution(Budowa). Trafienia krytyczne zadają obrażenia prosto w wound points. Dlatego właśnie bronie w SW nie mają mnożników---->byłoby to lekką przesadą :wink: . Co więcej, niewiele broni ma też zwiększony zasięg trafienia krytycznego (jeśli porównać z DnD, co wynika z 2-óch systemów wytrzymałości--->HP w DnD oraz VP iWP w SW). Tak więc kosa miałaby po prostu obrażenia podstawowe (2d4) tak samo jak rapier (1d6) (bonus z siły oczywiście doliczamy). Zadanie jakichkolwiek obrażeń w wound points automatycznie zmniejsza efektywność bojową takiej postaci---->jest ona fatigued(-2 do siły i zręczności). Dodatkowo musi wykonać test Fortitude DC:5+liczba obrażeń albo będzie knocked down na 1d4 rundy. <br /> <br />PS. Znalazłem rozpiskę vibrorapiera--->trafienie krytyczne ma tylko na 20.
 
Yarood
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 98
Rejestracja: czw sty 23, 2003 5:28 pm

sob mar 15, 2003 8:44 pm

No dobra tyle to wiem sam. Ale w ten sposob kosa staje sie znacznie slabsza broni, poza tym znika zroznicowanie. Wiec co z tym zrobic? <br /> <br />P.S. Pytam bo system z SW wydaje mis sie lepszy ale takie po prostu zciecie modyfikatorow(krytysznych) we wszystkich broniach bedzie nie sprawiedliwe.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

sob mar 15, 2003 9:38 pm

<!--QuoteBegin-Yarood+-->
Yarood pisze:
<!--QuoteEBegin-->No dobra tyle to wiem sam. Ale w ten sposob kosa staje sie znacznie slabsza broni, poza tym znika zroznicowanie. Wiec co z tym zrobic?
<br />Słabsza? Przecież zadaje 2d4. W prównaniu z rapierem jej minimalne i maksymalne obrażenia są większe. Pozatym kosa jest bronią dwuręczną co oznacza dodanie 1.5 bonusu z siły. Faktem jest, że dotychczas nie spotkałem się z oficjalną rozpiską kosy do SW (niezbyt częsta to broń :wink:). Może rozpiska będzie trochę inna? <br /><!--QuoteBegin-Yarood+-->
Yarood pisze:
<!--QuoteEBegin-->P.S. Pytam bo system z SW wydaje mis sie lepszy ale takie po prostu zciecie modyfikatorow(krytysznych) we wszystkich broniach bedzie nie sprawiedliwe.
<br />Mniejsze zasięgi krytyków są spowodowane tym, że w SW są one bardziej śmiertelne niż w DnD. Krytyk zadający 3d8 (Heavy Blaster DL-44) obrażeń bezpośrednio w wound points stanowi poważne kłopoty.(średnio moi gracze mają ich ok. 13-14).---->praktycznie jeden taki strzał kończy walkę:evil:. W DnD krytyk, w przypadku postaci z dużą ilością HP, nie jest aż tak śmiertelny. <br />Pozatym: <br />1)jest opcja modyfikowania broni---->zwiększenie krytyka <br />2)jest feat Improved Critical <br />3)no i są w końcu klasy posiadające zwiększenie zasięgu krytyka.
 
Yarood
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 98
Rejestracja: czw sty 23, 2003 5:28 pm

ndz mar 16, 2003 7:47 pm

Ale w ten sposob bron 1d6/x2 staje sie taka sama jak 1d6/x3 to psoje rownowage w broniach. Moze np. tak <br />/x4 => 18-20/ <br />/x3 =>19-20/ <br />/x2 => 20/ <br />a <br />18-20/x2 => 18-20/ <br />19-20/x2 => 19-20/ <br />Co o tym myslicie <br />(procentowo x4 to tyle samo co 18-20/x2)
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

ndz mar 16, 2003 11:01 pm

Sposób przeliczania wydaje się ciekawy. Nie sądzisz jednak, że trzeba brać pod uwagę rozpiski istniejących już broni i dopiero wtedy podejmować ostateczną decyzję? Chodzi o to by uniknąć ewentualnych sytuacji gdzie ta sama broń będzie miała trafienie krytyczne raz na 18-20 a w innym przypadku tylko 20(tak dużych różnic nie powinno być). Jeśli wprowadzać już bronie różniące się zasięgami krytyków wówczas trzeba chyba uznawać, że te ze zwiększonym zasięgiem już były modyfikowane, tak jak jest to opisane w Arms & Equippment Guide.
 
Yarood
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 98
Rejestracja: czw sty 23, 2003 5:28 pm

pn mar 17, 2003 3:34 pm

Nie do konca rozumiem. Biore np. taki longsword 1d8,19-20/x2 i robie z niego longsword 1d8, 19-20/WP. Kosa bedzie wtedy 2d4, 18-20/WP. Bo chdzi o to ze bron z SW jak mniemam nie ma x2 przy krytyku (czy moze sie myle)
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn mar 17, 2003 3:50 pm

Nie tylko. Niektóre bronie mają inny zasięg krytyka. Np. miecz wspomniany przez Ciebie w DnD ma 19-20. W Star Wars ma on natomiast 20 (Sithowski miecz ma 19-20 ale to już nie jest typowa broń). Rapier ma W DnD 18-20. Wersja w Star Wars(opcja vibro) ma 20.
 
Yarood
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 98
Rejestracja: czw sty 23, 2003 5:28 pm

pn mar 17, 2003 9:08 pm

Ok. Ale jak konwertuje bronie z DnD na takie ktore dzialaja z WP. To jak jest w SW nie ma tu znaczenia (W DnD walczysz zwyklym rapierem, a nie vibro:)
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn mar 17, 2003 11:33 pm

<!--QuoteBegin-Yarood+-->
Yarood pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ok. Ale jak konwertuje bronie z DnD na takie ktore dzialaja z WP. To jak jest w SW nie ma tu znaczenia (W DnD walczysz zwyklym rapierem, a nie vibro:)
<br />Jednak dziwnym jest fakt, że supernowoczesna broń, wykonana ze znacznie większą precyzją niż pozwala na to stopień wiedzy w DnD(nie liczę magii oraz mastercrafting :wink:) będzie miała gorsze osiągi. Np. długi miecz, jak już pisałem ma w SW krytyka na 20, a w DnD na 19-20. Dla mnie jest to wynikiem innej mechaniki jeśli chodzi o krytyki. Trzeba więc brać pewną poprawkę podczas konwersji broni.
 
Yarood
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 98
Rejestracja: czw sty 23, 2003 5:28 pm

wt mar 18, 2003 5:57 pm

Ale musisz wziasc pod uwage ze swiat Dnd jest przesycony magia tam postac dosc "latwo" moze miec Con 24 co bardzo oslabia SW-owy system krytykow. Dajac wieksze threat range balansujemy magie. Poza tym mimo tej samej mechaniki te dwa systemy sie roznia (nie bedziesz chyba walczyl bronia z Dnd w universum SW, czy moze sie myle :?: )
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

wt mar 18, 2003 7:51 pm

Yarood pisze:
Ale musisz wziasc pod uwage ze swiat Dnd jest przesycony magia tam postac dosc "latwo" moze miec Con 24 co bardzo oslabia SW-owy system krytykow.  

O to mi cały czas chodziło. Bronie z DnD są przystosowane do krytyków z DnD. Dlatego przy przenoszeniu trzeba brać, w niektórych przypadkach, pod uwagę małe zmiany. Zapewne przenosząc bronie z SW do DnD trzeba by je nieco podrasować(zasięgi krytyków). :evil: W SW nie osiągniesz krytyków w stylu 12-20 czy większych. To by po prostu zakłóciło równowagę gry. W SW przy dobrych rzutach na można zabić jednym ciosem (trafienie krytyczne).

Yarood pisze:
Poza tym mimo tej samej mechaniki te dwa systemy sie roznia (nie bedziesz chyba walczyl bronia z Dnd w universum SW, czy moze sie myle :?: )

Rozpiski bronie z DnD mogą okazać się bardzo przydatne gdy planuje się przygody na nieco mniej zaawansowanych technologicznie światach. Nie trzeba się głowić nad tym ile może zadawać jakaś broń, zerka się do podręcznika i już.

[WC-2.SB]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości